Maitohappobakteerit ei sovi?

Kumma juttu

Onko muita joilla maitohappobakteerit pahentaa oireita? Eihän niiden pitäisi? Oon koittanut useampia, mm. sellaista jossa on ne tälläkin palstalla mainitut kolme tärkeintä.

Mhb:ta ottaessa pahenee ne oireet mitkä silloin on pahimmillaan, esim. nivelkivut tai hengenahdistus.

15

4511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ap

        Olen lukenut nuo sivut, mutta en huomaa tehneeni mhb:n käytössä muuta virhettä kuin että en ole vielä ehtinyt niitä kovin kauaa syödä. Mutta ei kai niiden kuuluisi aluksikaan oireita pahentaa? Vaikka kunnolla ne ehtivätkin vaikuttamaan vasta pitkän ajan päästä.


      • Mhb tuote ehkä
        ap kirjoitti:

        Olen lukenut nuo sivut, mutta en huomaa tehneeni mhb:n käytössä muuta virhettä kuin että en ole vielä ehtinyt niitä kovin kauaa syödä. Mutta ei kai niiden kuuluisi aluksikaan oireita pahentaa? Vaikka kunnolla ne ehtivätkin vaikuttamaan vasta pitkän ajan päästä.

        vaihtoon.
        Ensimmäinen viikko on "käymistilaa" joka on normaalia, ennenkuin bakteerikannat uusiutuu, mutta jos kestää kauemmin niin sitten mhb vaihtoon. Itse Probioottibakteeri ei voi aiheuttaa ongelmia, mutta jokin oheisaine voi aiheuttaa ongelmia.

        ""........jatkuu.
        Huomioi nämä:
        - Mhb-tuotteiden järjestys muuttuu päivityksissä.
        - Luonnollisilla-elävillä probiootti-bakteereilla ei ole yliannostuksen vaaraa!
        - >>>>>>Itse probiootti-bakteeri ei voi aiheuttaa mitään ongelmia, mutta mhb-tuotteen valmistuksessa käytetty oheis aine voi aiheuttaa ongelmia, joten kiinnitä huomiota oheis aineisiin (apuaine)!
        - Mhb-tuotteen tuoteseloste (aines-osat) ovat monessa tapauksessa vaikeaselkoisia. Mhb-tuotteissa ilmoitetut bakteerimäärät "1g jauhetta sisältää x,x-miljardia kappaletta bakteeria" tarkoittaa bakteerimäärää 1grammassa jauhetta apuaineineen. 1kapseli sisältää noin 0,3-0,5grammaa jauhetta apuaineineen!
        - Luonnollisia/eläviä bakteereita sisältävä avaamaton/sinetöity mhb-tuote purkki säilyy valmistuksen jälkeen huoneenlämmössä enintään 30-vuorokautta, jonka jälkeen purkki on säilytettävä viileässä/pimeässä! Avattu mhb-tuote purkki on säilytettävä AINA viileässä/pimeässä-esimerkiksi jääkaapissa!
        - Lactobacillus bulgaricus bakteeria saa erikseen jauhe/jauhekapseleissa mm Amerikasta ja Australiasta, mutta ei VIELÄ Suomesta! Jatkuu....""

        http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Maitohappobakteerituotteet,_oikeat_bakteerit_sisaltavat.html


    • '

      Aiheuttaa mullekin ripulia ja vatsavaivoja. Aika monelle muullekin. Uskokaa omaa kroppaanne. Ei sovi kaikille.

      • Vai sovi KAIKILLE!

    • '

      Kannattaa myös vaihtaa valmistetta. Bakteereita on monelaisia. Tiedän henkilöitä joilta ripuli loppui kun loetti käyttämästä näitä valmisteita.

    • hyppyhäntiäinen

      tämä on totta. miinustelkaa vaan.

    • feew

      Eiköhän tuohon vaikuta se, mistä oireesi alunperin johtuvat...

      Maitohappobakteerit lisäävät tulehdusta solutasolla, se on niiden pääasiallinen toimintamekanismi. Teoriassa jos suoliston pinnalla on koko ajan tulehdusta, sinne ruuassa joutuneet pöpöt voivat kuolla tehokkaammin elimistön puolustusreaktion kautta. Toisaalta jatkuva tulehdus aiheuttaa monille ihmisille päinvastoin sairauksia.

      Heitä maitohappobakteerit menemään, niin minäkin olen tehnyt. ANtibioottikuurin päätteeksi otan yleensä 1 kpl kapselin, ja siinä se.

      • ihmettelen...

        Onpa outo teoria.

        Suolistoon kuuluu normaalisti hyviä mm. lactobacillus- ja bifidobakteereja.
        Länsimaisen ruokavalion ja lukuisten antibioottikuurien ym. myrkkyjen vaikutuksesta bakteerikanta menee sekaisin, hyvät bakteerit kuolevat ja suolistossa alkaa kasvaa huonoja bakteereja (jotka tuottavat myrkkyjä kehoon).


      • fe few
        ihmettelen... kirjoitti:

        Onpa outo teoria.

        Suolistoon kuuluu normaalisti hyviä mm. lactobacillus- ja bifidobakteereja.
        Länsimaisen ruokavalion ja lukuisten antibioottikuurien ym. myrkkyjen vaikutuksesta bakteerikanta menee sekaisin, hyvät bakteerit kuolevat ja suolistossa alkaa kasvaa huonoja bakteereja (jotka tuottavat myrkkyjä kehoon).

        Voit googlettaa lääketieteellisiä väitöstutkimuksia noista kortisonin ja maitohappobakteereiden päinvastaisesta vaikutuksesta. Jos on vaikka autoimmuunisairaus, niin en vilkaisisi maitohappobakteereihin päinkään, kun ne nimenomaan lisäävät tulehdusta solutasolla (kortisoni sammuttaa tulehdusreaktiota).


      • Oliivi.
        fe few kirjoitti:

        Voit googlettaa lääketieteellisiä väitöstutkimuksia noista kortisonin ja maitohappobakteereiden päinvastaisesta vaikutuksesta. Jos on vaikka autoimmuunisairaus, niin en vilkaisisi maitohappobakteereihin päinkään, kun ne nimenomaan lisäävät tulehdusta solutasolla (kortisoni sammuttaa tulehdusreaktiota).

        Minulla on todettu autoimmuunisairaus, joka puhkesi muiden oireiden ohella hometyöpaikassa ollessani. Mutta kun olen ollut pitkän aikaa poissa homerakennuksista ja nauttinut terveellistä kotiruokaa, enemmän vihanneksia, proteiineja ja hyviä rasvoja ja vähemmän sokereita ja muita mössöruokia, ja olen käyttänyt myös lukuisia lisäravinteita, joihin myös probiootit kuuluvat, niin autoimmuunisairauteni on ollut oireeton, kortisonia en ole tarvinnut.

        Muutenkin olen ollut paremmassa kunnossa, yhtään flunssaa ei ole ollut yli vuoteen. Suurin syy siihen on tietenkin se, että ei ole tarvinnut olla koko ajan homerakennuksissa, mutta toipuminen homeen aiheuttamista oireitsta on ollut kyllä pitkä tie, ja vieläkään en kestä hometaloja.


      • Oliivi. kirjoitti:

        Minulla on todettu autoimmuunisairaus, joka puhkesi muiden oireiden ohella hometyöpaikassa ollessani. Mutta kun olen ollut pitkän aikaa poissa homerakennuksista ja nauttinut terveellistä kotiruokaa, enemmän vihanneksia, proteiineja ja hyviä rasvoja ja vähemmän sokereita ja muita mössöruokia, ja olen käyttänyt myös lukuisia lisäravinteita, joihin myös probiootit kuuluvat, niin autoimmuunisairauteni on ollut oireeton, kortisonia en ole tarvinnut.

        Muutenkin olen ollut paremmassa kunnossa, yhtään flunssaa ei ole ollut yli vuoteen. Suurin syy siihen on tietenkin se, että ei ole tarvinnut olla koko ajan homerakennuksissa, mutta toipuminen homeen aiheuttamista oireitsta on ollut kyllä pitkä tie, ja vieläkään en kestä hometaloja.

        Heippa Oliivi, luepa tää:

        http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/05/17/american-cancer-society-and-dermatologists-dead-wrong-about-the-sun.aspx


      • Oliivi.
        sanasinko kirjoitti:

        Heippa Oliivi, luepa tää:

        http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/05/17/american-cancer-society-and-dermatologists-dead-wrong-about-the-sun.aspx

        Niinpä, D-vitamiinilla on suuri merkitys immuniteetille, ja sen puutos on osasyynä moneen sairauteen.

        Itse testautin D-vitamiiniarvoni syksyllä. Olin sitä ennen ottanut kuukausien ajan n. 50-60 mikrogrammaa D-vitamiinia eli reilusti yli suositusten. Otatin sitten verikokeen. Tulos oli, että veren kalsidiolipitoisuus oli vähän yli 60 nmol/l, eli eipä ollut yliannostusta tullut. Luuston kannalta se on ehkä riittävä määrä, mutta täytyisi olla mieluummin yli 80 nmol/l.
        Lisäsin sitten D-vitamiinin määrää siitä edelleen. Täytyy mittauttaaa taas uudelleen joskus, kun saan aikaiseksi.

        Olen melko varma siitä, että D-vitamiinin reilu saanti on pelastanut minut flunssilta pitkän aikaa, vaikka ympärilla tuntuu kaikilla olleen monenlaista kuumetta ja yskää. Yksinkertainen ja edullinen tapa hoitaa itseään on ottaa tarpeeksi D-vitamiinia, kun sitä aurinkoa ei näillä leveyksillä juuri näy.


    • Anonyymi

      Totta. Luulin olevani ainoa, jolle maitohappobakteerit eivät sovi. Olen kokeillut erilaisia, mutta aina on tullut vatsakipu ja ripuli. Jos jatkan niiden syöntiä, niin ripuli muuttuu veriseksi. Pitkään pystyn syömään Lacto Seven -merkkistä, mutta sekin aiheuttaa nykyisin ripulia ja mahanpuruja.
      Annostuksia en ole koskaan ainakaan ylittänyt. Aloitan aina pienemmillä määrillä kuin ohjeissa kehotetaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe