Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

8 kk.n päästä jouluilta

herkko 47

Onhan tämä hienoa. Silloin on talvipäivänseisaus takana ja päivä jatkumapuolella.
Sanon tätä oravanpyörämaailmaksi. Ukki, ettei noin pidä ajatella.
Niin paljon odottanut näitä keväisiä päiviä, ensimmäisiä leskenlehtiä, sinivuokkoja; nyt kun nämä on läsnä, pelottaa että pian päivä alkaa lyhenemään.
Syksyllä tulee yleensä koko talven kestänyt alakulo, vaikka olen siihen varautunut, pitänyt mielessä ettei tule sitten yllärinä, syksy.

Vastapuolella maapalloa meistä on myöhäsyksy ja päivän valoisa aika enää lyhyt. Uskon, että kaikkina aikoina eläneet ja nykyisin elävät muodostavat muistipankin.
Siellä on kaikki tieto. Ukki on huolissaan, tuo poika on vielä vaikeuksissa.

Katiskat haettiin pois kun jäät alkavat jo tummua. Toinen oli syvemmällä. Siellä iso made. Ne on aina hyviä, oikein valmistettuna.
Asun isovanhemmilla, koska omat vanhempani ovat eronneet. Olen onneton, vaikka minulla on kaikkea; lahjaton, koska olen vain lehdenjakaja, ne sanoo.

Aaamulla taas 04 jakolaatikolla. Palkkani on pieni, mutta niin on menotkin. Tulen viinasta aivan kaheliksi, vaaraksi itselle ja toisille. On ehto. Niin kauan kuin pysyn erossa viinaksista saan asua papan ja mummin talossa.
En ole puhunut mitään mummista. Ei siitä tartte puhua. Se on maailman paras ihminen. Sellasista ihmisistä pitääkin olla puhumatta.

8

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herkko 47

      Mistäköhän hääki kertoo, että koen ajankulumisen super nopeana. Vielä äsken tuntui olevan lunta metri ja kyulmää kuin Siperiassa.
      Käytin mummia tänään terveyskeskuksessa kun hänen lääkemääräystään ei enää suostuttu uusimaan. Minulla nyt mitää autoo oo, mutta he ostivat Toyotan.

      Samanlainen, joita Itellakin, työnantajani suosii. Ne on kestäviä ja luotettavia Tojo Varikset, hienommin jotai Yaris.
      Ukki ei enää uusinut ajokorttiaan kun tuli 85v syksyllä täyteen. Tyttöystäväni tuli käymään tänään. Ovat hyvää pataa mummin kaa.
      Mummille mieleen, että hänen auttamisintonsa on yltänyt SPR:n vapaaehtoisauttajiin, kevyehkö toimistotyö antaa siihen mahiksii.

      • herkko 47

        Kaikki eivät ole enää "pelissä" mukana 7kk päästä. Mukana olevat viettävät jouluaattoiltaa. Hyvä juttu koska päivä on taas jatkumisen puolella valoisuuden suhteen.

        Nyt kuitenkin nautitaan mahtavasta pohjolan kesästä. Sade tai hiukan kolea päivä ei haitta mitään. Laitan sadevarusteet päälle ja kävelen sateessa.
        Tyttöystävä sanoo, että olen hullu mutta aina se lisää...hän yhtä hullu.

        Iltauutisilta menen vielä uimaan kotirantaan. Vesi on vielä kylmää, ei kuitenkaan talviuintia harrastavalle,


    • herkko 47

      Ei pitäis helposti lupautua mökkitalkoisiin.


      Siellähän oli kokonainen savotta meneillään. Kymmenmonta tukkipuun kokoista puuta kaadettavana.
      Kaikki nuo klapipöllin pituisiksi katkottuna. Aamu 8 pelkää sahausta. Voimille se ottaa, harvemmin metsuritöitä tekevälle.
      On niin pehmee ja kuitti olo että.

      Harmitti suoria havu tukkipuita silputa energiapuuksi. Noista tulee rekkakuorma pilkottuna polttopuuta.
      Seuraavalla kerralla sanon, että nyt kyllä tilauskirja on liian täys.

    • Helios arpa

      Lähellä Antarktista asuvat ihmiset elävät nyt kaamosaikaa, mutta kyllä he siitä selviävät.
      Elokuun lopulla valoisuutta sielläkin jo enemmän. Esim. Ushuai tai Port Williams Eteä-Amerikan mantereen kärjessä näitä nyt kaamosalueita.

    • aliosherpa

      Yöt yhä pitenevät rivakasti. Päivät talvipäivänseisaukseen asti elän kuin leikkihirressä. Toisaalta lämmin syksy lyhentää tätä odotusta.

      Saadaan nähdä tuleeko ne hirmupakkaset tulevana talvena, kahta edellistä tiukempina.
      Se entisen hampparin lausahdus, tulis sata astetta pakkasta ja satasen hinta leipäkilolta. Saunaolvitkin saa jo unohtaa.

    • Ystävällisinterveisi

      Et sinä lahjaton ole, koska kirjoitat noin sujuvasti ja hauskasti.
      Kiitos, tekstisi oli erittäin, mielenkiintoista ja viihdyttävää luettavaa.

    • herkko 48

      Hai sinä ilmeisesti valtaväestöön kuuluva kirjoittaja. Ihan meinas mennä Viivin tekemä sardelli-härdelli voileipä snautseri Serban suuhun.

      Ihan mahdottomasti sinulle tätä mukavata syksyistä kevättä. Kun kuitenkaan tuskinpa, parja parja vaan lotteripelissä

    • jk

      ninkö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe