Mitä ihmettä tekisin elämäni kanssa?

hermoraunio

Oisko hyviä vinkkejä minkä suunnan otan elämässäni?

Olen lukion ja ammattikorkeakoulun (kulttuuriala) käynyt, lisäksi lähes valmis merkonomi (näytöt puuttuu, kun en sitä nykyiseen työhöni voi tehdä). Olen koulun ohella tehnyt paskaduunia jo 5 vuotta samassa työpaikassa ja aina toivonnut, että sitten, kun valmistun tai sitten kun tietty vaihe elämässäni on ohi, pääsen unelmieni töihin. Mutta ei.

Olen laittanut usean vuoden ajan kymmeniin paikkoihin (lähes jokaiseen rekrytointifirmaan) työhakemuksia. Olen päässyt yhteensä 3 työhaastatteluun, parhaimmillani neljän parhaan joukkoon, mutta en ole tullut valituksi. Asiaa haittaa sekin, että minulla on kuukauden irtisanomisaika, enkä sen takia pysty aloittamaan työtä heti. Elämässäni ei ole koskaan ollut selvää, mitä haluaisin tehdä, mutta nyt olen jo pitkään unelmoinut perus toimistotyöstä(?)

Inhoan nykyistä työtäni, mutta en uskalla sanoa itseäni irti, koska se tietäisi kai 3 kuukauden karenssia, ennen kuin pääsisin liitonrahoille ja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa sitä kautta (työkkärin kautta) saisin tukipaikan jostain kivasta työpaikasta? Tulot olisivat silti pienet, mutta ei minulta nykyisestä työstänikään jää käteen kuin 900 euroa kuussa.

Hain keväällä ammattikorkeakouluun tradenomiksi, jospa koulun harjottelupaikan avulla löytäisin unelma työpaikkani? Odottelen tällä hetkellä valintakokeeseen hyväksyntää. Luulisin sen kuitenkin saavan, kun keskiarvo lukiossa oli ysin pintaan. Mutta en haluaisi pudota taas opintotuen ja asumislisän varaan, kun nyt tienaan edes puolet enemmän siitä. Ja tuntuu, että olen jo liian vanha lähteäkseni opiskelemaan 3,5 vuotta.

Olen käynyt ammatinvalintapsykoloilla, mutta hänestä ei ollut apua. Olen ollut hermolomallakin muutaman päivän. Kiitos jos joku luki viestini loppuun.

Onko kellään siis ehdotuksia, mitä ihmettä minun kannattaisi tehdä?

1

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiisaIhmemaastako

      Ota riski ja sano itsesi irti. Karenssiaika ei ole noin pitkä. Ilmottaudut heti työkkäriin, kun olet irtisanoutunut. Karenssiaika on viikon. Liitto maksaa sulle siit eteenpäin. Tosin, sä saat ulos lomarahat ja erorahat. Liitto ei maksa siltä ajalta, joka kattaa sen edestä. Eli jos saat vaiks 2 tonnia, niin jos kuukausitulo on 1000 e, niin et saa liitolta 2 kk rahaa, mutta sen jälkeen saat. Tämäkin on liittokohtaista. Voisit soittaa liittoon anonyyminä ja kysellä miten heillä menee noi systeemit. Rahattomana et joudu olemaan. Voit vaikka sanoa liittoon, kun soitat, että työsuhteesi loppuu todennäköisesti kuukauden päästä ja miten liitto tukee sua. Et valehtele. Ihan hyvin voit tiedustella.

      Kesän saat aikaa miettiä mitä teet elämällesi. Syksyllä alkaa koulu tai ehkä saat työpaikan. Tsemppiä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7909
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4502
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2198
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1775
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1679
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe