Raivasiimme talollemme paikan vanhalta pellolta, jossa kasvoi n. 30 vuotisia koivuja ja sitten aivan täynnä pajua, raitaa yms. Nyt olisi aika saada tehtyä mansikkamaa. Pelottaa kuitenkin, että nouseeko sieltä kuinka paljon roskakasveja, tai jopa puita/pensaita. Voiko perustuksen tehdä näin?
Perusmaan päälle suodatinkangas ja sitten ruokamullasta kohopenki? Kohopenkeiksi olen ajatellut noin 80cm leveää ja 30-40cm korkeaa? Riittäkö tuollainen penkki mansikoiden juurille? onko suodatinkankaasta mitään haittaa tuolla?
Mansikkamaan perustaminen?
5
351
Vastaukset
- gdsfdasfdasfasdf
Olisitkohan sinäkin, joka olet käynyt painamassa miinus nappia voinut esim. vastata kysymykseen? Saatanan lusmu sossupummi.
- M-A-N-
Uskoisin, että voi tuohon laittaa mansikkamaan. Onhan se ollut joskus peltoa.
Peruslannoitus, kalkitus ja sitten ihan mansikkakankaalla tavalliset penkit. Mnsikkakangans paketissa oli ohjeet millaiset penkit voi laittaa. Jos ostat mansikkakankaan puutarhamyymälästä niin sieltä saat ojeet.
Kangas estää rikkakasvien kasvun. - mattti meikäläinen
Moi, itse laitoin mansikkamaan vuosi sitten, joten kaikki on tuoreessa muistissa. Satoakin sain todella runsaasti. Nyt olis paljon myös mansikan taimia soita ja kysy hintaa. Annan tottakai vinkkejä kuinka kannattaa lähteä liikkeelle.
0503222516 - Bounty-fani
Eikö ole muuta kuin Polkaa?
- maurio
Varmaan riittää, koska mansikoilla on "matalat juuret" Hyvä, että estät alla olevien juurten kasvun mansikkapenkkiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1252771- 442553
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391240