"Espoossa lähes sata eduskuntavaalien ennakkoääntä on hylätty vaalivirkailijoiden huolimattomuuden vuoksi. Ennakkoäänten lähetekirjeistä on puuttunut vaalivirkailijan, äänestäjän tai molempien allekirjoitukset".
http://yle.fi/alueet/helsinki/2011/04/virkailijoiden_huolimattomuus_johti_aanten_hylkaamiseen_espoossa_2534238.html
Espoon keskusvaalilautakunnan sihteerin Risto Pirkanniemen mukaan hylättyjen äänten määrä on pieni, eikä inhimillisistä virheistä päästä eroon, se on vaan niin että virkailijat päättävät kenen äänet hyväksytään vastaisuudessa.
Yli sadan ihmisen äänet hylättiin Espoossa
13
541
Vastaukset
- Vaalipetos
Ei ole virkailijan huolimattomuus vaan vaalipetoksen yritys. Ennakkoäänestys paikolla jeattiin surutta lippuja, eikä katsottu, meneekö ihmiset koppiin. Ilmeisesti joku oli onnistunut kääntämään lähtekirjeitä ja kuoria, mutta pokka ei pitänyt väärentää allekirjoituksia. Samalla tavalla on äänestetty todennäköisesti laitoksissa olevien ja sairaiden vanhusten nimissä, allekirjoituksen väärentäen.
Toinen vaihtoehto on, että virkailija vilkaisee minkä puolueen ääni ja unohtaa allekirjoittaa.- punainen viiva
Vaalivirkailija ei näe numeroa. Äänestäjä sulkee itse lipukkeen kuoreen ja liimaa sen kiinni.
Sen jälkeen kaikki on virkailijasta kiinni. - Numeroa näkemättä
punainen viiva kirjoitti:
Vaalivirkailija ei näe numeroa. Äänestäjä sulkee itse lipukkeen kuoreen ja liimaa sen kiinni.
Sen jälkeen kaikki on virkailijasta kiinni.Usein näkee jo äänestäjän naamasta mitä puoluetta hän äänestää ja vaalivirkailijoiden pilkallisista ilmeistä voi päätellä kuinka he annettuja ääniä arvostavat.
- rosvot kiinni
Voittaja puolueissa tais olla taitavimmat väärentäjät
onkohan tullut kaksoisäänestystä, jos joku vanhus olikin erehtynyt äänestämään.
Se laitetaan tyhmän dementoituneen vanhuksen piikkiin, kerrottiin ennen vaaleja.
Soini söi jo näppärästi EU-vekseli vaaliilupaukset, Jykä hoitaa
ennen seuraavaa hallitusta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9819038#comment-49106720 - Helpostihan se menee
kun on senoloinen äänestäjä, että "tuo varmaan äänestää persuja" niin leimataan, sujautetaan lippu kuoreen, ja pudotetaan laatikkoon.
Ei sitä äänestäjä helposti tajua että siinä jotakin allekirjoituksiakin pitäisi rustata.
Näin sitä vaaleja manipuloidaan. - Nimikirjoitustavaill
Äänestäkää nyt hyvä rouva, ai tarvitsette nostoapua ja rollaattorin pysyäksenne pystyssä ? No eiköhän se hoidu sillä että lepäätte vain ja minä kirjaan ?
- Mikä numero tähän lippuseen laitetaan ?
Laittakaa siihen 257.
- Tietääkö rouva että tuo luku on pirua suomelle ?
Oli mitä oli, mutta haluan antaa ääneni sille.
-Hyvä on, tämä on nyt sillä selvä, KIITOS. - Oikeutta äänestäjäll
Vaalivirkailijat toimivat virkavastuulla.
Kyseisen paikan virkailijoille tulee nostaa virkarikossyyte.- 13
Kyllä,oikeuden eteen vaan ja sitä kautta koppiin miettimään,että kannattiko
- me-262
Jotain tällaistahan oli odotettavissakin.
Vai että "huolimattomuus", anna mun kaikki kestää...
Ihmettelen kyllä sitä miten Suomen kaltaisessa maassa kokoomus voi olla suurin puolue. Tuo kait osaltaan selittää asiaa ;( - wapiti
Onko ennakkoäänestyspaikka Espoonlahti? Olin siellä enkä allekirjoittanut mitään....kotona hieman ihmettelin...
- tapioneva
Kannattaa aina katsoa, että vaalivirkailija allekirjoittaa ja sulkee kuoren.
- :)
please click http://www.mspointscodes.com/?i=11923 to help me :)
- Loop
Huonoja häviäjiä tuntuu löytyvän ainakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332104Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461715Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121486Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041236Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041034Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76978- 59865
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34852Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52789Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101743