op joustoluotto

Ei luottoa

Hei!

Hain op joustoluottoa, mutta minulle tuli kielteinen päätös, eli lainaa ei myönnetty euroakaan. Olen 23-vuotias, vakituisessa työsuhteessa ollut yli 2vuotta, luottotiedot kunnossa. Oikeastaan en saanut mitään syytä miksi minulle ei sitä myönnetty vaikka kävin pitkän puhelin keskustelun asiasta.

Kannattaisiko kokeilla muista pankeista?

Kommennteja kehiin, kiitos!

13

6458

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkäskokoista

luottoa hait?

• Kuulostaa oudolta, että sinulle ei sanottu mitään syytä. Sinuna soittaisin takaisin ja kysyisin sitä uudelleen. Kulutusluottojen myöntöprosessi on hyvin yksinkertainen; olemassa on selkeät kriteerit, jotka hakijan on täytettävä ja heidän on helppo todeta tämä syy. Eli luuri käteen ja selvitä - tiedätpähän sitten.

OP:n omilla sivuilla sanotaan ehtoina luetellaan:
      1) Osuuspankin tai Helsingin OP:n pitkäaikainen pääasiallinen asiakas
      2) vähintään 23-vuotias
      3) säännölliset palkka- tai eläketulot
      4) riittävä maksukyky
      5) raha-asiat moitteettomasti hoidettuina
      6) pysyvä asuinpaikka Suomessa
      7) myönteinen luottopäätös (sisältänee luottotietojen tarkistuksen).

Kertomasi mukaan kohdat 2, 3 ja 7 ovat kunnossa, joten syynä lienee jokin kohdista 1, 4, 5 ja 6. Kuten nimimerkki "Minkäskokoista" tuossa esittää, on myös mahdollista, että hait ylisuurta luottoa tuloihisi nähden.

Luottoa kannattaa toki kysyä muistakin pankeista, mikäli sille on todellista tarvetta. Vaihtoehtona on myös luottokortin hankinta ja sen luottorajan nostamisen sen verran korkeaksi, että se riittää tarpeisiisi.

• Ei luottoa

Hain 3 tuhannen euron luottoa, mutta pankkitäti sanoi, että mitään pienempääkään esimerkiksi 500e luottoa ei myönnetä minulle. Vuosituloni eivät ole mitkään suuret 24 000e (brutto). Osuuspankin asiakas olen ollut syntymästäni saakka. Kaikki laskut olen aina ajallani maksanut jne. Vähän jäi mieltä harmittamaan tuo tapaus, näköjään olen kakkos luokan kansalainen...

Oikeastaan täytin hakemuksen ihan tutkimusmielessä. En ole koskaan omistanut luottokorttia jne. Esimerkiksi Nordeasta ovat kaverini saaneet vastaavaa luottoa 1500e (määräaikaisilla) työsuhteilla.

• henkilökohtaisesti..
        Ei luottoa kirjoitti:

Hain 3 tuhannen euron luottoa, mutta pankkitäti sanoi, että mitään pienempääkään esimerkiksi 500e luottoa ei myönnetä minulle. Vuosituloni eivät ole mitkään suuret 24 000e (brutto). Osuuspankin asiakas olen ollut syntymästäni saakka. Kaikki laskut olen aina ajallani maksanut jne. Vähän jäi mieltä harmittamaan tuo tapaus, näköjään olen kakkos luokan kansalainen...

Oikeastaan täytin hakemuksen ihan tutkimusmielessä. En ole koskaan omistanut luottokorttia jne. Esimerkiksi Nordeasta ovat kaverini saaneet vastaavaa luottoa 1500e (määräaikaisilla) työsuhteilla.

Sinun asemassasi vaihtaisin pankkia. Toki tilaisin keskusteluajan ensin omaan pankkiisi ko osaston esimiehelle ja menet keskustelemaan nokakkain asian halki. Miksi ei, perustelut. Kun sinulla on kertomasi mukaan moitteeton maksuhistoria niin aika merkillistä että lainaa ei myönnetty. Jos pankin kanta on muuttumaton, kerrot että vaihdat pankkia. Laina, pienikin kannattaa aina hakea henk.kohtaisesti pankin "tiskiltä" siis keskustella henk.kohtaisesti. Sillä on merkitystä kun näkevät asiakkaan ja voi keskustella tarkemmin yksityiskohtaisemmin. Netin kautta haettu on jotenkin "kasvoton" ja hyvä.

• Ei luottoa kirjoitti:

Komppaan nimimerkkiä "henkilökohtaisesti".

Käy tapaamassa jotain virkailijaa henkilökohtaisesti ja kysy, mikä mättää. Mikäli vastaus on ympäripyöreyksiä, vaihda pankkia; sinun ei tarvitse tyytyä saamaasi palveluun.

• roope-duck

Ei kannata lähteä pankkien asiakkaaksi kuten jo huomasit. Markkinoilla on monia suhteellisen edullisia rahoitusyhtiöitä jotka varmasti auttavat sinua tilanteessa. Vertaile hintoja ja tee itsellesi sopivin ratkaisu.

• tsekkaappa tietosi!

No siinä vaiheessa jos kieltäydytään 500€ luottoakaan mynntämästä on takuulla jossain vikaa. Suosittelen tarkistamaan Omatiedosta ne omat tiedot ja sitten on se toinenkin pulju,joku S.llä alkava.

• Ei luottoa

Päivitystä tilanteeseen, kävin kilpailevassa pankissa neuvottelemassa samasta summasta 3000e. Eikä ollut mitään ongelmia lainan saannissa! Eli kannattaa näköjään kysyä muistakin pankeista.

Kiitos kaikille vastanneille!

• Järkimies75

Kannattaisi säästää 3 000e. Lainaa ei kannata ottaa vain koska sitä "saa" (huomaa lainausmerkit).

• suosittelenasiakkuut

Itse tein juuri testin vaimoni kanssa kuinka saisimme lainan toista kiinteistöä varten, nykyinen asuntomme kerrostalossa lupasimme laittaa myyntiin ja jossa jo omaa rahaa yli puolet, ei muuta kun OP-pankin luottohakemusta täyttämään, ensin olimme toki puhelinyhteydessä sen paikkakunnan konttoriin josta haaveilimme erästä kiinteistöä.

Ei vaan luotettu eikä lainaa annettu, sen kyllä arvasimmekin mutta nyt ainakin tiedetään..antoivat jopa ohjeeksi että sitten kun olette entisen asunnon myyneet ja neuvotelleet uuden lainan nykyisestä pankista niin tulkaa sitten meidän (OP-pankin) konttoriin niin mietitään siten asiaa uudelleen..uups..tyhmäksikö luulevat.

OP-pankkiin on ihan turha laittaa lainahakemusta jos ei ole jo pankin pitkäaikainen asiakas, tilillä rahaa rutkasti ym ym..ja tietysti työpaikka pitäisi olla vakituinen vaikka sellaista työpaikkaa ei nykyisin enää ole olemassakaan, uskon että tuollaisella menettelyllä OP-pankki huuhtoo itsensä pois Suomesta, Nordea taasen kahmii asiakkaita OP-pohjolastakin, suurista pankeista Nordea ehdottomasti paras.

• Olisit iloinen

Kyllä suurin osa työpaikoista on nykyäänkin vakituisia. Määräaikaisia on muistaakseni noin 20% kaikista palkansaajista, joten 80%:lla on vakituinen työsuhde.

Te olette ilmeisesti hakeneet liian isoa lainaa tuloihinne nähden, ei pankki ilkeyksissään lainaa evää. Laina tietää pankille korkoja eli tuloja, eivätkä ne halua tuloista kieltäytyä. Jos esim. kerrostalokiinteistönne arvo on 100 tonnia (50 tonnia maksettu) ja haitte 250 tonnin lainaa kolmen, neljän tonnin nettotuloilla, niin en ihmettele yhtään ettei lainaa herunut.

Minusta on vain hyvä, että pankki pitää järjen päässä jos asiakas ei itse näe että on ajamassa itseään liian tiukkaan tilanteeseen. Asiakas kun aina ajattelee, ettei työttömyys/avioero/tms riski MINULLE satu, mutta pankki tietää että jollekin ne sattuvat ja laskee riskit sen mukaisesti. Itse OP:n asiakkaana olen vain tyytyväinen, jos pankki ei harrasta liian riskikästä luototusta. Enkä loukkaantuisi, jos en itse lisälainaa saisi - sehän vain tarkoittaisi, että olen itse laskenut lainan riskit väärin.

• sepineneee
        Olisit iloinen kirjoitti:

Kyllä suurin osa työpaikoista on nykyäänkin vakituisia. Määräaikaisia on muistaakseni noin 20% kaikista palkansaajista, joten 80%:lla on vakituinen työsuhde.

Te olette ilmeisesti hakeneet liian isoa lainaa tuloihinne nähden, ei pankki ilkeyksissään lainaa evää. Laina tietää pankille korkoja eli tuloja, eivätkä ne halua tuloista kieltäytyä. Jos esim. kerrostalokiinteistönne arvo on 100 tonnia (50 tonnia maksettu) ja haitte 250 tonnin lainaa kolmen, neljän tonnin nettotuloilla, niin en ihmettele yhtään ettei lainaa herunut.

Minusta on vain hyvä, että pankki pitää järjen päässä jos asiakas ei itse näe että on ajamassa itseään liian tiukkaan tilanteeseen. Asiakas kun aina ajattelee, ettei työttömyys/avioero/tms riski MINULLE satu, mutta pankki tietää että jollekin ne sattuvat ja laskee riskit sen mukaisesti. Itse OP:n asiakkaana olen vain tyytyväinen, jos pankki ei harrasta liian riskikästä luototusta. Enkä loukkaantuisi, jos en itse lisälainaa saisi - sehän vain tarkoittaisi, että olen itse laskenut lainan riskit väärin.

Haettiin juuri puolison kanssa lainaa omakotitaloon. 4000 nettotuloilla ei oltaisi yhdessä saatu 90 000 euron lainaa, koska puolisolla on jonkin asteinen merkintä pankin tiedoissa. Luottotiedot kuitenkin kunnossa, mutta virkailija ei sitten suostunut sen enempää siitä merkinnästä kertomaan. Virkailija sitten ehdotti että olisin ottanut lainan yksin nimiini niin se olisi sitten onnistunut puolet pienemmillä tuloilla... Olisin itse kuvitellut että 2 hakijaa on aina parempi kuin yksi, koska säännölliset tulot on molemmilla, mutta väärässä olin :D

Noh, palvelumaksujen järjettömyyden vuoksi ei sitten siitä pankista kyllä lainaa tarvita.

• 18

Juuri ylläolevien vuoksi asioin rahoitusyhtiöiden kanssa kun tarvitsen lainaa. Kyllä, ne ovat hieman kalliimpia ja kyllä, palvelusta ja ajan säästämisestä kannattaa maksaa. Pankit ovat tulleet hulluiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe