Palstan vakiokirjoittajat...narsisteja?

yxex

Kyseenalaistan otsikkokysymykseni ja samalla ajatukset että; 'vakkarit viilaa linssiin, huijaa viattomia uhreja katalilla aikeillaan...kysyy ja vastaa itselleen. Kuka niihin voi uskoa.'

Ajoittain olen lukenut tällaisia kommentteja. Vanha sanonta kuuluu; tyhmä on se, joka toista tyhmäksi sanoo. Mukautettu versioni on: narsisti on se, joka toista...

Juttelin erään ammatikseen hoitotyötä tekevän kanssa. Aihe ajautui potilaiden sekä hoitohenkilökunnan käytökseen, itsekkyyteen, vaatimiseen, omaneduntavoittelemiseen, ja vastuun siirtoon. Uhriutumiseen, katkeruuteen.

Kerroin omia näkemyksiäni narsismista, johon hän vastasi (silmää iskien) että mun pitäisi tulla pitämään luento koko sille hänen työyhteisölleen, ja, että mistä olin kaiken oppinut.

Oppinut...niii-in.

Vastasin että omakohtainen kokemus narsismista, ja sen myötä tullut 'halu ymmärtää tapahtunutta' on kannustanut oppimaan. Tästä siirryimme sujuvasti oppimisen motivaatioeroihin, kuten tiedon päähänpänttäämiseen saadakseen jonkin 'palkinnon', diplomin, todistuksen...muodollisen pätevyyden toimia psykiatrina, matemaatikkona, insinöörinä...jne...ansaitakseen rahaa ammatissaan..

Halu ymmärtää on enemmän! Se on ihmisen tutkimusmatka itseen. Siitä ei saa todistusta eikä kunniamainintoja.

Näkemykseni on, että monia palstan ihmisiä yhdistää tuo 'halu ymmärtää'. Itse olen käyttänyt ymmärtämiseen monia 'työkaluja' ; Freudia, Hyrckiä, Myllärniemeä, Sam Vakninia, Karyl McBridea, skeematerapiaa...jne...ja erityisesti, palstalaisten kirjoituksia, vertaistukea ja vuorovaikutusta.

Kiitos on siis teidän. Kirjoittajat ovat oman elämänsä asiantuntijoita, jokainen oma ainutkertainen oppikirjansa itse, jokainen oman taivaansa ja helvettinsä kokeneita, eivät narsisteja, vaan toisista välittäviä ihmisiä! Ihminen joka laittaa musalinkkejä, joita kaverikin voi kuunnella, on ihana...ihminen joka pilke silmäkulmassa heittää huumoria, että toinenkin voisi nauraa, on ihana...ystävien kesken voidaan pohtia vakavia asioita tutkivasti, kannustavasti ja rakentavasti. Joustavasti. Yhdessä tekemisen ilolla :)

Käsitykseni mukaan palstanarsisti voisi olla tällainen:

- en suvaitse omistani poikkeavia mielipiteitä
- epäilen muiden pelaavan kieroa peliä
- en jaa itsestäni mitään, arvostelen muita negatiiviseen sävyyn
- olen kateellinen ja pyrin mitätöimään toisten oivalluksia
- kyseenalaistan muita, mutta minun näkemyksiäni en salli kyseenalaistaa..tai suutun

Siinä kuuluisassa 'sisäpiirissä' en noita palstanarsistin piirteitä ole havainnut ;)

101

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipä mulla muuta

"Sisäpiiriläisistä" suurin osa on itse kirjoittanut olevansa narsisti.

"Ajoittain olen lukenut tällaisia kommentteja. Vanha sanonta kuuluu; tyhmä on se, joka toista tyhmäksi sanoo. Mukautettu versioni on: narsisti on se, joka toista..."

Vanha sanonta, johon vetosit kertoo mielestäni lähinnä hiekkalaatikkoikäisen tai ala-asteelaisen logiikasta.

• M.B.

Mikäli oman narsistisuuden määrän pohdinta on todiste, joka on verrattavissa henkilääkärin lätkimään labeliin: NPH, kannattaa varmaan miettiä oman itsepohdintansa syvyyttä ja tarvetta takertua siihen, mitä muut mahdollisesti itsestänsä sanovat.

Kummallista on se, että itseään ei saisi pohtia "ilmoille", ilman että se on samantien merkki siitä, että asia on juuri niin, ja se juuri niin on sen rankimman mahdollisimman diagnoosin kautta. Jos kirjoittaisin näkemyksiäni siitä, mitä on olla ja elää jäniksenä, saisinko minä samantien diagnoosin: hullu? Vai huudeltaisiinko minulle puskista, että tule tänne näyttämään ne korvasi..

Kyse ei ole niinkään logiikasta, vaan siitä, mitä on kokemuksen myötä ilmennyt. Mielestäni hiekkalaatikkologiikkaa on sellainen, että:" sehän on narsisti, koska se sillä palstalla kirjoitti olevansa".. Tuolla logiikalla itse kukainenkin voi oikeasti olla mitä vaan.. Eri asia taas siitä todellisuudesta, mistä lienemme kaikki yhtä mieltä, että tämä todellakin on kirjoitettuun perustuvaa palstatodellisuutta, jota ei olisi ilman lukijaansa tai toisen kirjoittajan vastakommentointia, joka tapahtuu eri todellisuudessa paikallisesti ja ajallisesti kuin se, missä itse olemme fyysisesti läsnä.

Jokainen osallistumme tämän palstatodellisuuden luomiseen. Osa tekee sen kuin olisi syvästikin vakavaa se, määrittelyoikeus oikeassaolemisineen toisen kirjoittajan olemisen suhteen..

Palstatodellisuus, mitä se on? Mikäli viettäisimme kolme kuukautta samassa linja-autossa halki Afrikan matkustaaksemme, ehkä voisimme esittää toisistamme hieman todellisempia arvioita sen suhteen, minkälaisen ihmistyypin kanssa lähtisi samalla linja-autolla takaisinkin päin, halki Afrikan, ja ketkä jättäisi lähimmälle lentokentälle odottamaan ensimmäistä lentoa jonnekin muualle. Että se siitä, kuka on narsisti ja kuka ei, tällä palstalla.

• Ronja 34-

uskoisin että jokainen joka on narsistin kanssa elänyt parisuhteessa ja huomannut sitten tämän niin veikkaisin että suurella osalla on saattanut käydä mielessään tällänen kysymys : "Onko mahdollista että minä olisin narsisti itse"

En tiedä mietin vaan kun ne kokemukset on nin pirun vaikeita ymmärtää mitä on tapahtunut. Ainakin itselläni ja siksi pohtinut omaa osuuttani vieläkin. Ja toinen vaiheeni oli että mistä poikkeavuudesta itse kärsin koska elämässäni ajautunut 2 krt saman kaavan toistavaa suhdetta... Tää nyt hiukan sivusi aihetta mutta tuli mieleen.. Kuhan pohdiskelen ääneen ettei pää ihan sekoa yksin hautomisesta :)

Itselleni ei oikein auennut se että miksi narsisti täällä oikeasti hakisi mitään valheellisesti anonyyminä.

• M.B.

:) Hmm.. juuri katsoin elokuvan, The Science of Sleep.. herätti kysymyksen: Missä ihmissuhteet tapahtuvat?

• oooooooooorrrrrrrrrr

Narsisteilla on kova halu esiintyä uhrien ja omienkin uhriensa "tukijoina". Mm. liata uhrinsa maine puhumalla koko lähiympäristölle valheita siitä että uhri "valittaa" sitä miten paha narsistin kanssa on olla mutta "todellisuudessa" (siis narsistin todellisuudessa) kaikki johtuukin siitä että uhri on vainoharhainen hullu, joka kuvittelee kaikenlaista. Ja sitten jos uhri tukeutuu narsistiin ja kertoo pahoittaneensa mielensä niin narsisti näytelmän teemana saattaa olla, että hän sanoo puolustavansa uhria noita panettelijoita vastaan vaikka on itse juttujen liikkeeelle panija ja solvaaja.
      Täällä olen huomaavinani että narsistiksi ilmoittautuneet hyvin mielellään välillä esiintyvät uhrien tukijoina vaikka muissa viesteissään saattavatkin kovastikin kehua ja ylistää narsisteja (mikä on ihan toinen asia kuin se että ymmärtää että narsisti on tunne-elämältään sairas ja ymmärtää sen mistä narsistin narsismi ehkä johtuu).
      Luulen että sekin on vain narsistille ominaista kateutta, heitä ärsyttää jos uhri saa vertaistukea toiselta uhrilta, eihän se narsistille käy, heillä on halu olla päällepäsmäreinä ihan joka paikassa.

• M.B.

Kehua ja ylistää narsisteja?

Mulla on välillä halu huutaa, että ne kiikarit voi kääntää oikeinpäin jos tuntuu siltä, että ei näe lukea oikein...

Mutta turhaa olisihan se.

Koska vain yksi tapa kirjoittaa on oikea ja mikä se olikaan? Auttakaas nyt miestä mäessä, senkin sisäpiiriläiset, nyt on nainen muistinsa kanssa hukassa... :DD

• 38

Valitettavasti se hovi voi olla vielä pahempi kuin itse narsisti, älä kysy miksi.

*kauhea hedari*

• lottamari<3

No, tuosta voi päätellä että sisäpiiri on puhdas narsisteista ja kaikki ulkopuoliset vaan kateellisia, kieroja, utelijaita kyttääjiä, saitureita, pihtareita, ilkimyksiä, provoilijoita, sangen vihelijäitä umpi kieroon kasvaneita vatipää-, sienihöyryssä saunan takana pieksettyjä, kuritettuja, punanenäisiä tenukeppejä ;)))

Sama motiivi minulla on ollut,.. halu ymmärtää narsismia ja luonnehäiriöitä ja totisesti tämä on ollut uskomaton tutkimusmatka. Joidenkin mielestä älytöntä jankkaamista, mutta omasta mielestäni kiehtovaa ja aina on uutta opittavaa ihmismielestä.

• M.B.

Oikeastihan mitä vaan voi päätellä mistä vaan. Näin se menee. Kuka ketäkin rajoittaa päättelemästä, jos ei ihminen itse sitä tee...

Mielenkiintoinen on ihminen jokatapauksessa.

*lähtee piirtämään kaavaa*

• "kateellisia, kieroja, utelijaita kyttääjiä, saitureita, pihtareita, ilkimyksiä, provoilijoita, sangen vihelijäitä umpi kieroon kasvaneita vatipää-, sienihöyryssä saunan takana pieksettyjä, kuritettuja, punanenäisiä tenukeppejä"

Miksen koskaan älynnyt heittää omalle narskulleni (joka minut narskuksi haukkui) tuota litaniaa muodossa; 'senkin kateellinen, kiero, utelias kyttääjä, saituri, pihtari, ilkimys, provoilija, sangen viheliäinen umpi kieroon kasvanut vatipää, sienihöyryssä saunan takana pieksetty, kuritettu punanenäinen tenukeppi '

Olis kerrankin saanut akan hiljaiseksi!

;-DDDDD

• että silleen

Kuulepas nyt sinä
      puhut nyt tavallaan itseäsi vastaan tuossa minkälainen palstanarsisti on:
      "- mitätöi toisten oivalluksia ja kyseenalaistaa muita, mutta minun näkemyksiäni en salli kyseenalaistaa tai suutun"
      Juurihan mitätöit ja kyseenalaistat sellaisten ihmisten oivallukset, joista tuntuu että palstan vakiokirjoittajat ovat narsisteja, teoriasi mukaan sinun pitäisi hyväksyä se että jotkut ovat saaneet sellaisen käsityksen niin sitten et olisi itse narsisti.
      "En jaa itsestäni mitään ..."
      Yrität pakottaa kirjoittamaan henkilökohtaisia kokemuksia vaikka missään säännöissä ei lue että täällä pitäisi kirjoittaa niistä, yhtä hyvin voi kirjoittaa yleisesti ja siitä minkälainen narsisti on. Ymmärrän hyvin ettei tee mieli kirjoittaa henk koht kokemuksista jos ei luota palstalaisiin ja on pelko että omat kipeät kokemukset joutuvat narsistien raposteltaviksi.
      "Epäilen muiden pelaavan kieroa peliä"
      Niinpä epäilet, vaikka joku kirjoittaisi ihan vilpittömänä mielipiteenään että vakikirjoittajat vaikuttavat narsisteilta eli et salli omistasi poikkeavia mielipiteitä.

• Hyväksyn kritiikkisi suuttumatta:)

Kirjoitin että kyseenalaistan ajatuksen muiden kirjoittajien narsismista, ja että 'Käsitykseni mukaan palstanarsisti voisi olla tällainen' -ehdotuksen muodossa.

Olen kirjoittanut täällä tunteistani uhrina, ja oivalluksistani omista narsistisista piirteistäni. Yritän elää elämääni siten etten vahingoita lähimmäistä.

En voi vaikuttaa muiden ajatuksiin ja kommentteihin, ja hyväksyn jos joku vilpittömästi uskoo vakkarien kieroiluun ja narsismiin. Asioista voi olla eri mieltä ihan sulassa sovussa. Ei eturistiriitoja, eikä ole minulta pois, jos joku ajattelee erilailla. Tykkään elämän ja ihmisten monimuotoisuudesta :)

• Päinvastoin

Tällä palstalla mielletään narsisteiksi läheisriippuvaiset. Onko ne?

Jos on joutunut koulu- tai työpaikka kiusatuksi ja sitten vielä joutuu narsistin hampaisiin, niin eikö saa puolustua. Pitäisikö nöyrtyä lisää. Miksi kiltit ei saa puolustautua. Sitä nimittäin katsotaan ihmeissään ja jopa pahasti, jos kiltti nousee puolustamaan itseään. Tällä palstalla sellainen käytös leimataan narsistiseksi käytökseksi.

Jos " narsistinen" henkilö saa aggressiivisen raivon, se on tämän palstalaisten mielestä normaalia. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.
      Unohdetaan hyvät käytöstavat. Tehdään mitä halutaan, se on normalia.

Tapasin kerran erään mukavan henkilön. Oli vain niin paras tyyppi. Meillä oli hauskaa ja nauroimme kippurassa. Oli todella valovoimainen persoona. Siis synnynäinen osaaja. Ja niin pätevä kaikessa, ilman mitään koulutusta. Olisi ollut rahkeita vaikka kuinka pitkälle. No mulla ei sellaisia taitoja ole. Mutta onneksi muilla on lahjakkuuuksia. Harmi etten ole törmännyt siihen persoonaan aikoihin.

No ny hörppäämään kaffetta ;-) slurp
      Tän sisäpiirin porukan kans. Tosin mä en kuulu siihen porukkaan, taidan olla niille näkymätön.
      Se on moro!

• 21

"Jos on joutunut koulu- tai työpaikka kiusatuksi ja sitten vielä joutuu narsistin hampaisiin, niin eikö saa puolustua. Pitäisikö nöyrtyä lisää. Miksi kiltit ei saa puolustautua. Sitä nimittäin katsotaan ihmeissään ja jopa pahasti, "

Kyllä, pitää nöyrtyä kaikkien edessä ja ottaa kaikki iskut nöyrästi vastaan ja mennä vaikka ristille heidän puolestaan :)

• M.B.
        21 kirjoitti:

"Jos on joutunut koulu- tai työpaikka kiusatuksi ja sitten vielä joutuu narsistin hampaisiin, niin eikö saa puolustua. Pitäisikö nöyrtyä lisää. Miksi kiltit ei saa puolustautua. Sitä nimittäin katsotaan ihmeissään ja jopa pahasti, "

Kyllä, pitää nöyrtyä kaikkien edessä ja ottaa kaikki iskut nöyrästi vastaan ja mennä vaikka ristille heidän puolestaan :)

Näin on. Nähty ja koettu. 21 on ihan oikeassa. Koska jos puolustaudut on se ympärilläsi tuijottavien mielestä vain todiste siitä, että "eipä ihme jos sua kiusataan... kun tuolleen käyttäytyy".. kiltit ei puolustaudu, se on paree pitää mielessä, tai sitten ei ole kiltti, nääs, ja jos ei ole kiltti niin sitten onkin jo narsisti, näin se menee. Ei mitään siinä välillä, kaksi päätä: toisessa musta ja toisessa valkoinen..

*onsejumalautakumma*

Ai niin kaffia..

Niin ja kaikkien kannattaa nyt vastaisuuden varaa ajatellen painaa mieleen sanat musta ja valkoinen, ihan vaan jos joskus joku toinen päivä äidynkin kirjoittamaan kaikista eri harmaan sävyistä, tai valkoisen eri vivahteista, tai ylipäätään väreistä.. voitte sitten kokeilla vasaran painoa siihen naulaan... että miten se uppoaa siihen mustavalkoiseen lankkuun takaisin..

*tää olikin hauskaa*

• 21
        M.B. kirjoitti:

Näin on. Nähty ja koettu. 21 on ihan oikeassa. Koska jos puolustaudut on se ympärilläsi tuijottavien mielestä vain todiste siitä, että "eipä ihme jos sua kiusataan... kun tuolleen käyttäytyy".. kiltit ei puolustaudu, se on paree pitää mielessä, tai sitten ei ole kiltti, nääs, ja jos ei ole kiltti niin sitten onkin jo narsisti, näin se menee. Ei mitään siinä välillä, kaksi päätä: toisessa musta ja toisessa valkoinen..

*onsejumalautakumma*

Ai niin kaffia..

Niin ja kaikkien kannattaa nyt vastaisuuden varaa ajatellen painaa mieleen sanat musta ja valkoinen, ihan vaan jos joskus joku toinen päivä äidynkin kirjoittamaan kaikista eri harmaan sävyistä, tai valkoisen eri vivahteista, tai ylipäätään väreistä.. voitte sitten kokeilla vasaran painoa siihen naulaan... että miten se uppoaa siihen mustavalkoiseen lankkuun takaisin..

*tää olikin hauskaa*

On se kyllä jännä tuo kiusaaminen :) Miten se helposti koetaan kiusatun syynä kaikki että jotain vikaahan siinä on pakko olla kun sitä kiusataan, jotta kiusatahan sitä vähän lisää :)

Ai hitto tää kiusaaminenhan on kivaa :)))

*kaffetta ja jätskii*

• M.B.
        21 kirjoitti:

On se kyllä jännä tuo kiusaaminen :) Miten se helposti koetaan kiusatun syynä kaikki että jotain vikaahan siinä on pakko olla kun sitä kiusataan, jotta kiusatahan sitä vähän lisää :)

Ai hitto tää kiusaaminenhan on kivaa :)))

*kaffetta ja jätskii*

ooh.. *jätskii* nyt olisin hiu-kan kateellinen.. :)

• Päinvastoin

"No ny hörppäämään kaffetta ;-) slurp
        Tän sisäpiirin porukan kans. Tosin mä en kuulu siihen porukkaan, taidan olla niille näkymätön. "

Kyllä sä kuulut, tai porukka haluaa että kuulut, mutta tietty jos vaihdat nikkiä usein niin olet tavallaan 'näkymätön' :)

*tarjoo kaffet hyvästä kommentista*

• outoja ovat

"Käsitykseni mukaan palstanarsisti voisi olla tällainen:

- kyseenalaistan muita, mutta minun näkemyksiäni en salli kyseenalaistaa..tai suutun"

Syytä eri mieltä olevia siitä minkälainen itse olet, tuntuu olevan narsistinen motto tällä palstalla, narsistisena toiveena tietysti että mahdollinen "saalis" eli ei-narsisti siitä syyllistyy ja vaikenee.

• M.B.

Musta tuntuu että suurimmalla osalla uhreista on tarve esittäytyä mahdollisimman lyttyynlyötyinä toisen toimesta, jotta voisivat kalastella toisten uhrien sympatioita ja empatioita ja kokea suurta uhriuden yhteenkuuluvaisuudentunnetta, kun se ei sen oman narsistin kanssa onnistunut..

Väitäpä vastaan, niin olet narsisti.. 8'}

• 91827364555555
        M.B. kirjoitti:

Musta tuntuu että suurimmalla osalla uhreista on tarve esittäytyä mahdollisimman lyttyynlyötyinä toisen toimesta, jotta voisivat kalastella toisten uhrien sympatioita ja empatioita ja kokea suurta uhriuden yhteenkuuluvaisuudentunnetta, kun se ei sen oman narsistin kanssa onnistunut..

Väitäpä vastaan, niin olet narsisti.. 8'}

Ja sinäkin M.B.:kö vakavissasi väität että itse olet ollut narsistin kanssa niin kuin muistelen sinun väittäneen? Jos olisit joutunut narsistin kaltoinkohtelemaksi niin sinähän tietäisit, että narsistin uhri ON lyttyynlyöty toisen eli narsistin toimesta etkä kirjoittaisi edes tuohon sävyyn. Mitäs pahaa siinä on jos toisten uhrien sympatiat ja empatiat tuntuu hyvältä, tottakai ne tuntuu, se on luonnollista, mutta on toinen asia jos narsisti valehtelee olleensa narsistin uhri ja siten valheellisesti kalastelee uhrien sympatioita ja empatioita, se on valheelllista touhua ja pelleilyä normaalien ihmisten kustannuksella.

• 91827364555555 kirjoitti:

Ja sinäkin M.B.:kö vakavissasi väität että itse olet ollut narsistin kanssa niin kuin muistelen sinun väittäneen? Jos olisit joutunut narsistin kaltoinkohtelemaksi niin sinähän tietäisit, että narsistin uhri ON lyttyynlyöty toisen eli narsistin toimesta etkä kirjoittaisi edes tuohon sävyyn. Mitäs pahaa siinä on jos toisten uhrien sympatiat ja empatiat tuntuu hyvältä, tottakai ne tuntuu, se on luonnollista, mutta on toinen asia jos narsisti valehtelee olleensa narsistin uhri ja siten valheellisesti kalastelee uhrien sympatioita ja empatioita, se on valheelllista touhua ja pelleilyä normaalien ihmisten kustannuksella.

"Mitäs pahaa siinä on jos toisten uhrien sympatiat ja empatiat tuntuu hyvältä, tottakai ne tuntuu, se on luonnollista, mutta on toinen asia jos narsisti valehtelee olleensa narsistin uhri ja siten valheellisesti kalastelee uhrien sympatioita ja empatioita, se on valheelllista touhua ja pelleilyä normaalien ihmisten kustannuksella. "

Kirjoitin kerran aloituksen absoluuttisesta totuudesta. Koska narsisti on sairaudentunnoton, kuka voi tietää satavarmasti olevansa vain uhri ?
        Eikä tämä ole syytös vaan ihan normi keskustelunavaus joka voi kyllä aiheuttaa jossakussa narsistisenkin loukkaantumisen.

• asiallinen vastaus
        lynett kirjoitti:

"Mitäs pahaa siinä on jos toisten uhrien sympatiat ja empatiat tuntuu hyvältä, tottakai ne tuntuu, se on luonnollista, mutta on toinen asia jos narsisti valehtelee olleensa narsistin uhri ja siten valheellisesti kalastelee uhrien sympatioita ja empatioita, se on valheelllista touhua ja pelleilyä normaalien ihmisten kustannuksella. "

Kirjoitin kerran aloituksen absoluuttisesta totuudesta. Koska narsisti on sairaudentunnoton, kuka voi tietää satavarmasti olevansa vain uhri ?
        Eikä tämä ole syytös vaan ihan normi keskustelunavaus joka voi kyllä aiheuttaa jossakussa narsistisenkin loukkaantumisen.

"Koska narsisti on sairaudentunnoton, kuka voi tietää satavarmasti olevansa vain uhri ?"

No voi hyvänen aika :)
        Sellainen uhri, joka itse ei ole narsisti. Sellaisia uhreja uskon olevan enemmistö uhreista. Sellainen "uhri" joka on itse narsisti ei ehkä tiedä.

• M.B.
        91827364555555 kirjoitti:

Minä OLIN lyttyynlyöty, tunsin itseni täysin mitätöidyksi, olemattomaksi, olin henkisesti puhki kulutettu, näin mörköjä jokapaikassa, painajaisia, sain ahdistuskohtauksia, hiukset lähti, lihoin ja laihduin, minulla oli vaikeuksia puhua ihmisten kanssa, koska en voinut olla ns. normaalisti varma, että minun oli lupa sanoa mihinkään mitään, tai että minut ymmärrettäisiin edes puoliksi oikein, jouduin varmistelemaan, että vitsini ymmärretään, säikyin omaa varjoani ja askelteni ääntä pimeällä kulkiessani, olin toisinaan niin voimaton fyysisesti, että pelkäsin imeytyväni kasaan pelkästä hengittämisestä, pelkäsin korkeita paikkoja, koska en tiennyt milloin haluni hypätä alas veisi voiton, pelkäsin, että autot ajavat päälleni, vieraan ihmisen lähestyessä halusin juosta karkuun... ja jatkuva toisto toisto toisto tapahtumista, sanoista, hetkistä, tunteista ja toisen sanat vaan kaikesta, minkälainen olen, miten en ole oikeasti mitään, ylimielinen tuhahtelu ja ylimieliset katseet, niskojen nakkelut ja kuin olisin paskaan verrattavissa oleva jokin - elekieli ja lopun viimeksi, olinhan itse se syypää kaikkeen.. Lista on oikeasti paljon pidempi. Ilokseni olen huomannut unohtaneeni JO paljon, kiitos MINULLE siitä.

Niin mitä vvvv....a haluat?? Olla itse narsisti ja ainoalla omalla määrittelemälläsi oikeudella potkia omalla tyylillään omassa maassaan makaavaa, niinkö?? Sori, jos ei naurata.

Jos en halua olla kiinni siinä, niin en halua. Tulkintasi saa olla siitä asiasta ja siitä miten kirjoitan ihan rauhassa omasi, mutta oikeasti kannattaisi kyllä vaivautua hieman enemmän, kuin vain huitomaan pimeässä ne aurinkolasit päässä. Pässi.

*kiitos, olipas avartavaa ja helpottipas huomattavasti*

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

Minä OLIN lyttyynlyöty, tunsin itseni täysin mitätöidyksi, olemattomaksi, olin henkisesti puhki kulutettu, näin mörköjä jokapaikassa, painajaisia, sain ahdistuskohtauksia, hiukset lähti, lihoin ja laihduin, minulla oli vaikeuksia puhua ihmisten kanssa, koska en voinut olla ns. normaalisti varma, että minun oli lupa sanoa mihinkään mitään, tai että minut ymmärrettäisiin edes puoliksi oikein, jouduin varmistelemaan, että vitsini ymmärretään, säikyin omaa varjoani ja askelteni ääntä pimeällä kulkiessani, olin toisinaan niin voimaton fyysisesti, että pelkäsin imeytyväni kasaan pelkästä hengittämisestä, pelkäsin korkeita paikkoja, koska en tiennyt milloin haluni hypätä alas veisi voiton, pelkäsin, että autot ajavat päälleni, vieraan ihmisen lähestyessä halusin juosta karkuun... ja jatkuva toisto toisto toisto tapahtumista, sanoista, hetkistä, tunteista ja toisen sanat vaan kaikesta, minkälainen olen, miten en ole oikeasti mitään, ylimielinen tuhahtelu ja ylimieliset katseet, niskojen nakkelut ja kuin olisin paskaan verrattavissa oleva jokin - elekieli ja lopun viimeksi, olinhan itse se syypää kaikkeen.. Lista on oikeasti paljon pidempi. Ilokseni olen huomannut unohtaneeni JO paljon, kiitos MINULLE siitä.

Niin mitä vvvv....a haluat?? Olla itse narsisti ja ainoalla omalla määrittelemälläsi oikeudella potkia omalla tyylillään omassa maassaan makaavaa, niinkö?? Sori, jos ei naurata.

Jos en halua olla kiinni siinä, niin en halua. Tulkintasi saa olla siitä asiasta ja siitä miten kirjoitan ihan rauhassa omasi, mutta oikeasti kannattaisi kyllä vaivautua hieman enemmän, kuin vain huitomaan pimeässä ne aurinkolasit päässä. Pässi.

Ja edelleenkään en väitä olleeni narsistin kanssa. Vaan ihmisen, jota rakastin ja osin rakastan vieläkin. Toimintatavoiltaan HÄN oli minua narsistisempi monissa asioissa. Ihan h......in monissa.

Edelleen, minä en aio kieltää ihmisiä nauramasta, leikkimästä, olemasta iloisia, en aio syyttää joka ainoasta mieleeni tulevasta asiasta, koska useimmiten ei edes mieleen tule mitään. Ja kyllä, aion jatkossakin pitää kaikki VÄ-HÄN-KÄÄN samantyylisesti käyttäytyvät, samalla tavalla asioihin suhtautuvat ja samoista syystä loukkaantuvat mielummin itsestäni etäämpänä kuin lähempänä.

Sillä siihen minulla on oikeus.

• ererererererER
        M.B. kirjoitti:

Noin kammottavien kokemustesi jälkeen sitten olet päätynyt tänne palstalle kamuttamaan ja ihannoimaan narsismia ja sellaisia jotka ilmoittavat olevansa narsisteja?
        En halua sinulta mitään, kunhan ihmettelen.

• M.B.
        ererererererER kirjoitti:

Noin kammottavien kokemustesi jälkeen sitten olet päätynyt tänne palstalle kamuttamaan ja ihannoimaan narsismia ja sellaisia jotka ilmoittavat olevansa narsisteja?
        En halua sinulta mitään, kunhan ihmettelen.

ihannoimaan? peräänkuulutan itsetuntemusta, joita toisilla tuntuu olevan aidosti enemmän kuin myös ymmärrystä ihmisyydestä yleensäkin. Sen sijaan, että ylemmyydentuntoisesti vain ilmoittaisivat tietävänsä ainoan oikean totuuden, jonka suojista haukkua toisia illoin tyhmiksi, milloin miksikin.

Minun kokemukseni ovat omiani, ja sinulle ne eivät merkitse sen kummemmin mitään. Itselleni sitäkin enemmän.

• M.B.

Juu, en voi kiistää. En itseasiassa edes halua, vaikka pitkään yritinkin saada itsestäni järki-ihmistä. Kun sain kuulla tunteella reagoivien olevan VAIN eläimiä.. No, kaikkea tulee kokeiltua :) Ehkä vanhuuden mukana hiipii seesteisyys myös tunteisiin, sitä odotellessa voi välillä tunteilla hieman kiihkeämmin..

• M.B.

Periaatteessa, jos kaikki tuntisivat itsensä niin hyvin kuin väittävät, jatkuvaa pikkuasioista nokkiintumista ei olisi eikä esiintyisi, koska toisen ollessa mitä on, ei sillä toisella olisi tarvetta loukkaantua, koska tuntee itsensä ja erottaa sen mitä se toinen on siitä mitä itse on.

Aikalisä on tärkeä. Mutta toisaalta, eihän kenenkään toisen olemisen pitäisi antaa kaataa itseään? Jos minä reagoin ja tuon sen julki, riittääkö se, että minä reagoin, vai meneekö se aina niin pitkälle, että joku toinen loukkaantuu siitä, miten minä reagoin? Jos, niin eikö kyseessä ole silloin se, että minä en saisi reagoida, koska minun pitäisi ensisijaisesti ottaa huomioon se, miten minun reagointini kaataa jonkun toisen minun ulkopuolellani olevan? Kenellä on oikeus tällainen vaatimus esittää? Eikö juuri tuolla tavalla itseensä suhtautuvat ihmiset, -ensin ajatellaan muut, sitten unohdetaan oma itse- ole niitä, jotka eniten eksyvät siihen muitten olemisen tyyliin ja siihen mitä se merkitsee nimenomaan oman itsensä kannalta?

Enkö minä oikeasti saa ajatella minua, ilman että olen samantein täys narsisti?

*ääh, en tiedä onko tuossa kirjoituksessa vaihteeksi mitään järkeä*

Taidan jatkaa lukuharjoituksia :)

• iiiiiiiii4iiiiiiiii
        M.B. kirjoitti:

Periaatteessa, jos kaikki tuntisivat itsensä niin hyvin kuin väittävät, jatkuvaa pikkuasioista nokkiintumista ei olisi eikä esiintyisi, koska toisen ollessa mitä on, ei sillä toisella olisi tarvetta loukkaantua, koska tuntee itsensä ja erottaa sen mitä se toinen on siitä mitä itse on.

Aikalisä on tärkeä. Mutta toisaalta, eihän kenenkään toisen olemisen pitäisi antaa kaataa itseään? Jos minä reagoin ja tuon sen julki, riittääkö se, että minä reagoin, vai meneekö se aina niin pitkälle, että joku toinen loukkaantuu siitä, miten minä reagoin? Jos, niin eikö kyseessä ole silloin se, että minä en saisi reagoida, koska minun pitäisi ensisijaisesti ottaa huomioon se, miten minun reagointini kaataa jonkun toisen minun ulkopuolellani olevan? Kenellä on oikeus tällainen vaatimus esittää? Eikö juuri tuolla tavalla itseensä suhtautuvat ihmiset, -ensin ajatellaan muut, sitten unohdetaan oma itse- ole niitä, jotka eniten eksyvät siihen muitten olemisen tyyliin ja siihen mitä se merkitsee nimenomaan oman itsensä kannalta?

Minkäslainen ihminen se tulkitsee "pikkuasioista nokkiintumiseksi" sen kun on eri mieltä narsisteista ja narsismista?

Itsensä tunteminen ei liity mitenkään siihen jos tietää että narsistit ovat "pahoja" ihmisiä uhrejaan ja vaikutuspiirissään olevia kohtaan ja siitä täällä haluaa kirjoittaa. Uskon että narsistin suorittaman itsetunnon viemisen jälkeen uhit ovat käyneet itseään ja ominaisuuksiaan läpi rankimman kautta. Ehkei nyt täällä missä vilisee narsisteja ei niin huvita tuoda esiin omia heikkouksiaan vaikka kirjoittaisikin siitä minkälaiseksi on kokenut ja minkälainen asiantuntijatkin sanovat narsistin olevan.

• Temppuilija:

täyttä asiaa !
        Olen luottanut liian pitkään yhteen lähteeseen. Jopa tämä narsistien täyttämä keskustelupalsta on auttanut peilaamaan takaisin. Totta kai puhumattakaan ystävistä. Narsistin kanssa eläessa vaan ystävät tuppaavat jäämään vähemmälle ja terve peilaus vähenee.

Se on vaarallista kenelle tahansa. Verraten lapseen.

• M.B.
        iiiiiiiii4iiiiiiiii kirjoitti:

Minkäslainen ihminen se tulkitsee "pikkuasioista nokkiintumiseksi" sen kun on eri mieltä narsisteista ja narsismista?

Itsensä tunteminen ei liity mitenkään siihen jos tietää että narsistit ovat "pahoja" ihmisiä uhrejaan ja vaikutuspiirissään olevia kohtaan ja siitä täällä haluaa kirjoittaa. Uskon että narsistin suorittaman itsetunnon viemisen jälkeen uhit ovat käyneet itseään ja ominaisuuksiaan läpi rankimman kautta. Ehkei nyt täällä missä vilisee narsisteja ei niin huvita tuoda esiin omia heikkouksiaan vaikka kirjoittaisikin siitä minkälaiseksi on kokenut ja minkälainen asiantuntijatkin sanovat narsistin olevan.

Niin. MIN-KÄ-LAI-NEN IH-MI-NEN nokkiintuu siitä, jos joku toinen on E-RI MIEL-TÄ?

Siitähän täällä onkin keskusteltu ja paljon. Oman käsitykseni mukaan vain ja ainoastaan tietyllä tavalla uhriuteensa jopa jollakin tavoin jääneet ovat niitä, jotka vain ja ainoastaan saavat puhua narsismista ylipäätään. Kaikki muut ovat narsisteja. Että mitenkä päin tuo sun esittämä kysymys pitäisi nyt niin kuin ymmärtää?

Jos uhreissa ei kerran sitä narsismia ole senkään vertaa?

Ymmärrän, että teurastaja vie teuraseläimeltä hengen. Mutta toinen ihminen toiselta suorittaa itsetunnon viemisen?? Ovat pahoja. Siitä ei sitten pidäkään keskustella, että mikä siihen johtaa, että se uhri antaa sen itsetuntonsa toiselle viedä?? Koska vastaus on yksiseliiteisesti vain ja ainoastaan narsistin pahuudessa??

Kuka kellekin vallan itsestään antaa ja miksi.. ja se ken sellaista pohtii onkin sitten narsistin suurin ihailija ja palvoja ja ylistystä suitsuttava ynnä muuta, itse pahimman luokan narsisti... Juuripa niin.

Omalla järjellä ja suoduilla aivoilla ei kannata ainakaan yrittää ajatella, kun ne asiantuntijatkin tietävät paremmin, ja ainahan on sen psykonarsistin omat sivut uhreille mistä ammentaa lisää täsmätietoutta ja ylistää niitä sivuja samalla kun siunaantuu toisten olemisista yleisellä nettipalstalla narsistiksi sillä kirjoittelevia ihan huvin vuoksi yleistyksenä haukkumaan...

*jatkakaa*

Kannattaa miettiä minkälaisen elämän itselleen haluaa. Itse en halua nähdä jokaisessa vastaankävelevässä toisessa vain narsistia tai sellaisen uhria. Kuulostaa kammottavalta jo pelkkänä ajatuksena. Puhumattakaan sellaisesta ajatuksesta, että jokatoinen vastaantulija olisi narsisteja jokapaikassa näkevä narskunmetsästäjä.. Ilo katoaa elämästä helpommallakin. Riittää kun seuraa säännöllisesti uutisia maailmalta..

• iiiiiiiii4iiiiiiiii kirjoitti:

iiiiiiiii4iiiiiiiii

Ottaa sen verta päähän toi sekoilu, että missä vaiheessa minä, MB, yxex, elisakettu,temppuilija, j.o.k.u... numerokirjoittaja... ei olisi tuonut omia heikkouksiaan esiin?

• :))))
        M.B. kirjoitti:

Niin. MIN-KÄ-LAI-NEN IH-MI-NEN nokkiintuu siitä, jos joku toinen on E-RI MIEL-TÄ?

Siitähän täällä onkin keskusteltu ja paljon. Oman käsitykseni mukaan vain ja ainoastaan tietyllä tavalla uhriuteensa jopa jollakin tavoin jääneet ovat niitä, jotka vain ja ainoastaan saavat puhua narsismista ylipäätään. Kaikki muut ovat narsisteja. Että mitenkä päin tuo sun esittämä kysymys pitäisi nyt niin kuin ymmärtää?

Jos uhreissa ei kerran sitä narsismia ole senkään vertaa?

Ymmärrän, että teurastaja vie teuraseläimeltä hengen. Mutta toinen ihminen toiselta suorittaa itsetunnon viemisen?? Ovat pahoja. Siitä ei sitten pidäkään keskustella, että mikä siihen johtaa, että se uhri antaa sen itsetuntonsa toiselle viedä?? Koska vastaus on yksiseliiteisesti vain ja ainoastaan narsistin pahuudessa??

Kuka kellekin vallan itsestään antaa ja miksi.. ja se ken sellaista pohtii onkin sitten narsistin suurin ihailija ja palvoja ja ylistystä suitsuttava ynnä muuta, itse pahimman luokan narsisti... Juuripa niin.

Omalla järjellä ja suoduilla aivoilla ei kannata ainakaan yrittää ajatella, kun ne asiantuntijatkin tietävät paremmin, ja ainahan on sen psykonarsistin omat sivut uhreille mistä ammentaa lisää täsmätietoutta ja ylistää niitä sivuja samalla kun siunaantuu toisten olemisista yleisellä nettipalstalla narsistiksi sillä kirjoittelevia ihan huvin vuoksi yleistyksenä haukkumaan...

*jatkakaa*

Kannattaa miettiä minkälaisen elämän itselleen haluaa. Itse en halua nähdä jokaisessa vastaankävelevässä toisessa vain narsistia tai sellaisen uhria. Kuulostaa kammottavalta jo pelkkänä ajatuksena. Puhumattakaan sellaisesta ajatuksesta, että jokatoinen vastaantulija olisi narsisteja jokapaikassa näkevä narskunmetsästäjä.. Ilo katoaa elämästä helpommallakin. Riittää kun seuraa säännöllisesti uutisia maailmalta..

No en minäkään näe jokaista vastaan tulijaa narsistina, niitä on aika vähän kenellä tällainen persoonallisuushäriö on :))))))))))))) mutta olisi se aika hölmöä kieltää jos selvästi näkee jostakin että hän luultavasti on narsisti, pistää laput silmille ja sanoa että hyvä tyyppi se on, sehän ois itsensä pettämistä pahimmillaan.

• M.B.
        :)))) kirjoitti:

No en minäkään näe jokaista vastaan tulijaa narsistina, niitä on aika vähän kenellä tällainen persoonallisuushäriö on :))))))))))))) mutta olisi se aika hölmöä kieltää jos selvästi näkee jostakin että hän luultavasti on narsisti, pistää laput silmille ja sanoa että hyvä tyyppi se on, sehän ois itsensä pettämistä pahimmillaan.

Mikäli toinen antaisi ilmi taipumuksensa kusipäisyyteen juuri minua kohtaan, ja vielä itselleni uskottelisin, että hyvä tyyppi se on, niin se olisi itseni kusettamista. Edelleen, jos joku käyttäytyy jotakin toista kohtaan kusipäisesti jatkuvasti, mutta ei minua, voin olla varuillani ja silti olla sitä mieltä, että tyyppi on mielestäni hyvä tyyppi. Kyllä niitä mielipiteitä saa vaihtaa. Ei niitä mihinkään kiveen tarvitse hakata.

Tunteet vaan tuppaa laahaamaan perässä siinä mielipiteen vaihdossa jonkun hyvätyyppeydestä..

• 22
        M.B. kirjoitti:

Toisille sallitaan todellakin enemmän reagointia kuin toisille, ehkä joidenkin reaktiot ovat niin voimakkaita että muiden on niitä vaikea kestää. Reagoimistaan voi hieman ohjailla ja kanavoida eri tavalla silloin kun se on tarpeen. On ihan fiksua ottaa huomioon ne toisetkin siinä ympärillä, vaikka kuinka ottais päähän.

• M.B. kirjoitti:

Mikäli toinen antaisi ilmi taipumuksensa kusipäisyyteen juuri minua kohtaan, ja vielä itselleni uskottelisin, että hyvä tyyppi se on, niin se olisi itseni kusettamista. Edelleen, jos joku käyttäytyy jotakin toista kohtaan kusipäisesti jatkuvasti, mutta ei minua, voin olla varuillani ja silti olla sitä mieltä, että tyyppi on mielestäni hyvä tyyppi. Kyllä niitä mielipiteitä saa vaihtaa. Ei niitä mihinkään kiveen tarvitse hakata.

Tunteet vaan tuppaa laahaamaan perässä siinä mielipiteen vaihdossa jonkun hyvätyyppeydestä..

Mietin tuossa A.n mainitsemaa ryhmäkuria, ja temppuilijan esiintuomaa ajatusta vallitsevista näkymättömistä käytös-säännöistä palstalaisten kesken.

Niin mahtuisiko siihen ajatus että jos tänne eksyy henkilö joka oikein kerjäämällä kerjää verta nenästään, että antaisimme hänelle sitä mitä tilaa(?)

Turpiin vaan silkasta lähimmäisenrakkaudesta! ;-DD

*ai kauhee kun mä oon kauhee*

• M.B.
        yxex kirjoitti:

Mietin tuossa A.n mainitsemaa ryhmäkuria, ja temppuilijan esiintuomaa ajatusta vallitsevista näkymättömistä käytös-säännöistä palstalaisten kesken.

Niin mahtuisiko siihen ajatus että jos tänne eksyy henkilö joka oikein kerjäämällä kerjää verta nenästään, että antaisimme hänelle sitä mitä tilaa(?)

:DD Tuota juuri tarkoitan sillä, reaktiohakuisuudella.. A:lle joskus jossakin siitä laitoin, että toinen haluaa, että sille suututaan, samalla tavalla kuin pikkulapset härnää härnäämistään, kunnes se oikea reaktio sieltä sitten kaivautuu, ellei laukaise tilannetta jotenkin muuten luovasti.. Yleensä normikiltti vastailu ei riitä sellaiselle, "joka kaivaa verta nenästään"..

Eli oot kyllä kauhee =DD

Mutta pitäisikö verta nenästään kerjääville antaa sitten lupa kerjätä verta ikuisesti nenästään.. rasittaviahan ne on pidemmän päälle, sellaiset "snägäriruikuttajat"... vaikka pinna olisi kuinka ja pitkä, niin se venyminen sinne katkeamispisteeseen kyllä saavuttuu nopeammin kun vain pätkäsee samantien poikki.. 8'}

• yxex kirjoitti:

> Mietin tuossa A.n mainitsemaa ryhmäkuria, ja temppuilijan esiintuomaa ajatusta vallitsevista näkymättömistä käytös-säännöistä palstalaisten kesken.

Koska minun muussa yhteydessä lausumaani puheenvuorooni edellä viitattiin, niin olen velvoitettu ilmaisemaan omana kantanani, etten itse koskisi tuonkaltaiseen masokistiin kepilläkään. Rationaalisena tekona se olisi vailla mieltä.

Entäpä mitä se merkitsisi tunnetasolla? Eipä juuri mitään ... jos oikein tarkkaan mietin, niin hyvin pientä inhoa, ehkä ... sellaista tavanomaisuuteen kyllästyneen turhautunutta vastentahtoisuutta tavanomaisuuden arkista toistuvuutta kohtaan, jota ei huomaa jos ei sitä erikseen ajattele.

• phnx

Kiitos yexe hyvästä avauksesta :)

Eipä tuo haittaa vaikka narsistit lukisi ja kommentoisi minun kirjoituksia, ei siis mitään väliä. Se on vain hyvä, saattas vaikka laittaa ajattelemaan terveemmällä tavalla. :)

En ole huomannut palstan vakiporukassa narsisteja, tuolla kirjoitusmäärällä minä ne tunnistaisin. Joku sivullinen on kyllä harvakseen täyttänyt tuntomerkit tai sitten ollut muuten häiriintynyt.

Narsistin uhrit ovat useasti kärsineet kovasti ja tunne elämä on vaurioitunut pitkäksi aikaa. Ja jos ei tunne tarkoin narsistin toiminta mallia niin voi sairaudessaan kokea jokaisen täyttävän narsistin tuntomerkit jonka kirjoitus ei miellytä silmää.

Ainakin itselle palstan kirjoitukset ja kokemukset ovat olleen ratkaisevassa asemassa narsistisen ajatus ja käytösmallin ymmärtämisessä.

Mitkään ns. viralliset kirjoitukset netissä ei ole menneet käytännön tasolla riittävän syvälle ja esimerkein kerrottuna läheisen ihmisen kannalta katsottuna, jotta olisi voinut ymmärtää narsismin todellisen luonteen.

Täällä lähes kaikki asiaa koskevat kirjoitukset ovat kokemuspohjaisia ja todella valaisevia, varsinkin alussa jokaisesta kirjoituksesta tulee uusia ahaa elämyksiä. Jatkossa kertaus on opintojen äiti..

• 13

phnx, sulla on hyviä kirjoituksia ollut olen huomannut, kirjoita ihmeessä lisää.

• Kiitos phnx!

"En ole huomannut palstan vakiporukassa narsisteja, tuolla kirjoitusmäärällä minä ne tunnistaisin. Joku sivullinen on kyllä harvakseen täyttänyt tuntomerkit tai sitten ollut muuten häiriintynyt."

Oivalsin tuosta asian joka olisi pitänyt tajuta jo aiemmin; jokainen ihminen, narsisti tai tavis, pystyy hetkellisesti 'näyttelemään' ja vetämään jotain roolia, mutta pitkässä juoksussa muodostuu kokonaisnäkemys henkilöstä...ja juuri vakkarien pitkäaikainen kuunteleminen on saanut minut uskomaan ettei yksikään ole narsisti pahassa mielessä. Terveesti itserakashan saa olla, koska se antaa pohjan muidenkin rakastamiseen. :)

Kokonaisnäkemyksen muodostumista voi 'huijata' kirjoittamalla jokaisen kommentin eri nimimerkillä, ken siihen tarvetta tuntee.

• 13 kirjoitti:

phnx, sulla on hyviä kirjoituksia ollut olen huomannut, kirjoita ihmeessä lisää.

phnx; komppaan nro 13. Kirjoita lisää.

• bumerangi

"Käsitykseni mukaan palstanarsisti voisi olla tällainen:

- kyseenalaistan muita, mutta minun näkemyksiäni en salli kyseenalaistaa..tai suutun"

Saman kirjoittajan teorian "se joka toista sanoo narsistiksi, itse on narsisti" mukaan jatkopäätelmä, kun hän sanoo edellä kuvatun laisia ihmisiä palstanarsisteiksi niin onko tuon määritelmän kirjoittaja itse narsisti? Vai eikö teoria koske häntä itseään?

• Jos käyttäytyisin täällä tuon määritelmäni mukaisesti, olisin käsitykseni mukainen narsisti. Toivottavasti en käyttäydy. Jos...niin potkaise mua persuksiin ja muistuta omista sanoistani. En katso olevani oikeutettu erityiskohteluun, enkä ole moraalisääntöjen ulkopuolella :)

• Hyvä aloitus Yxex!

Turhauttavaa seurata vierestä, ei se mitään auta.
      Eikös niin kauan ole ihan yks ja sama onko kirjoittaja narsistisempi tai vähemmän narsistisempi kunhan keskitytään keskustelemaan eri näkökannoista toisten kirjoittajien arvostelemisen sijaan.

Ne arvostelijat erottuvat helposti jokaiselle "meille" jotka olemme epäinhimillisiä saalistajia liian monipolvisine kirjoituksinemme. Olemme vääränlaisia ja toimimme kaikilla tavoin väärin...kaikessa=)

Aika yksinkertaiset säännöt. Nuo kuspäät tunnistaa siitä etteivät kommentoi asioita oikeastaan vaan keskittyvät muiden kirjoittajien ajojahtiin sen sijasta.

He eivät nimenomaan jaa mitään omaa vaan etsivät kirjoitusvirheitä, neuvovat oikean tavan käsitellä asiaa, diagnosoivat toiset hetkessä heitä näkemättä tai kuulematta ja valittavat/mustamaalaavat jatkuvasti. Asia kuuluu käsitellä mustavalkoisesti ja oikeasta näkökannasta. Piste. Ai niin, erilaisesta kuin meidän väärästä.

Jos toisten nimimerkkien takana olevat ihmiset ovat kiinnostavampia kuin koko aihe.... silloin ehkä kannattaa tarkastella niitä paljon puhuttuja omia motiivejaan=)

Sikäli hauska ilmiö kun ei kuitenkaan toisiamme nähdä vaan kaikki perustuu mielikuviin.

Kertooko negatiiviset mielikuvat joille ei ole perusteita enemmän asiasta koko ajan narisevasta vai ....?
      Sitä voi miettiä.

• M.B.

*miettii* :D

No niin. Itseään nimenomaan voi pitää koekaniinina, muuhan olisi epäeettistä toisen hyväksikäyttöä.. eri asia taas, kokeiletko samalla myös vastapariasi omassa kokeessasi.. vai hä.. no jotenkin noin..

Ja sulla on edelleen taito keskittää asia olennaiseen sanottavassasi, minä lähden aina rillutellen sotaan miettimättä sekuntiakaan kannattavuuksia ja kaikki on ihanaa näin kesän kynnyksellä..

• M.B. kirjoitti:

*miettii* :D

No niin. Itseään nimenomaan voi pitää koekaniinina, muuhan olisi epäeettistä toisen hyväksikäyttöä.. eri asia taas, kokeiletko samalla myös vastapariasi omassa kokeessasi.. vai hä.. no jotenkin noin..

Ja sulla on edelleen taito keskittää asia olennaiseen sanottavassasi, minä lähden aina rillutellen sotaan miettimättä sekuntiakaan kannattavuuksia ja kaikki on ihanaa näin kesän kynnyksellä..

MB

* tuoretta kahvia maistelen*

Mietin tässä vain laittaa päiväkirjaa ylös ja katsoa mitä tapahtuu.
        Huomaan yleisen asenteeni hieman koventuneen. Tekisi mieli purkaa kiukkua toisiin (esim näihin ... no joo, en sano) vaikka se on juuri se mikä on niin raivostututtavaa narsistisen kanssa olemisessa.

Ensimmäinen reilu viikko tekemisissä "omillaan", eli varpaillaan ja kaukaa. Omana itsenä, hyvällä fiiliksellä. Puheet toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, erillisyys pidetty.

Toisella viikolla mustia ajatuksia aamuisin. Hieman fyysisiä oireita. Mietin päivät pitkät kuinka vakavasti olen häiriintynyt ja käyttäytynyt elämässäni.

Ajatukset alkavat lämpenemään "kohteeseen", näen asiat inhimillisemmin ja ymmärtäväisemmin mutta itseäni kovemmin piiskaten. Näen itseni entistä mahdottomampana.

Kakkosviikon jälkeen ensimmäisiä "ihastumisen tunteita" vaikka tässä vieressä seuraan mitä tapahtuu.

Uskomatonta.

• 567567567567

"Jos toisten nimimerkkien takana olevat ihmiset ovat kiinnostavampia kuin koko aihe.... silloin ehkä kannattaa tarkastella niitä paljon puhuttuja omia motiivejaan=)"

Nii-in. Tämäkin aloitus tarkastelee ihmisiä, jotka ovat sen takana että vakioporukkaa vaikuttaa täällä hyvin narsistiselta - joten siitä vaan kipin kapin tarkastelemaan niitä omia motiiveja mikä laittaa tällaisia aloituksia kirjoittamaan :)

"Kertooko negatiiviset mielikuvat joille ei ole perusteita enemmän asiasta koko ajan narisevasta vai . Sitä voi miettiä ""

No niin, minäkin olen huomannut että koko ajan naristaan siitä jos joku on sitä mieltä että vakiporukka on kovin narsistisen tuntuista ja vieläpä kehuvatkan olevansa narsisteja. Siis naristaan ja naristaan siitä että tuota mieltä ei saisi olla. Niin, sitä ei voi miettiä, sitä suorastaan pitää miettiä kertooko tuollainen vakiporukasta itsestään miksi niin hermostutaan jos joku on sitä mieltä että he kirjoittavat kovin narsisteja ihailevasti...

• 567567567567 kirjoitti:

"Jos toisten nimimerkkien takana olevat ihmiset ovat kiinnostavampia kuin koko aihe.... silloin ehkä kannattaa tarkastella niitä paljon puhuttuja omia motiivejaan=)"

Nii-in. Tämäkin aloitus tarkastelee ihmisiä, jotka ovat sen takana että vakioporukkaa vaikuttaa täällä hyvin narsistiselta - joten siitä vaan kipin kapin tarkastelemaan niitä omia motiiveja mikä laittaa tällaisia aloituksia kirjoittamaan :)

"Kertooko negatiiviset mielikuvat joille ei ole perusteita enemmän asiasta koko ajan narisevasta vai . Sitä voi miettiä ""

No niin, minäkin olen huomannut että koko ajan naristaan siitä jos joku on sitä mieltä että vakiporukka on kovin narsistisen tuntuista ja vieläpä kehuvatkan olevansa narsisteja. Siis naristaan ja naristaan siitä että tuota mieltä ei saisi olla. Niin, sitä ei voi miettiä, sitä suorastaan pitää miettiä kertooko tuollainen vakiporukasta itsestään miksi niin hermostutaan jos joku on sitä mieltä että he kirjoittavat kovin narsisteja ihailevasti...

Its in your head.
        Jos haluat, että esim minä myönnän narsistina kirjoittavani tänne niin tehdään näin. Lainaan Lipposta "so what" ?

Kirjoitin sen alustuksen silloin juuri siitä syystä että asiasta tulisi keskustelua. Olen monesti kertonut omista narsistisista ongelmistani, sen kanssa tasapainottelemisesta, mielikuvien luomisista ja ennakkoasenteista.

Koska sinä aloitat ?

• M.B.
        lynett kirjoitti:

MB

* tuoretta kahvia maistelen*

Mietin tässä vain laittaa päiväkirjaa ylös ja katsoa mitä tapahtuu.
        Huomaan yleisen asenteeni hieman koventuneen. Tekisi mieli purkaa kiukkua toisiin (esim näihin ... no joo, en sano) vaikka se on juuri se mikä on niin raivostututtavaa narsistisen kanssa olemisessa.

Ensimmäinen reilu viikko tekemisissä "omillaan", eli varpaillaan ja kaukaa. Omana itsenä, hyvällä fiiliksellä. Puheet toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, erillisyys pidetty.

Toisella viikolla mustia ajatuksia aamuisin. Hieman fyysisiä oireita. Mietin päivät pitkät kuinka vakavasti olen häiriintynyt ja käyttäytynyt elämässäni.

Ajatukset alkavat lämpenemään "kohteeseen", näen asiat inhimillisemmin ja ymmärtäväisemmin mutta itseäni kovemmin piiskaten. Näen itseni entistä mahdottomampana.

Kakkosviikon jälkeen ensimmäisiä "ihastumisen tunteita" vaikka tässä vieressä seuraan mitä tapahtuu.

Uskomatonta.

Päiväkirja on hyvä juttu. Se pitää kuviot ajassa kiinni selkeästi. Ei tarvitse jälkikäteen miettiä, että mikä milloinkin miltä tuntui ja että missä tapahtui muutosta, kun sen voi päiväkirjasta tarkistaa.. Kunhan muistaa niinä "hyvinäkin" hetkinä, jolloin mielummin liitelisi sfääreissä kuin kirjottaisi tuntemuksiaan ja tapahtumia ylös, kirjoittaa ja ottaa aikaa sille kirjoittamiselle..

Oman päiväkirjanpitopäätökseni olen pyörtänyt monta kertaa ja yhtä monta kertaa, ellen jopa useammin, katunut sitä kirjoittamattomuuttani..

• puuhanurkkakunta

Joo ollaan huomattu asia,narsistiset jutut jatkuva palstalla roikkuminen sairast puuhaa etten sanois.

• puuhanurkkakunta

odotinkin tätä korttia. Jos ei muu haukkuminen onnistu, lähtee mollaaminen. Mitä se kertoo sinusta, että vietät aikaa täällä ...tekemällä mitä teet ?

• lynett kirjoitti:

puuhanurkkakunta

odotinkin tätä korttia. Jos ei muu haukkuminen onnistu, lähtee mollaaminen. Mitä se kertoo sinusta, että vietät aikaa täällä ...tekemällä mitä teet ?

Mucho grazias senjorita Lynett! :)

Sun tutkielmia olen lukenut ilolla, koska kuulut siihen harvinaiseen porukkaan joka ei poteroidu johonkin tiettyyn leiriin, vaan uskaltaa tarkastella asioita laajemmin.

"Aika yksinkertaiset säännöt. Nuo kuspäät tunnistaa siitä etteivät kommentoi asioita oikeastaan vaan keskittyvät muiden kirjoittajien ajojahtiin sen sijasta. "

Näin se homma menee, ja näin myös syntyy piirejä myötämielisten kanssakirjoittajien kesken vs eripuraiset.

• M.B.

Senkin hämmentäjä :) No, jos vesilasissa ei muuten myrskyä, kannattaa sitä hieman heiluttaa..

• Ajankohtainen teema Yxex! Kiitos, olen odottanutkin, kuka nostaa sen kissan hännän. Ja sivulauseena; kiva "nähdä" sinua :)

Mistä epäilyt pohjautuvat? Varmaan pitkälti epäluottamuksestamme, vääryyden kokemistamme, milloin olemme menettäneet luottamuksemme ja uskomme muihin, tuntematta heidän todellisia motiivejaan ja syy-seuraus-suhteitaan. Kokiessamme valheellisuutta ja merkitysten saadessa kokonaan toisenlaisia mittasuhteita alunperin luultuun, menetämme luottamuksemme ja uskomme kanssaihmisiin. Ja täällä emme näe, emme todellakaan tiedä kenenkään toisen syvällisiä päämääriä ja tarkoituksia. Minäkin olen pudonnut monta kertaa tuohon epäilyn monttuun. Räpistellen takaisin reunalle ihmettelemään, tiedostaen sen, että oloni täällä on täysin vapaaehtoista, kenenkään minua saalistamatta tai pakottamatta, ja jonka olemassaoloon minulla on vain omat hämäräperäiset ja moninaiset syyni.

• Kiva nähdä sinua myös! Olin viikon netin ulkopuolella ja palatessani ihan pihalla näistä kuvioista. IRL huomasin monta kertaa miettiväni palstaa ja sen ihmisiä.

"Mistä epäilyt pohjautuvat?"

Täällä päässä minä tuntematon mutta silti sinut läheiseksi kokeva mietin ihan samaa. Osasyynä voi olla aiemmat kokemukset kun on saanut osakseen kaltoinkohtelua ja menettänyt luottamuksen, niin omat pelot pistää täälläkin epäilemään kaikenlaista...ja joillakin se sitten ilmenee jonkinlaisena projektiivisena identifikaationa ts aiheettomana luulona että toinen kommentoija on narsisti, ja, käyttäytymällä sen jälkeen siten kuin se olisi totta.

Taas on mentävä viikonlopun duuniin, takaraivossa tykyttää että kaikille pitäisi vastata, ja se jäi nyt tekemättä. Voi hyvin muru, palataan.. :)

• yxex kirjoitti:

Kiva nähdä sinua myös! Olin viikon netin ulkopuolella ja palatessani ihan pihalla näistä kuvioista. IRL huomasin monta kertaa miettiväni palstaa ja sen ihmisiä.

"Mistä epäilyt pohjautuvat?"

Täällä päässä minä tuntematon mutta silti sinut läheiseksi kokeva mietin ihan samaa. Osasyynä voi olla aiemmat kokemukset kun on saanut osakseen kaltoinkohtelua ja menettänyt luottamuksen, niin omat pelot pistää täälläkin epäilemään kaikenlaista...ja joillakin se sitten ilmenee jonkinlaisena projektiivisena identifikaationa ts aiheettomana luulona että toinen kommentoija on narsisti, ja, käyttäytymällä sen jälkeen siten kuin se olisi totta.

Taas on mentävä viikonlopun duuniin, takaraivossa tykyttää että kaikille pitäisi vastata, ja se jäi nyt tekemättä. Voi hyvin muru, palataan.. :)

Voi hyvin muru; missä oletkin :)

Ensiksi; tekisi mieleni tukistaa sinua lempeästi. Sinä välität ihmisistä, se on äärimmäisen hieno juttu. Uskon että monet lisäkseni tiedostavat sen kyllä. Se ei tee sinusta silti velvollista vastaamaan viesteihin tai oleilemaan täällä, vaikka kaipaisimmekin sinua, mutta yritämme myös antaa sinulle valinnan mahdollisuuksia, tehdä omia ratkaisujasi ja hoitaa velvoitteesi muualla. Sen tiedät itsekin. Mutta olemallasi täällä teet sen pyyteettömästi, toista kunnioittaen ja seisot myös sanojesi takana. Minun tuntemani narsistit eivät muuten toimi niin =)
        ( sivulauseena; tekee mieli kysyä, kenenkö toimii? ;) )

Minä puhun suoraan. Minä olen nähnyt sinutkin narsistina, tottakai. Samoin mm Mään, A;n, Tempun, j.o.k.u.n, Lynen (herra varjele sentään), Lotan ja monia muita (kukaan älköön vetäkö hernettä nyt liian syvälle sieraimiinsa, tuliko nimi mainittua tai ei, tässä ovat vain mieleeni tulleet esimerkit). Tunne on tullut joko siitä, että on nähnyt hänet hyvänä tai pahana. Mutta olen myös muuttanut käsityksiäni. Minusta on tarpeellista tutkia ihmistä (myös bitti) kaikista näkökulmista. Näen kyllä erikoisia piirteitä monessakin kirjoittajassa, mutta siitä en nyt aio puhua. Olen viitannut tähän siinä kuumeisessa unessa tarinassani.

Mistä se sitten johtuu? Heidän/teidän herättämistä tunteista (minun kokemistani) tietenkin. Tai jostain viittauksesta, tuttuuden tunteesta, jaahas mrN on kuin onkin täällä, tuossa nikissä se on just nyt. Toisaalta rationaalinen minä, joka on aina vastustanut mm bittikumppanuutta, ei voi käsittää että voi oikeasti tuntea joitain, varsinkaan myönteisiä tunteita, ketään nimetöntä ja kasvotonta kohtaan. Tietenkään en koe läheisyyttä tai myönteisiä tunteita kaikkia kohtaan, ja tunnekokemus on täysin erilainen jokaisen kohdalla. Mutta olen huomannut kohdanneeni mm luottamusta, ystävyyttä, kunnioitusta, arvostusta, samanhenkisyyttä, toveruutta ja erityistä läheisyyttä vastoin kaikkia uskomuksiani ja aiempia periaatteitani.

Myönteisten tunteiden kohdalla se on tuntunut narsistiselta. Olenko minä vainoharhainen hullu, läheisriippuva, joka takertuu tuntemattomiin ihmissuhteisiin? Mihin helvetin suhteisiin? Tai onko minut "koukutettu" luuhaamaan tällä palstalla toisten kiusattavana, kun heillä ei ole parempaakaan tekemistä? No silloinhan minä varsinainen narsisti olenkin, jos kuvittelen näin. Ikään kuin maailma olisi olemassa vain itseäni varten. Ei se ole. Oleminen täällä on täysin vapaaehtoista. Ja minun moninaiset syyni täällä oloon, yksi on toki se että todella koen läheisyyttä joihinkin, ja lämpimästikin johonkin vielä. Olkoon riippuvuutta tai miten asian kukakin näkee. Oma asia on vain ymmärtää sen herättämä tunnetila.

Olen tarkastellut asiaa siitä näkökulmasta, että olen törmännyt narsistiin. Ja paennut siksi. Mutta huomannut tosiasioiden valossa, että olen väärässä. Todellinen täyspääN nimittäin ei kykene siihen mitä muun muuassa edellä kuvaamani henkilöt pystyvät, kuinka heidän toimiaan olen tarkkaillut. Voinhan tietysti olla väärässäkin. N-suhteessa nämä heijasteet eivät palaudu, mutta merkillistä kyllä, täällä on ollut vastavuoroisuutta.

Mutta se on täysin minun vastuullani. Samoin kuin se on vain minun vastuullani, miten tätä tai niitä tunteitani kannan. Se ei velvoita ketään toista, tai se ei ota oikeudeksieni syyttää toista heistä itsestään. Vastuu on minun ja valintani teen itse. Ja kannan niitä tunteitani sitten niinkuin parhaaksi näen. Oleellista kuitenkin itsetuntemuksessani on se, pitkän ajan saatossa, kuka jättää minut tyhjäksi ja huonovointiseksi, ja taas kuka jättää kestävän lämpimän tunteen sisälleni.

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

Voi hyvin muru; missä oletkin :)

Ensiksi; tekisi mieleni tukistaa sinua lempeästi. Sinä välität ihmisistä, se on äärimmäisen hieno juttu. Uskon että monet lisäkseni tiedostavat sen kyllä. Se ei tee sinusta silti velvollista vastaamaan viesteihin tai oleilemaan täällä, vaikka kaipaisimmekin sinua, mutta yritämme myös antaa sinulle valinnan mahdollisuuksia, tehdä omia ratkaisujasi ja hoitaa velvoitteesi muualla. Sen tiedät itsekin. Mutta olemallasi täällä teet sen pyyteettömästi, toista kunnioittaen ja seisot myös sanojesi takana. Minun tuntemani narsistit eivät muuten toimi niin =)
        ( sivulauseena; tekee mieli kysyä, kenenkö toimii? ;) )

Minä puhun suoraan. Minä olen nähnyt sinutkin narsistina, tottakai. Samoin mm Mään, A;n, Tempun, j.o.k.u.n, Lynen (herra varjele sentään), Lotan ja monia muita (kukaan älköön vetäkö hernettä nyt liian syvälle sieraimiinsa, tuliko nimi mainittua tai ei, tässä ovat vain mieleeni tulleet esimerkit). Tunne on tullut joko siitä, että on nähnyt hänet hyvänä tai pahana. Mutta olen myös muuttanut käsityksiäni. Minusta on tarpeellista tutkia ihmistä (myös bitti) kaikista näkökulmista. Näen kyllä erikoisia piirteitä monessakin kirjoittajassa, mutta siitä en nyt aio puhua. Olen viitannut tähän siinä kuumeisessa unessa tarinassani.

Mistä se sitten johtuu? Heidän/teidän herättämistä tunteista (minun kokemistani) tietenkin. Tai jostain viittauksesta, tuttuuden tunteesta, jaahas mrN on kuin onkin täällä, tuossa nikissä se on just nyt. Toisaalta rationaalinen minä, joka on aina vastustanut mm bittikumppanuutta, ei voi käsittää että voi oikeasti tuntea joitain, varsinkaan myönteisiä tunteita, ketään nimetöntä ja kasvotonta kohtaan. Tietenkään en koe läheisyyttä tai myönteisiä tunteita kaikkia kohtaan, ja tunnekokemus on täysin erilainen jokaisen kohdalla. Mutta olen huomannut kohdanneeni mm luottamusta, ystävyyttä, kunnioitusta, arvostusta, samanhenkisyyttä, toveruutta ja erityistä läheisyyttä vastoin kaikkia uskomuksiani ja aiempia periaatteitani.

Myönteisten tunteiden kohdalla se on tuntunut narsistiselta. Olenko minä vainoharhainen hullu, läheisriippuva, joka takertuu tuntemattomiin ihmissuhteisiin? Mihin helvetin suhteisiin? Tai onko minut "koukutettu" luuhaamaan tällä palstalla toisten kiusattavana, kun heillä ei ole parempaakaan tekemistä? No silloinhan minä varsinainen narsisti olenkin, jos kuvittelen näin. Ikään kuin maailma olisi olemassa vain itseäni varten. Ei se ole. Oleminen täällä on täysin vapaaehtoista. Ja minun moninaiset syyni täällä oloon, yksi on toki se että todella koen läheisyyttä joihinkin, ja lämpimästikin johonkin vielä. Olkoon riippuvuutta tai miten asian kukakin näkee. Oma asia on vain ymmärtää sen herättämä tunnetila.

Olen tarkastellut asiaa siitä näkökulmasta, että olen törmännyt narsistiin. Ja paennut siksi. Mutta huomannut tosiasioiden valossa, että olen väärässä. Todellinen täyspääN nimittäin ei kykene siihen mitä muun muuassa edellä kuvaamani henkilöt pystyvät, kuinka heidän toimiaan olen tarkkaillut. Voinhan tietysti olla väärässäkin. N-suhteessa nämä heijasteet eivät palaudu, mutta merkillistä kyllä, täällä on ollut vastavuoroisuutta.

Mutta se on täysin minun vastuullani. Samoin kuin se on vain minun vastuullani, miten tätä tai niitä tunteitani kannan. Se ei velvoita ketään toista, tai se ei ota oikeudeksieni syyttää toista heistä itsestään. Vastuu on minun ja valintani teen itse. Ja kannan niitä tunteitani sitten niinkuin parhaaksi näen. Oleellista kuitenkin itsetuntemuksessani on se, pitkän ajan saatossa, kuka jättää minut tyhjäksi ja huonovointiseksi, ja taas kuka jättää kestävän lämpimän tunteen sisälleni.

"Oleellista kuitenkin itsetuntemuksessani on se, pitkän ajan saatossa, kuka jättää minut tyhjäksi ja huonovointiseksi, ja taas kuka jättää kestävän lämpimän tunteen sisälleni."

Oleellista on tuo :) Kyllä. Komppaan ihan Uunona (mutta en linkitä).

• M.B. kirjoitti:

"Oleellista kuitenkin itsetuntemuksessani on se, pitkän ajan saatossa, kuka jättää minut tyhjäksi ja huonovointiseksi, ja taas kuka jättää kestävän lämpimän tunteen sisälleni."

Oleellista on tuo :) Kyllä. Komppaan ihan Uunona (mutta en linkitä).

• j.o.k.u.

J.o.k.u. on suurnarsku. :D

Ääh...Mitä väliä, kuka kukin on. Normaalina päivänä jokainen törmää narskuihin tämän tästä, miksi tämä palsta tekisi poikkeuksen.
      Se narsisti voi olla, vaikka se kaupankassa, jota moikkasit, tai joku tuntematon, joka katsoi sinua pitkään, kun kävelit vastaan...

• j.o.k.u.

Tulipa monta pilkkua...Kyllä nyt pilkunviilaajat tykkää. ;P

• j.o.k.u.

Pilkunn****ja? ;D

• j.o.k.u.

AAarrgh, missä?!!
        Tuossa se pörrää, näen sen... *läps*
        Hahaa!! Osuin...

• j.o.k.u.
        j.o.k.u. kirjoitti:

AAarrgh, missä?!!
        Tuossa se pörrää, näen sen... *läps*
        Hahaa!! Osuin...

Oho...Se olikin peili...

• j.o.k.u.

Sorry, en tunnistanut...Kaikki narskut näyttää niin samalta. :D
        Niitä suorastaan kuhisee täällä.
        Vilkaisin piirrelistaa, ja näytit vastaavan kuvauksia...no, minkäs teet.

• j.o.k.u. kirjoitti:

Pilkunn****ja? ;D

Joku:

EN tunne sinua mutta olet yksi rehellisimmästä kirjoittajista täällä. Sikäli jos et tietenkään vedä roolia, mutta siitä oletuskohdasta en jaksa nyt lähteä liikkeelle.

• j.o.k.u.
        lynett kirjoitti:

Joku:

EN tunne sinua mutta olet yksi rehellisimmästä kirjoittajista täällä. Sikäli jos et tietenkään vedä roolia, mutta siitä oletuskohdasta en jaksa nyt lähteä liikkeelle.

Kiitos. Rehellisyyteen juuri pyrinkin, en siksi, että näkisin valehtelussa jotain väärää, vaan siksi, etten näe syytä valehdella. :)

• M.B.
        j.o.k.u. kirjoitti:

Oho...Se olikin peili...

:DD Tuliko sirpaleita?

• j.o.k.u.
        M.B. kirjoitti:

:DD Tuliko sirpaleita?

Ei onneksi. Seitsemän vuoden epäonnea tässä vähiten kaipaan. ;(

• j.o.k.u.

Täällä yksi odottelee mielenkiinnolla. :)

• j.o.k.u.

Niin ja miksi muutenkaan...Vaikka myönnettäköön, että totuuskin on mulle aika suhteellinen ja venyvä käsite. :)

• j.o.k.u.

Yllytänpäs...Olen utelias. ;)

• marian-aave.

Mikä on vakkari?
      Olenko minä vakkari?
      Olenko liittynyt johonkin sisäpiiriin?
      Onko minulla itselläni sanavaltaa näihin asioihin?

Erikoinen tilanne.

• 13

Kyllä, olet nyt virallisesti palstanarsistien uhri.

*plinggg* leima lyöty..

• Sydämellinen kiitos ystävät vastauksistanne!

• Niin mekin rakastetaan sua :) Kiva kun oot, kamuyxex.

Henkilökohtaisesti on sanottava kiitos tuesta ja kaikista viisaista ajatuksista tai mitä kommenttisi on saanut aikaan omassakin kasvussani. Kuten kiitettävä muitakin upeita palstalaisia, erilaisuudessaan ainutlaatuisia.

• stiga

• elisakettu kirjoitti:

Niin mekin rakastetaan sua :) Kiva kun oot, kamuyxex.

Henkilökohtaisesti on sanottava kiitos tuesta ja kaikista viisaista ajatuksista tai mitä kommenttisi on saanut aikaan omassakin kasvussani. Kuten kiitettävä muitakin upeita palstalaisia, erilaisuudessaan ainutlaatuisia.

• kalikulasenior

Palstalla ei muita pyörikään vakituisesti kuin narsisteja. Valtaosa itsensä uhriksi nimenneistäkin on narsisteja, käytös paljastaa.
      Kaikki normaalit ihmiset poistuvat täältä nopeaan tahtiin huomattuaan mikä on meininkinä täällä.
      Niin aion tehdä itsekin tämän viestin jälkeen. Toisaalta se on hyvä että meikäläinenkin voi käydä tällaisessa sairaitten paikassa toteamassa että on normaali. Täällä se suorastaan hyppää silmille.

• A

> Kaikki normaalit ihmiset poistuvat täältä nopeaan tahtiin huomattuaan mikä on meininkinä täällä.

Ole hyvä.

• M.B.

:DD Tylyä kyllä, tykistys taitaapi osua kohteeseen tällä erää. Mikäs marginaalissa ollessa, kun marginaalikaan ei meistä.. eiku..

Mielummin pohdin muiden pohtijoiden kanssa mitä tahansa muuta, mutta en sitä, onko mulla oikeanväristä kynsilakkaa, housut pikkareita myöten silitetty, shoppailenko tänään öössä vai böössä ja että jos, niin mitä kaikkea aion ostaa ja mitä kaikkea ostan ostamisestani seuraavalla kerralla ja mihin kaikkialle kotonani sirottelen ostokseni ja että mitä kukainenkin kenellekin sanoi eilen, toissapäivänä, tänään ja mitäköhän ne kaikki sanoo huomenna, ylihuomenna tai hamassa tulevaisuudessa. Ja joo, joskus olen miettinyt, että olisihan se varmaan helpompaa se elämä niin kuin näin, mutta kun en taivu...

Olen siis joiltain osin hyvinkin joustamaton itsessäni.

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      15
      2256
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2209
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1748
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      145
      1701
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      474
      1360
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1205
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1001
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      417
      920
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      911
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      236
      864
    Aihe