Omistan sijoitusasunnon, joka on vuokralla. Nyt taloyhtiöön on tulossa putkiremontti. Saanko ko kuluihin (siis työn osuuteen) kotitalousvähennystä vai pitäisikö itse asua asunnossa? Onko eroa sillä, maksanko osuuteni taloyhtiön lainasta kuukausittain tai oman osuuteni kerralla pois?
Kotitalousvähennys sijoitusasunnosta
4
480
Vastaukset
- 9+3
Kotitalousvähennystä ei saa taloyhtiön remonteista. Tähän ei vaikuta se, onko asunto vuokralla vai asuuko siinä itse.
- Ei kotitalous
Eikä putkiremontin kuluja voi muutenkaan mihinkään kotitalousvähennykseen laittaa.
http://www.vero.fi/download.asp?id=4774;52208
Lukaseppa tuo. Putkiremontin kulut ovat aika kinkkinen juttu, josta et millään voi saada vähennyksiä täysimääräisesti, jos ollenkaan.
Mutta periaatehan on, että menot voit vähentää vuokratulosta, mutta putkirempan kulujen vähennyksistä kannattaa kysellä tarkemmin verottajalta.
Jopa sillä on merkitystä, miten taloyhtiö kasittelee kuluja/lainoja omassa kirjanpidossaan. - Vuokraemäntä
Kiitti vastauksista molemmille. Menenpä siis isännöitsijän kautta verottajalle. Tämä verottajan teksti olikin harvinaisen ymmärrettävää, yleensä niistä ei saa mitään tolkkua.
- vuokratäti
Käy myös pankissasi. Hae asuntolainaa, jolla maksat sitten remontista tulevan yhtiölainaosuuden pois. Pankkilainan korot voit vähentää verotuksessasi, mutta pääomavastikkeita et voi, vaikka ovatkin asuntoon liittyviä kuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894