Parakista talli?

Tyhmäkyselee

(Sori en sitte löytäny muualta tälläisii keskusteluita nii alotin uuden...) Nonii, meille ois tulossa parakki noin 10 m pitkä ja jotain 3m levee. Ollaan ajateltu että kesäheppaa joskus. Mitä sanoisitte jos hepan laittas parakkiin? siel ois huone noin 3 ja 3 m. Oisko ok? JA ollaan kans puhuttu et kestäskö tollane lattia heppaa? Seinät kalkittas ja ikkunoihi laitettas joku ritilät/verkot. Sanokaaa et kuulostako hullulta vai oisko ihan mahollista? :) kiitti jo etu käteen.

4

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agrologi AMK

      tilapäistallia koskee samat vaatimukset, kuin pysyvääkin tallia. Tarkista tarkemmin vaikkapa osoitteesta: http://wwwb.mmm.fi/el/julk/tavhevonen.html

      Yleensä näiden parakkien ongelmaksi tulee niiden huonekorkeus ja ilmanvaihto. Lattian kestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta tuskin ainakaan pidemmän päälle kestää. Kaviot ja virtsan ammoniakki kuluttaa aika nopeasti ihmiselle tarkoitetut levylattiat. Hevosella kestää lähinnä maatalouden kumimatot, betoni ja tietyyn rajaan asti lankku ja tietyt kovalevylaadut.

      Jos kyse on kesähevosesta, joka on teillä esim. kesäkuun alusta elokuun puoliväliin, niin tuollaista huonoa tallia parempi vaihtoehto on kolmiseinäinen pihatto eli ihan kevyt eristämätön lautaseinäinen, maalattiainen katos, jossa reilusti kuiviketta. Tällöin ilma vaihtuu ja hevonen saa valita onko sääsuojassa vai ulkona.

    • Tyhmäkyselee

      Kiitti vastauksesta. Tuon parakin korkeus on sama kuin ihan talon sisällä ( kävin ihan mittamassa korkeuden mutta unohin kun kävelin koneelle :PP) Ilman vaihto on jotenkin sähköllä toimiva... ja laattiaan tulee jonkinlainen kestävä matto joka nousisi vähän seinillekkin ettei seinät menis heti gaggaksi. :)

    • Tyhmäkyselee

      Niin ja tuosta kesähepan siottamisesta ei olla viel varmoja että sisälle vai pihattoon mutta kyllä me jotain keksitään :)

    • mätänee kässin

      ihan paskaa.. rakenna mielummin itse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe