Miksi olla ateisti. Yksi Syy siihen on se..

15

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs pointtini on:
      Mekaniikkaa- lyhyt oppimäärä. Missä on voima - siellä pitää olla myös vastavoima.

      Ja yleensä kaikki terveellinen ja monipuolinen kritiikki ja debatti edistävät yhteiskunnan toimivuutta, avoimuutta ja läpinäkyvyyttä.

      Jos poliittisia puolueita on vain yksi (hyväksytty) tai uskonnon pakkopullaa syöttäviä ihmismielen insinöörejä on vain se epämääräinen salaseura rituaalimenoineen, niin silloin on palattu pimeään keskiaikaan.

      Uskonnot muodostuivat aluksi hallitsija valitsemasta suunnasta ja sillä pidettiin kansa kurissa ja herran nuhteessa.

      Eläköön siis sananvapaus, demokratia ja moniarvoinen yhteiskunta.

      Joo, joo ateisti on kirkon ulkopuolella oleva räksyttävä rakkikoira, mutta tarpeellinen.

      Ystävällisesti E........

    • Ymmmärr ateismi=0

      "Aiheesta muualla kirjoitettua
      Haku aihepiiristä

      * Crocsit pelastivat 3-vuotiaan hengen Ilta-Sanomat 03.06.2010 18:23 "


      Hallelujaa, reikäkenkä pelasti lapsen - Jumala ei!

    • "Että se vastustaa uskontojen mielivaltaisuutta"

      Olet sekoittanut uskonnot ja uskomisen Jumalan olemassaoloon, toisiinsa.
      Uskonnot voivatkin saada paljon pahaa aikaan, kuten videolla esitetty Scientologia, mutta usko Jumalan olemassaoloon saa aikaan vaan hyvää.

      • "Olet sekoittanut uskonnot ja uskomisen Jumalan olemassaoloon, toisiinsa.
        Uskonnot voivatkin saada paljon pahaa aikaan, kuten videolla esitetty Scientologia, mutta usko Jumalan olemassaoloon saa aikaan vaan hyvää."

        Että pelkästään hyvää vai?

        Eikö juuri uskonnolliset teokset kuten koraani, Raamattu ja Bhagavad Gita opeta juuri Jumaliin uskomista, jotka ovat uskonnollisia kirjoja eli opettavat uskontoa.

        ""Minä uskon saksalaisen uskonnon jumalaan, joka vaikuttaa luonnossa, korkeassa ihmishengessä ja hänen kansansa (Saksan) voimassa ja hätäauttajaan kristukseen, joka taistelee ihmissielun jalouden puolesta ja Saksaan, uuden ihmiskunnan kehitysmaahan."

        Confessio Germanica tai Deutschapostolikum.


      • atac kirjoitti:

        "Olet sekoittanut uskonnot ja uskomisen Jumalan olemassaoloon, toisiinsa.
        Uskonnot voivatkin saada paljon pahaa aikaan, kuten videolla esitetty Scientologia, mutta usko Jumalan olemassaoloon saa aikaan vaan hyvää."

        Että pelkästään hyvää vai?

        Eikö juuri uskonnolliset teokset kuten koraani, Raamattu ja Bhagavad Gita opeta juuri Jumaliin uskomista, jotka ovat uskonnollisia kirjoja eli opettavat uskontoa.

        ""Minä uskon saksalaisen uskonnon jumalaan, joka vaikuttaa luonnossa, korkeassa ihmishengessä ja hänen kansansa (Saksan) voimassa ja hätäauttajaan kristukseen, joka taistelee ihmissielun jalouden puolesta ja Saksaan, uuden ihmiskunnan kehitysmaahan."

        Confessio Germanica tai Deutschapostolikum.

        Se että sinä vain uskot johonkin, ei ole tae menestyksestä tai onnesta. Sinä voit uskoa vaikka voittavasi lottovoiton, pelkkä uskominen ei sitä mahdolliseksi tee. Samoin tätä ajattelua voi soveltaa uskontoihin joita onkin olemassa tuhansia. Ja näistä tuhansista uskonnoista 1 on jokaisen omasta mielestä se oikea mitä he itse juuri kannattavat ja kaikki muut ovat väärässä.

        En sano olevani ateistina oikeassa, mutta todnäk olen enemmän oikeassa kuin yksikään uskonto tai uskonnon kannattaja, koska en ole nähnyt yhtään todisteita että yhdenkään uskonnon jumalista olisi totta.

        Minulla ei siis ole järjellistä/loogista syytä uskoa mihinkään jumaliin tai tuonpuoleisiin.


    • epikuros,eikirj

      Toisinaanajattelua............

      Tiedän toki, että elävässä elämässä (työssä ja yhteiskunnassa) me jokainen joudumme usein tekemään sen, mitä toinen sanoo. (pomo ym).

      Mutta yhteisössä joissa vallitsee diktatuuri, joko maallinen tai "taivaallinen" se ei ole silloin yksilön arvojen kannustaja , vaan molemmissa järjestelmissä haetaan suurinta arvovaltaa mahdollisimman korkealta, toiset jopa taivaasta asti.

      En kuitenkaan ole nihilismin kannattaja mutta "minulla on oikeus" ja tietysti myös velvollisuuksia mutta sokea uskonnollisuus ei kuulu niihin.

    • näin on

      Yksi syy olla ateisti on että vastustaa totuutta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe