Booliohjeita!?

piag

Olisin tekemässä boolia n. 15 hengelle syntymäpäiväjuhlia varten. Olisiko kenelläkään hyviä ohjeita booliin jossa ainekset olisivat hyviä mutta suhteellisen halpoja? Haluaisin boolista raikkaan tai makean.

13

7338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77mu

      Viinaa, mehuja, spriteä. kyllä netistä löytyy ilman tälläisiä kysymyksiäkin=)

      0,5l 80% vodka
      0,2l blue Curacao
      1,5l Sprite
      1,5l sitruuna-vichy
      1,5l päärynäsiiderijuoma

    • boolaillaan

      Halvimmillaan ihan kiva mansikkabooli syntyy kirkkaasta viinasta, vedestä, mansikkamehutiivisteestä ja pussillisesta pakastemansikoita. Lisäksi sekaan voi laittaa mansikkalikööriä tai mansikkasiideriä, mutta se ei ole välttämätöntä.

      Vastaavasti voi tehdä muitakin booleja: mustaherukkaboolia, punamarjaboolia, raparperiboolia ... Boolin teossa vain luovuus on rajana.

      Kuplia saa mukaan kivennäisvedestä tai limsasta, mutta ne katoavat nopeasti, joten yleensä laitan vaan ekaan boolimaljalliseen kivennäisvettä ja sen jälkeen tavallista vettä. Myös pienellä määrällä leivinjauhetta tai soodaa saa aikaan sihisevää boolia.

    • kevään juhliin
    • :DDDDDDDDD

    • iuyuiyiu

      Laita eka satsi tujua ja laimenna pikkuhiljaa. Kukaan ei tajua vaan imee kuin sieni lisää.

    • punanenbooli

      kirkas viina red cat karpalomehu russian. Viinat 50/50 mehut 50/50
      Tulee kivan pirtsakka, ei jää kieli kiinni kitalakeen

    • jarkko-harri
    • Gyt_

      Tämä resepti hellii myös vatsaa, niin ei tule niin pahaa krapulaa seuraavana aamuna :D

      3 l omenan makuista vichyä
      1,s l God Morgonin Bifido -mehua, omenan makuista
      2 dl omena-Finlandiaa
      2 dl Apfelsauer-likööriä
      2 dl raakaa, maustamatonta vodkaa

    • vcxvcxvxcvcxxxxxv

      Periaatteessahan ainoastaan oma luovuus on rajana. Pääohjeena voisi sanoa, että jotain likööriä, jotain mehua ja lisäksi voi laittaa maustettua tai maustamatonta kivennäisvettä tai limsaa. Nämä kun on sekoitettu niin sitten lisätään viinaa oman ja mieluusti parin muunkin maun mukaan.

      Joskus toimii pelkästään viina ja mehut, mutta usein likööri tuo drinkkiin sitä makua, kivennäisvesi tuo raikkautta ja mehu tuo pehmeyttä.

      • vcxvxvxcxxvcxvxc

        Lisäisin vielä, että omasta mielestäni parhaat boolien maut ovat:

        1. Persikka
        2. Omena
        3. Sitruuna/lime
        4. Appelsiini
        5. Mansikka

        Persikkaan ja omenaan saa mukavan lisän laittamalla sekaan vaniljakossua. Ei tosin ole välttämättä kaikkien makuun, mutta minusta tuo sitä erilaista ja hyvää makua.


    • ziibii

      Booli / siniturkoosi


      1 osa kirkasta
      0,5 osaa likööri Bols Blue Curacao
      0,5 osaa likööri Triple Sec
      2 osaa puolikuiva valkkari
      4,5 osaa Sprite
      1,5 osaa Vichy

      Koristeeksi limeviipaleita, ja taatusti hyvää

    • sangriaa kesällä

      Kannullinen vahvaa sangriaa
      Ruoka-aineet:

      (noin 1½ litraa) ¾ l punaviiniä (iso pullollinen) 1 dl hedelmälikööriä (Cointreau tai Triple Sec) 1 dl konjakkia, brandya tai rommia
      Mehu: 2 appelsiinin mehu 1 sitruunan mehu Lohkottuja hedelmiä: 1 persikka tai 3 tuoretta aprikoosia 1 omena.

      Voi ehdä myös valkoviinipohjaisena .
      6 annosta
      7 1/2 dl kuivaa valkoviiniä
      5 dl virvoitusjuomaa (sitruuna)
      2 rkl sitruslikööriä (cointreuta)

      Lisäksi
      kpl persikkaa
      1 kpl omenaa
      3 kpl tähtianista
      100 g mansikoita (pakaste)

      Pese hedelmät hyvin ja leikkaa ohuiksi viipaleiksi tai lohkoiksi.
      Mittaa hyvin viilennetyt juomat kannuun tai boolimaljaan. Lisää hedelmät ja tähtianikset,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe