Jos tämän olisin tiennyt en olisi koskaan aloittanut …

panii_kissa

Minä aloitin kahvin juomisen 30v elämäni kunniaksi, koska en jaksanut vaivaannuttaa ihmisiä keittää minulle teetä, varsinkaan kun en tykkää teestä.

Kahvi ei ole huumetta, eikä edes päihde, mutta se on piriste ja sen pitäisi olla kiellettyä.
Se on ainakin minun terveydelle haitallista. Siihen tulokseen olen tullut ainakin omissa ”tutkimuksissani”.

No kaikki alkoi kun huomasin että aamuinen pakko-kahvi vie liikaa aikaa.
Plus sen lisäksi huomasin kahvin hinta meinaa ruveta nousemaan :
joulukuussa tarjouksessa 1,99 helmikuussa 2,99 siis 50% (Palkat ei ikinä nouse 50%)

Niinpä päätin lopettaa kahvin, ei se niin vaikeeta voi olla.
Päänsärkyä kesti viikon verran. Eli selkeä vieroitus oire, kuten muistakin myrkyistä tulee.
Ostin niitä energiajuomia helpottamaan pahinta päänsärkyä.

Seuraava viikko menikin ihanasti; Tunsin juoksevani ajan edellä, kun ei tarvi keitellä ja odotella kahvia unenpöpperöisenä. Valoa on tunnelin päässä, minähän selvisin!

Kunnes alkoi sairaalloiset vatsakivut ja ne vaan yltyi päivä päivältä, että mitä tämä nyt on?
Pieni mietintä että mitä olen tehnyt toisin viimeaikoina?
Ääh se kahvin lopettaminenko tämän aiheutti?

Kun ihminen syö niin se vanha ruokahan tulee ulos, koska elimistö on rakennettu siten. Se on luonnollista.
Kahvin juominen taas aiheuttaa paniikki-juoksun veskiin, siis kahvi laittaa elimistön suolen toimimaan vauhdilla.
Ennen kahvin aloittamista jotenkin kaikki oli helpompaa ja luonnollisempaa, ei tällaisia asioita tarvinnut miettiä. Eilinen ruoka ilmoitti tulostaan riittävän ajoissa, eikä siinä ollut mitään panikoimista, että ehtiikö?

Okei siis jos kahvi laittaa suolen toimimaan ja ilman kahvia se ei toimi ollenkaan.
Niin aloin miettiä mahdollisuutta että josko ne kahvin jotkin aineet ovat rikkoneet sen suolen luonnollisen mekanismin, sen kuljettimen, joka kuljettaa sitä eilistä ruokaa eteenpäin/alaspäin/ulospäin.

Tämä ongelman ei ratkea nyt ja tässä, vaan oli pakko keittää kahvia. Ja se auttoi. Ja heti.

Nyt olen tullut siihen johtopäätökseen etten voi olla ilman kahvia vaikka haluisin.

Te jotka harkitsette niin annan vinkin : Älkää aloittako juomaan kahvia.
Se ei ole elämälle tarpeellista eikä hyödyllistä. Vai onko se jopa terveydelle vaarallista?
En tiedä, en uskalla kokeilla toista kertaa. Toivottavasti joku tutkii asian tätä puolta.

Onko kenelläkään asiasta kokemuksia? Nyt olisi hyvä neuvot tarpeen.
Se päänsärky ei ole mitään grapulaan verrattavissa, joten se on helppo kestää.
Mutta tuo maha-särky oli niin kammottavaa, etten kokeile ikinä uudestaan kahvin lopettamista, ennekö saan jonkun pätevän vinkin / kokemuksen mitä tuossa tapahtui? Sillä tasan tarkkaan kaikki muu oli tasan samoin kuin ennenkin.

Rikkoiko kahvi ruuan-kuljettimeni?

16

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panii_kissa

      Pitäisikö kahvia tutkia oikeesti ja ehkä jopa asettaa sille ikäraja?

      Kahvikin on keinotekoinen piristys-aine, joka tuhoo ihmisen normaalin virkeyden, eli kahvi piristää hetkellisesti mutta perus-ihminen väsyy kokoajan enempi ja enempi, ilman kahvia ei voi herätä. Miksei, kun 30 vuotta heräsin ilman kahvia.
      Ja jos tämä kahvin kofeiini tms rikkoo sisäkalujen normaalit toiminnot, niin ehkä se siksi pitäisi kieltää ainakin lapsilta. Ja aikuiset voisivat oikeasti miettiä, onko se kahvin juominen ihan aikuistenoikeesti aikuista?

      Nyt jokaisen nuoren kannattaa miettiä aloittaako juomaan kahvia jos tahtoo pitää itsensä luonnollisesti pirteänä ja suoliston luonnollisesti kunnossa. Sillä kahvia ei voi lopettaa, jos sen aloittaa.

      Miksei kukaan kertonut näistä asioista minulle, nyt olen pakotettu juomaan kahvia lopun ikääni.
      Jos tämän olisin tiennyt en olisi koskaan aloittanut juomaan kahvia.

      Samaa kannattaa myös harkita niiden energiajuomien kanssa.
      Ne on ihan ok grapulaan, mutta janojuomana, hei camoon, niissä on kammo-määrät kofeiinia, joissain jopa enemmän kuin kahvissa. Älkää hyvät lapset tuhotko elimistönne luonnollisia mekanismeja ja kykyä iloita elämän pienistä iloista ihan ilman keino-aineita.

      Kahvin ja energiajuominen ikäraja pitäisi olla n. 100 vuotta.

    • panii_kissa

      Kahvissa on selkeästi samoja piirteitä kuin kielletyissä huumeissakin on.
      1. muut katsoo kieroon kun eikö tuo aikuinen juo kahvia, omituinen.
      2. tyhmä alistuu toisten pilkkaamiseen.
      3. ei voi lopettaa vaikka haluisi.
      4. vieroitusoireet, päänsärky
      5. aiheuttaa keino-pirteyttä, mutta herätessä ja ilman kahvia ihminen on ihan tööttöröö.
      6. asia, tämä suolen toiminta; ilmeisesti kahvin jotkut aine-osat ovat rikkoneet suolen luonnollisen kuljetus-mekanismin, että suoli ei toimi ilman kahvia normaalisesti.

      Kun kylään menee vierailulle niin ilmoittaessani etten juo kahvia, emäntä / isäntä marssii kiukkuisena keittiöön ja aloittaa mielenosoituksellisen kattiloiden paiskomisen ”kun nyt pitää teetä keittää, wää wää”. Tulikuuma vesi kaadetaan kuppiin ja oho kaatui vähän yli. Sitten tee-pussi heitetään ”muuta ei ole, kai tuo kelpaa?” ja ”onko nyt hyvä?”
      Sitten alkaa keskustelu, jossa teenjuojalla ei ole puheoikeutta, eikä sananvaltaa ja kaikilla on niin mukavaa kun juovat kahvia keskenään, eikä kukaan näekään kun teen-juoja menee veskiin, pukee kengät jalkaan ja poistuu ulkopuolisena vähin äänin pahoitellen aiheuttamastaan vaivasta.

      Näin se lapset käy myös huumeiden kanssa, tunnette hyvin nopeesti olevanne ulkopuolisia, jos olette erilaisia.
      Siksi kannattaa harkita kenen pöydässä istuu tai kenen joukoissa pyörit.
      Älkää edes menkö huumeita käyttävien porukoihin. Niillä on sitä omaa öhö-öhö-kivaa, antakaa niiden olla.
      Tupakan polttelijat ovat samaa luokkaa, ne hylkii eritäin selkeästi niitä jotka ei polta.
      Myös alkoholi tekee saman ja siitä sitten kokemusta piisaakin.

      En ikinä ymmärtänyt alkoholin pakko-ryyppäämistä.
      ”Mitä sä juot?” ” Ai miauuu, miten niin?”
      ”No kun on perjantai.” ”ei miauu tahdo juoda aina”
      ”No sun on pakko, muuten ei ole hauskaa.” ”Kyllä miauu voi olla hauska ihan selvänä.”

      Sitten toinen muistelo :
      _kissa keksi kivan harrastuksen, jossa ei tarvinnut (saanut) juoda. Sitä kesti noin pari-kolme vuotta. Elämä oli ihanaa.
      Sitten se loppui ja alkoi ryyppääminen.
      Kerran sitten näin vanhan porukan :
      ”katsokaa _kissa on tuolla”
      ”tule tänne”
      ”Ootsä kännissä ?”
      ”Poltatsä tupakkaakin?”
      ”Vähä sä oot ihana”
      ”Sä olet aina ollu mun paras ystävä”
      ” Mikä sulle tuli kun sä et ryypänny etkä polttanu, kaikki luuli että sä tulit uskoon?”
      _kissa ei saanut puheenvuoroa kun kaikki halusi niin halata ja rutistaa, kun eksynyt lammas oli palannut juopposakkiinsa.

    • panii_kissa

      ”Ootsä kännissä ?”
      ”Poltatsä tupakkaakin?”
      ”Vähä sä oot ihana”
      ”Sä olet aina ollu mun paras ystävä”
      ” Mikä sulle tuli kun sä et ryypänny etkä polttanu, kaikki luuli että sä tulit uskoon?”
      _kissa ei saanut puheenvuoroa kun kaikki halusi niin halata ja rutistaa, kun eksynyt lammas oli palannut juopposakkiinsa.

      Tätä ei tapahdu huumeporukoissa.
      Sieltä ei yksinkertaisesti päästetä pois. Aina on joku oven takana kyselemässä että jos vedettäisiin taas? Vanhojen aikojen kunniaksi, muistatsä kun silloinkin oli niin hahahhaa-hauskaa?
      Se on yksi vaikeimmista asioista huumeista irrottautumisessa.
      Ne vanhat ihanat ajat ja ne kaverit ja muistot ja ”jos sen kunniaksi yhden kerran vielä ”.


      Saanko taas muistella teille, no muistelen kuitenkin.
      Näin vanhan juopottelu-ystäväni. Juteltiin niitä näitä. Sit sekunnin hiljaisuus ja sanoimme yhteen ääneen : mennääks yhdelle? (Tarkoittaa kaljaa). Hän oli muuten se tyttö, joka opetti (lue ”pakotti”) minut juomaan kaljaa, sitä ennen join vain viina-paukkuja. Ja tämä on se tarina joka päättyi siihen kun menin myöhemmin ystäväni kotiin johon sitten tulikin pilviporukkaa ja kun en ottanut pilveä niin jätkä pomppas pystyyn ja rupes kaivaa jotain takataskustaan kuin asetta. Onneksi ystäväni sai huume-hullun rauhoittumaan. Ja sen koommin en ole ystävääni nähnyt. ( Tuo asia on jo puitu jossain laatikossa)


      Näistä keino-aineista = päihteistä on vaikea irrottautua, koska niihin liittyy paljon hyviä ja hauskoja muistoja. Jo se että vanhan ystävän näkeminen aiheuttaa yhtäaikaisen ahaa-väläyksen ja muistelun että kun silloin nuorena oli niin kivaa kun ... ja muistatsä.. ja mennääs ottaa yhdet, olkoonkin kalja sallittua, mutta koukussa siihen on siltikin. Ellei irrota itseensä siitä 110%.sti.

      Se paha ongelma onki se kun niistä ja näistä aineista ei pääse eroon. Kun elimistö niitä vaatii lisää, vaikka ihminen itse olisi jo saanut tarpeekseen sekoilemisesta kännissä tai huumeissa. Vanha ihminen päihteessä on maailman naurettavin asia. Niin lasten juttuja.

      Kaikissa päihteissä on se ominaisuus kun elämä ilman päihdettä ei tunnu elämältä vaan ihminen kokoajan odottaa että pääsee vetää ainettaan. Elämä kulkee päivät siten että vaan miettii koska pääsee ja koska saa rahaa / tilin ja koska alko mene kiinni. Ajatelkaapa, että Suomen virallinen radiokanava = Radio Suomi niin oikein ilmoittaa ihan virallisesti alkoholikauppojen aukioloista. Ehkä se ilmoittaa mistä saa design-huumetta sitten kun huumeet laillistetaan. ( pakko taas vähän v*ttuilla YLE.lle, kun eivät muuttaneet uutistaan design-huumeista)

    • kelkkaka

      Toivottavasti tää kirjoitusterapia toimii sulle.

      • panii_kissa

        Vai on sulla aikaa kirjoitella täällä.
        Eikö huumebisnes-kauppa käy?
        Eikö ole asiakkaita?
        buahhahhahahahhahahaaaaa

        Terveet ihmiset hoi ja naapurit kaikissa kerrostaloissa ilmoittakaa vaan www.poliisi.fi jos naapurissa haisee pilvi, marihuana tai cannabis. Se haisee kamalalle, kun ne polttaa sitä. Terveen ihmisen silmät kirvelee siitä hajusta. Se on sellainen kitkerämpi kuin tupakan haju. Minulle tulee oksennus siitä hajusta.
        Sitten sen näkee siitä että asunnossa lappaa ihmisiä jotka ei osaa pestä vaatteitaan ja kulkee kesälläkin talvivaatteissa sekä villapipo ja huppu päässä, ettei jokapaikassa olevat kamerat löytäisi heitä, muttei ne ole tietoisia että niitä kameroita on myös lattialla, kuvaa niiden alaspäin painetut naamat. buahhahhahahahhahahaaaaa

        HuumePoliiseilla voisi olla omakin sivu, mutta en tiedä sitä, jossain siitä oli maininta, mutta en ole varma sen oikeellisuudesta.
        Ja on turha pelätä / luulla että sinne kirjoitettaisiin vääriä ilmiantoja, sekin on rikollista ja poliiseilla on siihen konstinsa.
        Minä vielä etsin sen keinon miten pääsen suoraan HuPo.n pikkuapulaiseksi. Heti kun saan ensimmäisen rikollisen kiinni.
        No jos ihan varma on niin 112 saa kuulemma soittaa, minä kyllä soittaisin sinne vain jos henkeni / terveyteni olisi vaarassa.


    • panii_kissa

      NYT MEINAAN VASTUSTETAAN HUUMEITA JOUKOLLA! !

    • Pajatso palaa

      Olipa sairasta :))

      Ruuan kuljetin kahvissa...

      En ole ikinä tuntenut mitään tuollaista. Tyytyväinen omaan mielenterveyteeni :))

      Kahvin lisäksi kaakaota ollaan kielletty useita kertoja euroopassa.

      Samoin minttuja ja monia muita yrttejä. Inkvisition aikaan poltettiin jos löytyi tiettyjä yrttejä.

      • panii_kissa

        Kyllä kuules kahvi laittaa suolistoon vauhtia.
        Monet tytöt käyttää kaikenmaailman ulostuslääkkeitä laihduttamiseen, mutta niistä monesti on varoitettu, ettei saa… sen enempää oikeen sanomatta miksi.

        Käytännöllisesti katsoen kaikki keinotekoinen on jollain tavalla epäterveellistä elimistölle.
        Luin kirjasta että esim margariini on vaarallisempaa kuin voi, koska se valmistetaan keinotekoisesti tms
        Ja kuivakahvi on vaarallisempaa kuin oikea kahvi, koska sitä prosessoidaan, ties miten ja millaisilla kemikaaleilla, että olisi erittäin epäterveellistä vetää jatkuvasti kuivakahvia eli pikakahvia, mutta tuskinpa kuivakahvi silloin tällöin retkellä mitään.

        Mutta nyt näiden uusien kokeilujen valossa kun yritin lopettaa kahvin niin eipä onnistunut koska maha tuli käsittämättömän kipeeksi niin kuin juurikin kyljistä, joissa suolisto ilmeisesti tekee mutkansa.
        Joten siitä tulin päätelmääni, että kahvi ei ole ollenkaan niin vaaraton aine kuin on väitetty.
        Ja tuli mieleeni koko kahvista kaikki oppimani, että hei haloo kannattaako sitä ihan oikeesti juoda kun ei ole pakko?
        Mikä ihmisiä vaivaa, että kahvin juominen tekee aikuiseksi niinkö?

        Eli ne jotka ei ole sitä aloittanut juomaan kannattaa harkita tarkkaan mitä järkeä siinä olisi, kun et sitten voi sitä lopettaa. Sitäpaitsi muistuipa mieleeni että eräs jo edesmennyt henkilö sanoikin minulle että jos rupeet juomaa kahvia, niin muista ettet pääse siitä enää eroon ikinä. Hemmetti se tiesi paremmin j kuin ilmeisesti tiesikään tietävän.
        Kaikki vaan puhuu että siihen jää koukkuun, muttei kukaan kerro miten. Tollanen yksi päänsärky on lastenpäänsärkyä siihen mahakipuun verrattuna, joka dadam, ei ole palannut sen jälkeen kun aloitin uudestaan sen kahden viikon tauon jälkeen.

        Ja siinä on sitten minun omakohtaiset kokemukset.
        Jotka kaiken hyvän lisäksi muistuttaa kaikessa pöllöydessään myös huumeita. Ei niitäkään voi lopettaa vaikka ihan itse tahtoisi, ja pilkataan ei-kahvinjuojia lapsellisiksi, eikä olla kaa.

        Pajatso: Ruuan kuljetin kahvissa...
        _kissa : no on sillä hienokin nimi : laksatiivinen vaikutus, eli suomeksi ne tekee ripulia. Aivan samoin on valkosipulissa ja myös punajuuressa ominaisuuksia jotka laittaa ruokaan vauhtia, ei välttämättä ripulia, kuten risiiniöljyssä.
        Tahdon sanoa sinulle että olisi helpompi keskustella aikuisten kanssa, jos ne oikeesti tietäisi jotain, mielestäni ruuan kuljetin oli tosi kivasti keksitty sana, ja helpompi lastenkin ymmärtää, kuin joku laksatiivinen vaikuttaja aine.
        Sitäpaitsi tämä on asia josta minä en ole ikinä kuullut puhuttavan, muuta kuin että ei röökiä ehdi sytyttää kun pitää juosta.
        Ja kyläillessä isolla porukalla aamukahvinpöydästä tulee koko porukalle saman aikainen kiire samaan paikkaan. Sekin on koettu ongelmaksi, kun tappelevat siitä yhdestä pöntöstä.

        No mutta eihän näitä ole pakko uskoa, jokainen uskoo mieltymystensä mukaisesti.
        Tulin vaan itse tähän johtopäätökseen.

        Ja mikä siinä on niin sairasta sinulle jos minä vaihdan ajatuksia jonkun kanssa? Mene sinä vaan myymään niitä huumeitasi ja jätä minun sairaat mielipide-laatikkoni ihan rauhaan. Kun sinä kerta vihaat minun mielipiteitäni niin miksi luet minua? Jotenkin sairasta kiduttaa itseensä.
        Jos minä vihaisin sinun mielipiteitäsi yhtä paljon, niin en tulisi sinun laatikoillesi.
        Vai olenko käynyt ruikkimassa laatikoillasi?
        Olenko??
        Jotain tasoa pidän kuitenkin itselläni, etten viitsi huumediilereiden kanssa olla tekemisissä.
        Hei hei. En jää kaipaamaan sinua.


      • eihajuakaan

        Tomaattikin oli kielletty, kunnes todistettiin, että se ei ole myrkyllinen.

        (No kannattaako keittää tomaattikeittoa kuparikattilassa?)


      • panii_kissa
        eihajuakaan kirjoitti:

        Tomaattikin oli kielletty, kunnes todistettiin, että se ei ole myrkyllinen.

        (No kannattaako keittää tomaattikeittoa kuparikattilassa?)

        Hei hei. En jää kaipaamaan sinuakaan.
        Apinat pois selästäni!
        Varsinkin röökiä vetelevä apina


    • eihajuakaan

      "Kahvi ei ole huumetta, eikä edes päihde, mutta se on piriste"

      Oksymoroni. (Ei, oksymoroni ei tarkoita typerää härkää, vaan ristiriitaista väitettä.) Piristeet on päihteitä. Kofeiini on maailman yleisimmin käytetty päihde. Huumeen ja päihteen ero on lainsäädännössä. Kaikki huumeet on päihteitä, mutta kaikkia päihteitä ei olla luokiteltu huumeiksi lakikirjassa.

      "ja sen pitäisi olla kiellettyä.
      Se on ainakin minun terveydelle haitallista."

      Kieltolaki ei ole koskaan toiminut ja kahvihan on ollut kiellettyä jopa Euroopassa.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Coffee#Prohibition

      Mutta tämä lause kertookin aika hyvin näistä mitä olet muutoin kirjoitellut: Sinä et ymmärrä jonkun asian päälle, joten haluat kieltää sen muiltakin. Arthur Schopenhauerin kommentti "jokainen ottaa oman näkemyksensä rajoitukset ja kuvittelee niiden olevan koko maailman rajoituksia" pätee tähän erittäin hyvin. Monille kahvi ei tuota ongelmia. Itse olin kahviriippuvainen monen monta vuotta ilman, että edes tajusin olevani kahviriippuvainen.

      Olen kuitenkin käynyt tuon saman läpi mitä sinäkin. Ei kahvi enää sopinu, koska toimistotyöntekijänä sitä tuli kitattua mukitolkulla joka ikinen päivä ja aamusin ei sängystä meinannu päästä ylös ilman kahvia. Lopetin ja aika helvettiä se oli muutaman päivän. Päänsärkyä ja ummetusta ilmeni, mutta myös hermostuneisuutta sun muuta. Mut tästäkin alkaa olemaan jo useampi vuos (okei, oisko jotain kaks vuotta) joten enää ei tule minkäännäköisiä kompuroita tuon suhteen. Joskus kumminkin hyvän ruuan jälkeen juon espresson, mutta ei sekään nyt ihan joka kuukausittaista ole.

      Turha sitä kieltää on, mutta kyllä se on hyvä varotella, että liika on liikaa. Ei viekkarit niin hirveen mukavalta tunnu. Todellakin; monta kertaa kaameempi oli kofeiinin lopettaminen, ku esimerkiksi kannabiksen lopettaminen. Kannabiksen lopettaminen ei tuntunu juuri missään, vaikka sitäkin tuli poltettua yli vuoskymmen päivittäin. Tosin sillä erolla, että aina välillä sitä jäi päivä pari välistä, kun taas kahvinkittaamisessa ei voinu olla yhtä ainotta päivää ilman kahvinistin lempihuumetta.

      "Pitäisikö kahvia tutkia oikeesti ja ehkä jopa asettaa sille ikäraja?"

      Ei välttämättä kahviin sinällään, mutta energiajuomiin olisi hyvä asettaa ikäraja. Nämä urbaanit nuorille suunnatut huumeet menee eniten kaupaks täysikäsille nuorille, mutta liian moni alaikäinen kittaa näitä.

      "nyt olen pakotettu juomaan kahvia lopun ikääni."

      Et ole. Heti ku kasvatat selkärangan, ni pääset eroon kahvista. Minä lopetin homman ns. "cold turkey". Koita esim vähentämällä kahvia pikkuhiljaa, niin varmasti sujuu kivuttomammin mitä minun kahvinlopettamiseni.

      "Ne on ihan ok grapulaan"

      Amfetamiiniviiva toimii myös krapulaan. Sama vaikutus, piriste sekin. Mikä ero on Sakke Sekakäyttäjällä joka vetää amfetamiinia krapulaansa ja sinulla, joka vedät energiajuomaa krapulaan? Niin, se, että Saken käyttämä amfetamiini on laitonta, mutta muuta periaatteellista eroa niillä ei ole. Mitä eroa on sillä alkoholistilla, joka ottaa krapularyypyn ja sinulla? Niin se, että alkoholisti ei ole kaltaisesi sekakäyttäjä, joka korjaa pahaa oloa toisilla päihteillä.

      "Kun kylään menee vierailulle niin ilmoittaessani etten juo kahvia, "

      No onpa sulla kaveripiiri. Onko nää niitä samoja jotka tehtailee rikoksia huumepäissään?

      "Näin se lapset käy myös huumeiden kanssa, tunnette hyvin nopeesti olevanne ulkopuolisia, jos olette erilaisia."

      Väärin. Ne piirit missä minä olen pyörinyt on päihteidenkäytön kanssa paljon fiksumpia kun ne piirit missä alkoholia kitataan. Alkoholinkittaajat ku haluaa saada vähemmän juovat juomaan vähintään yhtä paljon. (Siis Suomessa.) Muiden päihteiden kanssa homma menee täysin eri. Kukaan ei pakota ketään polttamaan tai nokittelemaan, tai käyttämään mitään huumetta, vaan homma on aina vapaaehtoista ja omaan tahtiin kaikki käyttää. Saattaa joku joskus kolapäissään innostua tyrkyttämään sitä peiliä toiselle turhan usein, mutta ei kyse ole siitä, että sitä kolaa on pakko ryystää, vaan kohteliaisuudesta laittaa peiliä eteenpäin, eikä ota huomioon, ettei toinen pysy perässä. Mut ei silloinkaan ole pakko ryystää, vaan sen kun laittaa peilin vaan eteenpäin tai pöydälle.

      "Älkää edes menkö huumeita käyttävien porukoihin. Niillä on sitä omaa öhö-öhö-kivaa, antakaa niiden olla."

      Mistäs sinä sen tiedät? Kerran kuullu joltain subjektiivisen tarinan, jota on paisuteltu ja nyt sitten tiedät niistä porukoista kaiken?

      • eihajuakaan

        "Tupakan polttelijat ovat samaa luokkaa, ne hylkii eritäin selkeästi niitä jotka ei polta."

        Ehei. Ne on ne entiset tupakoitsijat jotka on sitä rasittavinta ihmissaastaa. Henkilö, joka on joskus tupakoinut mutta nykyään on tupakoimaton, minulla ei ole mitään sellaista tyyppiä vastaan. Mutta henkilöt, jotka ottaa "entinen tupakoitsija" arvonimen on niitä jotka tulee sieltä bussipysäkin katoksen alta viereen kylkeen kiinni köhimään kun minä seison tihkusateessa, ettei savu mene sinne katokseen pyörimään. Ja muistaa kertoa kuinka sitä ennen poltti ja nykyään ei polta ja paras päätös ikinä ja muuta höpinää. Niin, voi se olla niin, mutta minä nyt satun tykkäämään tupakasta jopa niin paljon, että mieluummin poltan tihkusateessa ku seison tupakoimatta katoksessa, joten mikä pakko sun on tulla siihen viereen köhimään ja pilaamaan mun tupakointinautinnon?

        "Myös alkoholi tekee saman ja siitä sitten kokemusta piisaakin."

        Taitaa nyt kumminkin olla ihan oikeasti se ainoa mistä sulla sitä kokemusta piisaa? Ne sun huumeita käyttävät "kaverit" taitaa olla mielikuvituksen tuotetta, eikö?

        "_kissa ei saanut puheenvuoroa kun kaikki halusi niin halata ja rutistaa, kun eksynyt lammas oli palannut juopposakkiinsa."

        Oikeesti sun kaveripiiris kuulostaa häiriintyneeltä. Mä en oo koskaan törmänny kehenkään tupakoitsijaan joka on iloinen kun lakkoa yrittäny repsahtaa.

        "Tätä ei tapahdu huumeporukoissa.
        Sieltä ei yksinkertaisesti päästetä pois. Aina on joku oven takana kyselemässä että jos vedettäisiin taas?"

        Tää on sitä sun häiriintynyttä kaveriporukkaa? Jokaisessa maassa missä olen asunut, jokaisessa huumeidenkäyttöryhmässä missä olen ollut homma perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos joku haluaa lopettaa käytön, niin häntä tuetaan päätöksessä. Koitetaan vähän olla siivommin hänen seurassaan ja muistetaan olla tarjoomatta. Jos muistetaan, mutta jos vahingossa tarjoo ja hän sanoo, että ei ku on lopettelemassa, niin "anteeksi" ei ole outo sana siinä tilanteessa. Mut mä en hengailekkaan missään nilkkiporukoissa.

        Sulla oli skidejäkin? Eikö olis parempi vaihtaa ystäväpiiriä niistä rötöstelijäpiireistä ihan sun skidienkin vuoksi?

        "menin myöhemmin ystäväni kotiin johon sitten tulikin pilviporukkaa ja kun en ottanut pilveä niin jätkä pomppas pystyyn ja rupes kaivaa jotain takataskustaan kuin asetta."

        En oo koskaan törmänny tämmöseen, muutoin kuin näiden valistajapeelojen teksteissä. Oikeesti, joko sulla on todella vilkas mielikuvitus tai sit sun kaveripiiri on oikeesti jotain pohjasakkaa. Semmosta, että minunlainen kermaperse ei viitti ees vilkasta sun kaveripiiriäs päin.

        "Kaikissa päihteissä on se ominaisuus kun elämä ilman päihdettä ei tunnu elämältä vaan ihminen kokoajan odottaa että pääsee vetää ainettaan."

        Mun elämä on ihan balanssissa, joten ei mulla oo koskaan ollu tollasta eskapistista fiilistä. Mulle huumeet on ollu ihan vaa hauskanpitoa ja niitä odotetaan sen verran mitä sitä joskus skidinä odotti karkkipäivää, seuraavia peliharjoituksia tai suosikkiTVsarjan seuraavaa jaksoa. Ei se sen kummallisempaa ole. Jos TV sarja jäi näkemättä, ku oli kiireellisempää tekemistä, ni mikäs siinä. Ens kerralla sitten.


      • panii_kissa

        Jätän tällä kertaa kommentoimatta sinun minun henkilööni kohdistamat useat solvaukset, sillä aikani on vähissä

        Mielestäni kahvi ei ole päihde, koska se ei päihdytä, vaan piriste, koska se piristää.
        Ja huume se ei ole koska se on sallittu aine, vaikka moni niin puhuukin ilmeisemmin tarkoittaen sen huumeenkaltaisia oireita.

        1. Sinä : Sinä et ymmärrä jonkun asian päälle, joten haluat kieltää sen muiltakin.
        Aha, siis kun kirjoitin : sen(=kahvin) pitäisi olla kiellettyä. Se on ainakin minun terveydelle haitallista. Siihen tulokseen olen tullut ainakin omissa ”tutkimuksissani”.
        Ja myöhemmin kirjoitin :
        Te jotka harkitsette niin annan vinkin : Älkää aloittako juomaan kahvia.
        Se ei ole elämälle tarpeellista eikä hyödyllistä. Vai onko se jopa terveydelle vaarallista?

        Etkö yritäkään ymmärtää kokonaista ajatuskulkua, sillä toiveeni lähinnä olisi että jokainen ajatteleva ei-kahvia-juova ihminen miettisi kaksi kertaa ennenkö aloittaa juomaan tuota elimistön tuhoavaa kamaa. Eikä kahvi tee ihmistä yhtään sen aikuisemmaksi. Ja se on pahaa.
        Jokainen järkevä ihminen voi asettaa itse itselleen kieltolain, kannattaa oikeesti harkita, miksi kahvia pitäisi juoda.
        Minä en ole sanonut että kahvi pitäisi kieltää, mutta esim nytkin monet aikuiset kieltää lapsiltaan kahvin, hyvä niin.
        Eikä sitä tarvi aloittaa enää kenenkään, älkää olko hulluja! Saan kai varottaa ihmisiä?

        2. Kahvin lopettaminen onnistui ihan hyvin, kiitos selkärankani, mutta vatsasärky, joka siitä tuli johtuen ilmeisimmin normaalin jo syödyn ruuan kykenemättömyydestä edetä suolistossa normaalisesti. Joten kahvittomuus teki kivusta sietämätöntä. Eikä se kahvi ole edes hyvää, maistuu ehkä kitkerälle kuravedelle.

        3. Kirjoitit : Kannabiksen lopettaminen ei tuntunu juuri missään, vaikka sitäkin tuli poltettua yli vuoskymmen päivittäin.
        _kissa :huomaan selkeästi että et ole koukussa aineeseen. Toistan: tuli poltettua yli vuoskymmen päivittäin. Triplaan : päivittäin ( Teininä aloitettuna se meni muutaman vuoden satunnaisesti ja sen jälkeen yli 10-vuotta päivittäin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9071291/#comment-44334131 )
        Juu, on se hyvä ettet tiedä olevasi koukussa. Etkä varmaan tarvi sitä enää koskaan, vaan poltat vaan ihan huvikseen silloin tällöin. Huumeissa on niin helppo olla.
        Huomaatko miten kiltti _kissa olen kun laitan sinulle linkin, josta voit tarkistaa, eli en vaan räkäse, kuten eräät.

        4. malliesimerkki sinun jatkuvista väärin ymmärryksistäsi:
        Minä kirjoitin : Niinpä päätin lopettaa kahvin, …..Ostin niitä energiajuomia helpottamaan pahinta päänsärkyä.
        Sinä kysyt : Mikä ero on Sekakäyttäjällä joka vetää amfetamiinia krapulaansa ja sinulla, joka vedät energiajuomaa krapulaan?
        vastaan : en tiedä, vedin energiajuomia kahvin vieroitusoireisiin, koska olen kuullut että energiajuomissa on kofeiinia.

        5. toinen malliesimerkki sinun jatkuvista väärin ymmärryksistäsi:
        Mitä eroa on sillä alkoholistilla, joka ottaa krapularyypyn ja sinulla? Niin se, että alkoholisti ei ole kaltaisesi sekakäyttäjä, joka korjaa pahaa oloa toisilla päihteillä.
        _kissa : en korjaa pahaa oloa toisilla päihteillä, en pysty edes kahviin krapulassa, tarkoittanet ilmeisesti itseäsi: Amfetamiiniviiva toimii myös krapulaan. ( Niin sinua. )

        6. Kirjoitin : Kun kylään menee vierailulle niin ilmoittaessani etten juo kahvia, emäntä / isäntä marssii kiukkuisena keittiöön ja aloittaa mielenosoituksellisen kattiloiden paiskomisen.
        Sinä : No onpa sulla kaveripiiri. Onko nää niitä samoja jotka tehtailee rikoksia huumepäissään?
        Minä: minulla on myös sukulaisia, uuu, erikoista. Rikolliset eivät juo kahvia.

        7. Arthur Schopenhauerin : "jokainen luulee oman näkemyksensä olevan koko maailma"
        Kuten sinä: mallia omista kirjoituksistasi:
        a) Väärin. Ne piirit missä minä olen pyörinyt
        b) homma menee täysin eri. Kukaan ei pakota ketään polttamaan
        c) En oo koskaan törmänny tämmöseen
        d) Mä en oo koskaan törmänny kehenkään
        e) Mun elämä on ihan balanssissa
        f) Jokaisessa maassa missä olen asunut,
        g) Mulle huumeet on ollu ihan vaa hauskanpitoa Kuten mallia: Teininä aloitettuna se meni muutaman vuoden satunnaisesti ja sen jälkeen yli 10-vuotta päivittäin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9071291/#comment-44334131


        Luuletko tosiaan, että sinun maailmasi näkemyksen mukaan Suomessa tehdään lainmuutos että kaikki huumeet laillistetaan, jopa lapsille Sinun Tyyliisi:
        tekisin alaikäisille trokaamisesta ihan käytännössäkin laillista, eikä pelkästään paperilla.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9521843/#comment-49325709


    • panii_kissa

      Nämä sinun useimmat tekstisi ovat ihan pelkkää väärinymmärtämistä, joko tahallista kiusaamistani tai huumeiden käytöstäsi johtuvaa tyhmyyttä. Mikä myös liittyy aiheeseen huumeiden vaikutus vuosienkin lopettamisen jälkeen.

      Mutta yritän taas korjata muutaman, vaikka siitä tuskin on yhtään mitään hyötyä, huumehörhö on aina huumehörhö.

      Minä: "Tupakan polttelijat ovat samaa luokkaa, ne hylkii eritäin selkeästi niitä jotka ei polta."
      Sinä ja vuodatuksesi : Ehei. Ne on ne entiset tupakoitsijat jotka on sitä rasittavinta ihmissaastaa…. jne
      _kissa : tuolla vuodatuksellasi ei ole mitään tekemistä minun lauseeni kanssa.
      Vaan varoitin kuviosta miten lapsi oppii helposti, että jos ei polta tupakkapaikalla niin muut syrjii ja lähtee pois pikkuhiljaa. Olen sen kuullut, nähnyt ja kokenut, en minäkään saanut jutella poikkeavien kanssa, joita yritettiin ko tavalla alistaa jengin sääntöihin, eli polttaa röökiä tms. Tupakkaa myös opetettiin useille rakastuneille tyyliin, rupee vetää röökii niin sitten sun on helpompi mennä juttelee ”hänen” luo kun pummaat siltä röökiä. Ja pahin tapaus oli kun ystäväni melkein sai surmansa tupakoimattomuuttaan.
      Näitä on paljon, ja lähes jokaisen lapsen tupakan aloittamisen syy on jotain ihan kamalaa. Kerrankin kuulin kun pojat opetti yhtä, joka oksensi ihan simona ja toiset sanoi vaan että vedä vaan lisää kyllä se siitä, kuulen vieläkin ne äänet korvissani. Itsekin kyllä oksensin aloittaessani. Siispä ei voi kuin ihmetellä että mihin se 16v tarvii sitä oksettavaa p*skaa? Korjatkaa joku jos ikäraja on noussut, oletan sen olevan 16v.
      Miten tämä liittyy tupakan polttoosi bussipysäkillä ? Miten monta viivaa?

      Useimmat kommenttisi on minun henkilöni solvaamista, vaikka syytät minua sinun henkilösi kohdistamaa kommentointia huumeiden sekoittamista ajatuskuvioistasi :
      - Ne sun huumeita käyttävät "kaverit" taitaa olla mielikuvituksen tuotetta, eikö?
      - Oikeesti sun kaveripiiris kuulostaa häiriintyneeltä.
      - Tää on sitä sun häiriintynyttä kaveriporukkaa?
      - Oikeesti, joko sulla on todella vilkas mielikuvitus tai sit sun kaveripiiri on oikeesti jotain pohjasakkaa.

      Tiedoksesi : Kun solvaat minun kavereitani, niin solvaat minua. Myöskin jos solvaat ihmisen vaatteita tai asuntoa ym niin se on henkilökohtaista solvaamista. Myös jos solvaat minun ajatusteni tuottamaa tekstiä niin solvaat henkilöäni, koska aivoni ovat osa minua. Ja pyysin sinun etsiä kuka aloitti, sillä mielestäni se en ollut minä. Tässä yksi ensimmäisistäni, jota en edes ymmärtänyt, ilmeisesti netti-slangia
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9489791/#comment-46915127.
      Täällä ei muuta ole tehtykään kuin haukuttu minun henkilöäni, kovin harva on ylipäätään puuttunut siihen mitä kirjoitan vaan aina vain haukuttu vain minut. Yleensä trolliksi, hohoijjaa

      Ja vielä se että tahallaan puhun passiivissa ja ympäripyöreästi, koska en aina puhu juuri itsestäni vaan myös tapauksista, joita kuulen, luen, näen TV, ym

      Miten monta viivaa tähän tarvitaan? :

      Mä en oo koskaan törmänny kehenkään tupakoitsijaan joka on iloinen kun lakkoa yrittäny repsahtaa.
      Jokaisessa maassa missä olen asunut, jokaisessa huumeidenkäyttöryhmässä missä olen ollut homma perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos joku haluaa lopettaa käytön, niin häntä tuetaan päätöksessä. Koitetaan vähän olla siivommin hänen seurassaan ja muistetaan olla tarjoomatta. Jos muistetaan, mutta jos vahingossa tarjoo ja hän sanoo, että ei ku on lopettelemassa, niin "anteeksi" ei ole outo sana siinä tilanteessa.
      _kissa: eiköhän tällaisille haaveille naura kaalimaan harakatkin. Miten monta viivaa pitää vetää että tuollaisen maailman saa kokea?

      Sinä : Sulla oli skidejäkin? Eikö olis parempi vaihtaa ystäväpiiriä niistä rötöstelijäpiireistä ihan sun skidienkin vuoksi?
      Jospa _kissakin vähän olettaa sinusta: Olen lopettanut ko jengeissä pyörimiseni jo ennen syntymääsi. Jos olisit lukenut, niin tietäisit : Ja myöhemmin poistuttuani niistä kuvioista sain kuulla että kaikki ne lähimmät ystäväni olivat kuolleet jo 80-luvun lopulla. http://keskustelu.suomi24.fi/node/9491805/#comment-47115393
      Saat ihan vapaasti lukea ja nauttia : http://keskustelu.suomi24.fi/node/9491805

      Ja oletukseesi skideistäni : Mun vanhemman skidin skidi on 15v ja hänkään tuskin pitäisi että häntä kutsuttaisiin skidiksi.
      Joten taas omituinen olettamus. Miksi muuten sinun pitää kokoajan olettaa jotain minun henkilöstäni, eikö minulta tule tarpeeksi kirjoitettua tekstiä huumeista, jota voisit kommentoida?

      • eihajuakaan

        "Mielestäni kahvi ei ole päihde, koska se ei päihdytä, vaan piriste, koska se piristää."

        Käyttäytyy elimistössä amfetamiinin tavoin, mutta miedommin. Aivan totta, se piristää. Piristeitä ne molemmat ovat. Toinen vain toista voimakkaampi. Se ei ole mielipidekysymys. "Onko jäätelö hyvää?" on mielipidekysymys. "Mikä on tämä molekyyli?" ei ole mielipidekysymys.

        "Aha, siis kun kirjoitin : sen(=kahvin) pitäisi olla kiellettyä." versus "Minä en ole sanonut että kahvi pitäisi kieltää,"

        Tuuliviiri vallaton, mun sydämeni on...

        "toiveeni lähinnä olisi että jokainen ajatteleva ei-kahvia-juova ihminen miettisi kaksi kertaa ennenkö aloittaa juomaan tuota elimistön tuhoavaa kamaa."

        Juu, eipä kahvi sinällään mikään apuväline ole. Mikäli ei käytä kahvia, pieni määrä voi tarvittaessa parantaa suoritusta, mutta jatkuva käyttö on vain vieroitusoireiden loitollapitämistä. Kuten amfetamiininkin kanssa.

        "Ja se on pahaa."

        Makuasioista on turha kiistellä. Minä rakastan kahvin makua.

        "vatsasärky, joka siitä tuli johtuen ilmeisimmin normaalin jo syödyn ruuan kykenemättömyydestä edetä suolistossa normaalisesti. Joten kahvittomuus teki kivusta sietämätöntä."

        Menee ohi, kun vaan jatkaa lakkoa. Selkärankaa se vaan vaatii.

        "Juu, on se hyvä ettet tiedä olevasi koukussa. Etkä varmaan tarvi sitä enää koskaan, vaan poltat vaan ihan huvikseen silloin tällöin."

        Viimeisen jointtini tumppasin siinä yhden aikaan yöllä, 1.1.2010. Miksi sinulla on tarve keksiä minulle huumeidenkäyttöä, vaikka olen toistuvasti sanonut, etten käytä?

        "malliesimerkki sinun jatkuvista väärin ymmärryksistäsi:
        Minä kirjoitin : Niinpä päätin lopettaa kahvin,"

        Huoh... Kirjoitit: "Ne (energiajuomat) on ihan ok grapulaan". Krapulalla tarkoitetaan alkoholista johtuvia vieroitusoireita. Mikäli vaihtelet termejä mielesi mukaan, ei keskustelusta tule mitään.

        "tarkoittanet ilmeisesti itseäsi: Amfetamiiniviiva toimii myös krapulaan."

        Olen toki nuorempana nokittanu vikat lainit heräillessä ja huomannut tuon.

        "Rikolliset eivät juo kahvia."

        Mikä ihmeen kommentti tämä nyt on?

        "Luuletko tosiaan, että sinun maailmasi näkemyksen mukaan Suomessa tehdään lainmuutos että kaikki huumeet laillistetaan, jopa lapsille Sinun Tyyliisi:
        tekisin alaikäisille trokaamisesta ihan käytännössäkin laillista, eikä pelkästään paperilla."

        Jos valehtelet, niin jätä se linkki pois, koska muutoin tekstin voi tarkistaa. Nyt kirkkain silmin valehtelet minun suosivan lapsille trokaamista, vaikka kirjoitin:

        "olen sitä mieltä, että lapsille ei pitäisi mitään päihteitä jakaa. Kunnon sanktiot niille, jotka alaikäisille välittää. Nykyään se on valitettavasti käytännössä laillista jakaa viinaa lapsille, kun ei sitä valvota ja jos sattuu kiinni jäämään jostain kumman syystä, niin alkoholin tai tupakan välittämisestä ei tule kuin pienet sakot."

        Miksi valehtelet?

        "Mutta yritän taas korjata muutaman, vaikka siitä tuskin on yhtään mitään hyötyä, huumehörhö on aina huumehörhö."

        Ja just ku olit saanu korjattua pahimmat ad hominemit pois, ni sit tulee tämmönen.

        "Vaan varoitin kuviosta miten lapsi oppii helposti, että jos ei polta tupakkapaikalla niin muut syrjii ja lähtee pois pikkuhiljaa."

        Puhuit kyllä aikuisista, mutta joo, lapsista puhuttaessa jengipaine vaikuttaa voimakkaasti.

        "Useimmat kommenttisi on minun henkilöni solvaamista,"

        Yrittääkö pata nyt kertoa kattilalle jotain? Nuo esimerkit ovat päätelmiä sinun kirjoituksista, eikä suoria huumehörhöloukkauksia, mitä sinä viljelet. Ja toi miten kirjotat noista sun kavereistas, niin ei se nyt kuulosta miltään normaalilta menolta. Ei ihme, että sulla on noin vääristynyt kuva huumeista, kun kerran tommosissa porukoissa pyörit.

        "Kun solvaat minun kavereitani, niin solvaat minua."

        Okei, okei, hyväksytään. Pyydän anteeksi. Se tyyppi joka rupes kaivaa keklua taskusta ku et ottanu spliffistä blosseja on varmasti tosi tasapainonen ja mukava tyyppi. Pyydän anteeksi, että pidän ihmistä psykoottisena, jos hän on valmis puukottamaan toisen jos toinen ei polta kannabista.

        "Myös jos solvaat minun ajatusteni tuottamaa tekstiä niin solvaat henkilöäni,"

        Ei keskustelun säännöt ny ihan noin mene.

        "eiköhän tällaisille haaveille naura kaalimaan harakatkin."

        Argumentum ad lapidem. Eli "puhu pukille" -argumentti. Ennakkoluulosi estävät sinua näkemästä, että suurin osa huumeidenkäyttäjistä on ihan tavallisia ihmisiä ja vain pieni (mutta kuuluva) osa on niitä huumehörhöjä, joiden stereotypian käsität normaalina tilanteena.

        "Miksi muuten sinun pitää kokoajan olettaa jotain minun henkilöstäni,"

        En tiennyt ikääsi, enkä skidiesi ikää. Onko tuo nyt oikeasti niin suuri ongelma? Miksi muuten oletat jotain epämääräistä minusta koko ajan, vaikka olen suoraan sanonut miten asiat oikeasti ovat elämässäni?

        "eikö minulta tule tarpeeksi kirjoitettua tekstiä huumeista, jota voisit kommentoida?"

        Valitettavasti ei. Kirjoittelet turhan paljon solvauksia ja välissä on hieman asiaa.


    • Hmmph..

      Latotin kahvin juomisen 8 vuotiaana en muista miten se kahvin juominen meni silloin
      Nytkun juonu vuosia ei pääse sänkystä ylös jos ei saa kahvia paria kuppia aamulla..

      Juon aamu kahvit, päiväl 2-3 kuppia illalla viel kupilisen vaikka kahvia saisi juoda 1-3 kuppia päivässä..
      Päänsärky alkaa jos en saa kahvia..
      Aamulla koskee päähän mutta kahvi helpottaaa sen jos joutuu oleman matkoilla vaikka 2pv ilman kahvia ei pysty kunnolla kävelemään kun koskee niin saatanasti päähän..

      Nyt pari viikkoa sitten huomasin että jos juo aamulla 2 kuppia sit illalla kupillisen niin ei koske niin paljon seuraavana aamuna ja sen saa pois aamulla joka yhdellä hörppäyksellä..

      Joten JUOKAA VAIN 1-3 KUPPIA PÄIVÄSSÄ ETTÄI TULE Mitään..

      Minun kahvin juonti vaikeutunut nytten kun Maitokahvi rupee koskemaan mahaan
      tänään kokeilin mustaa kahvia ei koskennut..

      Eli hyla ja kermaan pitää vaihtaa jotka on huomattavasti kalliimpia..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe