Kaste

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27 ]
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Matt.28:18-20
Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. [Mark. 13:10 ]
16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21]
Mark.16:15-16
kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]
48 Te olette tämän todistajat. [Joh. 15:27; Ap. t. 1:8, Ap. t. 2:32, Ap. t. 10:41; 1. Kor. 15:15]
49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." [Jes. 44:3; Joel 3:1,2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14]
Luuk.24:47-49
Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." [Luuk. 24:48 | Ap. t. 23:11 | Ap. t. 13:47 ]
Ap.t.1:8

Nämä kohdat huomioon ottaen lapsikasteella ole mitään merkitystä,,Raamatusta pitää ottaa huomioon muutkin samaan asiaa koskeva ilmoitukset. miten vauva voi esim tehdä paranusta. Raamatullinen järjestys on ensin uskoontulo. (Room.10:9-11.)..samalla paranuksen teko,,sitten kaste,upotuskaste..sitten tulee Pyhän Hengen kaste,,,Hedelmät seuraa perässä.Gal.5:22...Tämä on Jumalan sanan mukaista.Aamen

22

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etp

Kiitos aksu521,siinäpä se koko totuus kasteesta näin on Raamattu todistanut sanassaan ensin usko sitten kasteenhautaan,eipä noista Raamatunjakeista voi lapsikastetta "vauvakastetta" millään konstein löytää.

Hienoa,jatketaan myös jokainen Jeesuksen oma tuon totuuden sanan eteenpäin viemista tahoillamme.
      Kehotan ettei Raamatun sanasta tehdä kompromisseja vaan pysytään sanassa niinkuin on kirjoitettu

Siunausta aksulle

• Ville-Hart

On siis tehtävä päätelmä, että lapsi ei voi olla Kristuksen opetuslapsi ja seurakunnan jäsen, ennen kuin hän on tehnyt seuraavat asiat:

1) Kasvanut tarpeeksi isoksi tiedostavaan ikään,
      2) Tehnyt syntiä,
      3) Tullut tietoiseksi synninteostaan,
      4) Katunut syntejään,
      5) Tehnyt tietoisen uskonratkaisun,
      6) Ottanut upotuskasteen itselleen haltuun, ja
      7) Ottanut Pyhän Hengen kasteen itselleen.

• etp

On siis tehtävä päätelmä,että "vauvakaste" ei toimi arkielämässä niinkuin tuossa evlut oppi opettaa.
        Mihin se vauvana suoritettu vesileikin vaikutus loppuu kun vaavi tulee ymmärryksen ikään pääsääntöisesti pahuuden tiet ja synti on hänenkin osana,jos tuo alla oleva olis totuutta silloinhan täällä Suomen siionissa ei pitäis olla synnissä eläjiä kuten varkaat,huorintekijät,juopot ja ym,ym.
        Vauva on taivaskelpoinen ilman vesileikkiä"vauvakastetta"taivaskelpoinen siihen asti kunnes hän tajuaa tietoisesti tekevänsä väärin ja tekee kuitenkin,hän on silloin Kristuksen armon varassa.

Katekism.sivu 34
        Kastevesi on tavallista, puhdasta vettä. Jumalan sanaan liitettynä se on pelastavaa vettä, sillä se pesee meidät puhtaaksi kaikesta synnistä. Lähetyskäskyssään Kristus kehottaa tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla.

Katekismus sivu 36
        Kerran saatu kaste kantaa läpi koko elämän. Kasteen liitto on varma silloinkin, kun uskomme horjuu. Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta. Pyhä Henki kitkee meistä joka päivä itsekkyyttämme ja herättää meissä uutta uskoa ja rakkautta. Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla.

• Ville-Hart
        etp kirjoitti:

On siis tehtävä päätelmä,että "vauvakaste" ei toimi arkielämässä niinkuin tuossa evlut oppi opettaa.
        Mihin se vauvana suoritettu vesileikin vaikutus loppuu kun vaavi tulee ymmärryksen ikään pääsääntöisesti pahuuden tiet ja synti on hänenkin osana,jos tuo alla oleva olis totuutta silloinhan täällä Suomen siionissa ei pitäis olla synnissä eläjiä kuten varkaat,huorintekijät,juopot ja ym,ym.
        Vauva on taivaskelpoinen ilman vesileikkiä"vauvakastetta"taivaskelpoinen siihen asti kunnes hän tajuaa tietoisesti tekevänsä väärin ja tekee kuitenkin,hän on silloin Kristuksen armon varassa.

Katekism.sivu 34
        Kastevesi on tavallista, puhdasta vettä. Jumalan sanaan liitettynä se on pelastavaa vettä, sillä se pesee meidät puhtaaksi kaikesta synnistä. Lähetyskäskyssään Kristus kehottaa tekemään kaikki kansat opetuslapsikseen kastamalla ja opettamalla.

Katekismus sivu 36
        Kerran saatu kaste kantaa läpi koko elämän. Kasteen liitto on varma silloinkin, kun uskomme horjuu. Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta. Pyhä Henki kitkee meistä joka päivä itsekkyyttämme ja herättää meissä uutta uskoa ja rakkautta. Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla.

Lapsi ei siis edelleenkään voi olla Jeesuksen opetuslapsi ja seurakunnan jäsen, ennen kuin hän on tehnyt syntiä ja tullut tiedostavaan ikään. Hän siis saa pysyä pahan valtapiirissä, kuoleman hallitsema (Room. 5:12-21) ja synnin orjana (1. Moos. 8:21; 1. Kun. 8:46; Job. 4:17, 14:4, 25:4; Ps. 51:5 Sananl. 20:9) siihen asti, kunnes on nämä kaksi ehtoa täyttänyt.

Vasta sen jälkeen, kun tekosyntejä on tehty ja tietoinen ikä saavutettu, on ihmisen mahdollista tulla Kristuksen opetuslapseksi kastamalla ja opettamalla. Ei aiemmin.

Miksei lapsi saa olla jo syntymästään seurakunnan ja Kristuksen jäsen? Miksi vapaat suunnat tahtovat kieltää tämän autuuden lapselta? Tähän ei ymmärrykseni yllä vieläkään.

• pysytään totuudessa
        Ville-Hart kirjoitti:

Lapsi ei siis edelleenkään voi olla Jeesuksen opetuslapsi ja seurakunnan jäsen, ennen kuin hän on tehnyt syntiä ja tullut tiedostavaan ikään. Hän siis saa pysyä pahan valtapiirissä, kuoleman hallitsema (Room. 5:12-21) ja synnin orjana (1. Moos. 8:21; 1. Kun. 8:46; Job. 4:17, 14:4, 25:4; Ps. 51:5 Sananl. 20:9) siihen asti, kunnes on nämä kaksi ehtoa täyttänyt.

Vasta sen jälkeen, kun tekosyntejä on tehty ja tietoinen ikä saavutettu, on ihmisen mahdollista tulla Kristuksen opetuslapseksi kastamalla ja opettamalla. Ei aiemmin.

Miksei lapsi saa olla jo syntymästään seurakunnan ja Kristuksen jäsen? Miksi vapaat suunnat tahtovat kieltää tämän autuuden lapselta? Tähän ei ymmärrykseni yllä vieläkään.

Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puolisasi!!

Etkö vieläkään tajua, että lapset ovat tukevasti Jumalan kämmenellä, eikä kukaan
        voi riistää heitä sieltä, vaikka kirkko opillaan sitä kovasti yrittääkin:

Joh 10:29
        "Minun isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Lapsi ON SYNTYMÄSSÄÄN JO KRISTUKSEN OMA ja lunastustyön hinta!!!

Miksihän nuo väkisin kastetut eivät elä, kuten opetuslapsen tulisi elää???

• Ville-Hart
        pysytään totuudessa kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puolisasi!!

Etkö vieläkään tajua, että lapset ovat tukevasti Jumalan kämmenellä, eikä kukaan
        voi riistää heitä sieltä, vaikka kirkko opillaan sitä kovasti yrittääkin:

Joh 10:29
        "Minun isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia,
        eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Lapsi ON SYNTYMÄSSÄÄN JO KRISTUKSEN OMA ja lunastustyön hinta!!!

Miksihän nuo väkisin kastetut eivät elä, kuten opetuslapsen tulisi elää???

"Etkö vieläkään tajua, että lapset ovat tukevasti Jumalan kämmenellä, eikä kukaan voi riistää heitä sieltä, vaikka kirkko opillaan sitä kovasti yrittääkin."

Asia on niin, ettei tätä kirjoiteta Raamatussa missään. Sen sijaan siellä on selkeästi kirjoitettu seuraavat asiat:

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." Ps. 51:5

"Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään." Job. 14:4

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva." Room. 5:12-14

Ja joka aikoo olla Jumalan lapsi, on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä Joh. 3:5, muutoin ei pääse Jumalan valtakuntaan. Tämä koskee jokaista ihmistä.

Eli: Raamatun mukaan jokainen ihminen syntyy synnin alle, josta hän tarvitsee Kristuksen vapautusta. Vapautuminen on uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä jok'ikiselle ihmiselle tarkoitettu autuus ja vapaus, Jumalan lahjan saaminen ja vastaanottaminen. Se on syntyminen Jumalan lapseksi.

• pysytään totuudessa
        Ville-Hart kirjoitti:

"Etkö vieläkään tajua, että lapset ovat tukevasti Jumalan kämmenellä, eikä kukaan voi riistää heitä sieltä, vaikka kirkko opillaan sitä kovasti yrittääkin."

Asia on niin, ettei tätä kirjoiteta Raamatussa missään. Sen sijaan siellä on selkeästi kirjoitettu seuraavat asiat:

"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt." Ps. 51:5

"Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään." Job. 14:4

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet - sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva." Room. 5:12-14

Ja joka aikoo olla Jumalan lapsi, on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä Joh. 3:5, muutoin ei pääse Jumalan valtakuntaan. Tämä koskee jokaista ihmistä.

Eli: Raamatun mukaan jokainen ihminen syntyy synnin alle, josta hän tarvitsee Kristuksen vapautusta. Vapautuminen on uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä jok'ikiselle ihmiselle tarkoitettu autuus ja vapaus, Jumalan lahjan saaminen ja vastaanottaminen. Se on syntyminen Jumalan lapseksi.

Perustuuko tuo julma oppisi vain langenneen Daavidin itsepuolustukseen, kun hän
        yrittää puolustella lankeemustaan??? Uhraatko myös teurasuhreja ja
        syntiuhreja, kuten Daavid teki tuossa Ps 51:ssä????

Sinä valikoit sopivia "iskulauseita" joilla puolustelet epäraamatullista vauvakastetta.

Ei se, että syntyy synnin alle, merkitse vielä sitä, että lapsi on syntinen!!!
        Ymmärrys hoi!

Joka syntiä TEKEE, on synnin orja"!!
        Syntyminen ei ole synti!

Raamatun selvä ilmoitus on, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, joten
        vauva ei ole syntinen, vaikka te lastenvihaajat yritätte heistä sellaisia tehdä.

Jer 1:5
        "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin;
        ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin."!!!!

• Ville-Hart
        pysytään totuudessa kirjoitti:

Perustuuko tuo julma oppisi vain langenneen Daavidin itsepuolustukseen, kun hän
        yrittää puolustella lankeemustaan??? Uhraatko myös teurasuhreja ja
        syntiuhreja, kuten Daavid teki tuossa Ps 51:ssä????

Sinä valikoit sopivia "iskulauseita" joilla puolustelet epäraamatullista vauvakastetta.

Ei se, että syntyy synnin alle, merkitse vielä sitä, että lapsi on syntinen!!!
        Ymmärrys hoi!

Joka syntiä TEKEE, on synnin orja"!!
        Syntyminen ei ole synti!

Raamatun selvä ilmoitus on, että Jeesus on sovittanut maailman synnin, joten
        vauva ei ole syntinen, vaikka te lastenvihaajat yritätte heistä sellaisia tehdä.

Jer 1:5
        "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin;
        ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin."!!!!

Juuri päinvastoin: Vain syntinen tekee syntiä, ihminen ei tule syntiseksi tekemällä syntiä. Ihmisluonnossa oleva lankeemuksen aiheuttama turmelus on se, joka on todellinen kadottava saasta ja mätä ihmisessä. Se aiheuttaa pahaa himoa ja houkuttelee syntiin. Lapsessa se on vielä uinumassa, mutta lapsen kasvaessa herää ja aloittaa turmelevan työnsä välittömästi. Siitä turmeluksesta ihmisen on vapauduttava Kristuksessa.

Ihminen tekee syntiä siksi, koska hän on synnin orja.

• Jos joku ihminen
        Ville-Hart kirjoitti:

Juuri päinvastoin: Vain syntinen tekee syntiä, ihminen ei tule syntiseksi tekemällä syntiä. Ihmisluonnossa oleva lankeemuksen aiheuttama turmelus on se, joka on todellinen kadottava saasta ja mätä ihmisessä. Se aiheuttaa pahaa himoa ja houkuttelee syntiin. Lapsessa se on vielä uinumassa, mutta lapsen kasvaessa herää ja aloittaa turmelevan työnsä välittömästi. Siitä turmeluksesta ihmisen on vapauduttava Kristuksessa.

omassa syntisyydessä luulee olevansa syntinen, niin siinäpä suuri syntinen mielenlaatu. Kaikki ovat ilman uudestisyntymisessä saatavaa elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa vailla Jumalan antamaa lahjavanhurskautta ja kirkkautta. Totuudellinen Jumalan voima vapauttaa ihmisen syntisestä mielenlaadusta ja kunnioittamaan ja kiittämään Herraa Jeesusta, niinkuin helluntaina noin kaksi vuosituhatta Jumalan armoliiton voimassa.

• korjataan alku:
        Jos joku ihminen kirjoitti:

omassa syntisyydessä luulee olevansa syntinen, niin siinäpä suuri syntinen mielenlaatu. Kaikki ovat ilman uudestisyntymisessä saatavaa elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa vailla Jumalan antamaa lahjavanhurskautta ja kirkkautta. Totuudellinen Jumalan voima vapauttaa ihmisen syntisestä mielenlaadusta ja kunnioittamaan ja kiittämään Herraa Jeesusta, niinkuin helluntaina noin kaksi vuosituhatta Jumalan armoliiton voimassa.

Jos joku ihminen omassa syntisyydessä luulee olevansa synnitön (ei: syntinen), niin siinäpä suuri syntinen mielenlaatu.

• pysytään totuudessa
        Ville-Hart kirjoitti:

Huh, huh

Oletpas itseppäinen tuon julman oppisi johdosta!

Olivatko Aadam ja Eevakin syntisiä kun lankesivat syntiin?????

Sanot aivan oikein, että lapsessakin on uinuvana turmelus, MUTTA SEHÄN EI
        VIELÄ OLE SYNTI!!!!!

Synti on tottelemattomuutta Jumalan sanan edessä.!
        Vapautuuko vauva turmeluksesta kasteessaan????

Käytä välillä myös järkeäsi, äläkä kopioi noita Lutherin keksimiä
        fraaseja.

• pysytään totuudessa

Väärin päättelit!!!

Miksihän sinun päähäsi ei mene se Raamatun totuus, että
      lapset ovat lunastettuja ja autuaita Jeesuksen sovintokuoleman ansiosta!!!

Jeesus itse sanoi:
      "Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta", ilman mitään
      vesiseremoniaa!!!!

• eerikki,,

Jeesus itse sanoi:
        "Lastenkaltaisten on taivasten valtakunta", ilman mitään
        vesiseremoniaa!!!!

Jeesus sanoi tämän ihmisille jotka haluavat nähdä, kokea. järkeillä, tietää jne...
        ennenkuin voidaan uskoa ja tällainen usko on uudestikastajien lahkoissa.
        Lasten kasteella on vahva perustus, Jumalan sana ja käsky kastaa lapsetkin että heidän saatettaisiin kasteessa ja sen kautta pelastuksen osallisuuteen .

Lahkokaste on vapaaehtoinen luopuminen oikeasta uskosta joka ei vie ketään taivaaseen.

• Ja mitä tulee lapsiin ja nuoriin..niin vapaatsuunnat ei ole vihamielisiä lapsija kohtaan. Vauvat siunataan,ja isomille lapsille on Pyhäkoulua, ja kaikenlaista touhua,Esim Jipii-kuorotoiminta,,

• mathetes

Kiitos nimim, aksu!

Olet tuon kasteasian nähnyt aivan oikein!
      Vain uskoontulleet ovat Jeesuksen opetuslapsia ja vain heitä tulee kastaa, ei muita!
      Pienet ja vastasyntyneet lapset ovat sellaisinaan Jumalalle otollisia Jeesuksen omien sanojen perusteella! Pieniä lapsiahan nimenomaan tuotiin Jeesuksen luo siunattavaksi jotta Jeesus laskisi kätensä heidän päälleen, lapsia ei siis tuotu Jeesukselle kastettavaksi, vaan siunattavaksi! - (Matt 19:13-15 / Mark 10:13-16)!

Kiitos aksu kirjoituksestasi!
      Kun pysymme sanassa ja kerromme siitä, niin Herra tekee loput! :)

Siunaavin terv, nimim, mathetes

• ...................

Jeesus ei kastanut, koska Hän ei ollut tietenkään vielä edes asettanut kastetta !

Kaste sisältää Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen. Näiden piti ensin tapahtua, että voitaisiin asettaa kaste Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

Raamattu selvästi kertoo, ettei Jeesus puhunut lapsista, vaan lasten kaltaisista, ja näistäkin, siis lapsista, Jeesus opettaa kuinka he VASTAANOTTAVAT Jumalan Armon.

Lasten, niinkuin kaikkien syntisten ihmisten, sillä muita kuin syntisiä ihmisiä ei ole, tulee vastaanottaa Armo.

Jeesus käytti opetuksessaa sen vuoksi esikuvana lapsia, koska he eivät aseta ennakkoehtoja, vaan ottavat sen mitä heille annetaan.

Sinä, ja muut kaltaisesi, pyritte todistelemaan omia "kääntymyksiänne"/"parannuksen takoja"/"uskon ratkaisujanne", jotka ovat Jumalan edessä vain saastaisia omia tekoja, pyrkimyksiä....omavanhurskautta.

Te estätte keskuudessanne olevia lapsia saamasta Vanhurskauden Vaatteita, jotka Jeesus tänäänkin haluaa LAHJOITTAA jokaiselle.

Mutta,TE, olette estäneet kaikin tavoin sitä tapahtumasta.

Sinulla on edellen tuon tapasi siunailla niitä, jotka ovat kanssasi eri mieltä, lopeta se !

Yrität, itsellesi, uskotella toimivasi rakkaudessa ja ystävällisyydessä, mutta "hedelmäsi", jota ensin lusteena täälläkin kylvät, johtaa vain vapaissa suunnissa olevia lapsiperheitä ja niiden kastamattomiksi jätettyjä lapsia Moolokin kitaan, joka on esikuva Herran Päivästä.

Joko Jumala itse tulee sinulle tästä vielä puhumaan, kuten Saulukselle Damaskon tiellä, tai sitten sinun osasi on vain yhä eksyttää....

En toivota sinulle siunausta, koska en halua siunata lusteen kylvämistä...

Herra on Tuomari.

• mathetes
        ................... kirjoitti:

Jeesus ei kastanut, koska Hän ei ollut tietenkään vielä edes asettanut kastetta !

Kaste sisältää Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen. Näiden piti ensin tapahtua, että voitaisiin asettaa kaste Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen.

Raamattu selvästi kertoo, ettei Jeesus puhunut lapsista, vaan lasten kaltaisista, ja näistäkin, siis lapsista, Jeesus opettaa kuinka he VASTAANOTTAVAT Jumalan Armon.

Lasten, niinkuin kaikkien syntisten ihmisten, sillä muita kuin syntisiä ihmisiä ei ole, tulee vastaanottaa Armo.

Jeesus käytti opetuksessaa sen vuoksi esikuvana lapsia, koska he eivät aseta ennakkoehtoja, vaan ottavat sen mitä heille annetaan.

Sinä, ja muut kaltaisesi, pyritte todistelemaan omia "kääntymyksiänne"/"parannuksen takoja"/"uskon ratkaisujanne", jotka ovat Jumalan edessä vain saastaisia omia tekoja, pyrkimyksiä....omavanhurskautta.

Te estätte keskuudessanne olevia lapsia saamasta Vanhurskauden Vaatteita, jotka Jeesus tänäänkin haluaa LAHJOITTAA jokaiselle.

Mutta,TE, olette estäneet kaikin tavoin sitä tapahtumasta.

Sinulla on edellen tuon tapasi siunailla niitä, jotka ovat kanssasi eri mieltä, lopeta se !

Yrität, itsellesi, uskotella toimivasi rakkaudessa ja ystävällisyydessä, mutta "hedelmäsi", jota ensin lusteena täälläkin kylvät, johtaa vain vapaissa suunnissa olevia lapsiperheitä ja niiden kastamattomiksi jätettyjä lapsia Moolokin kitaan, joka on esikuva Herran Päivästä.

Joko Jumala itse tulee sinulle tästä vielä puhumaan, kuten Saulukselle Damaskon tiellä, tai sitten sinun osasi on vain yhä eksyttää....

En toivota sinulle siunausta, koska en halua siunata lusteen kylvämistä...

Herra on Tuomari.

Kiitos Kommentista! :)

Kirjoitit:
        >>En toivota sinulle siunausta, koska en halua siunata lusteen kylvämistä>Kaste sisältää Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen.

• Niko.
        mathetes kirjoitti:

Kiitos Kommentista! :)

Kirjoitit:
        >>En toivota sinulle siunausta, koska en halua siunata lusteen kylvämistä>Kaste sisältää Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen.

Kiitos mathetes kirjoituksesta!

• Kasteen armo kuuluu myös pienille lapsille (Room.6:3; Gal.3:27).

• Niko.

Minkä teon tähden sylivauvalla olisi huono omatunto?

Kuten mathetes yllä kirjoitti, Jeesus siunasi kastamattomia pieniä lapsia ja sanoi, että heidän kaltaisten on taivasten valtakunta! He olivat sellaisenaan kelpoja!

Päiväkodin sylivauvaosastollako meidän evankeliumia on saarnattava, jos hieman kärjistäen sallit minun sanovan?
        Ei suinkaan.

He jotka uskovat, kastetaan uuteen elämään Kristuksessa.

• mathetes

wehalle vastausta!

Kirjoitit:
        >>Kasteen armo kuuluu myös pienille lapsille (Room.6:3; Gal.3:27).

• Mikä kasteen armo??

Gal.3:27. tarkoittaa kastetta joka otetaan kun uskoo Jeesukseen, jota edellinen jaekin sanoo...Raamatusta ei pidä ottaa irto jaetta asian kokonaisuudesta.Aamen!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      99
      3832
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      38
      3286
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      61
      3271
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3079
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      70
      2940
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      67
      2849
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2544
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2351
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2182
    10. Yhtäkkinen vanheneminen kasvoista?

Voiko noin 33-vuotiaana jo vanhentua kasvoista yhtäkkiä niin paljon että tuntuu että peilistä katsoo eri ihminen? Käyti
      Sinkut
      161
      2177
    Aihe