Mitä ihmettä tekisin elämäni kanssa?

hermoraunio

Oisko hyviä vinkkejä minkä suunnan otan elämässäni?

Olen lukion ja ammattikorkeakoulun (kulttuuriala) käynyt, lisäksi lähes valmis merkonomi (näytöt puuttuu, kun en sitä nykyiseen työhöni voi tehdä). Olen koulun ohella tehnyt paskaduunia jo 5 vuotta samassa työpaikassa ja aina toivonnut, että sitten, kun valmistun tai sitten kun tietty vaihe elämässäni on ohi, pääsen unelmieni töihin. Mutta ei.

Olen laittanut usean vuoden ajan kymmeniin paikkoihin (lähes jokaiseen rekrytointifirmaan) työhakemuksia. Olen päässyt yhteensä 3 työhaastatteluun, parhaimmillani neljän parhaan joukkoon, mutta en ole tullut valituksi. Asiaa haittaa sekin, että minulla on kuukauden irtisanomisaika, enkä sen takia pysty aloittamaan työtä heti. Elämässäni ei ole koskaan ollut selvää, mitä haluaisin tehdä, mutta nyt olen jo pitkään unelmoinut perus toimistotyöstä(?)

Inhoan nykyistä työtäni, mutta en uskalla sanoa itseäni irti, koska se tietäisi kai 3 kuukauden karenssia, ennen kuin pääsisin liitonrahoille ja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa sitä kautta (työkkärin kautta) saisin tukipaikan jostain kivasta työpaikasta? Tulot olisivat silti pienet, mutta ei minulta nykyisestä työstänikään jää käteen kuin 900 euroa kuussa.

Hain keväällä ammattikorkeakouluun tradenomiksi, jospa koulun harjottelupaikan avulla löytäisin unelma työpaikkani? Odottelen tällä hetkellä valintakokeeseen hyväksyntää. Luulisin sen kuitenkin saavan, kun keskiarvo lukiossa oli ysin pintaan. Mutta en haluaisi pudota taas opintotuen ja asumislisän varaan, kun nyt tienaan edes puolet enemmän siitä. Ja tuntuu, että olen jo liian vanha lähteäkseni opiskelemaan 3,5 vuotta.

Olen käynyt ammatinvalintapsykoloilla, mutta hänestä ei ollut apua. Olen ollut hermolomallakin muutaman päivän. Kiitos jos joku luki viestini loppuun.

Onko kellään siis ehdotuksia, mitä ihmettä minun kannattaisi tehdä?

1

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiisaIhmemaastako

Ota riski ja sano itsesi irti. Karenssiaika ei ole noin pitkä. Ilmottaudut heti työkkäriin, kun olet irtisanoutunut. Karenssiaika on viikon. Liitto maksaa sulle siit eteenpäin. Tosin, sä saat ulos lomarahat ja erorahat. Liitto ei maksa siltä ajalta, joka kattaa sen edestä. Eli jos saat vaiks 2 tonnia, niin jos kuukausitulo on 1000 e, niin et saa liitolta 2 kk rahaa, mutta sen jälkeen saat. Tämäkin on liittokohtaista. Voisit soittaa liittoon anonyyminä ja kysellä miten heillä menee noi systeemit. Rahattomana et joudu olemaan. Voit vaikka sanoa liittoon, kun soitat, että työsuhteesi loppuu todennäköisesti kuukauden päästä ja miten liitto tukee sua. Et valehtele. Ihan hyvin voit tiedustella.

Kesän saat aikaa miettiä mitä teet elämällesi. Syksyllä alkaa koulu tai ehkä saat työpaikan. Tsemppiä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      46
      4954
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      62
      2787
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      235
      1132
    4. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1094
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      71
      1074
    6. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1055
    7. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      127
      1026
    8. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      72
      994
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      905
    10. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      49