Pappila@Penkkala

Eli tein heidän kanssaan maksusuunnitelman get capital vipistä.

Sen ymmärrän että tulee maksusuunitelma kulu 30 e mutta ottivat vielä käsittelymaksua 75 euroa, eli melko paljo?
Ilmoita

montako erä sait siihen? minulla oli 150 get capital vippi ja sain 2 erän vain. maksusuunnittelu kulu 30 €
Ilmoita
mulle ei annettu mtn suunnitelmaa. sano ettei velkojan ole pakko suostua.onneks ei ollu iso summa.
Ilmoita
Oliko Pappilan kavereilla liivit ja mutkat? Meinaa hinnat on suolaisia, käytännössä laittomia.
Ilmoita
Pappila & Penkkalan toiminta on häikäilemätöntä törkeilyä.

Itse olin maksanut hieman myöhässä nuohoojan maksun, kuitenkin ennen mitään huomautuksia niin muutaman päivän kuluttua maksun jälkeen tästä firmasta tuli "maksukehotuslasku" vaikka ei sellaista ollut edes lähetetty tai siis maksu oli maksettu ennen kehoitusta.

Nyt tämä harjoittelijalakitoimisto perii sitä 5 euron kehoitusmaksua oikeudessa.

Paras asia tässä on että nuohooja joka on maksunsa saanut, pari viikkoa myöhässä ei tiedä kuinka hänen "asiainhoitajansa" hoitaa hänen asioitaan ja asiakkaitaan ja kertoessani tästä asiasta hän sanoi että pitää harkita vaihtamista.

Tein toki virheen kun en ole ottanut yhteyttä pappilaan&penkkalaan mutta jos on olevinaan noin etevä lakitoimisto pitää tietää milloin laskut on maksettu ja milloin on lähetetty kehoitusmaksu.

Pappila&penkkala suomessa tuntuukin amatööritoimisto jossa on perusasiat aivan utopiaa.

Toiminta on tällaista kun lakimiesharjottelijoita on firma täynnä.
3 VASTAUSTA:
Sikäli mikäli tekstistäsi huomaa, et olla perilä siitä, että Pappila Penkkala group tarjoaa erikseen tilitoimistopalvelut, lakipalvelut, perintä- ja laskutuspalvelut. Taitaa olla niin, että nuohoojallasi on vain laskutuspalvelut käytössä, eikä hän ole ilmoittanut maksamaasi laskua PPG:lle. Jos laskutuksen tarjoajalla ei ole tietoa asiakkaan tuloista ja menoista, on hieman vaikeaa lähteä arvuuttelemaan, onko niitä maksettu. Mietipä uudelleen, kenelle asiasta pitäisi valittaa. Nuohoojalle, kun ei kerran hoida maksutietoja perille.
Tässä hieman pohdittavaa pekkkkka-nimimerkille. Onko kaksi viikkoa hieman myöhässä? odottaisitko sinä kahta viikkoa palkkaa, ilman mitään korvausta? Tuo laskuista tuleva raha on sitä yrittäjän palkkaa.

Lain mukaan kuluttajalle saa lähettää maksuhuomautuksen 14 pv laskun eräpäivän jälkeen.

Otitko huomioon että huomautuksen lähettämisen ja saapumisen välillä voi mennä tuo pari päivää, riippuen itellasta eli maksuhuomautus on jo voitu lähettää ennenkuin sinä olet laskua maksanut?

On otettava myös huomioon pankkien aiheuttamat viiveet, yritysmailmassa se suoritus ei kirjaannu järjestelmiin heti vaan seuraavana aamuna jolloin suoritus on tehty tai jopa siihen voi mennä kauemmin. Riippuu sitä että kuinka usein yritys hakee viitesuoritus-aineistonsa pankista.

Terv. entinen pikavippitoimiston työntekijä, nykyinen yrittäjä
Mielestäni pappila Penkkalan toiminta on röyhkeää ja epäasiallista (laillista ryöstöä toistaiseksi) tulen meidän yrityksen osalta irtisanomaan heidän tarjoamat palvelut välittömästi,koska jonkinlainen moraali pitäisi säilyttää laillisessa liiketoiminnassa.Kyseinen yritys käyttää todella härskisti meidän yrityksen saamia-asiakkaita hyväkseen laskuttamalla pienistäkin asiakkaan myöhässä olevista laskuista järjettömiä summia,jolloin asiakassuhde on koetuksella.Markkinoinnissaan Pappila Penkkala tarjoaa yritykselle melkein-ilmaiset postikulut lähteviin yrityksen laskuihin ja jättää kertomatta,mitkä ovat heidän palkkionsa laskuja periessään!!!!!!!! Esimerkkinä meidän asiakkaalla 150e lasku myöhässä reilun kuukauden,niin perintäkuluja tulee noin 150e rehellisenä 30v. Toimineena yrittäjänä en voi kyseistä firmaa suositella kenellekkään.
+Lisää kommentti
Kuitit talteen, aika, vaikka maksaakin myöhässä. Rohkeesti vastinetta peliin jos laittavat käräjille ja tottakai face to face -käsittely tuomioistuimessa.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Käyttämäni vakuutusyhtiö käyttää Penkkalan palveluita, ja kun huolimattomuuttani unohdin vakuutuksen maksaa ja muistutus meni tod.näk edelliseen osoiteeseeni, soppa oli valmis. puoli vuotta asiasta kuluneena ja täysin asiasta tietämättömänä. ilman mitään muistutuksia ja huomautuksia lasku oli mennyt haasteelle. Oma vika kun olisi pitäny olla tarkkana. mutta vakuutusyhtiö meni vaihtoon.
Ilmoita
Pappila-Penkkala kokemuksia. Kyseessä on kokemukseni mukaan yritys, jonka ansaintalogiikka perustuu huonoon asiakaspalveluun. Tarjoavat yrityksille erittäin edullista laskutuspalvelua. Lasku lähetetään tietoisesti siten, että maksajalle on mahdollista lähettää myös muistutuslasku. Laskuerittelyjä tai yhteystietoja ei ole. Heidän idea on siinä, että kun laskutettava pistää hanttiin ja riitauttaa laskun, he lopulta kääntävätkin vaatimuksensa laskuttavaa yritystä vastaan. Laskuttava yritys saa siis lopulta maksaa kaikki ne ryöstöhintaiset maksumuistutukset, jotka alussa lähetettiin laskun saajalle.
Ilmoita
Aivan täysi ryöstöfirma, jonka toiminta tuntuu kiteytyvän juurikin käsittämättömiin muistutusmaksuihin, tahalliseen päivämäärien venytyksiin ja olemattomaan asiakaspalveluun. On aika mahdotonta maksaa muistutuslaskua ajallaan jos sen eräpäivämäärä on jo mennyt ennenkuin lasku saapuu postitse. Ja laskun toimittamisesta ajallaanhan eivät ota mitään vastuuta, vaan syy on postin ja seuraamukset asiakkaan harteilla. Monta irtisanottua asiakkuutta maksanut tämä kyseinen firma yhteistyökumppaneilleen (lue. omille asiakkailleen).
Ilmoita
Itse maksoin laskun P&P Groupille 10päivää myöhässä, josta en ehtinyt saamaan edes muistutuslaskuakaan. Lasku unohtui autoon josta sen sitten löysin ja maksoin vahingossa myöhässä. Sain Maksuhuomautuksen korko + aiemmat kulut 10eur + huomautuskulu 15 eur. Tuo huomautusmaksu, (joka oli myös ensimmäinen) oli päivätty kaksi viikkoa maksun jälkeen. Mietin vain että mistä nuo "aiemmat kulut" ovat tulleet ja mitä mahtavat käsittää.

Jotkut näistä yrityksistä tekee myös sitä että laittavat ihan surutta päiväyksen paljon aiemmaksi ja postittavat sen kuin olisivat postittaneet jo kauan sitten. Eli maksan myöhässä olevan laskun tänään ja saan noin kymmenen päivän päästä muistutuslaskun, jossa perijällä päiväys on tehty muistutuslaskuun heti samana päivänä kuin olen maksanut laskun heille. Tätä on tapahtunut usein ainakin ainakin yhdellä yrityksellä. "KOSKA MÄ VOIN!".. ;)
Terveisiä Soneralle!

Itse lopetan asiakkuuteni Pappila Penkkala Group yritystä käyttävien maalin toimittajieni kanssa.
Ilmoita
Pappila et penkkala perii 15e maksumuistutuksesta, eikös lain sallima yläraja ole 5e. Lisäksi maksumuistutu lähtee heti jos maksu päivänkin myöhässä.
2 VASTAUSTA:
Mulla oli 15 e toimeksiantajan käsittelykulua ja 5 e itse huomautuskulua. Kenelleköhän 15 e mahtaa mennä, taitaa olla perintätoimiston ansaintikeino ennemminkin.
5e maksimi
+Lisää kommentti
PP laskuttaa väärään osoitteeseen, kotiosoitteeseen, eli ei noudata oikeita laskutusehtoja. Tarkoituksena tässä on kai, että aiheuttaisi viiveitä maksuun, jotta saisivat enemmän rahaa. Ihme pulju! Kyse on vielä laskuista, jotka kausittaisia ja huomautuslasku tulee jo viikkoja ennen kuin varsinainen kausi alkaa.
Ilmoita
Maksoin vahingossa laskun PP:n tilille. Huomasin muutaman kk kuluttua ja otin yhteyttä PP:n pyytäen palauttamaan virheellisen suorituksen. Kertoivat suorituksesta ja lupasivat palauttaa. Rahoja ei kuulunut joten otin uudelleen yhteyttä. Muutaman yhteyden oton ja parin vkon odottelun jälkeen rahat palautuivat tilillemme 8,00 eur pienempänä. Kyseltyäni puuttuvasta summasta ilmoittivat että 8,00 eur on heidän käsittelykuluja. Ensin pitävät asiakkaan rahoja ilmaiseksi, palauttavat vasta kun asiakas huomauttaa asiasta ja ottavat kulut vielä päältä. PP:llä epärehellistä toimintaa.
1 VASTAUS:
Kerrotko mistä niiden pitäisi tietää että randomtyypiltä heidän tililleen (todennäköisesti viitteetön tai väärällä viitteellä) pölähtänyt maksu on tarkoitettu jollekin toiselle? Viittaan siis tuohon että "ensin pitävät asiakkaan rahoja ilmaiseksi, palauttavat vasta kun asiakas huomauttaa asiasta". Jos tietäsit miten paljon ihmiset maksavat ylipäätään ilman viitettä maksujaan ja joskus niitä on vain mahdoton kohdistaa millekään tietylle laskulle tai asialle. Maksajan nimi kun ei aina läheskään korreloi laskussa olevan nimen kanssa, joten ei, siitäkään ei pysty 100% varmaksi asiaa päätellä, koska ihmiset käyttävät puolison, äidin, siskon, kaverin, firman ym. tilejä maksaessaan. Mitäs jos firmat alkaisivat vain palautella rahoja suoraan tilille, jolta ne on maksettu, ilman mitään yhteydenottoa asiakkaalta tai varmistusta, että kenelle ne rahat oikeastaan kuuluvat?

Käsittelykulu on siinä mielessä perusteltu, että suorituksen kanssa on todennäköisesti ensin ihmetelty jonkun hetken, että mihin se pitäisi kohdistaa, mahdollisesti yritetään tavoitella maksajaa jollain tapaa (riippuen yrityksestä, velvollisuutta ei kuitenkaan ole) ja jos asiakas on lopulta jossain kohtaa kontaktissa, niin taas asia vaatii manuaalista käsittelyä ja palautuksesta pankki perii kulun myös firmalta, joka summan palauttaa. Kyse on lopulta kuitenkin sinun huolimattomuudestasi, joka syö muiden työaikaa ja luo firmalle kuluja.

Terveisiä vaan taloushallinnon alalta. Tarkkuutta! On omalla vastuulla maksaa lasku oikeaan aikaan ja oikeilla tiedoilla.
+Lisää kommentti
Olen kuullut, että PP perii ylisuuria kuluja eikä liikasuorituksia palauteta kuin pyytämättä. Veljelläni on yritys jolla oli sopimus PP:n kanssa. Vaihtoi toiseen perintätoimistoon ja kaikki ok.
Ilmoita
Kummasti vain Pappila Penkkala jatkaa kasvuaan ja saa jatkuvasti uusia asiakkaita. Itse käytän heidän laskutus - ja perintäpalvelujaan, enkä ole katunut päivääkään. Oma yritystoiminta on lähtenyt nousuun, kun saan asiakkaat maksamaan laskuni ajoissa. Säästää aikaa ja rahaa, en voi kun suositella.
1 VASTAUS:
Taitaa Pappila Penkkaan omat pojat puolustella joka toiseen kommenttiin tekemiään törkeyksiä,kun niin ylistäviä juttuja ihmisryöstöistä saavat aikaan(aikas läpinäkyvää vehkeilyä)
+Lisää kommentti
PPG on täysin totaalinen ryöstöfirma. Nämä olisi oikeasti pakko saada lailla kuriin ja erittäin nopeasti.
Itsellä täysin samoja kokemuksia yrittäjän näkövinkkelistä katsottuna, todella törkeätä ihmisten ja yritysten piilo ”harjaamista” aiheettomia kuluja lähettelemällä. Tänään tuli taas yksi yli 100€ lasku peruutetuista toimeksiannoista. Näitä vastaavia on lähetelty tuhansien ja taas tuhansien eurojen edestä. Vien asian omalta osalta eteenpäin jos tähän pelleilyyn ei tule nopeasti loppu.
Alan julkaisemaan täällä näiden paska myyjien nimiä mitkä myyvät palvelua eteenpäin täysin virheellisesti. Yrittäjät välttäkää kyseistä yritystä!!
1 VASTAUS:
Eiköhän siellä hinnastossa ole mainittu mitä maksaa peruutettu toimeksianto (tai aiheettoman takaisinvetäminen), oikeudellinen perintä, jälkiperintä, provikat kassavirrasta jne. Tuskin niitä nyt hatusta vedellään. Oletko tutustunut heidän palveluhinnastoonsa ennen kuin teit sopimuksen?
+Lisää kommentti
Onko tästä tuoreita kokemuksia?
1 VASTAUS:
Ei.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pappila@Penkkala

Eli tein heidän kanssaan maksusuunnitelman get capital vipistä.

Sen ymmärrän että tulee maksusuunitelma kulu 30 e mutta ottivat vielä käsittelymaksua 75 euroa, eli melko paljo?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta