No niin! Nyt se sitten nähtiin minkä reaktion tuo pieni sivuhuomautus, jonka tein eräässä kirjoituksessani, sai aikaan. Toivon todella että jokainen lukee ja huomioi kaikki kirjoitukseni jakeet yhtä huolellisesti kuin Mikko nyt luki tuon sivuhuomautukseni.
Toivon myös että kirjoituksieni sanomat jäävät soimaan päähänne. Heh heeee!!!
Ymmärsin että reaktioita tulee mutta tämä teidän reaktionne meni yli ymmärryksen. Mikko teki aloituksen YHDESTÄ SANASTA jonka hän löysi kirjoituksestani???? Kiitos Mikko tarkkaavaisesta lukemisesta. Mutta sinä ymmärsit sanoman tietenkin väärin ja kirjoitit siitä sen väärän ja vääristeltyn tulkintasi mukaisesti. Ja tästä Mikon väärästä tulkinnasta sitten keskustellaan jaikalin opetuksena???
Mitä jaikali sitten väittää?
Minä pysyn siinä väittämässä minkä kirjoitin kun se ymmärretään oikein sellaisena kuin tarkoitin asian esittää. Raamatun totuus on että jokainen ihminen vaikuttaa omalta osaltaan Jumalan toimintaan paikkakunnallaan. Jotta asia tulisi selväksi jokaiselle lukijalle, totean seuraavaa:
Joku on sanonut että asian vetäminen sen äärirajoilleen liioittelemalla maksimaalisesti selventää parhaiten mitä tarkoitetaan.
Nyt vedän tuon niin suurta huomiota herättäneen väitteeni sen äärilaitoihin. Katsotaan mihin se sitten meidät vie. Mieti tätä; kuinka paljon Jeesus voi toimia ja parantaa sairaita jos
1. Paikkakunnalla tai kaupungissa ei ole yhtään uskovaa.
Yksikään ihminen ei välitä Jumalasta, ei Jeesuksesta eikä lue Raamattua. He pitävät Raamattua satukirjana. Kukaan ei usko sairaiden parantumiseen eikä kukaan myöskään rukoile sairaiden puolesta.
2. Kaikki paikkakunnan ihmiset ovat uskossa ja Pyhällä Hengellä täyttyneet. He lukevat Raamattua päivittäin ja kokoontuvat yhteen pienissä rukousryhmissä säännöllisesti. Jokaisella heillä on elävä yksityinen(kin) rukouselämä. He soveltavat Jumalan Sanaa käytäntöön ja pyrkivät tekemään sen mukaan. He siis rukoilevat sairaiden puolesta aina kun joku sairastuu.
Sitten kysyn;
1. Kuinka paljon Jeesus voi parantaa sairaita hengellisessä kokouksessa jossa saarnaaja, kokouksen vetäjä eikä kokousvieraat usko parantumisihmeisiin?
2. Kuinka paljon Jeesus voi toimia ja parantaa sairaita hengellisessä kokouksessa jossa saarnaaja julistaa KOKO evankeliumia ja nimenomaan sairaiden parantumista Jeesuksen haavojen kautta? Suurin osa kokouksessa olevista ihmisistä on henkikastettuja uskovia jotka uskovat parantumisihmeitä tapahtuvan tänäkin päivänä. Jeesus elää heidän sydämissään ja heidän keskuudessaan ja he kokevat sen. Jeesus on siis Pyhässä Hengessä ja Sanassaan läsnä uskoa luomassa.
3. Kuinka paljon paikkakunnalla tapahtuu Jumalan ihmeitä jos jokainen sen asukas on vanhurskas, ts uskossa Jeesukseen Kristukseen ?
Jaak 5:14-16 "Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras."
4. Kuinka paljon tapahtuu Jumalan ihmeitä paikkakunnalla jossa ei ole yhtään vanhurskasta? Kaikki sen asukkaat ovat syntisiä ts. uskosta osattomia. Koska he eivät ole uskossa, he eivät tietenkään rukoile uskon rukousta. He eivät rukoile Jumalaa ollenkaan. Vaikka joku rukoilisikin, Jumala ei kuulisi häntä. Niin kuinka paljon Jeesus voi tehdä ihmeitä heidän keskuudessaan ja parantaa sairaita heidän olemattoman rukouksen kautta?
Joh 9:31 "Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee."
Jes 59:1-2 "Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule."
EDELLÄ OSOITETTUIHIN RAAMATUN SANAN TOTUUKSIIN VIITATEN KYSYN NYT SINULTA;
Jos sinä olet vakavasti sairas ja kärsit sairaudestasi suunnattomasti, tahtoisitko asua paikkakunnalla jossa kaikki muut ihmiset ovat elävässä uskossa ja rukoilevat Jumalaa puolestasi? Vai tahtoisitko mieluummin asua paikkakunnalla jolla ei olisi yhtään uskovaa jolla olisi elävä jumalasuhde ja joka rukoilisi elävää Jumalaa puolestasi?
Minun valintani on selvä. Jos minulla olisi nämä kaksi vaihtoehtoa valittavana, minä asuisin mieluummin uudestisyntyneiden uskovien keskellä kuin uskosta osattomien jumalattomien ihmisten keskellä. Ja vaikka kuolisinkin sairauteeni, minä asuisin sairaana(kin) mieluummin Jumalan huoneessa kuin Saatanan synagoogassa.
YMPÄRISTÖMME VAIKUTUS
79
107
Vastaukset
On eri asia olla uskossa ja uskoa Jumalaa ja eri asia olla uskovinaan Jumalaa, mutta uskookin enemmän ihmisten rakentamaa kolminaisuusoppiin kuin Jumalaa.
Tämä Hebrealaiskirjeen 1:8 jae on yksi räikeimmistä Raamatun väärennys ja ihmisten huijausyritys:
'mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."
Oikea ilmaisu on tämä:
'mutta Pojasta sanoo Jumala: "Sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka."* Ei saa ekivaari lisätä eikä ottaa pois mitään Raamatun kirjoituksista, siipä tuo Heb. kohta kuuluu yhä; "< mutta Pojasta: Jumala...>" ? Älä vääristä Raamattua siltä osin, mikä ei satu sinun oppiisi kuuluvaksi. Muuten, sinä et usko Jumalaan ollenkaan, vaan jumalisuutesi on pelkkää ulkokultaista oppineisutta jumalisuudesta ihmisviisauden kautta.
* Niin kauan, kun kiellät Jeesuksen syntymisen Pyhästä Hengestä neitsyt Mariasta, lihaksi tulleeksi Jumalaksi, et USKO Jumalaan, vaan omiin järjen päätelmiisi ja kieltäen kolmiyhteisen Jumalan, Isä Pojan ja Pyhän Hengen !- Sama tyyli
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei saa ekivaari lisätä eikä ottaa pois mitään Raamatun kirjoituksista, siipä tuo Heb. kohta kuuluu yhä; "< mutta Pojasta: Jumala...>" ? Älä vääristä Raamattua siltä osin, mikä ei satu sinun oppiisi kuuluvaksi. Muuten, sinä et usko Jumalaan ollenkaan, vaan jumalisuutesi on pelkkää ulkokultaista oppineisutta jumalisuudesta ihmisviisauden kautta.
* Niin kauan, kun kiellät Jeesuksen syntymisen Pyhästä Hengestä neitsyt Mariasta, lihaksi tulleeksi Jumalaksi, et USKO Jumalaan, vaan omiin järjen päätelmiisi ja kieltäen kolmiyhteisen Jumalan, Isä Pojan ja Pyhän Hengen !Ekivaarin kirjoituksissa on aina ollut sama tyyli, millä perkele kiusasi Jeesusta erämaassa. Läheltä Kirjoituksia tai niitä lainaten perkele esitti omiaan ja pyysi tekemään jotakin...."Jos sinä olet Jumalan Poika....".
Minkä tähden ekivaari tekee uskollisesti samaa kuin perkele? Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei saa ekivaari lisätä eikä ottaa pois mitään Raamatun kirjoituksista, siipä tuo Heb. kohta kuuluu yhä; "< mutta Pojasta: Jumala...>" ? Älä vääristä Raamattua siltä osin, mikä ei satu sinun oppiisi kuuluvaksi. Muuten, sinä et usko Jumalaan ollenkaan, vaan jumalisuutesi on pelkkää ulkokultaista oppineisutta jumalisuudesta ihmisviisauden kautta.
* Niin kauan, kun kiellät Jeesuksen syntymisen Pyhästä Hengestä neitsyt Mariasta, lihaksi tulleeksi Jumalaksi, et USKO Jumalaan, vaan omiin järjen päätelmiisi ja kieltäen kolmiyhteisen Jumalan, Isä Pojan ja Pyhän Hengen !Hebrealaiskirjeen 1:8 alkuperäinen lähdetieto on 1.Samuelin kirjan 7. luku, johon raamatunkääntäjät ovat muuttaneet sisällön päinvastaiseksin mitä Jumala sanoi:
2.Samuelin kirja 7
14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
Totinen Jumala ei tarvitse rukoilla ketään, mutta Raamattu todistaa että Jeesus ja pyhä Henki rukoilevat Isää!Sama tyyli kirjoitti:
Ekivaarin kirjoituksissa on aina ollut sama tyyli, millä perkele kiusasi Jeesusta erämaassa. Läheltä Kirjoituksia tai niitä lainaten perkele esitti omiaan ja pyysi tekemään jotakin...."Jos sinä olet Jumalan Poika....".
Minkä tähden ekivaari tekee uskollisesti samaa kuin perkele?En epäile etteikö Jeesus Kristus olisi Jumalan poika, sillä sen ovat seka Isä Jumala itse, että Jeesus Kristus sanoneet. Mutta Jumalaksi minun ei tarvitse Jeesusta uskoa, sillä Jumalan sana ei vaadi sellaista.
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.'
Johanneksen evankeliumi 10
36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"ekivaari kirjoitti:
Hebrealaiskirjeen 1:8 alkuperäinen lähdetieto on 1.Samuelin kirjan 7. luku, johon raamatunkääntäjät ovat muuttaneet sisällön päinvastaiseksin mitä Jumala sanoi:
2.Samuelin kirja 7
14 "Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
Totinen Jumala ei tarvitse rukoilla ketään, mutta Raamattu todistaa että Jeesus ja pyhä Henki rukoilevat Isää!* Ekivaari, ei se selittelemällä muutu miksikään, sun vaan tulee uskoa, mitä Raamattu asiasta on mieltä?
* Ja Raamattu kyllä Matteuksen ja Luukkaan kautta opettaa selkeästi, miten ja mistä Jeesus on. Tiedät kyllä, ettei tarvitse toistaa joka viestissä. Lue nämä ja usko, siinä se on, äläkä ala Raamatulla kumoamaan apostolien Kirjoituksia.
