hei 'lilly strattera'

:|:

voitasko jutella siitä rasismista jossain muulla palstalla? Täällä näkyy olevan joku höpelö natsi seriffi, joka sensuroi kaiken ja juttelee joutavaa paskaa jostain islamista häiriköiden muitten keskusteluketjuja.

10

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lilly strattera

Kyllä minä voin keskustella täälläkin. Käytä sellaisia sanoja kirjoituksissasi, jotka ylläpito hyväksyy!
      Vastaapa kysymykseen, jonka sinulle esitin aikaisemmassa viestiketjussa!

• :|:

mitä ihmeen sanoja täällä ei saa käyttää??

Vieläkö se kysymys on siellä? Kun jotain jo vastasin mutta oli sitten hävinnyt sieltä, kiitos idiootti seriffin.

• :|: kirjoitti:

mitä ihmeen sanoja täällä ei saa käyttää??

Vieläkö se kysymys on siellä? Kun jotain jo vastasin mutta oli sitten hävinnyt sieltä, kiitos idiootti seriffin.

Äläs nyt niin huolestu. Laita kopsu siitä vaikka sähköpostiini - niin laitan joko viestin palstalle tai anteeksipyynnön paluupostissa.

Täällä osa viesteistä varmaankin katoaa "kiellettyjä" sanoja imuroivan automaatin kautta - ja osa tietysti ylläpidon. Että en - ainakaan aina - se pahin pahis ole.

Mover kirjoitti:

Äläs nyt niin huolestu. Laita kopsu siitä vaikka sähköpostiini - niin laitan joko viestin palstalle tai anteeksipyynnön paluupostissa.

Täällä osa viesteistä varmaankin katoaa "kiellettyjä" sanoja imuroivan automaatin kautta - ja osa tietysti ylläpidon. Että en - ainakaan aina - se pahin pahis ole.

ei minulla mitään kopsuja ole.

Mitä sanoja täällä ei saa käyttää?

ei tuolta muuta löytynyt kuin tämä:

"Toisen ihmisen pään sisään kun ei näe, ei tietenkään voi ymmärtää hänen vihansa syytäkään. Minulle joka tapauksessa on käsittämätöntä ehdoton viha jotakin ihmisryhmää kohtaan ilman henkilöön liittyvää syytä.
        Mustia ihmisisä kohtaan tuntemallasi vihalla on suora kohde. Toistan kysymyksen, jonka esitin jo poistetussa aloituksessa: Oletko ajatellut tietämättäsi vihaavasi jotakin lähipiirisi kuuluvaa ihmistä? Useimmat homoseksuaalit nimittäin eivät uskalla "tulla ulos kaapista" juuri sinunlaistesi ihmisten takia."

Johon jo vastasin, mutta vastaan nyt sitten jotain uudestaan.

Eli valkkaan kyllä lähipiirini, ettei siellä tarvitse vihata ketään.

Ja homoista en halua keskustella. Eikä kyllä yhtään ... 'kielletty sana':kään kuulu kaveripiiriini.

Enkä minä mitään ihmisryhmiä vihaa, vaan ainoastaan ... 'kielletty sana'.

Yleisellä tasolla en halua keskustella täällä mistään rasismiin liittyvästä. Jos joku haluaa jutella tästä minun henkilökohtaisesta 'ongelmastani' niin ok. Vaikuttaa kuitenkin vähän siltä että se on täällä mahdotonta. Kohta tässäkin varmaan seriffi alkaa jauhaa paskaa jonkun ulkopuolisen kanssa jostain islamista. Keskustelujen etikettiinhän pitäisi kuulua, että vitjan aloittaja keskustelee siinä keskustelussaan niiden kanssa kenen huvittaa, eikä siellä pidä sitten ulkopuolisten ruveta riitelemään ihan muista asioista.

Moverille viesti tässä

jos nyt satut lukemaan.

-

Olen nyt vähän lueskellut tämän palstan juttuja ja tämä vihan määrä mitä täällä tulvii silmiin, on suorastaan kuvottavaa. Hyi hitto. En tajua miten joku voi olla tällaisella palstalla sefuna tulematta hulluksi itsekkin. Naurettavinta vielä, että joku sana on täällä tai kai koko suolessa jotenkin kielletty sana. Kaikenlaisilla palstoilla olen vieraillut täällä, mutta tämä on kyllä jostain sairaasta ääripäästä. En oikeastaan halua olla tällaisten juttujen kanssa missään tekemisissä, joten olisin tyytyväinen jos poistaisit nämä aloitukseni mitä olen tänne tyhmyyksissäni laittanut. Please?

lilly strattera > [email protected]

• Siis - oletko Lilly Strattera vai :I: ?

Luulisin, että kykyni erottaa aika selkeästi viha, kokemukset, mielipiteet ja niiden suhde - siis ainakin osapuilleen(?) - antaa minulle mahdollisuuden "irrota" siitä pahemmastakin matskusta, mitä täällä on.

Nämä jutut ovat kuitenkin olemassa, vaikka ne eivät aina kivoja olekaan.

Vaikka väitän hallitsevani vähintään kohtuullisen hyvin ihmisoikeuksien suhteen yksilöön ja yhteisöön, ei minulla ole aavistustakaan. miksi tuntuu siltä, että minun paikkani on täällä.

Vähän ehkä on hyvä raottaa siviiliverhoa. Olen ympärilläni epäoikeudenmukaisuutta tai hätää nähdessäni usein puuttunut asiaan siinä määrin, että olen saanut asian korjatuksi. Riippumatta siihen, onko avun tarvitsija ollut ihan läheinen vai ei.

Se saattaa juontaa juurensa joihinkin omiin heikkouden kokemuksiin - enkä väitä ollenkaan, etteikö ko. kehitys olisi ollut myös itseriittoinen.

Mutta moderointi tällä palstalla on joka tapauksessa tähänastisten osien summa ja koen sen mielekkääksi sekä itseni että yhteisöni kannalta.

Takerru siihen en ollenkaan - vaikka tämä mulle tärkeetä onkin. Kun joku kertoo oikean perusteen tästä maailmasta, miksi minun ei kantsi hoitaa tätä hommaa, niin lähden, tekemään jotain muuta. Itselleni en tätä tee.

Olen ihan samanlainen tatti kuin kaikki muutkin. Itseäni täällä peilaan pelkästään käydyn keskustelun suhteen. Ja sitä kunnioitan.

Minulle on aivan sama onko täällä esitetyt kommentit ääripäätä tai keskitietä. Ne on esittänyt ihminen, joka on halunnut kertoa jotain. Osallistua. Ja vaikkapa sitten on halunnut tuhotakin, niin tätä tapa on parempi kuin valomerkin jälkeen muksiminen. Ja vastine on takuulla luvassa.

Ihmistä tulee kunnioittaa - ja antaa hänelle tilaa. Se on yhteiskuntamme arvoperustasta kasvanut opastus. Räikeinkin kommentti on ihmisen kommentti. Ja se ei - ainakaan minulta - saa sen enempää kirousta kuin hiljaisuuttakaan osakseen - vaan vastineen, joka, omasta mielestäni, ohjaa inhimillistä energiaa hedelmälliseen suuntaan - josta taas itse tälle vastaan.

Asiattomuudet on asia erikseen.

Puheen kanssa aina pärjää. Ja se itse asiassa on ainoa tie tekoihin. Niihin oikeisiin.

• lilly strattera

Et ole varmaankaan ihan toivoton tapaus. En tiedä oikeasti rasistisuutesi astetta, mutta tämä viesti on joka tapauksessa paljon sovittelemvampi, kuin ensimmäinen aloituksesi.

Kirjoitit jotakuinkin näin:

Olen rasisti ja vihaan ..... (mustista ihmisistä käytetty loukkaava sana) ja ..... (homoseksuaaleista käytetty loukkaava sana).

Erikoista tietenkin oli se, että sanoit suoraan vihaavasi näihin ihmisryhmiin kuuluvia ihmisiä. Tällä palstalla on paljon rasistisia kirjoituksia loputtomine perusteluineen. Mutta useimmat kirjoittajat eivät silti myönnä olevansa rasisteja ja esittävät vihansa olevan jollakin tavalla oikeutettua.

Tunnetko oikeasti vihaa näihin ihmisryhmiin kuuluviin ihmisiin ja mikä mahtaa olla vihasi syy, sitä en tiedä. Ensin kuvittelin kirjoituksesi olevan humalassa tehty provokaatio.

Vihan tunteminen aivan tuntemattomia ihmisiä kohtaan on minulle tavallaan käsittämätöntä. Onko kuitenkin enemmänkin kysymyksessä vain ennakkoasenne. Rasistisuus on minun mielestäni paljonkin sitä. Ihmisten halua blokkiutua omiin ryhmiinsä. Rajan vetoa hyviin ja pahoihin ilman mahdollisuutta myönnytyksiin.

lilly strattera kirjoitti:

Et ole varmaankaan ihan toivoton tapaus. En tiedä oikeasti rasistisuutesi astetta, mutta tämä viesti on joka tapauksessa paljon sovittelemvampi, kuin ensimmäinen aloituksesi.

Kirjoitit jotakuinkin näin:

Olen rasisti ja vihaan ..... (mustista ihmisistä käytetty loukkaava sana) ja ..... (homoseksuaaleista käytetty loukkaava sana).

Erikoista tietenkin oli se, että sanoit suoraan vihaavasi näihin ihmisryhmiin kuuluvia ihmisiä. Tällä palstalla on paljon rasistisia kirjoituksia loputtomine perusteluineen. Mutta useimmat kirjoittajat eivät silti myönnä olevansa rasisteja ja esittävät vihansa olevan jollakin tavalla oikeutettua.

Tunnetko oikeasti vihaa näihin ihmisryhmiin kuuluviin ihmisiin ja mikä mahtaa olla vihasi syy, sitä en tiedä. Ensin kuvittelin kirjoituksesi olevan humalassa tehty provokaatio.

Vihan tunteminen aivan tuntemattomia ihmisiä kohtaan on minulle tavallaan käsittämätöntä. Onko kuitenkin enemmänkin kysymyksessä vain ennakkoasenne. Rasistisuus on minun mielestäni paljonkin sitä. Ihmisten halua blokkiutua omiin ryhmiinsä. Rajan vetoa hyviin ja pahoihin ilman mahdollisuutta myönnytyksiin.

en tiedä asteesta. Olen kuitenkin varmasti ihan puhdas rasisti. Tuskin kyse on mistään ennakkoluuloista, sillä on noitten kanssa joutunut tekemisiin silloin tällöin ja kyseessä on ollut näitä erittäin kyseenalaisin syin maahan tulleita nuoria miehiä ja naisia, kuin myös täällä työtä tekeviä kovapalkkaisia ammattilaisia. Sama pätee näihin amerikan neek...... En halua kenenkään blokittaa minua mihinkään, enkä minä blokita ketään, tai mitään ihmisryhmiä. Neek.... eivät vain mielestäni kuulu Suomen luontoon ja vielä vähemmän katukuvaan. Jos neek... on omassa elinympäristössään niin en minä sitä vihaa, enkä halua tappaa. Saa minun puolestani tehdä siellä mitä tykkää. En halua tappaa mitään eläimiä, mutta pakko se on joskus läpsäytellä esim itikoita iholta, ennen kuin ne pistää.

Vihani on oikeastaan enemmän inhoa. Vihahan on äärimmillään sitä mitä neek.... -valtioissa neek.... tekevät toisilleen, eli silpovat toisiaan viidakkoveitsillä. Sellainen ei pitäisi kuulua minkään sivistyneemmänkään ihmisrodun toimintatapoihin. Valitettavasti vaan ei ole kauaa kun Euroopassakin sodittiin todella raa'asti. Myös NATO käyttää jatkuvasti pakon edessä raakaa voimaa näitä erirotuisia vastaan, kun mikään järkipuhe ei tehoa, että olisivat ihmisiksi.

Tää on tätä, mutta jatketaan juttua jos foorumin herrat sen suo.

• Herra Mover ainakin sen suo. Tämä on asiallista keskustelua rasismista.

Me ihmiset inhoamme toisiamme - siis toki löydämme toisistamme piirteitä, joita emme syystä tai toisesta oikein diggaa.

Se on luonnollista.

Tämä oma systeemimme ei ole suinkaan ainoa tapa järjestää ihmisten väliset asiat. Eikä välttämättä paraskaan. Monissa yhteiskunnissa on monin eri tavoin etuoikeutettuja ryhmiä, jotka nauttivat erilaisia oikeuksia, vapauksia ja vastuita.

Esimerkiksi Hitlerin Saksassa ihmiset luokiteltiin suvunjatkamisen suhteen hyväksyttyihin ja ei-hyväksyttyihin.

Kriteerinä oli rotu (jonka määrittely aina on enemmän tai v'ähemmän mielivaltaista), terveys - eli vammaisia ei hyväksytty - ja toki samanmielisyys em. ajatusten kanssa.

Tuo oli yksi tapa järjestää asiat - ja sinänsä varmasti tehokkudessaan toi esim. taloudellisia säästöjä. Kyseinen järjestelmä syntyi jonkun tai joidenkin ihmisten valitsemista perusteista suhtautua ihmisiin.

Minun mielestäni tuo järjestelmä oli aika julma - ja sen lisäksi sen rotuluokittelu ei loppujen lopuksi palvellut edes tarkoitustaan.

Kun ajatellaan nykyistä yhteikuntaamme, niin saattaa tuntua että se on aika tehoton ja "löysä" - mutta se tuo yhdessä mielessää valtavasti energiaa: Ihmisten ai tarvitse jatkuvasti miettiä, olenko kelvollinen vai en.

Koska kelvollisuus, mm. edellisen esimerkin varassa, on täysin arpapleiä: Kuka tahansa voi satunnaisen diktaattorin alaisena saattaa joutua likvidoitavaksi.

Sen vuoki, kaikkine puutteineenki, minun mielestäni tällainen ihmisoikeusyhteiskunta on kuitenkin ihan ok.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59