JUMALA ON VALO
1.Joh.1:5-7
--
1:5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä
1:6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
JUMALA ON VALO, 1.Joh.1:5-7
6
93
Vastaukset
Tosi yhteys edellyttää valkeudessa vaeltamista. Tämä yhteys ei synny siitä, että me puhumme siitä.
Jumala ei kysy meidän sanojamme, vaan meidän tekojamme. Jos vaellamme pimeydessä, niin meidän sanamme ovat valhetta.
Meidät on kutsuttu ”totuuden tekemiseen” (6).
”Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka” (Snl.4:18).
Luin Netmissionista Aconitumin kirjoituksen (http://forum.netmission.fi/showthread.php?1801-Armonkerjäläinen/page16) vanhurskaan polun kirkastumisesta:
”Jumala näytti minulle, mitä tuo polun kirkastuminen tarkoittaa. Se tarkoittaa tietysti lähemmäs valoa pääsemistä.
Mutta mitä lähempänä valoa on, sitä kirkkaammin erottuvat pienetkin tahrat... Ei ollut kaunista katseltavaa edes siinä valossa, kun Herra näytti, mitä minun sydämessäni on!
( Silloin myös ymmärsin paremmin, mitä se enenevä armo merkitseekään”! (Aconitum).
"...kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).Aconitum:
"Mutta mitä lähempänä valoa on, sitä kirkkaammin erottuvat pienetkin tahrat... Ei ollut kaunista katseltavaa edes siinä valossa, kun Herra näytti, mitä minun sydämessäni on"!
--
Ehtoollisvirressä 225 laulamme:
5.
Tätä ruokaa syödessäni,
juodessani
orjan mieli katoaa.
Tämän riemun rikkaudessa,
runsaudessa
oma puku putoaa.
6.
Tässä näyttää tahraiselta,
saastaiselta
kaikki oma hurskaus.
Kristuksesta loistaa vastaan
ainoastaan
Isän suuri rakkaus.
7.
Mieltäni se liikuttakoon,
opettakoon
armon Herraa kiittämään.
Sieluni se sulattakoon,
taivuttakoon
Jeesukseeni tyytymään.Jeesus sanoi kaikkien uskovaisten itsensä lisäksi olevan maailman valkeus:
Matteuksen evankeliumi 5
14 "Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;"
Johanneksen evankeliumi 8
12 'Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
Jeesus tunsi Isän ja itsensä, jonka tähden sanoi olevansa yhtä Isän kanssa:
"Minä ja Isä olemme yhtä".
Kun Jumala ilmaisi itsensä ja Jeesuksen minulle, minäkin saan sanoa:
"Minä ja Isä olemme yhtä".
Johanneksen evankeliumi 10
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Johanneksen evankeliumi 17
22 "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että HE OLISIVAT YHTÄ, NIIN KUIN ME OLEMME YHTÄ - "* Sinun uskomuksesi ei ole sopusoinnussa lainaamiesi Raamatun sitaattien kanssa. Missä se valo sinussa näkyy, mitä Raamatun kirjoittaja tarkoittaa? Oletko Kristuksen kirje maailmalle, vaiko vaan sivistyneesti ja hyvin käyttäytyvä arvokas vanha mies?
* On mahdotonta ajatella, että olisit ristin valoa maailmaan loistava Jeesuksen seuraaja, ei tämä ole mitään panetteleua, vaan yksinkertaisesti sitä, että kielleät Jumalan Pojan, ja silti Raamatun sitaateilla annat ymmärtää, ikään kuin olisit Jeesusken todistaja? Ja juuri tällä taktiikalla sinä hämäät Sanaa tuntemattomia etsijöitä.
* Mutta kun on tosiseikkoja jotka sotii vastaan. Väität Jeesuksen veren olevan Jumalan tahto? Joka on vastoin Raamatun opetusta ja Raamatun henkeä. Kiellät Jeesuksen jumaluuden, kiellät Pyhän Hengen, alentaen Hänet joksikin " henkäykseksi, et Persoonaksi, jota Hän on. Et usko Kristuksen ruumiiliseen ylösnousemukseen, et ruumiilliseen taivaaseen astumiseen, Persoonana Isän valtaistuimelle. Väität Jeesusken " muuttuneen Jumalan Pojaksi vasta ylösnousemuksensa hetkenä, ymmärrät väärin Raamatun kohdan jota käytät väärin omaan uskomukseesi.
* Ja mikä tärkeintä, koko Raamatun ja Jumalan pelastussuunnitelman toteutumiseksi ja kaiken evankeliumin perustan , Jeesuksen syntyminen Pyhästä Hengestä sikiämisen kautta Jumalsta lähteneeksi neitseestä syntynyt ainutsyntyinen Jumalan Poika.
* Poika joka on kokonaan taivaasta, ei atomihiukkasen vertaa maasta, vaikka lihaksi tulikin, Hän tuli maailmaan " syntisen lihan kaltaisuudessa", lihan ruumis oli samaa kuin ihmisen ruumiskin, mutta absolyyttisen synnittömänä. Ja tämän kaiken sinä ekivaari kiellät, ja Jumalan näkökulmasta katsottuna, röyhkeästi yrität kumota Jumalan omalla sanalla ?
* Siksi on niin suuri ristiriita sinun ns. uskomuksen ja lainaamiesi Raamatun lauseiden kesken. Voit vain kuvitella, mitä tunteita se synnyttää niiden tosiuskovaisten mielissä, jotka näkevät tämän mielettömyyden sinun uskomuksesi ja käyttämiesi Raamatun sitaattien välillä.
* Oikeasti sinä loukkaat kaikkia uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, ja vertaat itseäsi Raamatun mainitsemiin uskoviin ja seurakuntaan. Olet ulkopuolella Kristuksen seurakunnan edellä mainittujen asioiden kieltämiesi totuuksien tähden.
* Sinulta puuttuu Kristusen sisäinen tunteminen, ja sen myötä koko evankeliumi. Olet omassa luulouskossaasi, jonka loppu ei ole taivas. Koska vain Jumalan valmistama TIE Jeesuksessa Kristuksessa voi viedä taivaaseen, ja sitä tietä sinä et tunne, omien sanojesi ja uskomuksesi perusteella.
* Koko asian voi sanoa lyhyesti; Et ole uudestisyntynyt Jeesusken veren ja Pyhän Hengen pesun vaikutusesta, 1Kor.12:13. Pyhän Hengen osallisuudessa. Heb. 10:10,14 - 18.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinun uskomuksesi ei ole sopusoinnussa lainaamiesi Raamatun sitaattien kanssa. Missä se valo sinussa näkyy, mitä Raamatun kirjoittaja tarkoittaa? Oletko Kristuksen kirje maailmalle, vaiko vaan sivistyneesti ja hyvin käyttäytyvä arvokas vanha mies?
* On mahdotonta ajatella, että olisit ristin valoa maailmaan loistava Jeesuksen seuraaja, ei tämä ole mitään panetteleua, vaan yksinkertaisesti sitä, että kielleät Jumalan Pojan, ja silti Raamatun sitaateilla annat ymmärtää, ikään kuin olisit Jeesusken todistaja? Ja juuri tällä taktiikalla sinä hämäät Sanaa tuntemattomia etsijöitä.
* Mutta kun on tosiseikkoja jotka sotii vastaan. Väität Jeesuksen veren olevan Jumalan tahto? Joka on vastoin Raamatun opetusta ja Raamatun henkeä. Kiellät Jeesuksen jumaluuden, kiellät Pyhän Hengen, alentaen Hänet joksikin " henkäykseksi, et Persoonaksi, jota Hän on. Et usko Kristuksen ruumiiliseen ylösnousemukseen, et ruumiilliseen taivaaseen astumiseen, Persoonana Isän valtaistuimelle. Väität Jeesusken " muuttuneen Jumalan Pojaksi vasta ylösnousemuksensa hetkenä, ymmärrät väärin Raamatun kohdan jota käytät väärin omaan uskomukseesi.
* Ja mikä tärkeintä, koko Raamatun ja Jumalan pelastussuunnitelman toteutumiseksi ja kaiken evankeliumin perustan , Jeesuksen syntyminen Pyhästä Hengestä sikiämisen kautta Jumalsta lähteneeksi neitseestä syntynyt ainutsyntyinen Jumalan Poika.
* Poika joka on kokonaan taivaasta, ei atomihiukkasen vertaa maasta, vaikka lihaksi tulikin, Hän tuli maailmaan " syntisen lihan kaltaisuudessa", lihan ruumis oli samaa kuin ihmisen ruumiskin, mutta absolyyttisen synnittömänä. Ja tämän kaiken sinä ekivaari kiellät, ja Jumalan näkökulmasta katsottuna, röyhkeästi yrität kumota Jumalan omalla sanalla ?
* Siksi on niin suuri ristiriita sinun ns. uskomuksen ja lainaamiesi Raamatun lauseiden kesken. Voit vain kuvitella, mitä tunteita se synnyttää niiden tosiuskovaisten mielissä, jotka näkevät tämän mielettömyyden sinun uskomuksesi ja käyttämiesi Raamatun sitaattien välillä.
* Oikeasti sinä loukkaat kaikkia uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, ja vertaat itseäsi Raamatun mainitsemiin uskoviin ja seurakuntaan. Olet ulkopuolella Kristuksen seurakunnan edellä mainittujen asioiden kieltämiesi totuuksien tähden.
* Sinulta puuttuu Kristusen sisäinen tunteminen, ja sen myötä koko evankeliumi. Olet omassa luulouskossaasi, jonka loppu ei ole taivas. Koska vain Jumalan valmistama TIE Jeesuksessa Kristuksessa voi viedä taivaaseen, ja sitä tietä sinä et tunne, omien sanojesi ja uskomuksesi perusteella.
* Koko asian voi sanoa lyhyesti; Et ole uudestisyntynyt Jeesusken veren ja Pyhän Hengen pesun vaikutusesta, 1Kor.12:13. Pyhän Hengen osallisuudessa. Heb. 10:10,14 - 18.Ketä Sinä, Mohikaani_27, syytät, kun soimaat minua etten olisi syntynyt Uudesti ylhäältä? Synnyttikö minun sisimmän ihmiseni Jumala sanallaan, vai olisiko minun pitänyt itse itseni synnyttää sinun, Mohikaani, tahdon mukaan? Olinpa Hengestä syntynyt tahi en, niin molemmissa tapauksissa syytät Jumalaa, ja puhut hänen sanaansa vastaan!
Uudessa liitossa Jeesuksen veri on Jumalan tahto, joka virtaa Kristuksen ruumiissa, jonka jäseniä me olemme. Jumala on tämän kaiken pää, eli Kristuksen pää, ja me olemme hänen hengellisen ruumiinsa Jäseniä, [Ef.3:6] sekä osallisia hänen saamasta perinnöstä; Jumalan tahto, eli Jeesuksen Kristuksen veri tekee kaiken tämän eläväksi. [Joh.15:1-7]
Roomalaiskirje 8
17 "Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme."
Kuten huomaatte, osallistun Jeesuksen 'perunkirjoitukseen' ja huolehdin osuuksieni saamisesta.
>>>ekivaari:
Johanneksen evankeliumi 8
12 'Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 888149
- 896238
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344741- 503245
- 363234
- 442789
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462730- 462687
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562602