Käsittelen nyt aihetta: tämä linkki lukuisine linkkeineen:
http://www.kristinusko-raamattu.argumentti.fi/
Joudumme kaikki eevan testiin: onko Jumala todella sanonut. Meidät koetellaan, joudumme jokainen tulikokeeseen:
Mark. 9:49
Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava,
ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
Meille tarjotaan jos jonkinlaista ajatusmallia, paitsi sitä, että toteaisimme Jeesuksen lailla: Raamattu ei voi tyhjiin raueta. Kun saatana tarjosi Herralle leipää tämän nälkään (Vrt. antikristus ja ostaa / myydä vain pedonmerkkiä vastaan), Jeesus totesi ettei hän eikä kukaan muukaan elä vain leivästä, vaan tärkeää on uskoa todeksi jokainen sana joka Jumalan suusta lähtee.
Ei ole synti pohtia kriittisesti ja tehdä kuperkeikkoja, mutta huolehtikaamme siitä, ettemme jää epäuskon suohon ja että tulemme jaloillemme emmekä päällemme, kun alas tipahdamme sieltä ylevistä pohdiskeluistamme.
EI saatanan heittämä koetinkivi ollut oppikysymys ikuisesta olotilasta vaan epäilyn herättäminen: onko Jumala TODELLA sanonut.
Elisa heitti viitan ja haasteen: missä on Elian Jumala. Ja Jumala vastasi.
(2.Kun.2:14)
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Kun. 2:1&rnd=1304111260858
Uskon puolesta,
antti
Eevan testi: Usko vai epäily
10
67
Vastaukset
Kaikessa ylin ajatuksemme tulee olla: Mikä on Jumalan tahto.
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen:
"Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä,
mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
Liian usein ajattelemme omaa etuamme ja Jumalan tarkoitukset jäävät peittoon:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Job 42:1&rnd=1304113574958EPÄILY ON MEILLÄ VERESSÄ MUTTA USKO LAHJOITETAAN YLHÄÄLTÄ
Matt. 14:31
Niin Jeesus kohta ojensi kätensä,
tarttui häneen ja sanoi hänelle:
"Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
Matt. 6:30
Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
Matt. 8:26
Hän sanoi heille: "Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?" Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
Matt. 16:8
Mutta kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän: "Te vähäuskoiset, mitä puhutte keskenänne siitä, ettei teillä ole leipää mukananne?
Luuk. 12:28
Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
ME VÄHÄUSKOISET - TRVITSEMME USKON LAHJAA
1. Kor. 12:9
toinen saa uskon samassa Hengessä,
toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
1. Tess. 3:10
Öin ja päivin me mitä hartaimmin rukoilemme saadaksemme nähdä teidän kasvonne ja täyttää sen, mitä teidän uskostanne puuttuu.
Jaak. 1:5
Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Jaak. 1:6 :
Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
Epäilemättä. Iloista vappua kaikille! .t. antti- Jos näen niin uskon?
Moni hokee: jos näen niin uskon. Mutta ei näkijä uskoa tarvitse. Hengellisessä todellisuudessa on niin, että usko vaihtuu näkemiseksi, toivon mukaan.
Epäuskoinen Tuomas lienee poikkeus säännöstä. Herra taisi erityisesti sääliä epäileväisyyden kyllästämää apostoli Tuomasta.
Joh. 20.
25 Toiset opetuslapset kertoivat hänelle: "Me näimme Herran." Mutta Tuomas sanoi: "En usko. Jos en itse näe naulanjälkiä hänen käsissään ja pistä sormeani niihin ja jos en pistä kättäni hänen kylkeensä, minä en usko."
26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."- benedi
Hienoja oivalluksia Jumalan sanasta.
" Sinä uskot, koska sait nähdä hänet" Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe"
Minä olen jo vuosia opetellut uskomaan ilman näkemistä,...mutta oli mullakin typeryydessäni petosnäkyjä
raamattuni välissä, eli käsin tehtyjä kuvia jeesuksesta.
Jotenkin kuitenkin aina inhosin niitä,...ja nyt olen oppinut Jumalan sanasta että Herramme se vasta niitä inhoaakin.
" Kaikki sen jumalankuvat särjetään,
kaiki sen portonpalkat poltetaan tulessa,
ja kaikki sen epäjumalankuvat minä hävitän;
sillä portonpalkoista se on ne koonnut,
ja portonpalkoiksi pitää niiden tuleman" Miika 1: 7
Uskovan palkkana on kerran nähdä Jeesus sellaisena
kuin hän on.
Me odotamme uskossa häntä, hänen lupauksensa mukaan,
ja saamme hänet nähdä, sen ainoan autuaan Herramme.
Mutta se, joka ei vaella uskossa, vaan haluaa olla " portto"
eli uskoton Jumalalle, hän tekee itselleen palkan, jo
etukäteen, valmistaen itselleen jumalan, joka on monille
hyvin rakas.
Näin syntyy portonpalkka monille uskoville.
Kun sitten Herra tulee, niin ne jotka vaelsivat uskossa eikä näkemisessä, niin heille Herra maksaa palkan tulemuksessaan, ja kaikkien silmät saavat hänet
nähdä sellaisenaan kuin hän on.
Mutta portonpalkan saajat, saavat hetken nähdä, minkä
muotoiseksi he ovat hänet tehneet,...mutta heti kohta alkaa huuto ja mekastus..." Vuoret peittäkää meidät hänen
kasvoiltaan jne...
On se kumma,...ensin tehdään jeesuksesta kuvia, oikein urakalla,..ja sitten kun todellinen Jumalan kuva ilmestyy
taivaan pilvien päälle, ..kaikkien jumalankuvien tekijöille ja niiden kunnioittajille tulee kiire.
Sääli. Itse malli tulee paikalle, kukaan ei videokuvaa,
tai kameralla ehdi ottaa kuvia, kun pitää juosta. Ja nyt olisi tilaisuus tullut maalarillekin.
Kuinkahan moni ehtii ottaa jumalankuvansa mukaan...
" ja kaikki sen epäjumalankuvat minä hävitän" jae 7
" Sillä katso, Herra lähtee asumuksestaan,
astuu alas ja polkee maan kukkuloita" Miika 1: 3
Antti ja Beetelin porukka...miksi ette saarnaa ja varaudu
maalaustelineiden kanssa, ja pyörien kanssa, että
polkisitte tekin " maan kukkuloille"
ja ei kun maalaamaan, ja suti suihkamaan!
Mutta Antille annan jo sen verran myöten, että hän on
oivaltanut että : " Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin"
ja " puhukaa totta toisillenne"...että: " Minun sanani on kokonansa totuus!
Antti on tajunnut, ettei kannata kirjoittaa papin ja lukkarin puheita, ja monistaa niitä meille.
Hän on oivaltanut: " Antakaa te heille syödä"...ei tarkoita omaa puhetta, vaan Jumalan puhetta, joka on totinen ruoka!
Jumalan sana on vierasta kieltä,..vielä kun saat Jumalan sanat sellaiseen järjestykseen, että niitä voi juostessa lukea
(esim. jos hevonen juoksee ja istut vaunuissa)...ja ymmärrät
lukemasi, niin et ole kaukana Jumalan valtakunnasta.
Aamenet perään
Niin olihan toiset opetuslapset kehittyneet henkisessä näkemyksessä Tuomasta pitemmälle, ja niinhän se on yleensäkin tänäpäivänä, että toisilla on sisäinen silmä, eli ymmärrys totuudesta syvempi ja kehittyneempi. Niimpä myöskin kuulon suhteen, raamattu sanoo, että "kuulemalla kuulkaa, mutta älkää ymmärtäkö"- eikö se jotenkin tähän suuntaan ollut?
Eihän se suinkaan huono asia ole, että haluaa saada konkreettisen todisteen asiasta aivan käytännössä jotta voi totuuden ottaa vastaan ja tulla täysin tietoiseksi, että Jumalan "Poika "oli Jeesuksessa.- Ei konkretiaa
"Niin olihan toiset opetuslapset kehittyneet henkisessä näkemyksessä Tuomasta pitemmälle"
Ei uskominen mikään henkisen kehittymisen asia ole. Vaan on uskonasia ja lapsenmielisyys on paras mahdollinen asenne vastaanottokyvylle. Uskonnoissa henkistä kehittymistä palvotaan, mutta kristinuskon uskovaisuudessa on kyse uskon kautta vastaanottamisesta. Emme voi saada konkreettista todistetta tärkeimmästäkään perusasiasta: Jeesuksen neitseellisestä syntymästä.
Tuomaksella oli mahdollisuus nähdä Jeesus konkreettisesti ja koskea häntä. Meillä ei ole sitä mahdollisuutta! Siksi Jeesus toteaa autuaaksi ne, jotka uskovat, vaikka eivät voi nähdä kuin vasta perillä Kotona.
Joh. 20.
26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko!" [Ap. t. 1:3]
28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" - Osainen totuutta *
Tuomas oli meidän Jeesuksena tuntemamme Joosuan kaksoisveli. Tämä totuus on kuulunut kautta aikojen kansalta piiloitettujen tietojen pariin. Eiväthän Theologi viisaat halua Tuomaasta kovinkaan paljoa kertoa? Sen verran olemme saaneet tiedoksi, että Herran kaksoisveli matkusti kaiken viisauden ja voiman saatuaan Indiaan ja perusti sinne Alkuperäisseurakunnan. Tämä Tuomaksen seurakunta on vieläkin elossa.
Tämä seurakunta toimii monissa maan osissa ja toiminnoiltaan se muistuttaa kovasti Orkhodoksi kirkon toimintoja pyhine suitsutuksineen ja pyhine hajuineen. Kreikkalaiset Evankeliumien Hellenisti kirjurit koettivat mustamaalata Tuomasta! Näet eihän Jumaluudella voinut olla kaksois veljeä? Tämä ei sopinut Hellenismi kulttuuriin? Tämän kaiken peittelyn perusteella. olen kadottanut narrattavien uskovien uskonnollisuuden ulkokuoren. Yleensä kolikoissa on kaksi puolta, siksi tämä pätee Joosuan ja Tuomaankin kohdalla.
En väittele aivopestyjen kanssa, koska se ei mitään hyödytä. Sen voinen kertoa,
että, tuntemamme Joosua siunasi Tuomaksen samalla viisaudella, mikä hänellä itsellään oli. Tuomas tiesi enemmän veljestään, kuin kukaan toinen hänen oppilaistaan. Tätä ylösnousemusta ei Joosua ollut hänelle kertonut? ehkä tähänkin oli oma syynsä? Emme tiedä kaikkea mitä Joosua on todella sanonut ja mitä hän ei ole sanonut, Koska Hellenistit maustivat tarinaansa omalla kulttuurillaan. Ehkä täydellinen totuuskin tulee vielä paljastumaan?
"Tuomas oli meidän Jeesuksena tuntemamme Joosuan kaksoisveli."
Voipa ollakin - jonkun sairaassa mielikuvituksessa. Oikeasti Tuomas oli yksi 12 apostoleista (opetuslapsia Jeesuksella oli 12 70 ? ynnä naiset).
Tuomas oli niiden 120 joukossa, jotka helluntaina olivat koolla, kun Henki tuli.
Tuomas evankelioi tiettävästi Syyriassa, ei kuitenkaan aivan Paavalin kotiseudulla, Damaskoksen seudulla. Tuomas lähti sitten Intiaan saarnaamaan ja siellä oletettavasti kuoli marttyyrina (perimätieto).
Tuomaksen lempinimi oli Didymus ja hän kuului Filippuksen, Bartolomeuksen ja Matteuksen porukkaan, (Mt.10:3, Mk. 3:18, Lk.6:14-15, Apt. 1:13). Tuomaan suvusta ja syntymäpaikasta ei tiedetä MITÄÄN, paitsi että hän oli, kuten kaikki apostolit, galilealainen, niinkuin Jeesus itsekin aikuisena.
(Juudas Iskariot oli muualta vaan ei oikea apostoli, jonka tilalle valittiin Mattias. Paavali ei lukeudu 12 joukkoon, vaikka pakanain apostoliksi mainitaan ja sitä onkin.)
APOSTOLI TUOMAS OLI PESSIMISTI ENNEN HELLUNTAINA HENGELLÄ TÄYTTYMISTÄÄN
"Menkäämme mekin sinne kuolemaan", tokaisi Tuomas, kun Jeesus oli lähdössä vaaralliselle matkalle Betanian maakuntaan, (Jh.11:16).
Jh.14:4-6 Tuomas kysyy tarkemmin tietä Isän luokse ja Jeesus sanoo sitten kuuluisat sanansa: minä olen, tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Lounais-Intiassa ja Ceylonilla vaikutti vielä 300-luvulla alunperin syyrialainen
Tuomas-kristittyjen kirkkoyhdyskunta.- Jos uskoisit niin ..
Jos uskoisit niin näkisit, vakuuttaa Jeesus meille. Jeesukselle usko on niin yksinkertainen asia, mutta meidän uskomme usein tyrehtyy järkeilyyn.
Joh. 11.
39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois". Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää".
40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle,
että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
Hetkeä aikaisemmin Jeesus oli jo vakuuttanut Martalle, että tämän veli nousee ylös, mutta Martta selitteli itselleen ja Jeesukselle, että niinpä tietysti ylösnousemuspäivänä nousee. Martan usk oei käsittänyt, että nyt on nyt.
21 Ja Martta sanoi Jeesukselle: "Herra, jos sinä olisit ollut täällä, niin minun veljeni ei olisi kuollut.
22 Mutta nytkin minä tiedän, että Jumala antaa sinulle kaiken, mitä sinä Jumalalta anot."
23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan". - Kristuksen mieli
Anti-kristitty vitsaili tuolla jossain
"Pelastus on sydämen eli mielen asia, sillä sitähän sydämellä Raamatussa tarkoitetaan. Eikä se voi olla mielen asia, jos se vaatii järjen ohitusleikkauksen, sillä mieltä ei ole ilman sitä järkeä, jonka Jumala on ihmiselle antanut."
Mutta meillä on joko Kristuksen mieli tai lihan mieli ohjaamassa järkeilyämme.
Epäilyyn on mielemme aina valmis, sillä "liha on heikko", vaikka henkemme on altis Herraa kuulemaan. Järjellä päätelkäämme uskon puolesta eikä vastaan.
Matt. 26:41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen;
henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
2. Kor. 10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
Ef. 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Järjen ohitusleikkausta on se, että juovumme muista asioista kuin Herrasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453