Ahtisaaren ääntä ei taideta kaivatakaan!

en äänestä persuja

6

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älähän nyt

Kyllä Adolfsenia kaivataan aina viihdykkkeeksi. On mysteeri miten niin lihava läski huonolla polvella voi selvitä 74 vuotiaaksi.

• Äänesti oikein.--

Niin Ahtisaari oli äänestänyt persuja, avan vaistomaisesti ajatuksissaan.

• db602

Kylläpä tuli Maran suusta melkosta höttöä!
      Vaikkapa nyt Suonenjolla vaatia palvelua terveyskeskuksessa ruotsiksi... Hoitajia reservissä, jos toista kotimaista sattuisi Mansikkakarnevaalien aikaan tarvitsemaan!
      Ei järjen häivää, ja mitä se ylimääräinen palvelun rakentaminen tulisi maksamaan??
      Kun tulevalla hallituskaudella tullaan leikkaamaan joka tapauksessa yhtä sun toista tarpeellistakin, niin vielä tallainen rasite lätkäistäisiin suomenkielisille! Mehän se lysti kustannettaisi.
      Ei takuulla onnistu!

• Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

• mtejherht
        patriklind kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

Tämä pakkoruotsinsa lukenut hoitaja ei tarvitse ruotsia luultavasti uransa aikana kertaakaan tai juurikin kerran tai pari, siis kymmenien vuosien aikana.

• db602
        patriklind kirjoitti:

Et siis ymmärtänyt yhtään mitään koko ideasta? Oliko vähän vaikeaa? Tarkoituksena ei suinkaan ole, että Suonenjoella olisi erikseen suomen- ja ruotsinkieliset hoitajat. Saman hoitajan pitää pysyä palvelemaan asiakkaita kummallakin maan virallisella kielellä. Eihän se ole liikaa vaadittu? Kyllä lahjakas ihminen oppii helposti kaksi kieltä. Lahjattomia taas ei pidä vastuulliseen hoitajan virkaan valita.

Mietippäs nyt sellaista, että ruotsia jos ei ole käyttänyt sen pakollisen kouluosuuden jälkeen, eikä ole ns. harjoitusvastustajia, kieli unohtuu. Niin sille käy.

Täällä päin kun ei yksinkertaisesti ole ruotsinkielisiä, mutta ruotsin pakko kyllä.
        Ei hoitohenkilökuntaa ensisijaisesti kielen osaamisen mukaan rekrytoida, kyllä pitää ammattinsa hallita. Ei sairaus pelkällä sujuvalla ruotsilla parane.
        Kai sairas ensisijaisesti lähtee hoitoa hakemaan, eikä venkolemaan kielellä.
        Näin se täällä tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1911
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1314
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      771
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106