otsikon mukaisesta motonetin moottoriöljystä kaipaisin kokemuksia.hinta on ainakin kohdallaan (noin 21 euroa/5 litran ourkki) ja luokituksetkin epäilemättä täyttyvät.kertokaahan kokemuksia jos niitä omaatte.vaihtoehtoista öljyäkin saa suositella!
motox 5w-40
57
15872
Vastaukset
- Öljytietous
Paskaa on. Tai kyllähän se menettelee jos vaihtaa öljyt 1500km välein, nimittäin ominaisuudet häviää jo tossa välissä näistä ja jäljelle jää perus kurat. Suosittelen hankkimaan jotain kunnon esteri pohjaisia öljyjä eikä mitään hydrokrakattuja paskaöljyjä millä ei pitkälle pötkitä.
- 18
Onhan se kova paikka joillekin kun vetykrakattujen suorituskyky on samalla tasolla PAO/Esteri -öljyjen kanssa.
- kokemustamotoxista
Tässä sulle kokemusta: Lisäsin sitä kerran moottoriin. Tulos: Moottori ei hajonnut. Ei siitä sen enempää voi sanoa kuten ei muistakaan öljyistä.
- mb+b06
mäkin meinasin lisätä motoxia(anopin vanhan korillan kontis litran lisäys kannu)mut se ujosteli tulla ulos n 20 pakkasta yön jölkeen.No ostin oikean luokituksen esp vormulaa,sitä kokoeilin kiusata pakkasel,se ei ujostellu lähellekkään yhtä päljon.molemma 5w-x
- hdh56y
Siinä se toimii kun muutkin saman hintaluokan moottoriöljyt.
- .
:D Hyvin sanottu, nuo halpaöljyt nimittäin on todellakin täsmälleen sitä mistä maksetaan = paskaa.
- Toimivaa on
Motox on ihan laatukamaa. Ostavat isoissa erissä ja purkittavat itse.
Jos haluatte maksaa enemmän siitä että purkin kyljessä lukee Mobil, Castrol, Shell jne. niin siitä vaan. Sama liemi siellä sisässä on kuin Motox kannussa.- ½!"#¤%&/(
Just just. Et ole lukaissut TM:n öljyvertailua?
- 7458745843853485843
½!"#¤%&/( kirjoitti:
Just just. Et ole lukaissut TM:n öljyvertailua?
Et näköjään sinäkään koska ei ollut motoxia siinä mukana.
- bisnesvainut haisee
ja tämä on varma tieto Esson paarista. Ainahan kannattaa myydä kallista ja hyvää halvalla halpismerkillä, siitä saa hyvän mielen.
Itse kyllä myisin kallista ja parasta hieman halvemmalla kuin kilpailija ja kauppa kävisi kuin siimaa. - Anonyymi
On kyllä tietämätöntä porukkaa näillä palstoilla liikkeellä...
- ON JÄÄNYT RAHAAAAAAA
MÄ OON KÄYTÄNYT IKÄNI HALVEMPIA TÄYSSUNTEETTISIÄ ..JA AJANUT AUTOILLA 300000KM JA HYVIN TOIMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII,,MITÄ MAKSAA MERKISTÄ EI MOBILIII OOOO SEN PAREMPAA TYHMÄT OSTAAAAAAAA
- Roope Runkku
olet varmaankin jo tosi rikas kun olet säästänyt öljyjen hinnassa.
- jamiska
Roope Runkku kirjoitti:
olet varmaankin jo tosi rikas kun olet säästänyt öljyjen hinnassa.
Kommenttisi ovat täysin linjassa ton nimesi kanssa!!!
- Terveitä venttiilejä
Tiedä tuosta sitten. Mutta ei tarvitsekaan kokeilla, kun esim. Teboilin Goldia saa samaan hintaan.
- jtgu5678u
Näinhän se on. Mä ostan mieluummin öljyä, jonka valmistajan tiedän. Motox-öljyn valmistajasta kun ei ole mitään tietoa olemassa.
- Tietoa olemassa
jtgu5678u kirjoitti:
Näinhän se on. Mä ostan mieluummin öljyä, jonka valmistajan tiedän. Motox-öljyn valmistajasta kun ei ole mitään tietoa olemassa.
Nyt sitten tiedät
http://www.eurol.com/en/home
- 19
Itse tilaan öljyt Saksasta. Mitään järkeä maksaa suomalaisille välikäsille. Mobil, Castrol, Shell, Motul, Redline... Litrahinnaksi kotiinkuljetettuna hiukan alle 10€ noin keskimäärin. Perus ESP Formulaa jopa 8€/l sis. postikulut.
Se vaan on tyhmää maksaa liikaa.- Passoja
Mistäpä tilaat, tilaaminen kiinnostaisi myös minua. ESP-öljyt on Suomessa törkeän hintaisia.
- 24
Passoja kirjoitti:
Mistäpä tilaat, tilaaminen kiinnostaisi myös minua. ESP-öljyt on Suomessa törkeän hintaisia.
Onhan noita. Oilstore.de, juing-oil.de. Sitten ihan ebay.de.
Pari vuotta olen nyt käyttänyt Motoxin SuperLite 5w-40 öljyä. Moottoreina henkilöauto-TD VW505.00, maasturit (TD) API CF ja bensiini API SL -vaatimusluokilla.
Auton valmistajien mukaisilla vaihtoväleillä on menty. Öljyn puolesta toimivuudessa ei ole ollut valittamista, eli aivan yhtälailla nämäkin "liukasteet" ovat toimineet ympäri vuoden :)
Kokemusteni perusteella Motox 5w-40 hinta/laatu suhde on todella hyvä: hinta on edullinen laatuluokituksiin ja viskositeettiin nähden. Jos ostat 20 litran kanisterin, sillä saat litrahintaa hivutettua vielä vähän alaspäin.
"Remember that it's all in your head".- Kalle123456789
Ostin Motonetistä MOTOX 20W-50 purkillisen, kotona luin mihin moottoreihin öljy käy, riippuen kielestä käy eri moottoreihin :-)
Bensiini/Diesel - suomi/ruotsi..... :-)- mihin käyttöön tarvi
20W-50 ?? Kesäkäyttöön, jos autolla vedetään vaikka perävaunua tai sitten johonkin harrikkaan ??
- Kalevi Paskaperse
Minä olen ajanut motox 5w-40 ja välillä 10w-40 öljyillä vuodesta 2008. Kilometrejä on kertynyt pitkästä työmatkasta johtuen noin 200 000km. öljynvaihtoväli 10 000km. Autoni on toiminut erittäin hyvin. Ei ole syönyt/ruennut syömään/vuotamaan. Autoni on 528000km ajettu vanha kakkos kopan 1.6td golf. Vaihteistossa olen käyttänyt motox 75w-90 synteettistä motox vaihteisto öljyä 60 000km vaihtovälein. Myös tuo vaihteistoöljy on ollut erittäin laadukasta. Vaihteisto toimii eikä ujella kovallakaan pakkasella. Takapyöränlaakerin vaihdoin 35000km sitten ja se maksoi motonetissä 9.90€. Rasvaksi laitoin motonetin motox molybdeenisulfidirasvaa. Laakeri on toiminut moitteetta. Itse luotan motox tuotteisiin. Mutta meillä jokaisella on oikeus valita mitä käyttää. Minun puolesta laittakoot joku vaikka ripulipaskat koneeseensa jos siltä tuntuu!
- jamiska
vittu mitä nimiä.....
- Motox ja Eurol ok.
Motoxia valmistaa Alankomaalainen Eurol öljy-yhtiö, joka markkinoi tuotteitaan monissa maissa useilla eri merkeillä. Eurol merkillä myynnissä myös suomessa Tokmanni konsernin kaupoissa. Varmasti ihan kelpo öljy, koska sillä on parhaat laatuluokitukset. Mobil-1 aivopesty porukka ei vaan millään voi hyväksyä, että kannusta laadukasta öljyä ei todellakaan tarvitse maksaa 46euroa, vaan 19,90!! (Ja vielä 5 litran kannu, kun Mobil on 4 litran kannussa)
- 21
Kyllä niissä öljyissä ihan oikeasti eroja on vaikka samat luokitukset täyttävätkin. Kokeileppa miten se sun Eurol/Motoxi valuu -50C -asteessa.
Itseasiassa oikein huvittaa kuinka ihmiset kuvittelvat, että autonvalmistajan luokitukset olisivat jotenkin hyväksi heidän moottorille. Ihan kuin moottorivalmistajan intresseissä olisi pitkäikäiset moottorit. LOL. - arvasinhan mä...
21 kirjoitti:
Kyllä niissä öljyissä ihan oikeasti eroja on vaikka samat luokitukset täyttävätkin. Kokeileppa miten se sun Eurol/Motoxi valuu -50C -asteessa.
Itseasiassa oikein huvittaa kuinka ihmiset kuvittelvat, että autonvalmistajan luokitukset olisivat jotenkin hyväksi heidän moottorille. Ihan kuin moottorivalmistajan intresseissä olisi pitkäikäiset moottorit. LOL.Melkoinen aivopieru!!!
Montaako öljyä olet testannut -50C -asteessa? - nkimyäpvc
Jep,juuri siks tb carat3 507 vag öljy hintaan 42e 4L pönttö.On hjyvä toveri ölbä
- thekdd
No jos tosiaan Motox on Eurolia niin saapi jäädä kauppaan. Muistuuko taannoinen TM:n öljyvertailu vuodelta 2006, joss mukaan oli valitty eräs "EUROL 5W-50" halpaöljy. Tuo kama ei edes ollut 5W- tasoista kylmäominaisuuksiltaan vaikka purkissa selkeästi luki 5W. Sama koski leikkautuvuutta. Jäätävää paskaa.
- exCastrolman?
thekdd kirjoitti:
No jos tosiaan Motox on Eurolia niin saapi jäädä kauppaan. Muistuuko taannoinen TM:n öljyvertailu vuodelta 2006, joss mukaan oli valitty eräs "EUROL 5W-50" halpaöljy. Tuo kama ei edes ollut 5W- tasoista kylmäominaisuuksiltaan vaikka purkissa selkeästi luki 5W. Sama koski leikkautuvuutta. Jäätävää paskaa.
Mulla alkaa kyllä arvostus nousemaan Motoxiin päivä päivältä ja jo se kertoo jotain että bmw:n Long life 04 merkkintää ei varmasti noin vain saa..
Voisit laittaa vähän tarkempaa tietoa, myös mobililta saa paskaa öljyä, joten sen pitäisi sitten olla jotain laatu eurol öljyä myös, jos näitä lähdetään vertaamaan ja varmasti täyssynteettistä.. - thekdd
exCastrolman? kirjoitti:
Mulla alkaa kyllä arvostus nousemaan Motoxiin päivä päivältä ja jo se kertoo jotain että bmw:n Long life 04 merkkintää ei varmasti noin vain saa..
Voisit laittaa vähän tarkempaa tietoa, myös mobililta saa paskaa öljyä, joten sen pitäisi sitten olla jotain laatu eurol öljyä myös, jos näitä lähdetään vertaamaan ja varmasti täyssynteettistä..No mitä se kertoo jos siinä on BMW LL-04. BMW:llä muutenkin kaikkein vaatimattomimmat testit. Riittää, että öljy täyttää ACEA-luokitukset lisäksi 3 BMW:n omaa testiä, joista kaksi liityy muuhun kuin öljyn kestävyyteen, esim. polttoainetaloudellisuus. Jos vertaan esim. Mersun 229.51 -luokitukseen, niin siellä vasta öljyt testataan. VW:llä myös aika kattavat testit.
Eurolillakin oli olevinaan pätevät luokitukset TM:n testissä 2006, mutta kuitenkaan öljy (5W-50), ei edes suoriutunut perus 5W-ölylle vaadittua tasoa. Tai 50 -öljylle vaadittua kuumakestoa. Ja jos Motox = Eurol niin jääköön hyllyyn. - jamiska
thekdd kirjoitti:
TOTTAKAI KAIKKI VUODELTA 2006 TEHDYT ÖLJY TESTIT TULI LUETTUA,TOTTAKAI !!!
- Land Gruiser
Kilometrejä takana 400000.Koko ajan käytetty halpisöljyä.Vaihto 10000 km välein.Ei ole tarvinnut lisätä tippaakaan vaihtovälillä.Suodatin vaihdettu myös 10000 km välein.Auto toyota Hj 80 turbo diesel.Kulkee yhä savuttamatta ja öljyä kuluttamatta.
- voi voi
Niimpä niin, kerran vuodessa suurin piirtein pitää öljyt vaihtaa, mutta kolmenkympin kannu on liian kallis. Naurettavaa, juu ei, kannattaa säästää :)
- ölkjhgfvgbhn
On se hauskaa tuo pihisteleminen.Esim noissa mobil eprs mestoissa 4.5 litraa luokituksen mukaista esp formulaa on töineen maksanut 65-72 euroa töineen ja suodattimineen.Eli hakemalla ne motox öljyt ja suodatin moponetista säästää huimat n 35 euroa ja pitäs olla paikka,työkalut ja paikka jäteöljylle.Ei vaan kannata.Tuo parempi öljy säästänee osan jo pienempänä polttoaine kulutuksena.
- kapinallinen
Mobil VAG=onnellinen suomi autokansa. Köyhä ja nöyrä.
- tyhmät maksaa
Köyhä, nöyrä ja tyhmä.
No ku mulla pitää olla parhaat öljyt, parhaat renkaat ja parasta superbensaa, että pääsen paikasta A paikkaan B . joopa joo. - kehrää hyvin
tyhmät maksaa kirjoitti:
Köyhä, nöyrä ja tyhmä.
No ku mulla pitää olla parhaat öljyt, parhaat renkaat ja parasta superbensaa, että pääsen paikasta A paikkaan B . joopa joo.Moottorilehtien talutusnuorassa ovat vain onnettomat ressukat.
Hyvin on jo kulkenut halvoilla renkailla ja halpisöljyillä melkein 400.000 eikä ongelmia näytä esiintyvän. - jamiska
yes !!! JUURIKIN NO0OIN...
- Jones7
Laitoin Mobilin GL- 5 luokituksen synteettistä vaihteistoöljyä laatikkoon ja sen jälkeen piti hommmata jatkovarsi vaihdekeppiin, että sai pykälät pesään. Ostin sitten jotain tilalle kiireessä ja koriin jäi Motoxin GL 4 / GL 5 synteettistä öljyä. Lorotin sen lootaan ja auton vaihteisto toimi kuin olis laatikko uusittu. Sen jälkeen olen käyttänyt pelkästään Motoxin öljyjä ja joskus olen ostanut tarjouksesta Teboilia moottoriin, mutta harvemmin.
Takana on tietä 2,5 milj kilometriä ja olen aina vaihtanut öljyt viimeistään 10 tkm:n välein. Nykyiset pitkät öljynvaihtovälit ovat humpuukia - 30 tkm:n jälkeen öljy kuin öljy on bensan, veden ja lian sekotus, jonka voitelukyky on alle 10 % uuden öljyn voitelusta.
Eli hemmetin tyhmää on säästää öljynvaihtoväleissä. Järkevämpää on vaihtaa kohtuuhintaista öljyä useammin.
No tämä Suomi24-foorumi on täynnä toinen toistaan viisaampia kaikkien alojen asiantuntijoita. Parhaan tiedon saa omilla kokemuksilla.
Mutta eipä silti. Jokainen saa ajella mun puolesta vaikka ilman öljyä. eikös Motor-UP ole erinomainen "öljy", jota ei tarvitse koskaan vaihtaa. Mitä nyt joskus tippakannulla vähän kastelee konetta.- klonk klonk klonk
Ei ihme, jos vaihteisto takkusi GL5-luokan peräöljyillä, ei niitä ole tarkoitettu vaihteistoon.
- 300000tkm
ajan 30000tkm,,öljyillä yleensä ja hyvin toimii moottori:))))))))))))))))))))
noin 3 vaihtoo 100000tkm aikana:)) joku tumputtaa usein jo senkin aikana- huimat matkat
Ilmoita tuloksesi ihmeessä ennätysten kirjaan!!!
- Niinpäsniin
Motox-öljyt, kuten monet muutkin ns. merkkiöljyt valmistaa Eurol BV Hollannissa. Kysymyksessä on yksi Euroopan suurimmista voiteluaineiden valmistajista. Heidän valikoimansa kattaa halvoista mineraaliöljyistä huippulaadukkaisiin synteettisiin. Sitä en tiedä mihin kategoriaan heidän asteikollaan Motoxit kuuluvat. Tuskin he kuitenkaan epäkelpoa tavaraa markkinoille päästävät. Joten varmasti Motox/Eurol tuotteita voi moottoriin laittaa, kunhan varmistaa, että öljypurkin kyljessä oleva laatuluokitus vastaa moottorin valmistajan vaatimuksia.
- sulo-wilen
En ole vielä tähän ikään asti kuullut, että jokin kone laikkaa kiinni, niin kauan kun siellä on öljyä kierrossa tarpeeksi. Kylmäominaisuudet on isetysti eri, mutta ei sitä -20 astetta kymää konetta kannata muutenkaan huudatella, vaikka siellä olis kuin hyvät liemet.
Meinasin laittaa että -30 astetta, mutta se on aika fiktiivinen lämpötila nykyään, oikeesti.
Onko motox sitten hyvä? luulisin, että riittävän hyvä peruskäyttöön. Kilpalaitteet sitten erikseen. En kylläkään usko minkään merkin 30tkm lonlife- juoniin, se on vain konsti myidä seuraava auto. - öljytjaöljyt
Motoxin viskoosi indeksi on 158
Mobil 1 esp indeksi on 164
X merkin indeksi on 184
Mitä suurempi viskoosi ideksi on se paremmin öljy toimii kuumana pitäen luvatun viskoosinsa. Motoxin luku 158 on jo erittäin hyvä, mutta aina löytyy parempia tosin löytyy surkeampiakin max on luokkaa 200 kilpa öljyissä.
Toinen juttu on lisäaineistukset joista mobil ja motox eivät kerro muuta kuin sanahelinää, jotkut yhtiöt avaavat öljyjensä sisältöä huomattavasti avoimmin, niistä voi nähdä tarkemmin kulutuksen kestoa, emäs pitoisuuden josta voi päätellä öljyn kestävyyden käytössä.
Motox on varmasti ihan ok öljyä, mutta löytyy vieläkin parempia asiasta kiinnostuneille. - motoxijailija
On käytännössä ihan sama minkälaista öljyä laitat. Vaikka spekseistä poikkeavaakin. Erot ja jonkun öljyn paremmuus on teoreettinen asia, vaikkakin totta. Käytännössä ei koskaan näe kovin havaittavia eroja öljyjen välillä.
Oma valintani tänä syksynä 20-v Corollaan oli juurikin tuo motox 5W-40.- Anonyymi
Kans ajoin Tojotalla Motoxilla. Kokeilin Diamontia ja Magnatecia välillä, mutta Motoxilla koneen ääni pysyi hyvänä pitempään ja kului vähemmän-vain puolikas litra vaihtovälillä. Yli 700 000km samalla aukaisemattomalla konella ajettuna siirtyi seuraavalle omistajalle Motoxit sisässä.
- ehththe
Castrol on tarkoitettu enemmän volkkarin koneelle Euroopassa ja noista muista niin väliä.
- PAO-peelo
Aiemmin viskositeetti indeksi oli 158. Nyt sitä on nostettu.
http://mannol.de/de/?action=accessory_chemical_preview&name=Extreme 5W-40
http://www.ebay.de/itm/20-4x5-Liter-MANNOL-SAE-5W-40-Extreme-Motorenol-/321613466250?hash=item4ae1a80a8a:g:G5cAAOSwkNZUiDWi - PAO-peelo
Liettuassa nuo öljyt on sekoitettu. Sekoittamo on hyvin nykyaikainen.
Työntekijä saa 700€ kuussa. Se on latviassa hyvä palkka.
Heijastuu myös lopputuotteen hintaan- eiliirumlaarumia
Faktaa kiitos!
- PAO-GTL-molemmat-johtaa
http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html
Tuossa edellisessä VOIT VERRATA helposti eri luokituksia.
Latviassa SCT sekoittaa hyviä oljyjä.
http://mannol.de/de/?action=accessory_chemical_preview&name=Extreme 5W-40- SCT-Mannol
Orlen-Unipetrol toimittaa krakatut perusöljyt.
http://www.paramo.cz/EN/our-products/Documents/BASE_OILS.pdf
- vannotettiin-kertomista
Liettuasta tulee öljyä Suomeen. Hinta ja purkki vaihtuu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954