Mikä on taivas?

Julia

Haluaisin kysyä teiltä (mielellään niiltä, jotka ovat keskustelussa tosissaan)miten te ymmärrätte taivaan ja uskotteko siihen ylipäätään?

Koska olen kahden vaiheilla, eli en tiedä onko Jumalaa vai ei, en myöskään tiedä onko taivastakaan. Oma käsitykseni taivaasta on kuitenkin olotila, eikä mikään fyysinen paikka. Minulle taivas on tunne, jossa suunnaton rakkaus, tyytyväisyys, ja onni valtaa ihmisen. Se on tila, jossa aika ja paikka menettää merkityksensä ja ihmisen henki on ikäänkuin yhtynyt kaikkeen. Toisinsanoen vaikka sitten Jumalaan.

Tässä siis minun käsitykseni taivaasta. Kommentteja!!!!

21

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti

      olotilan olemassaoloon kuoleman jälkeen ei todellakaan vaadita jumalahypoteesia.

      Muuten olen kanssasi samaa mieltä että tuota olotilaa voidaan kuvata taivaaksi.

      • palapeli

        taivas on jotakin täysin käsityskykymme tavoittamattomissa olevaa. se on sellaisessa ulottuvuudessa oleva jossa myös raamatun ilmoittama kolmiyhteinen jumala näyttäytyy koko olemuksessaan. siinä kirkkaudessa ja pyhyydessä ei kestä mikään muu ihminen koossa kuin se joka on saanut ja vastaanottanut anteeksiantamuksen synneilleen jeesuksen nimessä.

        vertaisin tuota toisessa ulottuvuudessa olemista matrixiin, jossa neo morfeus joukoineen siirtyi ulkona olevasta, tavallaan ajattomasta todellisuudesta luotuun ja aíkaan sidotuun todellisuuteen.

        raamattu puhuu taivaasta paikkana jonka jumala luo "katso, minä luon uudet taivaat ja uudet maat" eli jumala on itse vielä taivaankin yläpuolella. kuoltuaan jeesukseen uskova ihminen siirtyy "paratiisiin", tietynlaiseen taivaan odotushuoneeseen niinkuin jeesuksen hylkäävät ihmiset siirtyvät kuoltuaan eräänlaiseen helvetin eteiseen, tuonelaan.

        ajallisen maailmanhistorian lopussa odottaa raamatun mukaan viimeinen tuomio jonka jälkeen maailman historian koko sivilisaatio siirtyy iankaikkisiin bileisiin, uudeksi luotuun taivaaseen tai vaihtoehtoisesti iankaikkiseen helvettiin.

        taivaassa ihminen säilyttää persoonallisuutensa joskin jatkaa iankaikkista täydellistä elämäänsä riemun, rauhan ja ilon täyttämänä yhdessä jumalan, enkelien ja kaikkien miljardien ihmisten kanssa.


      • SexyDancer
        palapeli kirjoitti:

        taivas on jotakin täysin käsityskykymme tavoittamattomissa olevaa. se on sellaisessa ulottuvuudessa oleva jossa myös raamatun ilmoittama kolmiyhteinen jumala näyttäytyy koko olemuksessaan. siinä kirkkaudessa ja pyhyydessä ei kestä mikään muu ihminen koossa kuin se joka on saanut ja vastaanottanut anteeksiantamuksen synneilleen jeesuksen nimessä.

        vertaisin tuota toisessa ulottuvuudessa olemista matrixiin, jossa neo morfeus joukoineen siirtyi ulkona olevasta, tavallaan ajattomasta todellisuudesta luotuun ja aíkaan sidotuun todellisuuteen.

        raamattu puhuu taivaasta paikkana jonka jumala luo "katso, minä luon uudet taivaat ja uudet maat" eli jumala on itse vielä taivaankin yläpuolella. kuoltuaan jeesukseen uskova ihminen siirtyy "paratiisiin", tietynlaiseen taivaan odotushuoneeseen niinkuin jeesuksen hylkäävät ihmiset siirtyvät kuoltuaan eräänlaiseen helvetin eteiseen, tuonelaan.

        ajallisen maailmanhistorian lopussa odottaa raamatun mukaan viimeinen tuomio jonka jälkeen maailman historian koko sivilisaatio siirtyy iankaikkisiin bileisiin, uudeksi luotuun taivaaseen tai vaihtoehtoisesti iankaikkiseen helvettiin.

        taivaassa ihminen säilyttää persoonallisuutensa joskin jatkaa iankaikkista täydellistä elämäänsä riemun, rauhan ja ilon täyttämänä yhdessä jumalan, enkelien ja kaikkien miljardien ihmisten kanssa.

        Taivas on mielestäin fyysinen paikka jossa ihminen tulee täydelliseksi kaiken rakkauden ja Jumalasta ja Jeesuksen kautta tulevista hommista(


      • Ateisti
        SexyDancer kirjoitti:

        Taivas on mielestäin fyysinen paikka jossa ihminen tulee täydelliseksi kaiken rakkauden ja Jumalasta ja Jeesuksen kautta tulevista hommista(

        minkä ikäisiä olette taivaassa? Minkä ikäisiä ovat vanhempanne, isovanhempanne, lapsenne...

        Onko se todella taivas jos kaikki rakkaimpanne eivät ole siellä, esimerkiksi ne syntiset jotka eivät usko jeesukseen tai raamattuun?

        Voiko rakkauden sanoma tuomita ihmiset jotka eivät ole koskaan kuulleet raamatun sanomasta, miten heille käy?


      • Irvien välistä
        Ateisti kirjoitti:

        minkä ikäisiä olette taivaassa? Minkä ikäisiä ovat vanhempanne, isovanhempanne, lapsenne...

        Onko se todella taivas jos kaikki rakkaimpanne eivät ole siellä, esimerkiksi ne syntiset jotka eivät usko jeesukseen tai raamattuun?

        Voiko rakkauden sanoma tuomita ihmiset jotka eivät ole koskaan kuulleet raamatun sanomasta, miten heille käy?

        Raamatun mukaan Jeesus meni kuolemansa jälkeen tuonelaan puhumaan kuolleille. Koska ainoastaan meidän maailma on sidottu aikaan, uskoisin että nämä jotka eivät koskaan ole maan päällä kuulleet Jeesuksesta saavat tehdä valintansa kuoleman jälkeen.


      • Ateisti
        Irvien välistä kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus meni kuolemansa jälkeen tuonelaan puhumaan kuolleille. Koska ainoastaan meidän maailma on sidottu aikaan, uskoisin että nämä jotka eivät koskaan ole maan päällä kuulleet Jeesuksesta saavat tehdä valintansa kuoleman jälkeen.

        päin raamattua tämä kerrotaan.

        Vai oletko alkanut tulkitsemaan pyhää kirjaa omalla tavallasi?


    • 6

      kuvailit niin ihanasti taivaan,että mieleeni tuli tunne,kun on suunnattomasti rakastunut.(seitsemännessä taivaassa).itse koen taivaan kaikkialla,samoin myös Jumalan.ei kukaan varmaankaan TIEDÄ,onko Jumala olemassa?Häneen vaan tarvitsee uskoa ja luottaa,niin se riittää.ei mitään ihmeellisyyksiä ja "kinasteluja".ja siitä eteenpäin voi etsiä,jos haluaa,samanhenkisiä ystäviä,joiden kanssa on kiva keskustella näistä asioista.on hyvä edetä hitaasti ja muistettava pitää jalat tiukasti maassa.uskon,että näin tulet löytämään taivaan ja Jumalan.

      • Ateisti

        Olen kanssasi paljolti samaa mieltä, ainoana erona se että en kaipaa tai tarvitse jumalahypoteesia. Kaikki onnistuu ilman sitäkin!


    • INRI

      Pätkä Jeesuksen jäähyväisrukouksesta:"Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. ---Isä, kirkasta sinä nyt minut , ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä."(Joh.17:3 ja 5)
      Tämä on mielestäni osa taivasta, armoa ja totuutta, amen...

      • Ateisti

        Nostatko itsesi juutalaisten kuninkaaksi tuolla nimimerkillä?

        Taivas on se olotila jossa kaikkein mieluiten olisit. Vailla tuskaa ? vailla huolia ? vailla tunteita ?

        Vai mitä?

        Vaihtelu tekee ainakin eölämästä elämisen arvoista. Jollei olisi vaikeita aikoja ei osaisi antaa arvoa hyville ajoille. Onnistumiset tuovat ilon tunteen. Miten saat näitä tunteita taivaassa?


      • INRI
        Ateisti kirjoitti:

        Nostatko itsesi juutalaisten kuninkaaksi tuolla nimimerkillä?

        Taivas on se olotila jossa kaikkein mieluiten olisit. Vailla tuskaa ? vailla huolia ? vailla tunteita ?

        Vai mitä?

        Vaihtelu tekee ainakin eölämästä elämisen arvoista. Jollei olisi vaikeita aikoja ei osaisi antaa arvoa hyville ajoille. Onnistumiset tuovat ilon tunteen. Miten saat näitä tunteita taivaassa?

        ylentää, se alennettakoon ja ylpeys käy lankeemuksen edellä. Pois se minusta!! En ylennä itseäni vaan paremminkin käännän sitä toista poskea. Mitä tuohon taivaspaikkaani on tuijottamista(mistä tiedät, että taivas on vailla tunteita, kun et kerta tahdo lähentyä Isä Jumalaa?)Jeesus Kristus sen päättää, huoliiko hän minut mukaansa sille "viimeiselle matkalle."Turha murehtia tässä vaiheessa, millaista siellä taivaassa tulee olemaan. Sen aika tulee sitten kun on tullakseen.

        Sinulle ja murehtijoille tiedoksi:"Et voi elää eilistä, et saa sitä takaisin. Huomisesta et vielä tiedä. Elä siis tänään, tässä ja nyt."Amen...


      • Ateisti
        INRI kirjoitti:

        ylentää, se alennettakoon ja ylpeys käy lankeemuksen edellä. Pois se minusta!! En ylennä itseäni vaan paremminkin käännän sitä toista poskea. Mitä tuohon taivaspaikkaani on tuijottamista(mistä tiedät, että taivas on vailla tunteita, kun et kerta tahdo lähentyä Isä Jumalaa?)Jeesus Kristus sen päättää, huoliiko hän minut mukaansa sille "viimeiselle matkalle."Turha murehtia tässä vaiheessa, millaista siellä taivaassa tulee olemaan. Sen aika tulee sitten kun on tullakseen.

        Sinulle ja murehtijoille tiedoksi:"Et voi elää eilistä, et saa sitä takaisin. Huomisesta et vielä tiedä. Elä siis tänään, tässä ja nyt."Amen...

        nimimerkkiisi (INRI) kun mainitsin itsesi ylentämisestä.

        Uskovaisena aika rohkeasti valittu nimimerkki.

        Mikä taivaassa on tavoittelemisen arvoista?
        Mikä helvetissä on välttelemisen arvoista?


      • INRI
        Ateisti kirjoitti:

        nimimerkkiisi (INRI) kun mainitsin itsesi ylentämisestä.

        Uskovaisena aika rohkeasti valittu nimimerkki.

        Mikä taivaassa on tavoittelemisen arvoista?
        Mikä helvetissä on välttelemisen arvoista?

        "Me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen telttamajamme puretaankin, Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä.Mehän elämme uskon varassa, emme näkemisen."(2.Kor. 5:1, 7)Amen...


      • Ateisti
        INRI kirjoitti:

        "Me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen telttamajamme puretaankin, Jumalalla on taivaassa meitä varten ikuinen asunto, joka ei ole ihmiskätten työtä.Mehän elämme uskon varassa, emme näkemisen."(2.Kor. 5:1, 7)Amen...

        ystävällisesti vastata selkokielellä ja ihan omilla mielipiteilläsi?


        Please!


      • INRI
        Ateisti kirjoitti:

        ystävällisesti vastata selkokielellä ja ihan omilla mielipiteilläsi?


        Please!

        Jumala on linnani, vahva turva aivan. Tiellä vaivan, onnen ja autuuden.
        "Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun auttajasi."(Jes.54:10)Amen...


    • Hetkiä merellä

      Iltapäivän myöhäinen matalalta paistava aurinko.
      Tyyni merenpinta. Vasten auringon kirkkautta, jo
      varjossa olevaa metsän synkkyyttä vasten, rannan
      ruokojen valoahohtavat röyhyt. Syksyn
      linnunlauluton hiljaisuus. Ilmassa leijuu
      vastavalon kirkastamia olemattomien
      ilmavirtausten kuljettelemia hämähäkinseittejä.
      Ilmanhalki singahtaa vienosti siristen vihreistä
      kiepuista oikeneva siima. Vedenpinnan peili
      rikkoutuu kimmeltäviksi pisaratimanteiksi
      uistimen helähtäessä veteen. Siiman kiristyessä
      siitä pölähtää kuin timanttipölynä pienen pienten
      ilmaanhaihtuvien vesipisarain pilvi. Sitten
      isompi mulskahdus ja vesihelmien kimaltelua
      ilmassa. Kelan jarrun narahdus ja muutama
      aironveto kauemma ruovikon reunasta. Venettä
      lähestyvä syvyyksien peto aukoo hirmuista
      kitaansa yrittäen tehdä selvää
      rauhansahäiritsijän sormista, mitkä puristuvat
      luupään niskan ympärille nostaen vihreäläikkäisen
      mertensaalistajan veneen laidanyli toiseen
      elementtiin.

      • Jokeri

        Meillä on täälä pohjoisessa erioikeus elää érilai-
        sia vuodenaikoja.Niiden vaihtelussa on määrätöntä
        kauneutta,jos vain on halua nähdä ja kokea.
        Samaten hyvä musiikki voi antaa suorastaan
        uskonnollisen kokemuksen.
        Ympärillämme on niin paljon kauneutta,kunhan vain
        osaamme löytää sen.Elämys sinänsä on jo taivas
        täällä maan päällä.Kuolemamme jälkeen emme kukaan
        tiedä,mitä tapahtuu.Se on arvoitus.


      • Jokeri

        Meillä on täälä pohjoisessa erioikeus elää érilai-
        sia vuodenaikoja.Niiden vaihtelussa on määrätöntä
        kauneutta,jos vain on halua nähdä ja kokea.
        Samaten hyvä musiikki voi antaa suorastaan
        uskonnollisen kokemuksen.
        Ympärillämme on niin paljon kauneutta,kunhan vain
        osaamme löytää sen.Elämys sinänsä on jo taivas
        täällä maan päällä.Kuolemamme jälkeen emme kukaan
        tiedä,mitä tapahtuu.Se on arvoitus.


      • poikanen
        Jokeri kirjoitti:

        Meillä on täälä pohjoisessa erioikeus elää érilai-
        sia vuodenaikoja.Niiden vaihtelussa on määrätöntä
        kauneutta,jos vain on halua nähdä ja kokea.
        Samaten hyvä musiikki voi antaa suorastaan
        uskonnollisen kokemuksen.
        Ympärillämme on niin paljon kauneutta,kunhan vain
        osaamme löytää sen.Elämys sinänsä on jo taivas
        täällä maan päällä.Kuolemamme jälkeen emme kukaan
        tiedä,mitä tapahtuu.Se on arvoitus.

        Toisille asia on selvä ilman arvoitusten
        häivääkään. Vain yksityiskohdat yllättävät.
        Toiset kenties tulevat hämmästymään
        suunnattomasti, että siellä onkin jotakin. Ja
        sitten nousee iso mekkala siitä, että miksei
        kukaan kertonut, että siellä onkin jotain.
        Postipakettien ennakkolajittelu tapahtuu jo
        täällä alhaalla maitten päällä ja perillä paketit
        ovat jo valmiiksi omissa kasoissaan, mutta
        lopullinen tsekkaus oikeasta osoitteesta
        tarkistetaan perillä rahtikirjoista, ettei yhtään
        erehdystä tapahdu.


      • maailmanmenontarkkailija

        kirjoittelu on jäänyt viimeaikoina vähemmälle
        omien kiireiden vuoksi. On jäänyt kirjaamatta
        ruudulle syksyn viimeisen kalaretken,
        kirjojenhakuretken, sieniretken,
        puhjenneenkumintyöntöretken oheishavainnot ja
        muuta pienempää.

        Maailma on entisessä mallissaan: Amerikka jauhaa
        Afganistanin pölisevää maaperää entistä
        pölisevämmäksi, uusia innokkaita pyhiä sotureita
        virtaa pommien alle kirveet ja miekat aseinaan,
        kansan kurjimmat pakenevat yhden kurjuuden alta
        toiseen kurjuuteen.

        Japanin merellä oli "super-taifuuni" Podul, jossa
        tuulen nopeudet ylsivät 170 knotsiin. Ei sattunut
        saaria kohdalle. New Yorkissa Manhattanin alla
        tapahtui pieni maanjäristys ja Odysseus
        parkkeerasi onnistuneesti kiertoradalle ja
        kotimaassa tuulee kovaa ja syksyn viime lehdet
        saavat kyytiä. Tietokone-ennusteissa kummittelee
        jo ensimmäinen kunnon syysmyrsky kenties
        tiistaipäivälle. Lämpötilat poukkoilevat
        tuulensuunnan, pilvisyyden ja paineiden
        heittelyissä kymmenestä miinuksesta yli kymmeneen
        plussaan.


      • havainnoitsija
        maailmanmenontarkkailija kirjoitti:

        kirjoittelu on jäänyt viimeaikoina vähemmälle
        omien kiireiden vuoksi. On jäänyt kirjaamatta
        ruudulle syksyn viimeisen kalaretken,
        kirjojenhakuretken, sieniretken,
        puhjenneenkumintyöntöretken oheishavainnot ja
        muuta pienempää.

        Maailma on entisessä mallissaan: Amerikka jauhaa
        Afganistanin pölisevää maaperää entistä
        pölisevämmäksi, uusia innokkaita pyhiä sotureita
        virtaa pommien alle kirveet ja miekat aseinaan,
        kansan kurjimmat pakenevat yhden kurjuuden alta
        toiseen kurjuuteen.

        Japanin merellä oli "super-taifuuni" Podul, jossa
        tuulen nopeudet ylsivät 170 knotsiin. Ei sattunut
        saaria kohdalle. New Yorkissa Manhattanin alla
        tapahtui pieni maanjäristys ja Odysseus
        parkkeerasi onnistuneesti kiertoradalle ja
        kotimaassa tuulee kovaa ja syksyn viime lehdet
        saavat kyytiä. Tietokone-ennusteissa kummittelee
        jo ensimmäinen kunnon syysmyrsky kenties
        tiistaipäivälle. Lämpötilat poukkoilevat
        tuulensuunnan, pilvisyyden ja paineiden
        heittelyissä kymmenestä miinuksesta yli kymmeneen
        plussaan.

        Tämän päivän etäluontohavainto on pakkanen -38, jotain astetta jossain Kittilässä ja muhkea korkeapaine Suomen päällä >>Kuusamo Tuorein havainto: 29.11.2002 22:00
        lämpötila -27.8 °C paine 1056.6 hPa.

        Eilinen havainto oli silmämääräisesti havaittu pienten parisenttisten merenaaltojen valontaitto-ominaisuuksien huikaisevuus noin viiden asteen korkeudella paistavasta auringosta sorsien ja joutsenten lomassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1717
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1288
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      51
      792
    7. 69
      778
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      725
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe