Kansalaispalkka tarkoittaa sellaista sosiaaliturva järjestelmää, jossa sosiaalivirkalijat (TYP, KELA, TE, soskut) irtosanotaan, mutta työttömät, ja kaikki muutkin saavat 650 eur/kk käteen (ei erillistä asumistukea)
Kansalaispalkka on hyvä juttu työttömille, mutta huono ahneille virkalijoille jotka tipahtavat työttömien alapuolelle
Kansalaispalkka
27
179
Vastaukset
- 7000 e ootellessa
Kansalaispalkka pitää nostaa nykytasolle, se on 2000 käteen, Ei suomessa muuten elä.
- ei kans. palkkaa
kaikki hinnat nousee samantien sen verran ettei sillä ns. kansalaispalkalla ole mitään tekoa, vaan joudutte puillepaljaille, koska sossuahan ei enää olisi. Onkohan hyvä ajatus kuitenkaan.
- työkinnarkomaani
Miten mikään voi tipahtaa työttämän alapuolelle,
sitä ei tee edes nainen. - gbfgffd
kyllä virkalija tipahtaa työttömän alapuolelle, sillä työtön voi aina ottaa pätkätöitä, mutta virkalijan on vaikea saada edes pätkätöitä
kansalaispalkassa nykyset virkalijat ovat työttömiä ja parhaimmillaan vessan pesijöitä- köyhien asialla
Näin virkailija kähmii
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20101026027
- muka kans. palkkaa
jonninjoutavaa haihattelua ja turhaa meuhkaamista aivan toisarvoisilla asioilla,
- hyvä niin
työttömien määrän kasvaessa kansalaispalkka on saanut lisää kannatusta
- höpö olet
Juttusi vaikuttaa harhaisilta, ei ihme, kun kyseessä on katkera kansalainen
- hinnat ylös
mitä hyvää olisi kansalaispalkasta, kun hinnat nousisivat hetimiten vastaavasti ja mitään inflaatiokorotuksia ei varmasti sellaisiin tukiaisiin tehtäisi .omaan taskuun kusette, jotka tuollaisia vaaditte.Ansioonsidottu sentään seuraa jotenkuten hintoja.Turvatkaa siihen.
- fdfdfdfddf
ei monet työttömät saa ansiosidonnaista
- erreerererrr
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/03/1302327/lontoo-varautuu-suurmielenosoitukseen
"Britannia aikoo säästää seuraavan viiden vuoden aikana yli 90 miljardia euroa. Se merkitsee muun muassa satojentuhansien julkisten virkojen lakkauttamista. " - .
Kun nyt laittaisivat edes kaikki tulot verolle.
Päivärahat ja matkakulukorvaukset myös.
Matkakulu on sijoitus työssä käyntiin niin kuin opiskelu tulevaan työhön. - guyfuygfyufyuft
No vasemmisto ehdotti 750:n euron perusturvaa, jos oikein muistan ja se kyllä on matemaattiloogisesti pienempi kustannus, kuin että jos kierrätetään köyhäintarve- veroperustaista rahaa yhdeltä luukulta toiselle, missä byrokratiakoneisto itsessään on suurempi kustannus, kuin todellinen köyhälle maksettava ruoka tai avustus. Ja kiitti sellainen kommunismi pois, että köyhien pitää tukea verovaroista yksityisyrittäjyyttä!!! Itsellänikin on ystävissäni yrittäjiä, mutta tuntemani on ihan omista pääomistaan perustaneet firmoja, eivät saaneet sellaiseen yhteiskunnan apua ja lisäksi yksityisellä riskillä ottaneet jotkut lainaakin, jotta vois palkata Suomen taloutta hyödyttäviä veronmaksajia.
Mä en usko, että jos järkevästi järjestettäisiin esim. n. 750:n euron perustulo, se mitenkään kaataisi Suomen taloutta, vaan päinvastoin. Onko parempi, että on sakkia joka saa osan tienesteistään Kelasta?
Ja sosiaalivirkailijat ei ole syypäitä siihen, että jos teillä mustamaalareilla menee huonosti. Totta vitussa lait niin vaativaan hommaan ja kaksinkertaiseksi niiden palkka, jos minä saisin päättää, kun nyt vaan tiedän,että moni omakin ystäväni on tehnyt niitä hommia ja että ne on usein vitun epäkiitollisia tehtäviä, kauhealla työkuormalla ja vastuulla. Kuten yksi tuntemani entinen sosiaalijohtajakin suuntaansa mulle yksittäisessä keskustelussa kerran sanoi, on todella surku, etteivät sosiaalityöntekijät voi aina tehdä sitä työtä, mihin heidät todella on koulutettu, eli ihmisten auttamiseen, vaan toiskäteisesti joutuvat monet painimaan paljonkin kysymysten kanssa jotka järjestetyssä byrokraattisessa päätöksenteossa olisi hajautettu, esim. vastuun osalta laaja-alaisemmin ja tehtäväsidonnaisemmin.- totuus.
ei vasemmisto ole koskaan ehdottanut perusturvaa. vaan puolue-eliitin ja virkalijoiden palkkaamista ja pyrkivät saamaan rahaa siitä
- jyguyguygygfuygfhy
totuus. kirjoitti:
ei vasemmisto ole koskaan ehdottanut perusturvaa. vaan puolue-eliitin ja virkalijoiden palkkaamista ja pyrkivät saamaan rahaa siitä
Höpö höpö. Kuule se oli tasan ainoastaan Arhinmäen puolue, joka ainoana on ollut valmis siihen, että syrjäytyneille myönnettäisiin esimerkiksi 750:n euron perusturva. Mä itsekin näen hirveän järkevänä idean, että sellainen raha tulisi yhdeltä luukulta, koska kyseisenlaisia ihmisiä on aika vähän, missä sosiaalituista on kyse. Jos mä itse ajattelen, että kuinka fiksu ihminen mä olen, kuinka korkeakoulutettu ja vaikka mitä, niin jos mä en jaksanut sitä, että mulla oli hirveä paine vakavan harvinaisen fyysisen autoimmuunisairauteni salaamisessa;kun yhteiskuntahan pitää ainoastaan "säröttömistä" ihmisistä, niin jos ajattelisin, ettei mulla olisi "mitään"; jos olisin siinä tilanteessa, olisin siinä erittäin iloinen, että jos joku välitäisi edes siitä, että mulla on ruokaa.
Mä tulen olemaan erittäin hieno veronmaksaja lahjoillani, jos elän viisikymppiseksi, mutta valitettavasti en voi taata, tuleeko minusta fyysisesti vammainen: mulla on sellainen vakava fyysinen harvinainen ei- elämäntavoista johtuva sairaus, että jos joudun leikkaukseen, vaatii se kahden vuoden sairausloman. Lääkärit sanoneet mulle, että hanki vakivirka ennen tota.;)
Sinänsä en siihen usko, etteikö jokainen suomalainen tms. Suomessa elävä pärjäisi lahjoillaan. Ei asia, mitä hakee: taloudellista menestystä vai mitä. Itse olen vitun huono esittämään. Kaikkialla.. Minusta ei olisi itseäni markkinoimaan, eikä muuten kiinnostakaan ja se on valinta. Sikäli samaistun jopa ns."tavis- teuvohakkaraiseen", näin kolmikymppisenä akateemisena naisena, vaikken jaakaan Teuvon mielipiteitä. - auttaminen tärkeä
jyguyguygygfuygfhy kirjoitti:
Höpö höpö. Kuule se oli tasan ainoastaan Arhinmäen puolue, joka ainoana on ollut valmis siihen, että syrjäytyneille myönnettäisiin esimerkiksi 750:n euron perusturva. Mä itsekin näen hirveän järkevänä idean, että sellainen raha tulisi yhdeltä luukulta, koska kyseisenlaisia ihmisiä on aika vähän, missä sosiaalituista on kyse. Jos mä itse ajattelen, että kuinka fiksu ihminen mä olen, kuinka korkeakoulutettu ja vaikka mitä, niin jos mä en jaksanut sitä, että mulla oli hirveä paine vakavan harvinaisen fyysisen autoimmuunisairauteni salaamisessa;kun yhteiskuntahan pitää ainoastaan "säröttömistä" ihmisistä, niin jos ajattelisin, ettei mulla olisi "mitään"; jos olisin siinä tilanteessa, olisin siinä erittäin iloinen, että jos joku välitäisi edes siitä, että mulla on ruokaa.
Mä tulen olemaan erittäin hieno veronmaksaja lahjoillani, jos elän viisikymppiseksi, mutta valitettavasti en voi taata, tuleeko minusta fyysisesti vammainen: mulla on sellainen vakava fyysinen harvinainen ei- elämäntavoista johtuva sairaus, että jos joudun leikkaukseen, vaatii se kahden vuoden sairausloman. Lääkärit sanoneet mulle, että hanki vakivirka ennen tota.;)
Sinänsä en siihen usko, etteikö jokainen suomalainen tms. Suomessa elävä pärjäisi lahjoillaan. Ei asia, mitä hakee: taloudellista menestystä vai mitä. Itse olen vitun huono esittämään. Kaikkialla.. Minusta ei olisi itseäni markkinoimaan, eikä muuten kiinnostakaan ja se on valinta. Sikäli samaistun jopa ns."tavis- teuvohakkaraiseen", näin kolmikymppisenä akateemisena naisena, vaikken jaakaan Teuvon mielipiteitä.Työttömien auttamiseen riittää rahaa vain jos sos.virkalijat irtisanotaan ja säästyneet rahat ohjataan työttömille. Jos virkailijoita ei irtisanota, työttömien tukiin ei riitä rahaa. Kansalaispalkka tarkoittaa että virkailijat irtisanotaan, virastot lakkautetaan ja työttömät saavat 650 eur/kk verovirastolta
kela, typ, opintotukitoimistot, soskut jne lakkautetaan ja kaikki virkalijat irtisanotaan, koska vain näin raha riittää työttömien auttamiseen - jhgjyguyguyguygy
auttaminen tärkeä kirjoitti:
Työttömien auttamiseen riittää rahaa vain jos sos.virkalijat irtisanotaan ja säästyneet rahat ohjataan työttömille. Jos virkailijoita ei irtisanota, työttömien tukiin ei riitä rahaa. Kansalaispalkka tarkoittaa että virkailijat irtisanotaan, virastot lakkautetaan ja työttömät saavat 650 eur/kk verovirastolta
kela, typ, opintotukitoimistot, soskut jne lakkautetaan ja kaikki virkalijat irtisanotaan, koska vain näin raha riittää työttömien auttamiseenÄlä jaksa anonyymiprovota tuntemattomalle asialliselle ihmiselle. Esiinnyn nimettä, mutta minä olen inhimillinen. Ei sori työttömyydestä ole kokemuksia, kun kouluisss olen elämästäni suuren osan istunut, joten en osaa auttaa, mutta köyhän opiskelijan asemasta on minulla paljonkin kokemuksia. En tosiaan voi käsittää, että milllainen ihminen, joka _säännöllisesti_ saisi yhteiskunnan tukia ilman palkansaajana omalla työllä hankkimaa statusta ja ansiota automaattisesti vaikkapa tonnin käteen per. kuukausi, voisi valittaa siitä rahasta, että miten muka vähän...
Mulle juhlaa oli aikoinaan, kun tienasin tuhat kolmesataa (1300 euroa miinus verot) työllä: maksoin siitä kahden kämpän vuokrat ja silti musta oli uskomatonta, että pystyin joskus ostamaan vaikkapa hajuveden , jota olin kaivannut. Ja sekin oli kellokorttityötä, aikaan sitomatonta. Eniten elämässäni olen tosin tainnut tienata duunarina: järjetön se summa, mitä jossakin tehtailla sai lattian luuttuamisesta, mutta tämä oli aikana ennen, kuin mulkut yksityisti koko senkin bisnekseksi.
Ei hevon jeesut se paljoa maksa, että demoratiassa on viranomaisia. Ette ilmeisesti ymmärrä, että mihin todella perustuu tää, että Suoki on maailmalla niin arvostettu; se perustuu juuri siihen, että tässä maassa koulutetaan ihmisiä myös sosiaalityöhön. Maksaa tosi vähän valtion kassasta niiden palkka. - niiin...
jhgjyguyguyguygy kirjoitti:
Älä jaksa anonyymiprovota tuntemattomalle asialliselle ihmiselle. Esiinnyn nimettä, mutta minä olen inhimillinen. Ei sori työttömyydestä ole kokemuksia, kun kouluisss olen elämästäni suuren osan istunut, joten en osaa auttaa, mutta köyhän opiskelijan asemasta on minulla paljonkin kokemuksia. En tosiaan voi käsittää, että milllainen ihminen, joka _säännöllisesti_ saisi yhteiskunnan tukia ilman palkansaajana omalla työllä hankkimaa statusta ja ansiota automaattisesti vaikkapa tonnin käteen per. kuukausi, voisi valittaa siitä rahasta, että miten muka vähän...
Mulle juhlaa oli aikoinaan, kun tienasin tuhat kolmesataa (1300 euroa miinus verot) työllä: maksoin siitä kahden kämpän vuokrat ja silti musta oli uskomatonta, että pystyin joskus ostamaan vaikkapa hajuveden , jota olin kaivannut. Ja sekin oli kellokorttityötä, aikaan sitomatonta. Eniten elämässäni olen tosin tainnut tienata duunarina: järjetön se summa, mitä jossakin tehtailla sai lattian luuttuamisesta, mutta tämä oli aikana ennen, kuin mulkut yksityisti koko senkin bisnekseksi.
Ei hevon jeesut se paljoa maksa, että demoratiassa on viranomaisia. Ette ilmeisesti ymmärrä, että mihin todella perustuu tää, että Suoki on maailmalla niin arvostettu; se perustuu juuri siihen, että tässä maassa koulutetaan ihmisiä myös sosiaalityöhön. Maksaa tosi vähän valtion kassasta niiden palkka.irtisanotuilta virkailijoilta otetaan myös ansiosidonnainen pois, ja eläkeedut (vain kansalaispalkka jää)
Näin syntyy säästöä ja rahaa jää köyhille - jughuygujyguyghytf
niiin... kirjoitti:
irtisanotuilta virkailijoilta otetaan myös ansiosidonnainen pois, ja eläkeedut (vain kansalaispalkka jää)
Näin syntyy säästöä ja rahaa jää köyhilleMillähän maailman rahalla sä luulet demokraattista valtiokoneistoa pyöritettävän, jos hallintovirkailjoiden määrää vielä nykyisestäkin _vähennettäisiin_? Ja mä ainakaan en haluaisi raataa perse ruvella koko elämääni, että sitten mun päästessä eläkkeelle, pitäisi se raha kaataa jollekin sellaiselle, joka elämssään ei ole kuin kotisohvalla muniaan raapinut, eikä muuta edes yrittänyt. Nyt jo tiedän, että joudun työskentelemään seitsenkymppikseksi - se että olen voinut ja _myös joutunut_, toisin kuin aiemmat sukupolvet, ns. pidentämään nuoruuttani alkupäästä monien syytekijöiden vuoksi, tarkoittaa sitä, että mä tulevaisuudessa olen pakon edestä seitsenkymppikseksi töissä. Teen sen toki mielelläni, mutta minusta oikeus edeltävillä sukupolvilla on omiin itse hankkimiinsa eläkkeisiin.
Köyhä kanta-suomalainen omaa syytään taas on korkeintaan joku vatipää, joka ei ole vaivautunut kouluttamaan itseään, vaikka Suomessa on ilmainen peruskoulutus ja nykyisellään vielä toistaiseksi jopa puoli- ilmainen korkeakoulutus, tarjolla kaikille riittävän ahkerille ja lahjakkaille. Ilman omaa syytään köyhät taas eivät kovasti meteliä asemastaan pysty pitämään: niillä ei ole tietokoneita, ei ansiosidonnaisia työttömyyspäivärahoja, eikä sellaista asemaakaan yhteiskunnassa, että kukaan sellaisia kuuntelisi yhtään missään, vaikka todellakin yleisen yhteiskunnan sivistyksen vuoksi PITÄISI KUUNNELLA....
Minä nuori akateemisesti koulutettu nainen, esimerkiksi, olen tällä hetkellä varmasti köyhempi, kuin _kukaan_ pitkäaikaistyötön tai vaikka lapsiperheelliset, jollaisille osalle sellaisistakin julkisuudesta lukemani perusteella syydetään rahaa näemmä joka laarista ja jotka silti kehtaavat uikuttaa jotkut jopa tonnin neljävuotisesta "kansalaispalkastaan" "töitä hakiessa", kun ei löydy kahden kilometrin työmatkan päästä töitä sellaisille nynnyille entisen alta menneen työpaikan tilalle.. mutta ei kukaan pidä minua köyhänä, koska olen akateemisen koulutuksen omaava nuorehko kaunis fiksu nainen, sangen hyvästä taustasta, sangen hyvän maineen omaava ja sangen älykäs ja ilman mitään säätämisiä, eli rotilla olen elämäni elänyt. Rehelliseksi kasvatettu tavis.
Mä en usko, että vaikkapa vuosienkin pitkäaikaistyöttömät joutuvat miettimään, että saavatko ostettua fetasalaatit tai kunnon pihvit ruokaupasta, vaikkeivat nauttisi ansiosidonnaistakaan. Sellaisessa tilanteessa ovat korkeintaan opiskelijat, joilla opintotuet ovat loppuneet kesken ilman omaa syytään esim. fyysisen vakavan sairauden takia, mihin Kelat ja muut eivät tosiaankaan tarjoa avustavaa kättä tarvitsevalle ainakaan minkäänasteisin tiedotuksin tai vanhan kansan kansaneläkeläiset, joka on tottuneetkin syömään kaksi päivää vanhaa puuroa hyvänä ruokana valittamatta ja lisäksi pakolaiset.
Kuule siinä olisi hässäkkä, jo sä kuvittelet, että jotut teuvot olisi siellä päteviä toimimaan valtion hallinnon edustajien sijasta.... Joka pirun mäntti hakee asiantuntija-apua ja eikös näitä ihmisiä siksi pitäisi arvostaa? - työttömien voima
jughuygujyguyghytf kirjoitti:
Millähän maailman rahalla sä luulet demokraattista valtiokoneistoa pyöritettävän, jos hallintovirkailjoiden määrää vielä nykyisestäkin _vähennettäisiin_? Ja mä ainakaan en haluaisi raataa perse ruvella koko elämääni, että sitten mun päästessä eläkkeelle, pitäisi se raha kaataa jollekin sellaiselle, joka elämssään ei ole kuin kotisohvalla muniaan raapinut, eikä muuta edes yrittänyt. Nyt jo tiedän, että joudun työskentelemään seitsenkymppikseksi - se että olen voinut ja _myös joutunut_, toisin kuin aiemmat sukupolvet, ns. pidentämään nuoruuttani alkupäästä monien syytekijöiden vuoksi, tarkoittaa sitä, että mä tulevaisuudessa olen pakon edestä seitsenkymppikseksi töissä. Teen sen toki mielelläni, mutta minusta oikeus edeltävillä sukupolvilla on omiin itse hankkimiinsa eläkkeisiin.
Köyhä kanta-suomalainen omaa syytään taas on korkeintaan joku vatipää, joka ei ole vaivautunut kouluttamaan itseään, vaikka Suomessa on ilmainen peruskoulutus ja nykyisellään vielä toistaiseksi jopa puoli- ilmainen korkeakoulutus, tarjolla kaikille riittävän ahkerille ja lahjakkaille. Ilman omaa syytään köyhät taas eivät kovasti meteliä asemastaan pysty pitämään: niillä ei ole tietokoneita, ei ansiosidonnaisia työttömyyspäivärahoja, eikä sellaista asemaakaan yhteiskunnassa, että kukaan sellaisia kuuntelisi yhtään missään, vaikka todellakin yleisen yhteiskunnan sivistyksen vuoksi PITÄISI KUUNNELLA....
Minä nuori akateemisesti koulutettu nainen, esimerkiksi, olen tällä hetkellä varmasti köyhempi, kuin _kukaan_ pitkäaikaistyötön tai vaikka lapsiperheelliset, jollaisille osalle sellaisistakin julkisuudesta lukemani perusteella syydetään rahaa näemmä joka laarista ja jotka silti kehtaavat uikuttaa jotkut jopa tonnin neljävuotisesta "kansalaispalkastaan" "töitä hakiessa", kun ei löydy kahden kilometrin työmatkan päästä töitä sellaisille nynnyille entisen alta menneen työpaikan tilalle.. mutta ei kukaan pidä minua köyhänä, koska olen akateemisen koulutuksen omaava nuorehko kaunis fiksu nainen, sangen hyvästä taustasta, sangen hyvän maineen omaava ja sangen älykäs ja ilman mitään säätämisiä, eli rotilla olen elämäni elänyt. Rehelliseksi kasvatettu tavis.
Mä en usko, että vaikkapa vuosienkin pitkäaikaistyöttömät joutuvat miettimään, että saavatko ostettua fetasalaatit tai kunnon pihvit ruokaupasta, vaikkeivat nauttisi ansiosidonnaistakaan. Sellaisessa tilanteessa ovat korkeintaan opiskelijat, joilla opintotuet ovat loppuneet kesken ilman omaa syytään esim. fyysisen vakavan sairauden takia, mihin Kelat ja muut eivät tosiaankaan tarjoa avustavaa kättä tarvitsevalle ainakaan minkäänasteisin tiedotuksin tai vanhan kansan kansaneläkeläiset, joka on tottuneetkin syömään kaksi päivää vanhaa puuroa hyvänä ruokana valittamatta ja lisäksi pakolaiset.
Kuule siinä olisi hässäkkä, jo sä kuvittelet, että jotut teuvot olisi siellä päteviä toimimaan valtion hallinnon edustajien sijasta.... Joka pirun mäntti hakee asiantuntija-apua ja eikös näitä ihmisiä siksi pitäisi arvostaa?ei kyse ole valtionhallinon supistamisesta vaan sosiaalisektorin leikkaamisesta; eduskunta ja mini´steriöt tarvitaan edelleen, mutta sosiaalisektoria leikataan, mm KELA, TE, TYP, Soskut, opintotukitoimistot, sillä kansalaispalkan idea on sysätä kuormastasyöjät/virkailijat vallasta
- ---
KÖYHYYS&TÄYTTÄ YMMÄRRYSTÄ VAILLE, EI AINA ITSESTÄÄNSELVIÖ.
- dridridri
Kyllä nyt joudutaan tekemään leikkauksia, ihan jo taloudellisista syistäkin, tämä on kai laajemmaltikin ollut pöydällä
- köyhä&varaton
dridridri kirjoitti:
Kyllä nyt joudutaan tekemään leikkauksia, ihan jo taloudellisista syistäkin, tämä on kai laajemmaltikin ollut pöydällä
Ole hyvä, siirry kokoomus tai sdp palstalle lekkaamaan,
tällä köyhien palstalla leikkaus ei ole mahdollista.
Saat poliisilta postissa rikesakon, ellet noudata pyyntöä. - paremminvointivalti
köyhä&varaton kirjoitti:
Ole hyvä, siirry kokoomus tai sdp palstalle lekkaamaan,
tällä köyhien palstalla leikkaus ei ole mahdollista.
Saat poliisilta postissa rikesakon, ellet noudata pyyntöä.nämä nyt olivat ihan konkreettisia auttamis-keinoja; rahaa säästyy tukiin (kanslaispalkka) kun virkailijoiden palkkakustannukset laskevat
tämä on ihan konkreettinen ehdotus työttömien auttamiseksi
- sos. tapaukset pois
kela hoitaa ihan muita juttuja pääasiassa kuin sossupummien rahoja, se on vaan sivujuonne kokonais kuvassa. Sairausvakuutus ja eläke ja muut vanhuus ja sairausasiat on se pää asia, ne pummien rahajutut voisi hoitaa kokonaisuudessaan siellä sossussa eikä sotkea koko kelaa niihin asioihin. EIHÄN sinne toimistoonkaan uskalla enää mummot edes yksin ilman saattajaa mennä kun on käytävät täynnään jotain kummia kulkijoita jotka pelottavat muitakin kun vain mummoja.
- sosiaalipummi
Älä jauha potaskaa.
Sossupummin, kuten minun pitää informoida työkkäriä tilanteestani.
Työkkäri informoi tilanteeni kelaan, kela maksaa tilille työttömyyskorvausta,
joka on myös edellytys kelan maksamaan asumistukeen tilille.
Sossupummin ei välttämättä tarvitse käydä örisemässä ja hajua levittämässä
hekilökohtaisesti missään näistä.
Kuukausittain anotaan sossusta toimeentulotukea, joka tulee tilille.
Neuvoisin erottelemaan sossupummin, päihtyneestä rivikansalaisesta.
Päihtynyt kansalainen aiheuttaa ongelmat, korostan päihde aiheuttaa ongelmat.
Jos tekisi tutkimusta, sata sossan ovesta kulkevaa asiakasta,
arvelisin olevan kymmenen päihtynyttä.
Sossupummit ei kaikki käytä päihteitä, kuten en myös.
Kelassa silloin tällöin asioi päihtyneitä, käyvät ilmeisesti tiedustelemassa
rahan tulo päivää, tai jotain.
- sos. tapaukset pois
no näitä päihtyneitä ties mistä aineista juuri tarkoitin sillä sakilla joka mummoja pelottelee, muut näyttää suht' normaaleilta, mutta se olkoonkin sitten vähemmistö niin leimaa koko asiakaskunnan.Eikä tarvi olla kun se yksi samaan aikaan sen mummon kanssa niin mammo pelkää joka kerta sinne mennessään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070