mietimpä tässä yöllä että oliskohan halvempaa ostaa kaikki keittojuuresten raaka-aineet erikseen,pilkkoa ja pakastaa?nythän keittojuurespussi 200g taitaa olla halvimmillaan 20c ja kalliimmillaan liki 40c
keittojuurekset
35
5477
Vastaukset
- omataloustarkkaa
No ei ole.
Hukka % kaikissa, lisäksi ne ovat jo esikeitettyjä ja pussissa..
Jos lasket hinnan; hävikille, sähkölle ja pakkaukselle, ei jää kotityöpalkkaa...
Minä lasken hintaa vielä kotiin kannolle...- omataloustarkkana
Hain tuon hävikki prosentti listan, katso sitä...
Siinä myös painomittoja:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/yksikot/ravitsemusyksikko/julkaisut/ruokamittoja/havikki_ja_painomuutokset/ - nuukuus kunniaan
Omalle työlle ei ruoanlaitossa voi laskea hintaa paitsi silloin, kun joutuu ottamaan ansiotyöstä palkatonta lomaa laittaakseen ruokaa.
Ainakin laadussa ja maussa itse kuoritut ja pilkotut juurekset lyövät mennen tullen muovipussissa huurtuneet nahkeat pakasteet. Itse en pakasta koskaan juureksia, vaan käytän tuoreita. - Anonyymi
nuukuus kunniaan kirjoitti:
Omalle työlle ei ruoanlaitossa voi laskea hintaa paitsi silloin, kun joutuu ottamaan ansiotyöstä palkatonta lomaa laittaakseen ruokaa.
Ainakin laadussa ja maussa itse kuoritut ja pilkotut juurekset lyövät mennen tullen muovipussissa huurtuneet nahkeat pakasteet. Itse en pakasta koskaan juureksia, vaan käytän tuoreita.Tuoreet juurekset päihittävät aina pakasteet olipa ne itsetehtyjä tai ostettuja.
Ja itsepyydetty kala on aina tureempaa kuin kaupan tiskiltä haettu.
Elintarvikkeiden suhteen omavaraisuus on laatua. - Anonyymi
Kotiinkuletukselle ei juuri hintaa tule,ajan vanhalla pyörällä kirkonkylälle.
- pizzapojan veli
tulee halvemmaks.
- pizzapojan sisko
tuoreet on liian kalliita
- Anonyymi
Totta. Sen mitä teen köyhän soppaa niin kyllä pystyn ostamaan alle euron maksavan pakastekeittojuurespussin. Teen yleensä vain niin että lihaliemeen nuo juurekset ja syön sitä keittoa päivän. Joskus kun varaa ostan nakit tai jauhelihaa sekaan. Olen pysynyt hoikkana.
- Anonyymi
Valmiissa keittojuureksissa ei ole juuri mitään jäljellä. Kaikki vitamiinit ja muut ravintoainekset ovat esikäsittelyn seurauksena poistuneet ennen pussitusta. Eli käytännössä tuhlaat rahasi ilmaan.
- Anonyymi
Kuitu mihinkään ole hävinnyt. Sehän se vasta tärkeää onkin et saa riittävästi kuitua
- Anonyymi
Miten sen sitten laskee... Jos ostat syksyllä keittojuurekset tuoreeltaan, niin hinnat n. 0,20€/kg, niin ei juuri kannata alkaa ostelemaan jossain 200g pusseissa.
Me on ostettu isoja suurtalouspakkauksia keittojuureksissa, silloin yksikköhinta jää varsin sopivaksi, että omalle työlle ei juuri jää mitään. Iso säkki riittää meillä aika pitkään.- Anonyymi
Mistä kaupasta saa noin halvalla juureksia? Eipä juuri alle euron löydy edes porkkanoita, muista juureksista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kaupasta saa noin halvalla juureksia? Eipä juuri alle euron löydy edes porkkanoita, muista juureksista puhumattakaan.
Syksyllä monessakin marketissa myydään juureksia trukinlavoittain tuolla hintaa isoissa pusseissa. Joskus kilohinta halvempikin, mm. keräkaalia myytiin ihan tavan S-marketissa 0,17€/kg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syksyllä monessakin marketissa myydään juureksia trukinlavoittain tuolla hintaa isoissa pusseissa. Joskus kilohinta halvempikin, mm. keräkaalia myytiin ihan tavan S-marketissa 0,17€/kg.
Kerrotko paikkakunnan, itse viime syksynä löysin keräkaalia halvimmillaan 0,69e/kg, eikä ollut S-tai K-Market.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko paikkakunnan, itse viime syksynä löysin keräkaalia halvimmillaan 0,69e/kg, eikä ollut S-tai K-Market.
Kait tämä Etelä-Savoa on paikkakuntana, pienellä siirtymällä on mahdollista käydä kolmen eri S-ryhmän osuuskaupan myymälöissä, jolloin mahdollista hyödyntää tarjouksia. Porkkanat oli myynnissä Hankkijan myymälässä isoissa säkeissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kait tämä Etelä-Savoa on paikkakuntana, pienellä siirtymällä on mahdollista käydä kolmen eri S-ryhmän osuuskaupan myymälöissä, jolloin mahdollista hyödyntää tarjouksia. Porkkanat oli myynnissä Hankkijan myymälässä isoissa säkeissä.
Voiko Hankkijan myymälöissä käydä kuka vain ostoksilla, eihän ne ole vähittäiskauppoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko Hankkijan myymälöissä käydä kuka vain ostoksilla, eihän ne ole vähittäiskauppoja?
Aivan kuka vaan voi käydä Hankkijan myymälöissä, ne ovat todellakin vähittäiskauppoja! Juuri tänään tuli postin mukana Hankkijan mainoslehtinen, jos et ole kieltänyt mainosjakelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
melkein 10 vuotta sitten se oli mahdollista. Haikeudella muistelen Lidlin puolen litran kolmos kaljatölkkiä eurolla.
- Anonyymi
Onko sinulla tapana aina haukkua ja huutaa, jos joku kysyy jotain? Tiedän kyllä Hankkijan, joka myy mm. eläinten rehuporkkanoita, mutta myydäänkö siellä kuluttajapakkauksia?
Lähimpään myymälään on minulla n.20km matkaa, eipä polkupyörällä kymmenien kilojen säkkiä kuskata. Voit alkaa huutamaan, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
melkein 10 vuotta sitten se oli mahdollista. Haikeudella muistelen Lidlin puolen litran kolmos kaljatölkkiä eurolla.
Sehän oli sitten valmista keittoa, ei tarvinnut pilkkoa:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla tapana aina haukkua ja huutaa, jos joku kysyy jotain? Tiedän kyllä Hankkijan, joka myy mm. eläinten rehuporkkanoita, mutta myydäänkö siellä kuluttajapakkauksia?
Lähimpään myymälään on minulla n.20km matkaa, eipä polkupyörällä kymmenien kilojen säkkiä kuskata. Voit alkaa huutamaan, kiitos.EI SINULLE KUKAAN HUUTANUT! NYT HUUDAN!
Kyllä ne ihan kuluttajille myy niitä porkkanoita, ei tarvitse olla erikseen y-tunnusta esittää. Iso säkki tosin, mutta hyvin kulkee fillarin takaritsillä. Ihan samaa porkkanaa se on, mutta vaan makeaa, ettei säily kovin hyvin pidempään, joten kannattaa tehdä ruokaa niistä kerralla mahdollismman paljon.
Kannattaa kuitenkin varmistella, että on myymälässä sitä porkkanaa, ettei polje filetsolla turhaan sitä 20km, ellei halua muuten vaan olla raittiissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI SINULLE KUKAAN HUUTANUT! NYT HUUDAN!
Kyllä ne ihan kuluttajille myy niitä porkkanoita, ei tarvitse olla erikseen y-tunnusta esittää. Iso säkki tosin, mutta hyvin kulkee fillarin takaritsillä. Ihan samaa porkkanaa se on, mutta vaan makeaa, ettei säily kovin hyvin pidempään, joten kannattaa tehdä ruokaa niistä kerralla mahdollismman paljon.
Kannattaa kuitenkin varmistella, että on myymälässä sitä porkkanaa, ettei polje filetsolla turhaan sitä 20km, ellei halua muuten vaan olla raittiissa.Joo, kyllähän tämmöinen seitenkymppinen mummo polkee vielä sen 20km, mutta toiset 20km porkkanasäkki pyörän tarakalla voi tehdä tiukkaa:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllähän tämmöinen seitenkymppinen mummo polkee vielä sen 20km, mutta toiset 20km porkkanasäkki pyörän tarakalla voi tehdä tiukkaa:)
Ei sitten kimppakyydit pelaa teidän suunnalla... Täällä meillä ie tarvitse mummojen polkea fillarilla kaupoille, kun saa kimppakyydit kauppaan tai tuodaan kotiin suoraan isommat ostokset.
- Anonyymi
Aivan mauttomia ovat.Itse pilkkoo ja raastaa lantut, porkkanat, kukkakaalit, sellerit, palsternakat, sipulit ym niin jo on hywwee.
- Anonyymi
En oikeen viitsi ostaa noita pakasteita kun en välitä mistään selleristä,kukkakaalista. Jos sopan tekee niin pilkkoo porkkanan sinne sekaan. Tai muuten jos porkkanasta ja lantusta tykkää ni pilkkoo itse ja pakastaa niin valmiina soppa-aineet.
- Anonyymi
Alotushan on hyvä idea että pilkkoo itse ja pakastuspussiin siinä valmiina sopan ainekset.
- Anonyymi
Makaroni,keittojuures ja kasvisliemikuutio. Nam.
- Anonyymi
Itse ostan Lidl.in pakastealtaasta sekavihannekset ja keittojuurekset.
Paras hinta - laatusuhde.. Ei hukkaa ei hävikkiä..
Suosittelen. Halvin ja paras - Anonyymi
valmiit keittojuurespakastepussit on vetisiä ja suurin osa niissä porkkanaa . ei niissä mitään makuja ole - tai- muovilta maistuu- ajattelin-makuaistimus perustuu muovinhajuun- heh- en ole muovia sellaisenaan maistellut mut huh joo ...
- Anonyymi
Harvoin ostan mitään keittojuureksia, kun jaksan itse pilkkoa juurekset keittoihin ja muihinkin ruokiin. Porkkana on edullista ostaa isossa säkissä muutamalla eurolla saa 10kg säkillisen. Syksyllä myydään erilaisia juureksia 2kg pusseissa 0,99€, kuten lanttua, porkkanaa, punajuurta.
Meillä vaimoni ostelee jonkin verran keittojuureksia, kun hänellä on sellainen "vaihde" jäänyt päälle, ei osaa pilkkoa juureksia ja kuoria perunoita. Harvoin hän mitään keittoja keittelee tai ruokaa tekee. - Anonyymi
Kyllä kannattaa ostaa ja pakastaa. Vaikkei rahallisesti kovin isoa säästöä, mutta laatu on parempaa kun näet mitä pakastepussiin laitat.
Itse yleensä ostan sen juurespakkauksen, missä on niitä paloja vähän, en käytä pakasteita koska maku ei ole niin hyvä keitossa.
Mutta toi itse pilkkominen ym onkin hyvä idea, taidan itsekin tehdä saman.
Käytän melko paljon keittojuureksia, voi tehdä erilaisia keittoja.
Olen laittanut hernekeittoonkin vähän ja on maukasta.- Anonyymi
Juureksia voi myös umpioida, niin ei tarvitse pakastaa. Helppo purkittaa juurekset umpioimalla ja käyttää niitä sitten vuoden mittaan ruokiin.
https://kokitjapotit.fi/umpiointi-helppo-tapa-sailoa/
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740