Työhönosoitus/karenssi!

Mustatuntuu

Hei! Sain työhönosoituksen henkilöstöpalvelu yritykseen. Hain paikkaa, mutta erehdyin esittämään palkkatoivomuksen ja toivomuksen autopaikasta.

Henkilöstöpalvelu ei ollut minuun missään yhteydessä, vaan ilmoitti työkkäriin, että olen esittänyt liian suuria vaatimuksia. Seurauksena on maksatus nyt poikkaistu ja asiasta selvityspyyntö. Seurauksena voisi kuulema olla työttömyysturvan menetys määräajaksi tai toistaiseksi.

Kysynkin, onko tietoa, mitä tällaisesta voi seurata? Päätöstä kun tehdään vähintään kuukauden päivät.

En tiennyt, että ei saa edes esittää toiveita.

10

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menee yö unet

      Vastaava täällä sain puhelisoitun sunnuntai iltana klo 19.00 jälkeen
      pyydettiin arkipäivä kello 17 tapaamaan johonkin määrättyyn
      tien varteen.sopimaan töistä.
      mutta työkkäristä ei tullut mitään yhteyden ottoa kyseiseen työhön.
      puhelu tuli tuntemattomasta numerosta,joten en voinut
      tietää varmuudella kuka soittaja oli.
      En uskaltanut mennä sinne tienvarteen tapaamiseen.
      Mutta tämä soittaja oli ilmoittanut työkkäriin että en tullut sinne tievarsi
      tapamiseen ja minulta ja katkaistiin maksatus on tämä laillista.
      eikö työkkärin tarvitse lähettä postia kotiin että olisi kyseinen paikka haussa.
      Eikä antaa työnantajalle eri henkilön puhelin numeroita mistä voi kysyä työ voimaa.

    • Kyrpii ja jurpii

      Työkkäri ja kela... ne kun jotain päättää niin sinä kärsit...

      Ja jos tulee työhönosoituksia työkkäristä niin nauhoita haastattelut/puhelut ja muista joka välissä sanoa että olet kiinnostunut työstä tosi paljon ja haluat töihin.

    • vaakakuppi

      Mielivaltaista touhua harrastaa siis kela ja työkkäri ne kun ottaa jonkun tavallisen ihmisen hampaankoloonsa se on menoa eikä armoa tunneta!
      Mullekkin lähetettiin työhönosoitus abc ajokortin omaavan töihin ja mulla ab,en ottanut yhteyttä nii tuli karenssi,joka poistuu kun olen ollut vähint 5kk töissä ja
      päivärahoja perittiin takautuvasti 1.5 kuukautta!
      Eikö näitä päättömiä päätöksiä valvo kukaan,johtuuko se siitä et kaikki asiat ja päätökset saavat mennä ihan miten vaan ,kun yleensä näiden päätösten takan on "ns"naisvirkailija!!!!
      Sit on ääri tapauksia jotka vetävät päivärahaa koko ajan et tulis mitään karenssia tai työhön osoituksiakaan ja näistä osa on naisia ja osa rettelöitsijöitä eli naiset puoltavat naisia ja pelkäävät rettelöitsijöitä!
      Miten tälläinen on mahdollista?
      Eikö Suomessa ja valtionvirastoissa asioivilla pitäisi olla samanlaiset lähtöarvot = tasa-arvot?

    • AB=ABC

      Olisit hyvä sylvi mennyt,olisit saanut jaa kuormaautoa ab kortilla laillisesti.
      jos poliisit olisi pysäyttäneet,niin olisit sanonut työkkäri käski ajaa
      muuten olisi tullut karenssi.

    • Perustuslaki kertoo

      Lukekaa perustuslaki.
      Siellä on kaikki.

      Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa >>>valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

    • järki ohoi!

      Joillekin on lusikalla annettu... Minua aikoinaan Turun työkkärin työvoimaneuvoja tinkasi hakemaan taksikuskikursille, vaikka minulla ei ole edes ajokorttia!

      Työvoimaneuvojat haluavat, että heidän käskyjään totellaan, vaikka ne olisivat järjettömiä. Kiinnostaisi tietää miksi tällainen viranomaistoiminta sallitaan?

    • menihän näin

      Koska sieltä taksikurssilta saa ajokortin.
      vieläpä työvoimatoimisto peräti joutuu maksamaan sen koska käski.

      • Autokouluun

        Voihan se työvoimatoimisto käskeä menemään autokoulukurssillekin
        jos et mene tulee karenssi.


    • pilipalia

      taksikuskikurssilta mitään ajokorttia saa mutta siellä saa työvoimaneuvojan mielestä ajaa autoa jos on joskus saanut postikortin.

    • 876576

      Noinhan se homma toimii käytännössä toimii. Normaaliin elämään kuuluvat kuviot eivät ole työttömälle sallittuja. Ihmettelen vain, että millä ilveellä saadaan työkkäreihin noita työttömiä innolla kyykyttäviä virkailijoita.

      Itse alalla työskennellessäni 'unohdin' mm. ilmiantopuhelut. Moraalini ei olisi antanut perään viedä asioita eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe