Äiti maa

Kaikki varmasti ovat törmänneet käsitteeseen äiti maa, toiselta nimeltään Gaia monissa new age, noituus, okkultiikka yms. yhteyksissä. Niinpä Ellen White, tuo adventistien jatkuva ja arvovaltainen totuuden lähde (Adventtikirkon uskontunnustus opinkohta 17), ylistää äiti maata (mother earth):

”Äiti maa on pannut pois ruskean takkinsa ja pukeutuu iloiseen vihreään pukuunsa.
sivu 260 http://www.adventistarchives.org/docs/HR/HR18710501-V05-11__C/index.djvu

”äiti maa on heittänyt rinnoiltaan valkoisen takkinsa ja myös nyt kantaa iloista ulkonäköä kirkkaassa auringonpaisteessa ja varjoissa.”
sivu 196 http://www.adventistarchives.org/docs/HR/HR18710301-V05-09__C/index.djvu

Raamatussa ei äiti maasta puhuta.

Tässä joitakin äiti maa huuhailuja:
http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=948
http://aikainviisaus.net/foorumi/index.php?topic=44.0
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kreikkalainen_mytologia
http://www.amma.fi/toim/aiti_maa_messut.php
http://www.didgeridoomeditaatio.fi/?cat=9
http://tahtisilma.blogspot.com/2011/03/maadoitus-ja-suojaus.html
http://www.melnworld.com/suomeksi/uskonnot.php3?id=1

Noh, noihin ei pidä sekaantua sen enempää kuin adventismiinkaan.

11

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VAROKAA VAROKAA VARO
    • harhoista puheenolle

      Sellaiset sivut, ettei koneeni avaa, eli en asenna ylimääräisiä ohjelmia.

      Mutta tuon roomauskontoon kuuluu, että rukoillaan Jeesuksen äitiä, että äiti puhuisi ongelmisamme pojalleen.

      ts. tämä äiti-lapsikultti on väkevä pakanalinen eksytys, johon on kristikunta eksynyt.

      Myös harhoihin on uskovat eksynyt, esim. sellaiseen, että mennään taivaassa sapattisin helvettiä katselemaan.

      Riitta, Uskova_1 nen. tällaista on ähissyt sanoissaan monet kerrat, niin mihin harhaan se lokeroidaan, kerropa Riitta se, joko olet poistanut tuon harhan mielestäsi?

      Olisiko se viettelyä raamatusta, kulttiajattelua nm. ihmisoppi.

      Mitähän tämä äiti- ... maa tarkoittanee, Jumala kyllä loi maan, se oli Jumalan käsistä täydellinen.

      Meidän pitää viljellä ja varjella maata, se antaa ravinnon joka siunaten syömme.

      Tulisiko tästä mieleen äiti, joka huolehtii. No, sanojahan nämä ovat, mutta kun ei tieto avaudu, enkä ohjelmia asenna, antaa olla.

      Mutta tuo avautui taivas- helvetti kokoukset Riitan opastamana 2006 paikkeilla, se oli harhaa mielestäni mennen tullen, siitä pysyn erossa.

      • Fniss!

        Minulle tuosta "äiti-maa" sanonnasta tuli mielleyhtymä ihmisen luomisesta.
        Jumalahan otti maata ja puhalsi siihen elämän hengen. Maa on tavallaan äitimme, josta olemme tulleet ja Jumala on isämme. "Maasta sinä olet tullut..."

        Kyllä ka maata voi ylistää niinkuin muutakin Jumalan luomaa ja Hänen tekojaan. Miksi ei?

        Jos joku mieltää sen noituuteen ja okkultismiin, niin sehän on hänen oma ongelmansa. Hyvällä mielikuvituksella ja kieroutuneella asenteella voi kaiken kääntää negatiiviseksi


      • eremith32
        Fniss! kirjoitti:

        Minulle tuosta "äiti-maa" sanonnasta tuli mielleyhtymä ihmisen luomisesta.
        Jumalahan otti maata ja puhalsi siihen elämän hengen. Maa on tavallaan äitimme, josta olemme tulleet ja Jumala on isämme. "Maasta sinä olet tullut..."

        Kyllä ka maata voi ylistää niinkuin muutakin Jumalan luomaa ja Hänen tekojaan. Miksi ei?

        Jos joku mieltää sen noituuteen ja okkultismiin, niin sehän on hänen oma ongelmansa. Hyvällä mielikuvituksella ja kieroutuneella asenteella voi kaiken kääntää negatiiviseksi

        Niin fniss sanoi, että maa on äitimme, josta olemme tulleet. Kaikki elämähän kasvaa maasta, jos kerta maa on elämän luoja, - äiti, niin silloin aurinko on tietysti Isä, sillä ilman aurinkoa maassa ei olisi minkään laista elämää?

        Eli aurinko on tämän päätelmän tuloksena fyysinen Jumala eli elämän alkuun panija. Itse Äärettömyyksien eli kaikkeuden Jumala, jota Jeesuskin kutsui Isäksi on kaiken olevaisen olemassa olon takana eli ylin Jumala kaikkeuden elämän Henki, jonka alamaisina palvelevat fyysiset jumalat, kuten aurinko, maa, ilma monine aine aine-yhteyksineen, näitä palvelevia henkiä on äärettömän paljon, itse kaikkeuden äärettömällä Jumalalla.


      • Anonyymi
        Fniss! kirjoitti:

        Minulle tuosta "äiti-maa" sanonnasta tuli mielleyhtymä ihmisen luomisesta.
        Jumalahan otti maata ja puhalsi siihen elämän hengen. Maa on tavallaan äitimme, josta olemme tulleet ja Jumala on isämme. "Maasta sinä olet tullut..."

        Kyllä ka maata voi ylistää niinkuin muutakin Jumalan luomaa ja Hänen tekojaan. Miksi ei?

        Jos joku mieltää sen noituuteen ja okkultismiin, niin sehän on hänen oma ongelmansa. Hyvällä mielikuvituksella ja kieroutuneella asenteella voi kaiken kääntää negatiiviseksi

        Hyvin kirjoitettu


      • Anonyymi
        eremith32 kirjoitti:

        Niin fniss sanoi, että maa on äitimme, josta olemme tulleet. Kaikki elämähän kasvaa maasta, jos kerta maa on elämän luoja, - äiti, niin silloin aurinko on tietysti Isä, sillä ilman aurinkoa maassa ei olisi minkään laista elämää?

        Eli aurinko on tämän päätelmän tuloksena fyysinen Jumala eli elämän alkuun panija. Itse Äärettömyyksien eli kaikkeuden Jumala, jota Jeesuskin kutsui Isäksi on kaiken olevaisen olemassa olon takana eli ylin Jumala kaikkeuden elämän Henki, jonka alamaisina palvelevat fyysiset jumalat, kuten aurinko, maa, ilma monine aine aine-yhteyksineen, näitä palvelevia henkiä on äärettömän paljon, itse kaikkeuden äärettömällä Jumalalla.

        Hyvin kirjoitit..


      • Anonyymi
        Fniss! kirjoitti:

        Minulle tuosta "äiti-maa" sanonnasta tuli mielleyhtymä ihmisen luomisesta.
        Jumalahan otti maata ja puhalsi siihen elämän hengen. Maa on tavallaan äitimme, josta olemme tulleet ja Jumala on isämme. "Maasta sinä olet tullut..."

        Kyllä ka maata voi ylistää niinkuin muutakin Jumalan luomaa ja Hänen tekojaan. Miksi ei?

        Jos joku mieltää sen noituuteen ja okkultismiin, niin sehän on hänen oma ongelmansa. Hyvällä mielikuvituksella ja kieroutuneella asenteella voi kaiken kääntää negatiiviseksi

        "Minulle tuosta "äiti-maa" sanonnasta tuli mielleyhtymä ihmisen luomisesta."

        Isä-Jumala ja äiti maa on hyvä yhdistelmä.
        Kotoinen Kalevalammekin puhuu maa-emosta eli äiti -maasta.

        Joten se on varsin yleinen käsite.
        Ei siis mitään tekemistä noituuden, okkultismin ym kanssa.


    • pyh!

      Älä nyt ole typerä. "Mother nature" oli ihan normaali puhekielen ilmaisu, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa mitä sinä väität. Olet pesunkestävä valehtelija.

    • poijui

      olen sanonut joskus maata äiti maaksi. olen suuri syntinen nyt ja joudun ikuiseen kidutukseen ellen ota jeesusta sydämeeni. voi hyvää päivää taas...


      koskahan keksivät lääkkeen jolla muuten saisi piinahelvettiin uskovien järjen takaisin.

      sun satuja ei jaksa erkkikään. lapsellista vouhotusta jostain äiti maasta. uskot jumalasi olevan joku sadisti kiduttaja joka kostaa jos uskoo pikkasenkin väärällä tavalla joka ei satu herralle sopimaan.

      ehheheeee äiti maaaa on huuhaata. harhaoppia kerrassaa. samaa kuin adventismi..joutuu helvettiin jos tuolleen uskoo tai ajattelee :PPPPP

    • Isänmaa ja isänmaa - äitimaasta en ole kuullutkaan, pitäköön Riitta äitimaansa vaikkapa yksinoikeudella.

      Hepr. 11:13
      Uskovina nämä kaikki kuolivat. Sitä, mikä heille oli luvattu, he eivät saaneet; he olivat vain etäältä nähneet sen ja tervehtineet sitä iloiten, tunnustaen olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. [1. Moos. 23:4]
      14 Ne, jotka puhuvat näin, osoittavat kaipaavansa isänmaata.
      15 Mutta jos heidän mielessään olisi ollut se maa, josta he olivat lähteneet, he olisivat toki voineet palata sinne.

    • uskova_1....
      Mitä eroa on pohjan akka harvahampaalla ja Amerikan adventisti mummolla Ellen G. Whitellä ?
      Pohjan akka kuului Kalevalan kansaan, jossa seitakivet ja noitarummut saattoivat kansan viimeiselle matkalleen.
      Elleniä yhdisti Länsimaiseen noituuteen Obeliskit, jotka ovat kotoisin Egyptin noidilta, jotka sen alla harjoittivat noituuttaan, ja siinä Obeliskien kehyksessä Ellenikin lepää uskossaan Kristukseen.
      Taikausko ja noituus on kahlinnut Riittaakin kunnes hän on Ellenin tavoin löytänyt hapuilemalla tien Kristuksen luo.
      Pakana uskonnoilla on pitkät juuret, ne ulottuvat Egyptistä Amerikkaan ja Amerikasta Roomaan ja lopulta alttaritaulujen yläpuolelle kolmioon, jossa silmä valvoo vieläkö pakanuus elää.

      Silmäys vanhoille kirkkomaille tuo esiin totuuden Obeliskien vaikutuksesta kristilliseen kulttuuriimme, joten älkäämme syytelkö Elleniä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe