Helsinki-Pietari välillä liikennöivän supernopean Allegro-junan suosio on yllättänyt VR:n.
Omalta kohdaltanikin olen kuullut erittäin paljon lisääntynyttä kiinnostuneisuutta Pietaria kohtaan nopeamman yhteyden tultua mahdolliseksi, etenkin nuorten aikuisten parissa mikä tyytyväisyydellä merkille pantakoon.
Suhtautuminen Venäjään ja venäläisiin on muuttunut hyvinkin paljon positiiviseen suuntaan jo pidemmän ajan yleisestikin.
Omakohtaiset kokemukset naapuristamme ja maasta eivät voikaan olla jättämättä posiitivista kuvaa joka osaltaan vähentää ja lopettaa ennakkoluuloja ja tietämättömyyden aiheuttamia erilaisia pelkotiloja venäläisiä kohtaan.
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/05/01/hs-vr-yllattyi-allegron-suosiosta/20116146/12
Hki-Pietari, Allegro-juna supersuosittu!
9
272
Vastaukset
- Huomaava mies
Nopeehan se on, mutta hinnatkin on nousseet vanhaan siniseen Sibeliukseen ja Repiniin verraten. Ei tosin älyttömyyksiin vaan ehkä ymmärrettävän summan suhteessa parantuneeseen laatuun kaikkinensa.
- Keila-Niemi
Pietari onkin oikea maailmanmetropoli ja vielä yksi niistä hienoimmista. Siellä sitä onkin katselemista ja kokemista.
- Kasvunvaraa
Pietri olisi maailman metropoli, jos se olisi kansainvälisempi. Kuten Pariisi tai Lontoo. Pietarissa asuu lähinnä venäläisiä ja entisiä neuvostoliittolaisia Kaukasukselta yms paikoista. Vähän länsimaalaisia.
- Knoopitska
Kyllä siellä kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia on. Johan suomalaisiakin on toista tuhatta.
- Palkat nousee
60000 suomalaisa asuu Pietarissa, saksalaisia tuplasti enemmän, italialaisia, brittejä, kyllä sinne vielä Suomen työttömät pääsevät töihin.
- kjoojoj
Kunhan viisumit poistuu, voi odotella suomalaisten ryntäystä. Ihan toista koko- ja valinnanvara luokkaa kuin piskuiset Tallinna, Tukholma ja Helsinki.
- Duun Ari
Kyllä minä remusin siellä jo 70-luvulla. Voi piru että oli hauskaa ja HALVALLA!
Duunarikin sai nussia ja ryypätä kerrankin tarpeekseen! - ...
Duun Ari kirjoitti:
Kyllä minä remusin siellä jo 70-luvulla. Voi piru että oli hauskaa ja HALVALLA!
Duunarikin sai nussia ja ryypätä kerrankin tarpeekseen!Ajat muuttuvat. Suomen hinnat on nykyään.
- Itämies
Vuorojahan menee nykyään jo monta päivässä. Mukavaa matkantekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154