Sitten vasta käytännössä. Auvo Helminen: Rakkauden käskyt. Kirjatoimi 2002:
/7/7 Apostoli Johannes määrittelee synnin seuraavasti: 'Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.' (1.Joh.3:4). Kun tiedämme, että alkukielen, kreikan, sana 'anomia', joka tässä on käännetty sanalla 'laittomuus', tarkoittaa sekä lain rikkomista että lainvastaista mielialaa, voimme päätellä syntiinlankeemuksen merkinneen rikkomusta Jumalan käskyjä vastaan. /7/7
"LAINVASTAISTA MIELIALAA" - ensin todellakin tulee Jumalaa vastustava mmieli, joka on synti jo sekin ja sitten se varsinainen teko, joka on konkreettinen synti. KIUSAUS ei sinänsä
vielä ole tietenkään synti, sillä ne eivät voikaan olla tulematta, mutta kun kiusauksilta ei sulje
sydäntään, syttyy himo väärtään ja sikiää siitä synti, joka on lähimmäistä ja Jumalaa vastaan.
Jos laki olisi kumottu, ei Jeesuksen olisi tarvinnut ristille mennä puolestamme, sovittaakseen
lain tuomion.
JOHN WESLEY: Seremons on Several Occasions, osa 1. s. 222:
/7/7 Moraalilaki on kokonaan erilaisella perustalla seremonia- eli rituaalilaki. -- Jokaisen osan tästä laista täytyy olla voimassa koko ihmiskuntaa ja kaikkia aikakausia varten. /7/7
BILLY GRAHAM: Associated Press Dispatch, Chicago Tribune Syndicate.
/7/7 " ... sääntöjä syömisestä ja juomisesta ja muista tämän kaltaisista asioista. Tästä laista kristityt todella ovat vapaita. Mutta uusi testamentti puhuu myös moraalilaista, joka on pysyvä, muuttumaton luonteeltaan ja josta tehdään yhteenveto kymmemessä käskyssä." /7/7
ELÄMÄN KÄYTTÖOHJE, kymmenen käskyä ihmistä varten, Kirjatoimi 2008, s.92, korostaa oivallisesti sitä, ettemme saa keskittyä lakiin ja itseemme, vaan sensijaan katsokaamme Jumalaan ja Hänen ikuiseen rakkauteensa:
/7/7 Siinä sanotaan: 'Minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani.' (Jer.31:33) Tämä tarkoittaa sitä, että todellinen uskonto ei keskity vain käskyihin vaan suhteeseen. Emme keskity itseemme tai käytökseemme vaan Jumalaan ja hänen ikuiseen rakkauteensa. /7/7
Niinpä Kolmen Enkelin Sanomassa (Kirjatoimi 2010) s.64 todetaankin erityisesti sapatin suhteen näin:
/7/7 Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojelemeitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaanJumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa Jeesukseen Kristukseen." /7/7
Ei Jeesus tullut tyhjäksi tekemään Israelin kautta annettua lakia, vaan tekemään, ontuvaa kuvakieltä käyttääkseni, LAIN PUUN JÄLLEEN ELÄVÄKSI ja hedelmää tuottavaksi. Kirjassa Kaksi Todistajaa (kirj. adv.tri Doukhan) todetaankin:
/7/7 Apostoli Paavali tekee tämän hyvin selväksi, kun hän vertaa Israelia oliivipuuhun, johon seurakunnan uudet oksat oli oksastettava. Juutalainen Paavali ei koskaan puhunut uudesta puusta, joka korvaisi vanhan. /7/7
Ninpä niin. On kaksi todistajaa: Israel ja Jumalan seurakunta. Ja on kaksi todistajaa: laki ja evankeliumi.
KUN Jumala sanoo: minä panen lakini heidän sydämeensä, tarkoittaa se,
että vaikutan sen, että todellisesti noudattavat lakia rakkaudessa, eikä ilman sitä. Tarkoittaa myös sitä, ettei uskovaiset joudu lakikirjoista etsimään,
mikä on oikea teko ja Jumalan tahto, vaan oikeesti YMMÄRTÄVÄT hyvän ja
iloiten tahtovat parhaansa tehdä.
Sydämessä laki rikotaan ensin
10
172
Vastaukset 10
- Niin juuri
Matt. 5:28
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. RIKOLLINEN SYDÄN
http://www.ilkkakantola.net/uutinen?article_id=4051&category_id=122
/7/7 Keskustelua kuunnellessani tulkitsin, että sydän on rikollinen siksi, että se poimii käsityksensä oikeasta ja väärästä suoraan maailmasta eikä päällikköjen tai auktoriteettien määräyksistä. Tulkitsin, että sydän on rikollinen siksi, että se ei suostu rakastamaan sitä, mitä ylhäältä määrätään. Se on pahin rikollinen siksi, että se on niin itsepäinen ja sitkeä omassa kannassaan. Se ei helposti alistu. /7/7
SYDÄMELLÄ NÄKEE PAREMMIN !- Kymppikäskyt
Hoono soomi mutta kuitenkin: tie Kristuksen luo kulkee sydämen eikä lain kautta
http://www.fi.amazinghope.net/seitsemas-muutos-sydan-usko-ja-laki-tie-kristuksen/
10 käskyä ja laki sydämessä tarkoittaa rakkautta . .
http://www.liisijokiranta.fi/avaimiaosio/10kaskya.htm
T e o s o f i a s s a k i n on hyviä ajatuksia, kuten tämä että maailmankaikkeuden sydän on Rakkaus eikä Laki . .
http://www.teosofia.net/teos/purucker.htm - anti anti
Ei kai kukaan ole sitä mieltä että ilman Jumalan rakkautta olisi mitään pelatumisen mahdollisuuksia kenelläkään. Siitä ollaan yhtä mieltä Antinkin kanssa.
Mutta entäs se toinen puoli jonka Antti unohtaa ja johon hän koske edes pikkusormellaan.
Sillä jos te ette anna anteeksi niille jotka ovat teitä vastaan rikkoneet, ei teidän taivaallinen Isännekään anne teille anteeksi.
Siinä lain oikeudenmukaisuus jonka Anttikin niin helposti sivuuttaa aivan samoin kuin palstan muutkin antit. Tärkeästä asiasta muistutit minua - tärkeimmästä maan ja taivaan välillä ! :
/7/7 Mutta entäs se toinen puoli jonka Antti unohtaa ja johon hän koske edes pikkusormellaan.
Sillä jos te ette anna anteeksi niille jotka ovat teitä vastaan rikkoneet,
ei teidän taivaallinen Isännekään anna teille anteeksi. /7/7 (kuka kirj.?)
En ole ainoastaan ansainnut vaan todella joudun myös kokemaan helvetin tuomion, jos en SYDÄMESTÄNI ja sielustani ja kaikella olemuksellani anna anteeksi niille jotka ovat minua vastaan rikkoneet tai joiden olen kuvitellut rikkovan minua vastaan.
Jeesus kuoli sovittaen minua vastaan rikkoneen. Joten minunkin pitää armahtaa, jos mielin päästä kerran taivaaseen - sinne minne menevät minua vastaan rikkoneetkin. Pitkäperjantaina minun tulee kuolettaa kaikki velkomiset
http://www.youtube.com/watch?v=GPa3Volqo58- raskasmielinen
Antille oli laitettu kysymys: Mihin nimeen sinut kastettiin. Et ole vastannut. Ne odottaa raskasta sanaasi.
Antti on kastettu Kristukseen. Ettekö tiedä mitä se merkitsee, se kaste?
Room. 6:3
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Kaste ja pitkäperjantai kuuluvat pitkälti yhteen ja kastevedestä nouseminen sitten kuvastaa pääsiäisriemua hyvinkin.
Room. 6:4
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
Anttikin on kastettu, ei paavin nimeen eikä Lutherin, vaan Jeesukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Koko jumaluus vahvistaa kasteen Kristukseen. Ja koko ihminen tulee siinä symboolisesti kastetuksi. Koko ihminen haudataan Kristukseen ja koko ihminen vaeltakoon Kristuksen ylösnousemusvoimassa.
1. Tess. 5:23
Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
- anti-kristitty
Miksi tehdä siitä, mikä on selkeää, yksinkertaista ja yksiselitteistä, monimutkaista, vain siksi, että se kuulostaisi tai tuntuisi "hengellisemmältä"? Mitä lie sitten tuo hengellisyys kenellekin edes tarkoittaa.
(Micah 6:8)
-- Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen.
(Ezekiel 11:19)
Minä annan heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
Pelastus on sydämen eli mielen asia, sillä sitähän sydämellä Raamatussa tarkoitetaan. Eikä se voi olla mielen asia, jos se vaatii järjen ohitusleikkauksen, sillä mieltä ei ole ilman sitä järkeä, jonka Jumala on ihmiselle antanut. Sydämessä laki rikotaan ensin, sitten seuraa konkreettinen rikkomus.
Esimerkki: Ei ole halua satsata --> ei anneta rahaa tai muutakaan
hengelliseen työhön eikä vähäosaisille:
Luuk. 11:42
Mutta voi teitä, te fariseukset, kun te annatte kymmenykset mintuista ja ruuduista ja kaikenlaisista vihanneksista, mutta sivuutatte oikeuden ja Jumalan rakkauden! Näitä olisi tullut noudattaa eikä noitakaan laiminlyödä. [Matt.23:23]
Joku ei ehkä TEE rikkomuksia, mutta jättää tekemättä HYVÄÄ.
Se on sitä rakkaudettomuutta ja välinpitämättömyyttä, mitä Herra vihaa.- Anneli Näsi*
http://www.casagrandepalvelu.fi/raamatun_tieto/kymmkaskya/laki_sydamessa.pdf
Laki on sydämessä helluntaisen Hengen vuodatuksen myötä.
Hyvä niin, sillä juuri siellä, sydämessä, lainrikkomus ensin tapahtuu ja sitten vasta konkreettisesti. Pyhän Hengen täyteys ehkäisee lainrikkomista. Mikään luonteemme jalostus ei auta lihallisuutta vastaan. Helluntaijuhlaa odotellessa muistakaamme se ja janotkaamme Hengen täyteyttä ynnä iloa Herrassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2092229Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1621467Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271091- 71937
- 55930
- 58928
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72841- 93797
Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta120731Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200717