Koska olen nainen?

Hohhoijaa!

Olen huollattanut 10 v. vanhaan volkkarini Espoonlahden huollossa säännöllisesti useita vuosia vaan EN ENÄÄ. Sain muutama viikko sitten sieltä tyrmäävän diagnoosin: "Moottorissa on massiivinen öljyvuoto, ohjausjärjestelmä uusittava, vaihdelaatikko vuotaa. Hintaa tulee sen verran, ettei rehellisesti sanottuna kannata korjata. Jätä auto pihalle, hankitaan paperit niin, että saat pois rekisteristä."
Mutta kun en oikein tuota jaksanut yhdellä istumalla uskoa, vei vävy kulkupelini katsastusasemalle, jossa sanottiin, että toinen raidetangon pää on vähän kulunut ja pitäisi vaihtaa. Seuraavana päivänä vika oli korjattu (muualla) ja sain leiman eikä kukaan maininnut öljyvuotoja tms.

Onko muille (naisille) sattunut vastaavaa jossain, ehkä samalla huoltamollakin, vai oliko tämä ainutkertaista?

166

11665

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijaa!!

Älä jaksa marmattaa. Jos haluat vain leiman katsastuspaperiin, niin hae _ENSIN_ vikalista katsastusasemalta, seuraavaksi huollatat mainitut viat ja vasta sitten käyt uusintakatsastuksessa tarkistuttamassa että vikalistan kohdat on korjattu ja hakemassa leiman. Korjaamo ei voi ennustaa mitä vikoja katsastuksessa jää huomaamatta ja mitä siellä huomataan. Toisekseen, katsastusasema _EI_ ole korjaamo. Katsastuksen tehtävä on pitää tieliikenteessä olevat autot siinä kunnossa ettei niistä ole vaaraa liikenteelle. Kolmannekseen, heillä on varmaan ollut hyvä syy olettaa että haluat korjata ja huollattaa autosi. Sillä että olet nainen on asian kanssa tuskin mitään tekemistä. Eikö ihmiset osaa oikeasti ajatella nenäänsä pidemmälle?

• metsäkoneenkuski

Johan jutun murjaisit (katsatuksen tehtävä on pitää tieliikenteessä olevat autot siinä kunnossa ettei niistä ole vaaraa liikenteelle). Ei ne kyllä minun autojani ole kunnossa pitäneet. Itse olen ne joutunut pitämään kunnossa. Enhän käy edes katsastuksessa, kun vaihdan autoni uuteen joka toinen vuosi.

• voihan nenä27

TAidat olla yksi niistä huoltamoista jotka kusettaa ihmisiä.

• äälis..
        metsäkoneenkuski kirjoitti:

Johan jutun murjaisit (katsatuksen tehtävä on pitää tieliikenteessä olevat autot siinä kunnossa ettei niistä ole vaaraa liikenteelle). Ei ne kyllä minun autojani ole kunnossa pitäneet. Itse olen ne joutunut pitämään kunnossa. Enhän käy edes katsastuksessa, kun vaihdan autoni uuteen joka toinen vuosi.

Ja pitikö tulla tänne lesottamaan?? Ajatella että vuoden vanhaa autoa on jo itse pitänyt pitää kunnossa...

• se fiksumpi

"Eikö ihmiset osaa oikeasti ajatella nenäänsä pidemmälle?"
        Fiksummat huollattavat auton ennen katsastusta.

• i78y97t8

luehan hohhoijaa homo tuo juttu uusiks ennen kun alat marmattaa tyhmä näillä sivuilla.

• 22cm
        i78y97t8 kirjoitti:

luehan hohhoijaa homo tuo juttu uusiks ennen kun alat marmattaa tyhmä näillä sivuilla.

Ei SAA kiusia naista!

• toyota yaris

Oikea korjaamo tietää katsoa ne kohdat mitä katsastuksessa ja yleensä täytyy autossa olla kunnossa.
        Lista
        - Valot vilkut
        - Ohjausjärjästelmä
        - Renkaiden ripustukset ( olkatapit /nivelet)
        - Akku
        - Varoituskolmio
        - Turvavyöt
        - Lämmityslaite
        - Äänimerkki
        - Vetoakselien kumit
        - Öljyvuodot ( jotka tiputtaa lattialle. Ei vähäiset öljy kosteudet)
        - Ruostevauriot
        - Tuulilasi
        - Päästöt
        - Pakoputki

Nämä kun on kunnossa niin läpi menee , että hujahtaa

• Nainen84XX
        metsäkoneenkuski kirjoitti:

Tässä yksi hyvä esimerkki vastaavasta tilanteesta!

http://plaza.fi/ellit/tyo-ja-yhteiskunta/honda-jazz-naiset-koeajavat/marja-miten-naiset-valitsevat-autonsa

• ÅgeÅ

• Hohhoijaa!

Heh... luetun ymmärtäminen?!? Olen huollattanut kärryni säännöllisesti pari kertaa vuodessa, että se olisi oikeasti kunnossa - en siis ole leimaa varten hakenut vikalistaa ja sitten korjauttanut pelkästään niitä vikoja - mutta mitään olemattomia vikoja en kyllä korjauta (vaikka olenkin nainen tai varsinkin siksi), sillä autostani ei vuoda pisaraakaan öljyä eikä ohjauksessa ole mitään vikaa. Asiaa ovat nyt katsastuksen jälkeen vielä uudelleen tutkineet kokeneet automekaanikot ja ihmettelivät silmät pyöreinä huoltamon kommentteja. Hauskaa Vappua vaan sinulle ;)

• Uusi ja pramea.

Onpas sinulla tosi risa ja paska kärry kun pitää huollattaa kaksi kertaa vuodessa.
        sitä se köyhyys on.

• rtretre
        Uusi ja pramea. kirjoitti:

Onpas sinulla tosi risa ja paska kärry kun pitää huollattaa kaksi kertaa vuodessa.
        sitä se köyhyys on.

Samaa mietin :D Ehkä ovat ystävällisyyttään meinanneet että nyt tuo emäntä saa jättää raatonsa tänne viimeiseen lepoon.

• Äly hoi älä jätä

sitä se köyhyys on.

Kyllä minun kilometreilläni kärry huolletaan 2 kertaa vuodessa ainakin öljynvaihtojen osalta. Teillä ei taideta edes öljyjä vaihtaa kun rikkailla onneksi on varaa vaihtaa koko auto ennen öljynvaihtoja.. Voi että täällä on taas viisasta porukkaa, ilmeisesti miehiä..

• KOKEMUSTA TÄSTÄ ON

Taisi kavereita kiinostaa tuo sun volkkari,olisivat pienellä vaivalla saaneet siitä kivan kesäauton.Hyvä kun et uskonu heitä.JA MUILLEKIN NAISILLE ! Jos yhtään tuntu että korjaamolla yrittävät "kusettaa"maksattaa ylmääräsistä, olemattomista "korjauksista", nostakaa äläkkä.Olis hyvä jos olis joku kaverin "UKKO" TAI NAAPURIN SETÄ, JOKA NOIN KORVA/SILMÄTUNTUMALLA OSAIS VÄHÄN JELPPIÄ.

• Hohhoijaa!!

Luetunymmärtämiseni toimii mainiosti. Epäilen vain, että joku korjaamo oikeasti keksisi vikoja vain koska_olet_nainen_ja_sinua_on_hyvä_rahastaa. Ihmisillä on tapana ihmetellä ja hymyillä, mitä ikinä niille kerrotaankin. Kävitkö näyttämässä autoasi jossain muualla, ja varmistamassa että kyseisiä vikoja ei ole, tai teitkö sen itse? Vai puhuitko vain eteenpäin juttua pahasta autokorjaamosta?

Metsäkoneenkuski: Älä viitsi saiverrella. Tuo on yhtä lapsellista kuin... että omistat kissan jolla on poikasia. Onko se emosi?

• Hohhoijaa!!
        Hohhoijaa!! kirjoitti:

Luetunymmärtämiseni toimii mainiosti. Epäilen vain, että joku korjaamo oikeasti keksisi vikoja vain koska_olet_nainen_ja_sinua_on_hyvä_rahastaa. Ihmisillä on tapana ihmetellä ja hymyillä, mitä ikinä niille kerrotaankin. Kävitkö näyttämässä autoasi jossain muualla, ja varmistamassa että kyseisiä vikoja ei ole, tai teitkö sen itse? Vai puhuitko vain eteenpäin juttua pahasta autokorjaamosta?

Metsäkoneenkuski: Älä viitsi saiverrella. Tuo on yhtä lapsellista kuin... että omistat kissan jolla on poikasia. Onko se emosi?

Ehkä siinä tällä kertaa oli vikaa. Aika vaikea silti uskoa tuota.

• se fiksumpi

sitä se köyhyys on.

No, jos ajaa esim. 60000 km/vuosi, niin hyvinkin voi olla kaksi huoltoa vuodessa.

• AFL!!
        Äly hoi älä jätä kirjoitti:

Kyllä minun kilometreilläni kärry huolletaan 2 kertaa vuodessa ainakin öljynvaihtojen osalta. Teillä ei taideta edes öljyjä vaihtaa kun rikkailla onneksi on varaa vaihtaa koko auto ennen öljynvaihtoja.. Voi että täällä on taas viisasta porukkaa, ilmeisesti miehiä..

Mies vastaa jos sillä sukupuolella on väliä. Itse ajan 35tkm vuodessa ja huollan autoni kaksi kertaa vuodessa. öljyt nyt ainakin plus jokunen alustan osa. Sadan tonnin välein vaihdan manuaalilaatikkoöljyt ja kerran suoteen muut nesteet.

• Jo oppinut..
        KOKEMUSTA TÄSTÄ ON kirjoitti:

Taisi kavereita kiinostaa tuo sun volkkari,olisivat pienellä vaivalla saaneet siitä kivan kesäauton.Hyvä kun et uskonu heitä.JA MUILLEKIN NAISILLE ! Jos yhtään tuntu että korjaamolla yrittävät "kusettaa"maksattaa ylmääräsistä, olemattomista "korjauksista", nostakaa äläkkä.Olis hyvä jos olis joku kaverin "UKKO" TAI NAAPURIN SETÄ, JOKA NOIN KORVA/SILMÄTUNTUMALLA OSAIS VÄHÄN JELPPIÄ.

Niin kyllä ne naisia vedättää, nimimerkki "kokoemusta on"! Minulle on tehty niin että se pikkuvika, jonka vuoksi vein autoni korjaamolle, oli kyllä korjattu! Mutta autoa hakiessani pois, sanoivat että korjattiin sitten vielä "sekin" juttu koska huomasivat muka vikaa, eivätkä kysyneet minulta saako sen korjata. Minulla on sellainen käsitys, että korjaamo ei omia korjauksia saisi tehdä, vain ne viat jotka pyydetään, tai jos huomaavat jotain muuta, pitää omistajalta kysyä saako sen korjata. Muutoinhan ne voivat sanoa, vaihdettiin sitten toi moottori kun oli niin loppuunkulunut!!!

• uyiot

sitä se köyhyys on.

sinulla sitä ei ole rahaa huoltaa edes kertaakaan vuodessa.

• mekaniker
        Jo oppinut.. kirjoitti:

Niin kyllä ne naisia vedättää, nimimerkki "kokoemusta on"! Minulle on tehty niin että se pikkuvika, jonka vuoksi vein autoni korjaamolle, oli kyllä korjattu! Mutta autoa hakiessani pois, sanoivat että korjattiin sitten vielä "sekin" juttu koska huomasivat muka vikaa, eivätkä kysyneet minulta saako sen korjata. Minulla on sellainen käsitys, että korjaamo ei omia korjauksia saisi tehdä, vain ne viat jotka pyydetään, tai jos huomaavat jotain muuta, pitää omistajalta kysyä saako sen korjata. Muutoinhan ne voivat sanoa, vaihdettiin sitten toi moottori kun oli niin loppuunkulunut!!!

korjaamolla ei ole oikeutta laittaa muuta kun se vika minkä asiakas ilmoittaa.ellei toisin ole sovittu esim.katsastukseen tarvittavat korjaukset.ja silloinkin voi sopia hintatason,jos se ylittyy niin korjaamo ottaa yhteyttä kiltisti asiakkaaseen ja sopii jatkosta.näin toimii kunnon autokorjaamo.

• Naisaudikuski

Olen nainen ja huollatan autoni ainakin syksyisin ja keväisin. Syksyllä pakkasten takia ja keväällä koneellisen ilmastoinnin takia on hyvä huollattaa auto säännöllisesti. Paitsi että viime vuonna jouduin ilmastoinnin takia huoltamaan autonai kaksikin kertaa. Ne ovat ainakin tarkein huoltokriteeri minulle. Koskaan ei ole "kusetettu". Tarkistan itse öljyt, nesteet yms. Ja lisään jos tarvii. Vien itse autoni huoltoon, öljynvaihtoon, harvoin sen tekee mieheni. Minähän autollani ajankin. Mutta naiskaverilleni on joskus sattunut korjaamo, jossa on yritetty "tehdä" autoon vikoja joita ei ole ollutkaan. Kannattaa hankkia luottokorjaamo, koska yritykselle vakioasiakas on se paras asiakas.

• autoileva nainen
        mekaniker kirjoitti:

korjaamolla ei ole oikeutta laittaa muuta kun se vika minkä asiakas ilmoittaa.ellei toisin ole sovittu esim.katsastukseen tarvittavat korjaukset.ja silloinkin voi sopia hintatason,jos se ylittyy niin korjaamo ottaa yhteyttä kiltisti asiakkaaseen ja sopii jatkosta.näin toimii kunnon autokorjaamo.

korjaamolla on myös oikeus korjata muita vikoja mistä asiakas ei ole ollu tietoinen ollenkaa!! MUTTA niistä on aina ensin soitettava asiakkaalle ja neuvoteltava hänen kanssaan et mitä tehdään.. jos asiakas kieltää korjaamasta niin korjaamo EI saa korjata omin nokkineen mitään, mutta jos vika on sellainen että esim pitkällä matkalla auto saattaa hajota niin korjaamo voi luovuttaa auton ja pyytää asiakkaalta nimen paperiin jossa asiakas ottaa vastuun itselleen ja näin olen korjaamo sen siirtää itseltään pois..!! eli jos jotain sattuu tien päällä niin korjaamo EI ole vastuussa siitä vaan asiakas itse on valintansa tehny..

• kunnioitettavat km:t
        se fiksumpi kirjoitti:

No, jos ajaa esim. 60000 km/vuosi, niin hyvinkin voi olla kaksi huoltoa vuodessa.

jos ajaa 60 tonnia vuodessa ja on huollattanut autoa samassa paikassa kymmennen vuotta, niin sehän tekee 600.000km ( mahdollisesti aikaisemmat ajot), joten tuskin se auton romutus on kaukana vaikka leima tulikin.

• no on sulla jutut
        autoileva nainen kirjoitti:

korjaamolla on myös oikeus korjata muita vikoja mistä asiakas ei ole ollu tietoinen ollenkaa!! MUTTA niistä on aina ensin soitettava asiakkaalle ja neuvoteltava hänen kanssaan et mitä tehdään.. jos asiakas kieltää korjaamasta niin korjaamo EI saa korjata omin nokkineen mitään, mutta jos vika on sellainen että esim pitkällä matkalla auto saattaa hajota niin korjaamo voi luovuttaa auton ja pyytää asiakkaalta nimen paperiin jossa asiakas ottaa vastuun itselleen ja näin olen korjaamo sen siirtää itseltään pois..!! eli jos jotain sattuu tien päällä niin korjaamo EI ole vastuussa siitä vaan asiakas itse on valintansa tehny..

Siis ottaa nimen johonkin paperiin? Mitä ihmeen vastuuta korjaamolla on muka vieasta jota se ei ole aiheuttanut?!?

• provo?
        Naisaudikuski kirjoitti:

Olen nainen ja huollatan autoni ainakin syksyisin ja keväisin. Syksyllä pakkasten takia ja keväällä koneellisen ilmastoinnin takia on hyvä huollattaa auto säännöllisesti. Paitsi että viime vuonna jouduin ilmastoinnin takia huoltamaan autonai kaksikin kertaa. Ne ovat ainakin tarkein huoltokriteeri minulle. Koskaan ei ole "kusetettu". Tarkistan itse öljyt, nesteet yms. Ja lisään jos tarvii. Vien itse autoni huoltoon, öljynvaihtoon, harvoin sen tekee mieheni. Minähän autollani ajankin. Mutta naiskaverilleni on joskus sattunut korjaamo, jossa on yritetty "tehdä" autoon vikoja joita ei ole ollutkaan. Kannattaa hankkia luottokorjaamo, koska yritykselle vakioasiakas on se paras asiakas.

No älä viitsi... Eihän sua tarvi kusettaa kun kuset itse.

Meidän mamman autoa huolletaan joka toinen vuosi, kun tulee niin vähän kilometrejä, omaani huolletaan kahdesti vuodessa, koska tulee niin paljon kilometrejä, mitään kevät ja syyshuoltoja ei ole tehty kuin 70 luvulla ladoihin.

Mitä ne tekee sun autolle kevät ja syys huolloissa? vääntää lämppärin kytkimet jäähdytys ja lämmitys asentoihin?

• yksityisautoilija
        provo? kirjoitti:

No älä viitsi... Eihän sua tarvi kusettaa kun kuset itse.

Meidän mamman autoa huolletaan joka toinen vuosi, kun tulee niin vähän kilometrejä, omaani huolletaan kahdesti vuodessa, koska tulee niin paljon kilometrejä, mitään kevät ja syyshuoltoja ei ole tehty kuin 70 luvulla ladoihin.

Mitä ne tekee sun autolle kevät ja syys huolloissa? vääntää lämppärin kytkimet jäähdytys ja lämmitys asentoihin?

Naurussa pitelemistä omalla terassilla, ettei naapurit vie hoitoon,kun luen näitä. Tää on hauskinta viihdettä, kun on hyviä kirjoittajia. Kiitos, että Suomen kieli on niin rikas ja monivivahteinen ja että saamme pitää tätä henkireikä-palstaa, josta jotku tosikot on tietty suunnittelemassa rikosilmoa ja ovat jatkuvasti yhteydessä seriffiin. Hahhahhhaaah.
        Tarja Halonenkin sanoi, että ihmisillä on mielipiteen vapaus kysyttäessä tämmösistä nimettömistä keskusteluista ja yleensä nettiketistä. Täytyy sanoa, että noita tosikoita on hauska vedättää.
        Omasta autostani ja autoilusta, katon netistä tietoja, että mitä kannattais tehä auton kans ja milloin, sitten maalaisjärjellä kompromissi, en ymmärrä autoista kovin paljon ,mutta olen erittäin kiinnostunut ottamaan asioista selvää ja tottakai minulla on asiantuntijana merkkikorjaamon(maailman myydyimmän merkin)mekaanikko, jolta kysyn neuvoa ja apua ja myös maksan tälle kamulle. Sitten otan selvää, mitkä lait pätee näihin toimijoihin,että tietää missä mennään. Mutta maalaisjärki on ehdottomasti paras kaikissa asioissa ja usko omiin vaistoihin ja järkeen. Tottakai aina et ole oikeassa vaikka kuinka lässytät täällä palstalla väärästä kohtelusta, koska ihmiset ruukaa kertoa vain itselleen edullisimman version tapahtumsita etteivät vaikuttaisi tyhmiltä. Lisäksi naisihismenä luen myös erilaisia testejä, rengastestejä, ekologisisuusvertailuja(autoilu saastuttaa aina ja on helvetin itsekästä), jne ja jos en tiedä, kysyn sellaiselta, joka tietää. Hehheh, oikein audinainen kommentoi-siis piti saada mainita autonmerkki-siis yhteiskunnallinen status ja kuinka usein on varaa käytää autoa huolossa vaikkei tarttiskaan-nousukasmaista ja moukkamaista-ei tartte olla ruutinkeksijä tarkistaessaan öljyt, ootpa näppärä, kun miehen ei tartte öljyntarksistusta/huoltoa tehä.

• nainen minäkin
        kunnioitettavat km:t kirjoitti:

jos ajaa 60 tonnia vuodessa ja on huollattanut autoa samassa paikassa kymmennen vuotta, niin sehän tekee 600.000km ( mahdollisesti aikaisemmat ajot), joten tuskin se auton romutus on kaukana vaikka leima tulikin.

Kyllä on harvassa autot, jotka kestävät 600 tuhatta, ilman kytkinremppaa ja kyllä siinä alkaa jo oleen paljon paljon muutakin, esim. pallonivelet jne.

• autoileva nainen
        no on sulla jutut kirjoitti:

Siis ottaa nimen johonkin paperiin? Mitä ihmeen vastuuta korjaamolla on muka vieasta jota se ei ole aiheuttanut?!?

mikäli korjaamo huomaa jonkun vian esim laakeri on mennyt tuhannen pillun päreeks.. jolloin auto on vaarallinen ajettava, korjaamo kehoittaa asiakasta jättämään autonsa pihaan jotta se saahaan korjatuksi ja asiakas ei siihen suostu niin korjaamo voi vaatia asiakasta kirjoittamaan nimen paperiin jossa kerrotaan korjaamon suositukset ja asiakkaan tahto, jolloin myöhemmin jos asiakas ajaa autollaan ja esim rengas tippuu niin asiakas ei voi syyttää ko korjaamoa ettei se olisi tehnyt mitään tai olisi toiminut muuten tilanteessa väärin..
        saman paperin joutuu kirjoittamaan sairaalassa jos et suostu potilaaksi jäämään vaikka lääkäri niin vaatii niin vastuu vapautus paperin joudut kirjoittamaan myös silloin..

• Hyviä linkkejä
        autoileva nainen kirjoitti:

mikäli korjaamo huomaa jonkun vian esim laakeri on mennyt tuhannen pillun päreeks.. jolloin auto on vaarallinen ajettava, korjaamo kehoittaa asiakasta jättämään autonsa pihaan jotta se saahaan korjatuksi ja asiakas ei siihen suostu niin korjaamo voi vaatia asiakasta kirjoittamaan nimen paperiin jossa kerrotaan korjaamon suositukset ja asiakkaan tahto, jolloin myöhemmin jos asiakas ajaa autollaan ja esim rengas tippuu niin asiakas ei voi syyttää ko korjaamoa ettei se olisi tehnyt mitään tai olisi toiminut muuten tilanteessa väärin..
        saman paperin joutuu kirjoittamaan sairaalassa jos et suostu potilaaksi jäämään vaikka lääkäri niin vaatii niin vastuu vapautus paperin joudut kirjoittamaan myös silloin..

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/korjaaminen-ja-huolto/

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/korjaaminen-ja-huolto/korjauksen-hinnat/

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/sopimusehdot/vakiosopimusehdot/moottoriajoneuvojen-korjausehdot/

• rtretre kirjoitti:

Samaa mietin :D Ehkä ovat ystävällisyyttään meinanneet että nyt tuo emäntä saa jättää raatonsa tänne viimeiseen lepoon.

KUULKAAS.Naiset pitävät autoista parempaa huolta kuin miehet,on kokemusta.,,ei ole vienyt korjaamolle kun ilmenee vikoja,nehän on sitten pahentunut ja vioittanut muita toimivia osia..

• Just autopuolella
        Jo oppinut.. kirjoitti:

Aika vanha topic mut heitän silti et saa ne korjata muutakin kysymättä, kunhan hinta pysyy kymmenen prosentin päässä hinta-arviosta.
        Eli:
        Hinta arvio vaikka öljynvaihdolle ja parille polttimolle vois olla 100€.
        Korjaamo saa vaihtaa vaikka kolmannenkin polttimon, kunhan yhteishinta ei ylitä 110€ rajaa.

• tiedän

Kyllä kuulostaa tutulle! Joillakin huoltamoilla on tapana rahastaa jos asiakkaana on nainen.Ikävää mutta raha pyörittää rattaita...

• ERNEST Won ETURAUHAN

kyllä on tuttua hommaa varsinkin ruuhkasuomessa .RAHANahneita kirjekurssin käyneitä huolto/korjaus yrittäjiä.on hyvä että netissä voi kertoa tuommoises Espoon lahden huollon kusetus taktiikasta. VAROKAA.menemästä sinne,autoilijat ja varsinkin Naiset .hallin hammas haukkaa!

• Mieti uudestaan

No miten tässä yritettiin rahastaa, kun sanottiin, ettei kannata edes korjata? Mitä korjaamo tällaisesta hyötyy?

• höhö!
        Mieti uudestaan kirjoitti:

No miten tässä yritettiin rahastaa, kun sanottiin, ettei kannata edes korjata? Mitä korjaamo tällaisesta hyötyy?

luepas avausviesti uudestaan, tällä kertaa ajatuksen kanssa.

• miten huijattiin????
        höhö! kirjoitti:

No selittäkää?

Jos autosta tehdää romutuspaperit, niin sitä ei voi enää käyttää, joten missä se huijaus on?!?

Sitten kyse olisi huijauksesta jos autoa olisi yritetty korjauttaa...

Tosin eihän alkuperäinen viesti vielä poissulje sitä että autossa oli todellakin korjaamon kertomat viat. Katsastus on kiinnostunut vain lain edeyyttämästä ajokunnosta.

• Mieti vielä
        höhö! kirjoitti:

Ei tarvitse. Huijausta on se, että korjataan ja otetaan rahat, vaikka se ei omistajan kannalta ole järkevää.

• joopajoopa

Surkea provo. Paskapuhetta !

• Oliko kyse tästä
    • 09093333

Heh, itse olen autoasentaja ja nainen. Työpaikallani muut ovat miehiä. Kyllä on tullut huomattua että jos minä satun jostain asiasta (auton korjaukseen liittyen) tietämään paremmin kuin joku työpaikallani oleva mies niin heti suututaan, tiuskitaan, sanotaan et "KYLLÄ MÄÄ TIEDÄN PAREMMIN!" ym.. Se on niinku joku valtava isku miehisyyttä vastaan jos nainenkin tälläsiä asioita osaa ja tietää. Naurettavaa ja säälittävää.

• jhhio

Ei ole pelkästään mies vastaan nainen asetelma, vaan kauemmin vastaan vähemmän aikaa ollut, jopa haravointi hommissa. Voi tuota ihmisluontoa.

• se fiksumpi

Johtuisiko mahdollisesti Naisen Tietäväisestä asenteesta, että miehiä ärsyttää?
        Nainenhan ei tunnetusti ole koskaan väärässä.

• eikö tä ikinä lopu?

Hohoijakkaa

• 40v mies

Sulle tuntuu olevan kolaus jos joku väittää tietävänsä paremmin.

Minä voi sanoa kyllä ihan suoraan että en tideä autoista juuri mitään, enkä ole niistä vähääkään kiinnostunut, vaikka insinööri olenkin ja muuten tekniikasta kiinnostunut. Autot on vain kulkuneuvoja joilla siirrytään paikasta a paikkaan b.

• kerta riitti

Sitä on liikkeellä, meinaan nainen auton kanssa huollossa. Vein sitikan merkkihuoltoon, koska lähes uusi auto ei käynnistynyt. Asianomainen mestari totesi vain, hyvinhän tämä käy, ei siis edes kuunnellut,mikä todellinen ongelma oli ollut. Tuo sitten uudestaan, jos tulee sama tilanne. Olisi pitänyt vain laittaa piuhat kiinni ja katsoa tietokoneelta, ettei virtalukko tunnistanut avainta.Emme enää käytä kyseistä huoltoa, vaan halvempaa ja yksityistä.

• tdictdic

vaihda nyt äkkiä se pommisitikka autoon...

• ballstothewalls245
        tdictdic kirjoitti:

vaihda nyt äkkiä se pommisitikka autoon...

Meillä on ollut Citroen xcara vm. 98 jo 5 vuotta ja oikein hyvin pelannut.

• höhööö!

miten sait sen ajettua huoltoon jos se ei käynnistynyt?

• Hohhoijaa!

Voisiko suomen autoverottajaa änkeä giljotiiniin?

Jokun PASKAN Tojotan ostamisen takia jouituu maksamaan autoveroa?!

• se fiksumpi

Syö matoja, niin voit säästää omaan Toyotaasi.

• Vallilan Henkka

Kuinka monta "Hohhoijaa!"-nimimerkkiä täällä on aloittajan lisäksi?
        Tiedoksi niille, jotka käyttävät nettiä ekaa kertaa: Keksikää itsellenne joku nimimerkki tai vaikka toinenkin, saa olla omaperäinenkin, kunhan tunnistettava, ei siis aloittajan nimimerkkiä.
        Tunnistettava ei ole myöskään asdafgh näppäimistöltä tai sitten on joku todella ahkera kaveri.
        Hyvää Timon iltaa!

• Oma Sarjatuotanto?
        se fiksumpi kirjoitti:

Syö matoja, niin voit säästää omaan Toyotaasi.

Suomalainen autotehdas kukoistaisi suomessa, voi myydä ilman tuontiveroja! Siinä riittäisi katetta kivasti. Se että ei ole tätä tehty, viittaa siihen että verokarhu on hullu tässä maassa?

• Konnat kiikkiin

Tämän ketjun aloittajalle : Ilmianna kyseinen huoltamo vaikkapa kuluttaja-asiamiehelle. (Tee joskus vaikka niin, että viet auton huoltoon ja pyydät vikalistan ja sitten pyydät tuota vävyä tekemään saman tempun. Sittenpähän on näyttöä.)

• lada samara

Kukaa citikaa osaa korjata hyvä ajaa mut veeväimen korjata. tseppiä nais!

• turhaa louskutusta

Niin, nythän ei ole vielä mitään näyttöä mistä valittaa, ei edes toisen korjaamon mielipidettä auton kunnosta...

• määmy

Syy ja seuraus:

- moottorissa massiivinen vuoto = moottoriöljyn taso tippuisi, öljyn kierto loppuisi, kojetaulun punainen valo syttyisi ja mikäli ei syttyisi, moottori leikkaisi kiinni.

Huom. Massiivinen vuoto tarkoittaa "Kuluttaa yli 2 l öljyä per 1 000 km".

- ohjausjärjestelmä uusittava = ohjauspyörää käänneltävä puolelta toiselle suorallakin tiellä. Kovalla tuulella sinkoilee laidasta toiselle. Paikallaan ollessa ratti kääntyy useamman asteen verran.

- Vaihdelaatikko vuotaa = tuottaa lopulta vaihdelaatikon kiinnileikkaantumisen, harvoissa malleissa on vaihdelaatikon öljyn merkkivalo.

Summa summarum = kyseinen satuilija tarvitsi itselleen auton joko käyttöön tai varaosiksi ja kuvitteli sinua senverran tyhmäksi, että suostuisit ja hän saisi ilmaisen auton.

• määmy

Niin ja, kun rekisteröidyn auton luovuttaa romutettavaksi, on täytettävä auton luovutustodistus romuttajalle ja tällöin auton omistajuus siirtyy romuttajalle ja romuttaja päättää meneekö romuksi vai käyttöön.

• ja höpö höpö
        määmy kirjoitti:

Niin ja, kun rekisteröidyn auton luovuttaa romutettavaksi, on täytettävä auton luovutustodistus romuttajalle ja tällöin auton omistajuus siirtyy romuttajalle ja romuttaja päättää meneekö romuksi vai käyttöön.

Autoa ei saa enää milloinkaan käyttöön kun siitä tehdään romutuspaperit.

• jurpoturpo1

mistä ihmeestä suomi24 keksiikin noita juttuja heh heh, niillä siellä suomi24:ssä ilmeisesti ei ole muuta tekemistä kun saada satuilemalla ihmisiä kirjoitteleen näihin sivuille. voivat sitten kehua omalla tärkeydellään ihmiskunnan tilasta, niin se vaan minäkin lankesin tähän vaikkakin tiedostan kyllä suomi24:n vedätykset :-) hyvää kesää kaikille ja nauttikaa vedätyksistä netin orjat jippiiiiiii :-))

• voi voi

ei oikeen liity toi huolto ja katsastus aina toisiinsa...

• autoonsa tyytyväinen

Itselle vastaavaa ei ole sattunut, mutta se nyt johtuu siitä, että minulle tuollainen ei menisi läpi. Oman autoni kunnon kun tiedän tarkkaan. Muutamille naispuolisille tutuille tätä on kuitenkin käynyt ja he ovat "romuista" autoistansa "ammattilaisten" suosituksesta luopuneet. Yksi myi autonsa miespuoliselle tutulleen varaosiksi ja parin päivän päästä sai kuulla auton olevan pienen laiton jälkeen aivan toiminta kuntoinen. Suoranaista kusetusta sanon minä!

• korjaanmonakka

vie autosi heti sinne korjaamolle ja anna niille miehille korkkarista.kun taidat olla blondikin vielä niin se oli ihan oikein sulle.

• Lujaa laatua

Itselläni on 22 vuotta vanha auto,joka on mennyt laakista läpi joka vuosi
      autoon ei ole uusia osia vaihdettu,pakoputkikin on alkuperäinen.
      öljyt ja sudatin vaihdettu joka vuosi.
      muuta ei ole tehty.
      Akku on kyllä 2 kertaa vaihdettu.

• ladanisti

Minulla sama peli, mitä merkkiä sulla on? (Itselläni on vähän nuorenpi Lada.)

• nisäkäskoiras

Ookko nää käyny sillä vaan kirkossa kesäsin jollei o satanu, ja muun ajan auto on ollu tallin vintillä?

• ei varmaan vävy vienyt samaan huoltopaikkaan. Merkkihuollssa ollaan ehkä hieman tarkempia, koska sieltä se kate revitään. Ja ehkä halusivat, että dumppaat joutavan mopon kaatikselle ja ostat auton :-)

• 3+9

tais vaan olla huollossa varaosia vaille, esim jotain kojelautaa ym... mitkä maksaa alkuperäisenä hunajaa, ja aattelivat että siirretään auto ns. "romuksi" eli vaikka firman nimiin ja pihalle seisomaan varaosiksi.

• Miljoona km takana

Oudolta kuulostaa mutta ei ennenkokemattomalta.
      Autonasentajat, etenkin merkkihuolloissa, kusettavat usein tietämättömiä tai niiksi uskomiaan.
      Eräässäkin uusimaalaisessa korjaamossa oli naisen autoon tehty jopa kampiakselin rasvaus joka oli oikein merkitty laskuun ja veloitettu. Olisin puuttunut ystävättäreni huoltolaskuun mutta hän sanoi että hänelle on jo naurettu tarpeeksi, Karpo ja kansa ei enää naura ja viskasi kuitin takkaan.
      Useita autonasentajia vaivaa ylimielisyys ja ammattitaidottomuus.
      Lienee kai ehto ettei muuten autonasentajaksi pääsisikään. Joukossa on harvoja oikeitakin asiantuntijoita mutta aika harvassa.

• seiccu

Jo vain, autostani on mennyt kytkin kahdesti, ja syytä on selitetty että on niin iso ja painava auto. Eka meni takuuseen,kun peruutuksessa auto täristi niin ettei sitä voinnut peruutella ylämäkeen, toisen kerran, ei takuuta, koska huoltomies sanoi ettei autoa ole huollettu määrä-aikaisesti, ja vielä sellaista osaa johon ei huoltokirja edes pyydä tarkistamaan tai huoltamaan, määrä-aikaishuollossa. Nyt kun kytkin on menossa kolmannen kerran, varmistin että se on myös takuuajassa, koska edellisellä kytkimellä on ajettu vasta 50 000km, kaveri Delta-autossa sanoi, että hän soittaa kun ensin tiedustelee pääkallopaikalta mikä on tilanne. Olen nyt odotellut kuukauden sitä soittoa! Auto on 4 vuotta vanha. Fiat merkkinen ja viimeinen minkä ostan Delta-autosta.!!! Eikä tämä ole eka kerta kun olen tuntenut olevani väärä asiakas!

• kuparitaaleri

Sinähän tiedät että auton nopeus säädetään kytkimellä, ei kaasulla!
        Laitata autoosi käsikaasu, jolloin se huutaa aina täysillä ja liiraat kytkimellä vauhdin sopivaksi. Näinhän koulussa opetettiin, vai?
        AUTON kytkin kestää 200tkm, ainakin. Viiatista en tiedä.

• suihkuun..
        kuparitaaleri kirjoitti:

Sinähän tiedät että auton nopeus säädetään kytkimellä, ei kaasulla!
        Laitata autoosi käsikaasu, jolloin se huutaa aina täysillä ja liiraat kytkimellä vauhdin sopivaksi. Näinhän koulussa opetettiin, vai?
        AUTON kytkin kestää 200tkm, ainakin. Viiatista en tiedä.

Kyllä se kytkin kestää fiiussakin, ajelin 150 kilometriä päivittäin työmatkaa fiiulla, ei mulla mitään ongelmia. Oljynvaihto ja tankkaus ainoat toimenpiteet, eikä katsastuksessa mtn ongelmia. Vasta seuraava omistaja sai siitä koneen sököksi, mutta ehti just myydä, ja kone levis seuraavan omistaja kiusaksi.

• Jei__

Kerron merkkihuollon asentajana seuraavan: älkää hyvät ihmiset oikeasti uskoko tuota sontaa, jota joka tuutista saa kuulla kuinka ihmisiä kusetetaan. Ei isolla yrityksellä oikeasti ole varaa lain rajalla kikkailla tuollaisilla jutuilla vaan oikeasti niistä autoista kerrotaan kaikki olennainen.

Ei katsastusasema tietenkään ota kantaa koko auton kuntoon vaan sen tehtävä on tarkistaa, että auto on tieliikennekelpoinen. Jos huollossa mainitaan vaihdelaatikkovuodoista tai muista öljyvuodoista ja joiden korjaaminen on kallista, ei se ole huollon vika vaan ohjenuora käyttäjälle, että nyt olisi aika vaihtaa uuteen tai korjauttaa nämä viat.

Tulehan ihmeessä kertomaan tänne, kun autosi oikeasti hajoaa. Ei kukaan täysjärkinen yritys keksi päästä tuollaisia asioita, varsinkaan tarkastettavia asioita kuten öljyvuotoja, joilla asiakasta harhautettaisiin tekemään kalliita ratkaisuja.

Lisäksi, sääliksi käy tuota yritystä jota mollaat, koska he eivät oikeasti ole tehneet mitään väärää. Et vaan tahdo uskoa, että autosi voi olla rikki, vaikka se kulkee eteenpäin ja taaksepäin.

• nähty on

luuletko mokomakin letkunjatke että auto joka vuotaa öljyä huomattavasti,menisi katsastuksesta läpi

• nähty tämäkin
        nähty on kirjoitti:

luuletko mokomakin letkunjatke että auto joka vuotaa öljyä huomattavasti,menisi katsastuksesta läpi

Auton moottori voi ihan hyvin vuotaa öljyä paljon enemmän kuin 2 litraa tonnilla ja mennä katsastuksesta läpi.

Kaikki öljyvuodot kun eivät tule öljypohjasta. Esim Nissanilla on ollut 2,5 litraisissa ongelmana öljyjen karkaaminen ventiilikoneiston kautta.

Enkä muuten todellakaan usko, että EAH alkaisi ketään kusettamaan tällaisissa asioissa (jos nyt tästä yrityksestä on kyse). On yksi harvoja pääkaupunkiseudun autohuoltoja, jossa ihan oikeasti osataan.

• ei tarkasteta
        nähty on kirjoitti:

"luuletko mokomakin letkunjatke että auto joka vuotaa öljyä huomattavasti,menisi katsastuksesta läpi "

Ei katsastusmies katso öljyjä autosta. Jos öljyt on vuotanut pihalle ja vuotokohdat jo kuivuneet, niin siihen ei kiinnitetä mitään huuomiota.

Jos auto jättää lätäkön konttorin lattialle, niin sitten tulee sanomista.

• 345tyukjhgfdvbn

vittuako ostatte autot suomesta pienenpään rahaan saa saksastakin koslia ja mitä niillä takuilla kun ei näy täälläkään pelaavan

• ei niin tyhmä, mitä

FIRMAN NIMI ESIIN!!!!
      Ja niin moneen paikkaan kuin mahdollista. Tuo on rikos!!!!!

Jossain vaiheessa kerron myös muutaman totuuden. En tosin vielä..

• Keksittyä bulshittiä

>> "Jätä auto pihalle, hankitaan paperit niin, että saat pois rekisteristä."

Silkkaa kirjoittajan päästä keksittyä vedätysjuttua koko tämä bullshitti.

Autossa ei ole olemassa sen nimistä osaa jonka korjaaminen hoituisi "ohjausjärjestelmä uusittava" nimisellä korjausoperaatiolla.

Kirjoituksessa mainittua "Espoonlahden huolto" nimistä autohuoltofirmaa ei myöskään ole olemassa.

Jos viitataan samantyyppiseen firmanimeen jossa on myös "auto" sana välissä, niin tätä firmaa ei tosiaan voisi vähempää kiinnosta *tarjoutua* ottamaan kilvistä poistettuja romuautoja omalle pihalleen.

Siis joku muija tuon alkuperäisen vuodatuksen lienee kirjoittanut. Ehkä suoraan Suomi-24:n toimiston omista rokkimuijista joku. Mutta pätkänkään todellisuutta tässä kirjoitelmassa ei siis tosiaan ole.

• 23456kjhgfd

entäpä autokorjaamon työntekijän kertomus siitä että pakettiauto tuli huoltoon kun vaihteet katosi kaveri laittoi pallonivelen takaisin sokalla ja yrityksen omistaja laskutti 840 euroa työstä.
      kerronko korjaamon nimenkin löytyy lahdesta
      nimimerkki AD

• Lahden korjaamosta

on täälläkin kokemuksia. Seisonnassa ollut auto korjautettiin mutta tuli katsastuksesta takaisin pikkuvikojen kanssa, vaikka sanoin että olis kiire työmatkalle. Pihalle seisomaanko ne sen luulivat menevän???

JOKA KERTA kun vein merkkihuoltoon auto hajosi jostain kohtaa jo parin viikon päästä vaikka maksoi saatanasti. Pikkukorjaamoilla ei tällaista ole ilmennyt. Ilmeisesti on kiva tehdä vähän uutta työllistävää temppua ihmisten autoille :/

• talleri

Teksti kertoo että sulla ei oo mitään tekemistä ja keksit tämmösiä juttuja ihan omasta kaalistasi. Onko kaali hiukka laho? Onko myös kaalin kantaja laho?

• jo kokenut..

Miten voitte solvata täällä ihmisiä joita ette ole edes nähneet, aika lapsellista!

• tällästä täällä

Mun tyttöystävää yritettiin kerran huijata huollossa. Huollossa sanottiin et autossa on vikoja ja korjaus maksaa 3800 euroo. Sit mun yks kaveri joka tietää autoista paljon, katsoi autoa eikä löytänyt pahemmin vikaa. Korjaus maksoi
      160 euroo. Annettiin kaverille 160 euroo palkaksi parin tunnin hommasta, joten 320 euroo tuli maksamaan. Säästettiin siis 3480 egee.
      Kaverini uskoi et huoltoliike yritti huijata mun tyttöystävää, joten tehtiin poliisille ilmoitus. Huoltoliike sai sakkoja. tai jotain. auto on toiminut hyvin sen jälkeen kun kaverini korjasi sen. Itse en tiedä autoista mitään mut onneksi on kavereita jotka tietää. kannattaa kysyä aina kavereilta.

• 3r23rr

oisit menny mielummin ampumaan singoll sen korjaamon vittuun!

• Sakkoja sai juu

""Kaverini uskoi et huoltoliike yritti huijata mun tyttöystävää, joten tehtiin poliisille ilmoitus. Huoltoliike sai sakkoja.""

Täälä taas yksi Lässy-Lissu lisää kertomassa omassa päässään olevan autokorjaamon kummastuttavista tapahtumista.

Pitäisitte sitä omaa haarapääskyänne kunnossa, näin alkavan kesän kunniaksi. Ja jättäisitte noi autokorjaamoista keksityt sadut muiden kerrottaviksi.

Semmoisilla jotka osaa kertoa niitä hauskuuden lisäksi myös uskottavasti. Edes jotakin pikkiriikkistä uskottavuuden särmää siis mukaan myös.

• kehno provo :)

"huotololiike sai sakkoja. tai jotain"

Joo joo...

• "Sitä" löytyy
        kehno provo :) kirjoitti:

"huotololiike sai sakkoja. tai jotain"

Joo joo...

> "huotololiike sai sakkoja. tai jotain"

Niin siis per??ttähän ne naiset aika äkkiäa tarjoo tukkeeksi asiaan, jos joku korjaamon ukko selittyää jotakin autoteknisesti liian vaikeeta.

Sitä "jotakin" irtoo autokorjaamoilla aika herkästi. Vähän aikaa äijät luettelee listaa että mitä kalliita osia pitää vaihtaa, niin jo alkaa sitä löytyä, vähän ylpeemmän ja paremman näköisiltäkin muijilta

• Jonnin sellaisia

Halpa diagnoosi tulee katsastusasemalta..sitten vain korjaus. Mitä tuossa nyt on valittamista, ymmärsit ehkä väärin tai sitten tämä on taas niitä tekaistuja juttuja muitten tylsien joukossa. Asiaa pitäisi saada tänne keskusteluun eikä näitä joutavia...jonnin sellaisia

• MikkiMakke14142

Osta Saatanan paska uusi auto, eläkä sitä paskaa pidä ajossa saatana, ei vittu ku tollaset paskanaamaat ottaa hermoon!

• rempat Virossa

Milläs pidetään pystyssä autoliikkeiden temppelit....Ei pelkästään autonmyynnillä vaan sen jälkeisellä rahastuksella. Onneksi voi valita huolto ja remonttifirmansa.
      Onko järkee 2000€ saksalaisen perheauton jakohihnanvaihdosta?

• MEKAANIKKO!

valitettavasti tällaiset neitokaiset ovat kyll nini enäkkäitä etteivät edes katso ihmistä naamaan ku puhutaan! ja vielä vaativat hyvää asiakaspalvelua! me teemme laillisesti töitä eikä ketään yritetä huijata!

• Myös naisten laji

Tyhmää kusetetaan ja älykästäkin yrittävät.

Päätin dissata barbiet ja my little ponyt ja aloin kränämään autoja
      6 vanhana, nyt oon 32 ja ammattikorkeen kautta läpi mennys inssi.

En tiedä onko muita inssejä suomessa autopuolella naisista, mut
      asentajia ainakin, joille nuo eivät ole mitää saloja
      oikein autoissa ole..

Eri asia on laiskuus..Noita ei geelikynsin laiteta, mutta ihan normaali
      kynsin kyllä, eikä siinä niin paskasekskaan tuu mitä luullaan.
      Voimaa en tarvinnut alalla ikinä!
      Metallioppi oli toinen kiinnostuksen aihe polttomoottorien lisäksi.

Viimeisimmän auton jonka ostin, ostin mieheltä 50 €.
      Koska se oli kuulemma romu ja paska.

Suuttimien puhdistamisen jälkeen latasin akun ja
      laitoin öljyt koneeseen.. ja muutkin nesteet sisään,
      hetin uuden jakopään paikallensa ja nyt se romu kulkee ..
      Seuraavat 2 vuotta tuolla leimalla... ajettu 120 000 tkm =P

Miehen (myyjä) mukaan autossa oli lukuisia vikoja,
      mutta en ainakaan itse löytänyt kuin irronneen liittimen,
      paskaiset suuttimet..Niin ja bensaa ei tietenkään ollut tankissa..
      eikä öljyä koneessa =)

Eräs ystävätär minulta löytyy joka oli 80-luvul TB-huollossa töissä
      ja ei hälle koetetaan kyllä rakentaa aina milloin mitäkin kusetusta.
      Samoin koitetaan kusta hinnassa ja joka he**tin paikassa,
      mut sitä päättää itse kumpi on... Kusetettava vai kusettaja.
      Ei naisen tarvitse tietää kaikkea kuten ei miehenkään..

Suurimmalle osalle riittää, että tietää jakopäät,laturin,akun,
      venat,männät, varsinkin toimintaperiaatteen.
      osaa tankata ja vaihtaa pyyhkijät, tulpat ja johdot etc.

MUTTA kyllä!!! Naista yritetään sahata joka paikassa!

• suihkuun..

Nostaisin hattua sulle,mutta en käytä. Itsekin olen naisena ollut miesvaltaisella alalla.
        Pojalleni ehdotin, että autoharrastajana hankkisi myös autopuolen tyttöystävän. Sanoi kyllä koittaneensa jo ammattikoulussa, mutta kyseinen neito siirtyikin ihan muihin hommiin valmistumisensa jälkeen.

• Autoilijatar

Minulla (nainen) on aiheesta kaksi erilaista esimerkkiä:
      Mieheni käytti autoani katsastuksessa naapurikaupungissa, suositeltiin iskareiden vaihtoa. Vein auton tutulle korjaamolle, jossa sanottiin, ettei niissä ole mitään vikaa. Onneksi oli tuttu korjaamo, muuten olisivat varmaan vaihtaneet. Käytin sen jälkeen autoa ainakin kolmena vuonna toisella katsastuskonttorilla, eikä kukaan valittanut niistä samoista iskareista. Myin pois, lie vieläkin samat...
      Uusi autoni oli määräaikaishuollossa isossa merkkiliikkeessä. Olin tietenkin täyttänyt pissapojan itse. Mies haki auton ja oli maksanut laskun. Kotona tarkistin laskun ja huomasin veloitetun 3 "yksikköä" lasinpesunestettä. Soitin liikkeeseen ja kerroin, että kallista on millilitrat... Sain valituksesta ja kusetusyrityksestä yhden pesulipun. En vie enää ko liikkeeseen periaattesta jos ei ole pakko.

• RattiRiitta

No minä korjaajana oon saanut sellaisia kommentteja miespuolisilta asiakkailta etten viitsi niitä edes toistaa täällä.
      Vanhat kärttyset haisevat miehet on pahimpia asiakkaita,heidän mielestä naisen paikka edelleen kotona lasten kanssa.
      Mutta mutta...olen korjannut satoja autoja heidän sitä tietämättä ja kautta rantain tullut kiitosta..
      Naisten ei missään tapauksessa kannata antaa periks miehille millään alalla tai asiassa. Mulla kavereina naispuolisisia mekaanikkoja ja varmaan olis paikallaan oma lafka juuri tälläisten ääliöliden vuoksi.
      Naisethan ovat myös parempia kuskeja kuin moni mies.

• 3r24tq3rgterg

pidä sä lutka turpas kiinni. ai naiset muka ovat miehiä parempi kuskei!! vittu miehet ajaa bussei yöll ja takseja yöll ku jos naiset ois siinä kaikkea nussittais pyllyyn bussin takapenkill!!

• lopeta jo
        3r24tq3rgterg kirjoitti:

pidä sä lutka turpas kiinni. ai naiset muka ovat miehiä parempi kuskei!! vittu miehet ajaa bussei yöll ja takseja yöll ku jos naiset ois siinä kaikkea nussittais pyllyyn bussin takapenkill!!

:DDD
        pikkasen hysteeristä tekstiä :)) hohoho

• RattiRiitta
        3r24tq3rgterg kirjoitti:

Voi Sinua pientä... olet varmaan liikkunut pienissä piireissä mutta Meitä Naisia liikkuuu myös öisin myös sinunkin lähistöillä.

• näitähän riittää

Kuten huomaat aloittaja tälläkin palstalla, niin kun jutussa on nainen ja auto niin äijät älähtää. Aina tulee kuraa naamaan kirjoitti tai sanoin nainen autosta mitä tahansa.

Olen nainen, enkä ihmettele saamaasi kohtelua. Tiedän korjaamoja joihin en mene samasta syystä ja on korjaamoja joista saan niin asiallisen palvelun (kuin ihmiselle) , että käytän autoni siellä huollossa.

• Niinpä niin.

Jos tuhannesta naisautoilijasta vaikka kymmenen saa huonoa kohtelua korjaamolla,ei se vielä kerro että kaikki saisivat huonoa kohtelua. Miesautoilijana olen saanut epäpäteviä arviointeja autoni vioista,mutta kun olen vaihtanut korjaamoa, palvelu ja vikojen korjaaminen on ollut ensiluokkaista ja myöskin edullista.

• Pinviini

Olen todellakin huomannut saman. Meillä minä en enää koskaan astu jalallakaan huoltoon tai katsastusasemalle, mies hoitaa ne hommat.

Kun minä käyn katsastamassa auton, saan sellaisia uskomattoman typeriä hyllytyksiä kuten: Vilkun valo on liian himmeä tms. Kaikista vittumaisin oli se kun tuulilasin takia ei mennyt läpi. Kettumaista siinnä ei ollut ainoastaan uuden tuulilasin hinta vaan se että tuulilasi oli täysin ehjä jossa ei ollut ainoatakaan railoa! Kuulemma hiekkanaarmuja! Mietittiin miehen kanssa kotona mahtoiko ukolla olla oma tuulilasi liike vai mistä moinen. Mutta olemme nähneet paremmaksi kun mies hoitaa hoitaa katsastuksen.

Olen ymmärtänyt että katsastusasemilla on joka vuosi tietty kiintiö joka täytyy hyllyttää. Liekö tässä syy miksi naisille voi nakittaa helpommin näin typeriä syitä, miehiltä voi varmaan tulla äkkiä sanomistä näin naurettaville syille.

• hohhojiaaaxxxx

hohhoijaa......valivali

• autoileva tyttönen

Vein joskus muutama vuosi sitten meidän mersun paikkakunnan teboilille (oli ainut huoltamo siellä suunalla) ja kerroin että tuulilasin pyyhin jäi keskelle ikkunaa jumiin. No, pitää kuulema tilata uusi pyyhkijän moottori. Hintaa kysäsin ja ukko vastas että noin 500 euroa. Vähänhän se kauhistutti mutta pakkohan se oli uus osa saatava syksyn loskapaskakeleillä.
      Miehelle sitten sanoin kotona illalla siitä osan tilaamisesta, ni se ei paljoo siihen kommentoinu, puri vaan hampaita yhteen ja sano ite hakevansa sen osan sitten. Pari päivää meni ja se haki sen uuden moottorin, ni kas kummaa, eipä ollu miehelle maksanu muistaakseni kun satasen verran! :D

Ja viime vuonna vaihtovat toisessa paikassa virtalukonpohjan minun autoon, jonka jälkeen siihen jäi palamaan airbagin merkkivalo. Mainitsin ja kysäsin asiasta autoa hakiessani, sano vaan korjaaja ettei haittaa mitään! Nyt keväällä sitten aloin miettimään tuota valoa katsastuksen kantilta ja soitin sinne liikkeeseen että kai ne katsovat miks se valo palaa koska ite sen aiheuttivatkin, ni ei kuulema ole heidän jäliltään tullut se valo! Eli pitää sitten taas rahaa syytää siihen että joku muu sen korjaa. Ja en aio enää ikinä itse viedä autoja huoltoon koska en niistä mitään ymmärrä ja joka paikassa yritetään vaan kusettaa.

• Älä osta p.....a!

Kerron minäkin kokemuksen merkkikorjaamosta, perskele. Autossani syttyi airbagin merkivalo. Vein auton lomareissulla korjaamoon ja hakiessani autoa kerrottiin, että korjattu nippusiteellä (!), siis joku pelkääjän puolen piuhan liitin laitettu nippusiteellä kiinni. Ja häiriövalo kuitattu.
        Kuulosti oudolta näin naisenkin korvaan.

Meni vko ja taas se airbagin merkkivalo palaa!! Ei hitto, taas merkkikorjaamoon ja nyt vaihdettiinkin kuskinpuolelle koko johdinsarja. Lasku oli sen mukainen :(

Meni pari päivää, niin eikös se s.....n airbagin merkkivalo pala taas!
        Seuraava katsastus on vajaan vuoden päästä ja korjautan sen silloin,
        koska muuten ei tule leimaa....
        Naista taas kusetettu?

• älä osta niin..
        Älä osta p.....a! kirjoitti:

Kerron minäkin kokemuksen merkkikorjaamosta, perskele. Autossani syttyi airbagin merkivalo. Vein auton lomareissulla korjaamoon ja hakiessani autoa kerrottiin, että korjattu nippusiteellä (!), siis joku pelkääjän puolen piuhan liitin laitettu nippusiteellä kiinni. Ja häiriövalo kuitattu.
        Kuulosti oudolta näin naisenkin korvaan.

Meni vko ja taas se airbagin merkkivalo palaa!! Ei hitto, taas merkkikorjaamoon ja nyt vaihdettiinkin kuskinpuolelle koko johdinsarja. Lasku oli sen mukainen :(

Meni pari päivää, niin eikös se s.....n airbagin merkkivalo pala taas!
        Seuraava katsastus on vajaan vuoden päästä ja korjautan sen silloin,
        koska muuten ei tule leimaa....
        Naista taas kusetettu?

Ei sua taida olla kusetettu.

Ensin on koitettu halvinta ratkaisua, sitten seuraavaksi halvinta. Nyt vain sitten sinne samaan merkkiliikkeeseen vaihdattamaan se airbag. Se maksaa tonnin. Ettei vaan olisi rellu..

• Älä osta p....a!
        älä osta niin.. kirjoitti:

Ei sua taida olla kusetettu.

Ensin on koitettu halvinta ratkaisua, sitten seuraavaksi halvinta. Nyt vain sitten sinne samaan merkkiliikkeeseen vaihdattamaan se airbag. Se maksaa tonnin. Ettei vaan olisi rellu..

Kiitos vastauksesta!
        Mietityttää vaan, kun ensin vika on pelkääjän puolella sitten vika siirtyykin kuskin puolelle EIKÄ edelleenkään tule kuntoon.
        Eikös häiriömuisti löydy, kun laittaa piuhat kiinni koneeseen?
        Ettei tarvitse ihan arpoa :)

Ja auto ei ole rellu vaan volkkari.

• nainen täälläkin

Sattuipa osuvasti tämä keskustelu. Itselleni kävi seuraavasti.Ostin vuosi sitten itselleni auton (15v . vanha), ajelin kesän ja syksyn ja olin hyvin tyytyväinen ostokseeni. Tiedän itse autoista jonkun verran joten tämä käsitys ei perustu pelkkään naisen tuntemuksiin;).
      No osuin sitten syksyllä mökkitiellä kiveen ja tämän johdosta menin eräälle korjaamolle.Onnekseni muuta korjattavaa ei ollut kuin yksi irronnut kiinnike mutta yllätys seurasi kun menin hakemaan autoani pois... Korjaaja sanoi tylysti että "näköjään katsastus lähestymässä, kannattaa miettiä mitä autolla teet; iskarit ihan loppu, pohja paskana ja öljyä vuotaa reilusti jostain". Järkytykseltäni kysäsin öljyvuodosta. Tokaisi siihen että sen tutkiminen on iso homma....
      Iskareita ihmettelin,koska ajossa en ollut huomannut mitään. Öljyn menekkiä aloin seurata, mutta tarvetta lisäämiselle ei ilmennyt enkä öljyläikkiä löytänyt parkista. Mietin asiaa ja vaihtoehtoja ja kun katsastusaika läheni loppuaan päätin että käyn kokeilemassa mitä konttorilla sanotaan. Yllätys oli melkoinen kun pirssi meni läpi ilman minkäänlaisia huomautuksia korjaamon mainitsemista asioista.

Jatkoa seurasi tänään, kun vei auton öljynvaihtoon. Autoa pois hakiessani sanottiin että löydettiin samalla vaurio ja korjattiin se kun lisäkustannus oli vaan alle 7 euroa. Huohotinputki oli puhkikulunut ja se oli aiheuttanut öljyn vuotamista. Sanoin että olin tietoinen että öljyä vuotaa jostain, mutta vian etsiminen olisi iso homma. Mies naurahti ja sanoi " niin no, onhan se, täytyy avata konepelti":D.
      Ensimmäinen tapaus tapahtui "edullisella" nyrkkipaja korjaamolla (joka kyllä kuuluu valtakunnalliseen ketjuun) ja tämänpäiväinen käynti oli merkkikorjaamolla. Merkkikorjaamo saa minusta jatkossakin asiakkaan...hinta,laatu ja ennen kaikkea palvelu vetivät pitemmän korren.

• kerrankuussa naisil

"öljynmenekkiä aloin seura,mutta tarvetta lisäämiselle ei ilmennyt enkä öljyläikkiä löytänyt parkista".Juttusi haisee kun myöhemmin sanoit että olit tietoinen että öljyä vuotaa jostakin.

• Autoileva Ansku..

Moi. Minun auton jarruvalot ei toimineet ollenkaan katsastuksessa ja joku työkalu tuli pohjasta sisälle. Myöskään vilkku vasemmalle ei toiminut.
      Sanoin katsastumiehelle, että tässä kyllä tarttis itsekkin jonkinlaista "rynkytystä", että peräpää ois kohdallaan. Sovittiin, "uusintanäyttö" insinöörin kotona ensi viikonloppuna. Samalla saan kuuleman auton rekisteriotteeseen hyväksytyn leiman.

Suositteln kanssasisaret.

• 99jrjnf098nn08jpojmp

Juu,,,kyllähän auto noinkin toimii jos vitussa vaan vuori kestää!!

• ()()()()()()()

Itse olen nuorena opiskellut autoasentajaksi ja ollut korjaamolla töissäkin joitain vuosia, kunnes päätin opiskella insinööriksi. Nyt toimin konepuolella inssinä. Käytännössä siis tiedän autoista vähintään saman verran kuin ne kossit korjaamolla, mutta en vain viitsi liata käsiäni (olen siis nainen). Törmään mainitsemaasi ilmiöön lähes joka kerta, kun vien autoni korjaamolle. Vikalista on aivan valtava ja suunnilleen kaikki pitää korjata ja vaihtaa. Ja minähän en sinne yleensä vie muuten kuin silloin kun tiedän jo, mitä siihen pitää tehdä eli menen viemään jonkin tietyn vian korjaukseen, mutta aina löytyy lisää uusia.

Viimeksi menin katsastusta varten vaihtamaan jotain niveltä ja se vaihdettiin, mutta samalla kirjoitettiin lista kaikista muista toimenpiteistä, joita katsastusta varten pitää tehdä tai muuten ei mene läpi. En uskonut listaa, mutta en viitsinyt tarkastaakaan (kun olisi pitänyt päästä auton alle), joten vein katsastukseen. Kun katsastusmies sanoi, että auto on kunnossa, niin annoin hänelle korjaamon vikalistan ja kysyin, että eikö edes näissä ole mitään väljyyttä tms, jolloin hän kävi ne uudelleen läpi ja sanoi, että ei todella ole mitään vikaa, kaikki kunnossa.

• jep jep jep

Jos olisit oikeesti auto-inssi niin tietäisit mikä se joku nivel on =D
        Meikäläinen sit taas joka on todennäköisesti
        ainut nais-inssi suomessa niin meil on noil ihan nimetkin noil nivelil =D

Bussiko sulla oli?

• feminatsi

En usko. Miten huoltamo muka hyötyisi siitä, jos autosi romutettaisiin?

• Ladanisti

Ne saisi varaosia.

• Tisseillä saa

Noi on ikävii.

Ex-muija joutus aina kyyläämään Vehos ja kävi siel sit aina
      jäkipuimaas laskun, kun meni välillä niin pahasti rahastulksen puolel,
      et ois pitänyt kahvitkintauotkin maksaa.

Se meni siihen, et hän luki siel kirjaa kun äijät korjas autoa,
      kun alko oleen työmäärä jossain öljynvaihdossa 6,5 tuntii.
      .Näin sii Raision Vehossa 1980 luvul.

Ja itte taas ku oli kerta huoltoasemal töissä, niin se kattasti
      niin kauheit romui, ettei niit ois ilman tissei saanu läpi kukaan..
      Meidänki aikan viel meni jarruton auto läpi ja samoin yks
      toinen misä ei ollut takaiskarit enään kiinni ku teipil ja poppareil.

• huijattunainen

Olen nainen ja minua on huijattu korjaamossa vaikka se oli koulukorjaamo! Oppilaat tuskin tietävät asiasta.. opettaja vain lisäilee ylimääräisiä pikku osia ja korjailuja laskuun ja raha taskunpohjalle äänettömästi kilahtaa.

• mersuneiti

Minuakin on koitettu huijata joka kerta, kun olen jonkun yksittäisen vian takia vienyt auton jollekkin muulle korjaamolle, kuin missä käytän autoni vuosihuollossa. Tuo korjaamon pitäjäkin tarvitsee nääs lomansa.. Ja mun auto onnistuu joskus rikkoutumaan silloin kun hän on lomalla. mm.virtalukonpohja on vaihdettu.. Eli oli pakko korjauttaa. Tuntitaksa on yleensä n. tupla, vrt.vakkariin.
      Katsastuksessa on yhtä kertaa lukuunottamatta kohdeltu tosi hyvin. :)

• yuhjk

voisko joku tutkia miksi jotkut miehet sekoaa kun samassa lauseessa on nainen ja auto? Tai kun nainen puhuu autoista tai sen vioista. Tässä ketjussa on joitain tosi hyviä esimerkkejä.

Auto on vain rautaa, peltiä, muovia ja osia, ei mitään taivaallista. Mikä siinä on niin hienoa että sitä pitää puolustaa miekka pitkällään? Vai onko nainen se pelottava osio?

• Myy autosi pois

Eihän nuo mainitsemasi viat liity mitenkään katsastukseen tai toisiinsa? Voihan autosi katsastuksen läpäistä mutta ei ole välttämättä täysin kunnossa. Tilasitko korjaamolta katsastustarkastuksen vai tulivatko viat ilmi normaalin huollon yhteydessä? Taidat olla vähän samaa älykkyystasoa kuin ihmiset jotka käyttävät uusia autoja vain öljynvaihdossa pikahuolloissa jossain nyrkkipajoilla kun laittavat sen leiman huoltokirjaan paljon halvemmalla. Jättävät samalla paljon muutakin tekemättä mutta onhan se merkintä huoltokirjassa. Kuulut siihen autoilijaryhmään joiden poissaolo liikenteestä helpottaisi muiden autoilijoiden elämää huomattavasti!

• nähty on

itse taidatkin olla niitä merkkihuollonkusettajia ja yrität rahastaa vara-osilla tarpeettomasti hyväuskoisia asiakkaita.Joko alkaa kylmä rinki tulla persreijälle kun enää ei takuuhuoltoja tarvi tehä merkkipajoilla ja takuu ehdot täyttyy silti.

• ihan päin vastoin

Merkkiliikkeethän ne pahimpia kusettajia on. Pikkukorjaamo joutuu kilpailemaan asiakaspalvelutlla, merkkiliikkeeseen ihmiset tulee takuuasioiden vuoksi pakosta.

Merkkihuolto saa aika suuren osan tuloistaan uusien autojen takuukorjauksista. Kun olen havainnut uudessa autossa jonku via ja määräaikashuoltoon aikaa tilatessani ilmoitan tästä viasta ja huolto lupaa varmistaa että tarvittava varaosa on valmiina ja suoritetaan korjaus määräaikaishuollon yhteydessä, niin merkistä riippumatta takuukorjausta ei saada tehtyä kuitenkaan määräaikaishuollon yhteydessä. Osa oli väärä, sitä ei ollutkaan enää varastossa tai se olisikin ollut työläämpi vaihtaa ja aika ei riittänyt.

Ilmeisesti korjaamo saa maahnatuojalta/valmistajalta paremman korvauksen jos auto kutsutaan erikseen takuukorjaukseen.

Minulla nämä asiat ovat vaikuttaneet myös uuden auton ostoon, joissakin huolloissa ei vaan huvita enää asioida.

Pikkupajollla tällaista ongelmaa ei ole, koska auto ei tule sinne uudestaan huoltoon jos palvelu tökkii.

• huoleton on autoton

Oooo... Las Palmas!

• 84nainen

Monesti on yritetty kusettaa! Kerran isäni oli käynyt etukäteen eräässä Konalan rengasliikkeessä katsomassa valmiiksi uudet talvirenkaat autooni. Hän oli jutellut myyjän kanssa (vanha gubbe) ja kysynyt hyviä vaihtoehtoja kyseiseen automalliin. Hän oli päätynyt keskihintaiseen kitkamalliin, jota olin itsekkin miettinyt ja myyjä suositellut. Hän otti mallin ja hinnan ylös lapulle ja antoi sen minulle. Kun minä menin liikkeeseen hakemaan renkaita (tiesin kyllä minkä tuumaiset/levyiset autooni sopii) ja pyysin kyseisiä renkaita, myyjä sanoikin etteivät ne sovi ja ehdotti yli 100 euroa kalliimpia. Haistoin palaneen käryä ja sanoin että minun pitää varmistaa isältäni. Soitin isälleni, joka tietysti pyysi myyjän puhelimeen (sattui sama myyjä, jonka kanssa isäni oli edellisenä päivän asioinut). Jo oli myyjä noloa miestä siinä edessäni puhuessaan puhelimessa isäni kanssa, kun joutui myöntämään, että kyllähän ne eilen valitut sopivat kun sopivatkin autooni. Ajattelivat heti rahastavansa nuorta naista. Onneksi edesmennyt taatani opetti minulle perus autojutut, jotta juuri tälläisiltä tilanteilta vältyttäisiin! Taatani ansiosta olen onnistunut välttämään ainakin pari kusetusyritystä muutamassa korjaamossa. Onneksi nyt on hyvä tuttu joka huoltaa autoni :)

• voihvoih

Oon kattastusinsinööri ja mikkään auto ei mee läpi meikäläisen kourisa. Vikoja jokasisa, voi voi. Pitäs ihmisten pitää parempaa huolta autoista.

• naisia täytyy auttaa

kuule on,,

tuttavalla tehtiin fiat puntoon .-01 täysin turha sylinterikannen vaihto, oli vain kansipahvi palanut ja olisi tarvinnut oikaista pinta ja vaihtaa tiiviste, remontti maksoi lähes auton arvon,, - nainen tyhmänä maksoi. lue(kiltti)

• forf

Ei tähän voi sanoa mitään. Itselläni on vielä vuosi opintoja jäljellä, että valmistun autopuoleella. Tämän kevään olen saanut korjata katsatukseta tulleita autoja, jotka on hylätty. yleisin hylky tulee kumeista ja pakokaasuista, mutta myös öljy vuodot ovat yleisiä hylkäämis perusteita.

Kyllä merkihuollot kusettaa, mutta ei niillä ole vaihto ehtoa. KUN me suomalaiset ollaan niin jääräpäisiä, että ajettaa viälä kolkyt vuotta vanhoilla autoilla, jotka tuodaan merkikorjaamoille, sillä yritetään saada se vaarallinen rötiskö pois tie liikenteestä (kaikkea ruostetta ei näy, ruoste voi olla jo tuki rakenteissa, jolloin autokäytäytyy kolari tilanteessa poikkeavasti), eli kaikkea vikoja ei näy. Ja Merkki korjaamot ovat tarkoitettu kohtuu uusille autoille.

• yritettiin

olen mies ja minuakin yritettiin kusta linssiin, että ei ne sukupuolta välttämättä katso. tapaus oli anopin auto kun alkoi pakokaasu päästöjä herjaamaan.... no luin vikakoodit ja etummaista lamdaa sanos sököksi.. mars paikalliseen merkki korjaamolle ja sanoin että lamda sökö jos vaihtaisitte.... meni päivä ja hain auton pois... 50m ajettuani merkkivalo syttyi taas, ei kun takas.kysyin mitä olivat tehneet niin olivat jotain saatanan letkuja vaihdelleet koko päivän... väänön jälkeen maksoin vaan osat ja hain itse lamdan ja vaihdoin. toiminut sen jälkeen jo 2 vuotta ilman pakokaasu ongelmia.....

• sonnigg

Kusettajia on maalimassa jokalähtöön, täälläkin on =) ei kannata tänne kirjotella vittuakaan!

• almari

kusetusta löytyy myös autokaupan puolella. perheessä päätettiin vaihtaa kakkosauto joka on minun käytössä ja kun mies käytti autoa huollossa päätti hän odotellessa kattella vähän vaihtoautoja, jospa niistä löytyisi sopivan vähän ajaettu menopeli minulle. mies oli kattellut yhtä autoa ja tuttu autokauppias oli tullu paikalle ja sanonut ettei sitä peliä kannata ostaa että ongelmia vaan saat jos ostat sen.(rehellistä puhetta) ja oli suositellut paria muuta autoa. no sovittiin miehen kanssa että mä meen seuraavana päivänä kattomaan olisko jompikumpi kauppiaan suosittelemista autoista makuuni. no kun pääsin liikkeeseen niin samainen kauppias joka miestäni varoitteli ostamasta sitä tiettyä autoa yritti myydä sitä minulle huippu pelinä joka on niin passelin värinenkin. jostain kumman syystä kauppias oli aika hassun näkinen kun parin päivän päästä mentiin mieheni kanssa yhdessä liikkeeseen.

• että tälläista

" Myös naisten laji " hehkuttaa ostaneensa auton romun mieheltä...
        Korjanneensa sen ja ajelevan leimalla pari vuotta.
        Autolla oli ajettu 120 000 tkm. Epäilenpä vahvasti tuota kilometrilukemaa...
        tkm tarkoittaa tuhattakilomertiä... joten auton romulla olikin ajettu 120 000 000 km, mikä ei pitäne paikkaansa....
        Haluaisinpa nähdä ja vielä ajaakin tuollaisella kulkupelillä : D

• vokkaritonp*skoja

kannattaa tarkistaa ne öljyvuodot vaikka katsastusmies ei niistä maininnutkaan.
      Lue katsastus raportti, siinä on vastuunvapauslauseena: "vikoja ja puutteita ei HAVAITTU".

Jos sinulla vuotaa vaihdelaatikko öljyä, se voi mennä hajalle, yleensä riittää vetoakselin stefan vaihto .
      Moottorin öljyvuotokin on yleensä pieni juttu mutta tietty rumannäköinen.
      Volkkarit kun tuppaa öljyämään itseään aikas lailla. Tarkkaile myös muutä öljyn kulutusta, lisää tarvittaessa moottoriöljyä.

Sen vaihdelaatikon kohdalla tosiaan , jos se alkaa kahisemaan (öljyn vähäisyydestä) niin silloin ei kaukana ole 3000e remontti.

Muutoin ovat enemmäkin pelotelleet siellä huollossa, töitähän heidän olisi pitänyt itselleen myydä eikä karkottaa asiakasta suurentelemalla vikoja.
      Ellei huoltoneuvoja ole halunnut autoasi itselleen ilmaiseksi.

• ville3q432r

helvetin ärsyttävä kuva tässä artikkelissa.

• 31

Siis minä olen kyllä sitä mieltä, että aika monella korjaamolla kusetetaan ihmisiä, varsinkin sellaisia jotka ei tiedä auton tekniikasta mitään. pienellä nyrkkipajalla, jotka ovat tehneet auto hommia pitkäään one melkein se vakio asiaka kunta ja yleensä näistä saa sen parhaimman palvelun.

• huijattu

kannattaa lukea myös huolella kaikki myytävänä olevan auton vikalistat ja samoin paperit joista ilmenee että viat on korjattu.

minä ostin auton ja tutkin kaikki viat ja löysin katsastamon paperin jossa luki että kaikki korjattu. oli aito katsastamon paperi, mutta olisko ollut kaveri töissä siellä, kun pohjassa oli pikku-ukon mentävä reikä ja paperissa luki että se olis muka korjattu.

ÄLKÄÄ USKOKO vaan katsokaa itse. virallinen katsastuskonttorikin VOI helpostikin kirjoitella mitä sattuu papereihin.

harmi että olin niin nuori, en älynnyt tehdä mitään. myin auton hädissäni kahdella eurolla sille joka uskalsi ostaa. olinpa sentään rehellinen, sain pullakahvit vaikka monen sadan euron tappiolla.

• Mies 30v

6 vuotta toimin korjaamolla tehden kaikkea muuta paitsi maalaustöitä kunnes terveys petti (selkä).

Pointti on se että tuona aikana kuulin asiakkailta jotka olivat käyttäneet merkkikorjaamoiden, isompien yksityisien sekä pienien yksityisien korjaamoiden palveluja pettyen niihin pahasti.

Merkkikorjaamot antoivat liikaa valohoitoa ja muut keksivät omia vikoja... Toki on asiallisiakin mutta nämä niitä jotka löysivät asiallisen palvelun työpaikaltani...

Jotku kommentit täällä liittyi ranskalaisiin autoihin ja airbag... Älkää huoliko, se on vain merkkivika että ne alkaa palaan. Akun kenkä irti ja liitin irti ja takas ja sitte toimii taas viikon, kerkee käyttää konttorilla...

Volkkari öljyvuoto = arkipäivää (pääasiassa sotkee ei varsinaista haittaa)

Ranskalainen/italialainen/mersu avaimentunnistus = ei vaivaa aina... voi mennä viikko ilman ongelmaa ja yhtäkkiä ei toimi ja seuraavana päivän'ä taas kaikki ok...

Volvo s/v sarja sivuikkuna tippuu = hae wetteriltä 1-2kpl sellaisia sinisiä lasin kiinnikkeitä ikkuna kiskoon niin maksat pari euroo kpl ja ite vaan vaihat. säästät paljon... Paitti jos rikot sen talvella niin mahollisesti nostimen tangot solmussa ku ne on alle millin vahvusta peltiä. tämän korjaa sitte porakoneella ja kolmella 6mm pultilla muttereilla uudella nostimella... Tunti menee ku tekee rauhassa.

Että semmosta...

• Savonakka:)

Tuttua juttua kymmeneltä vuodelta. Olen nyt löytänyt asialliset rengasliikkeet ja korjaamot ja osaan todella arvostaa rehellistä ja kunnioittavaa palvelua. Jos joudun jostakin syystä käyttämään muita liikkeitä sovin korjauksen hinnan etukäteen ym. ettei "yllätyksiä" tulisi. Tai sitten otan jonkun tuttava miehen mukaan. Vuosien varrella paras "kusetus" yritys oli kun 300 € maksava huolto olisikin ollut haettaessa 500€. Arvatkaa suostuinko vaikka nainen olenkin? Kannattaa siis opetella kaikkien perusasiat ja olla kiinnostunut autostaan.. näin osaa parhaiten pitää puolensa huoltamoissa ym. liikkeissä. Valitettavaa mutta totta että tietämättömiltä yritetään vetää extraa tai naureskellaan että nainen joka hölmöjä kyselee. Mutta eihän kukaan voi kaikkea tietää olipa nainen tai mies, vaan kyselemällä ja vähitellen oppii. Tsemppiä nais kuin mies autoilijoille. :)

• Täysin normaalia

Olitko jo alkujaan naama norsunvitulla, kuten tuo nainen insertin kuvassa...? En sitten ihmettele saamiasi lausuntoja.

Sen sijaan, PAM-liittoon kuuluvat naiset (rättikaupan myyjät ja tarjoilijat) ovat sen verran nauravaisia ja antavaisia naaraita, että korjaamojen haalarihemmot antaa heille asiallista palvelua...:>

• just ja joo

Mitä hittoa, miten tänne viitsii ketään mitään kirjoittaa kun heti on lauma urpoja kommentoimassa... Pitäis varmaan olla vaikeampi tuon alalaidan laskutehtävä...

• Mitä tuo todisti?

Katsastsusasemaa ei väähäänkään kiinnosta että onko autossasi öljyä tai onko vaihdelaatikko kunnossa.

• Autolla ajetaan.

Sukulaisnaista on kusetettu vuosia turhilla määräaikaishuolloilla ja "rikkoontuneilla" osilla. Joka kerta kun on huoltoon menty on aina ollut muka jotain laitettavaa. Suomeen tarvittaisiin valvontajärjestelmä joka myös voisi antaa sanktioita aiheettomista korjauksista. Sukulaisnaiselle tämä rumba on maksanut tuhansia euroja. Huvittavinta on se, että ko. yritys onnistui vielä hänelle myymään sellaisen auton joka ei todellakaan sovellu heidän perheensä kokoon.

Ihmisten pitäisi ymmärtää se tosiasia, että auto on rakenteellisesti sellainen, ettei siihen todellakaan tarvitse joka palikkaa uusia.Paras konsti säästää rahaa on mennä ensin sinne katsastukseen ja sitten vasta huoltoon. Jos katsastusmies ei vaadi radikaaleja remontteja, ei niitä ole välttämättä tarvetta tehdä. Perusöljynvaihdot ja suodattimet ja ns. kuluvat osat kuten jarrupinnat ,ovat ne jotka pitää hoitaa, sekä jakohihna. Meillä on autossa mittarissa 230000 km ja vasta nyt on ilmennyt ensimmäiset todelliset osanvaihdot tarpeellisiksi ja sekin tehdään vasta katsastuskäynnin jälkeen.
      Eri asia on sitten jos autoa seisotetaan paljon, silloin korroosio ym. aiheuttaa omat ongelmansa. Kun autolla ajetaan, se toimii.

• sopuelämä

Jos te liikoja itsestänne kuvittelevat naiset ajattelette että te saatte parisuhdemurhaajina ja kieroilultanne prinsessakohtelun autokorjaamolla tai jossain miesvoittoisessa yrityksessä niin erehdytte pahan kerran.

Kun nainen on uskoton tai muuten epärehellinen, inhottava kiusaten henkisesti miestä parisuhteessa tai miehiä yleensä tapanne mukaan kuten puumanaiset tekevät, voitte olla varma että saatte sitä samaa paskaa niskaanne, huonon kohtelun niin kauan kuin ymmärrätte lopettaa miesten kanssa pelleilyn.

Eikö olisikin hyvä olla ihmisiksi ja kohdella toisia niin kuin toivoisi itseään kohdeltavan. Elikkä älä tee toiselle sitä mitä et toivoisi itsellesi tehtävän.

Näin miesten maailmassa ajatellaan että jokainen nainen on puumanainen vaikka muuta väittää ja uskottava se on. Älä nainen väitä ettet ole puumanainen vaan todista ettet ole puumanainen!. Luottamus pitää ansaita, sitä ei voi ostaa.

Mainittakoon että tasa-arvon kannattajana mielestäni naisilla pitäisi olla sama palkka kuin miehillä kun kysymyksessä on sama työ. Näin vain ei ole ja se on naisten omaa syytä koska eivät osaa toimia omien etujen mukaisesti vaan päinvastoin.

Naisihmisiltä siis kysynkin että eikö hyvällä mielellä oleminen ja eläminen olekin mukavampi asia, jos se positiivisuus vaikka voisi tarttua muihinkin?

- Sovussa eläminen on mukavampaa -

• hahhatihaa

Sopuelämä, siis kun nainen vie auton korjattavaksi tai katsastukseen, pitää ensimmäiseksi tehdä selväksi ettei ole vokottamassa kaveria, joka auton ottaa vastaan? Jos vaikka on hyvinsäilynyt ja sattuu näyttämään jonkun mielestä puumanaiselta? Mistähän se mies tietää miten nainen käyttäytyy oman miehensä kanssa kotona - ja mitähelvettiä se sille kuuluu, eikös tässä ole autosta kyse? Etkö tajua että just tuollaiset aloittajan mainitsemat vedätykset eivät ainakaan sitä sukupuolten välistä sopua lisää.

• vieläkin fordisti

Tässä on minun tarinani 2006 syksyltä Oulusta. Ajoimme autolla venttiiliremontin jälkeen parisen vuotta ja öljyn kulutus kasvoi jatkuvasti, samoin moottorin ääni oli kylmänä aika ikävää kuultavaa.

Ikinä enää en Viescarin huoltoon päin edes pyllistä, vaikka nyt on Mondeo alla! AINOA varma vaatimus autoa vaihdettaessa oli, ETTEI IKINÄ ENÄÄ JAKOHIHNAA tule yhteenkään autooni.

Joku "onnellinen" sai auton Seinäjoelta riesakseen. Olihan se puoli vuotta myynnissä... ja hintakin laski kovasti.

Tässä asiassa EI ole minkäänlaista juridista epäselvyyttä, kaikki dokumentit tästä tapauksesta on olemassa, samoin valokuvat. Vaikka oikeuskäsittelyn kestävät todisteet.

Näin siis 2006 marraskuussa Oulussa:

Oululaisen auto-osaamisen ehdotonta huippua, tällä kertaa Ford-huollossa:

Oululainen Ford -merkkikorjaamo hajotti aikoinaan minun Ford Focuksen venttiilit jakohihnaa vaihtaessaan! Kuulemma "pultti" jäänyt löysälle

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3623223

...

Hyvitys asiakkaalle oli n.35€ huoltolaskusta, ankaran tinkaamisen jälkeen. Toki auto tuli käyttöön remontin, eli pariksi päiväksi.

Tulikohan asiakkaan mentyä liian halpaan?

Joka mäntään siis tuli ainakin kunnon kaksoisleimat!

Rempan jälkeen auto oli liikkeen korjaamopäällikön mielestä kuulemma parempi kuin se oli ennen ko. "leimaus-toimitusta". Leimoista männissä siis viis... Kaikkia venttiileitä ei suostuttu kuitenkaan vaihtamaan. Selityksenä kuultua "Näitä sattuu kaikenaikaa ...", siis remmin katketessa asiakkaalla sen vielä ymmärtää, mutta kun FORD-merkkiliike huoltaa EHJÄÄ autoa ja vaihtaa ehyttä hihnaa uuteen, särkien samalla toimenpiteessä asiakkaan auton venttiilit...
      ei PRKL...

Onko asiakas nyt ISO mulkku? Onko auton vaihtohinta laskenut paljonkin, mitä luulette? Merkinnät liikkeen omasta ja totaalisesta ryssimisestä tehtiin auton huoltohistoriaan, jotka on luettavissa valtuutettujen huoltojen atk-järjestelmissä pelkällä auton rekisterinumerolla ja ne näkyy siellä aina!

Jotta tässä asiassa ei olisi edes minkäänlaista juridista epäselvyyttä, niin kaikki dokumentit tästä tapauksesta on vaikka oikeuskäsittelyn kestävät.

• Oppirahat maksettu

Pakko ollakin hyvät dokumentit kun kerran nimillä pelataan!

"Jotta tässä asiassa ei olisi edes minkäänlaista juridista epäselvyyttä, niin kaikki dokumentit tästä tapauksesta on vaikka oikeuskäsittelyn kestävät."

Tekivät pirut vielä merkinnän auton huoltohistoriaan ja kun toisaalla tarjosin sitä merkkiliikkeeseen, niin kaveri sanoi että odotappas hetki. Se kävi katsomassa koneeltaan ja heti putosi tarjottu vaihtohinta puoleen aiemmin puhutusta! Piti sitten vaihtaa ns. "Ei merkkiliikkeessä"

Minusta on outoa kun valehdellaan suoraan päin naamaa ja puhutaan tuhansien eurojen rahasummista kuin ei mitään.

• Taas foordi esillä
        Oppirahat maksettu kirjoitti:

Pakko ollakin hyvät dokumentit kun kerran nimillä pelataan!

"Jotta tässä asiassa ei olisi edes minkäänlaista juridista epäselvyyttä, niin kaikki dokumentit tästä tapauksesta on vaikka oikeuskäsittelyn kestävät."

Tekivät pirut vielä merkinnän auton huoltohistoriaan ja kun toisaalla tarjosin sitä merkkiliikkeeseen, niin kaveri sanoi että odotappas hetki. Se kävi katsomassa koneeltaan ja heti putosi tarjottu vaihtohinta puoleen aiemmin puhutusta! Piti sitten vaihtaa ns. "Ei merkkiliikkeessä"

Minusta on outoa kun valehdellaan suoraan päin naamaa ja puhutaan tuhansien eurojen rahasummista kuin ei mitään.

Tämä on legendaarinen ketju! Alkuperäine poistettiin ja tämä on uusi ketju samasta aiheesta. Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi! Liki 500 000 lukukertaa on paljon...huonoa mainetta liikkeelle.

221 Vastausta 479 016 Lukukertaa

Tampereella asiakas on mulkku?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1273511

• Gonapappa59

Voi elämän kevät teitä talitinttejä. No tottakai norsulla ja strutsilla selvä ero. Aena saan pohojanmaan parasta palavelua nivalan autokorjaamolta. Mittää vikoja koskaan oo löytyny ja vaemo saa pysyä sielä hellan ääressä.

• Helkamapyörä

Minä en omista ajokorttia, pyöräilen paljon ja oma kokemukseni on polkupyörähuollosta, joista olen usein saanut huonohkoa palvelua. Turha kai mainita että olen nainen.

Pyörästäni puhkesi rengas ja jätin sen korjattavaksi vaikka liikkeessä oli tuolloin muutaman päivän mittainen ruuhka. Renkaan nyt voisi paikata itsekin, ja se olisi pitänytkin tehdä, sillä kun menin sovittuna päivänä hakemaan pyörääni, sille ei ollut tehty mitään. Ihmettelin asiaa ja luvattiin että voisin hakea senn seuraavana päivänä. Menin hakemaan pyörää seuraavana iltana - sama juttu. Rengasta ei ollut korjattu. Nuori poika pahoitteli asiaa ja rupesi paikkaamaan rengasta siinä nähteni, homma kesti n. 15 minuuttia. Vasta paikatulla renkaalla en sitten uskaltanut lähteä ajamaan vaan talutin pyörän (2 km) kotiin. Tuota espoolaista liikettä en ole sen koommin käyttänyt vaan vien pyörän tarvittaessa kauemmas toiseen liikkeeseen. Matinkylän pyörähuolto hoitaa huollot ja korjaukset hyvin.

• Paniskos Hässiskös

>>Vasta paikatulla renkaalla en sitten uskaltanut lähteä ajamaan vaan talutin pyörän (2 km) kotiin> ei kun menoksi vaan!

Paikka renkaassa vaan pysyy ja paranoo kuin naisen "SE" kun sitä käyttää!!!!

• Helkamapyörä

Kokemusta on, olen joskus ajanut juuri paikatulla renkaalla - eihän se kestä vaan puhkeaa. Jos olisin sen tehnyt tuossa tapauksessa josta kerroin, olisin ollut takaisin lähtöpisteessä.
        Äläkä sotke tähän seksiä, sillä ei taida olla mitään tekemistä pyöräilyn kanssa.
        Jotkut miehet täällä suomi24.fi suhteet-palstalla ovat tuosta viimeksimainitusta asiasta kyllä ihan toista mieltä.

• Liima pitää
        Helkamapyörä kirjoitti:

Kokemusta on, olen joskus ajanut juuri paikatulla renkaalla - eihän se kestä vaan puhkeaa. Jos olisin sen tehnyt tuossa tapauksessa josta kerroin, olisin ollut takaisin lähtöpisteessä.
        Äläkä sotke tähän seksiä, sillä ei taida olla mitään tekemistä pyöräilyn kanssa.
        Jotkut miehet täällä suomi24.fi suhteet-palstalla ovat tuosta viimeksimainitusta asiasta kyllä ihan toista mieltä.

""Kokemusta on, olen joskus ajanut juuri paikatulla renkaalla - eihän se kestä vaan puhkeaa. ""

Oliko tuo omaa paikkasähräilyäsi vai mitä? Minä olen pentuna paikannut pyöränkumeja varmaan ainakin kymmenkunta kertaa.

Liimapintojen levityksen jälkeenhän odotellaan kymmenkunta minuuttia, koska kumiliima on kontaktiliimaa. Sitten liimapinnat painetaan yhteen. Mutta heti vaan kun paikka on renkaaseen liimattu päälle, niin rengas paikalleen, ilmat sisään ja saman tien liikkeelle pyörällä.

Viime kesänä paikaksin viimeksi yhden renkaan, eikä siinäkään mitään odotteluja ollut, vaan ajoon saman tien.

Kyllä nuo rengaspaikan liimat ovat sellaisia heti valmiita, ei siinä erikseen enää mitään kuivumisen odotteluaikaa ole.

• totuusesiin!

No, enpähän tuota usko!

• Helkamapyörä

Ai kumin puhkeamista vai? Yksi kerta riittää ;-)

• Stupid Bunghoolios

Ei näillä palstoilla kovin monia asiallisia vastauksia näe. Mielestäni ihan asiallinen kysymys. Ja auttaisin jos voisin.
      Mikä v*ttu siinä on että te pienet pallerot tulette tänne vaan v'ittuilemaan
      muille? Eikä tosiaan ole muuta tekemistä? Ketä kiinnostaa vaihtaako joku autonsa
      vuoden välein tai "mulla on enemmän rahaa ku sulla" jutut. Ihme saatanan
      juntteja. Eikö teillä todellakaan ole omassa elämässä tarpeeksi elämistä vaan pitää v'ittuilla anonyymisti keskustelupalstalla? On siinä kans säällittäviä ihmisiä.

Ei se ole tyhmä joka kysyy...

• Oodes

mulla on käynyt näin, että korjaamossa sanottiin et kansi on palanut, korjaus maksaa 800-1000€ ja ettei näin vanhaa kannata alkaa korjaamaan. hinautin auton omaan pihaani ruutuunsa, niin korjaamosta korjaaja soitti et ostaisi multa sen raadon 200€:lla.. vaadin 300€ ja kaupat syntyi.

mietin vain et jossei kannattanut niin miksi hän sen osti. meni keskisuomeen ralliautoksi. oli ärjy kone alla ja paljon uutta osaa..kuten pakari ja uusi tuulilasi ym. laittoa ennenko öljyt ja veet sekoittui.

huijaako ne itselleen halvalla hyvätehoisia autoja tuomitsemalla korjaamiset ja jotta asiakas myisi sit heille autonsa halvalla/riistohintaan.
      kyllä kadutaa etten mennyt toiseen korjaamoon pyytämään toista arviota.

• autokauppiaan vieras

Muistan elävästi, kun menimme ystäväni kanssa ostamaan hänelle autoa (budjettimme oli 100 000 e).Kävelimme lähimpään autokauppaan aivan tavallisissa, mutta siisteissä vaatteissa. Katselimme autoja ja löysimme yhden melko sopivan (uuden audin). Odottelimme varmaan puoli tuntia ennen kuin myyjä suostui paikalle, jonka jälkeen hän tokaisi "minkäs väristä ja mallista autoa etsitte? Tuolla nurkassa on hyväkuntoisia käytettyjä autoja hintaluokaltaan 2000-12 000 e" minä ja ystäväni katsoimme häntä pitkään. Ystäväni on aina ollut terävä suustaan ja hän päättikin luotella kaikki mahdolliset ominaisuudet, mitä autoltaan toivoi (hän osaa hyvin autoihin liittyvän teknisen sanaston ja tietää niistä lähes yhtä paljon kuin moni mekaanikko). Siinä loksahti autokauppiaan suu ammolleen ja jäi hänkin (mies) hetkeksi sanattomaksi. Mies päätyi kuitenkin vielä viisastelemaan päälle, jonka jälkeen menimme hänen esimiehensä puheille. Lopulta me (kaksi pikkuisen päälle parikymppistä, blondi ja brunette) kävelimme ulos kaupasta ja autokaupan esimies jäi nuolemaan näppejään, kun jäi ilman 100 000 euroa.

Lopulta menimme tämän yrityksen kilpailija yritykseen ja ostimme auton sieltä, koska palvelu oli erinomaista. Meitä tultiin heti ovella vastaan ja meille (naisille) keskusteltiin, kuten kenelle tahansa. Meissä nuorissa, etenkin naisissa on tulevaisuus! Joskus lompakon paksuus saattaa hämätä, mutta silloinkin kannattaisi yrittäjän katsoa syvemmälle....

• mcvjhbowagh

Minä kävin 18-vuotiaana ostamassa ekaa autoa itselle skedevehkeissä ja myyjäukko tarjoili jotain rippikouluikäistä romua. Vähäkö ukko hämmästy kun kaivoin putkikassista käteistä 50 000 ecua. Auton ostin sitten jobbarilta, koska se oli kiva.

• toinen nimimerkki

Mitäs poliisit sitten siihen sanoivat? Koska pääset vapaaksi?

• tarkkana

Ei ne merkkihuoltamot välttämättä tee yhtään paremmin kuin muutkaan, repivät vain kovemman hinnan. Oma kokemukseni naisena on, että kannattaa kysellä hieman ympäriinsä hintoja erilaisille korjaustöille eri paikoista, ja tuleeko alkuperäistä varaosaa ym, takuuta työstä, minimityönveloitustunti. Viimeksi omassa Nissan Primerassa piti vaihdella jarrupaloja, ja jarrulevy - kyselin eri paikoista, hinnat pyöri 400-500e korvilla. Varaosat on ne, mihin korjaamot pistää kakun, huoltotunnit pyörivät lähes samoissa hinnoissa pääkaupunkiseudulla (ehkä 10-15e heittoja). Ostin alkuperäiset varaosat tutun kautta, joka saa varaosista 30-40% alennusta, teetin työn korjaamolla, ja säästin 200€. Ostan ylipäätään varaosat itse, jos en saa hyvää tarjousta. Minusta merkkihuollot repivät kovimmat hinnat, vaikka muualta saa samanlaisen työn laadun, ja saavat tilattua myös alkuperäisiä osia niin halutessasi. Sähköviat ovat myös sellaisia, joista korjaamot heittävät todella erilaisia hintoja, hinnoissa on eroja satoja euroja. Itselläni turvatyynyn vilkkuvalo jäi päälle - merkkiliikkeessä korjaus olisi ollut useita satoja euroja, teetin sen jossain pienemässä perheyrityksessä, maksoin n. 50€.

• haalarihemmo!

hyvät ihmiset älkää uskoko naisia! naiset ovat hyviä keksimään valheita jos jokin tapahtuu asiaa suurennetaan! eli tehään kärpäsestä härkäsen!!

kun tulette minun korjaamoon hymyilkää ja tervehtikää! älkää kattoko mua ihan ku oisin joku loinen valims raiskamaan vaan ihmisenä!!!

• Valepukit sänkyyn

"hyvät ihmiset älkää uskoko naisia! naiset ovat hyviä keksimään valheita jos jokin tapahtuu asiaa suurennetaan! eli tehään kärpäsestä härkäsen!!"

En niitä muijia muuten kestäis, mutta kun ne on niin hitsin hyviä ja mukavia sänkysä ollessa.

Valehteleehan ne, sekä omalle äijälleen, omalle äitilleen että omille naiskavereilleenkin, ei mitään eroa. Mutta naisten ilmeisesti kuuluu saada valahdella jonkin verran...

• Akat sisälle!!!

Nojoo! Vanahan liiton miähenä sanon että, akkoille mittää misä o renkaat! Kattookaa niitä esim. marketeisa? Kylet ja koivet mustikoisa, ku akat o saanu pyärät (kärryt) allesa! Selitä sitte se omalle akalle, että mistä neun tullu. En yleistä mutta 99.9 % on näin!

• palatkseni alkuperäiseen viestiin saattaa olla mahdollista tuollainenkin .
      meitä on niin moneen junaa miehii ja naisii ammatista riippumatta.
      mutta miksi vaihdetaan turhaan osia asiakkaan autoon ?
      no itse epäilen monesti haluttomuutta selvittää vikaa todenteolla vaan
      laitetaan ja kokeillaan jokos nyt tärppäis. sitte jätetää repullinen ylimääräisiä
      kiinni ku saattaa olla bonus raja lähellä?kokemusta näiden suomalaisille
      kalliiden(lue rakkaiden ) kulkuvälineiden korjauksesta muutaman vuosikymmenen verran.

• merkkikorjaamo IN!

Kyllä huoltamoissa on ihan paskaakin nais asiakkaalle. Vein Mersuni km. huoltoon ja koska autoni on minulle "loppuelämäni" ainut olen kertonut Autoasi huoltokunkulle, ettei sitten mitään "halpaosia", sillä en tahdo turhasta maksaa. laittoipa UKKO tarvike suodattimen ja näin yks kaks loppui matkanteko. Onnekseni kuulun Autoliittoon ja hinaus ei maksanut minulle mitään, vain se vuosimaksu, joka on hyttysenkusema öljymeressä. Mersun huollossa kerrottiin, "ei koskaan tarvikesuodatinta" Vieläkin tekis mieli mennä vetään sitä äijää nenuun, pistää niiiin vihaks. Hinta oli muutes halvempi kuin siellä konitohtorilla.. Se siitä, joskus tekis mieli ihan osotteita laittaa kirjoituksiin.
      Kyllä nainen on nainen autoasioissa, miesten maailmassa!

• -.-

Näinpä...nuo vuodot voi todeta itsekin silmämääräisesti, ja sanoa niille vedättäjille siellä huollossa että vetävät vaikka tumppuun niin helpottaa. Ei siinä autossa ole mitään vikaa, mutta sinua yritettiin ns. viilata linssiin "keksimällä" vikoja että olisi enemmän töitä korjaamolla. Vai että MASSIIVINEN öljyvuoto moottorissa :D Jos se oikeasti on massiivinen niin moottori leikkaa kiinni kun öljy loppuu. Sinun tapauksessa auto taas toimii ihan niinkuin ennenkin...vedä siitä oma johtopäätös että miten "massiivinen" se öljyvuoto on ;-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79