Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä on elämän tarkoitus?

vakkuri

Mikä on vakaumuksellisen kristityn mielestä elämän tarkoitus - elikkä miksi me synnymme tänne ja mikä on elämämme tarkoitus?

Jälleensyntymisopin mukaan synnymme tänne oppiaksenne, kehittyäksemme ihmisinä ja lopulta havaitaksemme, että olemme ikuisia henkiä, kuolemattomia sieluja. Tämä jälleensyntymisoppi on varsin tasapuolinen kaikille maailman ihmisille.

Kristinuskon pelastusoppi sen sijaan on varsin yksioikoinen, siihen ei sisälly ajatusta ihmisenä kasvamisesta, oppimisesta tai paremmaksi ihmiseksi kasvamisesta. Siinä ei anneta armoa, vaan menet joko taivaaseen tai helvettiin uskosi mukaisesti. Se ei ole oikeidenmukainen oppijärjestelmä ajatellen kaikkia maailman ihmisiä. Se ei kohtele meitä tasapuolisesti toisin kuin jälleensyntymisoppi.

Kristinuskon Jumala rakastaa vain omiaan, muut ovat roskasakkia, jotka joutavat helvettiin.

Itse pidän tätä jälleensyntymisoppia varsin oikeudenmukaisena, tasapuolisena, se ei jaottele meitä hyviin ja pahoihin.

Mikä siis onkaan kristinuskon mukaan elämämme tarkoitus?

39

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokaisen ihmisen

      elämän tarkoitus on itse Elämä. Eräs uskollinen ja totuudelline on itsestään todistanut "Minä olen tie, totuus ja elämä". Myös minä todistan Jeesuksesta, sillä on suonut itsessään armon ja totuuden ja myös iankaikkisen elämän ollen itse se Elämä.

      • Mitävitttua

        Sanopa, kun varsinkin näin lopun aikoina todennäköisesti
        99;99.... lähtee sinne kuumemmalle puolelle, niin mikä vitun siunaus
        se on yleensä syntyä tänne pallolle. Ellei sittten lähetetä hyvin
        vittumaisesta paikasta. Se minulle on mysteeri ja tuskin sinäkään siihen
        voit vastata mitään loogista.
        Kun se vitun venäläinen kaukopartio olisi vaan osannut
        ampua vähän paremmin, kun isän vastaan hiihti olisi taas
        kymmeniä pirun perimiä ollut vähemmän.


    • vakkuri

      Eli elämän tarkoitus on elämä itse. Ei siis ole väliä pelastuuko vai ei, koska tärkeintä on elämä itse. Näin minäkin ajattelen.

      • Tarkennetaan sinulle

        Jeesus on Elämä, joten jokaisen ihmisen elämän merkitys on uudestisyntyä vedestä ja Hengestä Jeesukseen eli Jumalan valtakuntaan. Emme synny siihen ihmisinä äideistämme vaan meidän tulee uskoa Jeesukseen sydämissämme ja siihen ilosanomaan joka on Uudessa Testamentissa meille kaikille ihmisille annettu että voisimme hengellisesti kuolleesta tilasta syntyä elävään yhteyteen Isän Jumalan valtakunnassa Pojan Jeesuksen kautta Pyhän Hengen armotyön ja henkikasteen kautta.

        Ilman uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä Jeesukseen, jäämme osattomaksi Jumalan armosta ja rakkaudesta, joka on syntiemme anteeksiantamuksessa ja mielemme uudistuksessa, joka toimii uskossa ja toivossa ja rakkaudessa Herraa Jeesusta kohtaan ja näkyy myös suhteessamme lähimmäisiimme. Jumalan valtakunta on iloa ja rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä, amen.


      • Jeesuksen opetusta

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa." (Markus 8:34-38)

        Voit lukea myös ymmärrystä anoen Jeesuksen nimessä Matt 10:39, 16:25; Luuk 9:24, 15:4, 17:33; Joh 12:25.


      • vakkuri
        Tarkennetaan sinulle kirjoitti:

        Jeesus on Elämä, joten jokaisen ihmisen elämän merkitys on uudestisyntyä vedestä ja Hengestä Jeesukseen eli Jumalan valtakuntaan. Emme synny siihen ihmisinä äideistämme vaan meidän tulee uskoa Jeesukseen sydämissämme ja siihen ilosanomaan joka on Uudessa Testamentissa meille kaikille ihmisille annettu että voisimme hengellisesti kuolleesta tilasta syntyä elävään yhteyteen Isän Jumalan valtakunnassa Pojan Jeesuksen kautta Pyhän Hengen armotyön ja henkikasteen kautta.

        Ilman uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä Jeesukseen, jäämme osattomaksi Jumalan armosta ja rakkaudesta, joka on syntiemme anteeksiantamuksessa ja mielemme uudistuksessa, joka toimii uskossa ja toivossa ja rakkaudessa Herraa Jeesusta kohtaan ja näkyy myös suhteessamme lähimmäisiimme. Jumalan valtakunta on iloa ja rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä, amen.

        Tarkenna minulle sitten vielä, mikä on esim. budhalaisen, hindulaisen, muslimin jne elämän tarkoitus? Heillä on täysin toisenlainen usko ja uskonto, joten kun Jumala on antanut heidän syntyä kyseiseen uskoon, hän on tarkoittanut heille jonkin muun elämäntarkoituksen kuin meille kristityille. Mikähän se mahtaa olla??


      • Usko Jeesukseen
        vakkuri kirjoitti:

        Tarkenna minulle sitten vielä, mikä on esim. budhalaisen, hindulaisen, muslimin jne elämän tarkoitus? Heillä on täysin toisenlainen usko ja uskonto, joten kun Jumala on antanut heidän syntyä kyseiseen uskoon, hän on tarkoittanut heille jonkin muun elämäntarkoituksen kuin meille kristityille. Mikähän se mahtaa olla??

        on tarkoitettu kaikille ihmisille aknsakunnasta riippumatta. Tietysti kansakunnan kulttuuri ja uskonnollisuus vaikuttavat asian käytännölliseen vastaanottamiseen. Herra Jeesus on ainoa, joka voi auttaa ja kuulla rukoukset, koska elää ja vaikuttaa hyvän sanoman ja Pyhän Hengen kautta.


    • on tarkoitusta

      Uskovainenkin oppii uskonsa aikana, tai yleensä ainakin oppii elämään paremmin Raamatun neuvomalla tavalla, Jeesus on esimerkki uskovaisille, rauhallinen, lempeä, pitkämielinen, ei loukannut ketään, rakastaa ihmisiä. Kyllä sitäkin voi sanoa uskossa kehittymiseksi.
      Lopullinen päämäärä on kuitenkin sielun pelastuminen, se tie on kaita ja vaikeakulkuinenkin tie, jota Jeesus kehoitti seuraamaan, elämä maanpäällä on rajallinen aika ja kestää alle sata vuotta.Mutta on toinenkin tie, houkutteleva, joka vie kadotukseen ja tuhoutumiseen ja jota pitkin ihminen yleensä vain menee, eikä tiedä että se tie vie tuhoon.

    • Elämän tarkoitus voidaan jakaa kahteen osioon, jotka kuitenkin liittyvät toisiinsa:

      1. Mikä on ihmisen tarkoitus?

      2. Mikä on muun luomakunnan tarkoitus?

      Lähtökohtana on se, että Jumala on rakkaus. Rakkaus vaatii aina kohteen. Siksi Jumalakin tarvitsi kohteen, jota rakastaa. Tästä saammekin jo vastauksen ensimmäiseen osioon.

      Miksi sitten muu luomakunta luotiin? Jotta ihminen voisi elää onnellisena mielekästä elämää maapallolla, Jumala loi maan ja kaikki mitä maapallolla on palvelemaan ihmisen hyvinvointia. Siksi hän loi ihmiselle paratiisimaiset olosuhteet.
      On merkille pantavaa myös se, että ihminen luotiin viimeeksi eli vasta sitten kun kaikki muu oli luotu. Koko Jumalan luomistyö tähtäsi koko ajan vain yhteen päämäärään - ihmisen luomiseen. Kun ihminen oli luotu, Jumala päätti luomistyönsä.
      Jos ihmistä ei olisi, muulla luomakunnalla ei olisi mitään tarkoitusta.

      Yhteenvetona siis: Ihminen luotiin Jumalan rakkauden kohteeksi ja muu luomakunta luotiin palvelemaan ihmistä ja hänen hyvinvointiaan ja viihtyvyyttä.

      Väite, että kristinuskoon ei sisälly ajatusta kasvamisesta ei pidä paikkaansa.
      Esim. Raamatussa Tiit.2:11-12 sanoo:

      "Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa."


      "Kristinuskon Jumala rakastaa vain omiaan, muut ovat roskasakkia, jotka joutavat helvettiin"

      Väite johtuu, kristinuskon väärin ymmärtämisestä. Jokainen ihminen, joka on syntynyt tähän maailmaan, on nimenomaan syntynyt Jumalan armosta ja rakkaudesta. Jumala rakastaa jokaista ihmistä, mutta Hän ei rakasta syntiä ja vääryyttä. Jos joku ihminen ei halua luopua synnistä, niin eihän Jumala voi silloin rakastaa sellaista ihmistä. Jumalahan syyllistyisi silloin itse synnin rakastamiseen. Ei sellainen ole mitään oikeudenmukaisuutta.
      On ihmisen oma syy, jos hän valitsee päämääräkseen helvetin, kieltäytymällä vastaanottamasta ilmaista pelastuksen lahjaa, jonka Jeesus on jokaiselle ihmiselle lunastanut.
      On suurta oikeudenmukaisuutta Jumalan taholta, että ihminen saa itse valita, meneekö Taivaaseen vai helvettiin.

      "Itse pidän tätä jälleensyntymisoppia varsin oikeudenmukaisena, tasapuolisena, se ei jaottele meitä hyviin ja pahoihin"

      Juuri se tekee jälleensyntymisopista epäoikeudenmukaisen ja ristiriitaisen.
      Jos kerran jälleensyntymisoppi korostaa ihmisen kasvamista paremmaksi, niin silloinhan se jaottelee ihmiset hyviksi ja pahoiksi. Jos ihminen ei ole paha, ei hänen silloin tarvitse kasvaa paremmaksi.

      En ole tavannut vielä ainuttakaan ihmistä, joka olisi kertonut jostain entisestä elämästään ennen syntymistään, kuten jälleensyntymisoppi opettaa..

      • vakkuri

        "Juuri se tekee jälleensyntymisopista epäoikeudenmukaisen ja ristiriitaisen.
        Jos kerran jälleensyntymisoppi korostaa ihmisen kasvamista paremmaksi, niin silloinhan se jaottelee ihmiset hyviksi ja pahoiksi. Jos ihminen ei ole paha, ei hänen silloin tarvitse kasvaa paremmaksi.

        En ole tavannut vielä ainuttakaan ihmistä, joka olisi kertonut jostain entisestä elämästään ennen syntymistään, kuten jälleensyntymisoppi opettaa." (Jaakob)

        Jälleensyntymisoppi ei korosta ihmisen hyvyyttä tai pahuutta, vaan ihmisen kasvamista ihmisenä, joka tarkoittaa oman itsen tuntemista, kasvamista ihmisenä, ja omista teoista vastuun ottamista. Ihmisenä kasvaminen on jälleensyntymisopin ydinajatus. Meitä ei jaotella tuonpuoleissa uskomme mukaan, vaan joudumme jokainen vastaamaan ihan itsestämme ja olemme vastuussa omista teoistamme. Meillä on aina mahdollisuus korjata virheemme, meille annetaan aikaa ihmisenä kasvamiseen jälleensyntymien muodossa. Meitä ei tuomita helvettiin tai taivaaseen yhden elämän perusteella, itse asiassa jälleensyntymisopissa ei tunnetta käsitteitä taivas ja helvetti. Olemme jokainen ikuisia sieluja.

        En ole minäkään tavannut ihmistä, joka olisi kertonut entisistä elämistään, mutta esim. Ian Stevenson on tehnyt tästä laajaa tutkimusta ja kirjoittanut myös kirjoja. Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän keräsi runsaasti tietoa pienistä lapsista.

        Kannattaa tutustua hänen ajatuksiinsa.


      • vanha ja vakaa
        vakkuri kirjoitti:

        "Juuri se tekee jälleensyntymisopista epäoikeudenmukaisen ja ristiriitaisen.
        Jos kerran jälleensyntymisoppi korostaa ihmisen kasvamista paremmaksi, niin silloinhan se jaottelee ihmiset hyviksi ja pahoiksi. Jos ihminen ei ole paha, ei hänen silloin tarvitse kasvaa paremmaksi.

        En ole tavannut vielä ainuttakaan ihmistä, joka olisi kertonut jostain entisestä elämästään ennen syntymistään, kuten jälleensyntymisoppi opettaa." (Jaakob)

        Jälleensyntymisoppi ei korosta ihmisen hyvyyttä tai pahuutta, vaan ihmisen kasvamista ihmisenä, joka tarkoittaa oman itsen tuntemista, kasvamista ihmisenä, ja omista teoista vastuun ottamista. Ihmisenä kasvaminen on jälleensyntymisopin ydinajatus. Meitä ei jaotella tuonpuoleissa uskomme mukaan, vaan joudumme jokainen vastaamaan ihan itsestämme ja olemme vastuussa omista teoistamme. Meillä on aina mahdollisuus korjata virheemme, meille annetaan aikaa ihmisenä kasvamiseen jälleensyntymien muodossa. Meitä ei tuomita helvettiin tai taivaaseen yhden elämän perusteella, itse asiassa jälleensyntymisopissa ei tunnetta käsitteitä taivas ja helvetti. Olemme jokainen ikuisia sieluja.

        En ole minäkään tavannut ihmistä, joka olisi kertonut entisistä elämistään, mutta esim. Ian Stevenson on tehnyt tästä laajaa tutkimusta ja kirjoittanut myös kirjoja. Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän keräsi runsaasti tietoa pienistä lapsista.

        Kannattaa tutustua hänen ajatuksiinsa.

        Intialainen Shanti Devin tarina kannattaa lukea. Googlaa Shanti Dewi.
        Itse olen elänyt entisessä elämässäni Venäjällä, Ranskassa; Egyptissä ja Atlantiksella.


      • Lukekaa Jeesuksen
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Intialainen Shanti Devin tarina kannattaa lukea. Googlaa Shanti Dewi.
        Itse olen elänyt entisessä elämässäni Venäjällä, Ranskassa; Egyptissä ja Atlantiksella.

        opetuksia ja jos tahdotte opetuslapsenaan tehdä tahtoaan niin teidän käy hyvin ja nimenomaan kuoleman jälkeiseen katsottuna, sillä silloin erkanevat kahden ryhmän tiet: Ne, jotka pysyvät Jumalan armossa ja totuudessa, menevät Jumalan valtakuntaan, ja ne, jotka hylkäävät Jeesuksen Vapahtajanaan, joutuvat eroon Elämän Herrasta ja saattavat sielunsa vahinkoon, koska hylkäävät Elämän.

        Autuaat ne, jotka janoavat Jumalan vanhurskautta ja pyhittyvät totuudessa, joka Jumalan armossa meitä kasvattaa opetuslapseudessa, mutta voimaksi annetaan Jumalan Pyhä Henki ja elävä vesi Jumalan Eläväänä Sanana Jeesuksen nimessä.


    • vanha ja vakaa

      kehittyminen jälleensyntymien saatossa.
      Olemme oppimassa elämänkoulussa luokka kerrallaan ja kouluttajamme on karman laki.
      Kuolemaa ei olekkaan vain ruumiimme kuolee, tuonpuoleinen on eräänlainen "kesäloma" ennen jälleesyntymistä.

    • Elämän Tarkoitus

      on Jeesus Nasaretilainen! Myös Messias Yeshuana hänet tunnetaan heprealais-englantilaisessa nimessä. Jeesus on Immanuel, siinnyt Pyhästä Hengestä ja syntynyt neitseestä, joka ei miehestä synnyttäessään vielä mitään tiennyt. Mestari ristiinnaulittiin, sillä omansa rakastivat enemmän pimeyttä kuin valkeutta vaikka myös apostolinsa ja alkuseurakuntansa Jerusalemissa oli omiaan siinä pienessä laumassa, jotka saivat Pyhän Hengen kasteen profeetta Jooelissa kirjoitettuna. Tänäänkin kannattaa avukseen pyytää Israelin Pyhää Herraa, sillä tahtoo auttaa ja pelastaa ihmisen vanhurskauttaa pyhään mielenlaatuun erotettuna maailman hengestä ja mielenlaadusta.

      Autuaat ne, jotka perille pääsevät Jumalan valtakuntaan pyhitettyinä ja siunattuina Jeesuksen nimessä ja Hengessä, amen.

      Hallelujah Jeesuksen nimessä!

    • vakkuri

      Kuten näkyy, on monenlaista elämän tarkoitusta. Kristityille se lienee useimmiten Jeesus Nasaretilainen. Häneen "uskotaan", häntä palvotaan, hänet nostetaan jalustalle. Varmaankaan Jeesus ei tätä ihan näin tarkoittanut. En nimittäin jaksa uskoa niin henkistyneen ihmisen kuin Jeesus oli, tällaista halunneen. Enkä ole lainkaan varma, että Jeesus tarkoitti "seuraa minua" ajatuksella palvontaa tai sokeaa uskoa, vaan enemmänkin sitä, että Jeesus on esikuva, jonkalaiseksi pyrkisimme. Mielestäni tätä tärkeää asiaa kristityt eivät lainkaan korosta. Kristityt korostavat uskoa ja palvontaa, mutta ihmisenä kasvamista Jeesuksen esimerkkiä noudattaen he eivät korosta laisinkaan. Tätä usein ihmettelen. Jeesus sanoi; seuraa minua. Seuraa minua! Eikö se juuri tarkoita hänen jalanjäljissään kulkemista enemmän kuin sokeaa uskoa.

      Sitten vielä tuosta elämän tarkoituksesta muiden uskontojen näkökulmasta. Idän uskonnoissa uskotaan jälleensyntymään. Siellä elämän tarkoitus nähdään enemmän juuri ihmisenä kasvamisena, koska heillä ei ole taivasta ja helvettiä, vaan sielu syntyy uudelleen ja uudelleen kasvaakseen ja kehittyäkseen.

      Elämän tarkoitus ei ole sama kaikille, oikeastaan suurin osa ihmisistä elää vailla minkäänlaista tietoista tarkoitusta elämälleen. He vain elävät ja yrittävät elää niin hyvin kuin voivat omien henkisten ja psyykkisten resurssiensa puitteissa. Perhe ja läheiset ihmiset on yksi tärkeimmistä elämisen rikkauksista ja tarkoituksista.

      Elämä on aina tässä ja nyt. Tässä ja nyt -hetkessä ei ole menneisyyttä tai tulevaisuutta, on vain tämä hetki. Mutta kuinka moni ihminen oikeasti elää tässä hetkessä. Lujasti uskontojen oppeihin sidotut ihmiset elävät useimmiten tulevaisuudessa, usein myös tuonpuoleisessa. He odottavat palkkioitaan uskostaan ja odottavat ja uskovat ja samalla he elävät ihan jossain muussa ajassa kuin tässä ja nyt.

      Mutta onko meitä tarkoitettu elämään jossakin muussa ajassa kuin tässä ja nyt -hetkessä. Tätä kannattaisi jokaisen miettiä.

    • Maruanne*

      Mikä on kristinuskon mukaan elämämme tarkoitus? Vastaus: Että me etsisimme Jumalaa.

      Ap.t. 17: 26-27

      Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea

      maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

      ****** että he etsisivät Jumalaa, ******

      jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole

      kaukana yhdestäkään meistä.

      • vanha ja vakaa

        niin se jumala löytyykin yllättävän läheltä, sisältämme.
        Minäkin olen sen löytänyt ja hyvä juttukaveri se onkin ja kehvelinhyviä neuvojakin se antaa.


      • Jumalan Henki
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        niin se jumala löytyykin yllättävän läheltä, sisältämme.
        Minäkin olen sen löytänyt ja hyvä juttukaveri se onkin ja kehvelinhyviä neuvojakin se antaa.

        todistaa Jeesuksesta Herrana ja Kuninkaana, samoin saa aikaan mielenmuutoksen Raamatun ja Sanan opettamana, samoin pyhittää totuudessa, niin että ihminen voi rakastaa Herraa Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan ja samoin lähimmäisiään tekemällä heidän parhaakseen sitä, miten Henki jakaa armolahjansa ja johdattaa itsekutakin.

        Ilman Herran Jeesuksen tunnustamista ja Pyhässä Hengessä vaeltamista ei ole Jumalan lupauksen lapseutta.

        Kaikki henget tulee koetella ovatko ne Jumalasta, sillä villitsevät henget opettavat vastoin Raamatun ja Jeesuksen opetusta, samoin eivät kokoa ja toimi Jumalan valtakunnan kannalta Isän Jumalan tahdon mukaan eivätkä todista Jeesuksesta vaan juuri päinvastoin niinkuin näemme erilaisista uskonnoista, joihin ihmiset kaikkialla ovat taipuvaisia ja ateismikin voidaan siihen ryhmään laskea ihminen luomakunnan herrana ilman elävää Jumalaa Jeesuksessa.

        Autuaat ne, jotka Jeesuksen nimessä vastaanottavat sen hyvän armoliiton, joka on Uudessa Testamentissa kirkkaasti ilmoitettu ja saavat nimensä Jeesuksen elämän kirjaan ja pääsevät voittajina perille syömään elämän puusta, joka on Uudessa Jerusalemissa Herran Jeesuksen alaisuudessa ja kiitoksessa ja valtakunnassa, amen.

        Halleujah!


      • vanha ja vakaa
        Jumalan Henki kirjoitti:

        todistaa Jeesuksesta Herrana ja Kuninkaana, samoin saa aikaan mielenmuutoksen Raamatun ja Sanan opettamana, samoin pyhittää totuudessa, niin että ihminen voi rakastaa Herraa Jeesusta tekemällä opetuksensa mukaan ja samoin lähimmäisiään tekemällä heidän parhaakseen sitä, miten Henki jakaa armolahjansa ja johdattaa itsekutakin.

        Ilman Herran Jeesuksen tunnustamista ja Pyhässä Hengessä vaeltamista ei ole Jumalan lupauksen lapseutta.

        Kaikki henget tulee koetella ovatko ne Jumalasta, sillä villitsevät henget opettavat vastoin Raamatun ja Jeesuksen opetusta, samoin eivät kokoa ja toimi Jumalan valtakunnan kannalta Isän Jumalan tahdon mukaan eivätkä todista Jeesuksesta vaan juuri päinvastoin niinkuin näemme erilaisista uskonnoista, joihin ihmiset kaikkialla ovat taipuvaisia ja ateismikin voidaan siihen ryhmään laskea ihminen luomakunnan herrana ilman elävää Jumalaa Jeesuksessa.

        Autuaat ne, jotka Jeesuksen nimessä vastaanottavat sen hyvän armoliiton, joka on Uudessa Testamentissa kirkkaasti ilmoitettu ja saavat nimensä Jeesuksen elämän kirjaan ja pääsevät voittajina perille syömään elämän puusta, joka on Uudessa Jerusalemissa Herran Jeesuksen alaisuudessa ja kiitoksessa ja valtakunnassa, amen.

        Halleujah!

        puupäät ne ovat autuaita koska pysyvät pinnalla.
        Onko sinulla mitään omaa ajatusta?
        Uudessa Jerusalemissa taitaa olla tulevaisuudessa minareettien viidakko imaamien alaisuudessa...


      • Olet väärässä sekä
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        puupäät ne ovat autuaita koska pysyvät pinnalla.
        Onko sinulla mitään omaa ajatusta?
        Uudessa Jerusalemissa taitaa olla tulevaisuudessa minareettien viidakko imaamien alaisuudessa...

        minusta että islamista, sillä Jeesus on minun Herrani ja Jumalani, vaikka vaellankin suuressa vajavaisuudessa ja ainoa toivoni on Jumalan suuri armo ja totuus ja tahdon pyhittyä Jumalan armoliitossa ja veressä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengessä.

        Islaminuskolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, sillä eivät usko, että Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika eivätkä voikkaan ilman Pyhää Henkeä, sillä vain tämän suuren armolahjan omaavat voivat olla Jumalan lupauksen lapsia ja Jeesuksen opetuslapsia.

        Minun ajatukseni tahdon totuudellisesti pyrkiä alistamaan kaikessa Herran Jeesuksen tahdon ja ilmoituksen ja opetuksen alaisuuteen ja siitä kiitän Isää Herran nimessä sillä armonsa ei ole ollut turhaa kohdallani, sillä runsaasti tahdon vastaanottaa ja edelleen välittää Pyhän Hengen voimassa niin sinulle kuin kaikille muillekin ja yksin sen armon mukaan, minkä Isä vaikuttaa minussakin lapsenaan ja Herran Jeesuksen opetuslapseudessa.

        Herra Jeesus on Hyvä Paimen ja minä saan olla armoliitossaan, amen.

        Tule sinäkin Jumalan pyhittämäksi Jeesuksen opetuslapseksi, niin ei tarvitse esittää puupää- eikä imaanieksytyksiä.


    • vakkuri

      En muuten usko laisinkaan tällaisiin "villitseviin henkiin, jotka opettavat vastoin Raamatun ja Jeesuksen opetusta".

      Näistä "hengistä" eivät ole koskaan puhuneet muut kuin kristityt, jotka eivät kuitenkaan mitenkään pysty näitä todentamaan. Kaikki tämäkin perustuu uskoon, siis vain uskoon ja mahd. Raamattuun. Mutta kukaan ei ole tehnyt näistä villitsevistä hengistä koskaan mitään tutkimusta, eikä kukaan koskaan ole heitä nähnyt. Kaikki perustuu Raamatun sanaan, jota pidetään täytenä totena.

      Muutenkin tuo ylläoleva teksti on ulkoa opittua sanahelinää, jota syytävät ihmiset jotka eivät viitsi ottaa asioista selvää, vaan antavat aivopestä itsensä kyseenalaistamatta tai tutkimatta sen todenperäisyyttä. Tuollaisella tekstillä ei ole mitään painoarvoa, se ei ns. "kolahda", eikä herätä oikeataan muuta kuin sääliä.

      Toivoisin enemmän omaa syvällistä pohdintaa ja vähemmän ulkoa opittua mantraa.

      • Lue Raamattua

        ja opi kirjoittajien omakohtainen suhde Jumalaan ja Jeesukseen ja se Jumalan armo, jonka kautta ovat oppineet tuntemaan Israelin Pyhää Herraa ja myös kuinka Pyhän Hengen kautta Jumala ja Jeesus ihmisiin vaikuttaa ja kutsuu ja voimistaa ja armoittaa.

        Myös sinulla on omalainen suhde Jeesukseen, mutta olet autuas jos janoat vanhurskauttaan ja valtakuntansa tuntemista ja opetuslapsenaan voit pyhittyä.


    • Anonyymi

      "[Kristinuskossa] ei anneta armoa, vaan menet joko taivaaseen tai helvettiin uskosi mukaisesti."

      Usko kohdistuu kristinuskossa Jeesukseen, jonka uhrin tähden Jumala armahtaa ihmisen. Armo on kristinuskossa keskiössä.

    • Anonyymi

      Armmoa ei ole. Karman laki on se luonnonlaki jonka alaisia olemme kaikki.

      • Anonyymi

        luonnonlaki on perimän lakia siinä on vain perinnöllinen ominaisuus


    • Anonyymi

      Kristinusko on maailmankatsomus, jossa uskotaan Jumalaan, joka on ainoa Jumala koko maailmassa. Ei hänelle ole mitään vaihtoehtoja, on vain mahdollisuus uskoa Jumalaan tai olla piittaamatta Hänen sanoistaan. Hän ei halua ihmisille pahaa, vaan haluaa, että kaikki pelastuisivat.

      Kuitenkin ihmiset ovat pahoja aivan sydämestä päähän, ettei ihmisillä ole yhtäkään hyvää ajatusta, joka olisi itsestä lähtöisin. Kaikki ihmisestä lähtöisin on pahaa. Sen todistaa ihmisten sodat ja riidat. Välillä on hieman aselepoa, mutta aina kun mahdollista alkavat sodat, avioerot, riidat ja toisten halveksuminen, itsensä korottaminen ja liikojen kuvitteleminen omasta ymmärryksestä ja muista kyvyistä.

      Onneksi Jumala on antanut maailmaan hyviäkin ajatuksia, että niitä täällä on ihmisistä riippumatta.

      Kuinka hukkuva pelastaa itsensä? Ei ole ihmisillä ketään ihmistä heittämässä pelastusrengasta, ellei Jumala olisi lähettänyt oman Poikansa maailmaan ihmisenä toisten ihmisten tapettavaksi.

    • Anonyymi

      Jeesus maksoi ristinpuulla syntivelat, niiden edestä jotka häneen uskovat, eikä kukaan tai mikään teko ole Jumalan silmissä tätä arvostetumpi. Ehdot lukee Raamatussa.

    • Anonyymi

      Syntyä, elää ja kuolla kuin kukka.

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on erota kirkosta. Tee se jo tänään !

    • Anonyymi

      Jälleensyntymisoppi antaa itsekkäälle ihmiselle mitä itsekäs ihminen haluaa. Hän haluaa että elämässä on kyse hänestä. Kristinusko opettaa että me ihmiset olemme sivuosassa, ja Jeesus/Jumala esittää pääosaa. Me olemme liikkuvia kuvia Jumalasta, turmeltuneita tai menossa pois tästä turmeltuneisuudesta (kristitty).

      Maailmankaikkeuden olemassaolon tarkoitus lienee se, että Jumala saisi pelastaa ne jotka Jeesukseen uskovat täydellisesti olemalla iankaikkinen sovitusuhri heidän synneistään.

      Ihmiselämän tarkoitukseksi tulee se että me eläisimme Jumalan pelossa ja kiitollisuudessa ja rakkaudessa saamastamme armosta. Rakastaen kaikissa oloissa Jeesusta, tehden kaiken minkä hän meiltä pyytää. Näin me pääsemme taivaaseen.

      Helvetti on oikeudenmukainen, koska jokainen joka ei palvo ja kunnioita Jeesusta, palvoo ja kunnioittaa valehtelijaa, murhaajaa, raiskaajaa, väkivaltaista, varasta, rakkaudetonta, aviorikollista, huorintekijää, haureellista jne. Jeesus on viaton. Nuo pahat teot ovat lähtöisin epäjumalista. Ja jokainen ihminen joka ei palvele Jeesusta, palvelee tietämättään epäjumalaa ja tekee siksi paljon syntiä.

      • Anonyymi

        Uskovaiset itsekkäästi haluavat taivaaseen. Kaikki pääsevät taivaaseen mutta siellä ei olla ikuisesti. Uskovainenkin jälleensyntyy ja aloittaa taas vauvasta. Elämänolosuhteissa joka määrytyy hänen oman karmansa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset itsekkäästi haluavat taivaaseen. Kaikki pääsevät taivaaseen mutta siellä ei olla ikuisesti. Uskovainenkin jälleensyntyy ja aloittaa taas vauvasta. Elämänolosuhteissa joka määrytyy hänen oman karmansa mukaan.

        Millälailla se on sinulta pois että joku haluaa olla Jeesuksen kanssa ikuisesti? Sinä voit tuhlata elämäsi ihan miten tykkäät. Me uskovat haluamme taivaaseen koska sinne myös Jeesus meidät haluaa. Emme siis ole itsekkäitä, vaan epäitsekkäitä koska emme tavoittele sitä mikä on ollut meidän oma tahtomme vaan sitä mikä on Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millälailla se on sinulta pois että joku haluaa olla Jeesuksen kanssa ikuisesti? Sinä voit tuhlata elämäsi ihan miten tykkäät. Me uskovat haluamme taivaaseen koska sinne myös Jeesus meidät haluaa. Emme siis ole itsekkäitä, vaan epäitsekkäitä koska emme tavoittele sitä mikä on ollut meidän oma tahtomme vaan sitä mikä on Jumalan.

        Siellä ei kukaan viihdy ikuisesti, satarosenttisen varmaa on että aika tulee siellä pitkäksi ja sielu turhautuu. Hän haluaa takaisin.
        Ei siellä ole mitään jeesustakaan, ehkä sellaisia neuvostoja, valkoisen veljeskunnan jäseni, hyvin vanhoja sieluja. He opastavat ja rohkaisevat sieluja jälleendyntymisen kynnyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei kukaan viihdy ikuisesti, satarosenttisen varmaa on että aika tulee siellä pitkäksi ja sielu turhautuu. Hän haluaa takaisin.
        Ei siellä ole mitään jeesustakaan, ehkä sellaisia neuvostoja, valkoisen veljeskunnan jäseni, hyvin vanhoja sieluja. He opastavat ja rohkaisevat sieluja jälleendyntymisen kynnyksellä.

        Ei sitä kukaan normaali ihminen haluakaan. Siksi se on totta. On yliluonnollista että kukaan ihminen ylipäätään oikeasti ja aidosti tahtoo olla Jeesuksen kanssa ikuisesti, niin tyytyväisiä valtaosa ihmisistä on tähän elämään, kaikken vääryyteen mitä tapahtuu ja kaikkiin turhiin tekoihinsa ja himoihinsa. En minä ole koko ikääni tahtonut olla taivaassa Jumalan luona. Mutta minun mieleni muuttui. Yhtäkkiä uskoin Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kukaan normaali ihminen haluakaan. Siksi se on totta. On yliluonnollista että kukaan ihminen ylipäätään oikeasti ja aidosti tahtoo olla Jeesuksen kanssa ikuisesti, niin tyytyväisiä valtaosa ihmisistä on tähän elämään, kaikken vääryyteen mitä tapahtuu ja kaikkiin turhiin tekoihinsa ja himoihinsa. En minä ole koko ikääni tahtonut olla taivaassa Jumalan luona. Mutta minun mieleni muuttui. Yhtäkkiä uskoin Jeesukseen.

        Arvaappa kuinka monta haluaisi olla jeesuksen kanssa?I. Sinä ja miljoonamiljardia muuta uskovaista änkeämässä jeesuksen jalkoihin! Luuletko että jeesus juuri sinun kanssasi joutaa seurustelemaan siinä tugoksessa!!
        Tämä ajatukseni jos diellä olisi joku jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaappa kuinka monta haluaisi olla jeesuksen kanssa?I. Sinä ja miljoonamiljardia muuta uskovaista änkeämässä jeesuksen jalkoihin! Luuletko että jeesus juuri sinun kanssasi joutaa seurustelemaan siinä tugoksessa!!
        Tämä ajatukseni jos diellä olisi joku jeesus.

        Sinulle näyttää olevan epäselvää se että Jeesus on Jumala. Ja Jumala voi samaan aikaan olla ristiinnaulittu ja kuollut ja ylläpitää maailmankaikkeutta. Hän oli läsnä omassa kuolemassaan ristillä. Hän on kaikkialla ajasta ja paikasta riippumatta. Todellisten uskovien määrä ei ole yhdenkään ihmisen laskettavissa koska Jeesus itse valitsee omansa, eivät ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle näyttää olevan epäselvää se että Jeesus on Jumala. Ja Jumala voi samaan aikaan olla ristiinnaulittu ja kuollut ja ylläpitää maailmankaikkeutta. Hän oli läsnä omassa kuolemassaan ristillä. Hän on kaikkialla ajasta ja paikasta riippumatta. Todellisten uskovien määrä ei ole yhdenkään ihmisen laskettavissa koska Jeesus itse valitsee omansa, eivät ihmiset.

        Jos on jumala niin sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen luoman kristinuskon kanssa. Kaikki elämä universumissa on yhtäjumalaa. Kivikin on osa jumalaa kun siinä atomit hyrrää.
        Luonto ja luonninlait on jumala .. Jos nimi pitäisi olla jumalalle niin se olisi"Universum" joka koko ajan laajenee ja on lähtenyt valtavan energiakasaantuman räjähjyksestä.
        Sitten kun laajeneminen saavuttaa lakipisteensä Universumjumala lysähtää kasaan energiakasaantumaksi ja räjähtää taas. Uusi universum alkaa taas laajentua. Tämä jälleensyntyminen on ikuista, räjähdys, laajeneminen, lysöhdys, räjähdys..... jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jumala niin sillä ei ole mitään tekemistä ihmisen luoman kristinuskon kanssa. Kaikki elämä universumissa on yhtäjumalaa. Kivikin on osa jumalaa kun siinä atomit hyrrää.
        Luonto ja luonninlait on jumala .. Jos nimi pitäisi olla jumalalle niin se olisi"Universum" joka koko ajan laajenee ja on lähtenyt valtavan energiakasaantuman räjähjyksestä.
        Sitten kun laajeneminen saavuttaa lakipisteensä Universumjumala lysähtää kasaan energiakasaantumaksi ja räjähtää taas. Uusi universum alkaa taas laajentua. Tämä jälleensyntyminen on ikuista, räjähdys, laajeneminen, lysöhdys, räjähdys..... jne

        Kristinusko ei ole ihmisten luomus. Kuten sanoin, kukaan ei omasta halustaan tahdo olla Jeesuksen kanssa ikuisesti. Sinäkin pidät vastenmielisenä Jeesusta kuka tuomitsee pahat ihmiset helvettiin eli inhoat oikeudenmukaisuutta ja pahan ankaraa tuomitsemista. On siis yliluonnollista että joku haluaa. Sinä et voi etkä halua uskoa häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinusko ei ole ihmisten luomus. Kuten sanoin, kukaan ei omasta halustaan tahdo olla Jeesuksen kanssa ikuisesti. Sinäkin pidät vastenmielisenä Jeesusta kuka tuomitsee pahat ihmiset helvettiin eli inhoat oikeudenmukaisuutta ja pahan ankaraa tuomitsemista. On siis yliluonnollista että joku haluaa. Sinä et voi etkä halua uskoa häneen.

        On niitä jeesuksia ollut useita. Sellaisia sen ajan saarnamiehiä, ihan tavallisia kuolevaisia.
        Mutta sellainen kristinuskon Jeesus joka ristiinnaulittiin, nousi kokonaisena taivaaseen oltuaan mätänemässä kivihaudassa, joka on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,. Se Jeesus on satua. Lennon oli eräänlainen Jeesus
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe