Parakista talli?

Tyhmäkyselee

(Sori en sitte löytäny muualta tälläisii keskusteluita nii alotin uuden...) Nonii, meille ois tulossa parakki noin 10 m pitkä ja jotain 3m levee. Ollaan ajateltu että kesäheppaa joskus. Mitä sanoisitte jos hepan laittas parakkiin? siel ois huone noin 3 ja 3 m. Oisko ok? JA ollaan kans puhuttu et kestäskö tollane lattia heppaa? Seinät kalkittas ja ikkunoihi laitettas joku ritilät/verkot. Sanokaaa et kuulostako hullulta vai oisko ihan mahollista? :) kiitti jo etu käteen.

4

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agrologi AMK

tilapäistallia koskee samat vaatimukset, kuin pysyvääkin tallia. Tarkista tarkemmin vaikkapa osoitteesta: http://wwwb.mmm.fi/el/julk/tavhevonen.html

Yleensä näiden parakkien ongelmaksi tulee niiden huonekorkeus ja ilmanvaihto. Lattian kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta tuskin ainakaan pidemmän päälle kestää. Kaviot ja virtsan ammoniakki kuluttaa aika nopeasti ihmiselle tarkoitetut levylattiat. Hevosella kestää lähinnä maatalouden kumimatot, betoni ja tietyyn rajaan asti lankku ja tietyt kovalevylaadut.

Jos kyse on kesähevosesta, joka on teillä esim. kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, niin tuollaista huonoa tallia parempi vaihtoehto on kolmiseinäinen pihatto eli ihan kevyt eristämätön lautaseinäinen, maalattiainen katos, jossa reilusti kuiviketta. Tällöin ilma vaihtuu ja hevonen saa valita onko sääsuojassa vai ulkona.

• Tyhmäkyselee

Kiitti vastauksesta. Tuon parakin korkeus on sama kuin ihan talon sisällä ( kävin ihan mittamassa korkeuden mutta unohin kun kävelin koneelle :PP) Ilman vaihto on jotenkin sähköllä toimiva... ja laattiaan tulee jonkinlainen kestävä matto joka nousisi vähän seinillekkin ettei seinät menis heti gaggaksi. :)

• Tyhmäkyselee

Niin ja tuosta kesähepan siottamisesta ei olla viel varmoja että sisälle vai pihattoon mutta kyllä me jotain keksitään :)

• mätänee kässin

ihan paskaa.. rakenna mielummin itse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe