Zeitgeist: Moving forward

Aluksi epäröin filmin laittamista tänne Ateistipalstalle. Mutta filmi käsittelee laajasti asioita joista täällä on paljon puhuttu. Mm ihmisoikeuksista, maailman menosta sekä rahasta ja moraalista.

(Ei suomenkielisiä tekstityksiä)

http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w

19

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosimies.

      Et kait sinäkin ole tuollaiseen paskaan sekaantunut?

      • q34rty76u

        suosittelen tosimiestä tutustumaan aiheeseen ennen kommentointia.


      • En ole. Laitoin asian tänne sen hyvän ajatusmallinsa vuoksi. Zeitgeist malli on vain yksi miljoonasta mukaan luettuna anarkismi ja kommunismi joista Zeitgeist parannettu malli. Tietenkin lisää ideoita aikojen kuluessa tulee ja uusia suuntia. Itse en kuulu zeitgeistiin mutta heidän ideansa on kiinnostava.


    • H.H.

      Zeitgeist on sillä tavalla ongelmallinen kristityille, että se näyttää todistelevan kristinuskoa vastaan melko vahvasti. Näin myöhemmin esityksen, jossa kerrottiin miten Zeitgeistin kristinuskon vastainen anti perustuu vanhaan teoriaan, joka on kumottu, mutta se ei näyttänyt Z:n tekijöitä esittämästä samoja väitteitä uudelleen. En tunne aihetta siinä määrin hyvin, että suoralta kädeltä pureutuisin osoittamaan Z:n virheitä. Siksi kerron, millä tavalla voi lähteä etsimään itse tietoa, mikäli ei halua tyytyä yksipuolisen kerronnan antiin.

      Ainakin voi laittaa ensin haun

      zeitgeist debunked .


      Zeitgeistin taloutta käsittelevä osio oli kelvollista historialliselta osaltaan, mutta lopussa esitelty 'mitä pitäisi tehdä' oli suoraan new age -hörhöjen kirjoista.

      • 21

        "Zeitgeist on sillä tavalla ongelmallinen kristityille, että se näyttää todistelevan kristinuskoa vastaan melko vahvasti. Näin myöhemmin esityksen, jossa kerrottiin miten Zeitgeistin kristinuskon vastainen anti perustuu vanhaan teoriaan, joka on kumottu, mutta se ei näyttänyt Z:n tekijöitä esittämästä samoja väitteitä uudelleen. En tunne aihetta siinä määrin hyvin, että suoralta kädeltä pureutuisin osoittamaan Z:n virheitä. Siksi kerron, millä tavalla voi lähteä etsimään itse tietoa, mikäli ei halua tyytyä yksipuolisen kerronnan antiin.

        Ainakin voi laittaa ensin haun

        zeitgeist debunked ."

        Joo, onhan niissä elokuvissa kaikenlaista epäilyttävää infoa jota on sitten höystetty taiteelliisuudella enkä itsekkään allekirjoita läheskään kaikkea mitä niissä sanotaan.

        "Zeitgeistin taloutta käsittelevä osio oli kelvollista historialliselta osaltaan, mutta lopussa esitelty 'mitä pitäisi tehdä' oli suoraan new age -hörhöjen kirjoista."

        Talous osiokin on melko rajusti yksinkertaistettua mutta tuo silti ongelmia hyvin esille. Ja mitä siihen venus projektiin tulee niin en aluksi ollut uskoa että joku viitsii edes ehdottaa moista, mutta sitten ajattelin asiaa ja totesin että siinähän on itseasiassa ideaa.


      • Olen kyllä nähnyt zeitgeist debunked - pätkän ja olipa muuten mielenkiintoista nähdä samaisessa pätkässä kirjailijat jotka esiintyivät tuossa (Jumala jota ei ollutkaan olemassa) pätkässä. Mutta debunked - pätkäkin näyttää tyytyvän latelemaan asioita Esim Horuksen syntymästä eikä perustele kovin syvällisesti. Sanoisin jopa puutteellisesti.

        Koska Horus kyllä haudattiin ledegan mukaan temppelin alle josta hän nousi kuolleista 3 päivän kuluttua ja se päivä tunnetaan nimellä Opeth.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Edfu


      • Olisi ehkä sen verran kannattanut paneutua aiheeseen että olisit edes huomannut tämän olevan "Zeitgeist: Moving Forward" eikä se alkuperäinen "Zeitgeist". Ihan vain siksi että et nolaisi itseäsi haukkumalla väärää puuta. ;)


    • 21

      "(Ei suomenkielisiä tekstityksiä)"

      On suomi tekstit kun painaa siitä cc napista videoruudun alalaidassa.

    • Tsekattu on

      Itse olen katsonut kaikki Zetgeist dokkarit.Kyllä ne voi katsoa.Mutta itse olen kaikenlaisen informaation kanssa varovainen ja suhtaudun aikalailla kaikkeen varauksella.
      Mutta ihmisen kannattaakin olla varauksellinen minusta kaikessa.Sillä toinen ihminen voi johtaa toista harhaan helposti kaikinpuolin.

      • Skeptisyys ennen kaikkea.


    • Suomalaiset näköjään tehneet oman versionsa Zeitgeististä.
      Mukana mm Esko Valtaoja avaruustähtitieteen professori Turun yliopistosta. Sekä munamiehenä tunnettu Riku Nieminen.

      En viitsinyt laittaa uuteen aloitukseen, koska samoja aiheita käsittelee. Kiinnostavia hetkiä. =)


    • Kyllähän tuossa oli ajattelemisen aihetta kerrassaan. Olen itsekin monesti miettinyt että mitäköhän sitten tapahtuu kun maapallon öljyvarat on kulutettu loppuun. Ja aina kun mietin jonkun uuden tavaran ostamista mietin että miten kauan se kestää käytössä. Harmittaa sellainen että valmistetaan tahallaan lyhytikäisiä tuotteita, esimerkiksi nyt vaikka mustesuihkuprinttereitä, että tietyn ajan päästä ne vain lakkaavat toimimasta kun printterin laskuri saavuttaa jonkun pisteen, että on tulostettu vaikka tietty määrä sivuja. Sitten sitä ei voi korjata, vaan pitää ostaa uusi. Jätettä syntyy vain lisää ja lisää, mitään ei korjata eikä kierrätetä. Resurssit maailmassa eivät todellakaan ole loputtomat vaan rajalliset. Mitä sitten, kun joku raja tulee vastaan? Esimerkiksi nyt vaikka öljyraja? Ja loputon talouskasvu on mahdoton ajatus. Kun on rajallisesti resursseja niin ainainen kasvu ei vain ole mahdollista. Hitto vie, uudistus voisi olla kyllä paikallaan, mutta tuon videon uudistukset vaikuttivat kyllä niin laajamittaisilta että mahtaako onnistua? Sellaisten uusien kaupunkien rakentaminen vaatisi järjettömiä satsauksia, mutta kenellä olisi mahdollisuus sellaisia lähteä tekemään? Huoh, jotain tarttis tehrä.

      http://www.youtube.com/watch?v=xGsFP1_kxiY

    • evoluutio ei toimi

      Eikö ihminen tulekaan paremmaksi?

      • K85+

        ''evoluutio ei toimi15.5.2011 11:160 SULJE
        Eikö ihminen tulekaan paremmaksi?''
        Oletko aina ollut typerä, vai tuliko se uskosi mukana?


      • >> Eikö ihminen tulekaan paremmaksi?


    • toimimaton on

      Ei toimi evoluutio. Piste.

      • J56-

        ''toimimaton on15.5.2011 11:210 SULJE
        Ei toimi evoluutio. Piste.''
        Miksi valehtelet?


      • Se että maailmalla on onglemia ei ole evoluution vana ihmisten tekemä ongelma. Ja valitettavasti ne onglemat ovat enemmän uskonnon kuin evoluution aiheuttamia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe