Allekirjoittanut joutuu valitettavasti juhlimaan työväenjuhlaa työn merkeissä :(
Jaikali ja Mohikaani veistelevät keksittyjä tarinoita kävelevistä ruumiista kaiketi Vapun kunniaksi.
Ite tiiän ihan tositapauksenkin joka sattui aikoina, jolloin kirkonkylillä ei ollut ruumishuoneita ja vainajia säilytettiin riihessä ennen hautausta.
Äkväjoen Kusiaismäessä asusti pelottomana miehenä tunnettu Jahavetti Hillitty, joka ei hätkähtänyt vaikka verinen ..... olisi istunut olkapäillä sikari suussa.
Kirkkoherra Balisander ei uskonut hänen pelottomuuteen ja löi vetoa Jahavetin kanssa, siitä ettei tämä uskalla istua ruumis-riihessä läpi pimeimmän syys-yön ja panoksena oli laatikollinen pirtua.
No, Kirkkoherra Balisander tietenkin koiruuttaan oli ennalta mennyt riiheen ja tekeytynyt yhdeksi ruumiiksi.
Kun Jahavetti Hillitty oli jo istunut Riihessä puoleen yöhön, alkoi Balisander herpaantua ja ajatteli että ei se tosiaan pelkää mitään ja päätti hiippailla huomaamatta Riihestä ulos ja silloin kalahti metrinen koivuhalko Balisanderia keskelle ohtaa ja Jahavetti sanoi "Jaloitella saa, mutta ulos ei mennä".
Tuo on sitten ihan tosi juttu ja voisin sen vannoa vaikka käsi Raamatulla ja Kirkkoherra muuten vietti sitten itse aikaansa Riihessä seuraavaan sunnuntaihin.
Hyvää Vappua
4
74
Vastaukset
- Pakis.
Hyvä yritys, mutta en usko:) mutta toisaalta voi olla tottakin ja toisaalta taas ei. ja, jos tarkemmin ajattelee, niin kyllä se varmasti onkin totta tai toisaalta ei voi olla totta. Mutta todempi tuo kertomus on kuin että maatunut ruumis nousee ylös ja toteaa - aurinko paistaa pitkästä aikaa-
Hauskaa Vappua! * Kun Jeesus oli menossa herättämään Lasarusta, Hänelle sanottin, että Lasaus on ollut kolmepäivää haudassa, ja siinä maanosassa oli todella lämmintä, Jeesus sai kuulla, että Lasaruksen ruumis haisee jo.
* Jeesus ei kuitenkaan välttänyt epäuskoisten vihjailuista, vaan käski Lasaruksen tulla ulos, ja Lasarus tuli, Jeesus käski vapauttamaan hänet käärinliinoista. Ja lasarus eli vielä vuosia siskojensa iloksi !
* Eikä nämä ole mitään " keksittyjä" juttuja, lue itse Raamatusta .Ja Jeesuksesta sanotaan, että Hän on " Sama eilen tänään aina ja iankaikkisesti" niin miksei Hän yhä voisi herättää kuolleita, ihan miten tahtoo.
* Suurin syy, miksi ihmeitä ei tapahdu samalla tavalla kuin h-herätyksen alkuaikoina on se, että ihmeistä on tullut epäjumala, ja ihmeiden TEKIJÄ on sivuutettu, kaikkea muuta pidetään tärkeämpänä, kuin itse Herraa Jeesusta, joka ne ihmeet ja merkit ainoastaan voi tehdä !Usko sinä vaan Mohikaani käveleviin ruumiisiin helluntaiseurakunnissa, mutta miksi tuomitset Jaikalin kanssa helvettiin ihmisen joka ei usko tuohon, kun ei sitä ole Raamatussakaan.
- ab.
Mohis.,,,,,,,,.. "Miksei hän voisi herättää kuolleita, ihan miten tahtoo."
Yhtä lailla kun voi tehdä uusia ihmisiä, vauvoja.
Luonnon, kaiken! Mä tykkään tähdistä.
Nyt on tosi kaunista, yö, tähtiä ei näy, mutta tiedän nähneeni ne kerran.
Jumala joko on, tai jumalaa ei ole.
Jos Jumala on, onko Hän sadisti.,., koska niin paljon olen lukenut kaikista katastrofeista, miten esm.nuoret, tai lapset on hukkuneet ja muuta...
Se pistää mietteliääksi.
Jos Jumala on, mihin ne kaikki liian aikaisin Elämästä pois joutuneet, ovat menneet.
Voinko kunnioittaa Jumalaa, joka on epäoikeudenmukainen.
*Ite henk.koht.en voi. Hyväksyn vain oikeudenmukaisen jumalan.
Esimerkki oikeudenmukaisuudesta: jokaiselle kiltille lapselle millilleen sama määrä valiojätskiä, tms. EHkä ymmärrät.
No, olenko ateisti... Pekun lisäksi parhaimpiin ystäviini kuuluva on sitä epäillyt...
Toine on uskis, ja ei tajua erilaisia näkökantoja, mutta pe.ku.. en tiedä miksi hän epäili.. Projisoi ehkä samaan dilemmaan liittyvän kys.minuun?
On vaikeaa enää olla enää ateisti, kun on niin ihania ihmisiä, kuten sinä mohis, joka suosittelet mua seriffiksikin tälle palstalle. Hyvää vappua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 98973
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581