Joosua Missio

hurahuhhahheu

Hei! Haluaisin tietää tarkemmin lahkosta nimeltä Joosua Missio? Onko Helluntalaisuuden alaryhmä ja mikä on lahkon meininki?

Yksi tuttuni liittyi joskus ko. lahkoon jonka nimen tiesin nyt vasta myöhemmin. Viimeksi monta vuotta sitten entisen tuttavani silmät pyörivät kuin hedelmäpelissä, joten siihen perustavan oletukseni ettei mistää terveestä partiotoiminnasta ole kyse. Toivon tietenkin että olen väärässä. Lahko harrastaa ainakin hartaasti katupartiotoimintaa uusien jäseniä keräten, kuten toki monet muutkin lahkot.

50

6616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisikohan tämä?

      Joosua-aktioita on ainakin helluntailaisilla.

    • rant
    • entinen joosualainen

      olen ollut mukana ja enää en mene...johtaja timo valtonen on ihan seko.kokemusta on.kirjoita [email protected]

    • jeminasantasalo

      joosuamissio on yhteiskristillinen järjestö.

    • tuomarisimson777

      Se on Aktio jonne voi halutessaan mennä mukaan..jos siltä tuntuu. Mutta voi sitä julistella ihan omaan "laskuunsakin" jos haluaa.

    • Ei rauhanhäiriköille

      Nuohan ovat niitä, jotka häiriköivät kaikkia festareita ja tilaisuuksia, mitä Suomessa järjestetään. Ovatko mahtaneet olla suviseuroissakin kilpailevana firmana?

      Luin heidän sivuiltaan, että heidän pyrkimyksenään on saada ihmiset ulos seurakunnista. Ja tämä tapahtuu häiriköimällä muiden tilaisuuksia. Erittäin epäeettistä. Ja tietysti esimerkkikertomuksissa on saatettu ties kuinka monta humalikkoa ja festarivierasta uskoon ja heidän rikkinäinen elämänsä yhdellä iskulla kuntoon. Hoh hoijaa...

      • enkeli blondi

        juu alan myös kyllästyy kun he ovat jo meneet himoksenkin alueelle häiriköimään.

        olen itse joutunut timon uhriksi hän ei hyväksy minua.haluan puhua ihan avoimesti vaikka ei saisi.hän huutaa ja räyhää ja sitten lähtee aktioon ja ei ollenkaan sovi asioita ja ei edes tunnusta niitä vaan sanoo että alan sekoilla.
        minun pitäisi olla vielä [email protected]


      • Anonyymi
        enkeli blondi kirjoitti:

        juu alan myös kyllästyy kun he ovat jo meneet himoksenkin alueelle häiriköimään.

        olen itse joutunut timon uhriksi hän ei hyväksy minua.haluan puhua ihan avoimesti vaikka ei saisi.hän huutaa ja räyhää ja sitten lähtee aktioon ja ei ollenkaan sovi asioita ja ei edes tunnusta niitä vaan sanoo että alan sekoilla.
        minun pitäisi olla vielä [email protected]

        Olen samaa mieltä.


    • Paavo-Petteri

      "Eivät he ole tavanneet minua kenenkään kanssa väittelemästä eikä väentungoksia aikaansaamasta, ei pyhäkössä, ei synagoogissa eikä kaupungilla,
      13. eivätkä myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
      14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
      15. ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.
      16. Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
      17. Niin minä nyt useampien vuosien kuluttua tulin tuomaan almuja kansalleni ja toimittamaan uhreja.
      18. Näitä toimittaessani muutamat Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut puhdistautuneena pyhäkössä, eikä ollut mitään väentungosta tai meteliä;
      19. heidän tulisi nyt olla saapuvilla sinun edessäsi ja syyttää, jos heillä olisi jotakin minua vastaan.
      20. Tai sanokoot nämä läsnäolevat, mitä rikollista he minussa huomasivat, kun minä seisoin neuvoston edessä;
      21. jollei siksi luettane tätä ainoata lausetta, jonka huusin seisoessani heidän keskellään: 'Kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä tänään olen teidän tuomittavananne'."

      Tämmöisiä asioita on kirjoitettu Uuteen Testamenttiin. Onko tuosta luettavissa Joosua Mission "toimenkuva" vaiko ei?

    • Aktioissaollut

      Toiminta on hyvin vahingollista herkän nuoren mielenterveydelle,joka vasta etsii paikkaansa maailmassa ja ehkä jotain ainoaa oikeaa totuuttakin-siinä touhussa on riskinsä..A. Valitettavasti on omakohtaista kokemusta ja useamman vuoden olen sivustakin seuraillut,mitä Valtonen &co toiminnallaan hakevat. Ajatus on tietysti sinänsä hyvä,että mahdollisimman moni kuulisi evankeliumin,keinot ovat vain todella pielessä,ainakin mitä niihin yksnäisiin,rikkinäisiin ja ehkä mielenterveysongelmaisiinkin nuoriin tulee,joita porukkaan värvätään. En sano,että ainoastaan heitä,mutta hyvin huonoja ja vaikeita kokemuksia ainakin itselläni. Megafoniin pauhaamien ei varmasti ole se tehokkain keino tuottaa pysyvää hedelmää. Huomiota kyllä saavat,eipä siinä mitään ja jos joku elämäänsä kyllästynyt alkoholisti löytää ja kohtaa Jeesuksen edes kerran elämässään,niin hieno homma. Toimintatapa vain on pielessä.

      • Pate6

        Laitapa tähän toiminta tavan muutosehdotukset jotka eivät olisi pielessä. Kukaan ei muuten ole täydellinen eikä näissä aktioissa ole tarkoitus lyödä ketään päähän raamatulla vaan kertoa ihmisille Jeesuksesta rakkaudella.


      • kijikijikjikijik
        Pate6 kirjoitti:

        Laitapa tähän toiminta tavan muutosehdotukset jotka eivät olisi pielessä. Kukaan ei muuten ole täydellinen eikä näissä aktioissa ole tarkoitus lyödä ketään päähän raamatulla vaan kertoa ihmisille Jeesuksesta rakkaudella.

        ..vaan juurikin näin siellä tehdään: lyödään päähän raamatulla ja huudot sitten päälle helvettiin menemisestä,jos et ota heidän uskomuksiaan vastaan ja ole samaa mieltä kaikesta..ääntä ja äksöniä piisaa,toimii varmaan nuorisoon.


    • kuulin että timo olisi erotettu seurakunnastaan,ei tule toimeen toisten kanssa ,hankala ihminen.lapsensa karttelee häntä,eipä voida kuin rukoilla että ymärtää missä mennä soheltaa.Ite olin nuorempana eestissä vietiin avustuksia oli raamatun opettaja mukana.Ei saanut piettyä Raamattu tuntia ,Timo pääsi todistaa vei kaikkien muitten ajan.Pastori kysy onko tuo aina sammanlaista meuhuamista.Rahat menee omaan pussiin voi sit mennä köllii ulkomaille timon talvea pakoon.Tottakai pitää julistaa evankeliumia ,parannuksen teosta kumminkin Jeesus ottaa omakseen opetuslapsekseen jotka uskovat Häneen.

    • iisebeltukiainen

      Johanna Tukiainen on vänkeemässä tähän Valtosen poppoosen. Kaikki muut antaneet kenkää. Jos tosi uskovia. Tukiainen on paha henki. Käykää Tukiaisen maallista menoa katsomassa tämän seinältä.

    • Kissa8

      Haluan tietää tarkemmin Olin mukana alku aikoina kirjota mulle [email protected] pl Eee

    • Kunhan_totean

      Ovat näköjään laittaneet itsemurhan tehneen Mika Taljan puheita sivuilleen 19 kpl. Aika erikoista, kun tietää miten Talja eli ja miten hän päätti elämänsä. Jo arviointikyvyn puuttuminen näinkin yksinkertaisessa asiassa kertoo kyllä järjestöstä todella paljon.

    • joosualainen

      Timo Valtonen on hoitoa vailla oleva psykopaatti..aina omasta mielstään oikeessa ja muut väärässä ja valtonen on myös kova valehtelemaan ja suurentelee asoita ja lisäksi aina muka kokeneut ennemän elämässä kuin muut ja muita parempi..nim kokemusta on ja lisäksi hyvin 2 naamanen ihminen.

      • suosittelen-lämpimästi

        NRO 1/2019 Ristin Kansa lehdessä kerrotaan "Joosua aktiosta" Malesian Langkawin saaren vankilassa ja syynä olivat heidän hallussaan olevat kynät.
        Nämä maailman vaarallisimmat kynät on myös painettu lehteen- ja Suomalais ryhmän kynistä tuli kansainvälinen uutisaihe.
        Kynässä oli teksti -Jeesus Kristus on kuollut meidän tähtemme.
        -Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Ja kolmannessa kynässä 1 Piet 2:24
        Näiden kynien vuoksi heidät vangittiin.
        Lue se itse tuosta lehdestä niin ymmärrät missä maailmassa me elämme.


      • kovan-kurin-valtiot
        suosittelen-lämpimästi kirjoitti:

        NRO 1/2019 Ristin Kansa lehdessä kerrotaan "Joosua aktiosta" Malesian Langkawin saaren vankilassa ja syynä olivat heidän hallussaan olevat kynät.
        Nämä maailman vaarallisimmat kynät on myös painettu lehteen- ja Suomalais ryhmän kynistä tuli kansainvälinen uutisaihe.
        Kynässä oli teksti -Jeesus Kristus on kuollut meidän tähtemme.
        -Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Ja kolmannessa kynässä 1 Piet 2:24
        Näiden kynien vuoksi heidät vangittiin.
        Lue se itse tuosta lehdestä niin ymmärrät missä maailmassa me elämme.

        Kaiken lisäksi nuo kuiva mustekynien tekstit oli Suomenkieliset. Ainakin lehteen kuvista käy ilmi ettei kirjoitukset olleet Malesiaksi.


      • kova-juttu
        suosittelen-lämpimästi kirjoitti:

        NRO 1/2019 Ristin Kansa lehdessä kerrotaan "Joosua aktiosta" Malesian Langkawin saaren vankilassa ja syynä olivat heidän hallussaan olevat kynät.
        Nämä maailman vaarallisimmat kynät on myös painettu lehteen- ja Suomalais ryhmän kynistä tuli kansainvälinen uutisaihe.
        Kynässä oli teksti -Jeesus Kristus on kuollut meidän tähtemme.
        -Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Ja kolmannessa kynässä 1 Piet 2:24
        Näiden kynien vuoksi heidät vangittiin.
        Lue se itse tuosta lehdestä niin ymmärrät missä maailmassa me elämme.

        https://www.youtube.com/watch?v=iIMEqMBN8wc&feature=youtu.be&t=60

        Evankelista ja Joosua Mission toiminnanjohtaja Timo Valtosta uhkasi vuosien vankeus Malesiassa raamattu kynien jakamisesta. Haastattelijana Mika Jantunen.
        Haastattelussa


      • Anonyymi

        Oikeassa olet. Psykopaatiti ovat kovin ovelat ja aina oikeassa.


      • Anonyymi

        Haluisin jutel tästä


    • TMLJ

      Olen ihmetellyt kenen rahoilla Timo Valtonen tekee jatkuvasti matkoja? Thaimaan matka esim. näytti olevan melkoista lomailua...reissaako se seurakunnan varoilla...?

      • olinliki

        Niillähän ne kaikki reissaavat,jotka ovat itselleen kannattajia haalineet. Kukaan ei vain omalla naamallaan pikkupiireissä lähde vastustamaan tuota sekoilua ja ne jotka niin tekevät,poistetaan srkn piireistäsurullista.


      • Anonyymi

        Reissaa aivopestyä ihmisten rahoilla.


    • 1Pohtija

      No ompa kristillistä puhua ihmisistä selän takana!!! Timolla on omat vikansa, niinkuin meillä kaikilla, mutta hänellä on palo sydämessään julistaa evankeliumia. Kaikki, jotka evankeliumia julistavat joutuvat loppupelissä vainotuksi, niinkuin Raamattu sanoo. Kuka teistä menee kodittomien ja syrjäytyneiden luo. Arvostelun armolahja näyttää olevan kaikilla kirjoittajilla täällä. Näkevät rikan toisen silmässä mutteivät hirttä omassaan. Timolla on hyvä sydän, vaikka onkin värikäs persoona. Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia, hän on myös itse syvältä pelastunut.

      • Onhan-siellä-hyvä-fiilis

        Armon alainen kristitty tekee kaiken,
        (mitä lain alainen kristitty tekee)
        ja paljon enemmänkin sisäisestä vapaudesta,
        vailla mitään suoritus painetta.
        Rukous on hänelle,
        virvoittava hengitys!
        Raamatunluku,
        kuin raikas ateria
        ja uhraaminen pelkkää iloa.
        Hänen lähellään on helppo hengittää.
        He tietävät,
        että kaikki,
        mitä tarvitaan heidän autuudeksi,
        on jo valmista Jeesuksen ristin
        ja ylösnousemuksen kautta. 
        He nauttivat Jeesuksen täytetyssä työstä
        ja kiittävät siitä Jumalaa.
        Näin kirjoitti Juhani Karvinen tässä taannoin Ristin Kansa lehdessä
        ja noin se myös on. 
        Leo Tolstoi totesi,
        että uudestisyntyneen sydämestä pulppuaa aina kristillistä taidetta,
        vaikka Jeesuksesta ei sanoisi sanaakaan. 
        - Miten sinä voit piilottaa Kristusta
        Ja millä oikeudella uskovat tappavat arvostelemalla sinun taiteesi?
        Ihmettelee Viktor Klimenko RV -lehdessä ja jatkaa,
        että Jeesuksesta laulaminen ei ole taidetta,
        eikä raamatun lukeminen kirjallisuutta.
        Ne ovat kaksi eri asiaa. 
        Lue sanan väärentämätöntä maitoa,
        niin kasvat pelastuksessa vahvaksi.


      • jaadijaadijaa

        Vanha kirjoitus, mutta kommentoin.. Yhtäkään sanaa tämän kirjoittajan näppäimiltä ei ole hänen omasta mielestään tai oman ainutlaatuisen pohdintansa tuloksena tuotettu! Joka ainoa sana on uskonnollisen aivopesun tulosta/lainauksia raamatusta: "näkevät rikan toisen silmässä mutta eivät hirttä omassaan",", "..mutta hänellä on palo sydämessään julistaa evankeliumia..", "..kaikki,jotka julistavat evankeliumia,joutuvat ..vainotuiksi..","arvostelun armolahja..", "hän on syvältä pelatunut..", jaadijaadijaa! Kaikille teille, joita Valtosen toiminta kiehtoo, toivottavasti kiinnostaa elämässänne jokin muukin, kuin tämä ryhmissä mukana kulkevan nuoren ihmisen turvallisuuden vaaraan asettava "julistustyö".
        Moni elämä on taitamattomien ja fanaattisten uskovien parissa tuhoutunut ja kaikki kuitataan lopulta: "TUTKIMATTOMAT OVAT HERRAN TIET" näin väistäen kaikki vastuun kanto uskovaisen ryhmän tekemistä vääryyksistä! Herätkää jo itse harhastanne, uskovaiset, TE olette niitä, jotka nukkuvat! Tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja mitä uskon asioihin tulee, sehän on Jeesuksen opetuksen vastaista ajatella niin. Teissä itsessänne on vikaa niin paljon, että on täysin oikein, että ns. uskosta osattomat ja maailman ihmiset teitä arvostelevat, koska ette kykene heidän omin silmin näkemiään ja itsekin kokemiaan väärinkäytöksiä kumoamaan, ettekä ole myöskään oman oppinne vaatimalla tavalla kykeneviä tekemään mistään pahuudestanne parannusta, vaikka todisteet pahuudestanne hopeavadilla eteenne kannettaisiin! Se romuttaisi teidän minä-kuviltanne pohjan, jos joutuisitte todella elämään sen armon varassa, johon väitätte uskovanne ja joutuisitte aivan perinjurin myöntämään, ettette missään nimessä ole parempia ihmisiä kuin pahinkaan esim. saatananpalvoja! Te ette kykene tuntemaan sääliä näitä riivattuja tai rääkättyjä kohtaan, vaan kuvittelette suuruudenhulluudessanne omaavanne jotakin sellaista "jumalallista voimaa" joka karkoittaa demonit-sallikaa mun nauraa! Jumala on auktoriteetti, te ette ole mitään! Niin kauan kuin te ette ymmärrä olevanne täysin mitättömiä itsessänne, ei teillä ole mahdollisuutta vaeltaa armossa, joka ANNETAAN- sillä raamattu sanoo tähän tapaan: "särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä Jumala hylkää".
        Siltikään, en juuri tunne ketään niin ylimielistä ja omahyväistä ihmisryhmää, kuin erilaisten uskontojen edustajat, tämä Jeesus-radikalismi on yksi loistava osoitus siitä. Lapsellista touhua, joka tuottaa vielä uusia harmeja entisten lisäksi monelle tuoreelle uskovalle. Esimerkiksi Timon kaltaisten ihmisten aiemmin elämä hyvin rikkonainen ja rankka elämäntyyli ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAISI OLLA IHAILUN TAI ESIIN NOSTAMISEN KOHTEENA, silti näin srkssa toimitaan, vaikka nuoria tulisi ehdottomasti ohjata täysin toisenlaisia arvoja ja tavoitteita elämässään ihailemaan!
        Muistakaa uskovat nuoret tämä: maallisten ammattien/teologian/ yleenmsäkkään opiskelu EI ole saatanasta, luterilaiset papit EIVÄT ole saatanasta,edes kaupan kassatäti(vaikka töykeä olisikin) EI ole saatanasta eikä minkään örkin riivaama kuten ei se sinun epämukava naapurisikaan-välttämättä :) mutta jos tällaista sattuisit epäilemäänkin, kannattaa ihan ensiksi tarkistaa ne omat uskomukset kahteen kertaan ja mieluummin vaikka rukoilla ja paastota ja etsiä paljon lievempiä keinoja auttaa ongelmissa olevaa ihmistä, kuin tällainen huutamalla "demonien ulosajo" ja näennäisevankeliointi tai muu mielenvikainen ja täysin epäterve toiminta!


      • Anonyymi

        Kirjoituksesi on hyvin asiallinen ja todenmukainen. Kiitos asiallisesta kirjoituksesta ja Timon persoonaa valottavana viestinä.


      • Anonyymi
        jaadijaadijaa kirjoitti:

        Vanha kirjoitus, mutta kommentoin.. Yhtäkään sanaa tämän kirjoittajan näppäimiltä ei ole hänen omasta mielestään tai oman ainutlaatuisen pohdintansa tuloksena tuotettu! Joka ainoa sana on uskonnollisen aivopesun tulosta/lainauksia raamatusta: "näkevät rikan toisen silmässä mutta eivät hirttä omassaan",", "..mutta hänellä on palo sydämessään julistaa evankeliumia..", "..kaikki,jotka julistavat evankeliumia,joutuvat ..vainotuiksi..","arvostelun armolahja..", "hän on syvältä pelatunut..", jaadijaadijaa! Kaikille teille, joita Valtosen toiminta kiehtoo, toivottavasti kiinnostaa elämässänne jokin muukin, kuin tämä ryhmissä mukana kulkevan nuoren ihmisen turvallisuuden vaaraan asettava "julistustyö".
        Moni elämä on taitamattomien ja fanaattisten uskovien parissa tuhoutunut ja kaikki kuitataan lopulta: "TUTKIMATTOMAT OVAT HERRAN TIET" näin väistäen kaikki vastuun kanto uskovaisen ryhmän tekemistä vääryyksistä! Herätkää jo itse harhastanne, uskovaiset, TE olette niitä, jotka nukkuvat! Tarkoitus ei koskaan pyhitä keinoja mitä uskon asioihin tulee, sehän on Jeesuksen opetuksen vastaista ajatella niin. Teissä itsessänne on vikaa niin paljon, että on täysin oikein, että ns. uskosta osattomat ja maailman ihmiset teitä arvostelevat, koska ette kykene heidän omin silmin näkemiään ja itsekin kokemiaan väärinkäytöksiä kumoamaan, ettekä ole myöskään oman oppinne vaatimalla tavalla kykeneviä tekemään mistään pahuudestanne parannusta, vaikka todisteet pahuudestanne hopeavadilla eteenne kannettaisiin! Se romuttaisi teidän minä-kuviltanne pohjan, jos joutuisitte todella elämään sen armon varassa, johon väitätte uskovanne ja joutuisitte aivan perinjurin myöntämään, ettette missään nimessä ole parempia ihmisiä kuin pahinkaan esim. saatananpalvoja! Te ette kykene tuntemaan sääliä näitä riivattuja tai rääkättyjä kohtaan, vaan kuvittelette suuruudenhulluudessanne omaavanne jotakin sellaista "jumalallista voimaa" joka karkoittaa demonit-sallikaa mun nauraa! Jumala on auktoriteetti, te ette ole mitään! Niin kauan kuin te ette ymmärrä olevanne täysin mitättömiä itsessänne, ei teillä ole mahdollisuutta vaeltaa armossa, joka ANNETAAN- sillä raamattu sanoo tähän tapaan: "särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä Jumala hylkää".
        Siltikään, en juuri tunne ketään niin ylimielistä ja omahyväistä ihmisryhmää, kuin erilaisten uskontojen edustajat, tämä Jeesus-radikalismi on yksi loistava osoitus siitä. Lapsellista touhua, joka tuottaa vielä uusia harmeja entisten lisäksi monelle tuoreelle uskovalle. Esimerkiksi Timon kaltaisten ihmisten aiemmin elämä hyvin rikkonainen ja rankka elämäntyyli ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAISI OLLA IHAILUN TAI ESIIN NOSTAMISEN KOHTEENA, silti näin srkssa toimitaan, vaikka nuoria tulisi ehdottomasti ohjata täysin toisenlaisia arvoja ja tavoitteita elämässään ihailemaan!
        Muistakaa uskovat nuoret tämä: maallisten ammattien/teologian/ yleenmsäkkään opiskelu EI ole saatanasta, luterilaiset papit EIVÄT ole saatanasta,edes kaupan kassatäti(vaikka töykeä olisikin) EI ole saatanasta eikä minkään örkin riivaama kuten ei se sinun epämukava naapurisikaan-välttämättä :) mutta jos tällaista sattuisit epäilemäänkin, kannattaa ihan ensiksi tarkistaa ne omat uskomukset kahteen kertaan ja mieluummin vaikka rukoilla ja paastota ja etsiä paljon lievempiä keinoja auttaa ongelmissa olevaa ihmistä, kuin tällainen huutamalla "demonien ulosajo" ja näennäisevankeliointi tai muu mielenvikainen ja täysin epäterve toiminta!

        no ei teistä varmaan jumalan armossakaan paljon toisenlaisia tulisi pönkitätte omaa pelkuruuttanne ylläolevassa kommentissa et pystynyt tekemään muuta kuin tuomitsemaan ja ette ylipäätänsäkään ilmeisesti erota itse mikä on saatanasta ja mikä ei mutta käsitätte sen kuitenkin vaikuttavan inhimillinen teologia ei ilman kristusta johda mihinkään koko luteril vanhurskauden asettamisen oppi lapsikaste on aivan taikauskoista pötyä "silläkaiki jotka haluavat jumalisesti elää joutuvat vainottaviksi" koette selvää perkeleestä tullutta mielihyvää tuomitessanne timo valtosta katsomatta siihen onko hän oikeassa vai väärässä!!rikkinäisen ihmisen menneisyyttä ei tulisi ihailla tai opetella mutta pikemminkin huomioida se oikein jumalan rakkaudessa ,vanha luonto vaikuttaan uhmisessä niin kauan kun kristus saa täyden vallan , ja voittehan aina perustaa oman evankeliointi toiminnan itse jolloin pääsette koetuttamaan itseänne herran käden alla että ollako vai eikö suomessa pääsee tunnustamaan jeesusta useasti ilman pelkoa mutta monissa muissa maissa elämä päättyy 1 sen tunnustuksen jälkeen


    • Kirjoitetaan-muuten-onpa

      Vaikuttaa siltä, että muutama festari saa olla rauhassa noilta häiriintyneiltä huutelijoilta seuraavana kesänä.

      • BluesBoogieMan

        Hihhulit niskaperseotteella ULOS!


    • OttakaaJärkiPäähänne

      Mistä näitä lahopäitä sikiää sitä on vaikka mitä keksittyä paskaa ja sitten nämä peijjoonit pilkkaavat tavallista kansalaista haukkumalla pakanoiksi ja helvettiin joutuviksi. Eikö näitä saada kuriin sitten millään jos noin ryhkeästi ja rasistisesti saa ihmisiä luokitella niin missä se raja oikeastaan sitten kulkee kun toisia leimataan jos vähänkin sanoo jotain vapaasta elämästään.
      Suurimpia rasisteja ja ihmisiä erottelevia ovat juuri nämä uskonlahkolaiset mutta kun heillä on se tuki että täällä on uskonnonvapaus.

    • EIUSKO

      Umpivitipää "kersanttinsa"kanssa. Jo ennenkuin saivat Malesiasta kenkää niin Pattayalla viime vuonna piti pesäpallomailaa näyttää että osasivat lähteä jatkamaan matkaansa. Ja se nuori jätkä kaiken pahin uhkaaja. Ei iso vika tartte olla jos se on korvien välissä...Ei jatkoon. (Pakkohoitoon).

    • Berylliumv

      Joosuan kirja on ainakin villiä luettavaa. Siinä Joosua anoo jumalaltaan enempi aikaa tappaakseen amorilaisia Gibeonissa. Nämä tapettavat oivat vääräuskoisia.
      Jumala stoppaa Auringon ja Kuun päivksi.*
      Tämän vielä jotekin, hampaat narskuenn, voisi sulataa. Mutta, viini ei lasissa värähdä kun taivaankappaleet ovat saavuttaneet täsmälleen entisen matkanopeutensa.
      Pronssikaudella eläneiden paimentolaismiesten kertomaperinnettä, ei muuta.

    • Vapaaksi

      Joosuamission uskovaiset ovat kaikista kristillisistä uskonnoista. Ei se ole lahko, kuten on luterilainen kirkko.
      Mutta kirkosta voi nyt erota helposti. Tässä sitä varten kehitetty palvelu:
      http://www.eroakirkosta.fi

    • Näinkin.voi.asian.sanoa
    • tasapuolinen

      KR 1933/-38
      Matt. 5:45 että olisitte Isänne lapsia,
      joka on taivaissa;
      sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin,
      ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

    • HELL.Persut.666

      Joosua Missio. Persujen uskonnollinen siipi.

    • ooijk

      Liperaaliteologia on uhka evankelioinnille. Saatana tuhoaa nuorisoa ja kokonaisia kansoja, jos ei uskovaiset nouse ja sano suoraan Raamatun opin mukaan sen toimista ja vapauta sen kahleisiin joutuneita Jeesuksen nimessä. Lisää tässä linkissä. https://www.youtube.com/watch?v=FYbhk5s6tZk

    • Hennah

      Olen kiertänyt kaukaa ko mission. Se ei sovi sulle jos et ole samaa mieltä asioista ja toimintamenetelmistä ja rakasta menoa ja meininkiä. Mutta ihmettelen missä ovat ne lukuisat uskoon tulleet? Mutta miksi evankeliumista tehdään näytös ja halutaan olla esillä?? Mitä suurempi show, niin parempi, niinkö????
      Ihmettelijä

    • Minäuskon

      Ateistiuskonnollisten raivoisa käytös herättää hieman epäilyksiä näiden ”jumalan” taustasta, vaikka ko porukka koettaa verhoutua milloin minkäkin suvaitsevaisuuden kuvitellun sivistyksen viittaan, on ääriateistisen ajattelun kouluttaminen nuorille suorastaan edesvastuutonta.

      Olen saanut tuntea totuuden Kristuksessa jo lähes parikymmentä vuotta ja vain yksi asia harmittaa, joka on se etten tullut uskoon 30 vuotta aiemmin vauvana.

      Paljon meni aikaa hukkaan pimeässä hapuillessa ja turhia murheita pohtiessa. Olisinpa edes nuorena löytänyt johonkin missioon, mutta en ymmärtänyt ottaa vastaan uskon korvaamattoman kallista lahjaa, enkä sitä osannut edes etsiä oikeasta paikasta. Riparin hoidin velvollisuuden pakosta, mutta ihmisten toiminta ei edistänyt uskoontuloa, vaan päinvastoin.

      Jos uskon aihe kiinnostaa, niin järkevintä on ottaa selvää asiasta avoimin mielin ja vasta sitten muodostaa käsitys, kun on kontreettista faktaa päätökseen. Joosua-missio on ihan jees vaihtoehto siinä, etkä voi muuta kuin voittaa siinä etsinnässä, sillä ilman uskoa eläminen on kurjaa jo tässä ajassa ja tulevassa se on kauhistus.

    • Anonyymi

      Ihan kiva porukka, Jeesuksen opetukset laajalti hukassa niinkun kaikilla muillakin, muuten ok. Perus-uskovien vanha testamentti-judaismi mixtuura tasolla aivan huipulla, mutta Jeesuksen opetukset evankeliumeissa puuttuu, kuten kaikesta luopuminen, Luukas 14:25-35.

    • Anonyymi

      Ko. henkilö on jotain muuta, kuin ihmiset luulee. Miksi meuhkaava katsotaan voidelluksi? Jotkut uskovat kaiken mitä saarnataan. Toiset ovat saaneet nähdä sen toisen puolen. Mutta heitä ei uskota. Niinhän se menee, valhe kuulostaa ihanalta, kun siinä on ripaus totuutta.
      Mikä ihmeen hinku uskovilla on juosta voideltujen tai kovaäänisten uskovien perässä? Onko eniten meuhkaava jotenkin erityisvoideltu? Täällä näitä riittää,mutta eipä mitään muuta synny, kuin hämminkiä.

      • Anonyymi

        Juuri tämä oksettava ihmisten palvonta ajoi minut pois seurakuntayhteydestä-minulla olisi ollut hyvin paljon jaettavanani seurakuntaan,mutta minua katsottiin ylen ja mustamaalattiin lopulta juoruilla ja valheilla niin,etten voi enää mennä yhteenkään kokoukseen enkä edes ehtoolliselle-pahansuovat ihmiset tuhosivat perheeni ja elämäni valheillaan. Vihaan uskovia-he ovat teeskentelijöitä,valehtelijoita,selkäänpuukottajia,kieroja ja oman etunsa etsijöitä. Vastenmielistä. -Olen nykyään mieluummin satanisti tai ateisti,vähintään agnostikko,kuin Jeesukseen uskovaksi tunnustautuva. Jos raamatun Jumala ja Jeesus olisi todellinen,hän ei olisi sallinut minun joutua uskovaisen ex-puolison raiskaamaksi,pahoinpitelemäksi,tappoyritysten kohteeksi ja kaikkien uskovien "ystävien" ja sukulaisteni hylkäämäksi, viranomaisten vainoamaksi,mustamaalaamaksi,lastensuojelun piinaamaksi ja kiusaamaksi ja lapseni olisi yhä luonani. Tämä helvetti on kestänyt jo yli kymmenen vuotta ja olen elossa enää vain lasteni takia-samoin on laita monen sosiaalityöntekijän-ilman lapsiani olisin todellakin tappanut jo heistä monia. Sellaista helvettiä mitä minä olen läpikäynyt ei ole ollut uskovilla vittu sentään kenelläkään jonka tunnen ja jos yksikin saatanana hihhulilehmä tulee vielä minulle sössöttämään jotain "jumalan armosta" saa tietää miltä tuntuu nyrkki ja murtunut nenä, kuten minäkin aikoinani,kun vielä uskoin johonkin. Palakaa te uskovaiset itse siinä helvetissä jonne olette meitä muita aina tuomitsemassa ja haistakaa vittu sen paremmuutenne kanssa-te ette tiedä hevon paskaakaan elämästä tai mistään muustakaan-jokainen uskovainen poliitikko on vielä jopa riviuskovaista oksettavami niljake-helvetin hienoa että räsästä pidetään kepin nokassa-saapahan ko.ahdas- ja ylimielinen ämmä juuri mitä ansaitsee!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tämä oksettava ihmisten palvonta ajoi minut pois seurakuntayhteydestä-minulla olisi ollut hyvin paljon jaettavanani seurakuntaan,mutta minua katsottiin ylen ja mustamaalattiin lopulta juoruilla ja valheilla niin,etten voi enää mennä yhteenkään kokoukseen enkä edes ehtoolliselle-pahansuovat ihmiset tuhosivat perheeni ja elämäni valheillaan. Vihaan uskovia-he ovat teeskentelijöitä,valehtelijoita,selkäänpuukottajia,kieroja ja oman etunsa etsijöitä. Vastenmielistä. -Olen nykyään mieluummin satanisti tai ateisti,vähintään agnostikko,kuin Jeesukseen uskovaksi tunnustautuva. Jos raamatun Jumala ja Jeesus olisi todellinen,hän ei olisi sallinut minun joutua uskovaisen ex-puolison raiskaamaksi,pahoinpitelemäksi,tappoyritysten kohteeksi ja kaikkien uskovien "ystävien" ja sukulaisteni hylkäämäksi, viranomaisten vainoamaksi,mustamaalaamaksi,lastensuojelun piinaamaksi ja kiusaamaksi ja lapseni olisi yhä luonani. Tämä helvetti on kestänyt jo yli kymmenen vuotta ja olen elossa enää vain lasteni takia-samoin on laita monen sosiaalityöntekijän-ilman lapsiani olisin todellakin tappanut jo heistä monia. Sellaista helvettiä mitä minä olen läpikäynyt ei ole ollut uskovilla vittu sentään kenelläkään jonka tunnen ja jos yksikin saatanana hihhulilehmä tulee vielä minulle sössöttämään jotain "jumalan armosta" saa tietää miltä tuntuu nyrkki ja murtunut nenä, kuten minäkin aikoinani,kun vielä uskoin johonkin. Palakaa te uskovaiset itse siinä helvetissä jonne olette meitä muita aina tuomitsemassa ja haistakaa vittu sen paremmuutenne kanssa-te ette tiedä hevon paskaakaan elämästä tai mistään muustakaan-jokainen uskovainen poliitikko on vielä jopa riviuskovaista oksettavami niljake-helvetin hienoa että räsästä pidetään kepin nokassa-saapahan ko.ahdas- ja ylimielinen ämmä juuri mitä ansaitsee!!!

        Tämä on kuin minun purkaukseni.Traumat,jotka olen näiltä uskovilta saanut,ovat ajaneet minut itsetuhoisiin ajatuksiin.Niin paljon,kun olen rukoillut,ei ole apua tullut.Olen joskus kirjoittanut hellari keskustelup.minun kimppuuni tullaan heti,mitään totuutta ei heistä saa sanoa,kaikesta syytetään minua.Minun sukulaiseni ovat hellareita,niin kieroja,esiintyvät pyhimyksinä seurakunnassa,sitä siirappia,ne vääryydet,minun kiroaminen kuolemalle,ei empatiaa,vaikka olen ollut kuolemaisillani,syöpä,verenmyrkytys ym.Jumala on vain lisännyt kärsimystäni,vaikka sanassaan hän kehoittaa avuksi huutamaan ja hän tahtoo auttaa,täysin valhetta.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kuin minun purkaukseni.Traumat,jotka olen näiltä uskovilta saanut,ovat ajaneet minut itsetuhoisiin ajatuksiin.Niin paljon,kun olen rukoillut,ei ole apua tullut.Olen joskus kirjoittanut hellari keskustelup.minun kimppuuni tullaan heti,mitään totuutta ei heistä saa sanoa,kaikesta syytetään minua.Minun sukulaiseni ovat hellareita,niin kieroja,esiintyvät pyhimyksinä seurakunnassa,sitä siirappia,ne vääryydet,minun kiroaminen kuolemalle,ei empatiaa,vaikka olen ollut kuolemaisillani,syöpä,verenmyrkytys ym.Jumala on vain lisännyt kärsimystäni,vaikka sanassaan hän kehoittaa avuksi huutamaan ja hän tahtoo auttaa,täysin valhetta.
        .

        Kas, muitakin kovia kokeneita sentään löytyy. Myös omat sukulaiseni ovat uskovaisia, äärikarismaattisista piireistä tosin ja sitä "bättre folket"-pastori-osastoa. Hyi helvetti miten etovaa onkaan ollut seurata vaikkapa fb-profiilin kautta,miten näitä kaksimnaamaisia ja omanetunsa tavoittelijoita suitsutetaan ja nuolekellaan uskovien puolelta. Vittu että te lahkolaiset olette tyhmiä!!! Sokeita!!! Perässä vedettäviä idiootteja!!! Sanon tämä ihan todellakin syvällä kokemuksen rinta-äänellä-olin joskus kuin te-täysin aivopesty. Olin vuosia eri seurakuntien kuvioissa mukana, olen "täyttynyt hengellä",puhunut kielillä",ollut evankelioimassa, esirukoilemassa, osallistunut nuorisotyöhön jnejnejne...kokemusta ja tietoa löytyy hyvin monista eri liikkeistä ja ihmisistä, eikä se kuva ole todellakaan kaunis. Mutta: kaikki se valheellisuus paljastuu,kun elämääsi alkavat tulla sellaiset vaikeudet, itsestäsi riippumattomista syistä, joihin toiset "siskot ja veljet" eivät halua tarttua tikullakaan. HYI vittu minä sanon,etten tunne yhtäkään niin kieroa ja selkäänpuukotuksen perään olevaa porukkaa,kuin te,täysin kuppikunnasta riippumatta. Teeskentelyä,mielistelyä,rikosten peittelyä,sisäsiittoisuutta,ulkokuoren kiillottamista ja heikkojen päähän potkimista-sitä saastaa te olette sisältä ja teoissanne, "uskovat". Ette mitään muuta. Ne teistä, tai sanoisinko, Todelliset Jeesuksen seuraajat, eivät teidän kokoontumisiinne tule ja jos vahingossa tulevatkin,eivät niissä kauaa viihdy, jos ovat edes hiukan nopeampiälyisiä mitä minä olin aikoinani. En moiti niitä nuoria ja lapsia,jotka heidän vanhempansa vetävät mukaan tuohon sairaaseen maailmaan,mutta heistä kasvatetaan edeltäjiäänkin pahempia. Heitä hiukan säälin ja heidän lapsiaan. Todellisuus ja inhimillisyys on näistä pinnallisista ihmisistä kaukana, aivan kuten on myös todellinen Armo ja Rakkaus. Nöyryyttä ei teillä ole,eikä mitään sääliä kärsiviä kohtaan. Julmia susia,jotka eivät laumaa säästä-kyllä Jesse taas tiesi mistä puhui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, muitakin kovia kokeneita sentään löytyy. Myös omat sukulaiseni ovat uskovaisia, äärikarismaattisista piireistä tosin ja sitä "bättre folket"-pastori-osastoa. Hyi helvetti miten etovaa onkaan ollut seurata vaikkapa fb-profiilin kautta,miten näitä kaksimnaamaisia ja omanetunsa tavoittelijoita suitsutetaan ja nuolekellaan uskovien puolelta. Vittu että te lahkolaiset olette tyhmiä!!! Sokeita!!! Perässä vedettäviä idiootteja!!! Sanon tämä ihan todellakin syvällä kokemuksen rinta-äänellä-olin joskus kuin te-täysin aivopesty. Olin vuosia eri seurakuntien kuvioissa mukana, olen "täyttynyt hengellä",puhunut kielillä",ollut evankelioimassa, esirukoilemassa, osallistunut nuorisotyöhön jnejnejne...kokemusta ja tietoa löytyy hyvin monista eri liikkeistä ja ihmisistä, eikä se kuva ole todellakaan kaunis. Mutta: kaikki se valheellisuus paljastuu,kun elämääsi alkavat tulla sellaiset vaikeudet, itsestäsi riippumattomista syistä, joihin toiset "siskot ja veljet" eivät halua tarttua tikullakaan. HYI vittu minä sanon,etten tunne yhtäkään niin kieroa ja selkäänpuukotuksen perään olevaa porukkaa,kuin te,täysin kuppikunnasta riippumatta. Teeskentelyä,mielistelyä,rikosten peittelyä,sisäsiittoisuutta,ulkokuoren kiillottamista ja heikkojen päähän potkimista-sitä saastaa te olette sisältä ja teoissanne, "uskovat". Ette mitään muuta. Ne teistä, tai sanoisinko, Todelliset Jeesuksen seuraajat, eivät teidän kokoontumisiinne tule ja jos vahingossa tulevatkin,eivät niissä kauaa viihdy, jos ovat edes hiukan nopeampiälyisiä mitä minä olin aikoinani. En moiti niitä nuoria ja lapsia,jotka heidän vanhempansa vetävät mukaan tuohon sairaaseen maailmaan,mutta heistä kasvatetaan edeltäjiäänkin pahempia. Heitä hiukan säälin ja heidän lapsiaan. Todellisuus ja inhimillisyys on näistä pinnallisista ihmisistä kaukana, aivan kuten on myös todellinen Armo ja Rakkaus. Nöyryyttä ei teillä ole,eikä mitään sääliä kärsiviä kohtaan. Julmia susia,jotka eivät laumaa säästä-kyllä Jesse taas tiesi mistä puhui.

        näille lainkiivailijoille:

        "Aika on heitellä kiviä ja aika KERÄTÄ KIVET"
        Saarn: 3: 5


    • Anonyymi

      Korson työttömien joulujuhlan nokkamies Timo Valtonen haki lahjoituksena pakettiautollisen juhlakonvehteja ja
      möi saaliinsa vähävaraisten nenän edestä, raportoivat tontut Jouluaattona. Joosua missio ry on korruptoutunut puulaaki,
      jonka toiminnalla rahoitetaan Timo Valtosen omia elinkustannuksia. Mukana huijauksissa Takaisin Elämään ry, Yhteinen Pöytä, Elämän leipä jokaiselle, Vantaan Kaupunki ja Korson aluetoimikunta.

      Joosua missio ry

      Toiminnanjohtaja

      Timo Valtonen | timo.valtonen(at)icon.fi | puh. 0400-635 860

    • Anonyymi

      Googlasin tietoa miehestä, ja löysin jotain täysin käsittämätöntä! Kun Googleen kirjoittaa hauksi seuraavat viisi sanaa, niin löytyy uskomaton tarina:
      Onko perussuomalaisten ehdokas Timo Valtonen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe