Kaatuuko Fida

Kehitysapua ajetaan alas ja Fida on sen suurin välittäjä.
Fidan Rahoitus ja samalla helluntaiheräyksen suurin tukipilari on kehitysapu.

Perussuomalaiset ovat kirjanneet hallitusohjelmaan 200 miljoonan leikkauksen kehitysapuun.
http://www.mtv3.fi/uutiset/vaalit/index.shtml/arkistot/kotimaa/2011/02/1280238/perussuomalaiset-karsisi-kehitysavusta-ja-eu-maksuista

Perussuomalaisten nuoret haluaisivat koko miljardin tuen lopettamista korruptioon vedoten.

Asioista perillä oleva Erkki Pennanen kertoo kehitysavusta jopa 90% menevän rikollisille.
http://ohjelmat.yle.fi/suomiexpress/kerro_oma_tarinasi/tuhansien_tarinoiden_maa/eiko_apu_menekaan_perille

http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/asiantuntija-erkki-pennanen-suomen-afrikka-kehitysavusta-menee-jopa-90-prosenttia-rikollisille

43

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syrjäkari

      Peku taas asioista perillä, tällä kertaa Hymy-lehden asiantuntijan, Erkki Pennasen avulla.
      Pennasella ja Fidalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, mutta ei se mitään, silti voi vihjata härskisti Pennasen "olevan asioista perillä". Pöljempi lukija nielee koko jutun, vähemmän pöljempi on hiljaa, hänkin tietysti helluntailaisten parhaaksi.

      Kaikki tietysti helluntailaisten parhaaksi, rasistista puoluetta tukien.


      • ihmettelen sinua
        Pe.ku kirjoitti:

        Helluntailaisista suuri osa äänesti perussuomalaisia ja ainut helluntailainen kansanedustajakin on perussuomalainen.
        Lieneekö sitten helluntailaisilla äänestäjillä olleet hatarat tiedot puolueen tavoitteista.

        Pennasen juttu on myös Ylen ohjelmassa ja hän on nimenomaan asiantuntija.

        Tuollakin sivulla on keskustelua Fidan toiminnasta.
        http://ranneliike.net/teema/onko-valtion-rahoittamassa-kehitysavussa--astian-makua?srt=0&cid=1&aid=5431

        "Helluntailaisista suuri osa äänesti perussuomalaisia ja ainut helluntailainen kansanedustajakin on perussuomalainen".

        Taitaa sinun tyyliisi sopia kertoa totuus ja valhe yhdessä, jolloin koko viestisi vaikuttaa todelta. Miksi valehtelet?


      • ihmettelen sinua kirjoitti:

        "Helluntailaisista suuri osa äänesti perussuomalaisia ja ainut helluntailainen kansanedustajakin on perussuomalainen".

        Taitaa sinun tyyliisi sopia kertoa totuus ja valhe yhdessä, jolloin koko viestisi vaikuttaa todelta. Miksi valehtelet?

        "Taitaa sinun tyyliisi sopia kertoa totuus ja valhe yhdessä, jolloin koko viestisi vaikuttaa todelta. Miksi valehtelet? "

        Uusimman tiedon mukaan on eduskunnassa kaksi helluntailaista kansanedustajaa ja molemmat perussuomalaisia.
        Perussuomalaiset ja KD olivat helluntailaisten ykköspuolueet vaaleissa.

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/eduskuntavaalit/4993-rv-perussuomalaiset-ja-kd-helluntailaisten-ykkospuolueet


      • Hellaripersut
        Pe.ku kirjoitti:

        "Taitaa sinun tyyliisi sopia kertoa totuus ja valhe yhdessä, jolloin koko viestisi vaikuttaa todelta. Miksi valehtelet? "

        Uusimman tiedon mukaan on eduskunnassa kaksi helluntailaista kansanedustajaa ja molemmat perussuomalaisia.
        Perussuomalaiset ja KD olivat helluntailaisten ykköspuolueet vaaleissa.

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/eduskuntavaalit/4993-rv-perussuomalaiset-ja-kd-helluntailaisten-ykkospuolueet

        "Uusimman tiedon mukaan on eduskunnassa kaksi helluntailaista kansanedustajaa ja molemmat perussuomalaisia."

        Etenkin edustaja Teuvo Hakkarainen on parasta mahdollista mainosta Suomen poliittisesti aktiivisille helluntaisille... Tai sitten ei! Ja Mika Niikko oli yksi niistä uusista eduskunnan perussuomalaisista, joiden lausunnot torpedoivat puolueen mahdollisuudet hallitusyhteistyöstä.


      • Uskova persu
        Pe.ku kirjoitti:

        "Taitaa sinun tyyliisi sopia kertoa totuus ja valhe yhdessä, jolloin koko viestisi vaikuttaa todelta. Miksi valehtelet? "

        Uusimman tiedon mukaan on eduskunnassa kaksi helluntailaista kansanedustajaa ja molemmat perussuomalaisia.
        Perussuomalaiset ja KD olivat helluntailaisten ykköspuolueet vaaleissa.

        http://www.kotimaa24.fi/uutiset/eduskuntavaalit/4993-rv-perussuomalaiset-ja-kd-helluntailaisten-ykkospuolueet

        Pitää muuten paikkansa,Mika Niikko ja Teuvo Hakkarainen.Koska Fidalla ei ole enää lähetyssaarnaaja nimikkeellä olevia henkilöitä ,joutaa rahan jako heille lopettaa.Olen itse sitä mieltä ja tapaan PS ryhmän kansanedustajia kuukausittain,kun olen puolueen jäsen ja kunnallinen luottamushenkilö.


    • body

      Meillä on kehy rahoille ihan tarpeeksi tarvetta kotomaassa, sillä vanhuksemme, sairaat ja vajaakuntoiset joutuvat lojumaan liemissään ihan turhan kauna, koska ei ole tarpeeksi henkilökuntaa asioita hoitamaan.
      Joten kehy rahat pitää käyttää ensisijaisesti kotomaahan ja joka on innostunut autaamaan muualle, sen voi tehdä omasta pussistaan.
      Silloin se on reilua auttamista ja persut ovat oikeassa kun pienentävät kehyrahoja.
      Tutkimukset ovat selvittäneet että kehy rahoista suuri osa menee kohdemaan hyväosaisten ja eliitin pussiin ja se on pois meidän omilta raihnaisilta.

    • nyrkkisääntö

      body

      >>Tutkimukset ovat selvittäneet että kehy rahoista suuri osa menee kohdemaan hyväosaisten ja eliitin pussiin ja se on pois meidän omilta raihnaisilta.

      • nyrkkisääntö

        Lisään vielä korjauksen aloittaja Pe.kun väittämään, että Fida olisi Suomen kehitysyhteistyövarojen suurin välittäjä. Näin ei ole.
        Kansalaisjärjestöistä suurimman osan saa Kehitysyhteistyön palvelukeskus ry KEPA. Luterilaiset Suomen Lähetysseura ja Kirkon Ulkomaanavun säätiö saavat yhteensä kaksi kertaa suuremman summan kuin Fida.

        Kumoan virheellisenä myös Pe.ku:.n väittämän, että Ulkoministeriön myöntämät varat kehitysyhteistyöhön olisivat helluntaiherätyksen suurin tukipilari. Ihan huvittaa moinen väittämä.

        Fidan harjoittaman kehitysyhteistyön rahoittajista Ulkoministeriö on suurin, ja niin kuuluu ollakin. Fida on varmaan kiitollinen, että saa olla yksi suurimmista avun välittäjistä. Paljon tarvitaan seurakuntien vapaaehtoista työtä ja taloudellista panostakin, jotta köyhimmistä köyhimpiä voidaan auttaa. Varat menevät oikeaan osoitteeseen.


      • nyrkkisääntö kirjoitti:

        Lisään vielä korjauksen aloittaja Pe.kun väittämään, että Fida olisi Suomen kehitysyhteistyövarojen suurin välittäjä. Näin ei ole.
        Kansalaisjärjestöistä suurimman osan saa Kehitysyhteistyön palvelukeskus ry KEPA. Luterilaiset Suomen Lähetysseura ja Kirkon Ulkomaanavun säätiö saavat yhteensä kaksi kertaa suuremman summan kuin Fida.

        Kumoan virheellisenä myös Pe.ku:.n väittämän, että Ulkoministeriön myöntämät varat kehitysyhteistyöhön olisivat helluntaiherätyksen suurin tukipilari. Ihan huvittaa moinen väittämä.

        Fidan harjoittaman kehitysyhteistyön rahoittajista Ulkoministeriö on suurin, ja niin kuuluu ollakin. Fida on varmaan kiitollinen, että saa olla yksi suurimmista avun välittäjistä. Paljon tarvitaan seurakuntien vapaaehtoista työtä ja taloudellista panostakin, jotta köyhimmistä köyhimpiä voidaan auttaa. Varat menevät oikeaan osoitteeseen.

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Kepa ei ole kansalaisjärjestö vaan kattojärjestö joka hoitaa koulutusta ym pyrogratiaa.
        http://www.kepa.fi/toiminta

        Ulkoministeriöllä on kymmenkunta kansalaisjärjestöä yhteistyökumppaneina ja tarkistin että vuoteen 2008 saakka Fida on saanut niistä eniten tukea ja muistikuvani oli tuolta ajalta eli virheellinen.
        Ei se ihan suurin ole tänä vuonna mutta ero suurimpiin (lähetysseuraan ja kirkon ulkomaan apuun) on vain muutama prosentti.


      • body

        Fida on ehken parhaiten auttamassa kansan tasolla, mutta muistettakoon vain yksi esimerkki, kun Kenia sai muhkeita avustuksia, niin silloinen presidentti Arap M veti itselleen kermat päältä.

        Ja näin se juoksee muuallakin, ensin eliitti, sitten sotakoneisto ja jos jotain jää, sitten köyhät.

        Amerikkalaiset puolueettomat tutkimuslaitokset ovat yksiselitteisesti selvittäneet että kehy rahat johtavat kohdemaassa pahoihin vääristymiin.

        Olisi paljon järkevämpää poistaa kehymailta tuontitullit, mutta sitähän ei meidän oma kermaporukka hyväksy.

        Se antaisi kehymaille intoa ja omatoimisuutta ja he työllistäisivät itse itsensä ja samalla heidän talouselämä alkaisi nousta ja kehittyä.

        Kehyrahat passivoivat heidän elämää.


      • body

        Siinä olen samaa mieltä että nuo kasinopelurit ja pankit joutavat kantaa itse vastuun sijoituksistaan ja lainoistaan.

        Jos eivät pysty hoitamaan velvoitteitaan, otettakoon ne EU`n tai valtion omistukseen.

        Kyllä meidän on ensisijaisesti hoidettava oman maan vähäosaiset, sairaat ja vanhukset, sillä ulkopuoli on pohjaton kaivo ja kannettu vesi ei kaivossa pysy.


      • tulikiitollinen
        Pe.ku kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        Kepa ei ole kansalaisjärjestö vaan kattojärjestö joka hoitaa koulutusta ym pyrogratiaa.
        http://www.kepa.fi/toiminta

        Ulkoministeriöllä on kymmenkunta kansalaisjärjestöä yhteistyökumppaneina ja tarkistin että vuoteen 2008 saakka Fida on saanut niistä eniten tukea ja muistikuvani oli tuolta ajalta eli virheellinen.
        Ei se ihan suurin ole tänä vuonna mutta ero suurimpiin (lähetysseuraan ja kirkon ulkomaan apuun) on vain muutama prosentti.

        byrokratia ei pyrogratia.


      • tulikiitollinen kirjoitti:

        byrokratia ei pyrogratia.

        Eikö vaan voisi vaatia FIDAA paljastamaan tilinsä, mihin rahat on käytetty? Vai pitääkö olla selvä rikos, että tilintarkastajat voi asian selvittää, onhan se yritys, joka on almujen varassa, ja siksi yleisöllä on oikeus tietää asiat, ja muutenkin, ne tulisi olla läpinäkyvät kaikilta osin !


    • apu ja apuva

      Hellarit eivät tee mitän hyvästä tahosta. Takana on aina omanvoiton pyynti.

      He saavat veronmaksajien rahoilla kymmeniä aattensa levittäjiä maailmalle. Ne rahat ovat poissa kohdenmaan avuntarvitsijoilta.

      Hellarit ovat amerikkalaista alkuperää oleva uskonto. Mkä olisi lännen helpoin tapa saada maailmalle vakoilijoita omaksi hyväksi? Pistää niitä uskovaisten joukkoon.

      Rikas länsi voisi auttaa jälkeenjääneitä siirtomaitaan suoralla tuella. Se voisi toteutua tukemalla maiden omaa teollisuustuotantoa pyyteettömästi. Tässä kuviossa hellaripapeilla ei ole mitään tekemistä.
      Lännen tukema vapaakauppa on se ideologia, joka takuuvarmasti estää kolmannen maailman teollistumisen sekä kuolettaa niiden elintarviketuotantoa.

      Maailma tarvitsee uutta kansainvälistä taloudellista järjestystä almujen heittämisen sijaan.

      • "He saavat veronmaksajien rahoilla kymmeniä aattensa levittäjiä maailmalle."

        Ei kymmeniä, vaan heitä on tuolla rahalla useita satoja.


    • Mohikaani_27

      * Väärin Pe.ku ? Fida ei ole herätyksen suurin tukipilari, suurin on Jeesus Kristus, ja rahallisesti seurakunta, joka koostuu paikallis-seurakunnista.

      * Lähetystyö on aina ollut seurakuntien kutsumus tehtävä, jonka Jeesus antoi seurakunnalleen ja pitää muuten huolta, että lähettejä voidaan lähettää?

      * Fida, ja yleensä lähetystyö jatkuu h-herätyksessä, samoin Raamattu-opisto toiminta, vaikka kaikki valtion avustukset lakkautettaisiin. Nämä asiat on Pe.ku korkeimmissa käsissä, kuin valtion päätettäväissä?

      * Seurakunta on Kristuksen, ja Hän myös vastaa sen toiminnasta loppupeleissä, vaikka menisi kaikki maallisten instanssien tuet?

      * Sinulla vaan on sairaanloinen vihamielenkiinto h-herätyksen toimintaa kohtaan, nautit sydämestäsi, jos on jotain nekatiivista jutun juurta tarjolla, josta voi vääntää vääristettyä ja muunneltua totuutta. Niin kuin nyt tämä 90% rikolisten taskuun menevä , täyttä puppua, Erkki Pennanen kun eitiedä yhtään enempää kuin sinäkään TOSI asioita, huhuja ja juoruja liikkuu aina, pahan kielen siivittämänä ! Ja siinä sinä olet Nr: 1.

    • taas opettamassa

      Täytyy todeta, että peku on täysin utopistisilla linjoilla nyt tiedoissaan. Uskoo Hymyyn, muttei usko todellisa uskvia! Olen mohikaanin kanssa samaa mieltä. Kiva mohikaani, ettet syyllistynyt nyt pekun naljailuun ja vihaissen nimittelyyn! Onko Pääsiäisen Herra ja Vapahtajamme lopultakin saanut alkaa muuttaa sinuakin!

    • Liian läheltä nähnyt

      Toivottavasti kaatuu koko lafka. On sellainen suojatyöpaikkojen armeija, että ei mitää rajaa Muutamassa vuoidessa kasvanut toimistohenkilöstön määrä kaikenlaisilla paperinkääntelijöillä, joilla on sattunut olemaan sopiva sukutausta tai kaverisuhde Ollin kanssa. Piiri pieni pyörii joensuulaiset ja kumppanit siinä pyörii,,


      • K. Iisebel

        En malta olla kommentoimatta, kun kerrankin analyysi osuu naulan kantaan.

        Vastaa täysin sivusta seuranneen kokemusta ja havaintoja. Siksi en tue ko. lafkaa enkä käy heidän edustamissa tilaisuuksissa. No, samanlaista kähmintää se tuntuu olevan kaikissa kristillisissä avustusjutuissa, joten ei mitään uutta taivaan alla.


      • myösliianlähetänähny

        Samaa mieltä. Pelkästää seurakuntien kautta palkataan ja toimistotehtäviinkin täysin osaamattomia henkilöitä ilman sopivaa koulutusta.


    • ---

      Kyllä varmaankin Hakkaraisella on mielipiteet jumissa, jos hän on ollut osallisena valtion hankkeissa Väli-Amerikassa! Luulenpa, että silmät avautuvat, kunhan pääsee tutustumaan kansalaisjärjestön kehitysyhteistyöhankkeisiin.

      Suomalaisten järjestöjen KYT on arvostettua kaikkialla maailmassa, ja valtiokin on sen huomannut. Toivotaan, että myös nämä kaksi ns. valtiomiestä tulevat ymmärtämään, mitä tarkoittaa todellinen kehitysapu, jota oikeasti annetaan sydämellä ja rakkaudella, ei verottoman mersun toivossa.

    • body

      On se ennenkin ollut tiedossa että kehyrahoista osa menee k.o. maan hyväosaisten pussiin ja on pois oman maamme vähäosaisilta.

      Joka haluaa tehdä kehy työtä,tehkööt omasta pussistaan, silloin se on reilua peliä.
      Meillä oma kermaporutta huutaa " lisää kehyrahoja " mutta eivät viitsi sitä omasta pussistaan tehdä, vaan haluavat maksattaa yhteiskunnalla omat harrastuksensa.
      Saavat matkailla maailmalla yhteiskunnan laskuun ja käydä lupailemassa lisää kehytukia.
      Hölmöläisten hommaa.

      Kehyrahat olisi heti puolitettava ja käytettävä toinen puoli oman maan vähäosaisten hyväksi ja heitä kyllä löytyy.
      Herrojen ei tarvitsisi kauas matkailla, sillä lähimpään hoitolaitokseen lienee matkaa vain muutama kilometri.

      • tode*

        suomalaisilla löytyy rahaa avustaa myös oman maan köyhiä, jos vain tahtoa löytyy.


        Kyt-varoja ei tarvitse puolittaa, vaan lisätään niitä, ja aletaan itse katsomaan, mihin kaikkeen turhaan me rahojamme kylvämme.

        Suomalaisilla keskinmäärin on rahaa, mutta me käytämme sitä vain omaksi hyödyksemme. Silloin, kun hyödymme ostoistamme itse, ei isokaan summa tunnu missään, mutta kun pitäisi antaa toiselle, pitää jo puolittaa. Sellaisia me olemme. :(

        Mitä luulet, loppuuko Suomesta köyhyys, jos kehitysapu lopetetaan?

        Tässä yksi mielenkiintoinen linkki liittyen ketjubn aiheeseen, ole hyvä:

        http://www.kepa.fi/uutiset/8360


      • tode* kirjoitti:

        suomalaisilla löytyy rahaa avustaa myös oman maan köyhiä, jos vain tahtoa löytyy.


        Kyt-varoja ei tarvitse puolittaa, vaan lisätään niitä, ja aletaan itse katsomaan, mihin kaikkeen turhaan me rahojamme kylvämme.

        Suomalaisilla keskinmäärin on rahaa, mutta me käytämme sitä vain omaksi hyödyksemme. Silloin, kun hyödymme ostoistamme itse, ei isokaan summa tunnu missään, mutta kun pitäisi antaa toiselle, pitää jo puolittaa. Sellaisia me olemme. :(

        Mitä luulet, loppuuko Suomesta köyhyys, jos kehitysapu lopetetaan?

        Tässä yksi mielenkiintoinen linkki liittyen ketjubn aiheeseen, ole hyvä:

        http://www.kepa.fi/uutiset/8360

        Mitä luulet, loppuuko Suomesta köyhyys, jos kehitysapu lopetetaan?

        Tuo on aivan ala-arvoista.
        Ei rahaa pidä laittaa korruptioon ja rikollisuuteen sen takia että sillä ei poistettaisi "sinun mielestä" köyhyyttä Suomesta.

        Kun asiantuntija sanoo että 90% kehitysavusta heitetään hukkaan niin se on valtava summa (keskimäärin n. 150 euroa vuodessa jokaiselta suomalaiselta, vauvasta vaariin tai mummoon).

        Ja loput 10% menee lähes kokonaan omaa uskoaan levittäville järjestöille.


      • tode*
        Pe.ku kirjoitti:

        Mitä luulet, loppuuko Suomesta köyhyys, jos kehitysapu lopetetaan?

        Tuo on aivan ala-arvoista.
        Ei rahaa pidä laittaa korruptioon ja rikollisuuteen sen takia että sillä ei poistettaisi "sinun mielestä" köyhyyttä Suomesta.

        Kun asiantuntija sanoo että 90% kehitysavusta heitetään hukkaan niin se on valtava summa (keskimäärin n. 150 euroa vuodessa jokaiselta suomalaiselta, vauvasta vaariin tai mummoon).

        Ja loput 10% menee lähes kokonaan omaa uskoaan levittäville järjestöille.

        te kehitysyhteistyön alasajajat uskotte, että rahahanat omaan maahan aukevat sillä siunamalla hetkellä, kun kehitysyhteistyövarat jäädytetään. Sehän on PS:n politiikan yksi tärkein pointt, jota tässkin ketjussa kehutaan.

        Kuka on asiantuntijasi, joka väittää kehitysavun menevän hukkaan? Nallukkako, jolla yksin on rahaa avustaa kokonainen maa ylös mutaliejuista?

        Olen hyvin vahvasti sitä mieltä, että kun puhutaan kansalaisjärjestöjen tekemästä työstä, ei puhuta korruptiosta tai rikolliskytkennöistä. Nyt sitten paljon hyvää ja kestävää kehitystä aikaansaavat toimijat on sotkettu, tahallisesti jopa, em. ala-arvoisiin toimiin, lapsi putkahtaa lokaan kaatajan sankosta.
        Kuka tässä siis puhuu ala-arvoisesti?


      • tode* kirjoitti:

        te kehitysyhteistyön alasajajat uskotte, että rahahanat omaan maahan aukevat sillä siunamalla hetkellä, kun kehitysyhteistyövarat jäädytetään. Sehän on PS:n politiikan yksi tärkein pointt, jota tässkin ketjussa kehutaan.

        Kuka on asiantuntijasi, joka väittää kehitysavun menevän hukkaan? Nallukkako, jolla yksin on rahaa avustaa kokonainen maa ylös mutaliejuista?

        Olen hyvin vahvasti sitä mieltä, että kun puhutaan kansalaisjärjestöjen tekemästä työstä, ei puhuta korruptiosta tai rikolliskytkennöistä. Nyt sitten paljon hyvää ja kestävää kehitystä aikaansaavat toimijat on sotkettu, tahallisesti jopa, em. ala-arvoisiin toimiin, lapsi putkahtaa lokaan kaatajan sankosta.
        Kuka tässä siis puhuu ala-arvoisesti?

        Et ymmärrä kehitysyhteistyöhön laitetun rahamäärän suuruutta verrattuna siihen mitä sillä saadaan.
        Se voi yksittäisestä helluntailaisesta tuntua suurelta kun sillä palkataan noin 200 lähetystyöntekijä-nimikkeellä toimivaa kehitysyhteistyön tekijää, käännytetään kansaa ja rakennetaan esim. jokunen kaivo ja muut 10 samankaltaista järjestöä tekevät saman.

        Tuolla summalla vaan saisi ehkä kymmenkertaisen määrän ja kun se käännytys jätettäisiin pois, niin vielä paljon enemmän.


      • tode*
        Pe.ku kirjoitti:

        Et ymmärrä kehitysyhteistyöhön laitetun rahamäärän suuruutta verrattuna siihen mitä sillä saadaan.
        Se voi yksittäisestä helluntailaisesta tuntua suurelta kun sillä palkataan noin 200 lähetystyöntekijä-nimikkeellä toimivaa kehitysyhteistyön tekijää, käännytetään kansaa ja rakennetaan esim. jokunen kaivo ja muut 10 samankaltaista järjestöä tekevät saman.

        Tuolla summalla vaan saisi ehkä kymmenkertaisen määrän ja kun se käännytys jätettäisiin pois, niin vielä paljon enemmän.

        jospa onkin niin, että ymmärrän, ja tiedän, aika paljon rahamääristä, niiden suuruuksista tai pienuuksista?
        Ja saattaa olla, että tiedän aika paljon sinua enemmän myös siitä, mitä KYT-työntekijät hankekohteissaan puuhaavat. Ja sekin vielä ehkä on tiedossani, mikä on UM:n rooli valvojana, ei vain rahoittajana. Onko avustusrahat anottu ja saatu telttakokouksien järjestämiseen kehitysmaissa, vai onko sittenkin saatu aikaan jotain ihan konkreettista ja pysyvää apua niille kaikkein köyhimmille?

        Pienen Suomen kansalaisjärjestöjen "jokuset kaivot" ovat tietysti mitättömiä suuriin tekijöihin verrattuna, mutta kuitenkin niillä ollut suuri vaikutus monen ihmisen elämään. Tässä yksi mitätön pikkukaivo:

        http://www.slummikoulu.fi/

        Kuinka monta koulua ovat Suomen Vapaa-ajattelijat rakentaneet kehitysmaissa tänä vuonna?


      • tode* kirjoitti:

        jospa onkin niin, että ymmärrän, ja tiedän, aika paljon rahamääristä, niiden suuruuksista tai pienuuksista?
        Ja saattaa olla, että tiedän aika paljon sinua enemmän myös siitä, mitä KYT-työntekijät hankekohteissaan puuhaavat. Ja sekin vielä ehkä on tiedossani, mikä on UM:n rooli valvojana, ei vain rahoittajana. Onko avustusrahat anottu ja saatu telttakokouksien järjestämiseen kehitysmaissa, vai onko sittenkin saatu aikaan jotain ihan konkreettista ja pysyvää apua niille kaikkein köyhimmille?

        Pienen Suomen kansalaisjärjestöjen "jokuset kaivot" ovat tietysti mitättömiä suuriin tekijöihin verrattuna, mutta kuitenkin niillä ollut suuri vaikutus monen ihmisen elämään. Tässä yksi mitätön pikkukaivo:

        http://www.slummikoulu.fi/

        Kuinka monta koulua ovat Suomen Vapaa-ajattelijat rakentaneet kehitysmaissa tänä vuonna?

        "Kuinka monta koulua ovat Suomen Vapaa-ajattelijat rakentaneet kehitysmaissa tänä vuonna? "

        Meniköhän vellit ja puurot sekaisin.
        Ei "slummikouluja" helluntailaiset rakenna vaan me kaikki suomalaiset yhdessä verovaroin, ihan kuten kyseisellä sivulla kerrotaan.

        "Slummikoulu-kampanja on rahoitettu ulkoministeriön kehitysyhteistyövaroin"

        Tuo nyt on jo kaiken huippu kun luulet että kehitysyhteistyörahat tulevat helluntailaisilta.


    • * Eikä Fida ole mikään h-seurakuntien tukipilari, päinvastoin, seurakunnat tukee lähettin toimintaa ja koko lähetystyötä.

      • oikeilla nimillä

        Just, just
        Kyllähän tosi on, että hellareitten todellinen lähettimäärä on lähempänä 50 henkeä. Muut ovat kehitysyhteistyönharrastelijoita, joilla helluntaiherätys yrittää nostaa statustaan. Raportteja osaa tehdä kuka vaan... Fidan henkilöstöhallinto on ihan päin pers..., lähimmäisiä murjotaan miten sattuu, jotta saadaan vain sukulaiset ja kaverit työllistettyä kehitysyhteistyörahoilla. On se vain kumma juttu, miten kyvykkyysgeenit kulkevat tietyissä suvuissa ja osa on pakkaantunut vielä Espooseen. Erityisesti kyvykkyyttä on kasvanut Joensuussa...


      • Mökkikauppoja

        Eikä pelkästään seurakunnat, vaan myös seurakuntien mummot testamenttaavat kesämökkejään yms. Olis tutkivalle journalismille töitä, miten niitä sitten realisoidaan Ainakin takavuosina meni yksi mökki toimiston henkilökuntaan kuuluvalle, nykyisin organisaatiossa korkealla olevalle henkilölle "markkinahintaan"...


      • ------

        Mutta Fida lähetystorit ry rahoittaa Fida Internationalin toimintaa, joka taas tukee kristillisiä seurakuntia kautta maailman.


      • fuuj
        ------ kirjoitti:

        Mutta Fida lähetystorit ry rahoittaa Fida Internationalin toimintaa, joka taas tukee kristillisiä seurakuntia kautta maailman.

        Totta. Tämän lisäksi Lähetystorit nauttivat "yleishyödyllisen yhteisön" asemaa. Toreilla on sivareita ja työkkärin harjoittelijoita duunissa, eikä Fidan tarvitse maksaa arvonlisäveroa valtiolle. Myymälöissä soi vain kristillinen musiikki ja muuhun kuin krisinuskon piiriin kuuluvat esineet tai kirjat heitetään roskiin.


    • KTS (Ei kirj.)

      Tää onkin aika skitsofreenista hellareilta tää kehitysavun tukeminen toisella kädellä Fidan suuntaan ja sen leikkaaminen toisellä kädellä persujen suuntaan.

      On taidettu ymmärtää originellilla tavalla Jeesuxen ohjeistus, jossa kehotettaan vasenta kättä olemaan tietämätön siitä mitä oikea tekkee ja päinvastoin...

    • Teukka fani

      Pois rahat kehysjärjestöjen ylisuurilta organisaatioilta, lisää rahaa PYM-rahoitukseen ja pienille talkoileville kansalaisjärjestöille! Paljonko on Fidan toimistohenkilöstön suojatyöpaikkojen palkkamenot; kehitysyhteistyöjengiä 14 ihmistä lasketaan vaikka 2500€ keskipalkka. 2500x14x2x12= 840.000 € siihen päälle vielä päivärahat yms. Ja porukkahan matkailee paljon.... lisäksi tuo 14 henkeä työllistää varmasti Fidan hallinnossa pari muutakin tyyppiä joten toista miljoonaa menee jo palkkoihin ja sivukuluihin

    • Joku Roti

      Kehitysjärjestöjen toimintaan pitää saada oikeasti läpinäkyvyyttä ja toimintaan tehokkuutta.

      Esimerkiksi Fida International ja Fida Lähetystorit ry tuntuu olevan kaksinaamainen toimija. Kirppareiden asiakkaille kerrotaan, etteivät tuotot mene lähetystyöhön vaan humanitääriseen apuun. Silti koko henkilökunta, hallintoa myöten, kokee tekevänsä lähetystyötä ja se heijastuu myös kirppareiden toimintaan. Ei-kristilliset kirjat, patsaat ja taulut heitetään roskiin ja rukoushetkiä pidetään. Henkilöstö koostuu lähes pelkästään seurakunnan jäsenistä ja kuulemma osittain provio-pohjaisiin palkkoihin ollaan siirtymässä: tästäkö johtuu jatkuvasti nousevat hinnat?

      Täytyy myös muistaa että kyseinen järjestö, "yleishyödyllisenä järjestönä" nauttii erityisasemaa Suomessa. Sen ei tarvitse maksaa arvonlisäveroa myymistään tuotteista ja se saa hyödyntää muun muassa sivareita ja työkkärin harjoittelijoita työvoimanaan.

      • wanha- aatu vapaana

        Tässä voi sivullisena kommentoida savuavaa rauniota.
        Valtio käyttää kehitysyhteistyövarojen välityksessä valmiita kanavia, eri srk. ym.
        Uusia ei tarvitse asian hoitamiseksi tehdä, ei myllypaariveikkojen tuki nimellä toimitettavaa kanavaa ja sen porukan lähettämistä asian hoitoon paikanpäällä.
        Porukka uupuu jo kaupungin rajalle, sammuen jne. Siksi on edullisempaa ja järkevämpää kanavoida jo toimivien järjestöjen kautta apu. ts. se on säästö yhteiskunnassa. Nämä porukat vain täällä veuhkaavat joutavaa jonkun tarkoitushakuisuuden takia.
        Sitten näitten työllistämishuutojen suhteen, että monella tulee täyteen työttömyyspäivärahakausi ja leipä loppuu, ellei saa jotain työllistämispaikkaa.
        Tämäkin on meidän yhtekiskunnan järjestelmän tulos, ettei pistetään työtön johonkin tehtävään. Sillä on oma monisäikenen apu, on johonkin johon lähteä, on ihmisiä, mitä tavata jne. sekä varmistetaan huominen, että tulot riittäisi elämiseen.
        Tämä on realielämää ja että hommat riittäisi, niin yhteiskunta käyttää jokaista kanavaa elämisen takia.
        Ei se senkummoisempaa ole, mutta poruporukka ei tätä halua sanoa, vaan tappaisivat kaiken tästä yhteiskunnasta. Nostakaa äänenne tätä järjestelmää vastaan, niin ei tarvitseisi työllistää jotenkin ihmisiä.
        Eli aika fariseuksia todella olette.
        Hävettäisi kirjoittaa, jos teidänlaisien kannaottojen sanoitusta pitäisi esiintuoda.

        kirjoitteli wanha-aatu, vapaana ajattelija, ei minkään uskonsuunnan kirjoissa.


      • saas nähdä
        wanha- aatu vapaana kirjoitti:

        Tässä voi sivullisena kommentoida savuavaa rauniota.
        Valtio käyttää kehitysyhteistyövarojen välityksessä valmiita kanavia, eri srk. ym.
        Uusia ei tarvitse asian hoitamiseksi tehdä, ei myllypaariveikkojen tuki nimellä toimitettavaa kanavaa ja sen porukan lähettämistä asian hoitoon paikanpäällä.
        Porukka uupuu jo kaupungin rajalle, sammuen jne. Siksi on edullisempaa ja järkevämpää kanavoida jo toimivien järjestöjen kautta apu. ts. se on säästö yhteiskunnassa. Nämä porukat vain täällä veuhkaavat joutavaa jonkun tarkoitushakuisuuden takia.
        Sitten näitten työllistämishuutojen suhteen, että monella tulee täyteen työttömyyspäivärahakausi ja leipä loppuu, ellei saa jotain työllistämispaikkaa.
        Tämäkin on meidän yhtekiskunnan järjestelmän tulos, ettei pistetään työtön johonkin tehtävään. Sillä on oma monisäikenen apu, on johonkin johon lähteä, on ihmisiä, mitä tavata jne. sekä varmistetaan huominen, että tulot riittäisi elämiseen.
        Tämä on realielämää ja että hommat riittäisi, niin yhteiskunta käyttää jokaista kanavaa elämisen takia.
        Ei se senkummoisempaa ole, mutta poruporukka ei tätä halua sanoa, vaan tappaisivat kaiken tästä yhteiskunnasta. Nostakaa äänenne tätä järjestelmää vastaan, niin ei tarvitseisi työllistää jotenkin ihmisiä.
        Eli aika fariseuksia todella olette.
        Hävettäisi kirjoittaa, jos teidänlaisien kannaottojen sanoitusta pitäisi esiintuoda.

        kirjoitteli wanha-aatu, vapaana ajattelija, ei minkään uskonsuunnan kirjoissa.

        Kaatuukohan Peku, jos Fida jatkaa hyvää toimintaansa?


      • saas nähdä kirjoitti:

        Kaatuukohan Peku, jos Fida jatkaa hyvää toimintaansa?

        * Peku on tehnyt tämän aloituksen 24.04.2011. Eikä FIDA ainakaan vielä ole kaatunut ? Eikä pekukaan, että turha spekulointi koko Fidan mollaaminen. Entäpä josFida onkin Jumalasta kuitenkin, ja pekun tuntien, asian otti esille ateisti, joka mielellään näkisi uskovien kaatuvan kuin luoko puimurin terään.


      • siltä näyttää

        KTS:lle

        Onko Fida ainoa hengellinen järjestö, jota te, entiset kommunistit tuette?

        Hyvä edes niin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe