ja heinät ovat syömäkelpoisia? Nokkonen ja orvokki ainakin, mutta mitkä muut...???
Mitkä luonnonkukat
17
176
Vastaukset
- .
Ei näin varhain ole muuta myrkyllistä kuin näsiä.
Korvasieni. - vaaraton äiti
Mää o varaton äippä ja nokkosii ja voikukkuu kerään kedolta. Hiirekorvii laiton munakaan sekaa ja apilaa joskus o syänny. Onneks o kesä ja voi kerää antimet kedolt. Viälä melko viisi vuota ennenko velat o m aksetut ..
- metall-leidi
miten varattomalla äidillä on ollut varaa ostaa munia? Onko sulla pötsi ja satakerta, että pystyt märehtimään?
- puupenni.
Kyllä mahtaa olla sinulla hauskaa! Tuo on jo vanha ja kulunut vitsi varaton/vaaraton äiti. Lopeta jo pelleilysi.
Hupsulla on halvat huvit!!! - ei rehuja pellolta
Mulla 15 vuotta ennenkuin olen velaton enkä silti voikukkia syö. Mihin sinä vaaraton äiti rahasi laitat? Etkö ole kuullut velkajärjestelystä? Mutta jos ryyppäät rahasi niin syö vaikka herneenversoja
- Protskua!
Heinää syömällä ei pitkälle pötkitä. Tässä luonnosta proteiinin lähteitä:
Käyttökelpoista hyönteisravintoa ovat esimerkiksi muurahaisten munat eli muurahaisten kotelot, joita voi paahtaa ruoaksi tai lisätä ruokiin kokonaisina tai jauhettuna. Ulkomaalaisissa selviytymisoppaissa käsitellään hyönteisravinnon hyödyntämistä monipuolisesti. Ravintopitoisimmiksi mainitaan termiitit, muurahaiset, kovakuoriaiset, hepokatit, heinäsirkat, sirkat, mehiläiset, perhosten toukat ja monenlaiset vesihyönteiset. - esimerkin voimalla
Seuraile lehmiä ja hevosia laitumilla. Mitä ne pistävät suuhunsa niin samoja voit syödä.
- luomumimmi
Osmankäämi, tähkät kuin parsaa, sanovat, ja juuret tärkkelyspitoisia. Maitohorsman alut, senkus syö, tai kiehauttaa suolavedessä. Kirjastossa on RAUTAVAARAN kirja " mihin kasvimme kelpaavat, ilamsita sivistävää luettavaa. Ja varmaan muitakin luonnon ruokakasevaja k'sitteleveiä kirjoja.
Niin ja se kuuluisa pettu, siitä vaan propsipinoja kuorimaan. Se pettu on sitä kaarnan alla olevaa nilaa. Ja tähän aikaa vuodesta löytyy linnunpesiä. Siitä vaan munakas-.aineet mukaan, nälkä ei lue lakia ja jos joutuu putkaan niin saapahan ainakin vettä ja leipää. Grillien ympäristö on hyvää saalistusmaata, siitä vaan kilpailemaan varisten kanssa ranskisten tähteistä. Kannatta kokeilla myös onkimista. Särkikin on syötävä, ja se kastematokin paistettuna.
Itse jos nälkää näkisin, niin jo rotanraudat viimeisillä rahoillani ostaisin ja sitten ryhtyisin puluja ja variksia metsästämään niin ja tarkastelisin tienvarsilta raatojakin! Tai marssisin sossuun ja istuisin toimiston oven eteen ja sanoisin että tässä pysyn, kunnes pöperöä pöytään löytyy!- Minä jostakin
Juma kun oli hyvä kirjoitus. Nauroin niin että vesi silmistä valui. :D
- heinäsetä
Koivun lehti ja mahlaa nuoleskelemaan koivun rungoista. Nokkoset onhyvä ja voikukan lehdet. Kyllä kaikkee voi syödä, pitää kokeilla vaan.
- hädässä ystävä tutaa
Ja jos on tupakanhimo, mutta ei rahaa niin mene kotiseutumuseoon nuolemaan vanhoja puusuksia. Niissä on tervatut pohjat. Se helpottaa.
- vihellän pompi
Nämä kirjoittelut tukevat hyvin köyhien ja hädässä olevien polkemista.
Osalle kansaa se sopii oikein hyvin.
Kirjoittajat ovat varmasti palkkatyöläisiä ja melko hyviä työssään, aina menevät halpaan he joilla on kyse "periaatteesta" - eko-eukko
Salaatti on halvempaa kuin orvokit, ellet laidunna kaunpungin puistossa ja ok- talojen pihoissa! Miten olisi jos panisit sen roskiskatoksen, johon sulla on käyttöoikeus,seinään muovikassin, löytyy roskist, ja kirjoittaisit että jäteruoka tähän, kiitos. Kyllä sillä naapurin puoliksi syödylllä leivanpalalla maha täytyy paremmin kuin kourallisella ruohoa! Ja se leipä maistuu, jos on tosi nälkä. Niin ja mene ruokakaupan oven eteen istumaan ja pane viereesi lappu, että ruokkiminen sallittu, olen suomalainen. Ei jätetä kaikkia kerjuuhommia vierasmaalaisille! Jää vahtiin ruokakaupan taka-ovelle ja kokeille, onko roskiea tuovalla myymäläapulaisella sääliä mielesään, ja kysy, että saako ottaa roskiin menevää ruokaa. Tai kierra lukitsemattomat jätekatokset, korjaa talteen panttipullot ja tullaa biojäteastiat. Kyllä silläkin tavalla paremmin mahansa täytää kuin pelkkiä horsmia mutustamalla.
- Roskiksille
Ruokaa löytyy jos tietää mistä etsiä, ei tarvi edes kerjuulle ryhtyä.. Kierrät alueesi kaikki ruokakaupat ja tsekkaat onko avoroskiksia. Jos löytyy niin biojäteastiat vaan tarkkailuun, sieltä voi löytyä vaikka ja mitä. Ite en oo koskaan syönyt niin hyvin kuin dyykatessa, kerran löysin jopa täytekakkuja (niitä leipomoiden törkeen kalliita valmiskakkuja)... Maitoa ja lihaa, esim. jauhelihaa tilataan usein liikaa, ja kaupat heittää ylimääräiset roskiin, ei usein vaivaudu edes odottamaan parasta ennen päiväyksen umpeutumista...
Jos pokkaa riittää tai hätä on suuri, voit marssia kauppaan ja kysellä sieltä suoraan minne "roskaruoka" menee ja pyytää sitä itselle.
Myöskin noi perusnokkoset on tosi hyvää ruokaa, mutta ei tietenkään ihan pelkilteen... Tsemppiä "metsästykseen":) - metall-leidi
Roskiksille kirjoitti:
Ruokaa löytyy jos tietää mistä etsiä, ei tarvi edes kerjuulle ryhtyä.. Kierrät alueesi kaikki ruokakaupat ja tsekkaat onko avoroskiksia. Jos löytyy niin biojäteastiat vaan tarkkailuun, sieltä voi löytyä vaikka ja mitä. Ite en oo koskaan syönyt niin hyvin kuin dyykatessa, kerran löysin jopa täytekakkuja (niitä leipomoiden törkeen kalliita valmiskakkuja)... Maitoa ja lihaa, esim. jauhelihaa tilataan usein liikaa, ja kaupat heittää ylimääräiset roskiin, ei usein vaivaudu edes odottamaan parasta ennen päiväyksen umpeutumista...
Jos pokkaa riittää tai hätä on suuri, voit marssia kauppaan ja kysellä sieltä suoraan minne "roskaruoka" menee ja pyytää sitä itselle.
Myöskin noi perusnokkoset on tosi hyvää ruokaa, mutta ei tietenkään ihan pelkilteen... Tsemppiä "metsästykseen":)Täällä pääkaupunkiseudulla roskikset ovat visusti lukitut. Ja lukkojen takana on prässit minne kaupat tyhjentävät oitis roskiksensa.
Kamerat vielä roikkuvat roskisten katonrajassa jos vaikka joku jotenkin keksii miten pääsee roskiksiin niin kiinnihän jää
- 73v
ETSI LAMPI ,MENE ONGELLE ,kalaatulee tähän aikaan vuodesta,kohta sieniäkin löytyy ,korvasieniäkin syön liotan väljässä vedessä yön yli,sen jälkeen keitän 2kertaa reilussa vedessä 5min, huuhtelen välillä.terveitä olemme ,tosi herkullisia.
- köyhä suomalainen
Ei ole onkea, eikä varaa ostaa. Ei ole kenkiä, millä mennä, ei varaa ostaa.
Ei ole veistä, jotta vosiin perata sen kalan, myin sen kirpparilla, sain 50 senttiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634