Ahtisaaren ääntä ei taideta kaivatakaan!

en äänestä persuja

6

133

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älähän nyt

Kyllä Adolfsenia kaivataan aina viihdykkkeeksi. On mysteeri miten niin lihava läski huonolla polvella voi selvitä 74 vuotiaaksi.

• Äänesti oikein.--

Niin Ahtisaari oli äänestänyt persuja, avan vaistomaisesti ajatuksissaan.

• db602

Kylläpä tuli Maran suusta melkosta höttöä!
      Vaikkapa nyt Suonenjolla vaatia palvelua terveyskeskuksessa ruotsiksi... Hoitajia reservissä, jos toista kotimaista sattuisi Mansikkakarnevaalien aikaan tarvitsemaan!
      Ei järjen häivää, ja mitä se ylimääräinen palvelun rakentaminen tulisi maksamaan??
      Kun tulevalla hallituskaudella tullaan leikkaamaan joka tapauksessa yhtä sun toista tarpeellistakin, niin vielä tallainen rasite lätkäistäisiin suomenkielisille! Mehän se lysti kustannettaisi.
      Ei takuulla onnistu!

• Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

• mtejherht
        patriklind kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

Tämä pakkoruotsinsa lukenut hoitaja ei tarvitse ruotsia luultavasti uransa aikana kertaakaan tai juurikin kerran tai pari, siis kymmenien vuosien aikana.

• db602
        patriklind kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

Mietippäs nyt sellaista, että ruotsia jos ei ole käyttänyt sen pakollisen kouluosuuden jälkeen, eikä ole ns. harjoitusvastustajia, kieli unohtuu. Niin sille käy.

Täällä päin kun ei yksinkertaisesti ole ruotsinkielisiä, mutta ruotsin pakko kyllä.
        Ei hoitohenkilökuntaa ensisijaisesti kielen osaamisen mukaan rekrytoida, kyllä pitää ammattinsa hallita. Ei sairaus pelkällä sujuvalla ruotsilla parane.
        Kai sairas ensisijaisesti lähtee hoitoa hakemaan, eikä venkolemaan kielellä.
        Näin se täällä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 117
      1450
    2. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1444
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      201
      965
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      331
      895
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      234
      842
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      733
    7. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      233
      697
    8. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      681
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      630
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      601
    Aihe