TE-toimistossa käynti?

Lydia2

Ohje "käy henkilökohtaisesti TE-toimistossa" toistuu neuvoissa. Miten siellä käydään, pitääkö varata aika ja miten se varataan? Olen joskus yrittänyt soittaa paikalliseen TE-toimistoon, puhelu meni johonkin valtakunnalliseen palveluun, josta ohjattiin omaan toimistoon, puhelin hälyytti useaan kertaan jonka jälkeen tuli nauhoitettu viesti että henkilö ei ole tavattavissa, puhelu ohjattiin seuraavalle ja taas sama juttu. Puhelinkammoisena panikoiduin täysin, en enää pysynyt kärryillä kenelle olen soittamassa ja suljin puhelimen. Silloinen asia selvisi lopulta sähköpostitse, mutta kammo soittaa TE-toimistoon jäi. Jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi netissä, varataanko minulle automaattisesti aika? Jos ei, minkä ajan sisällä minun on käytävä toimistossa ja voinko vain marssia luukulle?

5

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mellorymel

Mene työkkäriin ja siellä virkailijan pakeille. Siinä se. Puhelinasiointi on riskaabelia siksikin, että virkailija voi aina unohtaa merkitä ilmoittautumisesi.

Minä aikanaa menin aina henkilökohtaisesti ja vaadin asiakaskorttiin virkailijan allekirjoituksen. Tuo siitä syystä, että tiedän monen menettäneen maksupäiviä, kun virkailija on unohtanut merkitä ilmoittautumisen tietojärjestelmään.

• KaikkiTalteen

"Minä aikanaa menin aina henkilökohtaisesti ja vaadin asiakaskorttiin virkailijan allekirjoituksen. "

Minä säilytän työkkäristä saamani vuorolapun sen takia, että parempi on omata joku dokumentti siitä, että on käynyt työkkärissä ajallaan. Jonotuslappuunhan on merkitty päivämäärä ja kellonaika.

Aikanaan tämän lappunsäilytyksen opin, kun työvoimavirkailija sanoi, että asiakaskortteihin määritettyjä aikoja väärennellään työttömien taholta.
      Sitten vielä kun ottaa valokuvan jonotustaulusta mikä täsmää omalle lapulleen, on hyvin hankala väittää, että ei ole ollut ajallaan työvoimavirastossa käymässä.

Ainakin näin parempi, kun käynnistään työkkärissä ei saa virallaista ja lainsäädännön kestävää dokumenttia.

• Lydia2

"Mene työkkäriin ja siellä virkailijan pakeille" tämä nyt ei auta yhtään. Pitääkö virkailijalle varata aika? Kun ilmoittautuu työttömäksi netissä, senkö jälkeen vain marssitaan toimistoon todistusten kanssa? Mistä tiedän että joku ehtii hoitaa asiani? En aio mennä sinne notkumaan koko päiväksi turhaan :(

• hmmmmmmmmmm

Hei

Virkailijalle ei tarvitse varata aikaa osa osa on jonotuslappujen kautta tavattavissa. Oma virkailija kuvioita ei tunneta. Maanantai on ruuhkaisin päivä, joten silloin ei kannata mennä toimistoon.

Todistuksista otetaan tarvittaessa kopiot ja syötetään te-keskuksen järjestelmiin. Voit viedä kopiotkin. Jos noita todistuksia on enemmän niin ei tarvitse istuksia odottelmassa että virkailija syöttää tiedot paperielita järjstelmään. Yksittäiset useammatkin toedistukset voit skannailla ja lähettää te.toimistoon.

syötettyjä tietoja voi katsella te-keskuksen sähköisen palvelun kautta. CV-netti palvelussa voit tulostaa ja muokata syötettyjä tietoja cv pdf tallentaa

• Lydia2

Kiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5548
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1918
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      122
      1088
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      825
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      801
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe