selibaatti ajaa "siaksi"

J.M.

Olen nelikymppinen mies, naimisissa ja lapsia on muutama. Vaimon seksin harrastamien on ollut vain "lapsien tekemistä" silloin aikanaan. Seksi ei hänelle maistunut mulloin kuin silloin, kun hän yritti hankkiutua raskaaksi. Joskus sitä taisin minä säälistäkin saada. Olen ollut aina aloitteen tekijä, ei juuri koskaan vaimoni. Muistan kieltäytyneeni kerran neljä vuotta sitten ollessani sairas. Joskus jopa puolet aloitteistani on mennyt läpi. Sittenpä tuli aika, ettei meinannut aloitteet mennä läpi lainkaan. Kun kolmannen peräkkäisen kerran vaimo kieltäytyi aloitteestani, päätin, että seuraavan aloitteen saa hän tehdä. Nyt tuosta päätöksestäni on yli kaksi ja puoli vuotta. Ja arvataattekin, että edelleen odotan tuota ensimmäistäkin merkkiä naisen seksuaalisesta halukkuudesta.

Nyt tuntuu siltä, että olemme molemmat naimisissa saman asuntolainan kanssa, emme keskenämme. Elämä on muuttunut kämppäkaveri-meiningiksi vuosia sitten. Asumiskulujen pitäminen pienenä pidättelee olemaan "suhteessa". Toinen syy on ryhmähenkivakuutus, joka takaa lapsille paremman toimeentulon avioliitossa tapahtuvassa kuolemantapauksessa. Avioliitto on enää vain taloudellinen valinta. Tulotasoni on ilmeisesti ollut vaimonkin peruste minun valinnalleni, että saa lapsilleen elättäjän. Siksikö minut on valittu aviomieheksi? Tunnen olevani hyväksikäytetty, mutta silti vastuu lasteni taloudellisesta hyvinvoinnista ohjaa jatkamaan avioliittoa.

Haluaisin kuitenkin elämältäni myös rakkautta ja seksiä. Olen siis keski-ikäinen "ukkomies", joka toivoo löytävänsä "salarakkaan". Tällaiset tapaukset tuomitaan yleisesti iljettäviksi sioksi. Ovat avioliitossa ja etsivät rakastajatarta. Hyi. Oma näkökulma on esitetty edellä, ei seksiä, ei rakkautta, taloudellinen realismi ajaa asumaan yhdessä. Mielestäni en edes pettäisi ketään, jos seurustelisin jonkun muun kanssa. Pettämisessä tulisi olla tunneside ja rakkaussuhde petettävän kanssa. Ei kämppäkaveri-suhdetta.

Haluan tällä kirjoituksellani tuoda esiin erävän käsitykseni yleiseen käsitykseen siitä, kun paheksutaan naimisissa olevien ukkomiesten seuranhakua. Aikuiset miehetkin kaipaavat hellyyttä, rakkautta ja seksiä sekä ihmistä jota voi rakastaa. Ja seksi; se on biologinen tapa vahvistaa ihmisten välistä parisidosta. Aamulla on mukavampi antaa suukko rakastelukumppanille kuin välinpitämättömälle hellapoliisille. Ja kumman luokse sitä kaipaa? Avioliittoja joudutaan ylläpitämään muidenkin syden kuin rakkauden vuoksi. Älkää yksioikoisesti tuomitko meitä perheellisiä miehiä, jotka etsivät elämäänsä sisältöä ja sitä kautta mahdollisesti uuden elämän alkua. Kaikilla ei ole rohkeutta ja taloudellista halua ottaa uutta askelta elämässä isona harppauksena.

23

1706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.vm seitkytjotain

      Komppaan täysin tätä kirjoitusta, ja sikäli luulen että tämä ilmiö on varsin yleistä.
      "Nyt tuntuu siltä, että olemme molemmat naimisissa saman asuntolainan kanssa"
      tuo kohta varsinkin vei jalat suustani. No täytyy toivoa että tilanne korjaantuu edes jollakulla

    • vm. kuuskyt jotain

      Pari varoituksen sanaa. Salasuhde voi olla ihan ok parilla ehdolla. 1. Et jää kiinni. 2 Jos jäät niin vaimo ei välitä tai antaa anteeksi.
      Jos avioliitto toimii muuten hyvin mutta siitä puuttuu vain hellyys ja seksi niin ei kannata ottaa riskiä. Omat kokemukset on että uudet suhteet harvoin on pidemmällä aikavälillä yhtään sen onnistuneempia kuin se eka. Arki ja kyllästyminen tulee sinnekin. Aina on mahdollista että saa sen 7 oikein uudessa suhteessa mutta aika harvinaista se taitaa olla todellisuudessa.

      Parin vuoden selibaatti kyllä syö miestä ja sille kannattaisi tehdä jotain. (lyhyt suhde tai kertapano) Sen jälkeen voi taas miettiä uudestaan mikä se onkaan tärkeää

    • HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

      Vitsailetko sinä? Seuraavan aloitteen saa tehdä vaimo?

      Siis kun sinä olet juuri ollut se tähänkin asti joka tekee aloitteet ja vaimosi ei. Miksi se muuttuisi? En minäkään odota, että nainen tekee aloitteen, mutta tulee puoliväliin, vastaan. Muuten minäkään en tee mitään. Minä odotan aina "keskustelua". Tapansa kullakin.

    • Kaleidoskooppi40

      Hyvä kirjoitus,johon voin vain sydämellisesti yhtyä.
      Meillä on ihan samalla tavalla ja nyt kesäkuussa tulee tasan 2 v. selibaatissa.
      Joskus se surettaa aivan helvetisti,mutta minkäs teet,jos toinen,täälläkin siis vaimo ei sexistä tippaakaan välitä.
      Olen kokeillut pettämistäkin aikanani ja se ei ainakaan sovi tällaiselle jättimäisen omantunnon omaavalle sällille,joten jätin ne touhut ihan vain sen takia,että jotenkin tunnen menettäväni siinä paljon,paljon enemmän kuin selibaatissa kärvistellessä.Jotenkin siinä omanarvontunto kolhiutuu pahasti ja jos esimerkikiksi ajattelisin vaikka vaimoni hyppäävän vieraissa,niin olisi vähintään vatsahaava nopeaan syntymässä.Kyllä se sattuisi.
      Me elämme vähän samoin kuin sisko ja sen veli.Tykätään kyllä vielä toisistamme,mutta olemme vain ilman seksiä.
      Itselleni nykyseksi on vain itsetyydytystä silloin kun haluttaa ja siitä ei onneksi huonoa omaatuntoa tarvitse pahemmin kanniskella.

    • thuthi

      Pelottaa ihan vitusti että meillekin käy noin. Koko ajan on harventunu ja nyt ei enää mitään muutamaan kuukauteen. Enää en pysty tekemään alotetta tai vastaamaan siihen, kun olen niin loukkaantunut. Olispa tää vielä pelastettavissa.... mutta miten? Mies kai luulee etten halua. Vissiin molemmat haluaa, mutta kumpikaan ei pysty. Parin vuoden päästä toi on meidän tarina, mitä tekisit toisin jos voisit?

    • Kaleidoskooppi40

      Me olemme ainakin keskustelleet asiasta moneen kertaan,hienovaraisesti,asiallisesti ja rauhallisesti,joten ainakin minun tapauksessani asiaa on ainakin edes pyritty käsittelemään,mutta se ei vain ole johtanut mihinkään.
      Jotkut ammattiauttajat ei kiinnosta kumpaakaan pätkän vertaa.
      Huomasin kyllä silloin aikoinani vaimollani jonkinlaisia seksiin liittyviä haluongelmia jo alussa,mutta ainahan sitä ajattelee,että kyllä se tästä,kun aika kuluu,mutta parin lapsen jälkeen ne puuhastelut tökkäsivät jo lähes kokonaan.

      Vaikea sanoa,mitä kummankaan olisi pitänyt tehdä eri tavalla.
      Intohimoa vain liian vähän,tai ei ollenkaan kenties.
      Hormonit tiessään tms.

      Seksi ei vain näköjään joitakin ihmisiä kiinnosta ja innosta,niinkuin toisia varsinkaan kun ikää tulee lisää ja eikä se paneskelukaan kyllä ole yhtään niin kivaa,jos vain toinen nauttii.

      Mutta keskustelu ja päänavaus on jokatapauksessa se tärkein asia.

    • Yksinäinen yhdessä

      Mukava tietää, että on muitakin...
      Olen itse 40v mies, avoliitossa, lapsi ja asuntolaina.
      Naiselta en ole saanut hellyyttä, seksistä puhumattakaan piitkään aikaan.
      Minulle kyllä asetetaan kovat vaatimukset sekä taloudellisesti että kodinhoidon suhteen.
      Asiasta on puhuttu useita kertoja, vastaus "kun ei huvita eikä haluta".
      Kertomansa mukaan miehet ei sytytä, tosin ei naisetkaan, hänessä ikäänkuin kaikki seksuaalisuus on kuollut ja kuopattu.
      Tunne tiloja on lähinnä kaksi, vihainen ja ärtynyt. Itku ja hätäännys tulee esille silloin kun olen yrittänyt puhua suhteemme jatkosta ja mahdollisesta erosta, silloin tulevat anelut jatkoajasta ja vetoomukset lapsen puolesta.
      Lähinnä lapsen ja taloudellisten syiden takia olenkin pysytellyt suhteessa.
      Avovaimoani en enää tunne samaksi ihmiseksi johon rakastuin enkä osaa häntä enää mieltää seksuaaliseksi "olennoksi".
      Olen ahdistunyt ja väsynyt, tunnen että minulta on riistetty iso osa normaalia elämää pois seksin ja hellyyden myötä.
      Pettämään en ole vielä ryhtynyt vaikka tilaisuuksia olisi ollut.
      Kiitos että sain avautua :)

      • haluton nainen

        Nostan hattua sinulle siitä, että et ole vielä pettänyt vaimoasi.
        Olen vasta kolmekymppinen nainen ja ollut saman miehen kanssa kaksitoista vuotta. Omalta kohdaltanikin seksuaaliset halut ovat kuolleet jo aikapäiviä sitten.
        Uskoisin, että yleisin syy naisten haluttomuuteen on heidän huono omakuvansa. Pitääkö naisesi itseään seksikkäänä ja kauniina?
        Syy omaan haluttuvuuteeni on juurikin tuo edellä mainittu. Pidän tosin itseäni kauniina, mutta en seksikkäänä. Mieheni pitää erityyppisistä, uhkeammista vartaloista kuin mitä minulla on. Tämän vuoksi seksikään ei minulle maistu. Muut miehet kyllä ovat kehuneet vartaloani yms,. mutta omaltani en saa yhtään positiivista kommenttia, lähemmäs negatiivista vain.
        Toisena syynä varmaankin sanoisin juuri sen läheisyyden puutteen. Miehelleni läheisyys = seksiä. Minulle läheisyys on läheisyyttä ja jos en sitä saa, en halua myöskään seksiä.
        Koko homma kiteytettynä: Nainen haluaa tuntea itsensä kauniiksi, seksikkääksi ja rakastetuksi.
        Jos et ole jo kokeillut, niin tee naisellesi selväksi, että hän on mielestäsi kaunis ja haluttava ja hänellä on ihana vartalo yms. Viette lapsen hoitoon ja varaatte loman jostain molemmille mieluisesta paikasta, jossa vietätte laatuaikaa toistenne kanssa. Yleensä paikan vaihtokin vaikuttaa suotuisasta naisen halukkuuteen.


    • apua apua

      40 kymppiselle kundille kehottaisin runkkaamaan omaa kalua ja varmaan niin teetkin muuten kalusta virtais et olis alushousut märät mutta muuten suhde jos on oikein vaikea ammattiapua olis varmaan paras jos sekään aina auttaa. hyvää vappua.

    • mk

      Ootpa osottanut kauan koska itse miehenä rupeaisin jo kuukauden päästä katselemaan muita naisia jos mitään ei tapahdu ja teeppä vaimollesi selväksi että jos kotona ei saa niin sitten saa sitä muualta ja niin edelleen. Älkää antako naisten pompottaa teitä seksiasioissa vaan pitää jo suhteen alussa tehdä asia selväksi niin ei tule yllätyksiä.

    • eikö tämmöset

      asiat pitäisi selvittää ennen kuin ees ruvetaan seurustelemaan saati mennään sänkyyn tai naimisiin?

      sitten kun selvitetään nämä asiat etukäteen puhumalla niin tietää kolahtaako kemiat kaikilta osa alueilta.

      sitä varten ihmisellä on suu että asioista voi puhua :)

      ite aina kysyn muutamien treffien jälkeen tämmösen kysymyksen

      älä ymmärrä tätä seuravaa kysymystä väärin?
      mutta tämä on myös tärkeä asia parisuhteessa vaikka ei ole kaikki kaikessa eli kysymys kuuluu mille tasolle asettaisit oman seksuaalisuutesi asteikkolla 1-10

      ite ajattelen tämän asian näin.

      "mulla on semmonen kriteeri ollut itsellä että kun etsii kumppania niin seksuaalisen tasonkin olisi hyvä kohdata kemioitten lisäksi niin kaikki luistaa todella hyvin kun jos toinen on seksuaaliselta tasolta alemmalla tasolla niin siitä voi tulla ongelmia?"

    • Tarpeet on tarpeita

      Samanlaisessa tilanteessa on valtava määrä ihmisiä. Itse asiassa niin paljon, että kyseistä tarvetta täyttämään on olemasa tällainen paikka mihin törmäsin netissä http://bit.ly/sitoutumis-vapaa

    • n 36v

      Kamalia tarinoita, huh huh! Oikein pelottaa ajatella millaiseksi avioliitto voi pahimmillaan ajautua. Toivottavasti en itse ole tulevaisuudessa tuollaisessa tilanteessa.

      Mielestäni aloittajan otsikko on todella osuva, selibaatti ajaa siaksi. Tajuan tuon tunteen niin hyvin.
      Muutama vuosi sitten olin juuri eronnut, ja lähdin työkomennukselle ulkomaille. Paikka oli syrjäinen pikkukaupunki enkä tuntenut sieltä ketään. Työkaverit olivat pääosin naisia (olen siis itsekin nainen), tai vanhempia varattuja miehiä.
      Seksi on aina ollut minulle hyvin tärkeä osa elämää, ja ollessani parisuhteessa sitä harrastettiin yleensä päivittäin. Nyt olin siis sinkkuna vieraassa paikassa jossa en osannut kieltä eikä kontakteja miehiin juuri ollut. Muutaman viikon jälkeen olin todella puutteessa ja masturboin jatkuvasti. Kuukaudet kuluivat eikä minulla ollut edelleenkään muuta seksiä kuin itseni kanssa. Jossain vaiheessa masturbointikaan ei enää tuntunut auttavan, orkun saatuani alkoi taas heti panettaa uudestaan. Olin piinallisen kiimainen ja kaipasin miehen kosketusta. Siis kunnon panoa oikean miehen kanssa.
      Olin niin puutteessa, että aloin kostua nähdessäni lähes kenet tahansa miehen ja jopa naiset alkoivat kiihottaa. Kerran hieronnassa käydessäni aloin toivoa että hieroja käsittelisi jalkovälinikin. En tietenkään sanonut mitään, mutta aloin vakavasti harkita että voisin maksaa ekstraa, jotta saisin hierojalta seksiä. Minä, kunnollinen järkevä feministi, harkitsin käyttäväni prostituoidun palveluja!

      Onneksi työkomennukseni päättyi, ja sain siirron toiseen maahan. Uusi paikkakunta oli isompi, ja toimistollakin oli ikäisiäni sinkkumiehiä. Pian sitten tapasinkin kiinnostavan miehen, ja piinaava puutoskauteni päättyi.

      Opin tuosta kokemuksesta kuitenkin sen, miten tärkeää säännöllinen seksi ihmiselle onkaan. Seksittömyys voi ajaa ihmisen aika omituisiin mielitekoihin ja se voi ajaa ihmisen tekemään sikamaisia tekoja. Nyt kun olen taas tyydyttävässä suhteessa, en todellakaan kulje kaupungilla pikkarit märkinä joka ikistä vastaantulevaa miestä himokkaana tiiraillen. Naurattaa ja samalla säälittää miten puutteessa ollessani muutuin kuolaavaksi seksihulluksi. Kun seksiä saa (melkein) aina kun sitä haluaa, ei sitä ajattele koko ajan pakkomielteenomaisesti.

    • 2v. ilman

      No niin, täälläkin 40v. mieshenkilö, aviovaimo, 2 lasta, asuntolaina jne. Olen kohtuullisen komea ja vaimoni kaunis (jep, omakehu haisee jo täällä :)). 2 vuoteen ei ole harrastettu seksiä. Meillä molemmilla on ollut (seksi-)suhde toisen ihmisen kanssa, vaikka en ole varma tietääkö vaimoni minun suhteesta. Ennen oman suhteen alkua huomasin rakastellessaan että vaimoni oli tosi poissaoleva - se oli todella ikävä huomata.
      Tutustuin silloin yhteen työkaveriin, josta kovasti tykäsin. Hän olisi paljon aikaisemmin kuin minä halunnut sänkyyn. No, me päädyttiin sänkyyn, ja seksi on ollut aivan taivaallista. Olin tosi ihastunut siihen naiseen, mutta en vaan pystynyt olla täysillä mukana, kun olin naimisissa ja lapsia on. Lopetin suhteen itse. Tiedän, että vaimoni suhdekin on ohi. Eli nyt eletään kulissi-avioliittoa, ja tilanne on aivan kamala. Minä kaipaan seksi, tuntuu, että tulen hulluksi. Varmasti vaimonikin kaipaa kovasti seksiä. Ei vaan tule enää kysymykseen, että harrastettaisiin seksiä yhdessä. Odotan vaan oikea hetkiä, että voitaisi erota. Toisaalta lasten takia en halua erota, mutta toisaalta lapsetkin varmasti kärsii tästä tilanteesta.

      • MIKÄESTÄÄoikeesti?

        miksette tee ees pikapanoo veskissä?


    • Janika.

      Haluan kertoa oman näkemykseni tähän asiaan vaikka en olekkaan naimisissa oleva vaan nuori nainen. Olen pienen ikäni aikana nähnyt paljon eroja ja ollut myös suhteessa varatun miehen kanssa salaa. Pienestä pitäen minulla on ollut sellainen näkemys että jos mies pettää se on todella sika. Iän myötä ajatus on muottanut muotoaan. Olen huomannut ja tajunnut että joku asiahan ajaa miehiä pettämään. Minun mielestä vaimo voi olla hyvinkin syypää siihen että mies pettää, jos seksuaalista aloitetta ei ole tehnyt 2,5 vuoteen niin ihmettelen kyllä mikset ole jo pettänyt. Olisin varmaan itsekkin tuossa tilanteessa. Eri asia jos vaimo teksisi kaikkensa seksielämänne eteen, silloin voisin sanoa että olet sika. Mutta jos nyt hannkisit salasuhteen, en näkisi siinä mitään väärää. En todellakaan tiedä miksi naisista tulee iän myötä haluttomia seksin suhteen. Omalla kohdalla aion ainakin tehdä kaikkeni etten ole sellainen nelikymppisenä.

      Pakko myös sanoa että mielestäni teet väärin itseäsi kohtaan jos jäät avioliittoon pelkän taloudellisen syyn takia. Me eletään vaan kerran joten elämästä täytyisi yrittää ottaa kaikki ilo irti. Se on myös tietyllä tavalla vaimoasi kohtaan väärin koska jos parisuhteessa ei ole seksiä, silloin molemmat on yleensä erittäin onnettomia. Tiedän että isänä sinun täytyy ajatella myös lapsiasi mutta musta jotenkin tuntuu että nyt on sun vuoro ajatella itseäsi.

      Jos haluut jutella lisää tai puhua jollekkin nii vastaa tähän viestiin, voin antaa mailin tms. :)

    • semmostatahtooolla

      mites usein seksiä saat nykysin kuussa? entä suuseksiä

    • vaimoS

      Yksi syy haluttomuuteen

      Suhteessa ei ole hellyyttä, mies mököttää koko ajan. Huutoa ja riitelyä. Se ei nostata haluja. Parisuhteemme on muutenkin ollut kriisissä moninaisista syistä ja asiat eivät korjaannu pelkällä seksillä.

      Miten voi edes haluta seksiä jos ei saa ystävällistyyttä?

    • kannattaa vaihtaa

      Samanlaista elämää elin minäkin, mutta sitten tein sen suuren hypyn ja vaihdoin löytämääni naiseen joka vastasi unelmiani...pelkästään rahallisista syistä ei kannata vankilaan jäädä, mieti että sinua varten on olemassa nainen joka haluaa sinua ja jonka kanssa saat sitä hellyyttä ja rakkautta...lapset ja sukulaiset kyllä sopeutuu, vanhainkodissa on turha enää miettiä miksei uskallusta riittänyt..mieti että joka aamun voisit aloittaa rakastelemalla ja suukottelemalla ja samaten päättää illat, eikä se ole kuin rohkeudesta kiinni...ota vauhtia ja hyppää sinäkin

    • Pena 456

      Minäpä käyn ammattinaisen luona.

    • kehu nainen päivässä

      Itse olen ollut naimisissa puoli ikuisuutta ja aiemmin luetut tutkimustuloksetkin on todistettu: naisen seksuaalinen halu kasvaa tuossa 40 paikkeilla, kun se taas miehillä alkaa silloin laskea. Meillä ainakin vaimolla tulee pää kipeäksi liian pitkästä seksittömästä kaudesta, joten miten joku nainen voi olla ilman seksiä jopa yli 2 vuotta!

      Ketjussa oli osuvia kommentteja nimenomaan naisilta. Seksihän ei ole irrallinen asia, se on lisä. Jos naista ei arvosta tai häntä moittii jatkuvasti eikä koskaan osaa aloittaa puhtaalta pöydältä, uskon että nainen alkaa käyttää valtaansa - pihtaamaan seksillä. En usko ettei hän halua seksiä, mutta hän ei halua palkita seksillä sitä mitä saa arjessa.

      Jokaisessa parisuhteessa pätee sääntö että kilpaillaan toinen toisemme kunnioittamisessa. Kokeilkaapa jutella paljon, kysyä onko toinen pahoittanut mielensä jostakin kun pihtaa seksiä, mitä pitäisi tehdä toisin että tilanne muuttuu ja sitten kun mahdollista, osoittaa tykkäämistä toisesta. Sitten lähdette kahdestaan jollekin reissulle. Nämä on helppoja neuvoja sellaiselle, jolla perussuhde on kunnossa. Taisteleville Virtasille en mitään neuvoja annakaan, sillä he elävät tappelemisesta - ja varmaan pihtaamisesta.

      Mutta olen sitä mieltä, että vuosikaudet ilman seksiä on sietämätön aika. Molempien osapuolien pitäisi osata tarkastella toimintaansa ja alkaa toimia parisuhteensa parhaaksi. Senhän voi aloittaa vaikka kehumisella. Miesten ja naisten ei kannata käyttää kotonaan verkkareita - seksin tappajia. Voisi kokeilla minihametta ja laittautua toista varten, kuten teki silloin kun tutustuttiin.

      Nykyaika on syrjähyppyjen aikaa. Pitää ymmärtää ettei ne liittoa pelasta. Mutta huomaan olevani samalla linjalla tuon Janikan kanssa, johon voisin itsekin hyvin tutustua :)

    • kolkyt3lasta

      Olen naimisissa viidettä vuotta, kolme lasta. Haluaisin vain, että mies ottaisi joskus kainaloon ja pitäisi huolta. Pelkään, että kun näin kylmänä aika kuluu, joku muu mies tekee sen ja ihastun toiseen. Ei tämän ajan pidä olla " syrjähyppyjen aikaa"!

    • tiia

      Syyllistyin antamattomuuteen viimeisen suhteen aikana koska mies roikkui baarissa, hävisi retkilleen, teki minut tahallisesti mustasukkaiseksi, flirttaili muille naisille ja oli ajoittain tosi ilkeä. Haluamaani parisuhdetta ja huomiota sain vain silloin kun mies halusi seksiä.

      Arvaa tekikö mieli antaa? Mies kyllä valitti useaan kertaan että miksi pihtaan ja kerrroin että jos ei kiinnosta harrastaa esileikkiä ja kohtelee huonosti niin jalat pysyy kiinni.

      Erosimme mikä oli elämäni yksi parhaimmista päätöksistä. En ole miehen masturbaatioväline jos häntä ei kiinnosta parisuhde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe