Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tempauskampanja

Tempaajat Ry

Tempaus on parasta maailmassa.
Se tempauksen tunne on jotain aivan mahtavaa.
Tukkaputkella lähdetään ja kovaa.

Siis nyt tempaukseen mukaan kaikki!

terveisin,
Tempaajat Ry

47

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuom.

      Tempauksen tunne on parasta maailmassa. Mutta varmaan tempauksen päämäärä varmistaa puolestaan ikuisen onnen.
      Siis kaikki ikuisen elämän tavoitteluun johtavaan tempaukseen.

      Terveisin, valitut Temmattavat Ry

      Tempauskampanjaan osallistujat

    • Temp.

      Ylöstempauksiin osallistuville myymme myös tempauksenkestäviä henkseleitä, hattuklemmareita ja frouvasväelle hameenhelmaan liitettäviä lisäpainoja, jotta siveyspuolikin olisi ns. hanskassa tempauksen sattuessa.

      Turvallista tempausta!

      • Tempputemppaus

        Hihii...tempauksenkestävät vetimet päälle....ois aika ikävää jos tupee lentelis pitkin kyliä elämän parhaimmassa kokemuksessa. Jokainen haluaa näyttää hyvälle tempauksenkin keskellä.

        Kauniit ja Rohkeat Tempaus Ry


      • Tempaus&Takuu.
        Tempputemppaus kirjoitti:

        Hihii...tempauksenkestävät vetimet päälle....ois aika ikävää jos tupee lentelis pitkin kyliä elämän parhaimmassa kokemuksessa. Jokainen haluaa näyttää hyvälle tempauksenkin keskellä.

        Kauniit ja Rohkeat Tempaus Ry

        Meidän liikkeemmme Tempaus&Takuu Ry tarjoaa luotettavia tempauksen apuvälineitä kuten:

        Kaljuille peruukkeja.Ne kiinnitetään päähän superliimalla.Takuu viisi tempauskertaa.

        Aerodynaamisesti muotoiltuja ja trendikkäitä tuulipukuja tempauksia varten.Ikitakuu.

        Meikkausta ynnä muuta ennen tempausta varsinkin naisväelle,miehille parranajo ja myös viiksien tai parran siistiminen.

        Lisäksi tarjoamme turisti,busines ja VIP-luokan tempauksia.

        Tempaus&Takuu Ry.

        Luotettavaa tempauspalvelua jo kymmenen vuotta!


      • Meo Leller

        Uusinta uutta! Monen tunnetun usean tempauksen veteraanin (Tuttuja tältä palstalta) kanssa suorittamamme tuotekehitys- ja tutkimustyön jälkeen ylpeänä esittelemme TempausKenkä2012-malliston! Päälle päin ihan tavallinen saarnamiehen/naisen jalkine, mutta kengän alaosa on painotettu kuudentoista kilon lyijypainolla, varmistaen näin tempauksen tasaisuuden, vähentäen alkukiihdytyksen G-voimia ja antaen näin turvallisuudentunnetta oudon tilanteen yllättäessä! TempausKenkä2012! Saatavana myös TurboRapture-malli, jossa kengän kantaan piilotetut ohjainsiivekkeet ponnahtavat esiin tempaushetkellä lisäten vakautta ja suuntaavuutta!

        Turvallista tempausta!


      • tempauskenkäfani
        Meo Leller kirjoitti:

        Uusinta uutta! Monen tunnetun usean tempauksen veteraanin (Tuttuja tältä palstalta) kanssa suorittamamme tuotekehitys- ja tutkimustyön jälkeen ylpeänä esittelemme TempausKenkä2012-malliston! Päälle päin ihan tavallinen saarnamiehen/naisen jalkine, mutta kengän alaosa on painotettu kuudentoista kilon lyijypainolla, varmistaen näin tempauksen tasaisuuden, vähentäen alkukiihdytyksen G-voimia ja antaen näin turvallisuudentunnetta oudon tilanteen yllättäessä! TempausKenkä2012! Saatavana myös TurboRapture-malli, jossa kengän kantaan piilotetut ohjainsiivekkeet ponnahtavat esiin tempaushetkellä lisäten vakautta ja suuntaavuutta!

        Turvallista tempausta!

        Mistä noita tempauskenkiä voi ostaa? Ja saako punaisina vauhtiviivoilla? Ostaisin koko suvulle!


    • Huhjahoh

      Jos se JIMIllä ollut ohjelma Tempauksesta tänään oli teidän hörhöjen tekemä niin olettepa pahan kerran erehtyneet!!!! Ainakin olette samanlaisia vouhkaajia.

    • burn the heretic

      Haista aloittaja kuule vaan isäsi karvanen perse vitun vajakki.

      • alkup.

        Onko tempauskengät jo jalassa ku noin innokkaasti siellä huudellaan?


      • Kirjoittaja..
        alkup. kirjoitti:

        Onko tempauskengät jo jalassa ku noin innokkaasti siellä huudellaan?

        lienee ollut tempaamassa juuri käteensä tekstin huomatessaan, josta johtui ärtymys.


    • alkup.

      Tiedä mistä syvältä sisimmästään tuon tekstin temmannut...kertoo kait kirjoittajasta itsestään kaiken. Ja tiedä pääseekö tollasella menolla tempauksiin mukaan lainkaan. Toivottavasti olis ees ne tempauskengät jalassa hällä.

    • Tempaustekniikkaa

      Tempausta pidetään teknisesti vaativana. Tavallinen tapa eritellä tempauksen tekniikkaa on puhumalla ensimmäisestä, toisesta vedosta, allemenosta ja vastaanotosta. Tämän jälkeen tulee ylösnousu jolla tosin on vain vähäinen tekninen merkitys.

      • Viuh???

        Onko tämä TempausKenkä 2012-mallisto hyväksytty Lissabonin sopimuksessa ja täyttävätkö ne kaikki EU-direktiivit?

        Jos eivät ole,niin onko niiden käytöstä tempaustilanteissa seurauksena se,että saa tuomion ja joutuukin lopulta halstaripuolelle grillaamaan?

        Eli ensin viuuh..ylöspäin,ja sitten sorry vaan,väärät kengät ja tuomio vertikaalisella alaspäin laskeutumisella halstaripuolelle?


    • Tempausvalmennusta

      Annamme tempausvalmennusta.

      1) hengitysharjoituksia.. vedetään keuhkot täyteen pyhää henkeä ja uloshengityksen aikana ladotaan päivämääriä.

      2) Opetellaan ilmaisemaan tunteita. Kiukutellaan avoimesti niille jotka eivät suostu tempoiltavaksi.

      3) asentoharjoittelua..
      3-a) Tempaus istuma-asennosta
      3-b) Tempaus makuuasennosta sängyllä maaten (valveilla ja hereillä)
      3-c) Vesitempausjumppaa

      4) läpikäydään Tempaukseen liittyviä kysymyksiä ja vaaroja
      4-a) perätilatempaus
      4-b) keisaritempaus
      4-c) Mitä tapahtuu tempausveden tullessa?
      4-d) Supistukset ennen tempoomista; onko viikon välein tapahtunut supistelu merkki tempoomisen alkamsesta?

      Kurssi on ilmainen ensitempojille

      terv.
      TempoTempaajat

      • Tempausvalmennuksest

        Osallistuin kurssillenne, joka oli todella antoisa! Kiitos!

        Minulle kuitenkin tapahtui ennenaikainen tempaus viikoilla 24,26 ja 29. Kurssista jäi käymättä osa :(

        Odotan nyt neljättä tempausta ja kysyn voisinko osallistua ensitempoiltavana tai saisinko alennusta? Vaimoni tempaisi ja lähti karkuun, mutta otin vaivoihin epiduraalin, ja rahat on aika vähissä.

        Terv.
        Tempoiluun innostunut


    • Piuko Joho

      HalluYaaa! Tempausasustemallistomme kasvaa, turpoaa ja laajenee! Hyvät naiset ja herrat: Saammeko esitellä: TempausKalsariMaximum! Saimme kollektiivisessa näyssä viime yönä piirustukset! Valmistusmateriaali turvallinen ja kestävä asbesti, jonka ansiosta suurenkin nopausluokan tempaukset sujuvat polttamatta alaosastoa! Mukana myös haju!

      OSTA!

      Turvallista tempausta!

    • Temppatempaus

      Halle ja lujaa!

      Tää tekee nyt hengitysharjoituksia...ottaa kyl vähän hengen päälle tää läähättäminen mut jos siitä on sit hyötyä ni mitä sitä ei tekis tempauksensa eteen...

      Mä ainakii tuun tonne tempausvalmennukseen ensi töikseni.

    • foliohattufriikki

      Tuleeko liian kova tempausvoima, jos käyttää foliohattua?

      • Seven.

        Ei ollenkaan.Tempausvoima on aina sama päähineestä riippumatta.Jos sellainen sattuu olemaan päässä H-hetkellä.Itse en H-hetkellä ole käyttänyt edes olkihattua.

        Olen aina paljain päin,mutta hiuskuontalostani ei ole saatu kunnon otetta ja siksi olen jo puolittain kalju.

        Tästä syystä johtuen olen seitsemännenkin tempausyrityksen jälkeen edelleenkin keräilyerissä.


      • Jumala vihaa kaikkea

        Yaah! Foliohattua eivät enää käytä kuin aloittelevat amatööritemmattavat! Hyvä ja antava kristikansa: Saammeko esiiiitellä: TempausPipoStreamline GTi!!! Valmistetty yhteistyössä Kälviön Raamattuseuran ja Hästfittanin Svenska Profetiskolanin asiantuntijoiden kanssa! Uusi, moninkertainen suoja temmattaessa syntyvää valtavaa ilmanvastusta ja sen päälakea kuumentavaa kitkavaikutusta vastaan! Valmistusmateriaalina asbestipäällysteinen CrNiMo-teräs, aerodynaaminen muotoilu, säädettävä rukousnauha saatavana lisävarusteena!

        Turvallista tempausta!


      • Rupla&Kopeekka.
        Jumala vihaa kaikkea kirjoitti:

        Yaah! Foliohattua eivät enää käytä kuin aloittelevat amatööritemmattavat! Hyvä ja antava kristikansa: Saammeko esiiiitellä: TempausPipoStreamline GTi!!! Valmistetty yhteistyössä Kälviön Raamattuseuran ja Hästfittanin Svenska Profetiskolanin asiantuntijoiden kanssa! Uusi, moninkertainen suoja temmattaessa syntyvää valtavaa ilmanvastusta ja sen päälakea kuumentavaa kitkavaikutusta vastaan! Valmistusmateriaalina asbestipäällysteinen CrNiMo-teräs, aerodynaaminen muotoilu, säädettävä rukousnauha saatavana lisävarusteena!

        Turvallista tempausta!

        Hyvä..tällaista pipaa tarvitaan kun tulee nopea äkkitempaus lyhyellä varoitusajalla.

        Tämä saattaa olla totisinta totta jo kesäkuussa,joten tilaan koko suvulleni ainakin 21 pipaa.

        Jos kesäkuussa ei tempausta tapahdu,niin pipat pidetään jemmassa yllätyksen varalta siksi,että elo-syyskuussa Suomen yllättää,taas kerran,Venäjän asevoimien hyökkäys.

        Apropoo..,voiko ne pipat maksaa ruplilla vai riittääkö maksuksi pelkät hallelujaa-ja rauhanlietsonta-huudot?


    • foli0hattupäässä

      Kaik mukaan temppa temppa temppaukseen!

      Yhdessä kaikk on paljo mukavampaa!

    • elämän kevät

      Millainen tarjoilu matkalla?

      • Temmattavat RY

        Makoisat tarjoilut voi tilata Temmattavat RY:n kautta jo etukäteen. Tarjoilulistalla on satoja eri vaihtoehtoja myös gluteeniton, vege, vegaani ja vähähiilarinen tarjoilu on mahdollista tilata omien tarpeiden mukaan.

        Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää siitä mitä sinä haluaisit nauttia tempausvauhdin huumassa.


      • Janoinen...
        Temmattavat RY kirjoitti:

        Makoisat tarjoilut voi tilata Temmattavat RY:n kautta jo etukäteen. Tarjoilulistalla on satoja eri vaihtoehtoja myös gluteeniton, vege, vegaani ja vähähiilarinen tarjoilu on mahdollista tilata omien tarpeiden mukaan.

        Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää siitä mitä sinä haluaisit nauttia tempausvauhdin huumassa.

        Onko listalla myös luomutuotteita ja itämaisia ruokalajeja?

        Sitten haluaisin kysyä tuosta nestepuolesta eli minkälainen on juomavalikoima?

        Löytynee varmaan kaikkia juomia sekä myös alkoholittomia juomia?

        Onko tempausvaudin huumassa mahdollisuus käyttää pystybaaria?


    • Jospa...

      No mutta entäpäs jos tempaus onkin totta? mites sitten suu menee?

      • alkup.

        Totta on kuin rotta. Ei elämää tartte ottaa niin vakavasti. Tempputempauksesta on tehny aivan liian jäykkää ja vakavaa. Se on iloinen asia ja me olemme täällä luomassa uudenlaista näkökulmaa tempaukseen, josta voimme yhdessä tehdä mukavan ja hauskan. Ei kait Jumala kiellä meitä menemästä tempaukseen suut mutrussa? Voi kait asioita tehdä huumorillakin? Tiesitkö muuten, että Jumala on hyvin huumorintajuinen?

        Miten sinä valmentaudut tempaukseen? Onko antaa hyviä vinkkejä?

        Olisko korkean paikan harjoittelusta apua?


    • Tempaajat RY
      • Epätietoinen...

        Pitääkö,ja voiko,ennen tempausta saunoa että olisi putipuhdas kun lähtee taivasreissulle? Ja onko siellä yläkerrassa saunoja,uima-ja porealtaita etc..?


    • kulpys

      Moi. Minua huolestuttaa minun ylipaino pystytäänkö minua tempaamaan. Olen niin valtavan iso ja painava. Lisäksi minä toivon että minut tempaistaan kun minulla on kulli pystyssä.

      • Pakko kysyä...

        Heippa.Minua taas huolestuttaa se,että 13.kesäkuuta 2011 eräänä tiettynä kellonaikana olen erään lentoyhtiön koneessa Atlantin yllä matkalla ulkomaille.

        Eli siis jos ylöstempaus taas kerran tapahtuu juuri silloin kun olen lentokoneessa,niin onko mitään haittaa vaikkapa siitä,että joudun temmatuksi eräänlaisesta metalliputkesta?

        Ja koska olemme ylöstempauksen tapahtuessa silloin noin kympin lentopinnalla,niin on matka ja aika pilvien päälle silloin lyhyempi kuin maan päällä oleville?


    • cvxx

      Nostetaanpa tämä ylös kun tuntuu olevan päivän ykkösaihe palstalla.

      • Sataviikymmentä..

        Niinpä tuntuu olevan.

        Johtunee varmaan siitä,että kesäkuun 13.päivä lähestyy.

        Olen omalta kohdaltani käynyt läpi kaikki mahdolliset tempausvalmennusta antavat kurssit.

        Eilen tempaisin muuten penkiltä 150 kg !

        Olen siis täysin valmis!


    • yks vaan

      Temmotaan temmotaan yhdessä näin temmotaan....

      Oli tosi hauska tempauskurssi Lahdessa!

      Kurssi numero kakkosta odotellessa...

      Tempauksessa nähdään!

      t. eräs tempauskurssilainen

      • Kax vaan.

        Olin itsekin Lahden suunnalla tempauskurssilla.

        Tämä kurssi pidettiin Vierumäen urheiluopistolla.

        Meillä oli kouluttajina viiden tempauksen veteraaneja.

        Eli maanantaina tavataa tempauksen merkeissä.


      • yks vaan
        Kax vaan. kirjoitti:

        Olin itsekin Lahden suunnalla tempauskurssilla.

        Tämä kurssi pidettiin Vierumäen urheiluopistolla.

        Meillä oli kouluttajina viiden tempauksen veteraaneja.

        Eli maanantaina tavataa tempauksen merkeissä.

        Et sitten keksinyt "yks vaan" omaa nimimerkkiä. Pitää lainailla toisten.


      • Kolme vaan.
        yks vaan kirjoitti:

        Et sitten keksinyt "yks vaan" omaa nimimerkkiä. Pitää lainailla toisten.

        Minun käymäni tempauskurssi on ehdottomasti paras!

        Se käytiin läpi suljetulla osastolla.

        Siellä meidät opetettiin seisomaan asennossa tempaushetkellä.

        Miedät opetettiin myös vihaamaan kaikkea vääryytä,Jazz-musiikkia ja kaikkea kaikkea mikä liikkuu.

        Me vihaamme erityisesti asfalttia koska asfaltti ei liiku.

        Lisäksi me vihaamme...

        Hetkinen..,nyt täytyy lopettaa siksi,että hoituri huutelee tuolta oven takaa,että ollaanpas nyt hiljaa siellä huoneessa numero kolme että saa muut potilaat nukkua rauhassa päiväunensa.....


      • Neljä vaan.
        yks vaan kirjoitti:

        Et sitten keksinyt "yks vaan" omaa nimimerkkiä. Pitää lainailla toisten.

        Kaikkihan me ollaan yhtä.

        Ei meillä erotella kuka temmotaan tai kuka ei....kaikki mukaan vaan!


      • Viis vaa.
        Neljä vaan. kirjoitti:

        Kaikkihan me ollaan yhtä.

        Ei meillä erotella kuka temmotaan tai kuka ei....kaikki mukaan vaan!

        No niin kaikki tempauskurssin käyneet.

        Ollaankos sitä valmiudessa koska tunnin päästä alkaa tempominen?

        Itse olen jo valmiina kerrostalon katolla koska matka on siten hieman lyhyempi.

        Siis ylöspäin.


    • tempoomisiin

      Kävin tuossa taannoin pelastussanoman konttorissa katselemassa tempausmatkoja. Siellä oli aika rankka meno. Kaverit lähtivät oppaansa kanssa tempaukseen mutta niiden pää osui kattoon ja tempautuivat takaisin konttoriin.

      Tarjonta oli mahtava:
      Oli konjunktiobonusta ja nöyrien matka-alennuksia.
      Peruutusmatkoja.
      Matkavakuutus oli edullinen sillä tempoilu on vajaavaista.
      Jumala antaa sellaisia pikamatkoja, ja pyhä henki toimii siellä konttorissa.

      Ovella oli muuten kyltti, jossa ilmoitettiin avoimista työpaikoista. Tahdottiin palkata kokeneita oppaita. Kokemusta piti olla 10 tempotempauksen järjestämisestä. Ja mitä vajaampi sitä parempi.
      Hakemukset saa laittaa tänne.

      Tunnelma konttorilla oli hieno! kuin kärpänen flipperissä.

      • VBB.

        Minäkin käväisin eräässä pelastussanoman konttorissa tutkailemassa tempausmatkoja.

        Tai paremminkin se oli tempaustemppeli.

        Sielläkin touhu oli kuin Talikkalan markkinoilla.

        Siivekkäitä lähettiläitä tuli ja meni.Tempauksia tarjottiin ja peruttiin kuin liukuhihnalta.

        Sitten,ilmeisesti tempaustemppelin Very Big Bos,sanoi minulle että tempaukset ovat mahdollisia vasta sitten kun joku rauha on vahvistettu,joku entinen poliitikko on palannut valtaan ja kolmas tempaustemppeli on saatu valmiiksi.


      • Tempsua odotellen...
        VBB. kirjoitti:

        Minäkin käväisin eräässä pelastussanoman konttorissa tutkailemassa tempausmatkoja.

        Tai paremminkin se oli tempaustemppeli.

        Sielläkin touhu oli kuin Talikkalan markkinoilla.

        Siivekkäitä lähettiläitä tuli ja meni.Tempauksia tarjottiin ja peruttiin kuin liukuhihnalta.

        Sitten,ilmeisesti tempaustemppelin Very Big Bos,sanoi minulle että tempaukset ovat mahdollisia vasta sitten kun joku rauha on vahvistettu,joku entinen poliitikko on palannut valtaan ja kolmas tempaustemppeli on saatu valmiiksi.

        Huh..,tempaus onkin siirretty elokuun 1.päivään.

        Hyvä niin koska en ennättänytkään 13.kesäkuuta peruttuun tempaukseen vaikka kurssi oli käyty.

        Missä,ja millä kurssikeskuksella,mahtaisi kesän aikana olla paras tempauskurssi?

        Mieluimmin sellainen kurssi,missä hyväksyttäisiin bonuspisteet siitä,ettei ennättänyt mukaan aiempiin,myös peruttuihin tempauksiin ja bonuspisteillä voisi päästä eka lähtöön?


      • Benji ja Tempaus.
        Tempsua odotellen... kirjoitti:

        Huh..,tempaus onkin siirretty elokuun 1.päivään.

        Hyvä niin koska en ennättänytkään 13.kesäkuuta peruttuun tempaukseen vaikka kurssi oli käyty.

        Missä,ja millä kurssikeskuksella,mahtaisi kesän aikana olla paras tempauskurssi?

        Mieluimmin sellainen kurssi,missä hyväksyttäisiin bonuspisteet siitä,ettei ennättänyt mukaan aiempiin,myös peruttuihin tempauksiin ja bonuspisteillä voisi päästä eka lähtöön?

        No niin,elokuun 1.päivä on kohta edessä eli ollaankos sitä valmiina tempausta varten?

        Itse olen valmistautunut asiaan harjoittelemalla korkean paikan leireillä.

        Sekä myös Benji-hyppyjen avulla.

        Benji-hypyissa on muuten mahtava ja todellisen tuntuinen fiilis.

        Eli ensin alaspäin huiiiiiiii....ja sitten äkkiä ylöspäin fiuuuuu!,melkein suoraan pilvien päälle!

        Tunnnelmat ovat siis aivan samat kuin ylöstempauksissakin!

        Hyvänen aika,nyt muuten jännittää se,että onko kurssituksista ollut hyötyä!


    • Selvittäkää

      Ilmoitus:

      Jos Tempaajat Ry ei ole yhdistysreksiteriin merkitty yhdistys, on laitonta käyttää RY. Ellette selvitä - täällä - asiaa, menee virallinen ilmoitus yhdistysrekisteriin.

      Ilmoitus mnee myös Suomi24 ylläpitäjälle.

      • Mukana ollut.

        Satuinpa törmäämään tähän viestiketjuun ja asiaa koskevaan kannanottoon.
        Suomessa voi olla sekä rekisteröityjä yhdistyksiä sekä myös sellaisia,jotka eivät ole rekistöityneet.Rekisteröimätön yhdistys ei ole oikeuskelpoinen.Kuten vaikkapa Martta-kerhot.


      • Asialinja
        Mukana ollut. kirjoitti:

        Satuinpa törmäämään tähän viestiketjuun ja asiaa koskevaan kannanottoon.
        Suomessa voi olla sekä rekisteröityjä yhdistyksiä sekä myös sellaisia,jotka eivät ole rekistöityneet.Rekisteröimätön yhdistys ei ole oikeuskelpoinen.Kuten vaikkapa Martta-kerhot.

        RY kirjainyhdistettä saa käyttää VAIN, jos yhdistys ilmoitettu lainmukaisesti rekisteröiväväksi, taikka on jo rekisteröity.

        Korjatkaa, jos asia on vitsi.


    • Temmataanpas tätä ketjua vähän ylöspäin!

      Ylentäen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe