Kuntouttava työtoiminnassa

kituva ämmä

Olen joutunut kitumaan hammassäryn takia kuntouttavassa työtoiminnassa, jos menen hammaslääkäriin niin meneekö 9 euroa sinä päivänä pois vaikka olisi silmät mennyt umpeen turvotuksesta. suonen vetoja on vaan on työtä tehtävä pakolla välttääkseen karenssin. olen kitunut useita vuosia

9

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

      Mitäs olet suostunut orjatöihin.

    • jiu87654edfgh

      No ei kai siellä hammaslääkärissä koko päivää mene? Ja jos käyt kauempaa proteesit hankkimassa, niin ei kai se nyt 9 Euroon kaadu? Kuntouttavassa työtoiminnassa on se valmentaja jonka kanssa näitä kannattaisi selvitellä. Olisi kerrankin jotakin hyötyä valmentajasta. Teillähän pitäisi olla tapaamisia määräajoin työpaikalla?

    • kela

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi. Työttömyysetuuteen ei ole oikeutta poissolopäiviltä, ellei poissalo johdu:

      ■työkyvyttömyydestä
      ■alle 10-vuotiaan lapsen sairaudesta (enintään 4 päivän jakso)
      ■työhaastattelusta tai muusta tähän rinnastettavasta työllistymiseen liittyvästä syystä.

      Poissaoloista tulee ilmoittaa työ- ja elinkeinotoimistoon.

      Ylläpitokorvaus maksetaan vain osallistumispäiviltä.

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

    • mies22

      saako pääsiäisestä ylläpitokorvausta? kurssi on merkattu helmi-toukokuun?

    • kela

      Hei,

      Ylläpitokorvausta maksetaan tosiaan vain osallistumispäiviltä kuntouttavan työtoiminnan ajalla. Saat kuitenkin arkipyhältä (myös pääsiäiseltä) työmarkkinatuen, jos palvelua ei tänä päivänä järjestetä ja tästä syystä et siihen ole voinut osallistua.

      Mikäli olet työvoimakoulutuksessa tai opiskelet omaehtoisesti työttömyystuella, saat ylläpitokorvauksen myös arkipyhiltä.

      Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

      • kituva ämmä edelleen

        Täytyy vaan kitua

        kyllä se 9 euroakin on paljon kun pitää säästää hammaskuluihin, jos jää pois kuntouutavasta työtoiminnasta, kyllä viranoaiset ovat aiheuutaneet vahinnon viiden hampaan isot reiät siinäpä maksamista, näkö huononee eikä saa käydä silmälääkärissä. mitekäs työttömän asiat hoidetaan jos on syöpä maksetaako työmarkkinatukea, kun ei ole millä osallistua hoitoihin, vaan pitääkö kuolla


    • tyottomyyskassat

      Hei

      Toteaisin vielä Kirsin jatkoksi, että mikäli olet työttömyyskassan jäsen ja saat ansiopäivärahaa, niin ylläpitokorvaus maksetaan työttömyyskassasta samoin edellytyksin kuin Kelasta peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea saaville.

      Terveisin

      Tiina työttömyyskassasta

    • .

      Mitäs jos varaisit ilta-ajan sinne hammaslääkäriin?

    • sl ja tuki

      Saahan nyt kuntouttavassa työtoiminnassakin käydä lääkärissä työajalla ja saa jopa jäädä sairaslomallekin menettämättä ylläpitokorvausta? itse olen ollut muutaman päivän sairaslomalla menettämättä mitään..Ei tietenkään kenellekään luvattomista poissaoloista makseta eikä arkipyhiltä, tämän nyt luulisi olevan selvä asia :)
      Kuntouttavassa työssä olevalla työntekijälläkin on oikeutensa, ihan sama mistä se työstä saatava palkka/tuki tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe