Mooses... Mooses

Lapin profeetta

/..Niin monta kertaa näissä erämaan korkeakouluissa ihmisestä saattaa tuntua, että Jumala ja kaikki muutkin ovat hyljänneet ja unohtaneet. Saattaa kulua vuosia, jopa vuosikymmeniä, ettei mitään näytä tapahtuvan. Näissä erämaan korkeakouluissa pitkämielisyys on usein kovalla koetuksella ja uskon perusteet monta kertaa perusteellisesti koetellaan. "Oi Jumala! Kuinka kauan vielä?" Ja kuitenkin Jumalan silmät vaieten valvovat ja tarkkaavat tapahtumien kulkua ja sitä kehitystä, joka hänen palvelijansa sisimmässä tapahtuu. Ja kun Jumala ottaa "ohjat" käsiinsä, sen jälkeen ihmisen elämässä alkaa tapahtua suuria ja voimallisia asioita.

Ja Jumala ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa ja tästä ilmestymestä alkoi niiden tapahtumien kulku, jota varten Jumala oli Mooseksen jo hamasta äitinsä kohdusta valinnut ja tähän tehtävään omassa koulussaan Mooseksen kouluttanut. Oli koittanut vapautuksen hetki Moosekselle ja vapautuksen hetki koko Jaakobin heimolle. Hänen, Mooseksen, oli lähdettävä takaisin Egyptiin ja johdatettava siellä orjuudessa oleva Israelin heimo siihen maahan, jonka Jumala oli yli neljä vuosisataa aiemmin Aabrahamin jälkeläisille valalla vannoen luvannut.

Aina on niin, että kun ihminen joutuu kasvotusten Jumalan pyhyyden ja hänen valtasuuruutensa kanssa, ihmisestä tulee pieni ja vähäpätöinen ihminen, joka oman vajavaisuutensa ja syntisyytensä tuntien joutuu riisumaan kengät jaloistaan ja kätkemään kasvonsa. "Armahda minua, minä olen syntinen ihminen?" Niin monilla meistä on joskus hyvinkin suuria luuloja itsestään ja unelmia suurista maineteoista, joiden avulla ihminen omaa kunniaansa toisten silmissä voisi korottaa. Näiden suurien luulojen ja unelmien ajamina ihminen monesti kuluttaa koko elämänsä ja terveytensä ja kaiken, mitä hänellä on. Näitä unelmia koskaan saavuttamatta. On kuin kangastuksen perässä juokseminen. Se haavekuvana silmiin siintää, mutta aina kun yrität sitä tavoittaa, se siirtyy tuonnemmas ja tuonnemmas. Koskaan et sitä lähemmäksi pääse.

Näin lienee ollut myös Mooseksen suhteen. Ne suuret unelmat, joita hänellä lie nuoruudessaan ollut, olivat näinä maanpakolaisuuden vuosikymmeninä lopullisesti romuttuneet ja Mooseksesta oli tullut pieni ja itsessään riittämätön mies, jo harmaapäävanhus, joka pyytämällä pyytää, että Jumala valitsisi kenet muun tahansa tähän suureen tehtävään. Kuitenkin on niin, että Jumala ei kutsumistaan ja armolahjojaan kadu, ja kun hän on jonkun tehtäväänsä valinnut, niin hän pitää myös valinnastaan kiinni. On Jumalan suurta armoa ja viisautta sekin, että ihminen ei omia avuja tai kyvykkyyttä Jumalan palveluksen työssä tarvitse. Jumala itse varustaa palvelijansa matkalle ja on palvelijansa kanssa kaikissa tilanteissa. "Avaa suusi, niin minä täytän sen sanoilla". Tämän läksyn sai myös Mooses Jumalan kanssa neuvoa käydessään oppia. Ja niin tämä erämaiden lammaspaimen lähtee matkalle Jumalan siunausten saatteleman ja Jumalan antama matkasauva kädessään. ...//

http://www.aretalogia.fi/kristilliset/palavan.html

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
        Maailman menoa
        7
        2763
      2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
        Sinkut
        106
        2611
      3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
        Maailman menoa
        18
        2307
      4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
        Maailman menoa
        48
        1889
      5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
        Järki ja tunteet
        14
        1453
      6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
        Ikävä
        32
        1453
      7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
        Ikävä
        177
        1173
      8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
        Ikävä
        101
        1144
      9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
        Perussuomalaiset
        20
        1073
      10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
        Ikävä
        70
        986
      Aihe