* Raamatussa menee punaisena nauhana sen ensimmäisestä Kirjasta viimeiseen Kirjaan, joka julistaa Jeesusken Jumaluutta. Usko ja koe?Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ekivaari, ei se selittelemällä muutu miksikään, sun vaan tulee uskoa, mitä Raamattu asiasta on mieltä?
* Ja Raamattu kyllä Matteuksen ja Luukkaan kautta opettaa selkeästi, miten ja mistä Jeesus on. Tiedät kyllä, ettei tarvitse toistaa joka viestissä. Lue nämä ja usko, siinä se on, äläkä ala Raamatulla kumoamaan apostolien Kirjoituksia.
* Raamatussa menee punaisena nauhana sen ensimmäisestä Kirjasta viimeiseen Kirjaan, joka julistaa Jeesusken Jumaluutta. Usko ja koe?Kyllä Jeesuksen ja apostolien selitykset Jeesuksen syntymisestä pitää ottaa huomioon, [Matt.12:48-50 | Mark.3:33-35 | Luuk.8:21 | Joh.3:6 | Room.1:2-4]
- Sanan saattaja
ekivaari kirjoitti:
En epäile etteikö Jeesus Kristus olisi Jumalan poika, sillä sen ovat seka Isä Jumala itse, että Jeesus Kristus sanoneet. Mutta Jumalaksi minun ei tarvitse Jeesusta uskoa, sillä Jumalan sana ei vaadi sellaista.
Psalmit 2
7 "Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.'
Johanneksen evankeliumi 10
36 "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sen tähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"Niinpä ekivaari et usko Jeesusta Jumalaksi missä on sinun uskollesi pohja?
Näin sinä olet horjahtanut jo ensimetreillä haha polulle.
Esi ensi taivaanvaltakunta niin sinulle kaikki anetaan.
Pyhä Henki ei sinussa toimi koska olet ottanut itseesi niin paljon ihmis oppia etkä suostu ottamaan Raamatusta Jumalan opettamaa oppia.
Moni hairahtuu juuri siinä, että luulee itsellään olevan uskon, eikä sitä ole.
Moni tahtoo tuoda juuri tätä hapatusta muillekin ja tulee opettaneeksi täyttä harhaa.
Itsetutkiskelu olisi sinullekin tarpeen, vai onko maljasi niin täysi, ettei sinne mitää uutta opetusta mahdu?
"Toivon myös että kirjoituksieni sanomat jäävät soimaan päähänne. Heh heeee!!!"
Tuo lauseesihan kertoo muille lukijoille sinusta oleellisen.- leahimn(ei kirj.)
Jaikal,et vastannut kyssäriini toisessa ketjussa,miksi?
Olenko niin paha ja syntinen ihminen,ettei minunlaisellani ole oikeutta edes pieneen vastaukseen?
Halveksuntasi haisee kauas.
vai onko konnunsuon rippikoulussa opetettu,ettei keskustella henkilön kanssa,
joka on syypää uskovien sairauksiin,ja siihen että jumala ei paranna?????
Mielestäsi olet muiden yläpuolella!!!!VASTAUS kiitti!Missä raamatussa SANOTAAN että pilkkaajat ovat esteenä jumalan ihmeteoille?????????>>>>Jaikal,et vastannut kyssäriini toisessa ketjussa,miksi?
Olenko niin paha ja syntinen ihminen,ettei minunlaisellani ole oikeutta edes pieneen vastaukseen?
Halveksuntasi haisee kauas.Minä vastasin kysymykseesi aloituskirjoituksessani ja mielestäni perustelin väittämääni Jumalan Sanalla. Oletko lukenut ajatuksen kanssa? Mutta jos asia on vielä epäselvä mieti seuraavia asioita. Sinä tunnet Jumalan Sanaa, eikö niin?
1. Miksi Jumala tuhosi Sodoman kaupungin? Uskovien vanhurskaiden tähden vaiko Jumalattomien syntien tähden? Entä jos kaikki Sodoman asukkaat olisivat olleet uskovia Jumalaa pelkääviä vanhurskauden palvelijoita? Miten olisi Sodomalle käynyt siinä tapauksessa?
1 Moos 13:13 "Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä."
1 Moos 18:20 "Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat."
1 Moos 18:26 "Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä HEIDÄN TÄHTENSÄ säästän koko paikan"."
Mikä on siis viidenkymmenen uskovan vaikutus paikkakunnalla?
Entä miksi Jumala hävitti entisen maailman Nooan aikana?
Tarvitseeko todistaa Sanalla?
Ketkä pelastuivat vedenpaisumuksessa ja ketkä hukkuivat?
Siis, voimme kysyä myös toisella tavalla. Ketkä saivat siunauksen ja ketkä hukkuivat synteihinsä? Mikä on siis Jumalattoman syntisen vaikutus paikkakunnalla ja mikä on uskovan vanhurskaan vaikutus paikkakunnalla? Kumpi on tuomassa siunausta ja kumpi kirousta?
Nooan arkki on esikuva Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala on laskenut taivaasta pelastuksen arkin jokaiselle ihmiselle. Se, joka on tullut sisälle Pelastukseen ts. sisälle uskoon Jeesukseen Kristukseen on sisällä Pelastuksessa ja pelastuu "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).
Se, joka on Kristuksessa Jeesuksessa pelastuu. Muut hukkuvat kadotukseen.
Joh 3:
14. "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
1.Tim 1:15 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."
Apt 13:47 "Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Room 1:16 "Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
Jumala ei ole ainoastaan pelastanut ihmistä kadotustuomiolta.
Hän on siunannut ihmistä kaikella taivaan hengellisellä siunauksella.
Kaikki taivaan hengelliset siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Se, joka uskoo Jeesukseen ja on ottanut Jeesuksen vastaan sydämeensä, on ottanut vastaan Jeesuksessa Kristuksessa KAIKKI TAIVAAN HENGELLISET SIUNAUKSET. Yksi näistä siunauksista on ruumiin terveys. Tästä asiasta täytyy opettaa jotta mahdollisimman moni voisi kokea tämän Raamatun totuuden omassa olemuksessaan. Jumala vaikuttaa ja toimii yhteistyössä oman Sanansa kanssa. Siis Jumalan Sanan totuutta tulee Julistaa. Silloin Herra vahvistaa Sanansa sitä seuraavilla ihmeillä ja merkeillä ja sairaat parantuvat.
Olen kirjoittanut tästä aiheesta enemmän alla olevassa lenkissä. Kirjoitus alkaa kärsimyksen salaisuudesta mutta menee sitten sairaiden parantumiseen http://www.jaikal.se/48683131- 132425431
jaikal kirjoitti:
>>>>Jaikal,et vastannut kyssäriini toisessa ketjussa,miksi?
Halveksuntasi haisee kauas."Minä koen Jumalan rakkautta ja sääliä syntisiä uskosta osattomia ihmisiä kohtaan."
Taitaa vipata päästä. 132425431 kirjoitti:
"Minä koen Jumalan rakkautta ja sääliä syntisiä uskosta osattomia ihmisiä kohtaan."
Taitaa vipata päästä.Ovatko nämä hengelliset asiat sinulle utopiaa?
Eikö Jeesus asu sydämessäsi? Jos ei, sinä et ymmärrä mistä minä puhun. Ja sen on luonnollista.
Jos Jeesus kuitenkin asuu sydämessäsi ja sinä et ymmärrä mistä minä puhun, silloin minä en ymmärrä mistä sinä puhut.jaikal kirjoitti:
Minä vastasin kysymykseesi aloituskirjoituksessani ja mielestäni perustelin väittämääni Jumalan Sanalla. Oletko lukenut ajatuksen kanssa? Mutta jos asia on vielä epäselvä mieti seuraavia asioita. Sinä tunnet Jumalan Sanaa, eikö niin?
1. Miksi Jumala tuhosi Sodoman kaupungin? Uskovien vanhurskaiden tähden vaiko Jumalattomien syntien tähden? Entä jos kaikki Sodoman asukkaat olisivat olleet uskovia Jumalaa pelkääviä vanhurskauden palvelijoita? Miten olisi Sodomalle käynyt siinä tapauksessa?
1 Moos 18:20 "Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat."
1 Moos 18:26 "Ja Herra sanoi: "Jos löydän Sodoman kaupungista viisikymmentä vanhurskasta, niin minä HEIDÄN TÄHTENSÄ säästän koko paikan"."
Siis, voimme kysyä myös toisella tavalla. Ketkä saivat siunauksen ja ketkä hukkuivat synteihinsä? Mikä on siis Jumalattoman syntisen vaikutus paikkakunnalla ja mikä on uskovan vanhurskaan vaikutus paikkakunnalla? Kumpi on tuomassa siunausta ja kumpi kirousta?
Nooan arkki on esikuva Jeesuksesta Kristuksesta. Jumala on laskenut taivaasta pelastuksen arkin jokaiselle ihmiselle. Se, joka on tullut sisälle Pelastukseen ts. sisälle uskoon Jeesukseen Kristukseen on sisällä Pelastuksessa ja pelastuu "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat" (Room 8:1).
Joh 3:
14. "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
1.Tim 1:15 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin."
Apt 13:47 "Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Room 1:16 "Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
Kaikki taivaan hengelliset siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Se, joka uskoo Jeesukseen ja on ottanut Jeesuksen vastaan sydämeensä, on ottanut vastaan Jeesuksessa Kristuksessa KAIKKI TAIVAAN HENGELLISET SIUNAUKSET. Yksi näistä siunauksista on ruumiin terveys. Tästä asiasta täytyy opettaa jotta mahdollisimman moni voisi kokea tämän Raamatun totuuden omassa olemuksessaan. Jumala vaikuttaa ja toimii yhteistyössä oman Sanansa kanssa. Siis Jumalan Sanan totuutta tulee Julistaa. Silloin Herra vahvistaa Sanansa sitä seuraavilla ihmeillä ja merkeillä ja sairaat parantuvat.
Olen kirjoittanut tästä aiheesta enemmän alla olevassa lenkissä. Kirjoitus alkaa kärsimyksen salaisuudesta mutta menee sitten sairaiden parantumiseen http://www.jaikal.se/48683131KUN JUMALA EI PARANNA
http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm
Lainaus linkistä:
Olavi Peltola:
"Olen huolissani niistä jotka eivät parane.
Ja siitä, että jos yksikin kadottaa uskonsa Jeesukseen siksi, että häntä aivan niin kuin narrataan uskomaan johonkin, joka ei ole totta käytännössä ja todellisuudessa.
Minä pelkään näitten heikkojen, huonojen, minä pelkään näiden rampojen, sairaitten, näitten pyöräpotilaiden puolesta. minä pelkään näiden pettymysten, minä pelkään, että heiltä menee se viimeinen toive Jeesukseen Kristukseen, kun uskotellaan, että nyt täällä tapahtuu aivan ihmeellisiä voimatekoja eikä tapahdukaan.
Ja sitten on kyllä taas katselin omia arkistojani Martti E. Miettinen oli aikoinaan yksi sellainen, hyvin harvat seuloo yhä uudelleen ja uudelleen tietomateriaalia ja väittää että Cathryn Kuhlmankin parantumiskokouksista parantuneista ei ole yhtään todellista tapausta tämän Martti E. Miettisen siteeraamien kirjoitusten mukaan löytynyt.
Silloin kun oli tämän Niilo Yli-Vainion kokouksia, niistähän tehtiin ihan lääketieteellinen tutkimus, että yhtään selvää ja varmaa lääketieteellistä parantumista ei tapahtunut hänen kokouksissaan.
Kun yritin tämän tuoda yhdellä luennolla esille, ei, ”Se on väärä tutkimus”. Näinhän me voimme väittää.
Ihmiset tuntee enemmän hyvän olon tunteita niissä kokouksissa, kun mennään todellisiin sairauksiin, jotka on lääketieteellisesti selvitetty erittäin harvoin mitään todellista tapahtuu.
Ihmiset uskoo, että tapahtuu, mutta antaa tosiasioitten puhua puolestaan.
Monet sanoo, että juu hän on kuullut, hänelle väitetään, mutta niin pitäisi faktat olla esillä ja joka tapauksessa ainahan tapahtuu ihmeitä, ihmisen ruumis on äärimmäisen yllättävä.
Eräs lääkäri sanoi, kun keskustelin hänen kanssaan, en viitsi hänen nimeään mainita, koska hän on hyvin tunnettu, oikeastaan joka viikko Suomen sairaaloissa tapahtuu aivan selittämättömiä asioita ja lääketieteellisesti käsittämättömiä parantumisia, joita ei voi millään lääketieteellisesti selittää. Ei niillä ole mitään tekemistä rukouksen kanssa ne vain tapahtuu, koska ihminen on niin yllättävä.
Elämä on niin täynnä yllätyksiä. Mutta tämä ei ole merkittävää, vaan se, että luotamme Jeesukseen. Ja annamme itsemme hänen hoitoonsa hyvän paimenen sylissä pysymme.
Tätä minä pelkään, että tällainen parantumisen huuma panee painopisteen kristillisyydestä muuhun kuin ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen ja pielessä ollaan".
(Olavi Peltola)jaikal kirjoitti:
Minä vastasin kysymykseesi aloituskirjoituksessani ja mielestäni perustelin väittämääni Jumalan Sanalla. Oletko lukenut ajatuksen kanssa? Mutta jos asia on vielä epäselvä mieti seuraavia asioita. Sinä tunnet Jumalan Sanaa, eikö niin?
Joh 3:
Olen kirjoittanut tästä aiheesta enemmän alla olevassa lenkissä. Kirjoitus alkaa kärsimyksen salaisuudesta mutta menee sitten sairaiden parantumiseen http://www.jaikal.se/48683131jaikal kysyy antamassaan linkissä:
http://www.jaikal.se/48683131
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen” (Joh 14:12-14 ).
Kuinka paljon me uskovat sovellamme tätä Sanaa käytäntöön (jaikal)?
>>>>>>>>>>
Mitä ovat "suuremmat teot", joita uskova voi tehdä (kysyy Tapio522)?
Jeesushan esim. herätti Lasaruksen kuolleista, käveli vetten päällä jne?- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
KUN JUMALA EI PARANNA
http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm
Lainaus linkistä:
Olavi Peltola:
"Olen huolissani niistä jotka eivät parane.
Ja siitä, että jos yksikin kadottaa uskonsa Jeesukseen siksi, että häntä aivan niin kuin narrataan uskomaan johonkin, joka ei ole totta käytännössä ja todellisuudessa.
Minä pelkään näitten heikkojen, huonojen, minä pelkään näiden rampojen, sairaitten, näitten pyöräpotilaiden puolesta. minä pelkään näiden pettymysten, minä pelkään, että heiltä menee se viimeinen toive Jeesukseen Kristukseen, kun uskotellaan, että nyt täällä tapahtuu aivan ihmeellisiä voimatekoja eikä tapahdukaan.
Ja sitten on kyllä taas katselin omia arkistojani Martti E. Miettinen oli aikoinaan yksi sellainen, hyvin harvat seuloo yhä uudelleen ja uudelleen tietomateriaalia ja väittää että Cathryn Kuhlmankin parantumiskokouksista parantuneista ei ole yhtään todellista tapausta tämän Martti E. Miettisen siteeraamien kirjoitusten mukaan löytynyt.
Silloin kun oli tämän Niilo Yli-Vainion kokouksia, niistähän tehtiin ihan lääketieteellinen tutkimus, että yhtään selvää ja varmaa lääketieteellistä parantumista ei tapahtunut hänen kokouksissaan.
Kun yritin tämän tuoda yhdellä luennolla esille, ei, ”Se on väärä tutkimus”. Näinhän me voimme väittää.
Ihmiset tuntee enemmän hyvän olon tunteita niissä kokouksissa, kun mennään todellisiin sairauksiin, jotka on lääketieteellisesti selvitetty erittäin harvoin mitään todellista tapahtuu.
Ihmiset uskoo, että tapahtuu, mutta antaa tosiasioitten puhua puolestaan.
Monet sanoo, että juu hän on kuullut, hänelle väitetään, mutta niin pitäisi faktat olla esillä ja joka tapauksessa ainahan tapahtuu ihmeitä, ihmisen ruumis on äärimmäisen yllättävä.
Eräs lääkäri sanoi, kun keskustelin hänen kanssaan, en viitsi hänen nimeään mainita, koska hän on hyvin tunnettu, oikeastaan joka viikko Suomen sairaaloissa tapahtuu aivan selittämättömiä asioita ja lääketieteellisesti käsittämättömiä parantumisia, joita ei voi millään lääketieteellisesti selittää. Ei niillä ole mitään tekemistä rukouksen kanssa ne vain tapahtuu, koska ihminen on niin yllättävä.
Elämä on niin täynnä yllätyksiä. Mutta tämä ei ole merkittävää, vaan se, että luotamme Jeesukseen. Ja annamme itsemme hänen hoitoonsa hyvän paimenen sylissä pysymme.
Tätä minä pelkään, että tällainen parantumisen huuma panee painopisteen kristillisyydestä muuhun kuin ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen ja pielessä ollaan".
(Olavi Peltola)Mitä sinä ja Olavi Peltola sanotte sitten kun uskovien kokouksiin viedään mätänemistilassa olevia ruumiita ja ne heräävät henkiin ja alkavat todistamaan Jeesukseta Kristuksesta?
Näin tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa Suomessa(kin).
Jumalan on suorastaan pakko tehdä tällaisia(kin) voimatekoja sillä niiden avulla Hän sulkee pilkkaajien suun tekemättä heille väkivaltaa.
Silloin monet kääntyvät Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. - jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikal kysyy antamassaan linkissä:
http://www.jaikal.se/48683131
”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen” (Joh 14:12-14 ).
Kuinka paljon me uskovat sovellamme tätä Sanaa käytäntöön (jaikal)?
>>>>>>>>>>
Mitä ovat "suuremmat teot", joita uskova voi tehdä (kysyy Tapio522)?
Jeesushan esim. herätti Lasaruksen kuolleista, käveli vetten päällä jne?Suuremmat teot ovat jonkun tulkinnan mukaan suurilukuisemmat teot.
Jumalan seurakunta tekee enemmän voimatekoja kuin Jeesus ehti tehdä lihassa. Mutta minä olen sitä mieltä että kaikkia niitä tekoja mitä Jeesus teki lihassa, niitä tekee myös uskovat. Siis kuolleet herätetään, hengessään köyhille Jumalaa tarvitseville ja kaipaaville ihmisille julistetaan evankeliumia ja rammat nousevat rullatuoleistaan ja sokeat saavat näkönsä. Sokeilla tarkoitan sekä hengelllisesti sokeita ja luonnollisesti silmistään sokeita ihmisiä. Siis tulee suuri herätys jolloin jopa pilkkaajat ja ateistit kääntyvät Jumalan puoleen kun kuulevat julistajan sanat ja näkevät ne voimateot joita hän tekee Jeesuksen nimessä (Apt 8:5-8). - uskottavuus meni
jaikali kirjoitti:
Mitä sinä ja Olavi Peltola sanotte sitten kun uskovien kokouksiin viedään mätänemistilassa olevia ruumiita ja ne heräävät henkiin ja alkavat todistamaan Jeesukseta Kristuksesta?
Jumalan on suorastaan pakko tehdä tällaisia(kin) voimatekoja sillä niiden avulla Hän sulkee pilkkaajien suun tekemättä heille väkivaltaa.
Silloin monet kääntyvät Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen.Ei voi olla totta! Noinko pahasti jaikal onkin sairas. En tiennytkään.
Kyllä saatanalla voi olla luja ote ihmisriepuun.
Usko ei todellakaan ole joka miehen. Vieläkin ihmettelen miten voi
mennä noin sekaisin. Mistä se johtuu. Kertokaa nyt hyvät ihmiset. - armahdettu syntinen
jaikali kirjoitti:
Mitä sinä ja Olavi Peltola sanotte sitten kun uskovien kokouksiin viedään mätänemistilassa olevia ruumiita ja ne heräävät henkiin ja alkavat todistamaan Jeesukseta Kristuksesta?
Silloin monet kääntyvät Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen.No,, mutta mitä sinä Jaikali ajattelet, kun Taivaan Isä on sanonut, että Hän itse lähettää lopunaikoina eksytyksen,, niin että ihmeitä tapahtuu? kun ihmiset eivät tahdo ottaa vastaan rakkautta totuuteen, yksin Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Valitettavasti on niin, vaikka joku kuolleista nousisi, ei he sittenkään usko.
Huomaatko,, ystävä ,me eletään jo näitä aikoja? armahdettu syntinen kirjoitti:
No,, mutta mitä sinä Jaikali ajattelet, kun Taivaan Isä on sanonut, että Hän itse lähettää lopunaikoina eksytyksen,, niin että ihmeitä tapahtuu? kun ihmiset eivät tahdo ottaa vastaan rakkautta totuuteen, yksin Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Valitettavasti on niin, vaikka joku kuolleista nousisi, ei he sittenkään usko.
Huomaatko,, ystävä ,me eletään jo näitä aikoja?Ihmiset eivät usko ihmeiden näkemisen tähden Jeesukseen jos he eivät usko Raamatun Kirjoituksiin. Uskoon tullaan Raamatun Sanan kautta ja Sanaan uskomalla eikä ihmeiden kautta ja niihin uskomalla.
Mutta kyllä Raamatusta nähdään että Jumala tekee ihmeitä julistetun Jumalan Sanan yhteydessä ja ihmeet herättävät vilpittömien ihmisten mielenkiinnon elävään Jumalaan ja he tulevat uskoon. Uskoontulo perustuu kuitenkin julistettuun Sanaan, ei ihmeisiin. Ihminen syntyy Jumalan lapseksí Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä, ei ihmeistä eikä ihmeiden kautta.
Mitä tulee eksyttäviin ihmeisiin, uskon että niitä tapahtuu Jumalan Sanan julistuksen sivussa tai ulkopuolella. Sellaiset ihmeet ovat viemässä ihmisiä pois Jeesuksesta ja Jumalan Kirjoitetusta Sanasta. Siellä missä julistetaan tervettä evankeliumin Sanaa ja tapahtuu ihmeitä, ihmisiä tulee uskoon, tekevät parannusta synneistään, täyttyy Hengellä, armolahjat toimivat, siellä Pyhä Henki toimii ja tekee ihmeet. Silloin yksin Jeesus saa ihmeistä kiitoksen ja kunnian.
Yksi koetinkivi onkin se että kuka saa kiitoksen. Kun Jeesusta Kristusta kiitetään ja ylistetään ja tapahtuu ihmeitä, silloin ei ole mitään aihetta antaa heti kunniaa ihmeistä Saatanalle. Jotkut ihmiset pitävät kuolleesta Jeesuksesta. Elävää ylösnoussutta aktiivista Jeesusta ei hyväksytä. Jeesus saa olla kyllä jossakin siellä taka-alalla mutta Hän ei saa tehdä yhtään mitään. Jos sitten tapahtuu jotakin, nämä ihmiset ovat heti antamassa kunniaa Saatanalle ja varottamassa evankeliuin julistajasta ja hänen opetuksestaan. Kyllä se on ihme!
Raamattu todistaa että meidän uskomme kohdistuu ylösnousseeseen kirkastettuun Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus kuoli ja haudattiin. Mutta Hän nousi kolmantena päivänä kuolleista. Hän elää tänä päivänä samassa voimassa kuin Hän eli Pietarin ja Paavalin aikana. Jeesus ei ole muuttunut.
1 Kor 15: 1-5 "Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista."
Jaak 2:1 "Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön."
Apt 3:15 "mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat."
Room 10:9 "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;"
- leahimn(ei kirj.)
Hejheheeeeee!Jos usko on tuollaista irvikuvaa niinkuin jaikali,konnunsuon profeetta osoittaa,
niin ikinä en halua palata takaisin hellareihin.Sama kaava jatkuu jatkumistaan,niinkuin ennenvanhaankin!
Jaikal,sinäkin,voimakkailla sanoilla unohdat pienen sielun,ja paskat mistään yhdestä pikkusielusta,niinnkö?
On vain niin,että sinun äänesi kuuluu,ei muiden!
Oletkos siekii niitä voimamiehiä,joilla seurakunnassa on oma tuoli.?
Etkä pärjää kahdella potulla konferenssissa?
Ja vanhusta ajat mersulla kokoukseen ykköset niskassa?
Lada ei kelpaa.Siis resupekka ja mersu.......Ei sovellu yhteen.
Palailet matkoiltasi ,ja sinusta on ollut juttu hyvässä sanoma-lehdessä?
Kuulut niihin niinkuin Nim.epäilevä tuomas.
Vihaa "prameaa kirkkoani".Minä sanon,että sinä ja kumppanisi olette prameita!
Katsos,sydämessä ei tarvitse olla kultaa mikä kiiltää.Ja näkyy ulospäin. - "sara"
Asuisinpa paljon mieluummin , sillä paikkakunnalla missä jumalaa ei niin tunneta. Yrittäisin elää heidän rinnallaan elämän eri tilanteissa,, ensin ihan arkielämässä,,ja sitten,,,, rukoillen,,,,ja jälleen rukoillen heidän puolestaan,,sillä jumala on voimallinen avaamaan sitten heidän sydämensä Jeesuksen sovitustyölle. Kävisin katsomassa niitä sairaita ja orpoja , vanhuksia,, ja niitä muuten riittää. Eiväthän terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Eikös Jeesus tullut syntisiä pelastamaan?
Meidän kun pitäs muistaa se viimeisen tuomion kuvaus,,,keille sanotaan: "en ole koskaan teitä tuntenut ja keille tulkaa te isäni siunatut". ? - ?
Mitä te hepuloitte mokoman älykääpiön kirjotuksista. Eihän se mikään
opettaja ole ja nuilla tiedoilla varsinkaan. Onko teillä itellänne niin heikko
itsetunto että tarttee noteerata sen höpötyksiä. - Mikko.
Sekoilun puolelle menee jaikalin saarnat sanoisin,
Vai on tämä kyläkin Saatana synagooga, tää Kaukosen kylä jossa asukkaita noin 350, ja kolme jo iäkästä helaria ja MIKKO! En ole saatanoita kummemmin tässä kylässä nähnyt, joitakin ilkeitä ihmisiä kylläkin. Juopotkin loppuneet ajan kanssa luonnostaan.
Joka on Lappiin matkustanut kyllä on pannut merkille kylän kauneuden. Kylän halki virtaa kaunis joki, vaaramaisemassa asumukset.
Täällä asuu sairaita ja terveitä ihmisiä niinkuin muuallakin, elämme kaunista Lappia. Olen kyllä kuullut jos syrjässä asuu, että on "Jumalan selän takana", mutta että asuttaisiin "Saatanan synagoogassa", sitä en ole kuullut.
Mistähän Jaikali ammennat sanomasi, onko nekin ilmestyksiäsi? Jätä Jaikali höpötykset, ja etenkin peloittelut pois.Eikovin vaikea ole löytää Saatanan synagoogaa hakuohjelman avulla
Ilm 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
"sanovat olevansa juutalaisia" ovat uudestisyntymättömät uskonnolliset ihmiset. He vastustavat elävää uskoa koska uskonnollisuus on heidän mielestään niin kaunista ja kunnioitettavaa ja "hihhuloinitia" ei saa esiintyä.- Mikko.
jaikal kirjoitti:
Eikovin vaikea ole löytää Saatanan synagoogaa hakuohjelman avulla
Ilm 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Ilm 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
"sanovat olevansa juutalaisia" ovat uudestisyntymättömät uskonnolliset ihmiset. He vastustavat elävää uskoa koska uskonnollisuus on heidän mielestään niin kaunista ja kunnioitettavaa ja "hihhuloinitia" ei saa esiintyä.Jos käyt kaupassa ostoksilla, katsotko ensin raamatusta missä kaupassa pitää käydä jne....
Te otatte raamatun sananmukaisesti, mutta kun se ei riitä niin siitä itse väännätte käntelette oman mielenne mukaiseksi sanankin.
Nyt olet sitten oikein ei uskovia nimitellyt Saatanan asukeiksi ja että he vaikuttavat teidän sairauksiinne.
Me päätimme vaimoni kanssa pysyä erillään teistä, jos halumme on jonnekin kuuntelemaan Jumalan sanaa menemme kirkkoon. Jos muutosta tulee helareihin, niin kyllä sielläkin sitten käyn, odollelen muutosta.
Liika Raamatun miettiminen ja lukeminen ei ole sulle Jaikal ensinkään eduksi. Ota nyt lämmin sanasto käyttöösi ei uskovia kohtaan, niin saatte Jumalan lapsia paremmin yhteisöönne. Mutta jos olet jo seurakunnassasi samoja puhellut mitä tänne foorumille, luulen että kovin on kävijä määrät teillä supistuneet. - jaikali
Mikko. kirjoitti:
Jos käyt kaupassa ostoksilla, katsotko ensin raamatusta missä kaupassa pitää käydä jne....
Te otatte raamatun sananmukaisesti, mutta kun se ei riitä niin siitä itse väännätte käntelette oman mielenne mukaiseksi sanankin.
Nyt olet sitten oikein ei uskovia nimitellyt Saatanan asukeiksi ja että he vaikuttavat teidän sairauksiinne.
Me päätimme vaimoni kanssa pysyä erillään teistä, jos halumme on jonnekin kuuntelemaan Jumalan sanaa menemme kirkkoon. Jos muutosta tulee helareihin, niin kyllä sielläkin sitten käyn, odollelen muutosta.
Liika Raamatun miettiminen ja lukeminen ei ole sulle Jaikal ensinkään eduksi. Ota nyt lämmin sanasto käyttöösi ei uskovia kohtaan, niin saatte Jumalan lapsia paremmin yhteisöönne. Mutta jos olet jo seurakunnassasi samoja puhellut mitä tänne foorumille, luulen että kovin on kävijä määrät teillä supistuneet.>>>Me päätimme vaimoni kanssa pysyä erillään teistä, jos halumme on jonnekin kuuntelemaan Jumalan sanaa menemme kirkkoon. >Jos muutosta tulee helareihin, niin kyllä sielläkin sitten käyn, odollelen muutosta.>Liika Raamatun miettiminen ja lukeminen ei ole sulle Jaikal ensinkään eduksi.>Ota nyt lämmin sanasto käyttöösi ei uskovia kohtaan, niin saatte Jumalan lapsia paremmin yhteisöönne.>Mutta jos olet jo seurakunnassasi samoja puhellut mitä tänne foorumille, luulen että kovin on kävijä määrät teillä supistuneet.
jaikali kirjoitti:
>>>Me päätimme vaimoni kanssa pysyä erillään teistä, jos halumme on jonnekin kuuntelemaan Jumalan sanaa menemme kirkkoon. >Jos muutosta tulee helareihin, niin kyllä sielläkin sitten käyn, odollelen muutosta.>Liika Raamatun miettiminen ja lukeminen ei ole sulle Jaikal ensinkään eduksi.>Ota nyt lämmin sanasto käyttöösi ei uskovia kohtaan, niin saatte Jumalan lapsia paremmin yhteisöönne.>Mutta jos olet jo seurakunnassasi samoja puhellut mitä tänne foorumille, luulen että kovin on kävijä määrät teillä supistuneet.
Sinun asemassasi en menisi luokittelemaan Mikon uskoa.
>>Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala.- jaikali
Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinun asemassasi en menisi luokittelemaan Mikon uskoa.
>>Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala.Mikon kirjoituksista saa kuvan tunteiden mukaan ailahtelevasta miehestä. Hän etsii eikä koskaan löydä koska asettaa korkeita vaatimuksia ja on itse parempi kuin toiset uskovat. Siksi hän tarvitsisi henkilökohtaista keskustelua jonkun armoitetun ja hengellisen henkilön kanssa. Näin häntä autettaisiin eteenpäin. Kyllä Jeesus voi häntä auttaa jos hän nöyrtyy ja lopettaa hellarien jahtaamisen.
Minä olen kylläsyynyt "uskoviin" jotka haukkuvat ja pilkkaavat hellareita. Ei sitä tehtävää ole kukaan saanut ainakaan Jumalalta. - Mikko.
jaikali kirjoitti:
>>>Me päätimme vaimoni kanssa pysyä erillään teistä, jos halumme on jonnekin kuuntelemaan Jumalan sanaa menemme kirkkoon. >Jos muutosta tulee helareihin, niin kyllä sielläkin sitten käyn, odollelen muutosta.>Liika Raamatun miettiminen ja lukeminen ei ole sulle Jaikal ensinkään eduksi.>Ota nyt lämmin sanasto käyttöösi ei uskovia kohtaan, niin saatte Jumalan lapsia paremmin yhteisöönne.>Mutta jos olet jo seurakunnassasi samoja puhellut mitä tänne foorumille, luulen että kovin on kävijä määrät teillä supistuneet.
>>Mikko, minä sanon vielä sinulle yhden asian. Ota vastaan tai jätä ottamatta vastaan. Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala
jaikali kirjoitti:
Mikon kirjoituksista saa kuvan tunteiden mukaan ailahtelevasta miehestä. Hän etsii eikä koskaan löydä koska asettaa korkeita vaatimuksia ja on itse parempi kuin toiset uskovat. Siksi hän tarvitsisi henkilökohtaista keskustelua jonkun armoitetun ja hengellisen henkilön kanssa. Näin häntä autettaisiin eteenpäin. Kyllä Jeesus voi häntä auttaa jos hän nöyrtyy ja lopettaa hellarien jahtaamisen.
Minä olen kylläsyynyt "uskoviin" jotka haukkuvat ja pilkkaavat hellareita. Ei sitä tehtävää ole kukaan saanut ainakaan Jumalalta.Näinkö arvelet: >>(Mikko) asettaa korkeita vaatimuksia ja on itse parempi kuin toiset uskovat
- Mikko.
jaikali kirjoitti:
Mikon kirjoituksista saa kuvan tunteiden mukaan ailahtelevasta miehestä. Hän etsii eikä koskaan löydä koska asettaa korkeita vaatimuksia ja on itse parempi kuin toiset uskovat. Siksi hän tarvitsisi henkilökohtaista keskustelua jonkun armoitetun ja hengellisen henkilön kanssa. Näin häntä autettaisiin eteenpäin. Kyllä Jeesus voi häntä auttaa jos hän nöyrtyy ja lopettaa hellarien jahtaamisen.
Minä olen kylläsyynyt "uskoviin" jotka haukkuvat ja pilkkaavat hellareita. Ei sitä tehtävää ole kukaan saanut ainakaan Jumalalta.Minä en hauku helareita, en alkuunkaan, enkä pilkkaa. Arvostelen kaltaisiasi sekopäitä jotka jutuillaan panevat heikoiman pään pipille.
Vieläkin en jahtaa helareita, heitä on täällä joukko ystäviäni, vaan teitä huuhastelijoita. Tehkää parannus ja järki päähän... - jaikali
Semper.Fidelis kirjoitti:
Näinkö arvelet: >>(Mikko) asettaa korkeita vaatimuksia ja on itse parempi kuin toiset uskovat
Jos helluntaiseurakunta ei kelpaa Mikolle vaikka on elävässä uskossa, hän on asettunut hellareiden yläpuolelle pitämällä itseään liian hyvänä helluntaiseurakuntaan. Sitten arvostellaan ja haukutaan seurakuntaa ja sen palvelijoita. Helluntaiseurakunnat ovat halveksittuja vaikka ne ovat osa Jumalan maailmanlaajuista seurakuntaa. Eikö tämä seurakunnan halveksiminen ole itseään parempana pitämistä ja toisen halveksimista ja alas painamista?
- jaikali
Mikko. kirjoitti:
Minä en hauku helareita, en alkuunkaan, enkä pilkkaa. Arvostelen kaltaisiasi sekopäitä jotka jutuillaan panevat heikoiman pään pipille.
Vieläkin en jahtaa helareita, heitä on täällä joukko ystäviäni, vaan teitä huuhastelijoita. Tehkää parannus ja järki päähän...Jos sinä Mikko et ymmärrä uskovien kirjoituksia, jätä ne.
Ei se ole katastrooffi jos ei ymmärrä kaikkea. Ei kukaan ymmärrä kaikkea. Jumala on antanut joillekin ymmärrystä tähän asiaan ja toiselle tuohon mutta kaikki on Jumalan armosta ja Hänen koulutuksensa seurausta. Sinäkin voit kasvaa uskossa sen mukaan kuin antaudut Jumalallle ja tottelet Hänta ja seuraat Jeesusta.
Tässä on ensisijaisen tärkeää uskovien upotuskaste ja sen jälkeen henkikaste. Jos nämä puuttuvat uskovalta, ei ole ihme jos uskoontullut jämähtää alkumetreille eikä pääse kasvamaan. - jaikali
Mikko. kirjoitti:
>>Mikko, minä sanon vielä sinulle yhden asian. Ota vastaan tai jätä ottamatta vastaan. Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala
>>>Olen nyt saanut itselleni järjellä käsitettävän uskon, siihen ei ole mitään höpötystä, eikä tule olemaan.
- Mikko.
jaikali kirjoitti:
Jos helluntaiseurakunta ei kelpaa Mikolle vaikka on elävässä uskossa, hän on asettunut hellareiden yläpuolelle pitämällä itseään liian hyvänä helluntaiseurakuntaan. Sitten arvostellaan ja haukutaan seurakuntaa ja sen palvelijoita. Helluntaiseurakunnat ovat halveksittuja vaikka ne ovat osa Jumalan maailmanlaajuista seurakuntaa. Eikö tämä seurakunnan halveksiminen ole itseään parempana pitämistä ja toisen halveksimista ja alas painamista?
Vieläkin sanon en käy siksi Helluntaiseurakunnassa, koska siellä on näitä huuhaa sekoilijoita, ylihegelistäjiä, omia ilmestyksiä päässään hautovia, kiihkoilijoida jotka sekoittavat vielä Pyhän Hengenkin hedän touhuiluinsa.
Rukoilu huutamalla jne...
Ei Jeesus ole siellä, ei missään tapauksessa. Jeesus on siellä missä uskotaan, ollaan kiitollisia siitä pienestä sinapinsiemen uskostakin. Ei Jeesus tarvitse sitä vain seurakuntaan uskovia, jotka asettuvat kolmesti viikkoon omille paikoillensa, ja sitten se seremonia taas alkaa.
Onneksi jo valtaosa on käymättä oltuaan, ymmärtäneet, missä huuhastelussa seurakunnat ovat olleet.
Kyllä sinne haluttaa mennä jos siellä julistetaan rakkautta, eikä niitä hurmoksiaan aleta tuottamaan huutamalla ja vaikka mitä vippaskonstia käyttäen. - mikko.
jaikali kirjoitti:
>>>Olen nyt saanut itselleni järjellä käsitettävän uskon, siihen ei ole mitään höpötystä, eikä tule olemaan.
Minun järkeni ei vastusta uskomistani Jumalaan! Nyt ole oikealla linjalla, ei tule niitä sielullisia häiriötiloja, kaskun raamattua ei saa ottaa kirjaimellisesti sanasta sanaa, sillä siellä on ihmistäkin mukana vaikka onkin Jumalan sanaa.
- Väärin mikko
mikko. kirjoitti:
Minun järkeni ei vastusta uskomistani Jumalaan! Nyt ole oikealla linjalla, ei tule niitä sielullisia häiriötiloja, kaskun raamattua ei saa ottaa kirjaimellisesti sanasta sanaa, sillä siellä on ihmistäkin mukana vaikka onkin Jumalan sanaa.
No, eipä ole ihme, että lahkoja syntyy. "Raamattua ei saa ottaa kirjaimellisesti" sanoo Mikko. Tuolla tavalla voi synnyttää aivan omia uskoja. Ekivaari on oiva esimerkki itse tehdystä uskosta. Hänen uskossaan kun ei ole päätä eikä häntää.
- Mikko.
mikko. kirjoitti:
Äläs nyt ala vääntämään asiaa..
- jaikali
Mikko. kirjoitti:
Äläs nyt ala vääntämään asiaa..
Kyllä sinä Mikko parka olet nyt hakoteillä.
Sinähän jo kritisoit Jumalan Sanaa. Eikö
sinulle riitä että kritisoit niitä jotka uskovat
Jumalan Sanaan?
Ja joku ehti jo väittää että sinä et korota
itseäsi kenenkään ylöpuolelle??? Nyt korotit
itsesi Jumalan Sanan yläpuolelle. Huh huuu!!! - hellari mies
jaikali kirjoitti:
Vastaan tähän väliin Mikolle kun en pääse siihen alla.
Älä Mikko hyvä ota Jaikalin kirjoituksia niinkuin uskovien kirjoituksia yleensä.
Hän ei edusta meitä helluntailaisia. Eikä hänen kirjoituksensa ole tasapai-
nossa Jeesuksen rakkaudellisen sanoman kanssa.
Valitettavasti meitä on moneksi, olemmehan kaikki yksilöitä. - No olipas kehoitus!
hellari mies kirjoitti:
Vastaan tähän väliin Mikolle kun en pääse siihen alla.
Älä Mikko hyvä ota Jaikalin kirjoituksia niinkuin uskovien kirjoituksia yleensä.
Hän ei edusta meitä helluntailaisia. Eikä hänen kirjoituksensa ole tasapai-
nossa Jeesuksen rakkaudellisen sanoman kanssa.
Valitettavasti meitä on moneksi, olemmehan kaikki yksilöitä.Jos todella olet "hellari mies", niin olisit ymmärtänyt Jaikalin
aloituskirjoituksen. Minä taas huomaan Jaikalin kirjoituksissa
enemmän rakkaudellista sanomaa, kuin monen muun täällä
kirjoittavan. Näyttääkin siltä, että tällä palstalla vastustetaan
eniten niitä, jotka ovat uskossaan kasvaneita ja syy taitaakin
olla siinä, että nämä kovaääniset vastustajat eivät itse ole
koko uskossa oloaikanaan suostuneet minkäänlaiseen
muutokseen, kuin hengelliseen kasvuunkaan.
Moni pyrkii palstalla vain tuomaan esille itseään ja omaa
hyvyyttään ja erinomaisuuttaan ja lähimmäistä rakastetaan
vain siihen saakka, kun ollaan jostain asiasta samaa mieltä jonkun kanssa..kaikki tälläinen osoittaa kypsymättömyyttä.
"Kaikki he etsivät omaa kunniaansa" - sanotaan Raamatussa. - uskova sisar
Mikko. kirjoitti:
Vieläkin sanon en käy siksi Helluntaiseurakunnassa, koska siellä on näitä huuhaa sekoilijoita, ylihegelistäjiä, omia ilmestyksiä päässään hautovia, kiihkoilijoida jotka sekoittavat vielä Pyhän Hengenkin hedän touhuiluinsa.
Ei Jeesus ole siellä, ei missään tapauksessa. Jeesus on siellä missä uskotaan, ollaan kiitollisia siitä pienestä sinapinsiemen uskostakin. Ei Jeesus tarvitse sitä vain seurakuntaan uskovia, jotka asettuvat kolmesti viikkoon omille paikoillensa, ja sitten se seremonia taas alkaa.
Onneksi jo valtaosa on käymättä oltuaan, ymmärtäneet, missä huuhastelussa seurakunnat ovat olleet.
Kyllä sinne haluttaa mennä jos siellä julistetaan rakkautta, eikä niitä hurmoksiaan aleta tuottamaan huutamalla ja vaikka mitä vippaskonstia käyttäen.Olet hieno mies Mikko. Vaatimaton ja nöyrä. Olet myös ymmärtänyt
mikä on uskoa mikä sairasta kiihkoilua. Et tuomitse kaikkia helluntailaisia
mikä on hyvä asia. Oikein on tuomita ja erotella väärät opetukset ja menot.
Kaikki menot ei tosiaankaan ole Jumalasta.
Helluntailaiset ovat tietysti omasta mielestään osa maailmanlaajuista valittujen
kansaa.Mutta niinhän luulevat olevansa kaikki muutkin uskonnot.
Raamattu kertoo mistä heidät tunnistaa ja se ei sovi noihin menoihin. Ei.
Olet Mikko aivan oikeassa kun olet tunnistanut tuon eksytyksen. - Mikko.
jaikali kirjoitti:
Kyllä sinä Mikko parka olet nyt hakoteillä.
Sinähän jo kritisoit Jumalan Sanaa. Eikö
sinulle riitä että kritisoit niitä jotka uskovat
Jumalan Sanaan?
Ja joku ehti jo väittää että sinä et korota
itseäsi kenenkään ylöpuolelle??? Nyt korotit
itsesi Jumalan Sanan yläpuolelle. Huh huuu!!!pussiin puhelet vaan itteäsi yhä selvemmin ja kieroilet vain.
- jaikali
Mikko. kirjoitti:
Kyllä sinne haluttaa mennä jos siellä julistetaan rakkautta, eikä niitä hurmoksiaan aleta tuottamaan huutamalla ja vaikka mitä vippaskonstia käyttäen.Kyllä minä Mikko ymmärrän sinua tässä asiassa. Olen itsekin nähnyt ja kokenut monenlaista. Olen myös itse syyllistynyt niihin virheisiin joita sinä otat esille. Mutta minulle tulee mieleen erään nuoren uskoontulo. Minä kerron sinulle lyhyesti.
Kyseessä oli 20 vuotias poika. Hän tuli uskoon pelastusarmeijan kokouksessa. Hän pelastui kirkkaasti ja lähti seuraamaan Jeesusta kokosydämisesti. Pelastusarmeija oli pieni seurakunta jossa oli vain muutama vanhus. Hän löysi uskovien yhteyden eräästä toisesta seurakunnasta. Seurakunnassa ei tunnettu Pyhän Hengen toimintaa eikä uskovien upotuskastetta. Tämä nuorukainen ei ymmärtänyt uskovien upotuskastetta koska siitä ei opetettu.
Tässäkin seurakunnassa oli vain muutamia vanhuksia. Siitä huolimatta hän oli mukana kaikissa rukouskokouksissa vaikka hän oli ainoa nuori vanhusten kanssa rukoilemassa Jumalaa. Näiden vanhusten keskuudessa ei tapahtunut mitään Pyhän Hengen voimavaikutuksia.
Kerran hän oli sitten ehtoolliskokouksessa. Nuorukainen koki Jumalan armon ja rakkauden voimallisesti ja hän olisi tahtonut ylistää Jumalaa vapaasti mutta sitä ei sallittu eikä kukaan muukaan ylistänyt Jumala ääneen. Tunnelma oli painostava. Mutta kerran "langettuaan" ylistämään Jeesusta kovalla äänellä ehtoolliskokouksessa, hänet otettiin puhutteluun ja ylistäminen kiellettiin ankarasti ja hänet erotettiin seurakunnasta. Olihan hän "häirinnyt" ylistämisellään arvokasta ehtoolliskokousta.
Noihin aikoihin Helluntaiseurakunta tuli viereiselle paikkakunnalle ja aloitti toimintansa. Häntä oli varotettu hellareista jotka "konttasivat penkkien välissä lattialla" ja käyttäytyivät muutenkin hyvin omituisesti ja sopimattomasti. Hän päätti käydä itse katsomassa minkälaista touhua siellä hellarien kokouksessa on ja mitä siellä opetetaan.
Kun hän tuli sisään, hän koki ihmeellisen hengellisen ilmapiirin jota hän ei ollut kokenut missään muualla. Hänet vastaan ottanut veli löi häntä iloisesti olkapäälle ja ojensi hänelle kätensä ja toivotti tervetulleeksi. Hän koki tuon ilon ja rakkauden osoituksen aidoksi. Kun kokous alkoi, uskovat sanoivat aina vähän päästä: "Hallelujaa, Kiitos Jeesus". Tämä nuorukainen oli palavassa uskossa. Hän totesi että nämä uskovat käyttäytyivät juuri niin kuin hän tahtoisi käyttäytyä ja tehdä. Hänkin tahtoi nousta ylös kiittämään ja rukoilemaan ihan spontaanisti. Nyt hän oli löytänyt uskovien yhteyden jossa oli saman mielisiä uskovia. Hän ylisti Jeesusta vapaasti toisten uskovien kanssa.
Hän meni kasteelle, sai Pyhän Hengen ja liittyi seurakuntaan.
Myöhemmin hän perusti helluntaiseurakunnan omalle paikkakunnalleen. Tästä nuorukaisesta tuli myöhemmin Ruotsin yksi kaikkien aikojen kunnioitetuimpia helluntaisaarnaajia ja Jumalan miehiä. Hänen kauttaan tapahtui paljon Jumalan ihmeitä. Tämä seurakunta jonka hän perusti on tänäkin päivänä toiminnassa.
Olen kertonut Georg Gustafssonista. - jaikali
Mikko. kirjoitti:
pussiin puhelet vaan itteäsi yhä selvemmin ja kieroilet vain.
Tiedä Mikko se että kukaan joka puhuu Jumalan Hengessä ei koskaan latista, arvostele eikä kyseenalaista Raamatun Kirjoituksia millään tavalla. Hän kunnioittaa ja rakastaa Kirjoituksia ja viittaa niihin.
- Mikko.
jaikali kirjoitti:
Tiedä Mikko se että kukaan joka puhuu Jumalan Hengessä ei koskaan latista, arvostele eikä kyseenalaista Raamatun Kirjoituksia millään tavalla. Hän kunnioittaa ja rakastaa Kirjoituksia ja viittaa niihin.
Usko nyt vai jo se totuus että Raamatusta löytyy pelkkää ihmistä osaksi., lueppas Raamattusi tarkemmin. Olen lukenut kaemmin raamattua kuin sinä, varma asiasta.
- jaikali
jaikali kirjoitti:
>>>Tiedä Mikko se että kukaan joka puhuu Jumalan Hengessä ei koskaan latista, arvostele eikä kyseenalaista Raamatun Kirjoituksia millään tavalla.
- Mikko.
jaikali kirjoitti:
>>>Tiedä Mikko se että kukaan joka puhuu Jumalan Hengessä ei koskaan latista, arvostele eikä kyseenalaista Raamatun Kirjoituksia millään tavalla.
Minulla on välit Jumalan kanssa hyvät, samoin seurakunnan, Raamatun kanssa olen hyvinkin sopusoinnussa. Sinusta en nykyään ole varma, olet kummallisesti alkanut uhittelemaan, peloittelemaan, puhumaan pötyjä. Ota järkes käyttöön, siksi se on meille luotu ja tee parannus.
- jaikali
Mikko. kirjoitti:
Usko nyt vai jo se totuus että Raamatusta löytyy pelkkää ihmistä osaksi., lueppas Raamattusi tarkemmin. Olen lukenut kaemmin raamattua kuin sinä, varma asiasta.
Jos olet miettinyt että mikä sinun jumalasuhteessasi mättää ja miksi sinulla on vaikeuksia uskosi kanssa, olet nyt itse antanut siihen vastauksen. Ongelmasi on suhtautumisesi Jumalan Sanaan.
>>>Usko nyt vai jo se totuus että Raamatusta löytyy pelkkää ihmistä osaksi., lueppas Raamattusi tarkemmin. Olen lukenut kaemmin raamattua kuin sinä, varma asiasta. - jaikali
Mikko. kirjoitti:
Minulla on välit Jumalan kanssa hyvät, samoin seurakunnan, Raamatun kanssa olen hyvinkin sopusoinnussa. Sinusta en nykyään ole varma, olet kummallisesti alkanut uhittelemaan, peloittelemaan, puhumaan pötyjä. Ota järkes käyttöön, siksi se on meille luotu ja tee parannus.
>>>Ota järkes käyttöön, siksi se on meille luotu ja tee parannus.
- Mikko.
jaikali kirjoitti:
>>>Ota järkes käyttöön, siksi se on meille luotu ja tee parannus.
Se vain on totta, minkäs sille mahdan, totuuden olen sanonut.
- Todellakin Mikko
Mikko. kirjoitti:
"Oman totuutesi"olet sanonut.
- jaikali
Mikko. kirjoitti:
Jos sinä kehotat minua tekemään parannuksen, kyseessä täytyy olla synti mistä minun pitäisi tehdä parannus. Kun sinä näin käsket minua tekemään parannuksen, sinä olet velvollinen sanomaan mistä synnistä minun pitäisi tehdä parannus. Voihan olla että minä en itse ole huomannut sitä syntiä itsessäni enkä siksi voi tehdä parannusta.
Jos siis olet vilpittömästi huolissasi minusta; MITÄ SYNTIÄ SINÄ TARKOITAT MISTÄ MINUN PITÄSI TEHDÄ PARANNUS? - jaikali
Mikko. kirjoitti:
Niin on Jumalakin sanonut sinulle totuuden.
Nimittäin sen että sinun suhtautumisesi Jumalan Sanaan
on sinun heikon uskonelämäsi syy ja suurin ongelmasi. jaikali kirjoitti:
jaikal:
"Mikko, minä sanon vielä sinulle yhden asian. Ota vastaan tai jätä ottamatta vastaan. Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala".
>>>>>>>>>>>
jaikal, sinun kannattaisi lukea Vuorisaarnaa (Matt.5-7. luvut)!
Siellä on hyviä ohjeita, kuinka meidän tulee kohdella lähimmäisiämme.- jaikali
Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
"Mikko, minä sanon vielä sinulle yhden asian. Ota vastaan tai jätä ottamatta vastaan. Loukkaannu tai ole loukkaantumatta mutta sinä olet sellainen sekopää että ei sinusta tiedä oletko lintu vai kala".
>>>>>>>>>>>
Siellä on hyviä ohjeita, kuinka meidän tulee kohdella lähimmäisiämme.Miten Jeesus ja Paavali puhuttelivat "lähimmäisiään"?
Minä en ole vielä niin kova ollut kenellekään vaikka
joskus olisi aihetta ollut.
Matt 12:34
Matt 16:23
Matt 23:27
Apt 23:3 - Kateenpaska olet
No olipas kehoitus! kirjoitti:
Jos todella olet "hellari mies", niin olisit ymmärtänyt Jaikalin
aloituskirjoituksen. Minä taas huomaan Jaikalin kirjoituksissa
enemmän rakkaudellista sanomaa, kuin monen muun täällä
kirjoittavan. Näyttääkin siltä, että tällä palstalla vastustetaan
eniten niitä, jotka ovat uskossaan kasvaneita ja syy taitaakin
olla siinä, että nämä kovaääniset vastustajat eivät itse ole
koko uskossa oloaikanaan suostuneet minkäänlaiseen
muutokseen, kuin hengelliseen kasvuunkaan.
Moni pyrkii palstalla vain tuomaan esille itseään ja omaa
hyvyyttään ja erinomaisuuttaan ja lähimmäistä rakastetaan
vain siihen saakka, kun ollaan jostain asiasta samaa mieltä jonkun kanssa..kaikki tälläinen osoittaa kypsymättömyyttä.
"Kaikki he etsivät omaa kunniaansa" - sanotaan Raamatussa.Tarkoitat kai itseäsi jaikal alias "No olipas kehoitus".
Tuo nimittäin sopii juuri sinuun.
Mikkoa täällä rääkkäät. Sinä et ole sovelias edes Mikon jalkoja pesemään.
Tahallaan vääristät niin Mikon kuin kaikkien muidenkin kirjoitukset ja mielipiteet.
Et kertakaikkiaan kestä sitä että täällä lähes kaikki ovat sinua tietävämpiä
ja joilla on parempi uskon suhde kuin sinulla. - Mikko.
jaikali kirjoitti:
Miten Jeesus ja Paavali puhuttelivat "lähimmäisiään"?
Minä en ole vielä niin kova ollut kenellekään vaikka
joskus olisi aihetta ollut.
Matt 12:34
Matt 16:23
Matt 23:27
Apt 23:3Kovako!!!
Jos sinä menet sanasta sanaa Raamatun opeilla ja vielä muka Jumala kohoittaa , sinuahan on alettava karttamaan. Raamatussa on väkivaltaan aikasesti kehoituksia... - hmm hmmm
Mikko. kirjoitti:
Kovako!!!
Jos sinä menet sanasta sanaa Raamatun opeilla ja vielä muka Jumala kohoittaa , sinuahan on alettava karttamaan. Raamatussa on väkivaltaan aikasesti kehoituksia...Ei sinun Mikko hyvä kannata jaikalin takia päiviäsi pilata. Jaikal on yksin-
kertainen ihminen joka kirjoittelee toisten kirjoituksia ominaan lisäten sinne
vähän sitä sun tätä.
Karttaminen on aivan välttämätöntä ettei saastuttaisi itseäänkin.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Äläkä turhaan jää hautomaan asioita.
Laitan tähän yhden esimerkin mainitsemastasi sanasta sanaan lukemisesta:
"Jos sinun silmäsi viettelee sinut, repäise se irti".
Jaikal taitaa olla sokea, vai mitä? Monellakin tapaa. - Mikko.
hmm hmmm kirjoitti:
Ei sinun Mikko hyvä kannata jaikalin takia päiviäsi pilata. Jaikal on yksin-
vähän sitä sun tätä.
Jaikal taitaa olla sokea, vai mitä? Monellakin tapaa.Toinniii... sokeitahan kait ovat, olen niin kyllästynyt heihin, heitä on joitakin ja yleensä seurakunnissakin. Minun on ainakin heitä jo kartettava, sillä haluan pitää edes jotenkin mieleni tasapainossa.
hmm hmmm kirjoitti:
Ei sinun Mikko hyvä kannata jaikalin takia päiviäsi pilata. Jaikal on yksin-
vähän sitä sun tätä.
Jaikal taitaa olla sokea, vai mitä? Monellakin tapaa.Silmän pois repäisyn ja käden poikki hakkaamisen hengellinen merkitys saattaa avautua seuraavien jakeiden oikein ymmärtämisestä:
Roomalaiskirje 12
5 "niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;"
1.Korinttolaiskirje 12
21 'Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä." '- Jopas jotakin !
Kateenpaska olet kirjoitti:
Tarkoitat kai itseäsi jaikal alias "No olipas kehoitus".
Tuo nimittäin sopii juuri sinuun.
Mikkoa täällä rääkkäät. Sinä et ole sovelias edes Mikon jalkoja pesemään.
Tahallaan vääristät niin Mikon kuin kaikkien muidenkin kirjoitukset ja mielipiteet.
Et kertakaikkiaan kestä sitä että täällä lähes kaikki ovat sinua tietävämpiä
ja joilla on parempi uskon suhde kuin sinulla.Sattumoisin en ole Jaikal, vaan muu ja olen seurannut palstan
kirjoituksia jo senverran kauan, että tiedän, miten täällä useat
vastustavat Raamatullista opetusta. Te tartutte henkilöön ja
sitten kun kyseinen henkilö vastaa, aletaan porukalla parjata
ja esittää viisaampaa. Korvasyyhyyn täällä vastaanotetaan
opetusta - ei muuten - ja kaikki ovat niin tietävinään, että jopa
asiallisetkin kirjoitukset sivuutetaan tai niistä kaivetaan jotain
sellaista, mitä niissä ei ole tarkoitettukaan - oma arvostelusi
Jaikaliakin kohtaan sen osoittaa. - Mitäpä Tapio
Tapio522 kirjoitti:
jaikal:
>>>>>>>>>>>
Siellä on hyviä ohjeita, kuinka meidän tulee kohdella lähimmäisiämme.Raamattu sanoo toisten riitaan sekaantumisesta..?
Jopas jotakin ! kirjoitti:
Sattumoisin en ole Jaikal, vaan muu ja olen seurannut palstan
kirjoituksia jo senverran kauan, että tiedän, miten täällä useat
vastustavat Raamatullista opetusta. Te tartutte henkilöön ja
ja esittää viisaampaa. Korvasyyhyyn täällä vastaanotetaan
opetusta - ei muuten - ja kaikki ovat niin tietävinään, että jopa
asiallisetkin kirjoitukset sivuutetaan tai niistä kaivetaan jotain
sellaista, mitä niissä ei ole tarkoitettukaan - oma arvostelusi
Jaikaliakin kohtaan sen osoittaa.>>>Te tartutte henkilöön ja
ja esittää viisaampaa.jaikal kirjoitti:
>>>Te tartutte henkilöön ja
ja esittää viisaampaa.Lisätäämpä yksi ajatus vielä kun tuo Nukku Mattikin lähti sinne Kanarialle lomalle.
Sitten jotkut panevat minun kirjoituksieni rivien väliin omia tulkintojaan kirjoituksistani ja sitten he kritisoivat minua niistä, siis omista tulkinnoistaan. Ihmeellistä on sellainenkin keskustelu. Sitten minun pitäisi vastata näihin kriitikoiden tulkintoihin omina kirjoituksinani ja puolustaa niitä??? Jaa,a - mitä pitäisikään sanoa???jaikal kirjoitti:
Lisätäämpä yksi ajatus vielä kun tuo Nukku Mattikin lähti sinne Kanarialle lomalle.
Sitten jotkut panevat minun kirjoituksieni rivien väliin omia tulkintojaan kirjoituksistani ja sitten he kritisoivat minua niistä, siis omista tulkinnoistaan. Ihmeellistä on sellainenkin keskustelu. Sitten minun pitäisi vastata näihin kriitikoiden tulkintoihin omina kirjoituksinani ja puolustaa niitä??? Jaa,a - mitä pitäisikään sanoa???Mutta nyt päätän Nukku Matin loman tähän ja vaadin häntä ryhtymään työhön. Tässä olisi yksi potilas joka tarvitsee unta.
Hyvää aamuyötä ja Jeesus myötä!
Joskus, Presidentti Kekkosen vieraillessa Lapissa, hän oli maininnut jotakin että "asutte täällä Jumalan selän takana", johon Lapin mies teki vastakysymyksen, että "tiedättekö, miten päin Jumala oleskelee?" Terveisiä sinne Lappiin! Siellä on todella kauniita maisemia.
- jaikali
Tiiedän yhden toisenki kekkostarinan.
UKK oli pääministerin virassa. Hän oli matkalla lapissa.
Hän yöpyi eräässä tavallisessa kodissa. Kekkonen kysyi talon emännältä että lämmitetäänkö tänä iltana sauna. Kekkonen tahtoi tietysit saunoa. Lapin muija tokasi Kekkoselle että tänä iltana valitettavasti ei ole saunailta mutta huomenna pääministeri on tervetullut saunomaan sillä silloin on saunailta ja sauna lämmitetään.
Niin Kekkonen sai panna nukkumaan ilman iltasaunomista. - so what
jaikali kirjoitti:
Tiiedän yhden toisenki kekkostarinan.
UKK oli pääministerin virassa. Hän oli matkalla lapissa.
Hän yöpyi eräässä tavallisessa kodissa. Kekkonen kysyi talon emännältä että lämmitetäänkö tänä iltana sauna. Kekkonen tahtoi tietysit saunoa. Lapin muija tokasi Kekkoselle että tänä iltana valitettavasti ei ole saunailta mutta huomenna pääministeri on tervetullut saunomaan sillä silloin on saunailta ja sauna lämmitetään.
Niin Kekkonen sai panna nukkumaan ilman iltasaunomista.ja mikä oli tarinan opetus vai huviksesiko kerroit?
- jaikali
so what kirjoitti:
ja mikä oli tarinan opetus vai huviksesiko kerroit?
Tarinan opetus oli se että lapissa ei pokkuroida edes pääministerin edessä. Saunaa ei lämmitetty koska ei sattunut olemaan saunailta.
Ei lämmitetty siitäkään huolimatta että pääministeri sattui sitä pyytämään. Lämmittäisitkö sinä pääministerille saunan jos hän sattuisi tulemaan kylään ja yöpyisi luonasi?
- Saatanan kätyrille
Minulle riittää tuo ainainen paskanpuhumisesi.
Jos minä olisin vakavasti sairas niin haluaisin asua sellaisella paikkakunnalla
missä saisin sairauteeni parasta mahdollista hoitoa alan asiantuntevilta lääkäreiltä. Sen enempää "uskovat " kuin uskottomatkaan ei voi vakavissa
sairauksissa auttaa. Tiedät sen jaikal itsekkin, mutta sinun pitää vain kuuli
aisesti leikkiä tekopyhää, muuten et saa olla helluntailainen.
Turhaan sinä leikit hurskasta. Tuollainen kaikki vankilat kolunnu sekasikiö
ei pääse taivasten valtakuntaan, vaikka synnit voikin saada anteeksi.- kantapään kautta
meinaatko että tämä hurskas jaikali kuuluu niihin helluntailaisiin vankilaevankelistoihin!
Aloituksesta:
"1. Kuinka paljon Jeesus voi parantaa sairaita hengellisessä kokouksessa jossa saarnaaja, kokouksen vetäjä eikä kokousvieraat usko parantumisihmeisiin?"
"Joh 9:31 "Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee."
Jes 59:1-2 "Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule."
Tervetuloa ateistien kerhoon. Jaikalia parempaa kristinuskon mustan puolen paljastajaa ei ole.
Jaikal voi olla henkisesti sairas mutta sekavuudessaankin hänellä on looginen oppi. Oman minän, oman suun oppi ja siinä kaikki.
Siteeraukset kertovat kaiken. Ne ovat raamattua. Jumala ei luonut maailmaa ja siihen ihmiskuntaa ihmiskunnan ehdoilla. Hän loi ihmiskunnan leikkikentäkseen voidakseen kiusata heitä ja muutamia (mm. jaikalin) nostaa kunniaan.
Pieni poika voi tallata muurahaisia, surmata ja rääkätä niitä kohdistamatta niihin vihaa ja vaatimatta muurahaisilta uskollisutta.
Kristittyjen Jumala loi kiusattavat. Tietoisesti. Sehän on kaikkitietävä. Sitten hän ottaa uhriksi ne, jotka eivät ehdoitta kumarra häntä. Ja vieläkin pahempaa. Se antaa kiusattaven pakanoiden elää ja kiusata uskovia (koska uskon puuttuessa kukaan ei siitä syystä kuole tai kärsi) ja vasta uskottomien kuoltua nämä saavat tuta helvetin lieskoja - ikuisesti.
Jaikal esittää alkuaikojen lähetyssaarnaajien kauhuoppia. Samaa millä suomalaisetkin käännytettiin. Ja jos pelko ei riittänyt, käännyttäjien takana oli asemiehet varmistamassa kääntymystä.
Oppi on ihan ehtaa raamattua ja jakeet ovat esillä yllä.
Mihin jaikal tähtää opillaan?
Aivan samaan kuin alkuaikojen kännyttäjät. "Jos ei hyvällä niin pahalla"
Mutta jaikal tähtää myös korkeammalle.
Kristinoppi ja juutalaisuus yhdistettiin näin. Herra synnyttää Mooseksen kaltaisen profeetan. Profeetta oli Jeesus. Jeesukseen piti uskoa tai sitten ei. Jos ei uskonut - helvettiin, jos uskoi niin paratiisi odottaa. Ihmiseen uskominen ei tee autuaaksi. Siksipä Jeesuksesta tehtiin Jumala. Siis Herra Jumalana ennusti itsensä ilmestyvän Jeesuksena.
Maailmanloppu ei heti saapunut. Siksi oppiin lisättiin Jeesuksen eli Jumalan, toinen tuleminen.
Jaikal esittää "ihmetekoineen" olevansa "Jeesuksen toinen tuleminen" eli Jumala ja että lopunajat ovat tulleet.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että uskovien tulee liittyä yhteen ja irtaantua maailmasta ja muodostaa yhteisö jaikalin johdolla.
Yhteisö tarvitsee elääkseen lopun ajan odotukset rahaa, paljon rahaa. Sitä jaikal ei aio sijoittaa itse, ei ainakaan kaikkea. Uskovat rahoittaisivat eristyneisyytensä.
Lopun voimme kuvitella. Käy kuten Davidin Oksa lahkolle. Kun lahkon vararikko lähestyy, jäsenten henki on halvempaa kuin makkara.
Tai käy näin kuten Koivuniemen lahkolle. Johtaja huiputtaa jäseniä oman voiton tavoittelun vuoksi.
Jaikalia voidaan pitää heihei-ukkona. Sitä hän ei ole. Hän tietää uskovien kiintymyksen mystiikkaan ja että sen avulla voi näiltä ainakin rahat kupata.
Ehkä hänellä on jo oikeauskoisten järjestön runko olemassa. Hän kalastelee netin kautta lisää maksukykyisiä huiputettavia.
Ehkä hänellä on kaverina tunnettu tp ja muita. Jaikal ei aseta kelpoisuusehdoksi moraalia vaan vain ja ainoastaan aktoritettiuskoa.- jaikali ite
suopursukka kirjoitti:
Aloituksesta:
"1. Kuinka paljon Jeesus voi parantaa sairaita hengellisessä kokouksessa jossa saarnaaja, kokouksen vetäjä eikä kokousvieraat usko parantumisihmeisiin?"
"Joh 9:31 "Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee."
Tervetuloa ateistien kerhoon. Jaikalia parempaa kristinuskon mustan puolen paljastajaa ei ole.
Jaikal voi olla henkisesti sairas mutta sekavuudessaankin hänellä on looginen oppi. Oman minän, oman suun oppi ja siinä kaikki.
Siteeraukset kertovat kaiken. Ne ovat raamattua. Jumala ei luonut maailmaa ja siihen ihmiskuntaa ihmiskunnan ehdoilla. Hän loi ihmiskunnan leikkikentäkseen voidakseen kiusata heitä ja muutamia (mm. jaikalin) nostaa kunniaan.
Pieni poika voi tallata muurahaisia, surmata ja rääkätä niitä kohdistamatta niihin vihaa ja vaatimatta muurahaisilta uskollisutta.
Kristittyjen Jumala loi kiusattavat. Tietoisesti. Sehän on kaikkitietävä. Sitten hän ottaa uhriksi ne, jotka eivät ehdoitta kumarra häntä. Ja vieläkin pahempaa. Se antaa kiusattaven pakanoiden elää ja kiusata uskovia (koska uskon puuttuessa kukaan ei siitä syystä kuole tai kärsi) ja vasta uskottomien kuoltua nämä saavat tuta helvetin lieskoja - ikuisesti.
Jaikal esittää alkuaikojen lähetyssaarnaajien kauhuoppia. Samaa millä suomalaisetkin käännytettiin. Ja jos pelko ei riittänyt, käännyttäjien takana oli asemiehet varmistamassa kääntymystä.
Oppi on ihan ehtaa raamattua ja jakeet ovat esillä yllä.
Mihin jaikal tähtää opillaan?
Aivan samaan kuin alkuaikojen kännyttäjät. "Jos ei hyvällä niin pahalla"
Mutta jaikal tähtää myös korkeammalle.
Kristinoppi ja juutalaisuus yhdistettiin näin. Herra synnyttää Mooseksen kaltaisen profeetan. Profeetta oli Jeesus. Jeesukseen piti uskoa tai sitten ei. Jos ei uskonut - helvettiin, jos uskoi niin paratiisi odottaa. Ihmiseen uskominen ei tee autuaaksi. Siksipä Jeesuksesta tehtiin Jumala. Siis Herra Jumalana ennusti itsensä ilmestyvän Jeesuksena.
Maailmanloppu ei heti saapunut. Siksi oppiin lisättiin Jeesuksen eli Jumalan, toinen tuleminen.
Jaikal esittää "ihmetekoineen" olevansa "Jeesuksen toinen tuleminen" eli Jumala ja että lopunajat ovat tulleet.
Käytännössä se tarkoittaa sitä, että uskovien tulee liittyä yhteen ja irtaantua maailmasta ja muodostaa yhteisö jaikalin johdolla.
Yhteisö tarvitsee elääkseen lopun ajan odotukset rahaa, paljon rahaa. Sitä jaikal ei aio sijoittaa itse, ei ainakaan kaikkea. Uskovat rahoittaisivat eristyneisyytensä.
Lopun voimme kuvitella. Käy kuten Davidin Oksa lahkolle. Kun lahkon vararikko lähestyy, jäsenten henki on halvempaa kuin makkara.
Tai käy näin kuten Koivuniemen lahkolle. Johtaja huiputtaa jäseniä oman voiton tavoittelun vuoksi.
Jaikalia voidaan pitää heihei-ukkona. Sitä hän ei ole. Hän tietää uskovien kiintymyksen mystiikkaan ja että sen avulla voi näiltä ainakin rahat kupata.
Ehkä hänellä on jo oikeauskoisten järjestön runko olemassa. Hän kalastelee netin kautta lisää maksukykyisiä huiputettavia.
Ehkä hänellä on kaverina tunnettu tp ja muita. Jaikal ei aseta kelpoisuusehdoksi moraalia vaan vain ja ainoastaan aktoritettiuskoa.Mielenkiintoinen analyysi. Kiitos!
- Siunausta Jaikal !
jaikali ite kirjoitti:
Mielenkiintoinen analyysi. Kiitos!
Näyt olevan palstan parjatuin, koska täällä ei oteta vastaan
tervettä oppia, vaan KORVASYYHYYN etsitään opettajia" ! - puliveivari se on
Siunausta Jaikal ! kirjoitti:
Näyt olevan palstan parjatuin, koska täällä ei oteta vastaan
tervettä oppia, vaan KORVASYYHYYN etsitään opettajia" !Ne on erikseen Raamatun opit ja jaikalin höpinät.
Mutta kaikkein pahinta on tuo jaikalin käytös. Siitä tiedätte ettei hän ole
läheskään Jumalan miehiä. Lukekaapa Raamattua niin tiedätte millainen
on Jumalan mies. - Justiinsa joo
puliveivari se on kirjoitti:
Ne on erikseen Raamatun opit ja jaikalin höpinät.
Mutta kaikkein pahinta on tuo jaikalin käytös. Siitä tiedätte ettei hän ole
läheskään Jumalan miehiä. Lukekaapa Raamattua niin tiedätte millainen
on Jumalan mies.näinhän se on, mutta sanoppa "puliveivari.." millainen
Jumalan mies sinä olet ? Oletko täydellinen Jumalan mies
vai katsotko, että ainoastaan niiden, jotka opettavat, kuuluu
olla täydellisiä ja muut saavat elää leväperäisesti vai mitä
tarkoitat ?
Jaak.3:2 sanotaan:
Mutta monessa kohden me kaikki hairahdumme.
Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies
ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
Jeesu sanoi:
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986928- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41929