Katkenneita alppiruusun oksia!

puutarhurin alku

Hei, tietääkö joku konstia millä saisi katkenneet alppiruusun tai atsalean oksat kukkimaan maljakossa? Vai onko ne kylmästi heitettävä menenmään,,,harmittaa kun lumi oli katkonut oksia joissa jopa 3 nuppua :( Kiitos neuvoista!

3

5632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile niin tiedät

Ei kai siinä mitään sen ihmeellisempää konstia ole kuin laittaa oksat veteen ja odottaa nuppujen aukeamista .
      Kun tarpeeksi kauan pitää vedessä, voi tulla juuret, mikä on kyllä epätodennäköistä.

• kiitos kuitenkin

Kokeilin näin jo viime vuonna mutta nuput vain kuihtuvat ja kuivuvat pois...siksi haluankin tietää onko jotain vippaskonstia saada ne kukkimaan...

• ACUm

Alppiruusut ja atsaleat on vaiketa saada kukkimaan maljakossa mikäli ovat irrotessaan täysin lepotilaisia. Ja sellaiset oksat mitkä ovat roikkuneet irtonaisina jo puoli talvea eivät ole enää tarpeeksi nestejännityksessä toimiakseen.
      Jos haluaa kukittaa alppiruusujen ja atsaleoiden oksia maljakossa, ne pitäisi leikata irti siinä vaiheessa kun kukat ovat jo melkein auki ja imupinnat pitäisi muistaa vuolla aina silloin tällöin.
      Ja kyseisen suvun (eikä edes heimon) kasvit eivät juurru vedessä lilluessaan. Sillä tavalla saattaa juurtua pajun oksat, toisinaan myöskin esimerkiksi syreenit ja onnenpensaat. Alppiruusuja juurrutetaan pistokkaista yleensä turve-perliitti -seoksessa 100% ilmankosteudessa, ja se ei ole ihan helppoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      213
      9193
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5948
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      102
      4848
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      58
      4823
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      84
      3929
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      74
      3463
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3437
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2916
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      52
      2825
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2681
    Aihe