Hei!
Onko päätoiminen opiskelu pätevä syy irtisanoutumiseen / kuluuko 90 päivän karenssi opiskelun aikana? Olen siis irtisanoutunut työstäni 31.12. lukien suorittaakseni tauolla olleet opintoni päätoimisena opiskelijana loppuun ennen opinto-oikeuden päättymistä. Kun nyt valmistun ja jään työttömäksi 1.6. lukien, voiko tuo vuodenvaihteen irtisanoutuminen vielä aiheuttaa karenssin, vaikka olen pian 5kk ajan opiskellut työskennellyt osa-aikaisesti toisaalla? Tuntuisi pöljältä jos tästä vielä karenssi napsahtaisi....
Kiitokset vastausksestanne! Loistava ajatus tämä matalan kynnyksen palvelu :)
Irtisanoutuminen opintojen vuoksi -> karenssi valmistuttua?
1
1096
Vastaukset
- tyokkari
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi.
Katso kysymyksen ” Saanko työttömyysetuutta, jos irtisanoudun työstä?” vastaus linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765585
Työttömyysturvalain mukaan karenssi tulee kertomassasi tilanteessa asettaa työsuhteen päättymisestä lukien. Sen, tuleeko tilanteessasi karenssia, ratkaisee asuinpaikkakuntasi työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto).
Työsuhteen päättymisen osoitat toimittamalla työtodistuksen TE-toimistoon. Samalla tulee toimittaa todistus työnantajan ilmoittamasta työsuhteen päättymisen syystä. Samalla tavalla menetellään myös osa-aikaisen työsuhteen osalta.
Mikäli opinnoista valmistuessasi osa-aikainen työsuhde jatkuu edelleen, sinulla voi olla mahdollisuus soviteltuun työttömyysetuuteen kaikkien työttömyysetuuden saamisen edellytysten täyttyessä.
Terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897169- 353801
- 453370
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402532- 412282
- 2062279
- 1222192
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292119Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401759