MUUAN MIES TULI ... PYYSITKÖ HÄNTÄ JÄÄMÄÄN ?!
LUUKAS 24.
13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään,
joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui,
että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
Jeesus aina pyrkii liittymään seuraamme, varsinkin kun Hänestä keskustelemme.
17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
Jeesus tekeytyy uteliaaksi muukalaiseksi. Hän kyselemällä aloittaa ja lopulta on vastaaja.
LUE ITSE, mitä sitten tapahtuu -- http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 24:1&rnd=1303680178879
Jeesus ei tuppaudu seuraamme. Hän oli kulkevinaan ohi ja sai siten Emmauksen tien kulkijat
PYYTÄMÄÄN häntä sisälle. Kovasti toivoivat Jeesuksen oelvan ylösnoussut, mutta eivät
tunnistaneet häntä seurassaan. Olemmeko mekin joskus niin vieraantuneita Jeesuksesta?
Kun Emmauksen tien kulkijat EIVÄT ODOTTANEET näkevänsä Jeesusta, eivät he Häntä tunteneet. Olivat niin murheissaan, etteivät iloista yllätystä osanneet odottaa. Murhe sokeuttaa.
Lapsenmieliset näkevät Jeesuksen, eivätjärkeilijät. (Luuk.10:21).
Ennenkuin maailmanhistorian ilta koittaa, voi oman elämämme ilta saapua. Kutsukaamme Jeesus aterioimaan kanssamme. Hän antaa kaiken muunkin tarvitsemamme päivittäin.
Kuinka tärkeä onkaan ehtoollisen vietto. KUN Jeesus mursi leipää Emmauksen tien kulkijoiden kodissa, he vihdoin tunsivat Herransa. Tässä omin sanoin kerroin, mitä Aimo Helminen puhui Betelissä tänä pääsiäissunnuntaina. Kenties teen jatkoviestin täsät pitkästä aiheesta: ristin johdossa. Tässä oli vasta neljännes.
Pääsiäinen Betelissä, Turussa
11
108
Vastaukset
/7/7 Sinun velkasi on maksettu. "Meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet
ja meidän pahat tekomme hänet lävistäneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta
meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet".
(Jes.53:5). - - Kaikki on jo sovitettu ristillä. Usk otämä niin saat elää, olla
onnellinen ja vapaa. /7/7 Näin vakuuttaa Aimo pääsiäissaarnassaan.
Kun Jeesus huudahti ristillä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit, hän jo
seuraavassa hetkessä sanoo:Se on täytetty. Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Tuota historiallista hetkeä vahvisti maan järiseminen ja auringon
pimeneminen; paksu kaikkeinpyhimmän esirippukin repesi ylhäältä alas asti.
Kun Jeesus kallisti päänsä ja antoi henkensä, vihollisen syytöksiltä putosi
pohja. Jeesus kuoli iltauhrin aikaan.
Mutta kuolema ei voinut häntä pidättää. Jeesus tahtoo kulkea myös sinun
rinnallasi. Monet ovat todistaneet, että ratkaisu Jumalan puoleen toi rauhan.
Sovinto Jumalan kanssa on loppuun saatettu. Viha on poissa, kova sydän on
sulanut ja tilalla on nyt rakkautta ja armoa täynnä oleva sydän, joka janoaa
päästä yhä lähemmäs Jumalaa. Taistelu jatkuu ihmisen sydämessä hengen
ja lihan välillä, MUTTA TÄTÄ TAISTELUA KÄYDÄÄN NYT JUMALAN RAUHASTA
KÄSIN. (Vapaasti toistaen Aimon pääsiäissaarnaa, pientä osaa siitä).
Juontaja, Antti Oksanen muistutti Jes.53:1 jakeesta - että ottakaamme saarna
vastaan, eikä niinkuin ihmisiltä vaan ninkuin Herralta -
"1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 24:1&rnd=1303680178879 )- Eräs veli
Terve Kaima,
Olitko sinä tuona hetkenä Betelissä? Tuolla viittauksella Jes. 53:1 (vanhan käännöksen mukaan) tarkoitin sitä, että saarna on tapahtuma, jonka aikana Jumala lahjoittaa ja kuulija vastaanottaa. Kun saarna perustuu Jumalan sanaan, niin pyhän sanansa välityksellä Jumala ojentaa pelastavan käsivartensa kuulijoille. Me tosin kuulemme puutteellisen ihmisen ääntä, mutta siihen ei tule keskittyä, vaan Jumalan puhetta heidän välityksellään tulisi kuunnella. Tuona hetkenä Aimo ja Antti olivat näitä inhimillisiä välikappaleita. Jumalan puhetta, lupauksia ja kehoituksia meidän tulisi avoimella mielellä ja uskossa kuunnella. Herra armahtaa, lohduttaa, opastaa, kehoittaa ja kasvattaa meitä sanansa välityksellä.
Hyvää kesää sinulle toivottaen,
Antti, tilaisuuden juontaja - benedi= siunattu
On järkyttävää kuunnella saarnaa kenen tahansa pastorin suusta Beetelissä, kun epäjumala on selän takana,
ja mies puhuu: " Kaikki on sovitettu ristillä"....ja " vihollisen syytöksiltä putosi pohja pois" ja " Sovinto Jumalan kanssa on loppuun saatettu"
Saatana joka on veljien syyttäjä, huutaa Aimon takaa:
" Itse Aimo opetat " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä on keskuudessanne"
ja " Se, joka I ja II käskyn rikkomisen tunnustaa ja hylkää, se saa armon...oikeaan aikaan"!
Ristillä on sovitettu Jumalan kansan tahattomat synnit,...muta tämä synti joka Beetelin seinällä on , on tahallinen,...sillä sen tekemiseen käytettiin harkintaa, neuvottelua, ja apostolit tekivät kirjallisen lupauksen/sopimuksen sen synnin pysyvyydestä Beetelissä.
Voimme sano Helmisen saarnasta: " Isä, anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiennyt mitä puhuu"
Sellainen kristitty, joka tietoisesti rikkoo Jumalan käskyt,
ja uskoo toisella tavalla kuin Jeesus uskoo, niin hänen sydämessään ei ole rauhaa.
" Se, joka kunnioittaa vääriä jumalia , se hylkää armonantajansa" Joona 2:9
Oksanen ja Helminen opettavat että: Jos Rauhan Jumala
on meidän kanssamme, niin me saamme palata rauhassa Isämme kotiin, ja silloin Armon Jumala on meidän Jumalamme" Sana
Vasta sen jälkeen kun Helminen repii sopimuksen, jonka on tehnyt Jumalalta lupaa kysymättä
Museoviraston kanssa, ja kehoittaa heitä hakemaan heidän jumalansa pois, oikeustalolta (Herran huone),
ja pyytää anteeksi seurakuntalaisilta, mihinkä vaivaan he (kirkon johto) olivat lampaita kaitsemassa, ja pyytävät Jumalalta anteeksi...niin
sen jälkeen me vanhurskaat veljet sanomme:
" Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi
ja antakoon sinulle rauhan"
Näin me laskemme Jumalamme nimen sen jälkeen beeteliläisten ylitse, ja me siunaamme heitä" Sana
" Siihen saakka on voimassa tämä Herran sana: " Kirottu olkoon jumalankuvan maalari, ja se, joka salaa sen pystyttää"
Vanhan liiton aikana kävi seurakunan päämiehille näin:
" Kun Israel näin antautui palvelemaan Baal-peoria, syttyi Herran viha Israelia kohtaan"
"Ja Herra sanoi Moosekselle: " Ota kansan päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa,
että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista" 4 Moos 25: 3, 4
Herra sanoo: " Minä olen sama, eilen, tänään, ja iankaikkisesti"
Mutta Antti Kantola ja Pyh sanoo: " Ei Herra ole enää sama"!
No, en minä puhunutkaan ruumiista, vaan Hengestä!
- Varoittaja *
Urantia kirja antaa selvän vastauksen, miksi he eivät tunteneet Jeesusta Emmauksen tiellä. Nämä enkelit jotka olivat olleet ilmoittamassa uutista, he tuhosivat täydellisesti Jeesuksen maallisen kärsimys ruumiin ja he antoivat Jeesukselle Taivaallisen ruumiin, jonka avulla hän pystyi katoamaan ja siirtymään paikasta toiseen. Tällä Jeesuksella oli uudessakin ruumiissaan naulojen jättämät merkit muistona kärsimyksestä.
Paavalihan mainitsee Korinttolais kirjeessään taivaallisista ruumiista, joita ovat jotkut hyväksytyt saaneet haltuunsa ja nämä hyväksytyt toimivat Maailman kaikkeuden Jumaluuden lähetteinä usenkin varoittaen tulevista vaarooista, muun muassa minulle on tällainen taivaallinen lähetti ilmoittanut, että minun tulisi varoittaa ihmisiä tulevasta jättiläis katasrofista.
Ihmiset ottavat varoituksen pilkan kanssa. he väittävät, ettei meille mitään pahaa voi tapahtua, vaikka valtavat varoitukset on annettu jo noissa maanjäristyksissä. Miksi kukaan ei ota varoitusta vakavasti ?- Vakavasti varoittava
Älä joutavia horise. Painu hoitoon, ennenkun on liian myöhäistä.
- mestarin oppilas
Jos Jeesus vaihtaa muotoaan eli voi olla jokaisessa meissä, kuten puutarhurissa--- johtuuko se ettemme tunne Häntä opetuksen puutteesta ja tulkinnasta vai sokeudestamme?
Minkälaisen kuvan ja tulkinnan me olemme saaneet Hänestä?Jos emme tunnista Jeesusta lähimmäisessämme, se johtunee rakkaudettomuudestamme tai siitä, että urantia kirjat ovat sekoittaneet päämme.
Toki emme Jeesusta kanssaihmisessä näekään suoranaisesti, mutta Jeesuksen rakkautta jaamme tälle, jos Jeesuksen omia olemme, sielumme silmin Jeesuksen nähneet ja sisäisin korvin hänen opetuksensa omaksuneet.
Matt.25:39
Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?'
40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
- benedi
Aivan! Jeesus ei tuppaudu seuraamme.
Kuka Beetelissä on Herran Henkeä ohjannut,
ja ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa?
Helminenkö opetti Jeesusta ja sanoi: " Jeesus, kuuntele minua,
ota opetukseni onkeesi,.
Minä neuvon sinua ymmärrykseen, opetan oikean polun,
ja opetan sinulle tiedon.
No minkä, kysyy Herra.
Katsos, Herra,..sopisiko että tekisimme sinusta vertauskuvan
asumaan Beeteliin?
Haluamme tehdä sinun muotoisen kuvan, sinua kunnioittaaksemme.
Jumalankuvanko? kysyy Herra
Kuka sellaisen osaa valaa, kysyy Herra Helmiseltä.
No, onhan meillä hyviä taiteilijoita, ja valajia...on kultaseppiä
jne.
Ja jos meillä ei ole varaa sellaiseen kultaiseen Jumalankuvaan,
niin kävisikö Herra, että vuokraisimme , sen Museovirastolta?
Herra, Helminen, kysyy Herra " Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin"?
Haluatko sinä tehdä minusta itsesi näköisen, vai Antti Kantolan näköisen?
Eihän teistä kukaan ole koskaan minua nähnyt, kuinka te voisitte minusta Jumalakuvan tehdä?
Herra Helminen,? Miten on, kun luet aamuin illoin minun käskyjäni, niin niitä lukiessasiko sinulle syntyi innovaatio tehdä
minusta Jumalan kuva?..Herra kysyy?
Vai katselitko seurakuntaasi, voisiko joku heistä antaa neuvoa, millaiseksi te minut teette?...kysyy Herra.
Kuulehan Herra Helminen: " Kuka on sokea, ellei minun palvelijani ja kuka kuuro kuin minun sanansaattajani,
jonka minä lähetän?
Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni (pastori)?
Kun taas menet peilin eteen, niin älä unhoita mitä näit
I:ssä ja II :ssa käskyssä, sanoo Herra
" Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa,
eikä minun jälkeeni toista tule" Jes 43: 10
Mutta mikä on tämä jumala joka tuli Beeteliin?
Antti saa opettaa meitä Herran sanalla-
" Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut
( Antille ja Helmiselle)..eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne." Jes 43: 12
"Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala"
jae 12....Jos Herra on Jumala, niin onko
Beetel pystyttänyt itselleen koiranraadon, alttarikuvaksi? - benedi
" Kutsukaamme jeesus aterioimaan kanssamme,
hän antaa kaiken muunkin tarvitsemamme päivittäin" Antti Kantola
Kerrohan Anttiseni, mihinkä tarkoitukseen Jeesus muka
antaa sinulle käsintehtyjä jumalan kuvia.
"Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva"
Mihinkä sinä " kelvoton, niskuri kansalainen" tarvitset
käsintehtyjä, ja valamalla tehtyjä jumalan pojan kuvia?
Minähän olen Jumalan poika, ja kuvaani saat käyttää kun sovitaan,...mutta oletko sopinut Jumalan kanssa
Hänen Poikansa kuvan käyttämisestä?
Et,..ja nekin kuvat mitkä olet hänestä värkännyt, tai ostanut,
ovat pelkkää petosta....tuon muotoiseksi kuvittelet Jeesuksen Jumalan Pojan olevan.
Puhun siitä mykästä jumalasta, joka oli Helmisen takana
kun hän saarnasi!
Eikö Helminen tehnyt valaa kasteessa, totellakseen Jumalan käskyjä? Teki.
Siunaako hän nyt itsensä sydämessään, ja seurakunnan kuullen lampaansa ja sanoo: " Minun, ja teidän käy hyvin,
vaikka vaellankin sydämeni paatumuksessa, aivan samoin kuin Taisto Hilberg.
" En poista vieraita jumalia Beetelistä, vaikka Benedi
kuinka käskisi, ja vaikka kaikki adventtikirkot,
Herran huoneet palaisivat niiden tähden!"
Tiedän, tiedän, että niskajänteesi ovat rautaa ja otsasi vaskea, kuten Taisto Hilbergin otsa ja niska.
Herra antaa voiton yhtä hyvin yhden benedin kautta,
kuin muutaman tuhannen muun adventistin kautta.
Jos minä tahtoisin, niin Herra kuulisi minua ja kaikki se viha ja kiivastus (sitä miestä vastaan) ja kaikki, se kirous, joka on kirjoitettu Raamattuun. laskeutuisi hänen päällensä
ja seurakunnan päälle,..ja Herra pyyhkisi pois Beetelin nimen
taivaan alta!!
Ja sitten te sanotte: " Benedi vihaa Herran kansaa, ja tahtoo sille turmiota!
Ja minä olen yksin jäänyt, joka koetan pelastaa sitä
kadotuksen kuopasta epäjumalain palveluksen takia!
Sama Jumalan sana on myös sinun sydämessäsi,
että voit sen täyttää....ei minullakaan ollut suurta vaivaa heittää jeesus-ja marian kuvia tuleen.
Katso minä panen Benedin kautta sinun eteesi
elämän ha hyvän, kuoleman ja pahan,
kun minä tänäpäivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä
ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja
oikeuksiansa, että eläisit ja liisääntyisit ( ei abortteja)
ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi. ( Uutta maata,ja uutta Jerusalemia"
Mutta tämäkään kirjoitus ei auta, eikä beeteliläisten sydän käänny epäjumalistaan pois, vaan he antavat ennen vietellä itsensä palvelemaan muita jumalia, ja palvelevat niitä,
kuin ottaisivat vaarin Benedin sanasta.
Kun te papit puhutte Jumalan sanaa, te olette mielestänne mieleltänne terveitä...mutta kun minä puhun, kirjoitan saman Jumalan sanaaja varoitan, niin olen mielestänne terveen järjen ulkopuolelta, ja moni varoittaa sanoen: " Mitä te häntä kuuntelette"!!
Hänessä on vähintään riivaaja ellei kaksi...hänhän pyrkii purkamaan sen jumalan jonka isämme rakensivat! Mitä tarkoiitat tuolla pitkällä kirjoituksellasi, benedi? Voinet selittää meille,
mitä asiaa sinulla on meille. Varmaankin viestisi oli johdantoa johonkin,
mutta mihin?- benedi
Pitkä kirjoitus voi olla johdanto lampaitten
kaitsemiseen, siinä kuin lyhytkin.
Jeesus kysyy: " Rakastatko minua enemmän kuin nämä muut?
Mitä siitä on ajateltava?
Eikö se rakasta eniten, joka on eniten anteeksi saanut?
Miten saadaan anteeksi?
" Se joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon"
Varmaan Pietari tunnusti pettäneensä Herran?
" Hän kiroten sanoi: " En tunne sitä miestä"
Mutta Jeesus sanoi kuitenkin Jaakobille:
" Nouse ja mene Beeteliin, asetu sinne ja rakenna sinne alttari Jumalalle, joka ilmestyi sinulle... 1 Moos 35: 1
Monet suuntaavat askeleensa sinne, Anttikin ja tyttäreni
kin sabattisin.
Mutta kas, kun he tekevät sinne rukousalttarin, niin joku en tehnyt sinne alttarin epäjumalille.
Kuka on se mies, joka sanoo seurakunta perheelleen
Beetelissä: "
Niin "Jaakob" Israel sanoi perheelleensä, ja kaikille jotka
olivat hänen kanssaan: " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä
on keskuudessanne, puhdistautukaa
ja muuttakaa vaatteenne!" jae 2
Israel on mies, joka on taistellut Jumalan kanssa ja voittanut,
sellainen mies, tajuaa heti, miksi Jumala salli Jaakobin
jäädä eloon?
Siksi, että Jaakob riippui Jumalassa kiinni, ja pyysi
häntä: " En päästä sinua ennenkuin siunaat minua"
Herra siunaa niitä, jotka poistavat vieraat jumalat alttareiltaan, ja jättää heidät armossaan henkiin!
Mutta jonkun " pään" täytyy sanoa: " Poistakaa vieraat jumalat keskuudestanne"
"Ulkopuolella on epäjumalan palvelijat..ja kaikki jotka
valhetta rakastavat ja tekevät"Ilm 22: 15
Epäjumala on jonkun tekemä, ja Raamattu sanoo: " Nuo heidän rakkaansa, ei mitään auta, ja niin he joutuvat häpeään"
Epäjumalt, teidän rakkaanne, ovat jonkun tekemiä,
mutta te rakastatte silloin valhetta.
Mutta beeteliläiset ilmoittavat yhdestä suusta: " Siinä missä puhuit meille, siinä asiassa me emme sinua tottele,
meillä on liitto museoviraston kanssa, tuonelan kanssa sopimus,
tulkoon vaikka tulva, ei se meihin satu"!
Mutta muista sinä, jonka niskajänteet ovat rautaa, ja otsasi vaskea, " Minä Herra olen se, joka teen tyhjäksi valhettelijain
merkit, teen taikurit tyhmiksi,
joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa
typeryydeksi.
Minä, Herra olen se ,joka sanon Turun Beetelille,
" sinussa asuttakoon"
Ja Turun kaupunkille, sinne rakennettakoon.
" Häpeän ja pilkan he saavat kaikki,
pilkan alaisina he kulkevat kaikki, nuo kuvien tekijät Jes 45:16
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2892411Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1372157Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki132028- 1681521
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381257Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193878- 85876
- 174846
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala449786- 50635