Kuntaliitos numero YKSI

Espoo kauniainen yht

Kauniainen liitettään Espooseen siinä tulee suurimat säästöt mitä muista kunnista, siinä tulee samalla koko alueesee sama vero prosentti, kun Kuniainen on siellä sisällä ja hyvin matalalla vero prosentilla, siinä saadaan suurimat raha kertymät kuntaan, kun yksi suuri Espoon kunta ympäröi yhtä pientä ja aivan samat käytönnön toimet molemmissa kunnissa,

Kukas sitä vastustaa??? no ei ole vaikee kyllä arvata.

11

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinpä!

      Kauniainen on ainoa jäjellä oleva omituisuus eli ns.reikäleipäkunta Suomessa.

      Syynä on Kokoomuksen ja RKP:n valta sekä Kauniaisissa ja Espooossa.

      He istuvat samoissa herraklubeissa ja ylläpitävät lähinnä ruotsinkielisille tarkoitettua veroparatiisia keskellä PK-seutua.

      • Fy fan

        Ei pärkkele. Me viedä meidä pengar Caymansaaret -de sista, som finns här.


    • RKP kannattaja silti

      Luulen että suurin osa Kauniaislaisista itse haluais liittyä Espooseen tai metropolialueeseen.Kunnassa ei enää pidetä huolta ympäristöstä.Taloja ei korjata ja kaikki hajoaa ja puskat röllittää. se on mielestäni tai monen luulosta merki että varaudutaan jo liittymiseen.Kunta alkaa olla pahalla tavalla jäljessä muusta kehityksestä ja ne joilla on koulutusta ja laaja ajattelu,huomaa että nyt on pakko saada tieto ankkalammikon ympärille tai ollaan pian muinaisjäännös.Meillä on suurin osa kunnanedustajista roimasti yli eläkeiän ja sillä lailla siellä on ihan jälkeenjääneet tavat,sellainen 70-luku.Virkailijat ovat kuulema sukulaisia,tuttavia jne.keskenään eli pätevin ei aina valita.Jos tulee pätevä virkailija,se ei kauan viivy.Lisäksi on muuta häslinkiä.

      • grankulla

        "Luulen että suurin osa Kauniaislaisista itse haluais liittyä Espooseen tai metropolialueeseen."

        Kauniaislaisena voin sanoa, että näin ei todellakaan ole.


    • Yks vaan

      Espoo on liitettävä Kauniaiseen,niin poistuu viimeinkin tämä erikoisuus pääkaupunkiseudulla.Sama veroprosentti kaikille uudessa isommassa Kauniaisessa.

      • KokoomusRKP !

        KokoomusRKP on ainoa syy, miksi Kauniainen on vielä olemassa.

        Niin kauan kun se on hallituksessa määräävässä asemassa, ei liitosta tule.

        Kaikein tärkein asia on taata surujen etuoikeudet.


    • Virkkunen!

      Kuntaministeri ja svekojen juoksutyttö Henna Virkkunen sanoi, että "on jopa mahdollista Kauniaisen liittäminen suurkuntaan".!!??

      Siis tuon kuntakummaljaisen lopettaminen on JOPA mahdollista. Eikö ole erikoinen ilmaus? Senhän pitäisi olla ITSESTÄÄNSELVÄÄ.

      Huomaa, että KokoomusRKP:lle on vaikea asia tuon loiskunnan lopetus.

    • Mr. Kuntaliitos

      Uudellemaalle riittää noin neljä kuntaa: Raasepori ruotsinkielisille, Lohja ja Porvoo vois säilyttää vaikka ne kuuluu Helsingin työssäkäyntialueeseen. Kaikki muut kunnat joita ei mainittu: deletointi!

    • aki

      On se hyvä, että hallitus puhuu kuntien yhdistämisestä ja tehostamisesta. Tällöin Espoon sisällä oleva pikkukunta Kauniainen olisi ilman muuta liitettävä Espooseen / muodostettavaan kuntakokonaisuuteen. Jos tästä Espoon sisälle muodostetusta ei löydy esim. kokoomuksella yhteisymmärrystä, parempi haudata kuntauudistus ja etenkin pääkaupunkiseudulla. Eli Kokoomus hallituspuolueena Kauniainen esimerkiksi kuntauudistukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe