Tampereella asiakas on mulkku?

mulkkuko?

Ostin uutena Ford Mondoe Dieselin Kivitilalta vuonna 2001. Auton hinta silloin oli n. 200 000mk eli lähes 34 000€. Tämän jälkeen olen teettänyt määräaikaishuollot ja muut korjaukset säännöllisesti Kivitilalla maksaen niistä n. 1500€. Kokonaisuutena olen siis ”rahoittanut” Kivitilan toimintaa yli 35 000 € arvosta. Monen mielestä olisin siis ainakin melko kelpo asiakkaana. Vaan olenko?

Varasin huoltoajan Kivitilalta suunnilleen syyskuun puolivälissä. Vapaa ja sopiva ajankohta löytyi perjantaille 1.10.2004 klo 8.00, joten varasin sen.

1.10.2004 sitten ajelin n. 7.45 Kivitilalle, menin sisään työn vastaanottoon ja asetuin minulle varatun tiskin taakse odottelemaan. Siinä tiskiin nojaillessani näin tiskin toisella puolella printatun listan 1.10 huoltoon tulevista autoista. Katsoin listaa ja mitä silmäni näkivätkään? Rekisterinumeroni oli oikein, kaikki muut tiedotkin olivat oikein mutta nimeni perässä luki /ASIAKAS ON MULKKU.

Kysyin viereisen tiskin kaverilta että ovatko teidän kaikki asiakkaat tällaisia. Kaveri oli luonnollisesti pahoillaan ja sanoi että tästä on ollut ennenkin puhetta ettei tällaista saisi olla. Tästä tuli mieleen kysymys että onko tällaista siis sattunut ennenkin!

Koska kyse oli minun rekisteritiedoista vaadin Kivitilan edustajalta itselleni paperiprintin omista tiedoistani ja sain ne. Paperissa oli printattuna AjNro, rekisterinumero, merkki, malli, vuosimalli, asiakasnumero, nimi ja sen perässä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä ”jossain mielessä” loukkaava lause ei siis ollut vain näkemääni paperiin kirjoitettu vaan se todellakin oli koneelle tallennettu rekisteritietoihini, tosin kysymättä minulta lupaa. Jätin soittopyynnön Kivitilan toimitusjohtajalle ja lähdin autollani pois.

Mietin, että mistä johtuu että tämä lisäteksti oli tietoihini lisätty. Alkukeväästä 2004 autosta hajosi Eberi (diesel lisälämmitin).Vaikka useat henkilöt kehottivat minua vaatimaan Kivitilalta edes osavastuuta kuluihin (uusi n. 700€) en sitä tehnyt vaan maksoin koko laskun itse. Kohta perään autosta meni vetoakselin nivelet. Jälleen Kivitila esitti minulle lähes koko kustannusten maksua (n.700€). Tulipa kuitenkin käytyä netissä Keskustelu 24 palstalla josta sain neuvoa asiaan. Palstan mukaan kyseessä on valmistusvirhe ja se oli esitetty kuulemma niin Tuulilasi-lehdessä kuin Puskuri-ohjelmassa TV:ssä. Nyt päätin etten maksa. Melkoisen taistelun jälkeen juuri ennen paperien postitusta kuluttajavalituslautakuntaan Kivitila perääntyi asiassa ja lopulta maksoin n. 15% alkuperäisesti esitetystä laskusta. Tämä kyllä osoitti että joka paikassa ei tänä päivänä saa oikeuttaa ennenkuin vasta siinä vaiheessa kun on osoittaa että asiaan tullaan hakemaan tarvittaessa vaikka oikeuden kautta ratkaisu. Se on kuitenkin meidän kuluttajien hyvä muistaa että tyhjän saa pyytämättäkin.

Uskon että tämä taistelu siitä että Kivitila on vastuussa minulle autossani esiintyviin valmistusvirheisiin ja se että vaadin asiassa oikeutta johtivat siihen että nimeni perään ennen kesää lisättiin merkintä /ASIAKAS ON MULKKU. Tämä titteli on maksanut minulle siis n. 35 000€ eli ”rahoitettuani” Kivitilaa 35 000€ sain palkkioksi siitä tämän tittelin. Kivitilalle tämä maksaa vähintään yhden asiakassuhteen päättymisen.

Minulle tämä aiheuttaa pikaisen automerkin vaihdon sillä ei todellakaan ole suuremmin haluja mennä Kivitilalle tekemään huoltoja tulevaisuudessa.

Asia on myös annettu Puskuriohjelman ja kuningaskuluttajaohjelman toimitukselle.

Asian käsittely jatkuu selvityksillä (tutkintapyyntö poliisille) ainakin mahd. kunnianloukkauksesta ja rikoslaissa määritellystä henkilörekisteririkoksesta.

Mahdolliset vinkit asian lisäjulkisuuden puolesta ovat tervetulleita.

244

486250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kake

      ns. ystävällinen Ford-liike.

      • ei ole

        kaikkea muuta


    • tullut

      Ovat tehneet jo vuosia julkishallinnolle rahakkaita autokauppoja. Pienet yksityisasiakkaat vaan pyörivät turhaan jaloissa valituksineen.

    • Jussi

      Todella surullista luettavaa, miten autoliike "arvostaa" asikastaan. Ymmärrän täydellisesti loukkaantumisesi kyseisestä tapahtumista. Itse olisin varmasti hermostunut todella kunnolla ko.ssa tapauksessa paikan päällä.

      Kaikki sympatia sinun puolellasi ja muista, että on niitä muitakin merkkiliikkeitä.Olen kuullut muiltakin negatiivisia asioita kyseisestä autoliikkeestä.

      Onnea sinulle tässä jutussa.

      • Murkku1

        Lässyn lässyn, jos kerran asiakas on mulkku, mitä sitä sympatioimaan. Paperit oli sisäisiä ja kyseinen henkilö "kurkki" tiedot tiskin yli. Olen samaa mieltä siitä, että jos papereissani lukee "mulkku", minua kohdellaan sen mukaisesti, eli saan ansaitsemani kohtelun. Tarkoitan vaan, että jostainhan se nimi on tullut, ja on tietona muille, että asiakas on hankala. Se vaan ei ilmeisesti saanut mennä asiakkaan näkyviin. Sisäpiiri juttuja sanoisin.


      •    
        Murkku1 kirjoitti:

        Lässyn lässyn, jos kerran asiakas on mulkku, mitä sitä sympatioimaan. Paperit oli sisäisiä ja kyseinen henkilö "kurkki" tiedot tiskin yli. Olen samaa mieltä siitä, että jos papereissani lukee "mulkku", minua kohdellaan sen mukaisesti, eli saan ansaitsemani kohtelun. Tarkoitan vaan, että jostainhan se nimi on tullut, ja on tietona muille, että asiakas on hankala. Se vaan ei ilmeisesti saanut mennä asiakkaan näkyviin. Sisäpiiri juttuja sanoisin.

        autokaupan myyjä. Paperit muka sisäisiä. Henkilösuojalain mukaan ihmisellä ON oikeus nähdä mitä hänestä on rekistereihin kirjoitettu. tässä tapauksessa se tosin tapahtui vahingossa.


      • autokauppias
            kirjoitti:

        autokaupan myyjä. Paperit muka sisäisiä. Henkilösuojalain mukaan ihmisellä ON oikeus nähdä mitä hänestä on rekistereihin kirjoitettu. tässä tapauksessa se tosin tapahtui vahingossa.

        se on kumma että täälä riittää näitä kommentoijia joilla ei oo asiasta mitään käsitystä.


      • Kivenkova
        Murkku1 kirjoitti:

        Lässyn lässyn, jos kerran asiakas on mulkku, mitä sitä sympatioimaan. Paperit oli sisäisiä ja kyseinen henkilö "kurkki" tiedot tiskin yli. Olen samaa mieltä siitä, että jos papereissani lukee "mulkku", minua kohdellaan sen mukaisesti, eli saan ansaitsemani kohtelun. Tarkoitan vaan, että jostainhan se nimi on tullut, ja on tietona muille, että asiakas on hankala. Se vaan ei ilmeisesti saanut mennä asiakkaan näkyviin. Sisäpiiri juttuja sanoisin.

        Asiakkaalleko ei saa antaa vahingossakaan mahdollisuutta olla "vähemmän mulkku"? Tällä tavoin rekistereissä kierrätetty "titteli" tulee jokaisen kesätuuraajaan, työharjoittelijan jne tietoon. Näille reppanoille tulee valmiiksi rakennettu ennakkoasenne asiakasta kohtaan. Mulkuksi leimattua asiakasta kohdellaan kuten mulkkua... Ei vahingossakaan kuten tavallista asiakasta.


      • Murkku1
        autokauppias kirjoitti:

        se on kumma että täälä riittää näitä kommentoijia joilla ei oo asiasta mitään käsitystä.

        mut tiedän asiasta enemmän kuin luuletkaan.


      • pekka
        Murkku1 kirjoitti:

        mut tiedän asiasta enemmän kuin luuletkaan.

        No äläpä sitten vaan kerro mitä tiedä ja mitä oikeasti sanot vaan heittele noita typeriä "mäpäs tiedänki jotain hähäähäää!". Ei jessus sentään.

        Ainoa mitä jää tuosta kommentistasi käteen on siis se että olet myyjä, omistaja tai joku muu asianomainen ja siksi olet nyt vetämässä täällä hernettä nenään. NIIN SITÄ PITÄÄ!!!


      •    
        Murkku1 kirjoitti:

        mut tiedän asiasta enemmän kuin luuletkaan.

        olet kuitenkin väärässä.

        Kyllä asiakkaalla on oikeus nähdä mitä hänestä on kirjoitettu. Eikä se, että asiakas pitää oikeuksistaan kiinni, tee hänestä mulkkua. Mulkkuja ovat henkilökunnan ihmiset jos noin reagoivat.


      • joku vaan
        Murkku1 kirjoitti:

        Lässyn lässyn, jos kerran asiakas on mulkku, mitä sitä sympatioimaan. Paperit oli sisäisiä ja kyseinen henkilö "kurkki" tiedot tiskin yli. Olen samaa mieltä siitä, että jos papereissani lukee "mulkku", minua kohdellaan sen mukaisesti, eli saan ansaitsemani kohtelun. Tarkoitan vaan, että jostainhan se nimi on tullut, ja on tietona muille, että asiakas on hankala. Se vaan ei ilmeisesti saanut mennä asiakkaan näkyviin. Sisäpiiri juttuja sanoisin.

        28 §

        Tarkastusoikeuden toteuttaminen

        Sen, joka haluaa tarkastaa itseään koskevat tiedot 26 §:ssä tarkoitetulla tavalla, on esitettävä tätä tarkoittava pyyntö rekisterinpitäjälle omakätisesti allekirjoitetussa tai sitä vastaavalla tavalla varmennetussa asiakirjassa tai henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona.

        Rekisterinpitäjän on ilman aiheetonta viivytystä varattava rekisteröidylle tilaisuus tutustua 26 §:ssä tarkoitettuihin tietoihin tai annettava tiedot pyydettäessä kirjallisesti.

        Lähde: Valtion säädöstietopankki, Henkilötietolaki 22.4.1999/523 1. Luku


      • tssf2
            kirjoitti:

        autokaupan myyjä. Paperit muka sisäisiä. Henkilösuojalain mukaan ihmisellä ON oikeus nähdä mitä hänestä on rekistereihin kirjoitettu. tässä tapauksessa se tosin tapahtui vahingossa.

        you too


      • hankala asiakas
        Murkku1 kirjoitti:

        mut tiedän asiasta enemmän kuin luuletkaan.

        Ei asiakasrekisteriin tuollaista kannata tallentaa, vaikka asiakas olisikin miten hankala.,Siitä jää kiinni ja tulee keppiä.

        Nytkin tämä keskustelu on nostettu taas esille uudelleen, vuodelta 2004 vuoteen 2010,

        Palaan tänne nostamaan tämän esille taas vuonna 2015, kunnes Kivitila on konkassa.


      • Toinen mulkku
        hankala asiakas kirjoitti:

        Ei asiakasrekisteriin tuollaista kannata tallentaa, vaikka asiakas olisikin miten hankala.,Siitä jää kiinni ja tulee keppiä.

        Nytkin tämä keskustelu on nostettu taas esille uudelleen, vuodelta 2004 vuoteen 2010,

        Palaan tänne nostamaan tämän esille taas vuonna 2015, kunnes Kivitila on konkassa.

        Nostetaas tämä taas esille, tuskin ovat Mulkku-Kivitilalla läksyään oppineet.


      • yrityshaku & YTJ
        Toinen mulkku kirjoitti:

        Nostetaas tämä taas esille, tuskin ovat Mulkku-Kivitilalla läksyään oppineet.

        Mikä tämä Kivitila oikein on?

        yrityshaku.fi ohjaa johonkin autopesuun ja fiksaukseen

        ytj taas palauttaa että SOK Autokauppa Oy

        Mistä on kysymys?


      • tietoa...
        yrityshaku & YTJ kirjoitti:

        Mikä tämä Kivitila oikein on?

        yrityshaku.fi ohjaa johonkin autopesuun ja fiksaukseen

        ytj taas palauttaa että SOK Autokauppa Oy

        Mistä on kysymys?

        Tietämättömälle.

        Tampereen Ford-merkkiiike auto- Kivitila loppui noin viisi vuotta sitten.
        Nykyään auto-Kivitila on Automaa- Tampere.Eli tuotannon autokauppa.


      • mulkkujenmulkku
        Murkku1 kirjoitti:

        Lässyn lässyn, jos kerran asiakas on mulkku, mitä sitä sympatioimaan. Paperit oli sisäisiä ja kyseinen henkilö "kurkki" tiedot tiskin yli. Olen samaa mieltä siitä, että jos papereissani lukee "mulkku", minua kohdellaan sen mukaisesti, eli saan ansaitsemani kohtelun. Tarkoitan vaan, että jostainhan se nimi on tullut, ja on tietona muille, että asiakas on hankala. Se vaan ei ilmeisesti saanut mennä asiakkaan näkyviin. Sisäpiiri juttuja sanoisin.

        mulkku
        Rekisterit eivät ole yksityisiä


    • Hessumopo

      varmaankin on virkansa puolesta velvollinen selvittämään millaisesta loukkauksesta oikeastaan on kysymys.

      Muissakin firmoissa varmaan on meistä hankalista asiakkaista vastaavia merkintöjä, joten luulenpa että rekistereitä siivotaan lähiaikoina vimmatusti.

      • Lokakuu

        Siitä,että jokaisessa palveluja tuottavassa yrityksessä asiakkaat luokitellaan.On erittäin asiallisia,tavallisia ja ikäviä asikkaita.Autokorjaamot varmasti tuntee nämä kaikki ryhmät.Kaiketi on tavallista että palveluja tuottava yritys keskustelee omissa palavereissaan myös näitä vaikeita tapauksia.Valitettava ylilyönti.Voisin kuvitella jokaisen korjaamovastuisen maanantaina katsoa oman yrityksensä päätteesen ja poistaa nämä asiakasluokittelut.


      • Varma
        Lokakuu kirjoitti:

        Siitä,että jokaisessa palveluja tuottavassa yrityksessä asiakkaat luokitellaan.On erittäin asiallisia,tavallisia ja ikäviä asikkaita.Autokorjaamot varmasti tuntee nämä kaikki ryhmät.Kaiketi on tavallista että palveluja tuottava yritys keskustelee omissa palavereissaan myös näitä vaikeita tapauksia.Valitettava ylilyönti.Voisin kuvitella jokaisen korjaamovastuisen maanantaina katsoa oman yrityksensä päätteesen ja poistaa nämä asiakasluokittelut.

        Asia on niin että on jälleen taas se kirotusvirhe.Piti kirjoittaa ASIAKAS ON JULKKU.Se Tampereella tarkoittaa julkkis.


      • 234

        No eiköhän ton "tilityksen" perusteella voi jo todeta että asiakas on mulkku.

        Sen sun 35ke on kuule hyttysen paska itämeressä, että voit sitten totutella ihan siihen että vika on vaan sinussa.


      • MB-mies
        234 kirjoitti:

        No eiköhän ton "tilityksen" perusteella voi jo todeta että asiakas on mulkku.

        Sen sun 35ke on kuule hyttysen paska itämeressä, että voit sitten totutella ihan siihen että vika on vaan sinussa.

        myit viime vuonna?


    • pera

      Kannattaa ehdottomasti ilmoittaa tämä asia Tuulilasi-lehden toimitukselle. Varmasti sana leviää.

      • mulkkuko?

        tarjota juttua myös tuulilasi-lehteen.


      • Melko varma

        Tuulilasilehden myyntiasiamies?


      • täysin varma
        Melko varma kirjoitti:

        Tuulilasilehden myyntiasiamies?

        kyseisen autoliikkeen edustaja?


    • laatujärjestelmällä

      Voi vain kuvitella millaisia ylistäviä laatusanoja ko. firmassa naisasiakkaiden nimien perään on kirjoitettu.

      • ???

        Toi on todella perseestä pistäppä vielä Suomen fordille tieto asiasta voi Kivitila meinaan menettää oikeudet... ei varmaan haluu Ford yhdistää itteensä tollaseen asiakaspalveluun......


      • mulkkuko?
        ??? kirjoitti:

        Toi on todella perseestä pistäppä vielä Suomen fordille tieto asiasta voi Kivitila meinaan menettää oikeudet... ei varmaan haluu Ford yhdistää itteensä tollaseen asiakaspalveluun......

        Ford maahantuojalle. Pahottelivat ja siinä se.


      • Monde
        mulkkuko? kirjoitti:

        Ford maahantuojalle. Pahottelivat ja siinä se.

        Maahantuoja on jo autosta rahansa saanut, ei sitä asiakas enää sen jälkeen kiinnosta pätkääkään, ainakaan tyytymätön, koska sillat on jo poltettu. Vastaus korkeintaan jotain "Olemme pahoillamme, ottakaa yhteyttä teitä palvelleeseen huoltoon.." tms josta voi lukea rivien välistä "EVVK, tää on meidän tapa toimia..."

        http://www.uwasa.fi/~k83401/temp/ifplusfordcenter.html

        Tuon jälkeen on muutama kerta korjattu, ja uusi korjauskerta kohta tulossa. Olisi kiva tietää mitä minusta on kirjattu, mutta samapa se, tuo firma ei saa mua enää hetkahtamaan yhtään mistään...


    • MikkoM

      Ostin -99 tuliterän astran, ja viikko sen jälkeen ajoin rengasliikeeseen ostamaan uudet aluvanteet, ja vakio peltivanteet jäisivät talvirenkaisiin. Koska kesärenkaat oli vain viikon vanhat, siirettiin ne tietenkin uusien aluvanteiden pälle. Irroittamistyö tuotti ilmeisesti asentajalle ongelmia, ja mies rupesikin kiroamaan pihiä ja tyhmää asiakasta kun laittaa "vanhat" renkaat uusiin aluvanteisiin. Odotin työn valmistumista rengashallissa, ja sitä asentaja ei ilmeisesti huomannut.
      Koko hommasta jäi paha mieli, enkä ole koskaan käynyt kyseisesää liikkeessä tämän jälkeen.

    • Voortisti

      Oletko "TOLOKUN MULIJAKE"? Kait nuo nesteiden ja suodattimien vaihdot sekä saranoiden rasvaukset voi tehdä itsekkin, tai teettää halvemmalla pajalla? Sullahan on mennyt auton hinta huoltoihin? Minä "itken" jos joudun uusiin yli 50€ osan. Teen itse kaikki huollot molempiin autoihimme. Kerran käytin yhtä autoa merkkihuollossa, mutta työ oli niin ala-arvosta että päätin huoltaa taas itse automme. Ainoastaan takuukorjaukset teetän liikkeessä, muut teen itse.

      • bygmi

        mutta sie se vasta oot taitava


    • kukko

      Onpa todella törkeää käytöstä, tosin tyypillistä.

      Pistä tämä tiedoksi myös maahantuojalle ja jos olet kielitainen kannattaisi asia viedä myös Fordin Euroopan pääkonttorin tietoon. Voi meinaan aiheuttaa vähän sanktioita myös Tampereen päässä.

    • Mondeo 2003

      No onpa uskomatonta käytöstä. Mutta se tässä on hyvä asia, että toit sen julki. Ja mikä tärkeintä, että sait itsellesi tulostettua kopion siitä. Kyllä jotakin pitää rangaista kovasti tai meitä entisiä Fordin omistajia tulee lisääkin.

      Tämä on niin ihmeellistä käytöstä, että tätä poijaat ette vielä tajuakaan. Autoala on asiakaspalvelua ja Ford liikkeet mainostavat vielä ystävällistä palvelua, ei silti en ole itse kokenut vastaavaa tapausta, mutten heidän listojaan ole nähnytkään huoltoon viedessäni. Joka tapauksessa tämä on kova kolaus Fordin huoltoliikkeiden maineelle, ja tämä mollaa muitakin liikkeitä.

      Jos olisin pomona tuossa liikkeessä saisi se kaveri, joka on tuon tekstin kirjoittanut tai vaatinut kirjoittamaan, kunnon läksytyksen. Saisi käydä henkilökohtaisesti pyytämässä anteeksi.

      Sinulla on kaikki kortit käsissäsi ja pelaa ne hyvin. Älä anna pikkusummasta mennä tämä asia läpi, vaan vaadi kunnon korvaus. Ainakin kaikki ne huoltoon ja korjauksiin menneet rahat. Jos sen korvaavat, niin tee sopimus.

      Voimia sinulle taisteluun, hengessä mukana ollaan!!

    • Chia -04

      Aika törkeetä, oma autoni oli huollossa ja muutaman päivän päästä tuli tekstiviesti jossa kysyttin olinko tyytyväinen paikallisen Ford liikkeen palveluihin. Ajaisin itse suoraan toiseen liikkeeseen ja vaihtasin samantien merkkiä jos tuollaista lukisi mun papereissa.

    • Mondeo04

      Onpa paha moka Kivitilalta. Laatujärjestelmä!? Onneksi on muitakin Ford liikkeitä. Itse luovuin Kivitilan palveluista, kun sain toisaalta vaihtotarjouksessa yli 3000 eceä edullisemmin. Myös huollot sujuvat, ja pienissä takuuhommissa ei ole ollut ongelmia. Matkaakaan ei ole kuin reilu 50km. Joten kaikki tamperelaiset tietävät jatkossa minne suunnata, kun tulee Ford-asioita!

      • Pekkaesteri

        50 km mihin suuntaan?


      • abc
        Pekkaesteri kirjoitti:

        50 km mihin suuntaan?

        tohon mäkin haluaisin vastauksen että vois sitä myös hyödyntää!!!


      • janne
        abc kirjoitti:

        tohon mäkin haluaisin vastauksen että vois sitä myös hyödyntää!!!

        En tiedä viittasiko kirjoittaja Vammalassa sijaitsevaan Levonrannan autoliikkeeseen vai ei. Siellä minä olen käynyt pari autoa ( tai Fordia ) ostamassa ja huollattamassa. Pienessä liikkeessä saa hyvää palvelua.


      • "myös mulkku asiakas...
        janne kirjoitti:

        En tiedä viittasiko kirjoittaja Vammalassa sijaitsevaan Levonrannan autoliikkeeseen vai ei. Siellä minä olen käynyt pari autoa ( tai Fordia ) ostamassa ja huollattamassa. Pienessä liikkeessä saa hyvää palvelua.

        Joo, pienessä liikkeessä saa juuri niin hyvää palvelua kuin voi odottaa kun henkilökuntana on vissiin "puuseppiä" joiden kokemus autoista on taksimatka kotiin kymppitiistain jälkeen!! Vein kerran autoni levorantaan normaali huoltoon aamusta ja hain sen iltapäivällä töiden jälkeen niin kuin oltiin sovittu. Sain avaimet käteen ja laskun joka oli n.40% kalliimpi kuin arviolasku jonka kysyin ennen huoltoa. Kysyin firman johtajalta miten arviolasku voi olla niin paljon eri kuin itse lasku johon hän vastasi että "ei ollut varmaan varastossa halvempia osia". No ajattelin että maksetaan pois ja hyppäsin autoon ja aloin starttaamaan niin kesti varmaan pari minuuttia ennen kuin auto lähti käyntiin.Sammutin auton ja takas johtajan juttusille ja kysyin että missä vika? Hän sanoi että diesel-pumppu oli vaihdettu ja oli toden näköistä että ei oltu ilmattu mutta kun auto kerran lähti käyntiin niin aattelin että lähen kotiin.Pääsin noin 20km niin jäin autolla tien päälle. Soitin levorantaan ja pyysin heitä järjestämään hinausauton ja myös maksamaan sen koska vika oli mitä ilmeisemmin heidän ,hinausauton he suostuivat tilaamaan mutta maksamaan ei ennen kuin on varmaa että vika johtuu heidän virheestä. Menin hinausauton mukana levorantaan ja sanoin että haluan olla paikalla kun vika selvitetään ja koska työntekijät oli jo lähteneet niin työnjohtaja puki itse haalarit päälle ja alkoi tutkimaan! ja kas dieselpumppu oli "unohdettu" laittaa kunnolla kiinni!!:) Kun vihdoin pääsin kotiin niin otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyin paljon arviolasku saa poiketa todellisesta laskusta ja hän sanoi että 15% jos on ollut mahd.ottaa yhteyttä ja kysyä voiko laittaa kalliimpia osia ja koska he eivät soittaneet minulle niin päätin että maksan arviolaskun 15% ja menin ilmoittamaan levorantaan aikomukseni johon johtaja ei meinannut suostua mutta kun kuuli että olin ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen niin hän suostui heti!! Semmonen seikkailu!!


      • ei pidä paikkaansa
        "myös mulkku asiakas... kirjoitti:

        Joo, pienessä liikkeessä saa juuri niin hyvää palvelua kuin voi odottaa kun henkilökuntana on vissiin "puuseppiä" joiden kokemus autoista on taksimatka kotiin kymppitiistain jälkeen!! Vein kerran autoni levorantaan normaali huoltoon aamusta ja hain sen iltapäivällä töiden jälkeen niin kuin oltiin sovittu. Sain avaimet käteen ja laskun joka oli n.40% kalliimpi kuin arviolasku jonka kysyin ennen huoltoa. Kysyin firman johtajalta miten arviolasku voi olla niin paljon eri kuin itse lasku johon hän vastasi että "ei ollut varmaan varastossa halvempia osia". No ajattelin että maksetaan pois ja hyppäsin autoon ja aloin starttaamaan niin kesti varmaan pari minuuttia ennen kuin auto lähti käyntiin.Sammutin auton ja takas johtajan juttusille ja kysyin että missä vika? Hän sanoi että diesel-pumppu oli vaihdettu ja oli toden näköistä että ei oltu ilmattu mutta kun auto kerran lähti käyntiin niin aattelin että lähen kotiin.Pääsin noin 20km niin jäin autolla tien päälle. Soitin levorantaan ja pyysin heitä järjestämään hinausauton ja myös maksamaan sen koska vika oli mitä ilmeisemmin heidän ,hinausauton he suostuivat tilaamaan mutta maksamaan ei ennen kuin on varmaa että vika johtuu heidän virheestä. Menin hinausauton mukana levorantaan ja sanoin että haluan olla paikalla kun vika selvitetään ja koska työntekijät oli jo lähteneet niin työnjohtaja puki itse haalarit päälle ja alkoi tutkimaan! ja kas dieselpumppu oli "unohdettu" laittaa kunnolla kiinni!!:) Kun vihdoin pääsin kotiin niin otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyin paljon arviolasku saa poiketa todellisesta laskusta ja hän sanoi että 15% jos on ollut mahd.ottaa yhteyttä ja kysyä voiko laittaa kalliimpia osia ja koska he eivät soittaneet minulle niin päätin että maksan arviolaskun 15% ja menin ilmoittamaan levorantaan aikomukseni johon johtaja ei meinannut suostua mutta kun kuuli että olin ollut yhteydessä kuluttaja-asiamieheen niin hän suostui heti!! Semmonen seikkailu!!

        Aloin tutkimaan näitä sivuja ja olen yllättynyt tästä kommentista.Minulla on ollut yksi Ford, eikä toista tule.Ostin tämän kyseisestä liikkeestä, mutta auto ei ollut minun mieleeni.Mitä tulee tähän arvosteluun, niin en usko alkuunkaan.Levorannan auto on parhaimpia autoliikkeitä mitä tiedän.Sieltä saa hyvää palvelua ja huoltohenkilökunta on ammattitaitoista ja asianmukaista.En usko, että näin on toimittu.Asun Sastamalassa ja olen seurannut näitä liikkeitä.En ole kuullut tällaisia arvioita.Eikä näitä arvostuksia, mitä Levoranta on saanut, tyhjästä nypitä.


    • dr.taunus

      kyseisessä liikkeessä korjaamopäällikkö kertoo kirkkain silmin minulle että ohjauskulmat eivät vaikuta auton ajettavuuteen....

    • puuhapete

      Kyllä nyt käy sääliksi liikettä. Tämmönen moka ja lukijamäärä taitaa vaikuttaa jo tuleviin kauppoihin. Eikö liike pyrkinyt ratkaisemaan tätä ilman julkisuutta???

      • Focus

        Mun focus kivitettiin ja kun pohjola makso laskun vein sen merkkiin...

        Kesti 2 viikko korjata ja pelkästään kivitilan perseestä oleva työnjohto, joka anto auton seistä pihassa 1 viikon eikä vaihtanu osia kuten ikkunaa ja jne. makso sen toisen viikon odottelun. Jos ei oo maalauksessa tilaa niin vaihtais osat ja sit maalais.... syystä ne ihmiset on auton hommannu............


      • mulkkuko?

        ratkaisemaan asian ilman julkisuutta eli tarjosivat ilmaista huoltoa siinä samassa pajassa jonka koneella ja ihmisten lukemana olen jo mulkku. Pidin tätä ehdotusta lähinnä lisänöyryytysyrityksenä ja silkkana vit...na.


    • Mondeo

      On se melkoista "asiakas palvelua".

      Lähetin tuon kirjoituksen (sivu osoitteen) Suomen Fordille, niiden kotisivun kautta. Toivottavasti lukevat, ja antavat jollekkin lopputilin !!

      •     

        niinhän tuolla jo aiemmin sanottiin että maahantuoja pahoitteli tapahtunutta mutta ei muuta. Tällä toiminnallaan osoittavat, että hyväksyvät jälleenmyyjiltään asiakkaiden luokittelemisen.


      • huh huh

        olisiko pieni AS (aftersales) miittinki paikallaan.
        kivitilalla.
        vai olisko aika kutsua Mercantile kouluttamaan asiakaspalvelussa


    • Mondeo03

      Laitahan tietoa Hannu Karpolle tästä tapauksesta. Kyllä Karpo saa tehtyä mehevän jutun tästä aiheesta. Siitä olen varma.

    • Näin savossa

      Fordilla toiminta perustuu asiakkaan huijaamiseen. (Ehkä maahantuojan toivomuksesta).
      Mikkelin Fordilta tuli huoltohinnat tarjoushinnasto ja kun tilasin, käytin vordin huollossa niin hinta pomppas!! Siihen "hätään" en muistanut oikeaa hintaa, tarkistin sen sitten jälkikäteen. Ja ilmoitin heille törkeästä YLILASKUTUKSESTA niin lupasivat hyvittää, mutta kohta tulee kuluneeksi jo kaksi vuotta huijauksesta eikä palautusta ole tullut. NÄIN MEILLÄ MIKKELISSÄ.
      utta onneksi on RAHAA. Eikä ole enää mitään HÄVETTÄVÄÄ Fordia, eikä tule?

    • HUITTISISSA

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000005071133



      Aateltiin mennä vaimon kanssa katsomaan Mazda 3 Huittisiin, ja kun liikkeeseen saavuttiin, niin myyjät oli omassa kopissaan. Katseltiin siinä sitten Mazda 6 ja mietittiin että tämmöisenkin voisi ostaa, mutta enemmän harkinnassa oli Mazda 3. Toinen myyjistä lähti pois ja naismyyjä jäi paikalle ja tuli meidän luokse kun katseltiin 6 ja kysyi voisinko olla avuksi. Minä siihen sitten, tultiin katsomaan Mazda 3, harkinnassa olisi ostaa ensivuoden puolella "kun huhuja on ollut autoveron muutoksista ensi vuona, joten olen päätänyt katsoa mitä tulee tapahtumaan, ja meidän on lisäksi pakko ostaa isompi auto, mitä nykyinen on", johon myyjä, toinen kerkisi sillä lähtemään äsken, mutta ei ole kauaa pois, vaan tulee kohtapuoleen takasin. Mä sitten ajatelin kysyä onko 3 samoja ongelmia kuin 6, joten kysyin onko 6 saatu ne viat jo korjattua mistä on netissä ollut kamalasti puhe ja piti jatkaa 3.

      Sitten se alkoi, naisen naama venähti hullun näköiseksi ja alkoi huutamaa meille, tuletko sä tänne vittuilemaan hänen työtänsä mitä sä tykkäät jos mä tulisin arvostelemaan sinun työtäsi. Sä kysyt 3 ja alat vittuilemaan 6:sta

      "minä en arvostellut hänen työtänsä, vaan asiakkaana kiinostaa onko lastentaudit saatu jo autosta pois, ja jos niitä ei ole ollut, niin siihen olisi riittänyt vastaukseksi että ne on vaan huhupuheita, tai mitä nyt sitten ovatkin ja harkinnassa oli kyllä 6"

      Räpätys alkoi ja ei tullut asiallista keskustelua, muija mölötti ja möllötti vaikka koitin kysellä autosta hintaa ja muuta, sitten tuli vastaukseksi, et sä mitään auto ole ostamassa, ja plää plää plää. Vaimo katseli ihmeissään vierestä suu auki.

      Myyjä lähti hakemaan jotain lappua toimistostaan ja sanoi soita tuonne infoon ei siinä ole mitään vikaa ja plää, plää. Mä siihen, siis tämä jatkuu tämmöisenä, kyllä mä pääsen Tampereen liikkeeseen ja sitten se taas lähti hakemaan jotain lappua ja raivosi. Mentiin omalle autolle vaimon kanssa, niin se tulee jonkun helvetin lapun kanssa takasin, lykkäs mulle vaikka en ollut ottamassa, ja heitin helvettiin sen lapun ja sanoin, Mazdat jää, mä menen ostamaan Hondan. Koskaa en osta Mazdaa ja sanon kaikille ettei kannata mennä ostamaan, kun Mazda liikkeessä on raivotautisia myyjiä, saa vielä tartunnan.

      Ford omistaa Mazdaa 30%

    • MULKKU

      Ei kukaan selväjärkinen osta Fordia, ei siitä tartte suuttua ja itteensä ottaa kun kauppias sen tietää Että Fordin ostaja on MULKKU

      • jooseppi

        Nimimerkkisi mukainen


      • kitiset
        jooseppi kirjoitti:

        Nimimerkkisi mukainen

        Johan se autokauppiaskin on huomannut, ja kirjoittanut sen takia "ASIAKAS ON MULKKU"


      • voorti
        kitiset kirjoitti:

        Johan se autokauppiaskin on huomannut, ja kirjoittanut sen takia "ASIAKAS ON MULKKU"

        on kondomilla ja Fordilla? :)


    • Pohojalaanen

      Tuollaista asiakas palvelijaa täytyy käydä vetelemässä turpiin. Kun naama on ruvella mulkuksi nimittely häipyy lähes kuulumattomiin.

      • voe veikkosta

        Perinteinen tapa ratkoa asiota siellä, vaan sielähän niitä puukontekijöitä riittää!


      • Peug
        voe veikkosta kirjoitti:

        Perinteinen tapa ratkoa asiota siellä, vaan sielähän niitä puukontekijöitä riittää!

        Jokainen ihminen tajuaa ettei tälläinen asiakkaitten luokittelu ole enää nykypäivänä hyväksyttävää.
        Vastaanväittäjät ovat joko jonkinlaisessa riippuvuussuhteessa Fordiin, tai muuten vain "vastarannan kiiskejä".

        Kannattaa ehdottomasti kiertää tälläiset yritykset/merkit kaukaa ja äänestää kukkarollaan.
        Kyllä asiakkaitaan arvostaviakin yrityksiä löytyy, "hankalat" asiakkaat ovat usen ne arvokkaimmat koska heiltä saatu palaute auttaa kehittämään yritystä eteenpäin.

        Kovasti voimia ja kannattaa pitää julkisuutta yllä koska meillä meillä kaikilla on oikeus tietää tällaisista yrityksistä.


    • Aaiakaspalvelu

      Kummallista, miten voi noin pienestä asiasta suuttua. Joka paikassa jossa asiakkaista pidetään rekisteriä, on olemassa rekisterin rinnalla epävirallinen luokitus asiakkaan "laadusta". Mikäli hankit mulkun maineen, on asiakaspalvelussa työskentelevien elin tärkeää olla tietoisia moisesta asiasta. Vastaavasti jos hankit hyvän jätkän maineen, on tärkeää tietää myös tämä. Tämä siksi, että edelleen paikkansa pitävä totuus on "sitä saa mitä tilaa". Jos omalla käytökselläsi olet kyseiseen asemaan joutunut, on siitä turha tulla itkemään jälkikäteen. Viittasitte aiemmin huolloissa esiintyneeseen ongelmaan. On olemassa monta eri tapaa tuoda asiansa esille ja pyytää hyvitystä. Ilmeisesti Te olette käyttänee sitä vähemmän kohteliasta tapaa saadaksenne tahtonne läpi. Kokeile joskus iloista mieltä tilanteessa, jossa olet asiakkaana. Yleensä myös palvelu on tällöin parempaa.Olen aivan varma ettei kyseisessä liikkeessä ole aivan heppoisin perustein tätä lisänimeä teille annettu. Tietenkin on valitettavaa että jouduitte tämän rekisterin näkemään, mutta eiköhän ole kaikkien aika nuolla haavansa ja unohtaa tuollainen jenkeistä rantautunut asenne ahtaasta maailmankuvasta.

      • olet väärässä

        Meilläkin on firmassa asiakasrekisteri, mutta voin vakuuttaa että siellä ei tällaisia törkeyksiä ole. Voisitko vahvistaa minkä firman palveluksessa olet että tiedän varoa lähestymästä teitä.


      • kiertävä

        että osaan kiertää firmasi asiakaspalvelun ja muutkin palvelut kaukaa.


      • toinen käsitys

        Asiakkaalta olisi suotavaa käyttäytyä fiksusti. Mutta eikö sitä suorastaan velvoiteta asiakaspalvelulta? Se on työtä, mistä saavat palkkansa. Jos tekee mieli nimitellä mulkuksi niin tehkööt sen työnsä ulkopuolella. Ja miksei silloin työssä voinut mulkun sijasta käyttää muita sanoja kuten hankala tai muuta vastaavaa? Tietenkin se vaikuttaa miten liikkeessä suhtaudutaan asiakkaaseen, ja eikö jo tuoton nimessä ala-arvoiset kommentit voisi jättää pois?


      • Hessu

        jos pitää oikeuksistaan kiinni? Jos autossa on vikaa niin maahantuojan/jälleenmyyjän kaiketi pitäisi siitä vastata takuun tai tuotevastuun perusteella. Jos tappelemalla joutuu viemään asiansa läpi niin MYYJÄLIIKEHÄN SIINÄ MULKKU ON eikä asiakas!


      • Asiakas

        Kerrankin joku puhuu asiaa, muutenhan täällä saa vaan lukea puolitotuuksia. Itse olen ollut asiakkaana eri autoliikkeissä useiden vuosien ajan ja ongelmista on ain aselvitty puhumalla, ei ole pahoistakaan takuujutuista tarvinnut kinata. Jokaisella automerkillä on omat takuuehtonsa joihin voi tutustua etukäteen ennen auton ostopäätöstä. Jos takuu on loppu niin minkä takia omalla käyttäytymisellään pilaa takuuajan jälkeen mahdolliset hyvitykset? Aina on asiat selvitetty ja asiakkaana ymmärtänyt että takuu ei voi kaikkea korvata, vaikka tämän palstan perusteella niin voisi päätelläkin. Asiakasta palvellaan ja hänestä ajatellaan juuri sen mukaan kuin hän itse käyttäytyy, tätä tapahtuu joka paikassa. Joten älkää itkekö vaan opetelkaa käyttäytymään. Asiakas EI ole aina oikeassa, vaikka minustakin on tuntunut että asia ei ole mielestäni niin kun minulle on esitetty.


      • autokauppias
        Asiakas kirjoitti:

        Kerrankin joku puhuu asiaa, muutenhan täällä saa vaan lukea puolitotuuksia. Itse olen ollut asiakkaana eri autoliikkeissä useiden vuosien ajan ja ongelmista on ain aselvitty puhumalla, ei ole pahoistakaan takuujutuista tarvinnut kinata. Jokaisella automerkillä on omat takuuehtonsa joihin voi tutustua etukäteen ennen auton ostopäätöstä. Jos takuu on loppu niin minkä takia omalla käyttäytymisellään pilaa takuuajan jälkeen mahdolliset hyvitykset? Aina on asiat selvitetty ja asiakkaana ymmärtänyt että takuu ei voi kaikkea korvata, vaikka tämän palstan perusteella niin voisi päätelläkin. Asiakasta palvellaan ja hänestä ajatellaan juuri sen mukaan kuin hän itse käyttäytyy, tätä tapahtuu joka paikassa. Joten älkää itkekö vaan opetelkaa käyttäytymään. Asiakas EI ole aina oikeassa, vaikka minustakin on tuntunut että asia ei ole mielestäni niin kun minulle on esitetty.

        Kannattaiskos sunkin lyödä se nettiyhteys poikki ja sännätä hallin puolelle myymään forttia. Tosin tänään saattaa olla vähän hiljasta...nyt kannattais pitää talvilomat pois?


      • ex fordisti
        Asiakas kirjoitti:

        Kerrankin joku puhuu asiaa, muutenhan täällä saa vaan lukea puolitotuuksia. Itse olen ollut asiakkaana eri autoliikkeissä useiden vuosien ajan ja ongelmista on ain aselvitty puhumalla, ei ole pahoistakaan takuujutuista tarvinnut kinata. Jokaisella automerkillä on omat takuuehtonsa joihin voi tutustua etukäteen ennen auton ostopäätöstä. Jos takuu on loppu niin minkä takia omalla käyttäytymisellään pilaa takuuajan jälkeen mahdolliset hyvitykset? Aina on asiat selvitetty ja asiakkaana ymmärtänyt että takuu ei voi kaikkea korvata, vaikka tämän palstan perusteella niin voisi päätelläkin. Asiakasta palvellaan ja hänestä ajatellaan juuri sen mukaan kuin hän itse käyttäytyy, tätä tapahtuu joka paikassa. Joten älkää itkekö vaan opetelkaa käyttäytymään. Asiakas EI ole aina oikeassa, vaikka minustakin on tuntunut että asia ei ole mielestäni niin kun minulle on esitetty.

        Taidat olla autokaupoille todella helppo asiakas:
        "Jos takuu on loppu niin minkä takia omalla käyttäytymisellään pilaa takuuajan jälkeen mahdolliset hyvitykset?" Eli maksat itse kun et viitsi kinata asiasta ja pilata mahdollisuuksia mahdollisiin hyvityksiin????? Oletko kuullut tuotevastuusta?

        "takuu ei voi kaikkea korvata" Takuu nimenomaan korvaa kaiken! Jos liike on sinulle kyseisen tiedon saanut syötettyä, niin katso nyt peiliin.


      • Meilläkin

        Minunkin työpaikalla pidetään kirjaa kesätyöntekijöistä jotka ovat olleet töissä aikaisemmin ja satuin näkemään kyseisen listan puolivahingossa.Kyllä oli huvittavaa luettavaa esim.Laiska,Patalaiska,sen sukulainen ja niin edelleen,mutta kaiken kruunasi yhden kaksikymppisen naisen kohdalla oleva huomautus vitun hyvännäköinen blondi!


    • Jaska

      Ikävää ja valitettavaa, mutta kannattaako tuosta nyt nostaa noin isoa haloota.

      Jos sinä olet ansainnut tuolla käytökselläsi tittelin "Mulkku", niin olen aivan varma, että oman autoni rekisterinumeron yhteydessä lukee jotain paaaljon pahempaa. Sen verran monta kertaa olen nimittäin joutunut FORD:n kanssa tappelemaan milloin vetareista, milloin ovien ruostumisesta jne.

      Itse asiassa olisin sinuna vain otettu, kun rekisterissäsi lukee "Asiakas on mulkku". Ainakin tietävät, että kanssasi ei kannata alkaa tappella tai yrittää sysätä takuukorjauksen kustannuksia virheellisesti kontollesi.

    • Fiesta

      Minäkin varmaan olen "mulkku" oman Ford - liikkeeni mielestä tosin se ei ole otsikossa mainittu enkä ole tietojani nähnyt. Suhtaudun aina pikkutarkasti autoni huoltoon, olen paikalla ja varmistan, että kaikki työt mistä maksan tulee tehtyä. Takuun päättyessä menen huoltoneuvojan kanssa auton pikkutarkasti läpi ja korjautan pienetkin jutut esim. listojen tiivisteiden irvistelyt. Asiakassuhteen alussa ilmeni ongelmia en saanut haluamani tasoista palvelua mutta nyt kun on jo kolmas Ford menossa aina hommat hoidetaan niinkuin haluan ongelmia ei ole. Minulla on jopa nimikkohuoltaja, joka yleensä hoitaa autoni jos vain mahdollista.

      3- vuoden välein uusin autoni saan yleensä huippuhyvityksen koska myyjä tietää, että tuo "mulkku" pitää autoansa erinomaisen hyvin.

      Minulle on pääasia, että homma toimii kohtuukuluilla ja niinkuin itse haluan. Pitäköön mulkkuna kunhan palvelevat työtähän hekin vain tekevät..

    • KORTONGILLA

      Kummankin sisällä on mulkku

      • lempinimi

        Voorti miesten lempinimi on tästälähtien MULKVISTIT

        Ostan Voortin Mulkkulasta.
        Ajelen voortilla olen MULKVISTI ja vien aina voortin korjatavaksi MULKUILLE, tuttavallisesti vaan KYRPÄLÄ.


      • hemmetti
        lempinimi kirjoitti:

        Voorti miesten lempinimi on tästälähtien MULKVISTIT

        Ostan Voortin Mulkkulasta.
        Ajelen voortilla olen MULKVISTI ja vien aina voortin korjatavaksi MULKUILLE, tuttavallisesti vaan KYRPÄLÄ.

        Fordilla on muutenkin huono maine ja sitten te saatanan Fordin kauppiaat annatte lisää aiheita ihmisille keksiä pilkkajuttuja Fordista, ei teillä kusipäillä taida leikata järki sielä myyntitiskillä


      • Ajella
        lempinimi kirjoitti:

        Voorti miesten lempinimi on tästälähtien MULKVISTIT

        Ostan Voortin Mulkkulasta.
        Ajelen voortilla olen MULKVISTI ja vien aina voortin korjatavaksi MULKUILLE, tuttavallisesti vaan KYRPÄLÄ.

        itsekkin foortilla ;)


    • listojen pitäjä

      Pienimmistäkin nimilistoista/rekistereistä pitäisi olla rekisteriselosteet yms. Millainen lienee moinen Kivitilan rekiteriseloste. Kivitila on syyllistynyt isoon virheeseen siinä, että he pitävät julkisesti ulkopuolisten henkilöiden luettavina rekisteritulosteitaan. Mitähän tuosta tuumisi tietosuojavaltuutettu?

      • MUUTOKSEEN

        LKaitetaan Suomalaiset autoliikkeet boikottiin ja mennään joukolla ostamaan ulkomailta auto. Se hyvä puoli siinä olisi, ettei ainakaan ymmärtäisi mitä ne kirjoitta paperiin, jolloin kumpikin osapuoli on tyytyväinen ja saatasiin verot alas ja huonot kaupat konkursiin


      • abc
        MUUTOKSEEN kirjoitti:

        LKaitetaan Suomalaiset autoliikkeet boikottiin ja mennään joukolla ostamaan ulkomailta auto. Se hyvä puoli siinä olisi, ettei ainakaan ymmärtäisi mitä ne kirjoitta paperiin, jolloin kumpikin osapuoli on tyytyväinen ja saatasiin verot alas ja huonot kaupat konkursiin

        Kivitila boikottiin kun eivät osaa käytöstapoja.
        Turha se asiasta meitä muita on rankaista.


    • potkutperseelle

      Mä olen laitanut tästä jutusta kivitilalle sähköpostia ja yhden tulee koko ajan takasin, vai olisiko rotta lähtenyt uppoavasta laivasta muualle töihin mulkkulasta.

    • Vellikulho

      Olen niin monta kertaa törmännyt autoliikkeissä (sekä myynnin että huollon yms. puolella) huonoon palveluun, ettei tämä "mulkku-juttu" edes yllättänyt. Valitettavaa on se, että autoliikkeet uskovat niin paljon merkin vetovoimaan autokaupassa (siihen että ihmiset ostavat mieltymyksensä mukaisen auton palvelusta yms. asioista huolimatta). Tosiasia on se, että asiakaspalvelulla saataisiin autoliikkeiden tuottoa nostettua aivan uusille tasoille! Toivon kaikkea huonoa autoliikeille, jotka toimivat "epäasiakaslähtöisesti"

    • Miima

      Ilmeisesti sait tittelin ihan aiheesta.

      • Theboogieman

        Oletko autokauppias voortilta ;).


    • Ford on minullakin

      Täytyy sanoa, että hiukan rupes sylettään.

      Aivan uskomatonta "asiakaspalvelua".
      Ilmeisesti Suomen autokauppiaita on hyysätty niin kauan, että voivat omasta mielestään tehdä mitä tykkäävät. No onneksi asiat tulevat vielä muuttumaan.

      Ihmetyttää se ettei autokauppiaat ole omasta mielestään vastuussa mistään. Pidetään hirmunen haloo takuista ja muista eduista kun ostat autosi autokaupasta. Tyyliin jos et autoasi autokaupasta osta tai sen muualta tuot on se aivan paska ja hajoaa viikon sisällä.

      Kun siinä autokaupasta ostetussa "hyvässä autossa" sitten ilmenekin jotain ongelmia niin mitään ei korvata ilman tappelua. Miten takuu ei muka koske autoja ja mikään hajonnut ei kuulu takuun piiriin.

      Olen aivan varma, että jos automyyjän uusi pesukone hajoaa on hän aivan varmana parkumassa kodinkoneliikkeessä ja vaatimassa uutta

      Olisi hauska tietää miksi näistä huolto ja korjaus asioista tapellaan niin paljon. Ovatko kaikki asiakkaat MULKKUJA. Asiakaspalvelussa kun ei mitään "vikaa" kuitenkaan ole.

      Ei muuta kuin asia julkisuuteen, saapahan mulkut autokauppiaat pienen näpäytyksen. Ja tässä asiassa tuskin voi edes sanoa, että myös syyttömät tulevat kärsimään.

      • vw golf

        Eräs tuttu ajatteli ostaa focuksen limited editionin, koska siitä oli aika edullinen varustetarjous edullisella rahoituksella, mutta autokauppias sattuikin olemaan ostajan tuttu. Kävi sitten niin, että myyjä ei päästänyt edes koeajolle, koska sen verran romuja noi focukset on. Tokas, että niin kauan kun ollaan kavareita niin mä en sulle fordia myy :)


      • Aivan toista kuin volkkarilla

        Olenhan tuota kyseistä yritystä minäkin huoltoihin ja takuukorjauksiin käyttänyt jo nelisen vuotta ja palvelu on ollut erinomaista. Maalaustyön jälki kyllä jotain muuta. Asiallisella suhtautumisella saa usein myös asiallista kohtelua ja huumorillahan tuollaiset pitää ottaa. Ellei huomautuksessa ole sitten jotain joka osuu kohdalleen(?) Isot äijät kyseessä ja ego kestää saman verran kuin 4 vuotiaalla tytöllä. Että ihan oikeuteen - muuttakaa Amerikkaan.


    • minä

      luinko oikein kun kirjoitat että kurkistit tiskin yli ja näit tekstin sieltä? mietityttää kun tääsä näitä olen lukenut että onkohan kyseessä julkinen rekisteri vai joku jota kenenkään ei olisi pitänyt nähdä? luetko aina kaiken tiskin yli, taitaa tittelisi ollakin aiheellinen

      • aaaaaa

        ja sitten takaisin hallin puolelle foortteja myymään.


      •     

        nähdä OMAT tietonsa joten turha inistä.


      • abc
             kirjoitti:

        nähdä OMAT tietonsa joten turha inistä.

        Totta virkat, jokaisella on oikeus nähdä mitä rekistereissä omalla nimellä lukee. Itse en ole käyttänyt Kivitilan palveluja, mutta jos olisin niin nyt kyllä haluaisin nähdä mitä rekistereihin on minusta kirjoitettu.

        Jos tämä on vielä pääkonttorissakin ns. hyväksytty asia niin kaikkien Ford liikkeiden asiakkaiden täytyy tarkistaa tietonsa.


      • Ajattele nyt vähän

        Siellä papereissa EI SAA lukea, että mulkku! Se on ihan sama lukeeko sitä paperia vain henkilökunta vai mikä pahempaa koko asiakaskunta.

        Se miten asia tulee esiin on myöskin toisarvoista. Virhe on tapahtunut sinä hetkenä, kun paperiin ilmestyi sana Mulkku.

        Sitten kuningas kysymys. Miten suhtaudut toisin henkilöön jonka tiedät olevan vaativan tai hankalan? Heität vettä myllyyn vai pyrit parhaimpaasi? Mieti sitä!

        Entäs jos siinä lukee, että asiakas on miellyttävä ja ei valita?


    • nääs

      Taitaa sen autoliikkeen rekisterit olla sittenkin ammattimaisesti päivitetty.
      Vain mulkku hoitaa kahdenkeskisiä asioita näin julkisesti ja sinun ( mulkkuko? ) ainoa tarkoituksesi näyttää olevan mustamaalata autoliike tai kenties motiivisi on syvemmällä taloudellisesti kun liikkeen hyvitys ilmaisesta huollosta ei sinulle kelvannut. Rahastuksen makua.

      • ketä tässä mulkku

        Ketä on mulkku ja vielä mölhö kun tollasia kirjoittelee rekistereihinsä ja antaa vielä asiakkaan nähdä.

        Ja miten tuollaista asiakaspalvelua tarjoavaa yritystä muka voi mustamaalata. eiköhän olo sen jo itse tehnyt siis jos tämä juttu pitää paikkansa.

        Ja jos tämä asia on oikeuteen menossa niin eiköhön se ole kaikkea muuta kuin kahdenkeskinen.

        Sinähän voit kirjoittaa "ammattimaisesti" nimmarisi perään ihan vaan kokeeksi OLEN MULKKU.


      • markkinointia
        ketä tässä mulkku kirjoitti:

        Ketä on mulkku ja vielä mölhö kun tollasia kirjoittelee rekistereihinsä ja antaa vielä asiakkaan nähdä.

        Ja miten tuollaista asiakaspalvelua tarjoavaa yritystä muka voi mustamaalata. eiköhän olo sen jo itse tehnyt siis jos tämä juttu pitää paikkansa.

        Ja jos tämä asia on oikeuteen menossa niin eiköhön se ole kaikkea muuta kuin kahdenkeskinen.

        Sinähän voit kirjoittaa "ammattimaisesti" nimmarisi perään ihan vaan kokeeksi OLEN MULKKU.

        Kaikki keskustelupalstoilla kerrotut asiat on tosia. Täällä ei saa markkinoida tuotetta tai palvelua, mutta kilpailijan mollaaminen ajaa saman asian.


      • Sherlock

        Mikä ihmeen liikkeen tarjoama ilmainen huolto? Eihän alkuperäisessä viestissä mitään tälläistä mainittu! Oletko Kivitilan huoltopäällikkö/toimitusjohtaja tms. kun tälläistä tiedät?


      • nääs
        Sherlock kirjoitti:

        Mikä ihmeen liikkeen tarjoama ilmainen huolto? Eihän alkuperäisessä viestissä mitään tälläistä mainittu! Oletko Kivitilan huoltopäällikkö/toimitusjohtaja tms. kun tälläistä tiedät?

        Et taida itse olla oikea Sherlock kun olet jättänyt huomioitta vähän ylempää oi oi topicin alta nimimerkin " mulkkuko?" viestin .
        Mut ei sen välii, virheitä sattuu myös etsiville eiks vaan?


      • nääs kun,
        Sherlock kirjoitti:

        Mikä ihmeen liikkeen tarjoama ilmainen huolto? Eihän alkuperäisessä viestissä mitään tälläistä mainittu! Oletko Kivitilan huoltopäällikkö/toimitusjohtaja tms. kun tälläistä tiedät?

        Et taida itse olla oikea Sherlock kun olet jättänyt huomioitta vähän ylempää oi oi topicin alta nimimerkin " mulkkuko?" viestin .
        Mut ei sen välii, virheitä sattuu myös etsiville eiks vaan?


    • jarkko

      Auto-Kivitilan myyjien yhteystiedot löytyvät yrityksen www-sivuilta http://www.autokivitila.fi/ha_index.html

      Tälläistä kohtelua ei kenenkään tarvitse sietää ja siksi suosittelenkin kaikkia potenttiaalisia asiakkaita välttämään asiointia ko. autoliikkeessä tästä lähtien - niin aion minäkin tehdä.

      • asiapuhetta

        Itse yhdyn edelliseen ehdotukseen. En enää tue kyseisen liikkeen toimia. Rajansa kaikella!!! t. jo 2 kivitilalta ostanut


      • ylämummo
        asiapuhetta kirjoitti:

        Itse yhdyn edelliseen ehdotukseen. En enää tue kyseisen liikkeen toimia. Rajansa kaikella!!! t. jo 2 kivitilalta ostanut

        !!!


    • Janne

      Tee oikeusjuttu, ihan kaikkien kaavojen mukaan ja suosutu johonkin vaikka 5000e sopimukseen ja vedät jutun pois.
      Eihän tuota voi hävitä, menee kunnianloukkauksena. Samalla vaadit takautuvasti sen polttoainelämmittimen hajoamisen.

      • mulkkuko?

        edetä lakimiehen mukaan on tehdä poliisille tutkintapyyntö asiassa.


    • pösömies

      mietin ensin että ompa asiatonta alkaa foorumilla toitottamaan toisten mokailua, mutta toisaalta... teet ihan oikein. kyllä tuollaisesta täytyy muidenkin saada tietää.

      • mulkkuko?

        kysynnän ja tarjonnan lakihan nää määrittelee.


      • tampereelta nääs
        mulkkuko? kirjoitti:

        kysynnän ja tarjonnan lakihan nää määrittelee.

        törkee tapaus. Aika rankkaa tekstiä jos se pitää paikkansa. Olis hauska kuulla kolikon toista puolta. Taitaa joka tapauksessa tulla lakimiehille töitä, elleivät jo sitä tee.


      • mulkkuko?
        tampereelta nääs kirjoitti:

        törkee tapaus. Aika rankkaa tekstiä jos se pitää paikkansa. Olis hauska kuulla kolikon toista puolta. Taitaa joka tapauksessa tulla lakimiehille töitä, elleivät jo sitä tee.

        lähipäivinä tiirailla mm. tamperelaisen päivälehden sivuja...


    • oikeasti mulkku

      Katso peiliin. Osa autokorjaamojen asiakkaista on oikeasti mulkkuja, ei kukaan sellaista ilman syytä keksi. Et ole rahoittanut heidän toimintaa 35000 eurolla. Sinulta on ehkä kulunut rahaa sen verran autoveroon, ALV:iin, auton tehdashintaan, kuluihin jne.

      • autokauppias

        mennä taas sinne hallin puolelle korjailemaan vetoakseleita ja vaihteleen focuksiin ovia?


    • Wv-auto

      Minulla oli ford 3 vuotta ,sain tarpeekseni maksettavaksi korjauskuluja ja katsastuksesta se ei mennyt ikinä läpi eka kerralla. Tulin siihen tulokseen että FORDIN omistajat olisi vietävä mielentilatutkimukseen!!!!!

    • Mikä on totuus?

      Kunpa tietäisin, tai mitä sen on välii.

    • JOssu

      Siis aivan järkyttävää. Voiko tällästä oikeesti tapahtua? En itse oo koskaan ostanut autoa tai ollut niistä kiinnostunut, mutta eksyin tänne lukemaan tätä ketjua, koska se oli tuolla etusivulla viikon suosituimmissa.

      Toivottavasti joku työntekijä on asiasta saatu vastuuseen ja saanut jo potkut. Itse olen asiakaspalvelija ja osaisin kuvitella mitkä olisi seuraukset tuollaisesta palvelusta minun työpaikallani. Se olisi potku persiille siltä seisomalta!

      Kyllähän mekin kirotaan hankalia asiakkaita kahvihuoneessa, mutta HÄRREGYYD jossain se raja kulkee!

      Toivottavati saat oikeutta tässä asiassa. Jos nyt oltaisiin Ameriikassa niin kyllä taitaisit saada ihan mukavat korvaukset saamastasi kohtelusta. Käyhän kertomassa täällä palstalla miten asian kanssa on edetty. Olisi mielenkiintoista kuulla.

      • GOWM

        Taas 15-v kakrut pääsee kunnolla revitteleen täällä, eipä taida tuon alkuperäisen nimimerkki: "mulkun" arvomaailma kovin korkealla olla kun tarvitsee näin kipeästi julkisuutta omalle jutulleen, taidat hiukan olla ihan juuri sellainen mitä oli mainittukin.

        Olisi muuten mielenkiintoista kuulla milloin tuo on tapahtunut, onkohan asia sattunut "ihan lähiaikoina" ???


        Miettikäähän nyt itse ne jotka ovat töissä (yleensäkkään sen ikäisiä täällä ?) !

        Autohuoltamoissa on aika hirveetä olla töissä kun ihmiset vain aina valittaa joka asiasta ja ehdottelee kaikennäköisiä kameroita ja kaikkia huoltoihin, tykkäisittekö te töissä esim. marketin kassalla että joka helvatan asiakas tulisi teille huutamaan pää punaisena, että kahvinkeitin hajosi vaikka se on vain 2,5 vuotta vanha, kellään ei varmaan tässä tapauksessa tule tuotevastuu mieleen..

        Kannattaisi joskus lukea ne takuuehdot ennen auton ostamista, niin säästyisitte vähemmällä vaivalla, eikä tarvitsisi leikkiä marttyyria.

        Eli tiivistelmänä kirjoituksestani voisi vetää, että miettikää nyt järjellä näitä asioita, ei niinkuin tämän viestiketjun aloittaja joka ehdointahdoin tuntuu haluavan saavan julkisuutta, jos julkisuutta haluat niin olisi edes viisainta esiintyä omalla nimellä, vai onko
        virallinen nimikin jo vaihdettu, nimimerkin mukaiseksi...

        Tiedoksi myös että itselläni ei ole foordia, eikä suhteita mihinkään fordismiin.


      • GOWM

        Vielä sen verran että lopettakaa nyt toi jeesusteleminen, "voi kuinka kauheaa" , "härregyyd". Asiakkaallehan oli tarjottu hyvitystä ja varmasti on tilannetta pahoiteltukin ihan tarpeeksi.

        Maailma on kovaa, voi voi. Jos joku sanoo minua mulkuksi niin siinäpähän sanoo, sou fukin what. Suomessa onneksi on sananvapaus, eikä herneitä kannata nenukkiin vetästä joka helvatan jutusta.


      • palvelija
        GOWM kirjoitti:

        Vielä sen verran että lopettakaa nyt toi jeesusteleminen, "voi kuinka kauheaa" , "härregyyd". Asiakkaallehan oli tarjottu hyvitystä ja varmasti on tilannetta pahoiteltukin ihan tarpeeksi.

        Maailma on kovaa, voi voi. Jos joku sanoo minua mulkuksi niin siinäpähän sanoo, sou fukin what. Suomessa onneksi on sananvapaus, eikä herneitä kannata nenukkiin vetästä joka helvatan jutusta.

        palvelualalla? Jos olisit palvelualalla yrittäjänä et voisi välttyä konkurssilta sillä itsetuhoviettisi on ennennäkemätön!


      • GOWM
        palvelija kirjoitti:

        palvelualalla? Jos olisit palvelualalla yrittäjänä et voisi välttyä konkurssilta sillä itsetuhoviettisi on ennennäkemätön!

        siis voortin entinen palvelija


      • Pac-man
        GOWM kirjoitti:

        Taas 15-v kakrut pääsee kunnolla revitteleen täällä, eipä taida tuon alkuperäisen nimimerkki: "mulkun" arvomaailma kovin korkealla olla kun tarvitsee näin kipeästi julkisuutta omalle jutulleen, taidat hiukan olla ihan juuri sellainen mitä oli mainittukin.

        Olisi muuten mielenkiintoista kuulla milloin tuo on tapahtunut, onkohan asia sattunut "ihan lähiaikoina" ???


        Miettikäähän nyt itse ne jotka ovat töissä (yleensäkkään sen ikäisiä täällä ?) !

        Autohuoltamoissa on aika hirveetä olla töissä kun ihmiset vain aina valittaa joka asiasta ja ehdottelee kaikennäköisiä kameroita ja kaikkia huoltoihin, tykkäisittekö te töissä esim. marketin kassalla että joka helvatan asiakas tulisi teille huutamaan pää punaisena, että kahvinkeitin hajosi vaikka se on vain 2,5 vuotta vanha, kellään ei varmaan tässä tapauksessa tule tuotevastuu mieleen..

        Kannattaisi joskus lukea ne takuuehdot ennen auton ostamista, niin säästyisitte vähemmällä vaivalla, eikä tarvitsisi leikkiä marttyyria.

        Eli tiivistelmänä kirjoituksestani voisi vetää, että miettikää nyt järjellä näitä asioita, ei niinkuin tämän viestiketjun aloittaja joka ehdointahdoin tuntuu haluavan saavan julkisuutta, jos julkisuutta haluat niin olisi edes viisainta esiintyä omalla nimellä, vai onko
        virallinen nimikin jo vaihdettu, nimimerkin mukaiseksi...

        Tiedoksi myös että itselläni ei ole foordia, eikä suhteita mihinkään fordismiin.

        sinunko mielestäsi huonosta palvelusta ja huonosta työstä ei saa valittaa? Se on heti hillitön julkisuudentavoittelija sellainen joka kertoo omasta huonosta kokemuksestaan. Lakkaa itse tavoittelemasta julkisuutta kirjoittelemalla tänne. Mitä takuisiin tulee, ovat ne voimassa vielä senkin ajan jälkeen jonka valmistaja on ilmoittanut.


      • Ursus Pursus
        GOWM kirjoitti:

        Taas 15-v kakrut pääsee kunnolla revitteleen täällä, eipä taida tuon alkuperäisen nimimerkki: "mulkun" arvomaailma kovin korkealla olla kun tarvitsee näin kipeästi julkisuutta omalle jutulleen, taidat hiukan olla ihan juuri sellainen mitä oli mainittukin.

        Olisi muuten mielenkiintoista kuulla milloin tuo on tapahtunut, onkohan asia sattunut "ihan lähiaikoina" ???


        Miettikäähän nyt itse ne jotka ovat töissä (yleensäkkään sen ikäisiä täällä ?) !

        Autohuoltamoissa on aika hirveetä olla töissä kun ihmiset vain aina valittaa joka asiasta ja ehdottelee kaikennäköisiä kameroita ja kaikkia huoltoihin, tykkäisittekö te töissä esim. marketin kassalla että joka helvatan asiakas tulisi teille huutamaan pää punaisena, että kahvinkeitin hajosi vaikka se on vain 2,5 vuotta vanha, kellään ei varmaan tässä tapauksessa tule tuotevastuu mieleen..

        Kannattaisi joskus lukea ne takuuehdot ennen auton ostamista, niin säästyisitte vähemmällä vaivalla, eikä tarvitsisi leikkiä marttyyria.

        Eli tiivistelmänä kirjoituksestani voisi vetää, että miettikää nyt järjellä näitä asioita, ei niinkuin tämän viestiketjun aloittaja joka ehdointahdoin tuntuu haluavan saavan julkisuutta, jos julkisuutta haluat niin olisi edes viisainta esiintyä omalla nimellä, vai onko
        virallinen nimikin jo vaihdettu, nimimerkin mukaiseksi...

        Tiedoksi myös että itselläni ei ole foordia, eikä suhteita mihinkään fordismiin.

        Auton ja kahvinkeittimen ero nyt vaan on siinä, että jos mä ostaisin 30 000 euron tsuffemasiinan, niin vittu, kyllä sillä kahvit pitäis aika monta vuotta ongelmitta keitellä.


    • minkälainen asiakas

      on kyseessä,voidaan palvella sen mukaan,saat varmasti nyt erikoispalvelun.Sinänsä toteamus on täysin tosi,sen todistaa reaktiosi.Kyllähän monissa palveluyrityksissä on tapana informoida asiakkaista,yleensä puhutaan vain keskenään.

    • Kuuma peruna

      Tampere maailman kartalle.
      Uskomatonta kuinka tämmöinen juttu paisuu kui pullataikina. Oiskohan tää kannattanut sopia ja painaa villasella tai muutamalla eurolla??
      Tässä ei kyl kunniankukko laula.
      Huh huh jos tää on totta. Varmaankin tai alkuperäisen viestin lähettäjä on tosi pulassa. Saas nähdä kuinka tää päättyy.

      • GOWM

        Pulassa ??? miten tuo pulassa on, paitsi ehkä henkisesti, hirveä tarve vissiin kurkkia pöytien yli, onkohan harrastanut pankeissa samaa ...


      • -->suuret vahingonkorvau...
        GOWM kirjoitti:

        Pulassa ??? miten tuo pulassa on, paitsi ehkä henkisesti, hirveä tarve vissiin kurkkia pöytien yli, onkohan harrastanut pankeissa samaa ...

        jos tää on fictio eikä factaa


      • mulkkuko?
        -->suuret vahingonkorvau... kirjoitti:

        jos tää on fictio eikä factaa

        sillä alkuperäiset dokumentit rekisteritiedoista löytyy useana kopiona. Ensiviikolla niistä yhden tosin luovutan poliisille tehdessäni asiasta tutkintapyynnön.


      • rikotaan
        mulkkuko? kirjoitti:

        sillä alkuperäiset dokumentit rekisteritiedoista löytyy useana kopiona. Ensiviikolla niistä yhden tosin luovutan poliisille tehdessäni asiasta tutkintapyynnön.

        jos asiakas on mulkku ja siksi sanotaankin,sehän olisi suurempi rikos jos sanottaisiin että asiakas on mukava mies,vaikka ei olekkaan.


      • pidä huolta itsestä ja niis...
        mulkkuko? kirjoitti:

        sillä alkuperäiset dokumentit rekisteritiedoista löytyy useana kopiona. Ensiviikolla niistä yhden tosin luovutan poliisille tehdessäni asiasta tutkintapyynnön.

        saitko todella alkuperäiset kappaleet mukaa?? Pidä niistä hyvää huolta, voivat olla arvokkaampia kuin Nokian osakkeet.


      • Fager
        mulkkuko? kirjoitti:

        sillä alkuperäiset dokumentit rekisteritiedoista löytyy useana kopiona. Ensiviikolla niistä yhden tosin luovutan poliisille tehdessäni asiasta tutkintapyynnön.

        Mutta koska tuo on tapahtunut niinkuin tuo gowmi tuossa kysyi ja mikä sut sai kimpaantuun et julkisesti tän halusit käsitellä tälläsellä 24 "lapset puhuu" palstalla.


      • Lada Niva
        pidä huolta itsestä ja niis... kirjoitti:

        saitko todella alkuperäiset kappaleet mukaa?? Pidä niistä hyvää huolta, voivat olla arvokkaampia kuin Nokian osakkeet.

        Siis mitä arvoa noissa papereissa, sallikaa mun nyt nauraa, hah haa hee hah haa hee hah haa hee hah haa hee hah haa hee hah haa hee joku kuvittelee vai että noilla tehään miljoonia, ei voi olla totta, lapsen suusta se totuus kuullaan hee heeehe hehe hheehh ehh hehhehhe heheh heheh heheh ehhh ehh eh


      • jepulis
        Fager kirjoitti:

        Mutta koska tuo on tapahtunut niinkuin tuo gowmi tuossa kysyi ja mikä sut sai kimpaantuun et julkisesti tän halusit käsitellä tälläsellä 24 "lapset puhuu" palstalla.

        siellä on tietoa tapahtuman ajankohdasta.


      • autokauppias
        Fager kirjoitti:

        Mutta koska tuo on tapahtunut niinkuin tuo gowmi tuossa kysyi ja mikä sut sai kimpaantuun et julkisesti tän halusit käsitellä tälläsellä 24 "lapset puhuu" palstalla.

        niin ehkä havaitsisit että kirjoittajalla on kyllä jutussaan myös päivämääriä? Vastauksenne tuntuvat olevan yhtä tarkkoja kuin huomiokykynne.


      • hävettää ajaa Fordilla

        tämän jatkua, ellei tämä olisi totta? Ei taatusti. Tampereen autoliike olisi viheltänyt tämän jo poikki aikoja sitten. Kyllä tähän olisi puuttunut varmaankin Suomen Fordin maahantuonti. Ja niiden pitäisikin tulla ja äkkiä esille, tuomaan näkökantansa ja toimenpiteensä meille Fordien omistajille. Eihän tällaista palvelua voi enää nykypäivänä harrastaa minkäänalan yritys. Jos ihminen ei sovi asiakaspalveluun, niin kyllä autotaloista löytyy varmaankin jotain muuta tekemistä tällaisille asiakkaiden arvostelijoille, etteivät tarvitse olla hankalien asiakkaiden kanssa tekemisissä.


    • selvännäkijä

      se että kun nää jutut lukee läpi ja vertaa vastauksia omaan oikeustajuunsa on todella helppoa erottaa niinkuin tässäkin jutussa ne jotka edustavat liikettä tai sen lähipiiriä. Ei kai tässä nyt ole mitään epäselvää kuka on väärässä ja kuka oikeassa. Ehkä liikkeen ois kannattanut hakea tähän toisenlainen ratkaisu?

      • sinä

        edustat??


      • selvännäkijä
        sinä kirjoitti:

        edustat??

        vielä epäselvä niin en voi auttaa...


      • sinä
        selvännäkijä kirjoitti:

        vielä epäselvä niin en voi auttaa...

        ;-)


    • 100

      Jee, sadas viesti tähän roskaketjuun

      • jepulis

        onnittelut sulle


    • ++K

      Ota ihmeessä yhteyttä iltapäivälehtiin. Seuraavana huonona uutispäivänä (lue "Matti & Mervi -lööpeissä" -päivänä) pääsee varmasti ellei etusivulle niin ainakin lehteen.

      • jepulis

        yli 30 000 lukijaa näin nopeasti. Asia todella kiinnostaa. Varmaan iltapäivälehdet tekis mehukkaan jutun.


    • Mulkkuko?

      on uusi päivä. Haluan kiittää kaikkia erittäin mielenkiintoisesta ja analyyttisestä keskustelusta. 3 sija TOP15 listalla on ihan hyvä saavutus näin 3 päivän jälkeen.

      • Hämmentynyt

        Onks tää jokin kirjoitus kilpailu ???


      • laulaja

        näillä pisteillähän vois pärjätä euroviisuissakin


    • peliin

      Joo kyllä kannattaa tehdä kaikkensa että tuon tekstin kirjoittanut ylimielinen tunari saa mahdollisimman paljon paskaa niskaansa.. Ei kannata kesken lopettaa!

      Jos on niin idiootti että päästää tuollaista vieläpä itsensä asiakkaan silmään niin on kyllä ansainnut elämänsä opetuksen.. voimia!

      • Hah

        herran siunausta lisäksi ja uskoa ja toivoa ja rakkautta...


    • näyttää

      nyt on oikea aika sitten näyttää kuinka mulkku osaatkaan olla. Suosittelen käyttämään jopa jonkunverran omaa aikaa ja vaivaa että kirjoittaja tuntee tekeleet nahoissaan.

    • Voijei

      On se niin huvittavaa kun ihmiset on niin tärkeitä, että kaikki viedään oikeuteen ja iltalehtiin. Ei tuu mieleen ajatella, että entä jos oletkin epämiellyttävä ihminen? Joka liikkeessä tiedetään työntekijöiden kesken mulkut asiakkaat, eikä mulkku muuksi muutu sillä että nimi listasta pyyhitään. Vaikka et olisikaan mulkku, et sä niin tärkeä ole että sun takia pitäis koko Suomen kavahtaa.

      • autokauppias

        joka on eksynyt täysin ladulta. Koita löytää kotiin.


      • oikeutta

        Miten itse olisit toiminut vastaavassa tilanteessa?


      • voijei
        oikeutta kirjoitti:

        Miten itse olisit toiminut vastaavassa tilanteessa?

        ...ku ruokakauppias... Taidat olla meidän listan Mulkku numero 31!


      • Voijei
        autokauppias kirjoitti:

        joka on eksynyt täysin ladulta. Koita löytää kotiin.

        Autokauppias taidat olla sama mulkku vai ootko mulkkuko?


      • Mykistynyt

        Kuules nyt Voijei! Kyllähän on olemassa miellyttäviä ja vähemmän miellyttäviä ihmisiä, mutta nämä arviot saattavat olla eri ihmisillä samasta ihmisestä päinvastaisiakin. Näinhän asia on.

        MUTTA miksi tällaista MULKKU-tekstiä laitetaan paperille; sehän tässä on asian ydin. Olisitkohan Sinä onnellinen, kun näkisit itsestäsi moisen arvion vielä paperille laitettuna ja kenen tahansa luettavana?! Tuntuisiko todella kivalta olla asiakkaana tuollaisesssa firmassa?


      • Mulkku

        Mietis nyt vähän, mitä sinä tykkäisit liikkeestä jossa julkisesti esitetään paperia jossa sinua haukutaan mulkuksi? Nimittäin jos henkilö itse tekstin lapusta bongasi, niin kuka tahansa muukin tiskillä asioiva sen voisi tehdä...

        Siis kerta kaikkiaan käsittämätöntä toimintaa autoliikkeeltä... Siis Suomessa lähinnä normaalia... Mikähän olisi automerkki jonka huolto pelaa?


      • oPa
        Mulkku kirjoitti:

        Mietis nyt vähän, mitä sinä tykkäisit liikkeestä jossa julkisesti esitetään paperia jossa sinua haukutaan mulkuksi? Nimittäin jos henkilö itse tekstin lapusta bongasi, niin kuka tahansa muukin tiskillä asioiva sen voisi tehdä...

        Siis kerta kaikkiaan käsittämätöntä toimintaa autoliikkeeltä... Siis Suomessa lähinnä normaalia... Mikähän olisi automerkki jonka huolto pelaa?

        Mulla on ainakin pelannut kaikki Toyotalla. Tuulipukuauto se kuitenkin on, mutta hyvin on pelannut. Huoltoon pääsee vähintään viikon sisällä ja pikahuoltoon jonottamatta. Ainakin täällä Turussa.


    • Paatunut voortimies 3 polvessa

      Et olisi saanut kirjoittaa tänne juttuasi!
      Meidän kunnon voortimiesten täytyy kestää tämä palaute ja kaikki nöyryytys mikä tulee maahantuojalta ja maahantuojan käskystä jälleenmyyjien ja huoltohenkilöstöltä ja tietenkin kaikilta heiltä ketkä ovat valinneet oikein ja hankkineet rahoillaan laatua ja laadukasta palvelua.
      Sinulla on vielä pitkä kivinen tie tulla ja oppia KUNNON VOORTIMIEHEKSI mitä lapsesi kertoisi omille lapsilleen.

    • Ford Mondeo

      Missä on palstan sheriffi?
      Ei täällä saa kirjoittaa pahaa merkkihuolloista ketkä pitävät hyvää huolta maksamillamme isoilla rahoilla rakkaista Fordeistamme.

    • paheksuttavaa käytöstä

      Voi asiakaskin olla "mulkku". Varsinkin silloin kun toimittaja on asiakkaansa "vanki". Voi tuliko paha mieli?????

      Minulle sanoi eka luokalla joku että ole tyhmä....
      Pitää tulla tänne avautumaan siitä, kun vieläkin se niin HIRVEÄSTI tympii.

      • olet

        asiakaspalvelijan tehtävä on nimenomaan tehdä mitä käsketään ja pitää mölyt mahassaan, siitä hänelle maksetaan. Toivottavasti näin myös jatkossa.


      • ASIAKASPALVELIJA
        olet kirjoitti:

        asiakaspalvelijan tehtävä on nimenomaan tehdä mitä käsketään ja pitää mölyt mahassaan, siitä hänelle maksetaan. Toivottavasti näin myös jatkossa.

        "asiakaspalvelijan tehtävä on nimenomaan tehdä mitä käsketään ja pitää mölyt mahassaan" NO EI VARMASTI PIDÄ. HERÄTYS PAHVI !!!


      • ...
        ASIAKASPALVELIJA kirjoitti:

        "asiakaspalvelijan tehtävä on nimenomaan tehdä mitä käsketään ja pitää mölyt mahassaan" NO EI VARMASTI PIDÄ. HERÄTYS PAHVI !!!

        Eli sinun mielestäsi asiakaspalvelijalla on oikeus kusettaa asiakastaan miten haluaa? Sitten vielä aukoa päätään "kaupan" päälle? Aika kieroutunut kuva bisneselämästä sinulla


      • ASIAKASPALVELIJA
        ... kirjoitti:

        Eli sinun mielestäsi asiakaspalvelijalla on oikeus kusettaa asiakastaan miten haluaa? Sitten vielä aukoa päätään "kaupan" päälle? Aika kieroutunut kuva bisneselämästä sinulla

        ... aika erikoinen tulkinta sinulta " ... "
        Mielestäni asiakaspalvelija ei ole mikään sätkynukke jota voi potkia joka suunnasta. Hyvällä asiakaspalvelijalla on hyvät vuorovaikkuttamis taidot joka ottaa huomioon molempien, asiakkaan sekä työnantajan näkemykse. En ole missään vaiheessa sanonut että tässä "tampereen casessa " asiat olisi hoidettu mallikkaasti.


    • Erva
      • jasper

        Itse olen töissä asiakaspalvelussa ja kaikki asiakkaan lähes poikkeuksetta ovat, MULKKUJA! käyttäytyvät kuin kusipäät tai pikkulapset. Jos jostain lähtee hyvää palvelua hakemaan niin ei sitä tänäpäivänä kuulkaa saa, ainakaan ellei asiaan ole koira haudattuna. 15vuoden asiakaspalvelukokemuksella tiskin takana ja asiakkaana. Asiakas on mulkku. Ja nyt lähden ostamaan itselleni uuden auton, eikä minun tarvitse kysyä että laittavatko nimeni perään jonkun vittumaisen sanan. Koska tiedän, että se on sielä. jos se ei ole sielä niin se on firman sisäisessä crew lockissa. uskokaa pois. niin meillä kaikilla. Saatanan Mulkut


      • autokauppias
        jasper kirjoitti:

        Itse olen töissä asiakaspalvelussa ja kaikki asiakkaan lähes poikkeuksetta ovat, MULKKUJA! käyttäytyvät kuin kusipäät tai pikkulapset. Jos jostain lähtee hyvää palvelua hakemaan niin ei sitä tänäpäivänä kuulkaa saa, ainakaan ellei asiaan ole koira haudattuna. 15vuoden asiakaspalvelukokemuksella tiskin takana ja asiakkaana. Asiakas on mulkku. Ja nyt lähden ostamaan itselleni uuden auton, eikä minun tarvitse kysyä että laittavatko nimeni perään jonkun vittumaisen sanan. Koska tiedän, että se on sielä. jos se ei ole sielä niin se on firman sisäisessä crew lockissa. uskokaa pois. niin meillä kaikilla. Saatanan Mulkut

        boikotissa mukana koska mielestäni manitsit että olet menossa ostamaan AUTON, vai?


      • konsultti

        Eikö tämmöset "asiakaspalvelijat" pitäisi saada markkinoilta pois. Luulis että se ois jo valmistajan ja maahatuojan etu, varsinkin jos tavoitteena on parantaa myyntilukuja. Paljonkohan näitä juttuja löytyy lisää???


      • konsultti

        Kannattaisko ton jutun kirjottaneen käydä KIVITILALLA tarkistamassa rekisteritietonsa?
        Tuossa kun näytti vaatineen oikeutetusti vikojen korjausta ja liikkeeltä vastuunottoa niin saattaapa hänelläkin olla titteli koneella.


    • KIVITILALLA

      Mä kun laitoin niille sähköpostilla menemään mulkku vitsejä, niin eivät tykkää niistä. Kokeilkaas pommittaa mulkkuvitsejä niille sähköpostilla, jos teillä vaikka olisi parempia juttuja kuin minulla

      • ???

        Onkohan sulla ollu ihan oikee osoite? Ei pojat mitään ole saanut.


    • joopajoo

      Kerrothan tämän asian kuulumiset täällä, jos tämä asia joissain ohjelmissa/lehdissä ilmenee?

      Tällähetkellä Suomi24:ssa jo kolmantena. Toivotaan, että nousee ykköseksi. Tuollaisen palvelun perusteella, tuo autoliike tarvitsee tälläistä julkisuutta jopa valtakunnan lehdissä!

      Ja sitäpaitsi, oikeassa olet niissä korjauksissa ollut, ei tuollaisia paskoja vetoniveliä, noilla kilometreillä hajonneen voi hyväksyä mitenkään takuun ulkopuolelle.

      Tosin, itse kun olin ostamassa autoa vuonna 2001 katselin myös foordia, onneksi en puuttunut. Nyt jälkeenpäin naurattaa focucsen esitteessä maininta auton kierrätettävyydestä! Sehän saamari maatuu jo parissa vuodessa!

    • Fordimies

      Kivitilalta oli se että tieto päätyi asiakkaan silmiin

      •    

        oli kyllä se, että ylipäätään semmoinen asia on kirjoitettu sinne papereihin !¤#


    • ..mulkku?

      Tottakai yrityksissä ajatellaan eri asiakkaista eri tavalla. Toiset asiakkaat luokitellaan mukaviksi ja toiset ei niin mukaviksi. Eniten asiassa mietityttää se miksi ko. asiakasluokitus on pitänyt erikseen kirjoittaa ylös. Tarkoittaako se sitä, että ns. mulkkujen autot huolletaan huonommin kuin mukavien asiakkaiden?

      Kylmä hiki alkoi virtaamaan kun mietin, mitä oma huoltoliikkeeni mahtaa minusta ajatella. Itse nimittäin valitan pienimmistäkin vioista ja kaikista ylimääräisistä äänistä. Olenpa tainnut ehdottaa suutuspäissäni huoltoliikkeeni korjaajaa käyttämään autoani naapurihuollossa korjattavana jos eivät kerran itse vikaa löydä. Mielestäni takuuhuollot on huoltoliikkeen tehtävä ja jos eivät itse osaa, niin etsiköön henkilön joka osaa.

      No, aivan sama mitä minusta ajattelevat, kunhan tekevät vaaditut huollot asianmukaisesti. Ajettelenhan minäkin heistä, että ovatpa melkoisia mulkkuja kaikki. Tunne taitaa siis olla molemminpuoleinen.

      • asiakkaan parhaaksi

        ...jos myyjä sen avulla tietää, että tätä henkilöä on palveltava huolellisemmin kuin muita, että asiat sujuvat. Ei suinkaan sitä, että homma ryssittäisiin, asiakashan on jo muutenkin mulkku ;)


      • asiakkaan parhaaksi

        ...jos myyjä sen perusteella tietää, että tätä asiakasta on palveltava huolellisemmin kuin muita, että asiat sujuvat. Tuskin siis niin päin, että ko. asiakkaan kohdalla hommat ryssittäisiin, onhan hän muutenkin jo mulkku ;)


      • jo koulutuksessa
        asiakkaan parhaaksi kirjoitti:

        ...jos myyjä sen perusteella tietää, että tätä asiakasta on palveltava huolellisemmin kuin muita, että asiat sujuvat. Tuskin siis niin päin, että ko. asiakkaan kohdalla hommat ryssittäisiin, onhan hän muutenkin jo mulkku ;)

        kts. liikkeen kotisivu: "alueellisesti panostamalla autoalan ammattikoulutukseen Pirkanmaalla"


      • ainakin Tampereella
        jo koulutuksessa kirjoitti:

        kts. liikkeen kotisivu: "alueellisesti panostamalla autoalan ammattikoulutukseen Pirkanmaalla"

        kun pääsee amispohjalta sisähommiin ja saa käyttää työaikana jopa pikkutakkia. Siinä kokee varmaan tavallisen ihmisen jotenkin itseään huonommaksi.


      • XXX

        Kuinkahan KIVITILA luokittelee Poliisit jotka ajavat Mondeoilla ja teettävät "takuu"-korjauksia vetoakseleihin.


      • ...

        Sinäkin todennäköisesti olet mulkku asiakas, eli hankala tapaus.


      • !!!
        XXX kirjoitti:

        Kuinkahan KIVITILA luokittelee Poliisit jotka ajavat Mondeoilla ja teettävät "takuu"-korjauksia vetoakseleihin.

        on meidän kavereita!


    • on ollut

      myyjä, eihän noita mulkkuuksia esille merkitä.
      P a h a m o k a.

    • Säälittävää

      Aika rumaa jälkeä näyttää viestiketjun avaaja saanut aikaiseksi.
      Taidat hykerrellä kun 100 000 paukkuu ruudulla. Saatkohan menopeliisi ikinä noin monta kilsaa yhdellä automerkillä jos saisit aina tietää mitä sinusta kirjoitetaan ;-)

      • PaavoNokkava

        eikös tuo töppäys tapahtunut huollossa eikä automyynnissä.... turhaa mielestäni mustamaalata automyyjiä tämän pohjalta....


      • 123
        PaavoNokkava kirjoitti:

        eikös tuo töppäys tapahtunut huollossa eikä automyynnissä.... turhaa mielestäni mustamaalata automyyjiä tämän pohjalta....

        Eikös teillä siellä KIVITILAN automyynnissä ole kuitenkin sama rekisteri käytössä kuin huollossa vai ?


      • JARI K.
        PaavoNokkava kirjoitti:

        eikös tuo töppäys tapahtunut huollossa eikä automyynnissä.... turhaa mielestäni mustamaalata automyyjiä tämän pohjalta....

        Sakinhivutuksella tiimi kuntoon. Kun yksi kirjoittaa mitä sattuu niin koko firma kärsii. Heikommin asiakaspalvelussa selviytyvät tyypit pois rivistä tai ainakin PC:n äärestä.


    • Musta Nuoli

      Kannattaa ehdottomasti lähettää asiasta viestiä sekä paikalliselle lehdistölle että iltapäivälehtien kuluttaja/autosivuille. Varsinkin Iltalehden Jouni Vilermo ([email protected]) on puuttunut kärkkäästikin erilaisiin kuluttajia koskeviin ongelmiin.

      Ei tuollaista kohtelua saa jättää tähän, tuohan on pöyristyttävää. Yleensäkin osa automekaanikoista käyttäytyy miten sattuu - ja mikä ettei: useinhan korjaamoissa on töissä juuri niitä idiootteja, jotka olivat jo kouluaikoinaan yhtä vastenmielisiä. Nyt he sitten pääsevät "tylyttämään" muita oikein luvalla. Tämä ei tietysti koske kuin pientä vähemmistöä, mutta mätämunia tuntuu aina riittävän.

    • minttuli

      todella törkeetä!! vie asia kaikella mahdollisella tavalla eteenpäin!! ja varoita kaikkia tuttuja liikkeestä mä en ainakaan ihan periaatteestanikaan menisi kyseiseen liikkeeseen!!

    • Mulkku, ja ylpeä siitä

      Itse olen ns. mulkku asiakas. Ja mitä surkeampaa palvelua saan sitä mulkummaksi muutun. Meitä ns. mulkkuja asiakkaita pitäisi olla enemmän jotta merkkikorjaamojen palvelu ja työntaso nousisi surkeasta edes lähelle välttävää.

      Minun kohdalla varmaan lukee: aisiakas on täysi mulkku.

      • kivitilasta

        Soita sinne, pyydä avaamaan asiakasrekisteri ja kysy lukeeko siellä, että asiakas on mulkku.

        Mistä saisi joulukortteja, joissa olisi mulkun kuva, allekirjoitukseksi voisi laittaa, "terveisin..."


      • ooo
        kivitilasta kirjoitti:

        Soita sinne, pyydä avaamaan asiakasrekisteri ja kysy lukeeko siellä, että asiakas on mulkku.

        Mistä saisi joulukortteja, joissa olisi mulkun kuva, allekirjoitukseksi voisi laittaa, "terveisin..."

        Jos asiakasrekisteriin saa lisämaininnan kirjoitettua, saa sen sieltä myös poiskin.

        Olettaisin tässä vaiheessa jo, että sieltä on kaikki asiattomuudet siivottu pois.

        Ellei Auto-Kivitilassa ole ihan idiootteja kavereita.


    • analyyseri

      En ota kantaa rekisterinpitäjän toimintaan muuten, mutta selkeästi kysymyksessä on ns. typo eli virhenäppäily. Tavallisimmassa näppäinasettelussahan M-kirjain löytyy heti J-kirjaimen alapuolelta. Jos asiakas on tunnistettu jonkinlaisesta julkisuudestaan, on helpompaa suhtautua luontevasti kun asiakasta kohdatessa esim. teeveestä tuttuus ei tule yllätyksenä vaan tiedoissa on ollut maininta "JULKKU" (lyhennelmä sanasta julkimo).

      • huuko

        Periaatteessa tuolla firmalla on CRM:nsä kunnossa, mutta moka oli julkistaa tiedot :-)


    • miettinynnä

      Jos tosiaan olet mulkku ihminen, sellainen joka asiasta vittuileva ja känisevä sekä kusipään näkönenkin vielä.

      Tosin tämän fördi-liikkeen tasosta kertoo se, että asikas voi ylipäänsä lukea jostakin olevansa mulkku.

      Meillä ainakin asiakkaat on luokiteltu "pikku-mulkuiksi, mulkuiksi ja isoiksi mulkuiksi", sitten tulee ne hyvät asiakkaat joita palvellaan ja saavat alennuksia pyytämättä jne jne.
      Mulkuille ei tingitä pätkääkään, kun ostamansa jutun rikkovat kun eivät noudata käyttö- / huolto-ohjeita. Sitten ollaan huutamassa rahoja takaisin ja paskaa tuotetta / myyjää, no maksoivat sen kusipäisyytensä jo ensimmäisessä maksussa, että siitä saavat.

    • Kati

      Hei,

      Ostin itse aikanaan kaksi Ford Escort- merkkistä autoa ja niiden autojen Kivitilan avustuksella. EN enää ole Kivitilalle astunut jalallani. Ford merkkistä autoa en osta enää! Asiakassuhteeni meni siis myös poikki ja suosittelen sitä jokaiselle muullekkin. Korjasivat viimeisintä Escorttiani "suolaisilla" rahamäärillä ja samaan hengenvetoon kehtasivat ilmoittaa, ettei se ole vieläkään kunnossa. Korjaukset tekivät tietenkin minulle siitä suuremmin kertomatta (varmaankin asenteella, että eihän naiset näistä asioista kuitenkaan ymmärrä, mutta olivat väärässä). Siihen loppuivat minun vierailuni ko. paikassa ja autoni vaihtui. Tekipä mieli myydä tuo auto Kivitilalle "juuri huollettuna ja kunnossa". Tsemppiä vaan taistelussasi. Minä annoin viimeisellä vierailullani Kivitilan henkilökunnan ja muutaman asiakkaan myös kuulla "hyvästä palvelusta".

      terveisin

      Kati Salonen

    • jukka poika

      tosi törkeetä tollanen.. kaikki paskat vaan mitä irtoo ni liikkeen päälle =) meiksi ainakin on sun puolella täs hommas ja aion levittää tätä linkkiä eteenpäin =)

      • Juppi

        Käynyt muutaman kerran tuossa liikkeessä kun olen vaihtanut autoa uuteen, palvelu on tympeää ja aivan autorokarimaista..Mutta saahan niitä autoja muualtakin !


    • Ehdotus

      Pistäkää tätä linkkinä menemään joka paikkaan. Katsotaan kaatuuko Suomen suurin Fordin piirimyyjä.

      • Symppis

        Itse olen aina saanut Kivitilalta loisto palvelua, niin myynnissä kuin huollossa. Karsee moka asiakasrekisterissä. On varmaan käämi palannut totaalisesti huollossa kyseisen asiakkaan kanssa. Nyt joutuu syyttömät kärsimään. Ei naurata, mut ei varmaan naurattanut asiakastakaan kun huomas mulkuksi itsensä asiakasrekisterissä.
        Täydet pisteet kuitenkin autoliikkeelle jos antoivat kopion rekisteristä asiakkaale ja ilmeisesti poistivat nimityksen asiakasrekisterissä. Miksihän eivät ole pystyneet sopimaan asiaa ??? Tohon on paha mennä arvailemaan.


      • voimaonkanssamme!
        Symppis kirjoitti:

        Itse olen aina saanut Kivitilalta loisto palvelua, niin myynnissä kuin huollossa. Karsee moka asiakasrekisterissä. On varmaan käämi palannut totaalisesti huollossa kyseisen asiakkaan kanssa. Nyt joutuu syyttömät kärsimään. Ei naurata, mut ei varmaan naurattanut asiakastakaan kun huomas mulkuksi itsensä asiakasrekisterissä.
        Täydet pisteet kuitenkin autoliikkeelle jos antoivat kopion rekisteristä asiakkaale ja ilmeisesti poistivat nimityksen asiakasrekisterissä. Miksihän eivät ole pystyneet sopimaan asiaa ??? Tohon on paha mennä arvailemaan.

        Sopia? Itse henkilökohtaisesti olisin repinyt myyjältä korvat päästä siltä seisomalta!!


    • Karpoon

      yhteyttä

    • tyytyväinen

      Sieltä ainakin saa hyvää palvelua. Focukseeni on vaihdettu takuuna vetonivelet, maalattu ovet... ei mitään ongelmia.

    • Arppi

      Olen seurannut pari päivää tätä keskustelua sivusta. Nyt tätä ketjua on luettu lähes 128 000 kertaa ja olen saanut useasta paikkaa sähköpostiini kyseisen aiheen eli sana kiertää ja kovasti.

      Itse olen yrittäjänä Oulussa kaupallisella puolella (en autokauppias) ja kyllä olisi omat hiukset lähteneet päästä, jos lukisin omasta yrityksestäni ko. tekstiä.

      Ihmettelenkin miksi Auto-Kivitila Oy (Suomen suurin Ford piirimyyjä) ei ole kommentoinut asiaa. En tarkoita että heidän pitäisi ruveta väittelemään täällä mistään mutta yksinkertainen kirjoitus esimerkiksi Tj:lta "Olemme pahoillamme, tekstin kirjoittaja on saanut varoituksen/potkut, tämä ei toistu (lupaamme huollot ilmaiseksi tai muuta porkkanaa) yms...

      Tuskin asiakasrekisteriin lisäkommentin kirjoittaja on saanut suostumuksen tälläiseen toimintaan ylhäältä päin. Eli on tainnut huollonpojat keskenään pilaillut ja nyt kävi sitten huonosti...

      Eihän anteeksipyyntö korjaa mielipahaa, eikä se oikeuta jatkossakaan vastaavaam asiakasrekisterin pitämiseen, mutta tuskin siitä haittaakaan on. Vai voiko vielä nykypäivänä joku firma luottaa itseensä niin paljon että ei välitä tämmöisistä viesteistä???

      • jmd

        On vain julkisuutta. Kaikki negatiivinenkin muuttuu yleensä ajan myötä positiiviseksi. Ihmiset unohtaa nopeasti, eikä läheskään kaikki käytä nettiä 24h.


      • love
        jmd kirjoitti:

        On vain julkisuutta. Kaikki negatiivinenkin muuttuu yleensä ajan myötä positiiviseksi. Ihmiset unohtaa nopeasti, eikä läheskään kaikki käytä nettiä 24h.

        Tää kääntyy vielä autoliikkeen eduksi.


      • firmalle
        love kirjoitti:

        Tää kääntyy vielä autoliikkeen eduksi.

        Jakakaa kaikille asiakkaille ennen joulua paketti kortonkeja.


      • pyrpä

        koska se kerää täältä kaikki aiheettomat ja loukkaavat valitukset jota sitä vastaan on esitetty...ihan kuin eräs poliitikon ex-typy...ompahan sitten millä mällätä...


    • Skodisti

      Onko Kivitila ottanut piuhat irti seinästä, vai onko palvelimella ruuhkaa. Olisi ollut kiva käydä tutustumassa liikkeen kotisivuihin, mutta kun ei aukee. Mulla on Fordi vaihtunut Škodaan ja palvelu on parantunut huomattavasti. En tosin ole käynyt tampereella kun vaihtamassa junaa.

    • kysyy

      Eikö Kivitilan nettisivut enää toimi? Minulla eivät ainakaan aukea.
      Olisin mielenkiinnosta vilkaissut....

    • =ON

      Onko " MULKKUKO?" mulkku?

      • otit

        meinaan pilleriä ennenkuin pystyit tuohon hengentuotokseen?


      • NÄSI

        Ihan varmasti. Minkäköhän lainen kaveri on kotona? Mut jos hän on nainen niin mä ymmärrän koko homman. Naisia ei saa nimitellä mulkuksi. Kerran yks nainen sai kikkeli kortin ja siitä tuli aika iso haloo.


      • ...kaukaa perästä

        Kaikki Tappara fanit on mulkkuja!


    • 666

      olen ollut töissä ko.liikkeessä ja voin kertoa että perseestä on

    • Myös Oulussa

      Olen seurannut autokauppaa Oulussa jo vuosikymmeniä ja huomannut, että aina kun autokauppa yleisesti kuumenee, niin autokauppiaat alkavat käyttäytyä kuin maailmanomistajat. Asiakaspalvelu katoaa täysin ja asiakasta kohdellaan miten sattuu oman mielialan mukaisesti.

      Onneksi uusien autojen myynti on nyt lähtenyt alamäkeen. Se tulee pudottamaan automyyjät takaisin maanpinnalle ja palauttaa hyvän asiakaspalvelun jälleen arvoonsa.

      On se vaan kumma, kun nämä tunarit eivät ymmärrä sitä tosiasiaa, että asiakas on heidän palkkansa maksaja!

      Terveiset Pörhölle!

    • Oletko Karavaanari?

      Tuskin ovat syyttä kirjoitelleet moista merkintää.
      Olis kuitenkin kannattanut ilmaista asia kirjaimin T.M. = täysm...


      Sori vaan!

    • Elämä on kovaa

      kovaa kohtaloaan. Koita kestää. Soita vaikka äipälle ja pyydä leipoon pullaa.

    • YLEMPÄNÄ
      • TOIMIVA LINKKI

    • Onnistuu

      Itse en ollut asianosainen, mutta kun löysin tämän keskustelun niin se ei ollut ottanut oikein tuulta purjeisiin oli kiva härkkiä tätä aihetta ja siitä mihin se johtaa. Käytin hiemman Gobbelsin metoodeja ja esiinnyin useimmilla nimimerkeillä puolesta että vastaan ja linkitin eri paikkoihin tämän keskustelun ja lopuksi ilmoitin iltasanomiin ja iltalehteen, en enään muista kumpaan lehteen aihe päätyi, mutta sekin löytyy täältä.

      Olen muitakin aiheita saanut top10, mutta tässä onnistuin kaikista parhaitan.

    • viat

      mulkkuja, jotka eivät ymmärrä hymyllä ja kiitellä huoltolaskun saatuaan.

      • F***

        Kaikki F*** merkkisellä autolla ajavat ovat mulkkuja.


    • Bussillakin varmaan pääset ?

      Pitäisikö sinun harkita kokonaan auton käyttämättä jättämistä jos et osaa ja ymmärrä olla valittamatta kaikesta siellä autoliikkeesä. Jos et ole autoosi tyytyväinen ei se ole heidän vika!

    • mun saavutus

      Kiva muistella tätä tekstiä. Joku oli sen tänne laittanut ja päiviä oli ollut hiljais eloa kunnes mä aloin tätä sörkkimään ja lukija kunta kasvoi enätysmääriin, jopa sain lehteen.

      Muistutus vaan että mä haltsaan nämä hommat

      varsinkin nyt kun tämän saa taas esille Eniron ohjelmistoissa, HAHAAAAAAAAAA

      • kivitila

        Kivitilalla muistellaan sua suurella lämmöllä !


        ; )


    • Vaativa asiakas...

      Iselläni hieman samanlaisia kokemuksia, koska haluan että kulkuneuvoni on kunnossa ja huomautan kaikista viosta huollossa.. Korjailisin itse ehkä mutta ei satu olemaan tallia/hallia. Joten on pakko huollattaa muualla ja maksaa.
      Nykyään Jotkin Nuoret (voi olla jokin vanha jääräkin) "ammattimiehet" eivät taida ymmärtää että asiakas haluaa laatua, ei paskaa. Toimin itse palvelu alalla ja siinä näkee kyllä asiakkaiden kirjon, mutta pitäisi pystyä kommunikoimaan samalla aaltopituudella ja se onkin jo vaikeaa...

    • Ford

      :=)

      Ja vieä autoksi sanovat...

      • mulkunmulkku

        Kyllä vaan, Ford on sitä mieltä että asiakas on mulkku. Vaikuttaa siltä, että ko. autoja kauppaavat ovat samaa mieltä. Liekö tehtaalta ohjeistettu mulkuttelemaan. Mukavampaa ostaa autoja joita myyjät haluavat myydä.


    • Tulk¨ku

      Muistelen, että jossain kiersi juttua että seuraava autosi olisi ollut Skoda Octavia. Pitääkö paikkansa? Miten kävi Octyn kanssa? Pelasiko huollut ilman m**kuttelua?

    • Siitäs sait!

      Maine on ansaittua. Puolin ja toisin. Ei se tyhjästä tule.

    • Henry Ford Sr.

      Epätoivoinen veto, tuo huomion siirtäminen toisen merkkiseen autoon.

      Täällä keskustellaan Fordeista ja muista muualla.

    • liisi

      nostetaanhan taas!

    • Palli5

      Ja taas!

      • PROVO ON MULKKU

        MIKÄ IHMEEN KIIMA PROVOILLA ON NOSTELLA 10VUODEN TAKAISIA ALOITUKSIA!!?!?!??

        Fordit on muuttuneet ja Fordin myynti ja tyytyväisyys on kasvanut huimasti!!!

        Siksikö kateellisten pitää tälläisiä kaivella, kun omissa autoissa samat viat jatkuu vuodesta toiseen??


    • Seppo Suni AD huolto

      Hahahhahhaa KiviTilan omistajaa vituttaa ?

    • VOORTI KAUPPIJAS

      Voorti om basga ja KIWI DILA huonoin LOL xD

    • perkl3

      Nostoooo

    • MYYNDI EDUSDAIJA

      Kiwi Dila LOL xD

    • kulutus virasto

      Onko jo konkassa tää manse liike?

    • adsfads

      Mikä on Kivitilan osoite?

    • jjkkjkj

      Kivitilaa ei taida enää olla.

    • Oi_muistoja

      Tuola aikaisemmin ihmeteltiin mitä ihmeet tarkoitusta varten nostetaan 10 vuotta vanhoja juttuja. No ehkä sen vuoksi että minäkin olin kivitilalla "mulkku".

      Omistin kerran kaksi Fordia ja luonnollisesti niiden vaihtaminen yhteen ei onistunut kuin Turtosella, jo silloin Kivitilalla. No, vaihtokaupat tuli ja auto ostettiin. Ja kska Ford ei ikinä ole osannut tehdä jarrulaikkoja, niin niitä eni kolmet ensimäisenä vuotena vaihtoon. Jossain vaiheessa katalysaattori hajosi ja kun asentaja tilasi uutta niin huollon puolella katselin ruutua jossa luki nimeni perässä "asiakas on mulkku".

      Kysyin asentajalta että kukas tuon tuohon on kirjoittanut niin hän vähän yski ja sanoi että toiset kaverit joskus aikaisemmin. Minulle jäi sellainen kuva että kun joka kerta olin vaatinut laikkojen vaihtoa auton myyjältä niin myyjä oli kirjoittanut sen asentajia varten. No, niin tai näin.

      Sielä hallissa saapastellessani katselin kun kaverit vaihtovat nokkaremmejä: nokkapyörät lukittiin, vanha remmi puukolla poikki ja uusi rengasraudalla paikoilleen. Ei mennyt montaa minuuttia.

      Ikävä kyllä jälkiselvittelyjen vuoksi hoviasentajanikin sai kenkään kun todisti asiakkaan puolesta. Mutta sai uuden työpaikan melko nopsaan.

      Että sellaisia olivat kokemukseni Tampereen Kivitilasta aikoinaan. Toivottavasti ei koskaa enää ole asiat niin huonosti että Voortilla joutuisi ajamaan. Toisaalta, nythän ne käyttää dieseleissä Pösön dieseliä. Eli se voi jo kestää. Jos vain ovat oppineet valmistamaan jarrulaikat sellaisiksi etteivät kieroudu lämmetessään.

    • Captivated

      II - mallin Modeot oli ihan täysiä romuja. Itsekin tuli sellainen hankittua uutena vuonna 2001. Korityö oli aivan onnetonta. Autosta lähti maalit kyljistä ja ruostetta pukkasi tilalle jo seuraavana päivänä. Alustakin ruostui lähes silmissä. Vetoakselit vuosivat rasvat pellolle, koiran luut kestivät 35tkm ja kuskin ovea ei saanut kiinni, kuin nostamalla, kun sarana väjistyi 20tkm:n jälkeen.
      Takaovi mätäni 1,5 vuoden jälkeen ja sitten meni kaikki muutkin ovet vaihtoon. Takaluukkua ei saanut kiinni, kun lukko murtui kiinnikkeistään. Sitten meni keskuslukitus ja ovia ei saanut lukkoon.
      Lukuisten muiden vikojen lisäksi hajosi käsijarru ja koko mekanismi piti uusia. Sitten
      meni takatukivarret vaihtoon.
      Ex vaimoni jätti Mondeon pihalle ja otti minun Volvoni, eikä sen jälkeen Mondeoon enää koskenut.
      5-vuotta ja 100.00km ajetusta autosta ei saanut vaihdossa enää juuri mitään, mutta eroon pääsin ja toista Fordia ei taloon tule. Vamokin lähti sen sileän tien, mutta uudella
      on Honda Accord ja on autona ihan eri planeetalta. 230tkm ajettuna ei ole vielä korjattu mitään...

    • nostattaja

      otetaanhan pieni NOOOSTO!

      • Anonyymi

        Turha kaivella jotakin pian jo 20 vuotta vanhaa tapausta.
        Kyseistä liikettäkään ei ole ollut olemassa vuosiin.
        Tällä hetkellä Fordissakin on jo pitkä takuu ja viat korjataan takuuseen.


    • Anonyymi

      Tuli vaan tästä mieleen että Kivitilan toiminnot myytiin Automaalle ja sieltä Autokeskukseen Hatanpäälle.
      En ole alkuperäisen tarinan henkilö, mutta joskus jouduin asioimaan Kivitilan huollossa. Yritystä oli välillä, mutta ei oikein aina onnistuneet korjausyritykset.
      Kävin reilu vuosi sitten kysymässä Autokeskuksesta vaihtotarjousta uuteen Ford Kugaan. Myyjä lupasi lähettää tarjouksen heti seuraavana työpäivänä. Nyt siitä on mennyt aikaa n 14 kk eikä tarjousta ole vieläkään tullut. Taitaa olla siellä käytössä vanha asiakasrekisteri Kivitilan perintönä. Olen varmaan se mulkkukakkonen.
      No, ostin sitten Toyotalta ravistimen ja hyvä on ollut.

    • Anonyymi

      Heheh, tulipa mieleen tämä ikivanha juttu. Ja sehän löytyi helposti sanoilla "asiakas on mulkku" :D Kaiken raivoamisen jälkeen nimen perässä luki taatusti "asiakas on supermulkku" :D :D

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe