Jumalan valtakunta eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä on meissä, kun synnymme Hengestä. Saamme sen, kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen. Kun pienen lapsukaisen lailla tulemme Jeesuksen tykö. Jumalan valtakunnan ohessa saamme kaiken muunkin, mitä tässä ajassa tarvitsemme.
Rm 14, 1Kr 4, Lk 11 12 17, Jh 3, Mk 10
Kun Jumalan ainosyntyinen Poika, joka oli Jumala Jumalan tykönä, annettiin meille ihmislapsena (Jes 9:5), niin tuo valtakunta tuli meitä hyvin lähelle. Ja niin Johannes Kastaja saarnasi Israelin kansalle: Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle – teidän keskellänne seisoo Hän, jota te ette tunne. Mutta sitä varten, että Hän tulisi julki Israelille, olen tullut vedessä kastamaan.
Isä oli siis lähettänyt sanansaattajan raivaamaan tietä Pojallensa.
Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku. Niin kuin on kirjoitettuna … "Katso, Minä lähetän sanansaattajani edelläsi, joka valmistaa tiesi. Huutavan ääni erämaassa: 'Valmistakaa Herran tie, tehkää polkunsa suoriksi'" niin Johannes tuli ja kastoi erämaassa ja saarnasi kääntymyksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi. (Mk 1)
Mutta sitten tienraivaajan tehtävä alkaa olla valmis. Johanneksen opetuslapset olivat vähän ihmeissään. Mutta Johannes Kastaja selvittää heille asian ja osansa. Te olette itse todistajani, että sanoin: 'En ole Kristus, vaan minut on lähetetty edellensä.'(Jh 3)
Huutavan äänen oli aika hiljalleen sammua. Tie Herralle oli valmistettu. Kuningas oli astunut esiin. Jumalan valtakunta oli tullut heidän luokseen.
Jotkut uskonnon huipulta tosin väittivät, että kysymyksessä olikin Beelsebulin valtakunta. Ja niin Jeesus selvittää: Mutta jos Minä Jumalan Hengen avulla ajan ulos riivaajia, niin Jumalan valtakunta on ennättänyt luoksenne. (Mt 12)
Jumalan valtakunta eteni kylä kylältä. Riivaajat väistyivät sen tieltä. Sairaat parannettiin. Kuolleet herätettiin. Ja sitten julistettiin evankeliumia.
Mihin kaupunkiin tulettekin ja ottavat teidät vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' (Lk 10)
Jumalan valtakunta oli nyt tullut Israelin kansan keskuuteen. Mutta ei siten kuin fariseukset olivat odottaneet (Lk 17). Ja niin he onnettomat eivät kyenneet sitä näkemään eikä vastaanottamaan. He tutkivat kyllä kirjoituksia, mutta eivät halunneet tulla Jeesuksen – Ikuisen Elämän - tykö (Jh 5:39-). Todellinen Valo oli heidän keskellään, mutta ei päässyt sisäisesti heihin. Viinipuu oli kasvanut. Nyt Elämä ei päässyt siihen. Se ei voisi tuottaa hedelmää – siemen ei voisi levitä kaikkeen maailmaan. Viinipuuhun oksastettiin villejä oksia. Jumalan valtakunta annettiin pakanoille. Puu on tuottanut hedelmää. Sanoma Kristuksesta levinnyt. Pian jalopuuhun oksastetaan taas sen omia oksia (Rom 11).
Jumalan valtakunta
90
132
Vastaukset
- +
Vanhan liiton esikuvallisena aikana Jumalan kirkkaus oli kansansa keskuudessa asettuneena ihmisten pystyttämän telttamajan kaikkein pyhimpään.
Mutta nyt Sana oli pystyttänyt telttamajansa kansansa keskuuteen. Eli kirjaimellisesti kääntäen: Ja Sana oli liha ja pystyttänyt telttamajansa keskellemme. Ja katselimme kirkkautta Hänen, kirkkautta kuten ainoan luota Isän, täynnä armoa ja totuutta. (Jh 1)
Tuo temppeli tosin hajotettiin maahan, mutta Hän pystytti sen uudelleen kolmessa päivässä.
Ennen ylösnousemustaan ja kirkkauteen astumistaan Hän vaelsi ihmisenä keskellämme. Valtias oli ottanut orjan muodon.
Mutta kerran kolme niistä, jotka vaelsivat ja elivät Jeesuksen kanssa saivat hetken tarkastella Häntä Kirkkaudessaan. Palanen Jumalan valtakuntaa laskeutui heidän luokseen. Isä oli verhoutunut pilveen. Mooseksen ja Eliaan näkivät.
Kuusi päivää aikaisemmin Jeesus oli sanonut: Tässä seisovain joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin näkevät …
Virke jatkuu kahdella tavalla.
… Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan (Mt 16)
… Jumalan valtakunnan tulevan voimassa (Mk 9)
Jumalan valtakunta ja Poika ovat koko ajan näin sidoksissa toisiinsa. Ne ovat kuin synonyymeja. Niitä ei voi erottaa toisistaan. Julistamme Jumalan valtakuntaa saarnaamalla Kristusta.
Filippus meni Samarian kaupunkiin ja saarnasi heille Kristusta … uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä. (Ap. 8)
Kun Jeesus oli maan päällä, oli Jumalan valtakunta meidän keskuudessamme. Kun Jeesus meni pois, lähetti Hän Pyhän Hengen sijaansa tänne. Ja nyt Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä. Ei ole siis sattuma, että Jumalan Sanassa on ilmaisu, joka tarkoittaa sekä teidän keskuudessanne että sisäisesti teissä. Ja kerran tämä telluskin kokee uudistumisen. Siinä uudestisyntymisessä sitten mekin saamme Kristuksen kanssa hallita tätä uudestisyntynyttä maailmaa, jossa leijona syö rehua kuin nauta ja niin päin pois. Saamme olla pappeina Kristuksen kanssa. Mutta tuota kestää vain tuhat vuotta.
Ja kaiken tämän päätteeksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jota mekin saamme hallita aina ja iankaikkisesti, niinkuin Jumala jo alussa ihmiselle tehtäväksi antoi: Vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet ...- Tänäänkin
Kuka sinä olet:)? Oletko lähetetty raivaamaan tietä Jeesuksen toiselle tulemukselle? Sinä kirjoitat niin kirkkasti Jumalan Sanaa, että se on harvinaista.
Jumala lähettää enkelinsä raivaamaan tietä toiselle tulemukselle. Niin Hän lähetti enkelinsä raivaamaan tietä ensimmäisellekin tulemiselleen. Jeesus sanoo Johannes Kastajan olleen enkeli. - Tänäänkin
Tänäänkin kirjoitti:
Kuka sinä olet:)? Oletko lähetetty raivaamaan tietä Jeesuksen toiselle tulemukselle? Sinä kirjoitat niin kirkkasti Jumalan Sanaa, että se on harvinaista.
Jumala lähettää enkelinsä raivaamaan tietä toiselle tulemukselle. Niin Hän lähetti enkelinsä raivaamaan tietä ensimmäisellekin tulemiselleen. Jeesus sanoo Johannes Kastajan olleen enkeli.Elämme lähellä Jeesuksen tulemista.
Johanneksen ilmestys 22
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen. - Sanan saattaja
Minäkin kysyn kuka sinä olet oletko alkuperäsinen enkeli joita on lähetetty työhön maanpääle lopunaikaan?
Herra sinulle sen paljastakoon jos sitä et vielä tiedä.
Huomasin kyllä, että toinen kirjoittaa nimimerkilläsi mutta Henki on aivan eri. - Niko.
Amen!
Kiitos kirjoituksestasi!
Ylistys Herralle, Jeesukselle Kristukselle! - Kumartakaa kaikki!!!
Sanan saattaja kirjoitti:
Minäkin kysyn kuka sinä olet oletko alkuperäsinen enkeli joita on lähetetty työhön maanpääle lopunaikaan?
Herra sinulle sen paljastakoon jos sitä et vielä tiedä.
Huomasin kyllä, että toinen kirjoittaa nimimerkilläsi mutta Henki on aivan eri.HAllelujah! Minäkin kysyn oletko sinä enkeli???
Voi äly! Täällä on taas kaksinpuhelu näköjään käynnissä. Tais kolahtaa kun
on tullut foorumille oikeaa ja älykästä Jumalan sanaa. Ilmiselvästi näin on
käynyt. Mihin se usko nyt katosi ja kaikkinainen hyvyys. Se taisikin olla pelkkä
kupla. Sana ei ilmestynyt lihana, vaan sana ilmestyi - l i h a s s a -:
1.Timoteuksen kirje 3
16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
1.Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"
Raamattu EI VAADI meitä yhdessäkään jakeessa uskomaan Jeesusta Kristusta LIHAKSI TULLEEKSI, sen sijaan se vaatii meitä useissa jakeissa uskomaan hänet HENGEKSI, [2.Kor.3:17] joka oli LIHAAN TULEVA:
1.Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;"
2.Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
Lihaan tuleminen ja lihaksi tuleminen ovat kaksi täysin erilaista asiaa!- +
ekivaari kirjoitti:
Sana ei ilmestynyt lihana, vaan sana ilmestyi - l i h a s s a -:
1.Timoteuksen kirje 3
16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt LIHASSA, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen."
1.Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä,"
1.Pietarin kirje 4
1 "Koska siis Kristus on kärsinyt LIHASSA, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -"
Raamattu EI VAADI meitä yhdessäkään jakeessa uskomaan Jeesusta Kristusta LIHAKSI TULLEEKSI, sen sijaan se vaatii meitä useissa jakeissa uskomaan hänet HENGEKSI, [2.Kor.3:17] joka oli LIHAAN TULEVA:
1.Johanneksen kirje 4
2 "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;"
2.Johanneksen kirje 1
7 "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli LIHAAN TULEVA; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus."
Lihaan tuleminen ja lihaksi tuleminen ovat kaksi täysin erilaista asiaa!Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta
1 Joh 1:1 - body
Tänäänkin kirjoitti:
Elämme lähellä Jeesuksen tulemista.
Johanneksen ilmestys 22
1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"
8 Ja minä, Johannes, olen se, joka tämän kuulin ja näin. Ja kun olin sen kuullut ja nähnyt, minä lankesin maahan kumartuakseni sen enkelin jalkojen eteen, joka tämän minulle näytti.
9 Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa".
10 Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.Te " lopunajan " nuuskijat, voitte huoletta lopettaa kiven kääntelyn, sillä lopunaikoja on eletty jo muutama vuosituhat ja aina löytyy uusia lopunaikoja.
Se on turhaa saivartelua, joten eletään tätä päivää.
- jaikali
>>>Kuka sinä olet:)? Oletko lähetetty raivaamaan tietä Jeesuksen toiselle tulemukselle? Sinä kirjoitat niin kirkkasti Jumalan Sanaa, että se on harvinaista.
- Voi voi mussukoita
Heh heh teitä älykköjä! Lausekoteloitako täällä viljellään.
- ---
Mistä löytäneetkin näin aivan hirvittävän ja vaikeasti tajuttavan asian.
Tämä taso riittäköön heille. Ei kannata juuri muuta kuin näitä itsestäänselviä
asioita kirjoitella. ja kehua päälle noita lapsellisia "älyn väläyksiä.
Olisi tosin kysyttävää aloittajalta ja yksi kohta olisi korjattava oikeaksi, mutta
luulen että siitä itku ja poru tulisi, joten jätän väliin tällä kertaa. Mutta jos täällä
on joku ronskimpi tyyppi niin tehköön sen, minä en raski. - usko vaan
--- kirjoitti:
Mistä löytäneetkin näin aivan hirvittävän ja vaikeasti tajuttavan asian.
Tämä taso riittäköön heille. Ei kannata juuri muuta kuin näitä itsestäänselviä
asioita kirjoitella. ja kehua päälle noita lapsellisia "älyn väläyksiä.
Olisi tosin kysyttävää aloittajalta ja yksi kohta olisi korjattava oikeaksi, mutta
luulen että siitä itku ja poru tulisi, joten jätän väliin tällä kertaa. Mutta jos täällä
on joku ronskimpi tyyppi niin tehköön sen, minä en raski.Lopun aikaan on lähetetty enkelit seurakuntiin ihmismuotoon ja täällä heitä on muutamia sen voi huomata.
Sinä et varmann sitä näe, koska Hengellinen kateutesi on niin suuri. - Enkeleitä odotetaan
usko vaan kirjoitti:
Lopun aikaan on lähetetty enkelit seurakuntiin ihmismuotoon ja täällä heitä on muutamia sen voi huomata.
Sinä et varmann sitä näe, koska Hengellinen kateutesi on niin suuri.Raamatussa kerrotaan lopunajalla tulevista enkeleistä. Jokos se ois tapahtunut. Minä uskon Jumalan Poikaan ja uskon myöskin enkeleihin. Muuten, mikskähän enkeleistä ei juurikaan puhuta. Jumalan Pojasta sentään puhutaan. Jotku kyllä puhuu Jumalan ihmisestä ja kirjottavat pojan pienellä. En kuulu heihin.
Jotku taas pitävät Jeesusta enkelinä. Minä en pidä. - Jospa se jospa
Enkeleitä odotetaan kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan lopunajalla tulevista enkeleistä. Jokos se ois tapahtunut. Minä uskon Jumalan Poikaan ja uskon myöskin enkeleihin. Muuten, mikskähän enkeleistä ei juurikaan puhuta. Jumalan Pojasta sentään puhutaan. Jotku kyllä puhuu Jumalan ihmisestä ja kirjottavat pojan pienellä. En kuulu heihin.
Jotku taas pitävät Jeesusta enkelinä. Minä en pidä.Eikö se ollut juuri helluntailainen se mustalaiseukko joka oli nähnyt enkelin.
Kukapa muukaan. Mistä näitä sekoja juuri hellareihin on pesiny. Taitaa olla
niin että vain tähän tiettyyn seurakuntaan pesiytyy kaikki rikolliset, puoskarit,
äänien kuulijat ja näkyjen näkijät ynnä kaikenmaailman puoskarit.
Joku kirjoitti aiemmin että kun ei muuhun kelpaa niin on pakko alkaa
hellariksi. Ehkä se sitten on niin. - Sanan saattaja
Enkeleitä odotetaan kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan lopunajalla tulevista enkeleistä. Jokos se ois tapahtunut. Minä uskon Jumalan Poikaan ja uskon myöskin enkeleihin. Muuten, mikskähän enkeleistä ei juurikaan puhuta. Jumalan Pojasta sentään puhutaan. Jotku kyllä puhuu Jumalan ihmisestä ja kirjottavat pojan pienellä. En kuulu heihin.
Jotku taas pitävät Jeesusta enkelinä. Minä en pidä.Ne ovat tulleet ei tarvitse enää odottaa sitä tunnistat enkelit.
He kirjoittavat Jumalan puhdasta Sanaa heissä on rakkaus sekä ymmärys oikeudenmukaisuus.
He eivät johdata ihmisiä harhaan, vaan pyrkivät auttamaan ihmisiä tuntemaan totuuden ja tahtovat kaikille hyvää heillekin, jotka hyökäävät heitä vastaan tuomio kateus arvosteluhengessä. He eivät lannistu sillä heillä on voima suoraan taivaasta.
AINA JA HE ANTAVAT KUNNIAN JA KIITOKSEN JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JA JUMALLE HE EIVÄT TAHDO KOROTTAA ITSEÄÄN VAAN JUMALA PITÄÄ HEISTÄ HUOLEN LOPUUN ASTI.
Ei tarvitse luulla, että enkelin osa on parempi, kuin ihmisen sillä he tulivat palvelemaan, eikä paveltaviksi.
Jokainen heistä saa Jumalan koulutuksen tehtäväänsä ja he, jotka syvältä koulutetaan polttaen he saavat isoman ja vaikeimman tehtävän.
Enkeleitä on monen arvoisia ja monenlaisissa tehtävissä kukaan ei heistä tiedä kaikkia.
Jokainen saa oma koulutuksen omalle aluelleen.
Muistakaa ihmiset ovat heidän rakkautensa kohde siksi he, eivät tahdo jättää täyttämättä omaa tehtäväänsä, joka he ovat lähettäjäleen luvannet. - Youtubessa
Jospa se jospa kirjoitti:
Eikö se ollut juuri helluntailainen se mustalaiseukko joka oli nähnyt enkelin.
Kukapa muukaan. Mistä näitä sekoja juuri hellareihin on pesiny. Taitaa olla
niin että vain tähän tiettyyn seurakuntaan pesiytyy kaikki rikolliset, puoskarit,
äänien kuulijat ja näkyjen näkijät ynnä kaikenmaailman puoskarit.
Joku kirjoitti aiemmin että kun ei muuhun kelpaa niin on pakko alkaa
hellariksi. Ehkä se sitten on niin.on uusi video haastateltavasta, joka on nähnyt enkelin
Kauhavalla ja tullut sen seurauksena uskoon.
Katsokaa ja kuunnelkaa ! - Youtubesta
Youtubessa kirjoitti:
on uusi video haastateltavasta, joka on nähnyt enkelin
Kauhavalla ja tullut sen seurauksena uskoon.
Katsokaa ja kuunnelkaa !Millä nimellä se löytyy?
- Sinun parhaaksi vaan
Ne ovat tulleet ei tarvitse enää odottaa sitä tunnistat enkelit.
He kirjoittavat Jumalan puhdasta Sanaa heissä on rakkaus sekä ymmärys oikeudenmukaisuus.
He eivät johdata ihmisiä harhaan, vaan pyrkivät auttamaan ihmisiä tuntemaan totuuden ja tahtovat kaikille hyvää heillekin, jotka hyökäävät heitä vastaan tuomio kateus arvosteluhengessä. He eivät lannistu sillä heillä on voima suoraan taivaasta.
AINA JA HE ANTAVAT KUNNIAN JA KIITOKSEN JEESUKSELLE KRISTUKSELLE JA JUMALLE HE EIVÄT TAHDO KOROTTAA ITSEÄÄN VAAN JUMALA PITÄÄ HEISTÄ HUOLEN LOPUUN ASTI.
Ei tarvitse luulla, että enkelin osa on parempi, kuin ihmisen sillä he tulivat palvelemaan, eikä paveltaviksi.
Jokainen heistä saa Jumalan koulutuksen tehtäväänsä ja he, jotka syvältä koulutetaan polttaen he saavat isoman ja vaikeimman tehtävän.
Enkeleitä on monen arvoisia ja monenlaisissa tehtävissä kukaan ei heistä tiedä kaikkia.
Muistakaa ihmiset ovat heidän rakkautensa kohde siksi he, eivät tahdo jättää täyttämättä omaa tehtäväänsä, joka he ovat lähettäjäleen luvannet.Niin mitkä ovat tulleet? Taidat tarvita uuden lääkityksen. Ei näy vanha enään
riittävän.
Pahinta tässä on kuitenkin se että ihminen ei tajua omaa tilaansa vaikka
sen kuinka suoraan sanoisi. Ei milläälään pahalla mutta muu ei nyt auta. - kenen sanaa saatat
Ne ovat tulleet ei tarvitse enää odottaa sitä tunnistat enkelit.
Muistakaa ihmiset ovat heidän rakkautensa kohde siksi he, eivät tahdo jättää täyttämättä omaa tehtäväänsä, joka he ovat lähettäjäleen luvannet.sinulla on mennyt enkelit ja ihmiset sekaisin ja pahasti näyttää että on mennyt jotain muutakin sekaisin.
oletkohan seonnut W.Branhamin ja T.Bentleyn ja vastaavien satuihin? - Tänäänkin
kenen sanaa saatat kirjoitti:
sinulla on mennyt enkelit ja ihmiset sekaisin ja pahasti näyttää että on mennyt jotain muutakin sekaisin.
oletkohan seonnut W.Branhamin ja T.Bentleyn ja vastaavien satuihin?Enpä olisi niinkään varma. Enkeli asiat näyttävät olevan niin pelottavia, että niistä ei puhuta ja jos joku puhuu, niin häntä syytetään jos mistä.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, niin hän kykenee uskomaan myös enkeleihin.
Matteus 13
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon. - Sana sinulle!
Tänäänkin kirjoitti:
Enpä olisi niinkään varma. Enkeli asiat näyttävät olevan niin pelottavia, että niistä ei puhuta ja jos joku puhuu, niin häntä syytetään jos mistä.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, niin hän kykenee uskomaan myös enkeleihin.
Matteus 13
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.Kolossalaiskirje:
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama"
Enkeliuskoa levität, Branhamin tietäjähengessäkö enkeleistä puhut? - Tänäänkin
Sana sinulle! kirjoitti:
Kolossalaiskirje:
2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama"
Enkeliuskoa levität, Branhamin tietäjähengessäkö enkeleistä puhut?Vaikuttaako siltä, että olisin mielistynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilönkö näyillä ja onko lihallinen mieleni turhaan paisunnut? Jos vaikuttaa, niin vika on katsojassa, sillä minä todistan kaiken aikaa Jumalan ainoasta Pojasta. Enkeleistä kertoo Jumalan ainoa Poika, mutta mikä lie, että ihmiset eivät tahdo enkeleistä puhua. Olen kuullut sellaista, että kirkko olisi jossain vaiheessa kieltänyt enkeleistä puhumisen. Liekkö syynä väärin käsitetty Kolossalaiskirje?
Enkelit kuuluvat keskeisesti lopunajan tapahtumiin. Jeesus on aina ylin ja enkelit palvelevat Häntä ja Hänen kauttaan ihmisiä. - suora kysymys
Tänäänkin kirjoitti:
Vaikuttaako siltä, että olisin mielistynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilönkö näyillä ja onko lihallinen mieleni turhaan paisunnut? Jos vaikuttaa, niin vika on katsojassa, sillä minä todistan kaiken aikaa Jumalan ainoasta Pojasta. Enkeleistä kertoo Jumalan ainoa Poika, mutta mikä lie, että ihmiset eivät tahdo enkeleistä puhua. Olen kuullut sellaista, että kirkko olisi jossain vaiheessa kieltänyt enkeleistä puhumisen. Liekkö syynä väärin käsitetty Kolossalaiskirje?
Enkelit kuuluvat keskeisesti lopunajan tapahtumiin. Jeesus on aina ylin ja enkelit palvelevat Häntä ja Hänen kauttaan ihmisiä.oletko Branhamin tietäjähengessä kun enkeleistä haluat puhua?
- Tänäänkin
suora kysymys kirjoitti:
oletko Branhamin tietäjähengessä kun enkeleistä haluat puhua?
Suora vastaus sinulle, että sinun on kysyttävä tuota Herraltani, joka salli minun kolmesti olla kuoleman kanssa vastatusten ja joka kolmesti pelasti siitä tilasta aivan hetkessä täysin terveeksi.
Pilkatessasi minua, pilkaat Jeesusta. Minä en ole mitään voimassa, enkä ymmärryksessä, enkä kerro omista saavutuksistani, vaan kerron Herrastani, Jumalan Sanasta, Jumalan AINOASTA Pojasta.
Hän on antanut minulle tietoa.
Hän on jopa kertonut edeltä kaikki tärkeät tapahtumat mitä minä sain kokea, tai jouduin kokemaan. Hän on antanut myöskin ymmärryksen viisauteensa, eli Sanaansa. - Kiitos vastauksesta
Tänäänkin kirjoitti:
Suora vastaus sinulle, että sinun on kysyttävä tuota Herraltani, joka salli minun kolmesti olla kuoleman kanssa vastatusten ja joka kolmesti pelasti siitä tilasta aivan hetkessä täysin terveeksi.
Pilkatessasi minua, pilkaat Jeesusta. Minä en ole mitään voimassa, enkä ymmärryksessä, enkä kerro omista saavutuksistani, vaan kerron Herrastani, Jumalan Sanasta, Jumalan AINOASTA Pojasta.
Hän on antanut minulle tietoa.
Hän on jopa kertonut edeltä kaikki tärkeät tapahtumat mitä minä sain kokea, tai jouduin kokemaan. Hän on antanut myöskin ymmärryksen viisauteensa, eli Sanaansa.Suoraan et vastannut ..... mutta myönsit kuitenkin.
- Tänäänkin
Kiitos vastauksesta kirjoitti:
Suoraan et vastannut ..... mutta myönsit kuitenkin.
Mitä sinä vastaanottajana käsität minun myöntäneen? Jeesus on opettanut sen, että ihminen näkee kaiken itsensä kautta. Jos ihminen pitää toista epärehellisenä, hän todellisuudessa onkin sitä itse.
Aina, kun näen pilkaavia, tuomitsevia, syyttäviä kirjoituksia tiedän niiden tulevan puhdistamattomasta astiasta. Jeesus ei tullut tuomitsemaan, vaan tuli sovittaman ihmsien synnin ja vapauttamaan ihmisen synnistä, mutta sitä ei tapahdu siellä, missä Jeesusta ei tunneta, eikä niin ollen tunnusteta Hänen TULLEEN taivaasta ihmiseksi.
Täällä kirjoittaa nyt monta, jotka kaikin tavoin kiertävät tuota tunnustusta. He eivät kykene tunnustamaan sitä, että Jumalan Sana tuli ihmiseksi ja eli ihmisenä ja opetti niinä päivinä tien Jumalan, eli Itsensä luokse. Jumalan Sana ei ole muuta olevaisuutta kuin Jumalan olevaisuus.
Kerro nyt mitä sinä käsitit minun myöntäneen? Tänäänkin kirjoitti:
Mitä sinä vastaanottajana käsität minun myöntäneen? Jeesus on opettanut sen, että ihminen näkee kaiken itsensä kautta. Jos ihminen pitää toista epärehellisenä, hän todellisuudessa onkin sitä itse.
Aina, kun näen pilkaavia, tuomitsevia, syyttäviä kirjoituksia tiedän niiden tulevan puhdistamattomasta astiasta. Jeesus ei tullut tuomitsemaan, vaan tuli sovittaman ihmsien synnin ja vapauttamaan ihmisen synnistä, mutta sitä ei tapahdu siellä, missä Jeesusta ei tunneta, eikä niin ollen tunnusteta Hänen TULLEEN taivaasta ihmiseksi.
Täällä kirjoittaa nyt monta, jotka kaikin tavoin kiertävät tuota tunnustusta. He eivät kykene tunnustamaan sitä, että Jumalan Sana tuli ihmiseksi ja eli ihmisenä ja opetti niinä päivinä tien Jumalan, eli Itsensä luokse. Jumalan Sana ei ole muuta olevaisuutta kuin Jumalan olevaisuus.
Kerro nyt mitä sinä käsitit minun myöntäneen?Jumalan sana ei ole sitä, mikä silmiin näkyy, vaan se on sitä, mikä sisimmän ihmisen korviin kuuluu;
Johanneksen evankeliumi 8
25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "JUURI SE, MITÄ MINÄ PUHUNKIN TEILLE."
Matteuksen evankeliumi:
11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.
13:9 Jolla on korvat, se kuulkoon." [13:43]
Kaikilla ei ole hengen korvia.- Sanan saattaja
Sana sinulle! kirjoitti:
Kolossalaiskirje:
Enkeliuskoa levität, Branhamin tietäjähengessäkö enkeleistä puhut?Niin enkelit tulivat palvelemaan eivätkä he missään tapauksessa ota vastaan kenenkään kumartamista eivätkä odota erikois palvelua.
Päin vastoin enkelit tulivat tuomaan puhdasta Jumalan Sanaa.
Oletko Sanaa sinulle koskaan lukenut Raamatusta, että enkelit tulevat seurakuntiin, jos et niin lue Ilmestys kirjaa 1-3 Pyhä Henki avatkoon sinulle.
En halua korottaa enkeleitä eikä niin tule tehdäkään he ovat Jumalan pelastus viimeisenä aikana.
Jumalan Sanaan on sekottunut niin paljon ihmisen omaa, että siitä on tullut ihmis oppi.
Ihmiset ovat käyneet kiinni tähän oppiin ja Jumalan Sana ei enää pääse kirkastamaan Pyhää Henkeä, vaan ihmisopit saavat ihmisen toimimaan sen mukaan koska se on paljon helpompi tie.
Moni luulee olevansa heti uudesti syntynyt tullessaan uskoon, eikö ihmis oppi tässäkin ala heti alkuvaiheessa eksyttämään ja ihmisestä tulee sekauskoinen uskonnollinen ihminen, eikä Pyhä Henki vaikuta tällaisessa henkilössä.
Sellainen ihminen, joka tartuu Raamatun Sanaan alkaa tehdä parannusta hän aloittaa kasvun Jeesuksessa.
Hän saa herkyyden kuunella Pyhän Hengen opetusta ja hän vahvistuu ja kasvaa uskossa.
Enkelit ovat tulleet tuomaan opetusta ihmisille miten heidän tulee elää ja toimia uskon tiellä.
Jeesus on heidän esimerkkinsä ja niin tulisi olla ihmistenkin esimerkki.
Enkelien kasvatus on kuitenkin paljon rankenpi, kuin ihmisten siksi ei hetä tarvitse kadehtia. - +
Youtubesta kirjoitti:
Millä nimellä se löytyy?
http://www.youtube.com/watch?v=7O7uLP_7iIU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ysYK_LGZXqY&feature=related
Hyvä katsoa ja kuunnella (alempi linkki radio-ohjelmaan), mutta vielä kerran:
Tässä puhutaan enkeleistä. Ei ihmisistä. - +
ekivaari kirjoitti:
Jumalan sana ei ole sitä, mikä silmiin näkyy, vaan se on sitä, mikä sisimmän ihmisen korviin kuuluu;
Johanneksen evankeliumi 8
25 'Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "JUURI SE, MITÄ MINÄ PUHUNKIN TEILLE."
Matteuksen evankeliumi:
11:15 Jolla on korvat, se kuulkoon.
13:9 Jolla on korvat, se kuulkoon." [13:43]
Kaikilla ei ole hengen korvia.Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta
1 Joh 1:1
Siis, mikä on tuo Elämän Sana, jota Johannes sanoo heidän katselleen ja käsin koskettaneen, jos ei se Sana, joka oli jo alussa, joka oli Jumala, joka oli Jumalan tykönä, ja sitten tuli lihaksi ja asui meidän keskuudessamme.
- +
No voihan! En minä ole enkeli, en Elia, enkä mikään profeetta.
Olen ihan tavallinen ihminen, joka on saanut lahjaksi uskon Herraan Jeesukseen ja pelastunut yksin armosta. - ml213.
"Kun Jumalan ainosyntyinen Poika, joka oli Jumala Jumalan tykönä",
Onko tuo ymmärrettävissä siten, että sinulla on kaksi Jumalaa. Ainosyntyinen Poika Jumala, joka oli taas Junmalan tyklönä.
Uskotko jaikalin tapaan, että Jumala on laji kuin ihminen tai eläin ja siten Jumalasta syntyneet on Jumalia.Näinän moni opettaa Jumalan lajiksi.
Niin, Raamatun ilmoituksein kautta ymmärrettynä, nin lajioppi on Jumalasta kaukana eli on vain yksi totinen Jumala ja tästä Jumalasta syntyneet eivät ole eivätkö tule Jumaliksi.- +
Minulla on "Isä ja Poika". Jo koska olen Jumalan kuvaksi luotu ihmislapsi, en koe kovinkaan vaikeana käsittää tuota yhdistelmää Isä ja Poika. Sillä luonnollista on, että jos Isä on Jumala, niin ainoa Hänen synnyttämänsä Poikakin on Jumala. Raamattu käyttää tuon "synnyttämisen" lisäksi ilmaisua, jolla ilmaistaan lapsen "saaminen", kun puhutaan Jumalan ainokaisesta. Mutta koskaan ei missään sanota, että Hänet olisi luotu. Hän ei siis ole luotu, vaan syntynyt.
Ja juuri tästä asetelmasta, siitä, että eräs ei voinut hyväksyä tuota Isän ja Pojan ainutlaatuista suhdetta, alkoi synti eli kapina Jumalaa vastaan. Korkea-arvoisin enkeli ei voinut hyväksyä tuota suhdetta Isä ja Poika, Isän ainosyntyisen Pojan eristyisasemaa. Ja siksi hän halusi korottaa istuimensa Korkeimman rinnalle, siis sille istuimelle, joka kuului Isän ainosyntyiselle Pojalle. Ja edelleenkin on näin. Moni ei tahdo hyväksyä sitä, että kysymyksessä on Isän ainosyntyinen Poika. Ja siksi moni kieltää tuon yhdistelmän Isä ja Poika. Mutta hän on antikristus, "se, joka kieltää Isän ja Pojan" (1 Joh 2:22). Ja siksi asia on hyvin vakava.
Kun samainen Johannes kirjoittaa evankeliumin, hän esittelee päähenkilön käyttäen predikatiivilausetta, joka nimenomaan vastaa kysymykseen: MIKÄ hän oli. Ja vastaus kuuluu "JUMALA".
Isä on Jumala, ja Hänen ainosyntyinen Poikansa on Jumala. Koetko, että tässä on jokin teologinen ongelma? - ml213.
+ kirjoitti:
Minulla on "Isä ja Poika". Jo koska olen Jumalan kuvaksi luotu ihmislapsi, en koe kovinkaan vaikeana käsittää tuota yhdistelmää Isä ja Poika. Sillä luonnollista on, että jos Isä on Jumala, niin ainoa Hänen synnyttämänsä Poikakin on Jumala. Raamattu käyttää tuon "synnyttämisen" lisäksi ilmaisua, jolla ilmaistaan lapsen "saaminen", kun puhutaan Jumalan ainokaisesta. Mutta koskaan ei missään sanota, että Hänet olisi luotu. Hän ei siis ole luotu, vaan syntynyt.
Ja juuri tästä asetelmasta, siitä, että eräs ei voinut hyväksyä tuota Isän ja Pojan ainutlaatuista suhdetta, alkoi synti eli kapina Jumalaa vastaan. Korkea-arvoisin enkeli ei voinut hyväksyä tuota suhdetta Isä ja Poika, Isän ainosyntyisen Pojan eristyisasemaa. Ja siksi hän halusi korottaa istuimensa Korkeimman rinnalle, siis sille istuimelle, joka kuului Isän ainosyntyiselle Pojalle. Ja edelleenkin on näin. Moni ei tahdo hyväksyä sitä, että kysymyksessä on Isän ainosyntyinen Poika. Ja siksi moni kieltää tuon yhdistelmän Isä ja Poika. Mutta hän on antikristus, "se, joka kieltää Isän ja Pojan" (1 Joh 2:22). Ja siksi asia on hyvin vakava.
Kun samainen Johannes kirjoittaa evankeliumin, hän esittelee päähenkilön käyttäen predikatiivilausetta, joka nimenomaan vastaa kysymykseen: MIKÄ hän oli. Ja vastaus kuuluu "JUMALA".
Isä on Jumala, ja Hänen ainosyntyinen Poikansa on Jumala. Koetko, että tässä on jokin teologinen ongelma?"Isä on Jumala, ja Hänen ainosyntyinen Poikansa on Jumala. Koetko, että tässä on jokin teologinen ongelma? "
No, onhan tuossa melkoinen ongelma, jos Raamattuun on uskominen. Jumalahan on yksi ja kaikki kaikessa eli ei ole kuin se yksi Jumala. Raamatusta et löydä käsitettä, Isä Jumala ja Poika Jumala.
Jokainen,- joka uskoo, niin tiedostaa, miten on Jumala ja on myös Jumalan Poika Jeesus Kristus.
Niin, unohda tuo fiktiivinen kuvittelus Jumala lajista.
Todellisuus on, jos ............k-a-i-k-k-i............. Raamatun ilmoitukset huomioidaan ja näin syntyen ymmärretään mielikuva asiasta, niin todella on yksi totinen Jumala ja tämä Jumala toimii kaikkialla aivoituksiensa mukaan.
Yhdistäppä nämä kaksi asiaa. "Jumala meidän kanssamme", joka toteutui Jeesuksessa, niin yhdistä tuohon Heb 1 ilmoitus ja Ap 2 eli niissä ilmoitetaan miten todella Jumala puhui ja toimi ja teki ihmeitä Jeesuksen Kristuksen kautta.
Huomaa ,- ja usko, miten tuosta tulee laaja-alainen mielikuva, miten todella on yksi Jumala ja tämä toimi Jeesuksen kautta. Ymmärrätkö???
Huomaa,- ei Jeesuskaan muuttunut Jumalaksi, vaikka Jumala oli Jeesuksessa ja teki niitä ihmeitä Jeesuksen kautta.
Mutta,- valitettava todellisuus on, ettet tule koskaan ymmärtämään ja uskomaan tuota kokonaisuutta,- jos et luovu mielenuudistuksen kautta kolminaisuusoppilaan tilasta. Tule Jeesukseen uskovaksi,- ei ihmisoppien. - +
ml213. kirjoitti:
"Isä on Jumala, ja Hänen ainosyntyinen Poikansa on Jumala. Koetko, että tässä on jokin teologinen ongelma? "
No, onhan tuossa melkoinen ongelma, jos Raamattuun on uskominen. Jumalahan on yksi ja kaikki kaikessa eli ei ole kuin se yksi Jumala. Raamatusta et löydä käsitettä, Isä Jumala ja Poika Jumala.
Jokainen,- joka uskoo, niin tiedostaa, miten on Jumala ja on myös Jumalan Poika Jeesus Kristus.
Niin, unohda tuo fiktiivinen kuvittelus Jumala lajista.
Todellisuus on, jos ............k-a-i-k-k-i............. Raamatun ilmoitukset huomioidaan ja näin syntyen ymmärretään mielikuva asiasta, niin todella on yksi totinen Jumala ja tämä Jumala toimii kaikkialla aivoituksiensa mukaan.
Yhdistäppä nämä kaksi asiaa. "Jumala meidän kanssamme", joka toteutui Jeesuksessa, niin yhdistä tuohon Heb 1 ilmoitus ja Ap 2 eli niissä ilmoitetaan miten todella Jumala puhui ja toimi ja teki ihmeitä Jeesuksen Kristuksen kautta.
Huomaa ,- ja usko, miten tuosta tulee laaja-alainen mielikuva, miten todella on yksi Jumala ja tämä toimi Jeesuksen kautta. Ymmärrätkö???
Huomaa,- ei Jeesuskaan muuttunut Jumalaksi, vaikka Jumala oli Jeesuksessa ja teki niitä ihmeitä Jeesuksen kautta.
Mutta,- valitettava todellisuus on, ettet tule koskaan ymmärtämään ja uskomaan tuota kokonaisuutta,- jos et luovu mielenuudistuksen kautta kolminaisuusoppilaan tilasta. Tule Jeesukseen uskovaksi,- ei ihmisoppien.Kolminaisuusopista en ole mitään kirjoittanut.
Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta. Ja toki myös Pyhästä Hengestä. - ml213.
+ kirjoitti:
Kolminaisuusopista en ole mitään kirjoittanut.
Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta. Ja toki myös Pyhästä Hengestä.Aiemmin kerroit uskovasi siten, että on Poika Jumala ja Isä Jumala. Toki nyt kirjoitat jo oikeasti eli on Isä ja Poika eli Jumalan Pojan Isä on tietenkin Jumala. (Jumalan Poika). Taas Pyhä Henkikin on todellisuutta.
+ kirjoitti:
Kolminaisuusopista en ole mitään kirjoittanut.
Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta. Ja toki myös Pyhästä Hengestä.>>>Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta.
Ja toki myös Pyhästä Hengestä.- +
jaikal kirjoitti:
>>>Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta.
Ja toki myös Pyhästä Hengestä.Kolminaisuusopista en ole mitään kirjoittanut.
Olen kirjoittanut Isästä ja Pojasta. Ja toki myös Pyhästä Hengestä.
En siis ole kirjoittanut, en referoinut, en millään tavoin sekaantunut kolminaisuusoppimääritelmiin. Vaan, kun kirjoitan Isästä, kun kirjoitan Pojasta, kun kirjoitan Pyhästä Hengestä, niin katseeni on kiinnitetty vain Jumalan Sanaan. Ei erilaisiin uskontunnustuksiin. Paitsi tietenkin niihin uskontunnustuksiin, joita Raamatusta suoraan löytyy.
- ml213.
"Jumalan valtakunta eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä on meissä, kun synnymme Hengestä."
Mutta, jos ajatellaan todelisuutta eli vanhurskauden vaikutuksen havainnoimista ihmisessä, niin todellisuudesssa harva ihminen on sisällä vanhurskauden valtakunnassa. Ihminenhän voi suullaan sanoa sitä ja tätä, mutta monasti hedelmät/reagoiminen mielikuvineen kertoo aivan muuta kuin ihmisen suullinen näkemys itsestään. Siis ihminen opn laiminlyönyt käsitteen; "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä jne....)
Niin, ongelma todella ei ole Jumalan puolella/aivoituksissa,- vaan ongelma on uskossa. Jos ihminen mielii vanhurskauden valtakuntaan sisälle ja elää siinä/siitä, niin ihmisen tulee uskoa .....s-a-n-o-j-e-n..............s-i-s-ä-l-t-ö-ö-n....... mitä Raamatussa on Jumala ilmoittanut.
Sorvarina tiedän, ettei Jumalan tahdon sorvaaminen mieleisekseen johda ihmistä vanhurskauden valtakuntaan tai siellä pysymiseen. Juuri tuohon sorvaamiseen liittyy, miten paljon ihmisillä on mieleen liittyviä ongelmia tänäkin aikana. Ihmisillä, jotka mieltävät itsensä Jeesukseden uskovaksi.
PS.
Ymmärräthän sen todellisuuden, että Jeesukseen usko vaikuttaa erikoisesti ihmisen mieleen,- ei niinkään fyysiseen ruumiiseen tai ympäristöön. Ihminen voi kohdata turmeltuneessa ruumiissaan erilaisia fyysisiä sairauksia ja näihin sairauksiinhan ihminen lopulta menehtyykin.
Mutta, vanhurskauden valtakunnassa eläminen vaikuttaa, ihmisen mieleen siten,- ettei ihmisen mieli ongelmoidu vaikeissakaan olosuhteissa. Apsotoli Paavalissa tämä tuli erityisen selkeästi esille eläessään arkeaan, jopa vankiloissa..
Apostolit joutuivat kokemaan vaikeita ympäristön paineita ja olosuhteita,mutta heillä oli kirkas/puhdas mieli eläessään vanhurskauden valtakunnassa.- +
Eli Room 14:17 sisältämä määritelmä Jumalan Valtakunnasta on totta ympäröivistä olosuhteista huolimatta. Edellytys tälle on se, että olemme pelastetut pimeyden vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan (Kol 1:13).
Mutta jos sitten mennään pintaa syvemälle ja sairauksiin ja kuoleman läheisyyteen, niin minä tiedän omakohtaisesti, mitä se on. Olen käynyt läpi vakavan sairauteni takia hyvin kriittisiä leikkauksia. Kerran melkein kuolin erään leikkauksen jälkitilanteessa. Ja vaikka minut juuri ja juuri ehdittiin Jumalan johdatuksesta leikata uudelleen, niin pitkään tilanne oli aivan toivoton. Mutta noina kaikkein vaikeimpina hetkinä, olen myös tullut parhaiten tuntemaan Hänet, joka on lunastanut minut. Minä tunnen Hänet, johon uskon. Tunnen Jumalan valtakunnan Kuninkaan, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Hänen armostaan minä vielä elän ... ja kirjoitan.
Jumalan valtakunta on todella "sydämen sisäinen asia", sillä Kristus oli maailmassa jo ennen kuin tuli ja ilmestyi lihassa:
Johanneksen evankeliumi 1
10 "MAAILMASSA HÄN OLI, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja MAAILMA EI HÄNTÄ TUNTENUT."
Luukkaan evankeliumi 17
20 'Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
Valitettavan monet raamatunselittäjät unohtavat nämä Jeesuksen ja Johannes Kastajan opetukset.Oletteko huomanneet että Raamatussa on selvästi ristiriitaista tietoa samoista asioista, riippuen siitä, onko kyse VT;n "lihan mukaisesta lain tulkinnasta" vai UT;n mukaisesta Hengellisestä tulkinnasta? Otan tähän esimerkin kahdesta erilaisesta:
21 'Ja he kysyivät häneltä: "Mikä sitten? O´LETKO SINÄ ELIAS?" Hän sanoi: "EN OLE." "Se profeettako olet?" Hän vastasi: "En."
Johannes Kastaja julisti lakia, todisti itsestään lihan mukaan, mutta Jeesus todisti, että Jumalan valtakunta julistetaan Johanneksesta lähtien Hengen mukaan:
Luukkaan evankeliumi 16
16 "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."
Jeesus todisti Johannes Kastajasta näin:
Matteuksen evankeliumi 11
13 "Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
14 ja JOS TAHDOTTE ottaa vastaan: HÄN ON ELIAS, joka oli tuleva."Lihan mukaan Johannes Kastaja ei ollut sama (liha) kuin Eliaksella oli, mutta Johannes toimi ELIAKSEN HENGESSÄ. Hän toimi Eliaksen hengessä:
Luukkaan evankeliumi 1
17 "Ja hän käy hänen edellään ELIAAN HENGESSÄ JA VOIMASSA, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."- ml213.
ekivaari kirjoitti:
Lihan mukaan Johannes Kastaja ei ollut sama (liha) kuin Eliaksella oli, mutta Johannes toimi ELIAKSEN HENGESSÄ. Hän toimi Eliaksen hengessä:
Luukkaan evankeliumi 1
17 "Ja hän käy hänen edellään ELIAAN HENGESSÄ JA VOIMASSA, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan.">>Jumalan valtakunta on todella "sydämen sisäinen asia", sillä Kristus oli maailmassa jo ennen kuin tuli ja ilmestyi lihassa:
10 "MAAILMASSA HÄN OLI, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja MAAILMA EI HÄNTÄ TUNTENUT."
Luukkaan evankeliumi 17
20 'Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."
Valitettavan monet raamatunselittäjät unohtavat nämä Jeesuksen ja Johannes Kastajan opetukset. - Sanan saattaja
ekivaari kirjoitti:
Lihan mukaan Johannes Kastaja ei ollut sama (liha) kuin Eliaksella oli, mutta Johannes toimi ELIAKSEN HENGESSÄ. Hän toimi Eliaksen hengessä:
Luukkaan evankeliumi 1
17 "Ja hän käy hänen edellään ELIAAN HENGESSÄ JA VOIMASSA, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."ekivaari tiedätkö Johannes Kastaja oli suurempi kuin ihminen eli hän oli alkuperäinen enkeli maanpääle työhön lähetetty koska hän teki työtä Jeesuksen ensimmäiselle tulemukselle.
Tänään ekelit tekevät työtä Jeesuksen toiselle tulemiselle he tekevät puhdistusta seurakunnissa.
Sillä luste on kasvanut viljan sekaan kaikille annetaan mahdollisuus tehdä parannus ja lähteä tekemään Jumalalle soveliaita hedelmiä ja täytämään hänen tahtoaan kokosydämisesti. - +
ml213. kirjoitti:
>>Jumalan valtakunta on todella "sydämen sisäinen asia", sillä Kristus oli maailmassa jo ennen kuin tuli ja ilmestyi lihassa:
Luukkaan evankeliumi 17
Valitettavan monet raamatunselittäjät unohtavat nämä Jeesuksen ja Johannes Kastajan opetukset.Jumalan valtakunta eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä on meissä, kun synnymme Hengestä. Saamme sen, kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen. Kun pienen lapsukaisen lailla tulemme Jeesuksen tykö. Jumalan valtakunnan ohessa saamme kaiken muunkin, mitä tässä ajassa tarvitsemme.
Voitko sanoa "Aamen" tähän avaukseni ensimmäiseen kappaleeseen, joka perustuu täysin Jumalan Sanan ilmoitukseen, kuten voit tarkistaa viitteistäni. - ml213.
+ kirjoitti:
Jumalan valtakunta eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä on meissä, kun synnymme Hengestä. Saamme sen, kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen. Kun pienen lapsukaisen lailla tulemme Jeesuksen tykö. Jumalan valtakunnan ohessa saamme kaiken muunkin, mitä tässä ajassa tarvitsemme.
Voitko sanoa "Aamen" tähän avaukseni ensimmäiseen kappaleeseen, joka perustuu täysin Jumalan Sanan ilmoitukseen, kuten voit tarkistaa viitteistäni.Lyhyesti. Sanon aamenen kun liität tuohon valvomisen merkityksen. Matt 13:19........23
Ymmärrän ja uskon ettei ihminen edes pysy vanurskauden valtakunnassa muutoin kuin uskon ja ..............v-a-l-v-o-m-i-s-e-n....... kautta.
Vaikka ihminen uudestisyntyy Raamatun ilmoitusten mukaisesti, niin tämä tila ei edes takaa ihmisen pelastumista ja olemista vanhurskauden valtakunnassa.
Ihmisen pelastuminen tapahtuu uudestisynnyttyään ensin tielle,- joka johtaa pelastumiseen ja erikoisesti pysymälllä vanhurskauden valtakunnassa/tällä tiellä ja tähän on vain yksi tekijä. - "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä jne...)
Niin, en usko alkuunkaan käsitteeseen,- "Kerran pelastunut aina pelastunut" ja taas tähän liittyy mitä pohdimme ja kysyit sanonko aamenen. Siis kokonaisuudesta on kysymys,- joka tulee tiedostaa itselle ja muille. - +
ml213. kirjoitti:
Lyhyesti. Sanon aamenen kun liität tuohon valvomisen merkityksen. Matt 13:19........23
Ymmärrän ja uskon ettei ihminen edes pysy vanurskauden valtakunnassa muutoin kuin uskon ja ..............v-a-l-v-o-m-i-s-e-n....... kautta.
Vaikka ihminen uudestisyntyy Raamatun ilmoitusten mukaisesti, niin tämä tila ei edes takaa ihmisen pelastumista ja olemista vanhurskauden valtakunnassa.
Ihmisen pelastuminen tapahtuu uudestisynnyttyään ensin tielle,- joka johtaa pelastumiseen ja erikoisesti pysymälllä vanhurskauden valtakunnassa/tällä tiellä ja tähän on vain yksi tekijä. - "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä jne...)
Niin, en usko alkuunkaan käsitteeseen,- "Kerran pelastunut aina pelastunut" ja taas tähän liittyy mitä pohdimme ja kysyit sanonko aamenen. Siis kokonaisuudesta on kysymys,- joka tulee tiedostaa itselle ja muille.Koetko, että sinussa on tuo Paavalin kuvaama (Room 14:17)
Jumalan valtakunta eli vanhurskaus ja rauha ja ilo Pyhässä Hengessä? - +
ekivaari tiedätkö Johannes Kastaja oli suurempi kuin ihminen eli hän oli alkuperäinen enkeli maanpääle työhön lähetetty koska hän teki työtä Jeesuksen ensimmäiselle tulemukselle.
Tänään ekelit tekevät työtä Jeesuksen toiselle tulemiselle he tekevät puhdistusta seurakunnissa.
Sillä luste on kasvanut viljan sekaan kaikille annetaan mahdollisuus tehdä parannus ja lähteä tekemään Jumalalle soveliaita hedelmiä ja täytämään hänen tahtoaan kokosydämisesti.Johannes Kastaja ei ollut enkeli.
- ml213.
+ kirjoitti:
Koetko, että sinussa on tuo Paavalin kuvaama (Room 14:17)
Jumalan valtakunta eli vanhurskaus ja rauha ja ilo Pyhässä Hengessä?Lyhyesti.
Kyllä. - +
ml213. kirjoitti:
Lyhyesti.
Kyllä.Mutta jotenkin tuota rauhaa ja iloa kuitenkin varjostaa
nukahtamisen, eksymisen ja hylkäämisen pelko?
Olenko ymmärtänyt sinut oikein? - ml213.
+ kirjoitti:
Mutta jotenkin tuota rauhaa ja iloa kuitenkin varjostaa
Olenko ymmärtänyt sinut oikein?"Mutta jotenkin tuota rauhaa ja iloa kuitenkin varjostaa
Olenko ymmärtänyt sinut oikein? "
Olet ymmärtänyt väärin.Eihän ihmisellä voi olla pelkotilaa, jos uskoo Jumalan tahtoon eli Raamatun ilmoituksiin.
Tätä tervettä ; "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä...) 1 Tim.4:16 voisi verrata autolla ajoon liikenteessä.
Jos ajat autolla virkeässä kunnossa, niin eihän ihminen pelkää rattiin nukahtamista tms. eli on voimissaan ja virkeä.
Toista on silloin kun ajaa väsyneenä, niin silloin voi mielessä käydä nukahtamisen mahdollisuus eli ihminen ei silloin ole voimissaan/virkeä.
PS.
Muuten itsensä ja opetuksensa valvominen liittyy mielentasapainoon ja yleensä mielen hyvinvointiin. Väitämpä, miten synti ongelmoittaa ihmisen mielen/kin ja taas valvomisen kautta synnistä pois kasvaminen eheyttää ihmistä.
Niin, edelleen viittaan tuohon Jesaja 32 ilmoitukseen se ihmisen änkytysreagoimiseen ja siitä pois kasvamiseen.
Muuten, tuolla terveellä itsensä ja opetuksen valvomisella en tarkoita sairaaloista itsensä tutkimista eli ihmisellä silloin on neuroottinen tila/pakkomielle tutkia ja löytämällä löytää itsestään kieltiestä tms. - Sanan saattaja
+ kirjoitti:
Johannes Kastaja ei ollut enkeli.
Johannes Kastaja
Markus 1
2. Niinkuin kirjoitettuna profetta Esajan kirjassa: "Katso minä lähtän enkelini sinun edelläsi ja hän on valmistava¨sinun tiesi."
Luukas 7 26-27
Jeesus sanoo:
Vai mitä te lähditte katsomaan ? Profettaakko? Totisesti minä sanin teille:
hän on enemmän kuin profetta.
Tämä on se, josta on kirjoitettu; " Katso minä lähtän enkelini sinun edelläsi,
hän on valmistava tien sinun eteesi.
sinä sanoit, että Johannes Kastaja ei ole enkei mikä on sitten suurempi kuin profetta. - +
Johannes Kastaja
Markus 1
2. Niinkuin kirjoitettuna profetta Esajan kirjassa: "Katso minä lähtän enkelini sinun edelläsi ja hän on valmistava¨sinun tiesi."
Luukas 7 26-27
Jeesus sanoo:
Vai mitä te lähditte katsomaan ? Profettaakko? Totisesti minä sanin teille:
hän on enemmän kuin profetta.
Tämä on se, josta on kirjoitettu; " Katso minä lähtän enkelini sinun edelläsi,
hän on valmistava tien sinun eteesi.
sinä sanoit, että Johannes Kastaja ei ole enkei mikä on sitten suurempi kuin profetta.Johannes oli ihminen eikä enkeli.
Jumalan hänelle antama tehtävä oli enemmän kuin profeetan tehtävä.
Hänen tehtävänsä oli olla Sanansaattaja.
Sinulla on nimimerkkinä juuri tuo ilmaisu "Sanansaattaja", mutta sinun opetuksesi ei ole Jumalan Sanan mukaista. - +
ml213. kirjoitti:
"Mutta jotenkin tuota rauhaa ja iloa kuitenkin varjostaa
Olenko ymmärtänyt sinut oikein? "
Olet ymmärtänyt väärin.Eihän ihmisellä voi olla pelkotilaa, jos uskoo Jumalan tahtoon eli Raamatun ilmoituksiin.
Tätä tervettä ; "Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä...) 1 Tim.4:16 voisi verrata autolla ajoon liikenteessä.
Jos ajat autolla virkeässä kunnossa, niin eihän ihminen pelkää rattiin nukahtamista tms. eli on voimissaan ja virkeä.
Toista on silloin kun ajaa väsyneenä, niin silloin voi mielessä käydä nukahtamisen mahdollisuus eli ihminen ei silloin ole voimissaan/virkeä.
PS.
Muuten itsensä ja opetuksensa valvominen liittyy mielentasapainoon ja yleensä mielen hyvinvointiin. Väitämpä, miten synti ongelmoittaa ihmisen mielen/kin ja taas valvomisen kautta synnistä pois kasvaminen eheyttää ihmistä.
Niin, edelleen viittaan tuohon Jesaja 32 ilmoitukseen se ihmisen änkytysreagoimiseen ja siitä pois kasvamiseen.
Muuten, tuolla terveellä itsensä ja opetuksen valvomisella en tarkoita sairaaloista itsensä tutkimista eli ihmisellä silloin on neuroottinen tila/pakkomielle tutkia ja löytämällä löytää itsestään kieltiestä tms.Sinä olet sorvari. Ja sellainen on Jumalakin.
Tosin me ihmiset olemme maasta, ja niin Raamattu puhuu savenvalajasta.
Mutta mitä arvelet Jumalasta, millainen sorvari tai savenvalaja Hän on.
Kun ihminen on antanut itsensä Jumalan käsiin,
voiko kuitenkin käydä lopulta niin,
että Jumala heittää tuon astian epäonnistuneena ja kelvottomana pois? - ml213.
+ kirjoitti:
Sinä olet sorvari. Ja sellainen on Jumalakin.
Tosin me ihmiset olemme maasta, ja niin Raamattu puhuu savenvalajasta.
Mutta mitä arvelet Jumalasta, millainen sorvari tai savenvalaja Hän on.
että Jumala heittää tuon astian epäonnistuneena ja kelvottomana pois?"Mutta mitä arvelet Jumalasta, millainen sorvari tai savenvalaja Hän on.
että Jumala heittää tuon astian epäonnistuneena ja kelvottomana pois?"
On huomioitava, miten Jumala tietää ihmisestä kaiken ja erikoisesti miten Jumala on suunnitellut kaiken ihmisessä. Esim. kun ihmisen turmeltuneisuus on jollain ihmisellä vaikuttanut näin ja näin ja tämä heijastuu ihmisen kehitykseen ja siten ongelmoittaen ihmisen.
Niin, kun Jumala alkaa hoitamaan ihmistä, niin tähän liittyy usko erittäin lähiesesti. Tavaallaan, mitä Jumala on ilmoittanut ihmiselle pelastuksesta ja yleensä Jumalan tahdosta eri asioissa jne... ja sen tekemisestä, niin juuri tällä menetelmällä Jumala ehyttää ja kasvattaa ihmistä. Siis tämä on pitkä ja jatkuva prosessi ihmisen elämässä.
Tärkeintä on siis ymmärtää ja uskoa Jumalan aivoittama käsikirjoitus eli mitä hän on ilmoittanut pelastuksesta ja yleensä vaeltamisesta/kasvamisesta pelastukseen. Tähän juuri liittyy se valvominen eli ihminen tiedostaa asiat/asioita.Jos tekee väärin, niin huomioi sen Jumalan tahdon mukaisesti.
Niin, tähän liittyy erittäin läheiseti tuo Matt 25 ilmoitus 10 neitsyeestä. Tuossa ilmoituiksessa on mielenkiintoista sekin, että kaikki neitsyeet nukkuivat eli eivät valvoneet itseään ja opetustaan. Mutta, tuli aika, joka aktivoi neitsyen ja mielikuvat sellaiseen tilaan, että he tiedostivat Jeesuksen toisen tukemisen ja aktivoituivat valvomaan itseään. Huomaa erikoisesti, miten he alkoivat laittaa lamppuaan kuntoon. Lamppuhan tarkoittaa asioiden näkemistä/ymmärtämistä ja eriioisesti tulee nähdä ne oikeassa valossa. Luuk 11:34.
No, ei enempää, mutta valvominen ja Jumalan muovaamana oleminen liittyy toisiinsa ja Jumala ei tietenkään heitä pois ihmistä tästä tilasta.
Mutta, itseäni ihmetyttää edelleen, miten moni ei huomioi todella tuota Matt 25 luvun opetusta eli lamppuaan.
Ajatteleppa oikein rehellisesti. Mikä valo on ihmisessä, jos hän ei usko edes tätä Jumalan selkeää ilmoitusta todeksi,- vaan järkeilee sen mieleisekseen ja tekee Jumalan valehtelijaksi.
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut" Room.10:9
Niin, tuohon uskomiseen liittyy ihmisen pelastuminen ja Jumalan työpöydällä oleminen. Itse uskon, että on vain yksi tie ja yksi usko tällä tiellä, joka pelastaa ja kasvattaa ihmistä ja tämän tien on aivoittanut Jumala. - +
ml213. kirjoitti:
"Mutta mitä arvelet Jumalasta, millainen sorvari tai savenvalaja Hän on.
että Jumala heittää tuon astian epäonnistuneena ja kelvottomana pois?"
On huomioitava, miten Jumala tietää ihmisestä kaiken ja erikoisesti miten Jumala on suunnitellut kaiken ihmisessä. Esim. kun ihmisen turmeltuneisuus on jollain ihmisellä vaikuttanut näin ja näin ja tämä heijastuu ihmisen kehitykseen ja siten ongelmoittaen ihmisen.
Niin, kun Jumala alkaa hoitamaan ihmistä, niin tähän liittyy usko erittäin lähiesesti. Tavaallaan, mitä Jumala on ilmoittanut ihmiselle pelastuksesta ja yleensä Jumalan tahdosta eri asioissa jne... ja sen tekemisestä, niin juuri tällä menetelmällä Jumala ehyttää ja kasvattaa ihmistä. Siis tämä on pitkä ja jatkuva prosessi ihmisen elämässä.
Tärkeintä on siis ymmärtää ja uskoa Jumalan aivoittama käsikirjoitus eli mitä hän on ilmoittanut pelastuksesta ja yleensä vaeltamisesta/kasvamisesta pelastukseen. Tähän juuri liittyy se valvominen eli ihminen tiedostaa asiat/asioita.Jos tekee väärin, niin huomioi sen Jumalan tahdon mukaisesti.
Niin, tähän liittyy erittäin läheiseti tuo Matt 25 ilmoitus 10 neitsyeestä. Tuossa ilmoituiksessa on mielenkiintoista sekin, että kaikki neitsyeet nukkuivat eli eivät valvoneet itseään ja opetustaan. Mutta, tuli aika, joka aktivoi neitsyen ja mielikuvat sellaiseen tilaan, että he tiedostivat Jeesuksen toisen tukemisen ja aktivoituivat valvomaan itseään. Huomaa erikoisesti, miten he alkoivat laittaa lamppuaan kuntoon. Lamppuhan tarkoittaa asioiden näkemistä/ymmärtämistä ja eriioisesti tulee nähdä ne oikeassa valossa. Luuk 11:34.
No, ei enempää, mutta valvominen ja Jumalan muovaamana oleminen liittyy toisiinsa ja Jumala ei tietenkään heitä pois ihmistä tästä tilasta.
Mutta, itseäni ihmetyttää edelleen, miten moni ei huomioi todella tuota Matt 25 luvun opetusta eli lamppuaan.
Ajatteleppa oikein rehellisesti. Mikä valo on ihmisessä, jos hän ei usko edes tätä Jumalan selkeää ilmoitusta todeksi,- vaan järkeilee sen mieleisekseen ja tekee Jumalan valehtelijaksi.
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut" Room.10:9
Niin, tuohon uskomiseen liittyy ihmisen pelastuminen ja Jumalan työpöydällä oleminen. Itse uskon, että on vain yksi tie ja yksi usko tällä tiellä, joka pelastaa ja kasvattaa ihmistä ja tämän tien on aivoittanut Jumala.Nyt et kyllä vastannut kysymykseeni.
Onko mahdollista, että astia, joka on antanut itsensä Jumalan käsiin, heitetään lopulta epäonnistuneena ja kelvottomana pois savenvalajan käsistä?
Johannes Kastaja oli suurin VAIMOISTA syntyneiden joukosta. Jeesuskin oli lihansa puolesta "vaimosta syntynyt" [Gal.4:4] ja todisti Johanneksesta:
Matteus 11
11 "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän"
Summa summarum. Mitä me tästä sanomme? Johannes Kastajan liha ja veri ei ole taivasten valtakunnassa.- +
>>>>>Johannes Kastaja oli suurin VAIMOISTA syntyneiden joukosta. Jeesuskin oli lihansa puolesta "vaimosta syntynyt"
+ kirjoitti:
>>>>>Johannes Kastaja oli suurin VAIMOISTA syntyneiden joukosta. Jeesuskin oli lihansa puolesta "vaimosta syntynyt"
Raamattu antaa siihenkin suoran vastauksen: "YHTÄLÄISELLÄ TAVALLA OSALLISEKSI" kuin mekin:
Hebrealaiskirje 2
14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin (Jeesus) niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"- Sanan saattaja
Kannata lukea kirja Lorna Beyrne portaat taivasseen siinä kirjassa Lorna näki erään pojan, joka enkeli Miikail hänelle näytti ja, että tällä pojlla on enkelin sielu.
Jokaisella ihmisellä on sielu. mutta heillä on ihmisen sielu.
Tällaiset enkeli sielut on samalla tavoin, kuin profetta Eliaalla ja kaikki hänen jälkeensä kuten Johannes Kastajakin kulki Eliaan Hengessä.
Näin on myös lopun ajan enkelit he kulkevat Eliaaan Hengessä ja heillä on enkelin silu mutta ihmis ruumis enkeleilläkin on vapaa tahto ja he saavat valit tahtovatko he täytää lupaamansa tehtävän maanpäällä.
Jokaisella enkelillä on oma tehtävä ja hänet koulutetaan siihen taivaasta käsin.
Kukaan heistä ei muista mennesyyttään vaan he elävät normaalia elämää.
He saavat olla suorassa Jumalan koulutukssa ja he tulevat itse varmistumaan tehtävästään ja minun osalleli on tullut tehtäväksi puhua asiasta eteenpäin.
Aina tulee muistaa se, että he eivät itse itseään korota, vaan Jeesus on heidän Herranasa ja he notkistavat polvensa hänen edessään.
He tekevät työtä Jumala kuniaksi ja tuovat puhdasta Jumalan Sanaa kansoille ja kansakunnille. Heimoille kaikille, jotka ottavat vastaan Jumalan Sanan. - +
Kannata lukea kirja Lorna Beyrne portaat taivasseen siinä kirjassa Lorna näki erään pojan, joka enkeli Miikail hänelle näytti ja, että tällä pojlla on enkelin sielu.
Tällaiset enkeli sielut on samalla tavoin, kuin profetta Eliaalla ja kaikki hänen jälkeensä kuten Johannes Kastajakin kulki Eliaan Hengessä.
Näin on myös lopun ajan enkelit he kulkevat Eliaaan Hengessä ja heillä on enkelin silu mutta ihmis ruumis enkeleilläkin on vapaa tahto ja he saavat valit tahtovatko he täytää lupaamansa tehtävän maanpäällä.
Jokaisella enkelillä on oma tehtävä ja hänet koulutetaan siihen taivaasta käsin.
He saavat olla suorassa Jumalan koulutukssa ja he tulevat itse varmistumaan tehtävästään ja minun osalleli on tullut tehtäväksi puhua asiasta eteenpäin.
Aina tulee muistaa se, että he eivät itse itseään korota, vaan Jeesus on heidän Herranasa ja he notkistavat polvensa hänen edessään.
He tekevät työtä Jumala kuniaksi ja tuovat puhdasta Jumalan Sanaa kansoille ja kansakunnille. Heimoille kaikille, jotka ottavat vastaan Jumalan Sanan.Tuo ei ole Jumalasta!
Tuo on eksytystä! - +
ekivaari kirjoitti:
Raamattu antaa siihenkin suoran vastauksen: "YHTÄLÄISELLÄ TAVALLA OSALLISEKSI" kuin mekin:
Hebrealaiskirje 2
14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin (Jeesus) niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"Alkuteksti ei puhu "tavasta".
Vaan sanotaan, että "koska lapset ovat tulleet osallisiksi lihasta ja verestä, myös Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin". + kirjoitti:
Tuo ei ole Jumalasta!
Tuo on eksytystä!Samaa mieltä olen, plussa.
Ehkäpä tuon "Sanan saattajankin" kannattaisi lukea enemmän raamattua, kuin Lorna Beyrnen teoksia.
Että pysyisi selvillä vesillä.- Sanan saattaja
+ kirjoitti:
Tuo ei ole Jumalasta!
Tuo on eksytystä!ystävä hyvä tuomitset heti kaiken eksytykseksi et suostu tutkimaan asiaa, etkä jätämää asiaa jota et ymmärä Jeesukselle siinä sinulla on kasvun paikka.
Tiedän, että ellei Pyhä Henki sinulle sitä ilmoita et pysty sitä järjellä ymmärtämään.
Minä en loukaannu sinuun tutki asiaa, jos se jää sinulta epäselväksi anna olla silloin se ei ole sinun aluesi.
Minkä Jeesus avaa hän ei sulje, jota hän ei avaa hän sulkee.
Rukoile ja pyydä ylhäältä kirkastusta silloin voit tulla tietämään mitä on pituus leveys ja korkeus.
Kristus on salattu niile, jotka kieltäytyvät tutkimasta hänen teitään. + kirjoitti:
Alkuteksti ei puhu "tavasta".
Vaan sanotaan, että "koska lapset ovat tulleet osallisiksi lihasta ja verestä, myös Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin".Pelkkä "yhtäläisesti kuin lapset" ovat tulleet osallisiksi lihasta ja verestä, myös Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin". Yhtäläisesti-sana on mielestäni synonyymi ( = ) kuin se tapa, jolla lihaa ja verta olevat lapset tulevat lihasta ja verestä osallisiksi. Vaikea sille on keksiä muuta merkitystä.
- +
ekivaari kirjoitti:
Pelkkä "yhtäläisesti kuin lapset" ovat tulleet osallisiksi lihasta ja verestä, myös Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin". Yhtäläisesti-sana on mielestäni synonyymi ( = ) kuin se tapa, jolla lihaa ja verta olevat lapset tulevat lihasta ja verestä osallisiksi. Vaikea sille on keksiä muuta merkitystä.
Raamattu ei sano: "yhtäläisesti kuin lapset".
Raamattu sanoo vain, että Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin.
Jeesus ei tullut osalliseksi lihasta ja verestä samalla tavalla kuin Johannes tuli.
Maria oli neitsyt synnyttäessään Jeesuksen. - +
ystävä hyvä tuomitset heti kaiken eksytykseksi et suostu tutkimaan asiaa, etkä jätämää asiaa jota et ymmärä Jeesukselle siinä sinulla on kasvun paikka.
Tiedän, että ellei Pyhä Henki sinulle sitä ilmoita et pysty sitä järjellä ymmärtämään.
Minä en loukaannu sinuun tutki asiaa, jos se jää sinulta epäselväksi anna olla silloin se ei ole sinun aluesi.
Minkä Jeesus avaa hän ei sulje, jota hän ei avaa hän sulkee.
Rukoile ja pyydä ylhäältä kirkastusta silloin voit tulla tietämään mitä on pituus leveys ja korkeus.
Kristus on salattu niile, jotka kieltäytyvät tutkimasta hänen teitään.Olen tutkinut sinun tässä ketjussa olevat kommenttisi.
Ja lukemani perusteella ne ovat eksytystä.
Ja olen tuolla ylempänä jo perustellutkin, miksi on näin:
sinun opetuksesi ei ole Jumalan Sanan mukaista.
Väität, että Elia ja Johannes Kastaja ja muutkin ovat enkeleitä, ja sanot että
"Kukaan heistä ei muista mennesyyttään vaan he elävät normaalia elämää".
Toivon, että et enää kirjoittaisi tähän ketjuun ihmisenkeleistä. Sellaisia ei ole.
Avaukseni tarkoitus oli kirkastaa ihmisille Jeesus Kristus, joka haluaa Jumalan valtakunnan Kuninkaana tulla Hallitsijaksi ja Todelliseksi Valkeudeksi jokaisen ihmisen sydämeen syrjäyttäen pimeyden. - Sanan saataja
He tekevät työtä Jumala kuniaksi ja tuovat puhdasta Jumalan Sanaa kansoille ja kansakunnille. Heimoille kaikille, jotka ottavat vastaan Jumalan Sanan.Lorna Beyrne Kirja on todella kauniisti kirjoitettu ja olen lukenut sen.
Tämä kirja kuitenkin murtaa Kristin uskon perusta siksi en suosittele sitä kenellekään.
Jeesus on kaiken pää kenenkään ei tule ohittaa Raamatua tämän asian suhteen jokainen tämän ajan henkilö voi lukea Raamatun Sanasta enkeleistä.
Tämän asian suhteen jokaisen tulee tietää se, että lopun aikaan enkelit tulevat auttamaan ihmiskuntaa Jumalan työtovereina.
Missän tapauksessa he eivät käy Raamatun Sanaa vastaan vaan ovat tukemassa ihmisiä ja ovat Sanassa.
Muutenhan luste jäisi viljan sekaan elleivät ihmiset kääntyisi jo täällä maan päällä paranukseen. - sivusta sanottu
+ kirjoitti:
Olen tutkinut sinun tässä ketjussa olevat kommenttisi.
Ja lukemani perusteella ne ovat eksytystä.
Ja olen tuolla ylempänä jo perustellutkin, miksi on näin:
sinun opetuksesi ei ole Jumalan Sanan mukaista.
Väität, että Elia ja Johannes Kastaja ja muutkin ovat enkeleitä, ja sanot että
"Kukaan heistä ei muista mennesyyttään vaan he elävät normaalia elämää".
Toivon, että et enää kirjoittaisi tähän ketjuun ihmisenkeleistä. Sellaisia ei ole.
Avaukseni tarkoitus oli kirkastaa ihmisille Jeesus Kristus, joka haluaa Jumalan valtakunnan Kuninkaana tulla Hallitsijaksi ja Todelliseksi Valkeudeksi jokaisen ihmisen sydämeen syrjäyttäen pimeyden.Sivusta sanon sen verran, että minua suututtaa tuollainen ylimielinen asenne. Mistä sinä voit muka niin varmasti sano, että Johannes Kastaja ei ole enkeli. Moni on sitä mieltä tutkittuaan Raamattua, että Johanes Kastaja on enkeli.
Sanan saataja kirjoitti:
Lorna Beyrne Kirja on todella kauniisti kirjoitettu ja olen lukenut sen.
Tämä kirja kuitenkin murtaa Kristin uskon perusta siksi en suosittele sitä kenellekään.
Jeesus on kaiken pää kenenkään ei tule ohittaa Raamatua tämän asian suhteen jokainen tämän ajan henkilö voi lukea Raamatun Sanasta enkeleistä.
Tämän asian suhteen jokaisen tulee tietää se, että lopun aikaan enkelit tulevat auttamaan ihmiskuntaa Jumalan työtovereina.
Missän tapauksessa he eivät käy Raamatun Sanaa vastaan vaan ovat tukemassa ihmisiä ja ovat Sanassa.
Muutenhan luste jäisi viljan sekaan elleivät ihmiset kääntyisi jo täällä maan päällä paranukseen.Jeesus Kristus on seurakunnan pää, ei kaiken pää, vaan Isä Jumala on Kristuksen pää. [Ef.5:29-32; 1.Kor.11:3]
+ kirjoitti:
Raamattu ei sano: "yhtäläisesti kuin lapset".
Raamattu sanoo vain, että Hänellä yhtäläisesti oli osallisuus niihin.
Jeesus ei tullut osalliseksi lihasta ja verestä samalla tavalla kuin Johannes tuli.
Maria oli neitsyt synnyttäessään Jeesuksen.Niin no mieleltään saattoi Maria neitsyt ollakin lasta synnyttäessään, niin kuin ne lukemattomat naiset maailmassa, jotka raiskausten seurauksena joutuvat lapsia synnyttämään ja halvekssuntaa kärsimään.
- Ja sinä olet
sivusta sanottu kirjoitti:
Sivusta sanon sen verran, että minua suututtaa tuollainen ylimielinen asenne. Mistä sinä voit muka niin varmasti sano, että Johannes Kastaja ei ole enkeli. Moni on sitä mieltä tutkittuaan Raamattua, että Johanes Kastaja on enkeli.
edelleenkin nimim. "sivusta sanottu" sama, kuin
Sanan saattaja. - +
ekivaari kirjoitti:
Niin no mieleltään saattoi Maria neitsyt ollakin lasta synnyttäessään, niin kuin ne lukemattomat naiset maailmassa, jotka raiskausten seurauksena joutuvat lapsia synnyttämään ja halvekssuntaa kärsimään.
Nyt meni kyllä pohjan läpi.
Näin syvälle en olisi uskonut edes ekivaarin voivan vajota. sivusta sanottu kirjoitti:
Sivusta sanon sen verran, että minua suututtaa tuollainen ylimielinen asenne. Mistä sinä voit muka niin varmasti sano, että Johannes Kastaja ei ole enkeli. Moni on sitä mieltä tutkittuaan Raamattua, että Johanes Kastaja on enkeli.
Jos tahdotte ottaa vastaan, niin tässä on . . .
2.Mooseksen kirja 33
2 "Ja minä lähetän enkelin sinun edelläsi ja karkoitan pois kanaanilaiset, amorilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset,"
Matteuksen evankeliumi 11
10 "Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi.'
Markuksen evankeliumi 1
' Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi."
Luukkaan evankeliumi 7
27 "Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi.'+ kirjoitti:
Nyt meni kyllä pohjan läpi.
Näin syvälle en olisi uskonut edes ekivaarin voivan vajota.Ei tuo ollut ekivaarin pohjamutia.
Kyllä hän on käynyt vielä syvemmälläkin pilkkaamisessaan.
Mutta ne ovat asioita joita en voi toistaa edes hänen sanomisinaan.
Hyvä kirjoitus Jumalan valtakunnan tulemisesta meitä lähelle.
Tämä raamatullinen ja raitis aloituksesi muodostui jostain syystä ansaksi parille kirjoittajalle, jotka ovat jo aiemmin todistaneet epäraamatullisia näkemyksiään. Niistä räikein mielestäni on väite uudestisyntymisen tapahtumisesta vasta, kun uskovan pyhitys on edistynyt riittävän pitkälle.
Nyt nämä samaiset kirjoittajat (tänäänkin ja sanan saattaja) ovat kilvan julistamassa sinua plussa yhdessä Johannes Kastajan kanssa "enkeliksi". Innokas enkelijulistus viittaa vahvasti branhamilaiseen tietäjähenkeen, jossa enkeli-ilmestyksillä on iso ja harhainen jalansija.
Viime aikojen enkelieksyttäjistä tunnetuin lienee Todd Bentley, joka eräiden arvioiden mukaan valmistelee uutta ja entistä röyhkeämpää karismaattis-profetaalista esiinmarssiaan.- Sanan saattaja
Minä ole vuosia seuranut vihamasi Tänäänkin nimimerkin ja hän aikaisemmin hän on kirjoittanut ilmankin nimimerkiä olen aina tunnistanut ne. Kirjoitukset ne ovat puhtaita, eivätkä loukaa ketään koska ne pitäytyvät Raamatun Sanassa.
Olen varma, että hän kirjoittaa Eliaan Hengessä.
Te olette loukanneet häntä mutta hän on kääntänyt aina poskensa ja seurannut Jeesusta.- Sanan saattaja
Lisään vielä Tänäänkin nimimerkki ei koskaan ole opettanut Helluntailaiste oppia, eikä Luterilaisten oppia.
HÄN ON OPETTANUT RAAMATUN OPPIA !!! - Tarkkaaja 1
Lisään vielä Tänäänkin nimimerkki ei koskaan ole opettanut Helluntailaiste oppia, eikä Luterilaisten oppia.
HÄN ON OPETTANUT RAAMATUN OPPIA !!!Tehän olette yksi ja sama kirjoittaja "Sanan saattaja ja Tänäänkin".
Kirjoitustyyli sen on paljastanut jo heti alussa. Tämä on ollut päivänselvä asia
vaikka nicci Tänäänkin sen kieltää. - Semper ei vihaa
vaan paljastaa vastoin Sanaa tuodut julistukset tällä palstalla.
- Sanan saattaja
Tämä on Semperin ja Jonahin valhe, jonka itse saatana lakentti heille tuotavaksi.
Tänään nimimerkki en ole minä.
Sanan saattaja minä kirjoita sillä nimimerkillä ole ollut alkuvuosina profetta 3 sen voivat esimerkiksi Peku todistaa hän kirjoitteli kanssani silloin.
Olemme joutuneet tätä valhetta kuulemaan jo vuoden saatana tuo tämä valheen uudestaan ja uudestaan ja totisesti, joka uskoo valheen hän itse häpeään joutuu.- Hengellistä liiaksi
kaikkea nimim. Sanan saattaja, koska ei siihen saatanan
tarvitse vaikuttaa, jos jotkut epäilevät sinua ja Tänäänkin
nimimerkkiä käyttävää samaksi henkilöksi. Äkkiseltään
minäkin voisin ajatella samoin, kun luen kirjoituksianne. Kiitos viestistäsi, vaikka en sitä ehkä ymmärtänytkään.
Joka tapauksessa Jumalan siunausta sinulle.
Joskus niinkuin nytkin, tunnen itseni surulliseksi siitä, mikä on ihmisen kohtalo.
Mutta Jeesus pelastaa, kun uskomme häneen. Sinäkin Sanan saattaja voit luottaa siihen, että Jeesus pelastaa sinut. Koska uskot.
Rom 4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä.
PS.
Uskon kyllä, että et ole nm. tänäänkin.
- Sanan saattaja
Semperi ja Jonah ovat tuoneet tänne sen harhan, että minä Sanan saattaja ja Tänäänkin olemme sama henkilö.
Me emme ole sama henkilö tämä eksyttää monet sillä meidän tehtävämme ovat aivan erinlaiset.
Minä en itseäni tahdo korostaa lainkaan mutta tahdon tuoda esille sen , että
TÄNÄÄN NIMIMERKKI TEKEE SUURTA RAAMATUNMUKAISTA TYÖTÄ TUODEN RAAMATUN SANAA ELIAAN HENGESSÄ.
Minun tehtäväni ovat täysin erinlaiset Jumala on tehtäväni minulle antanut avata ihmisten silmät näkemään vääryyden ja totuuden.
Olen pahasti lukihäiriöinen ja saan apua oikolukijalta tämän monet muistavat vuosien varelta jolloin kirjoitin lukihäiriöinen nimelläkin.
Muistakaa Jumalan Pyhä Henki on meissä molemmisssa ja silloin Ramatun Sana on molemmilla pohjana.
Semperiä ja Jonahahia on monet kerrat nuhdeltu ja varotettu mutta he jtkavat Jumalan pilkaa.
Sitä mitä he kylvävät sitä myös niitävät. Herra paaduttaa heidän sydämensä, että he eivät kuule eivätkä näe. - Eikai nyt sentään
sentakia Jumala paaduta toisten uskovien sydämiä, jos he
epäilevät joidenkin nimimerkkien olevan yhden ja saman
henkilön..?- Sanan saattaja
Kyllä kait on kysymys ihan siitä, että Johan ja Semperi käytät Jumalan Sanaa vastaan.
Tämä asia on paljon suurempi, kuin, vain nimi keskustelu.
Tänänkin nimimerki on joutunut pilkatuksi juuri Jeesuksen nimen tähden ja siksi tämä asia on Jumalan Sanan vastainen.
Jumala tuomitsee ja hänen on tuomiovalta ei meidän.
Me omalta osaltamme tuomme totuutta Sanasta ja kirkastamme Jeesuksen Kristuksen nimeä ja hänen valtakuntaansa.
- +
Kenestähän minä yritinkään kertoa tässä avauksessani!
- +
Avaukseni oli siis Jumalan Valtakunnasta.
Tuon Valtakunnan Kuninkaasta olisin halunnut herättää keskustelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman511858- 391469
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761385Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911213Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1611114Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2051046- 891036
Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21956Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?72955- 82881