Kenelle Jumala on ARMOLLINEN?

Kenelle Jumala on ARMOLLINEN?

Jeesus paransi syntymästään sokean miehen (Joh.9:1-41)
Jeesus ei jättänyt ihmettä erilliseksi tapahtumaksi, vaan aloittaa jatkokeskustelun hengellisestä sokeudesta ja näkökyvystä.

Sokeana syntyneen parantamisella oli aivan vastakkainen vaikutus fariseuksiin kuin parannettuun.
Samalla kun Jeesus teki sokeana syntyneen ruumiillisesti ja hengellisesti näkeväksi, teki ihmetyö fariseukset, jotka sanoivat ”me tiedämme” (Joh.9:24,29) ja ”me näemme” (41), entistä enemmän sokeiksi. Ulkokultaisuudessaan fariseukset eivät nähneet omaa syntisyyttään.

Heidän ei tarvinnut etsiä pelastusta synnistä, josta ei kukaan ole vapaa.
--Kenen joukoissa me seisomme?
--Synnittömien fariseusten(jotka "näkevät"), vai
--syntisten (Jotka ovat "sokeita" ja joille Jeesus sanoo, ettei teillä ole syntiä)?

Synnitön ("näkevä") pitää halpana Jumalan ARMOA.
Ylpeä ihminen ei tunnusta syntisyyttään ("sokeuttaan") Jumalan edessä eikä näin ollen tarvitse Jumalan armoa.
"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon" (Jaak. 4:6).
----
Rukous: "Jumalani, ole minulle SYNTISELLE ARMOLLINEN".
(Vain syntiselle Jumala on ARMOLLINEN, ei itse mielestään synnittömälle.)

52

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänäänkin

Armoa on se, että synninorja saa KASVAA Jumalan Sanan kautta VAPAUTEEN. Onhan meille esikuva annettu, jonka jälkiä seuraamalla koittaa vanhurskautus. Jeesus sanoo, että TOTUUS TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI.

1. Pietarin kirje 2
      19 Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
      20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
      22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
      23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
      24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
      25 Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.

• >>> Tänäänkin: "Armoa on se, että synninorja saa KASVAA Jumalan Sanan kautta VAPAUTEEN".
      ---
      2. Piet. 3:18
      "....kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen ARMOSSA JA TUNTEMISESSA".

Voiko itse mielestään synnitön kasvaa Jumalan ARMOSSA?

• Tunne Jeesus

Tapio522 ihminen tulee uskoon honen tulee kasvaa Raamatun Sanan myötä tunnustaen synnit Jeesukselle.
        Ellei ihminen kasva Sanassa ensin maito velli ja myöhemmin vahvalle ruualle ei hän tule tuntemaa Kristusta.
        Jeesus opetti kolme vuotta opetuslapsia ja sitten he syntyivät uudesti ylhäältä, kun Jeesus oli temmattu pois.
        Niin on tänäänkin meidän tulee tuntea Sana, että kasvaisimme siinä.
        Jokainen ihminen on syntinen ihmisen tulee tehdä tunustus niistä tavoista ja tottumuksista, jotka ovat Jumalan Sanaa vastaan. Eli tunnistaa synnit ja sen päälle tulee armo, joka täytää Jumalan edessä Jeesuksen kautta syntien paljouden.

• Tänäänkin

Kaikki on ARMOA. Emme me itse itseämme kykene tekemään vapaaksi.
      Siihen kykenee vain JUMALAN AINOA POIKA.A

Johannes 8
      27 Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä.
      28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
      30 Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
      34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

• armahdettu syntinen

Kiitos tapio522, sinun kirjoituksistasi kirkastuu Jeesuksen sovitustyö todella selvästi ja kirkkaana ja suurena. Vain näin rehellisesti vaeltaen, ja tuntien olen itsekin saanut kokea suurinta lepoa ja rauha..

• armahdettu syntinen,
        ARMO sinulle (kaikille) ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

• Hyvin usein Paavali aloittaa kirjeensä:
        ARMO teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! (Room.1:7).
        --
        1.Kor,1-4
        1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1:3 ARMO teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan ARMO, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa:
        >>>>>>>>
        Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä”.
        Kristitty löytää myös aina kiitoksen aihetta.
        Paavalin tavoin mekin voimme kiittää Jumalaa ARMOSTA, joka on meillekin annettu Jeesuksessa Kristuksessa (j. 4).
        --
        Virsi 341
        1.
        Kiitos sulle, Jumalani,
        armostasi kaikesta,
        jota elinaikanani
        olen saanut tuntea.
        Kiitos sulle kirkkahista,
        keväisistä päivistä.
        Kiitos myöskin raskahista
        syksyn synkän hetkistä.

2.
        Kiitos, että rukoukset
        monet, monet kuulit sä.
        Kiitos, että pyynnöt toiset
        eivät saaneet täyttyä.
        Kiitos, kun mä hädässäni
        avun saan sun kauttasi.
        Kiitos, että synneistäni
        vapahtavi Poikasi.

• Psalmit 145
      9 "Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."

2.Korinttolaiskirje 1
      20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

Pyydän antamaan vastauksen; Tekeekö tuo lupaus poikkeuksen Psalmin 145:9 jakeen kohdalla?

• Matkalla kotiin

Meidän tulee tunnustaa synnit, eikä enää armon päälle syntiä tule tehdä eli kokosydäminen parannus Jeesuksen edessä on se, joka kasvattaa pois synnistä.

• "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo." Roomalaiskirje 9:18

"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." 2.Korinttolaiskirje 6:1

Vastaus aloitusotsikkosi kysymykseen on yllä olevissa jakeissa.

Ensiksi on huomattava, että me emme voi ansaita Jumalan armoa. Jumala armahtaa kenet Hän tahtoo ja Hän tekee sen silloin, kun Hän itse tahtoo.

Toiseksi on huomattava, että me voimme torjua Jumalan armon ja silloin armo käy turhaksi. Fariseusten kohdalla kävi sillä tavalla.

Nimimerkki Tänäänkin'in synnittömyyskäsityksessä on se iso aukko, että hän ei näe syntiä, joka asuu meissä, 1.Joh.1:8. Sellainen ihminen eksyttää itsensä synnittömyyden luuloon ja joutuu siihen vaaraan, että armo muuttuu hänelle turhaksi.

Kasvaminen Jumalan armossa on sitä, että me saamme nähdä synnin, jota teemme vastoin omaa tiedostettua tahtoamme. Paavali kirjoittaa siitä seikkaperäisesti Room. 7.luvun lopussa.

Jumalan armon saamme silloinkin, jos kadumme ja teemme parannusta tietoisesta synnistä, vanhurskaan lankeemuksesta. 1.Joh.2:1, Sananl. 24:16. Tosin, kenenkään EI kuitenkaan pidä tehdä syntiä tahallaan, jos hän kerran on päässyt Totuuteen Jeesuksessa ja sen totuuden kautta vapauteen synnin vallasta.

Farisealaiseen sokeuteen joutuminen on sitä, että ei haluta nähdä omassa elämässä olevaa ja meissä asuvaa syntiä, "toista lakia jäsenissämme", Room.7:23. SEN synnin kanssa meillä riittää työtä: puhdistamista, kuolettamista, ristille viemistä. Siihen työhön me tarvitsemme armoa ja kestäväisyyttä ja uskollisuutta sekä Jumalan meille armossaan antamaa NÄKÖKYKYÄ.

Siitä työstä nimimerkki Tänäänkin ei puhu mitään. Siltä osin hän on joutunut sokeuden ja harhan valtaan ja siitä harhasta käsin hän omaa synnittömyysoppiaan jaikalin kanssa julistaa.

• Koska "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan," [1.Tim.24, Novum] niin voiko hän tahtoa oikeasti kenenkään paaduttamista?

• ekivaari kirjoitti:

Koska "Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen tulevan," [1.Tim.24, Novum] niin voiko hän tahtoa oikeasti kenenkään paaduttamista?

Sinun pitäisi pystyä "farisealaiselta sokeudeltasi" näkemään se, että myös ihmiseltä, meiltä raadollisilta, vaaditaan jotain:

- vaaditaan nöyrtyminen ja oman syntisyyden tunnustaminen
        - sen lisäksi vaaditaan Jumalan armon vastaanottaminen
        - ja vielä lisäksi vaaditaan kuuliaisuus Jumalan Sanalle.

Arvioni on suora, mutta rehellinen ja sinun parhaaksesi, ekivaari:
        Olet farisealaisessa yksisilmäisyydessäsi siinä määrin sokeutunut, että näet VAIN se, mitä Jumalan pitäisi tehdä sinulle.

Jumalan sana on kokonaisuus. Lakkaa poimimasta rusinaa pullasta, ala mutustella koko pullaa, niin pääset pelastuksen asiassa eteenpäin. Toivottavasti sain sanottua asian havainnollisesti :)

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Sinun pitäisi pystyä "farisealaiselta sokeudeltasi" näkemään se, että myös ihmiseltä, meiltä raadollisilta, vaaditaan jotain:

Olet farisealaisessa yksisilmäisyydessäsi siinä määrin sokeutunut, että näet VAIN se, mitä Jumalan pitäisi tehdä sinulle.

Jumalan sana on kokonaisuus. Lakkaa poimimasta rusinaa pullasta, ala mutustella koko pullaa, niin pääset pelastuksen asiassa eteenpäin. Toivottavasti sain sanottua asian havainnollisesti :)

Semper.Fidelis kirjoitti:
        >>"Arvioni on suora, mutta rehellinen ja sinun parhaaksesi, ekivaari:
        Olet farisealaisessa yksisilmäisyydessäsi siinä määrin sokeutunut, että näet VAIN se, mitä Jumalan pitäisi tehdä sinulle."

• ekivaari kirjoitti:

Semper.Fidelis kirjoitti:
        >>"Arvioni on suora, mutta rehellinen ja sinun parhaaksesi, ekivaari:
        Olet farisealaisessa yksisilmäisyydessäsi siinä määrin sokeutunut, että näet VAIN se, mitä Jumalan pitäisi tehdä sinulle."

En tarkoittanut pelkästään sinua. Tarkoitin sinun opetustasi kaikkien pelastumisesta, joka on hirvittävä yritys pettää ihmisiä.

Universalismi, jota sinä ilmeisesti haluat edustaa, perustuu siihen Raamatun lukutapaan, jota sielumme vihollinen perkele harrastaa.

Edelleenkään en halua loukata sinua, mutta Jumalan Sanan totuutta en myy kohteliaisuuden vuoksi. Uskon tekeväni sinua kohtaan tuhat kertaa arvokkaamman palveluksen todistaessani sinun universalistisen oppisi täysin Raamatun vastaiseksi.

Luukkaan evankeliumi:
        13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"

En tarkoittanut pelkästään sinua. Tarkoitin sinun opetustasi kaikkien pelastumisesta, joka on hirvittävä yritys pettää ihmisiä.

Universalismi, jota sinä ilmeisesti haluat edustaa, perustuu siihen Raamatun lukutapaan, jota sielumme vihollinen perkele harrastaa.

Edelleenkään en halua loukata sinua, mutta Jumalan Sanan totuutta en myy kohteliaisuuden vuoksi. Uskon tekeväni sinua kohtaan tuhat kertaa arvokkaamman palveluksen todistaessani sinun universalistisen oppisi täysin Raamatun vastaiseksi.

Luukkaan evankeliumi:
        13:3 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Roomalaiskirje:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"

Kaikki 'hukkuneet' ja helvettikin antaa kaikki siellä olevat sielut tekojen mukaiselle tuomiolle:

Ilmestyskirja 20
        12 "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela [helvetti] antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan."

Semper.Fidelis: >>"Jumalan sana on kokonaisuus. Lakkaa poimimasta rusinaa pullasta, ala mutustella koko pullaa, niin pääset pelastuksen asiassa eteenpäin."

• >>>Semper.Fidelis:
        Farisealaiseen sokeuteen joutuminen on sitä, että ei haluta nähdä omassa elämässä olevaa ja meissä asuvaa syntiä,

• Psalmit:
      145:9 Herra on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa."
      Psalmit:
      145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka Häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat Hän hukuttaa."

Tykkäätkö Sinä ekivaari yllämainituista saman psalmin (Ps.145) jakeista samassa kontekstissa?

Entä mitä Sinä ekivaari tykkäät allaolevista 2.Korinttolaiskirjeen jakeista samassa kontekstissa?

2.Korinttolaiskirje:
      1:20 Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."

2.Korinttolaiskirje:
      2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
      2:16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?"

• älkäätehkövaikeaksi

Hyvät teologiset teoreetikot, ihminen pelastuu yksin armosta, ilman lain tekoja ettei kukaan kerskaisi, ihmiselle se on vain niin vaikeaa ottaa vastaan ansaitsematon armo. Mökinmummo metsänperältä pelastuu ilman hienoja teologisia pohdintoja kun uskoo Jeesukseen, armosta.

• Tykkään Raamatun joka jakeesta. Jumalan lupaukset on annettu vain Jumalasta syntyneelle 'sisälliselle ihmiselle', [Rm.7:22 | Ef.3:16] ei luonnolliselle ihmiselle, joista yksikään "ei voi ottaa lupauksia vastaan", [Joh.14:17,12:48 | 1.Kor.2:14] mutta näitäkään ei kiduteta loputtomasti, sillä apostolit Pietari ja Juuda sanoivat heidän loppunsa olevan samanlainen kuin häviämään syntyneiden eläinten, [2.Piet.2:12 | Juuda 1:10] joihin Raamattu käskee luonnollia ihmisiä verrata; [Ps.49:13,20,(21)]

Vai luuletko, Semper.Fidelis, jotta kaikkia maailmanhistoriassa eläneiden eläinten lukemattomia sieluja Jumala vaivaisi loputtomasti helvetin tulella? "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?"

• myös realisti

On myös sellainen asia otettava huomioon, että ei ole syytä palata jo anteeksisaatuihin synteihin tekemään parannusta yhä uudestaan. Se tulkittaisiin epäuskoksi ja luottamuksen puutteeksi anteeksiantajaa kohtaan. Jumala joka on anteeksiantaja lupaa haudata anteeksiannetut synnit armon mereen, Hän vakuuttaa unohtavansa anteeksiantamansa synnit. Olisi onnetonta siinä tilanteessa nostaa jo käsitellyt tehdyt synnit yhä uudestaan esille. Vaatinee uskoa ja uskallusta luottaa rohkeasti, että ne saa itsekin kertakaikkiaan unohtaa ja saa antaa itselleenkin anteeksi. Meidän tulisi oppia armahtamaan itsemmekin ja näkemään itsemme niinkuin Jumala näkee meidät Kristuksessa.

9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

9 Mutta jolla ei näitä ole, hän on sokia, ja ei näe mitään kaukaa, ja on unohtanut itsensä olleen puhdistetun entisistä synneistänsä.

9 Se taas, jolta kaikki tämä puuttuu, on likinäköinen, suorastaan sokea. Hän on unohtanut, että hänet on kerran puhdistettu aikaisemmista synneistään. [1. Joh. 2:9,11]

3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
      5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
      6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
      7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.

8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
      9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.

10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
      11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
      12 Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.

• Sanan saattaja

Lihallinen ihminen on aina Hengelisyyttä vastaan, eli meissä oleva vanha Aadami taistelee Hengelistä minää vastaan.
        Kun teen parannuksen jostain asiasta se sama synti tulee uudestaan muistoissa takaisin ja silloin tulee uudestaan viedä se Herran eteen sillä liha on altis.
        Edelleen samaan tapa syntiin, joka lihssa on pikkuhiljaa tahto taipuu Jumalan tahtoon.
        Vaikka Jumala rakastaa meitä hän näkee meidät ja meidän pintyneet tapa syntimme.
        Tulee muistaa se me emme puhdistu koskaan täysin maanpäällä, vaan uudesti syntyneenä Sanan kasvun kautta saamme voiman ylhäältä vastustaa syntiä.

• Ja mikä pahinta, jokaisella luonnollisella ihmisellä on taipumus nostaa ne lähimmäisten synnit esille, ei niinkään omia syntejään. [Matt.18:28-35]

• myös realisti

Jumalan armo kasvattaa meitä hylkäämään sen mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista elämässämme. Emme ole siis itsessämme läheskään täydellisiä ja pyhiä käytännön elämässämme vaikka Kristuksessa olemmekin kertakaikkiaan pyhitetyt ja vanhurskautetut. Olen samaa mieltä kanssasi mistä sanan saattaja kirjoitit.

• myös realisti, aivan!
        >>>>Emme ole siis itsessämme läheskään täydellisiä ja pyhiä käytännön elämässämme vaikka Kristuksessa olemmekin kertakaikkiaan pyhitetyt ja vanhurskautetut

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

myös realisti, aivan!
        >>>>Emme ole siis itsessämme läheskään täydellisiä ja pyhiä käytännön elämässämme vaikka Kristuksessa olemmekin kertakaikkiaan pyhitetyt ja vanhurskautetut

Tapio522, mitä sinä pidät syntinä?

• Tänäänkin kirjoitti:

Tapio522, mitä sinä pidät syntinä?

Syntiluetteloita on Raamatussa useita.
        Syntiä on se, mikä erottaa meidät Jumalasta ja lähimmäisistämme.
        Synnissä on aina epäuskoa.

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

Syntiluetteloita on Raamatussa useita.
        Syntiä on se, mikä erottaa meidät Jumalasta ja lähimmäisistämme.
        Synnissä on aina epäuskoa.

Laittomuus on syntiä. Epäuskosta lähtee laittomuus ja rakkaudettomuus.

Jumalan laki on siellä, missä uskotaan ja se on tämä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi. Tuo pitää kaikki käskyt täytettynä.

• >>>>>>>>Ulkokultaisuudessaan fariseukset eivät nähneet omaa syntisyyttään.

• Tänäänkin

Sanoo väärää todistusta lähimmäisestä, mutta silti kertoo pitävänsä käskyt. Vihaa vanhempiaan, eikä kunnioita heitä, mutta silti kertoo Jumalan lain olevan uskovaisen opas kapealla tiellä. Himoitsee lähimmäisensä omaa, mutta silti kertoo olevansa kuuilainen Jumalan Sanalle. Ei rakasta lähimmäistä niin kuin itseään, mutta silti puhuu Jumalan laista ja opetuksesta. Ei usko JUMALAN LUPAUKSIIN, vaan vastustaa niitä sanoin ja teoin ja silti väittää rakastavansa Jumalaa yli kaiken. Jne.

• Tänäänkin kirjoitti:

Sanoo väärää todistusta lähimmäisestä, mutta silti kertoo pitävänsä käskyt. Vihaa vanhempiaan, eikä kunnioita heitä, mutta silti kertoo Jumalan lain olevan uskovaisen opas kapealla tiellä. Himoitsee lähimmäisensä omaa, mutta silti kertoo olevansa kuuilainen Jumalan Sanalle. Ei rakasta lähimmäistä niin kuin itseään, mutta silti puhuu Jumalan laista ja opetuksesta. Ei usko JUMALAN LUPAUKSIIN, vaan vastustaa niitä sanoin ja teoin ja silti väittää rakastavansa Jumalaa yli kaiken. Jne.

>>>>"Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” (1.Kor.1:2).

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

>>>>"Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” (1.Kor.1:2).

Synninorjuudesta vapautumiseen on pakko saada apu taivaasta. Ihminen ei voi itse iteään auttaa tuossa vakavassa asiassa. Synti on vaikeaa orjuutta ja sen uhrina on lukemattomat ihmiset. Monet ahdistettuin ja masennettuina.
        Jeesus tuli vapauttamaan ihmisen tuosta orjuudesta vapauteen. Hän sanoo, että joka tekee Hänen Sanansa mukaan, saa tulla tuntemaan totuuden ja tulla vapaaksi.
        Usko on vain uskomista Häneen, jonka Jumala lähetti taivaasta. Usko muuttaa kaiken ja uskomiseen annetaan VOIMA taivaasta.

Jos Jeesus käskee sinun antaa aina anteeksi, niin pyri siihen ja näe, että siihen tekoon tulee voima taivaasta. Jos Hän käskee sinun pudistaa tomut jaloistasi siellä, missä Raamatun oppia ei oteta vastaan, vaan laitetaan pilkan aiheeksi, tee se, niin näet, että Jumala siunaa tekosi. Koska Jeesus käskee antaa apua kaikille, jotka sitä pyytävät, niin tee se ja näe, että saat siihen kyvyn taivaasta. Noin ihminen kasvaa kuuliaisuuden kautta vapauteen.

• Tänäänkin kirjoitti:

Synninorjuudesta vapautumiseen on pakko saada apu taivaasta. Ihminen ei voi itse iteään auttaa tuossa vakavassa asiassa. Synti on vaikeaa orjuutta ja sen uhrina on lukemattomat ihmiset. Monet ahdistettuin ja masennettuina.
        Jeesus tuli vapauttamaan ihmisen tuosta orjuudesta vapauteen. Hän sanoo, että joka tekee Hänen Sanansa mukaan, saa tulla tuntemaan totuuden ja tulla vapaaksi.
        Usko on vain uskomista Häneen, jonka Jumala lähetti taivaasta. Usko muuttaa kaiken ja uskomiseen annetaan VOIMA taivaasta.

Jos Jeesus käskee sinun antaa aina anteeksi, niin pyri siihen ja näe, että siihen tekoon tulee voima taivaasta. Jos Hän käskee sinun pudistaa tomut jaloistasi siellä, missä Raamatun oppia ei oteta vastaan, vaan laitetaan pilkan aiheeksi, tee se, niin näet, että Jumala siunaa tekosi. Koska Jeesus käskee antaa apua kaikille, jotka sitä pyytävät, niin tee se ja näe, että saat siihen kyvyn taivaasta. Noin ihminen kasvaa kuuliaisuuden kautta vapauteen.

Tänäänkin: "Synninorjuudesta vapautumiseen on pakko saada apu taivaasta".
        ----
        Kun kristitty on saanut avun, niin tarviiko hänen edelleenkin "huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” syntiturmeluksen tähden?

>>>>Tapio522: "Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” (1.Kor.1:2).

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

----
        Kun kristitty on saanut avun, niin tarviiko hänen edelleenkin "huutaa avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” syntiturmeluksen tähden?

>>>>Tapio522: "Kristittyjen tuntomerkki on, että he ”huutavat avuksensa Herran Jeesuksen Kristuksen nimeä” (1.Kor.1:2).

Jos on synnistä vapautettu, niin pitääkö siltikin huuttaa Herraa apuun? Eikö todellista vapatusta tapahdukkaan? En käsitä uskoa, joka ei kuitenkaan usko.

En minä katso eiliseen, en huomiseen, vaan elän tässä hetkessä kiitollisin mielin, sillä Jumalan Poika VAPAUTTI minut.

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

----

Galatalaiskirje 5
        9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
        10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
        11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
        12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.

14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• Tänäänkin kirjoitti:

Jos on synnistä vapautettu, niin pitääkö siltikin huuttaa Herraa apuun? Eikö todellista vapatusta tapahdukkaan? En käsitä uskoa, joka ei kuitenkaan usko.

En minä katso eiliseen, en huomiseen, vaan elän tässä hetkessä kiitollisin mielin, sillä Jumalan Poika VAPAUTTI minut.

>>>> Tänäänkin: "Jos on synnistä vapautettu, niin pitääkö siltikin huuttaa Herraa apuun? Eikö todellista vapatusta tapahdukkaan? En käsitä uskoa, joka ei kuitenkaan usko".

• Tapio522 kirjoitti:

----

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

>>>> Tänäänkin: "Jos on synnistä vapautettu, niin pitääkö siltikin huuttaa Herraa apuun? Eikö todellista vapatusta tapahdukkaan? En käsitä uskoa, joka ei kuitenkaan usko".

Moneenkohan kertaan olenkaan kertonut, että Jumalan Sana puhdistaa ihmisen, jotta ME voi tulla asumaan ihmiseen. Kristus asuu siellä, missä Häneen uskotaan. USKOTTU JUAMLAN SANA TEKEE ASTIASTA KELVOLLISEN JUMALAN TULLA JA JÄÄDÄ SIIHEN ASUMAAN.
        Kristus on kuitenkin läsnä siellä, missä halutaan tulla uskomaan ja puhdistetuksi elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta. Ihminen ei voi itse itseään puhdistaa, mutta niin suuri on armo, että Jumalan Sana Pyhän Hengen vaikutuksella on lähde, jossa synti puhdistuu ja joka on syntiä vastaan.

Tapio522 näytä minulle Raamatusta Ilmoitus, jossa sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka ei tee Jumalan Sanan mukaan ja näin ei puhdistu katoamattoman siemenen kautta! Missä sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka on vielä vanhan Aadamin perisyntiä kantava ja vanhan Aadamin tekoja tekevä?

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

Johannes 14
        20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
        29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
        30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Tänäänkin kirjoitti:

Moneenkohan kertaan olenkaan kertonut, että Jumalan Sana puhdistaa ihmisen, jotta ME voi tulla asumaan ihmiseen. Kristus asuu siellä, missä Häneen uskotaan. USKOTTU JUAMLAN SANA TEKEE ASTIASTA KELVOLLISEN JUMALAN TULLA JA JÄÄDÄ SIIHEN ASUMAAN.
        Kristus on kuitenkin läsnä siellä, missä halutaan tulla uskomaan ja puhdistetuksi elävän ja pysyvän Jumalan Sanan kautta. Ihminen ei voi itse itseään puhdistaa, mutta niin suuri on armo, että Jumalan Sana Pyhän Hengen vaikutuksella on lähde, jossa synti puhdistuu ja joka on syntiä vastaan.

Tapio522 näytä minulle Raamatusta Ilmoitus, jossa sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka ei tee Jumalan Sanan mukaan ja näin ei puhdistu katoamattoman siemenen kautta! Missä sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka on vielä vanhan Aadamin perisyntiä kantava ja vanhan Aadamin tekoja tekevä?

>>>>Tänäänkin:
        Tapio522 näytä minulle Raamatusta Ilmoitus, jossa sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka ei tee Jumalan Sanan mukaan ja näin ei puhdistu katoamattoman siemenen kautta! Missä sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka on vielä vanhan Aadamin perisyntiä kantava ja vanhan Aadamin tekoja tekevä"?

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

>>>>Tänäänkin:
        Tapio522 näytä minulle Raamatusta Ilmoitus, jossa sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka ei tee Jumalan Sanan mukaan ja näin ei puhdistu katoamattoman siemenen kautta! Missä sanotaan Jumalan tulevan asumaan ihmiseen, joka on vielä vanhan Aadamin perisyntiä kantava ja vanhan Aadamin tekoja tekevä"?

Asuiko Paavalissa synti niin, että hän teki syntiä? Paavali todistaa synnin houkuttelevan jokaista. Se tulee vaikka sinun, tai jonkun muun kauttasi houkuttelemaan, että älä usko Jumalan lupauksiin, mutta Paavali ei tehnyt sitä syntiä, vaan uskoi ja niin minäkin uskon.

• Tänäänkin kirjoitti:

Asuiko Paavalissa synti niin, että hän teki syntiä? Paavali todistaa synnin houkuttelevan jokaista. Se tulee vaikka sinun, tai jonkun muun kauttasi houkuttelemaan, että älä usko Jumalan lupauksiin, mutta Paavali ei tehnyt sitä syntiä, vaan uskoi ja niin minäkin uskon.

7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

Et ole Tänäänkin päässyt ymmärtämään sitä työtä, jota uskovan tulee tehdä murtaakseen kaiken synnin vallan itsessään.

Meissä asuu syntiä. Vaikka väittäisit toisin, sinulla on vastassa Jumalan sana, jonka Paavali ja Johannes todistavat kirjeissään.

Uskallatko vastata minulle?

• Tänäänkin
        Tapio522 kirjoitti:

>>>>Tänäänkin:

Paavali vartoittaa kautta kaikkien kirjeiden synnin tekemisestä. Hän kertoo, että kun synti tulee täydeksi, synnyttää se kuoleman. Hän uskoi Jumalan Poikaan ja oli lain kautta saanut kasvaa Häneen. Siksi Paavali kittää lakia, joka näytti hänelle SYNNIN JA KUOLEMAN ja jonka takia hän sai ymmärryksen nostaa laki pidetyksi. Lain pitäjiä vastaan ei ole mitään lakia. Jeesus vapauttaa ihmisen laista kasvattamalla hänet vapauteen. Suomen lakikin tulee vaatimaan vastuuseen vain heitä, jotka rikkovat lain. Ei heitä, jotka sen pitävät.
        Roomalaiskirje 8
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

• Tänäänkin kirjoitti:

Paavali vartoittaa kautta kaikkien kirjeiden synnin tekemisestä. Hän kertoo, että kun synti tulee täydeksi, synnyttää se kuoleman. Hän uskoi Jumalan Poikaan ja oli lain kautta saanut kasvaa Häneen. Siksi Paavali kittää lakia, joka näytti hänelle SYNNIN JA KUOLEMAN ja jonka takia hän sai ymmärryksen nostaa laki pidetyksi. Lain pitäjiä vastaan ei ole mitään lakia. Jeesus vapauttaa ihmisen laista kasvattamalla hänet vapauteen. Suomen lakikin tulee vaatimaan vastuuseen vain heitä, jotka rikkovat lain. Ei heitä, jotka sen pitävät.
        Roomalaiskirje 8
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Et siis ymmärtänyt Paavalin sanoja roomalaiskirjeen 7.luvun loppuosassa.

Olen jokseenkin varma, että tulet vielä niihin tutustumaan kantapään kautta.

Toistaiseksi sinulla menee "hyvin" omavanhurskautesi huumassa. Mutta meillä on hyvä ja rakastava Jumala, Isä taivaassa ja Hän johtaa Pyhän Henkensä kautta kaikkeen totuuteen, ne jotka totuutta rakastavat.

Jos taivutat itsesi uskollisesti seuraamaan Hengen johdatusta, niin sinulle tulee vielä valkenemaan Paavalin sanojen merkitys Room.7:14-25.

PS. Totuuden tiellä sinulle voi koittaa sekin päivä, että saat rohkeuden ja nöyryyden käydä keskustelua minun kanssani.

• Armo ja armossa kasvaminen onkin mielenkiintoinen alue.Jeesuskin kasvoi nuoruutensa Jumalan armossa kasvaen;

"Ja Jeesus verttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä". Luuk.2:52
      Siis ennen palvelustehtäväänsä.

• Tänäänkin

Ja jo 12 vuotiaana Hän oli kasvanut pidemmälle Jumalan, eli Lähettäjänsä tuntemisessa, kuin moni kasvaa koskaan. Hänen piti tulla ihmiseksi.
        Luukas 2
        34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
        35 -ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä-että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".
        36 Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta.
        39 Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.
        40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä.
        41 Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.
        42 Hänen ollessaan kaksitoistavuotias he niinikään vaelsivat ylös sinne juhlan tavan mukaan.
        43 Ja kun ne päivät olivat kuluneet ja he lähtivät kotiin, jäi poikanen Jeesus Jerusalemiin, eivätkä hänen vanhempansa sitä huomanneet.
        44 He luulivat hänen olevan matkaseurueessa ja kulkivat päivänmatkan ja etsivät häntä sukulaisten ja tuttavien joukosta;
        45 mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä.
        46 Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä.
        47 Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
        48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
        49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"
        50 Mutta he eivät ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille puhui.
        51 Ja hän lähti heidän kanssansa ja tuli Nasaretiin ja oli heille alamainen. Ja hänen äitinsä kätki kaikki nämä sanat sydämeensä.
        52 Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.

• ml213, miten määritteleisit ARMO-sanan?

• Tapio522 kirjoitti:

ml213, miten määritteleisit ARMO-sanan?

"ml213, miten määritteleisit ARMO-sanan? "

Jos ajatellaan meitä ihmisiä ja omin sanoion kuvattuna, niin armon ymmärrän näin.

Raamattua lukiessamme,- sanojen sisällöstä ja niihin uskoen tulemme ymmärtämään ja tietämään Jumalan tahdon. Siis miten meidän tulee ajatella, reagooida tilanteissa, ja käyttäytyä ja siten elää.

Mutta, jos tunnemme itsemme ja oleme oikein rehellisiä ja avoimia, niin valitettavasti emme mahdollistu elämään Jumalan aivoittaalla tavalla. Ei kukaan ihminen. Jeesus Kristus juuri tuli sovittamaan tämän vajavaisuuden käyttäöytymisestämme ja ymmärrän Jumalan armoksi juuri sen,- ettei Jumala rankaise meitä tästä käyttäytymisestä.

Siis mahdollistumme armossa kasvamaan ja kehittymäöän pois tästä Jumalan tahdon vastaisesta käyttäytymisestä ja ajattelusta. Mutta,- totuus kuitenkin on, ettei elämämme riitä, että saavuttaisimme tämän täydellisyyden tilan eli kuollessamme vielä olemme Jumalan armoa vailla/riippuvaisia armosta.

No, jokainen puolestaan saa sanoa ettei tee/lankea syntiin ja siten ei tarvitse Juamlan armoa. Valitettava todellisuus vain on, että eräänä hetkenä pilvilinna hajoaa ja totuus valkenee.

• Tänäänkin

Mieti Tapio522 tätä tärkeää opetusta:
      Roomalaiskirje 8
      13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
      14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
      16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
      17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
      18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
      19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
      20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
      21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
      22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
      23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
      24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
      25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
      26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
      28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
      31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
      32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
      33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

• Tänäänkin

Jumala murehtii takianne. Miksi te haluatte armoa synninpäälle? Miksi te ette halua oikeudenmukaisuutta ja rauhaa, joka on Jumalan valtakunnassa?
      Miksi te pelkäätte parannuksen tekoa? Miksi ette usko, että siihen saa voiman taivaasta? Miten kukaan pääsee synninorjuudesta vapaaksi sellaisella armolla, joka luetaan jatkuvasti synnin päälle? Ei sellaista armoa ole Jumalalla, vaan sellainen armo on vain syntiin kietojilla. Jumalan ARMO kasvattaa synninorjan vapauteen.

• "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa," Tiitus 2:11-12

Aivan, mutta sinulta on jäänyt tunnustamatta synti, joka asuu meissä. Paavali todistaa siitä Room.7.luku ja Johannes 1.Joh.1:8.

Sinä siis Tänäänkin teet tänäänkin syntiä; sellaista syntiä, jota et tiedosta synniksi. Sinä ET tee kaikessa puhdasta Jumala tahtoa.

Meidän lihamme on myyty synnin alaisuuteen ja synti asuu ruumiissamme. Vaikka me elämme Hengen mukaan emmekä halua alistua lihan tahtoon missään asiassa, niin HUOLIMATTA siitä me teemme usein sitä pahaa, mitä me emme tahdo.

Room.7:20 "Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen
        tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu."

Paavali eli Kristuksessa ja oli vapaa kadotustuomiosta, mutta
        se EI kumoa Paavalin todistusta, joka on Room.7:20 :ssa.

Paavalissa asuva ja riippuva tiedostamaton synti oli se viheliäinen toinen laki, jonka hän näki jäsenissään.

Siinä oli Paavalin työsarka oman pyhityksen saattamisessa täydelliseksi. Hänen tuli viedä ristille kaikki omasta ruumiista esille tuleva paha. Sitä juoksua hän juoksi kohti päämäärää, voittopalkintoa Kristuksessa.

Nimim. Tänäänkin teoria uudestisyntymisestä vasta täydellisen voiton saavuttamisen JÄLKEEN on uskonnollista humpuukia. Sen humpuukin kokee parhaiten nimimerkki Tänäänkin ITSE omissa jäsenissään, omissa nahoissaan - jos on vilpitön.

Kunpa saisimme nöyryyttä totuuden edessä. Mikäli totuus on meille rakas, silloin saamme nähdä sen mittavan työn, joka on vielä edessämme tullaksemme kaikessa Hänen kaltaisekseen.

• ml213.

Tänäänkin. Korostat voimakkaasti , ettet tee enää syntiä.Olet siis omasta mielestäsi ja omasta ymmärryksestäsi ja näkemyuksestäsi vapaa tästä synnistä. Näin ainakin selvin sanoin kerroit toisaalla.

Mutta, miten on mahdollista, että melkein eilen herättyäsi lankesi/teit synnin.Sanoithan täysin väärän todistuksen minusta. Onko asia niin ymmärrettävä, ettet ymmärrä ja näe omaa käyttäytymistäsi ja siten synnin tekemistäsi.?

Eli Suomeksi sanottuna oletko paennut todellisuutta fiktiiviseen mielikuvitus maailmaasi,- jonka ei lepää Raamatun ilmoitusten pohjalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3444
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      18
      2678
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      388
      2624
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      82
      1787
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1425
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1210
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      71
      1026
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      75
      995
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      28
      819
    10. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      68
      811
    Aihe