Neuvoa asennuksesta

Itsellä koneena intel i7, 6gt ram, ssd kovalevy, ati radeon hd 59xx 2gt rammilla.
Eli kone on ihan tuliterä pöytäkone.

Ongelmana on näytönohjain ajurit. Asensin juuri useamman kerran windowsin kokonaan alusta uudestaan ja sama juttu kun asentaa atin catalyst ajuria atin kotisivuilta, kaikki asentuu oikein ei virheilmoituksia eikä mitään. Mutta kun pyytää käynnistämään koneen uudestaan, jumittuu se aina niin että näkyy vain windows logo koko kuvaruudun kokoinen kuva siis. Nyt odottelin 2 tuntia eikä mitään muutosta. Vikasietotilaan pääsen mutta ei se paljoa auta, kun tarvitsisi näytönohjain asentaa.

Itse windowsin asennukseen ei mennyt kuin vajaa puol tuntia.
Kiitokset vastauksista etenkin niistä järkevistä :)

7

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssd ja hdd

      Se kone ei halua käyttää sun sille syöttämää catalyst ohjelmaa, kokeile muita versioita.

    • Wintologi

      Minulla on koneessani AtiRadeon 3450 ohjain enkä ole asentanut siihen Catalystia ollenkaan, ainoastaan Windowsin asennusohjelman asentama ajuri W7 levyltä. Catalyst sisältää vain jotakin hienosäätösälää jolla ei käytännössä ole merkitystä koneen kättöön millään lailla. Onhan Catalyst kyllä hienon näköinen säätöohjelma jos haluaa leikkiä. Itse en kaipaa sitä. Näyttönä on Samsungin 24" FullHd telkkari.

      • Noh ainoa ominaisuus mitä tarvitsen on 2 näytön jakaminen ja joskus duplicointi.

        Kun katson leffaa television kautta.
        Ja joskus kun teen hommia kahdella näytöllä.
        Saako nuo ilman catalyst ohjelmaakin?


      • 12
        sfinski80 kirjoitti:

        Noh ainoa ominaisuus mitä tarvitsen on 2 näytön jakaminen ja joskus duplicointi.

        Kun katson leffaa television kautta.
        Ja joskus kun teen hommia kahdella näytöllä.
        Saako nuo ilman catalyst ohjelmaakin?

        Saa ihan perusajureilla http://climsy.com/djpcBoIp0b.jpg .
        Aktiivisen ohjelmaikkunan siirto toiseen näyttöön vaikka win shift nuolinäppäin.


    • ati radeon HD3450

      Itselläni on ati radeon HD3450 näytönohjain. Siinä ei toimi ollenkaa atin catalyst
      ajuripaketti.
      sain asian korjattua sauraavasti. Otin kopan auki ja katsoin näytönohjaimesta
      valmistajan nimen joka oli "SAPPHIRE"
      menin SAPPHIREn verkkosivuille ja latasin sieltä ajurit mitä suositeltiin
      ati radeon HD3450 piirisarjalle ja ohjain on toiminut kuin kello sen jälkeen!

    • 35
      • Ongelma ratkesi, ei vain yksinkertaisesti tykännyt noista uusimmista ajureista. Vanhemmalla toimii.

        Kiitokset vastanneille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe