Moi
Olen ollut siinä uskossa, että uskoon tuleminen puhdistaa ihmisen taikauskoista. Siis että elävä usko kristukseen pyyhkii muut uskomukset, kuten nyt harhauskot, pois ihmisestä.
Mutta tänään näen ettei näin ole. Perjantai 13 päivä. KAIKKI uskovaiset ystäväni uskovat että perjantai 13 päivä on epäonnen päivä!!! Kaikilla tuntuu olevan tämä taikausko, ja joillakin se on tosi tiukassa. Hyvä että uskaltavat tulla töihin!
Eli siis miksi on näin? Miksi usko Jeesukseen ei puhdista ihmisiä heidän taikauskoistaan???
Olen vakavissani, sillä taikauskot on väärää uskoa, ja voivat viedä kadotukseen. siksi haluaisin ihan kunnon vastauksia tähän kysymykseen.
Kiitos!
usko ja taikausko
6
54
Vastaukset
- vakkuri
Uskoon tuleminen ei puhdista ihmistä yhtään mistään. Ei edes synneistä. Uskoon tuleminen tarkoittaa siis vain "uskoon tulemista". Jos ihminen haluaa muuttua, hänen on tehtävä ihan itse sen eteen töitä. Eikä itsensä muuttaminen ole koskaan helppoa, se vaatii työtä ja taas työtä ja TIETOA.
- Jumalan Sanan
tulee uskossa sulautua opetuslapsen sydämeen ja sieluun ja mieleen ja siten uudistaa ihmisen rakkauteen Herraa Jeesusta ja lähimmäisiään kohtaan. Tietenkin taikauskot karisee kun ihminen pääsee vapaaksi tämän maailman alkeisvoimista.
"Olen ollut siinä uskossa, että uskoon tuleminen puhdistaa ihmisen taikauskoista."
Uskoontulo muuttaa ainoastaan ihmisen aseman Jumalan nähden. Hän muuttuu Jumalan vihollisesta Jumalan lapseksi ja saa sen vakuudeksi Pyhän Hengen lahjan.
Uskoontulo on alkulaukaus elämän pituiselle matkalle Jumalan kanssa, jossa hän haluaa vähä vähältä puhdistaa ihmisen kaikesta vääryydestä.- Jumalan Sana myös
yhdessä sekunnissa vapauttaa ihmisen riivaajista ja sairauksista ja epäuskosta ja kaikesta huonosta hedelmästä, jos vain Jumalan Sana saa sulautua Herran Jeesuksen elävinä sanoina niinkuin voimme lukea Jeesuksen armoteoista häneltä parannusta ja hyvää hedelmää hakevien avun saadessaan. Ihmisen ongelma on se, että helposti unohtaa sen hyvän, minkä Jumala on tehnyt eikä kunnioita eikä kiitä eikä jatka avun saatuaan Herransa ja Vapahtajansa opetuslapseudessa ja näin ollen ei pysty kantamaan myöskään sitä hyvää hedelmään, minkä Herra tahtoo seuraajissaan vaikuttaa.
Kun Pyhä Henki vuosi helluntaina kaksi vuosituhatta sitten, niin kaikki syntikahleet murtuivat ja epäusko vaihtui eläväksi uskoksi ja uskon teoiksi ja Jeesus vaikutti keskuudessaan ihmeiden ja merkkien kautta. Tietenkään ilman Jeesuksen elävää Hengen vaikutusta ei ihmisten omat pyrkimykset ja teot voi tuottaa Jumalan armotekoja ja vaikuttaa sitä kerrasta tervehtymistä tai parannusta tai katumusta, sillä ihminen ei voi itsestään mitään hyvää tuottaa ainoastaan ulkokultaisuutta ja lihan mielen tekonöyryyttä.
Herran Jeesuksen armotekoja elämääsi anoen Jeesuksen nimessä ja siten Jeesuksen hyvyyden tuntemista ja välittämistä kauttasi lähimäisillesi. Jumalan Sana myös kirjoitti:
yhdessä sekunnissa vapauttaa ihmisen riivaajista ja sairauksista ja epäuskosta ja kaikesta huonosta hedelmästä, jos vain Jumalan Sana saa sulautua Herran Jeesuksen elävinä sanoina niinkuin voimme lukea Jeesuksen armoteoista häneltä parannusta ja hyvää hedelmää hakevien avun saadessaan. Ihmisen ongelma on se, että helposti unohtaa sen hyvän, minkä Jumala on tehnyt eikä kunnioita eikä kiitä eikä jatka avun saatuaan Herransa ja Vapahtajansa opetuslapseudessa ja näin ollen ei pysty kantamaan myöskään sitä hyvää hedelmään, minkä Herra tahtoo seuraajissaan vaikuttaa.
Kun Pyhä Henki vuosi helluntaina kaksi vuosituhatta sitten, niin kaikki syntikahleet murtuivat ja epäusko vaihtui eläväksi uskoksi ja uskon teoiksi ja Jeesus vaikutti keskuudessaan ihmeiden ja merkkien kautta. Tietenkään ilman Jeesuksen elävää Hengen vaikutusta ei ihmisten omat pyrkimykset ja teot voi tuottaa Jumalan armotekoja ja vaikuttaa sitä kerrasta tervehtymistä tai parannusta tai katumusta, sillä ihminen ei voi itsestään mitään hyvää tuottaa ainoastaan ulkokultaisuutta ja lihan mielen tekonöyryyttä.
Herran Jeesuksen armotekoja elämääsi anoen Jeesuksen nimessä ja siten Jeesuksen hyvyyden tuntemista ja välittämistä kauttasi lähimäisillesi.Minä tunnen hänet, josta puhun. Hänelle ei mikään ole mahdotonta, mutta ei uskova ihminen voi kerskua ottavansa, jos ei taivaasta anneta.
"jos vain Jumalan Sana saa sulautua"
sinuun, niin sinä kävelet vetten päälllä, siirrät vuoria ja parannat kaikki sairaudet. Ajatteletko, että tämän kaiken tulisi toteutua sinun elämässäsi?
- Myös uskovat voivat
luulla voivansa rakastaa rahaa ja asemaa ja muita tämän maailman antimia samanaikaisesti Herran Jeesuksen rakkaudessa, mutta totuudellisesti se on mahdotonta niinkuin Jeesus on opettanut, sillä ei kukaan ihminen voi rakastaa sekä Herraa että Mammonaa ja samoin maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan. Ihmiset petoksissaan pyrkivät mielissään muuttamaan Jumalan antaman valkeuden tämän maailman pimeydeksi, sillä rakkautensa on pimeyteen enemmän kuin valkeuteen, sillä lihan mielinen rakastaa maailman antimia mutta Pyhän Hengen mielinen halveksi tämän maailman antimia, sillä sotivat toisiaan vastaan niinkuin on suuri juopa rikkaan ja Lasaruksen välissä ja samoin kuin fariseukset ivasivat Jeesuksen opetusta rikkaan mahdottomuudesta päästä taivasten valtakuntaan, niin myös uskovina voidaan pyrkiä rakastamaan kahta herraa ja kulkemaan kahdella tiellä, mutta kaidalla tiellä ei ole sijaa lavean antamiin tämän maailman antimiin ainakaan niiden rakastamisessa, sillä ei ole halveksimista. Saatana pyrki saamaan Jeesuksen pois Jumalan palvelemisesta, mutta onko tänään juuri ketään, joka tahtoo palvella Jumalaa niinkuin Jeesus ja apostolinsa ja alkuseurakuntansa oli valmis kaikesta luopumaan ja luopuivatkin niinkuin Jeesus opetti ettei kukaan ihminen voi olla opetuslapsensa ellei luovu kaikesta mitä omistaa.
Ihmisen sydän on petollinen ylitse kaiken, sillä luulee pystyvänsä muuttamaan Jumalan opetuksen oman mielenlaatunsa turhuudessa ja pimeydessä. Näin oli fariseuksien kohdalla ja näin on myös niiden nimikristyttyjen kohdalla, jotka rakastavat tätä maailman Jeesuksen tarjoaman Ristin sijaan, niinkuin opetti että mahdoton on rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan, amen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2081360- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9888Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85832Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2810Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57766Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14762- 31748
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37688