Tietoa Granlundista!

Suomalainen.

Mikael Granlun on täysin suomenkielinen nimestään huolimatta. Mikke on Oulunsalosta ja puhuu muhevaa paikallismurretta. Tuskin on poika opetellut edes pakkoruotsiaan koulussa. Ei tosin kukaan muukaan kunnon suomalainen.

Mikael-nimi on nykysuomea. Jos mukana olis c- tai h-kirjaimia, niin sitten ei olisi.

En halunut masentaa HIFK. faneja tällä tiedotuksella, mutta totuus omn tuotava esiin.

36

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa joukkueesta!

      MM-joukkueessa ei ole yhtään suomenruotsalaista. Leo Komarov tosin osaa ruotsia, kun hän asui sellaisella alueella, mutta hän on täysin venäläinen mamu.

      Lohduksi HIFK-faneille: Finaalissa on vastassa kokonainen joukkueellinen ruotsalaisia, joita voi kannustaa. ;)

      • bemböle

        Siellä missä suomenruotsalaiset, siellä Hjällis, jos totta puhutaan. Lohduksi "tietoa joukkueesta", siellä pelaa tänään Suomen maajoukkue, joten eiköhän nyt keskitytä suomen kannustamiseen.
        Mä ymmärrän kyllä, että muutamalle Hifkin mestaruus on vieläkin liian iso pala nieltäväksi, mutta ensi kaudella on uusi kausi.
        Nyt siellä pelataan Maailmanmestaruudesta.


    • 8+2

      Niin ja suomen paras ketju on ehdottomasti ollut Lajusen mukaan tulon jälkeen Nokelaisen ketju. Loistava paketti. Yhtään muita hyökkääjiä väheksymättä.


      Enkä minäkään naljaile hifk faneille. Huomenna on joukkueelinen tosiaan keltapaitasia joita voitte kannattaa.

    • Nolot

      Nää on taas näitä Janne "0 0" Lahden faneja.

      • Suomalainen.

        Nää on näitä nolojen HIFK-fanien naurettavia kuittauksia asian vierestä.


      • 4+4

        Eipä kuule paljoa ifk , eikä jokerit kiinosta.

        Muista laittaa illalla jotain keltaista päälle. Olethan ilmeisesti ifk fani.


      • 4+4 onks se 3?
        4+4 kirjoitti:

        Eipä kuule paljoa ifk , eikä jokerit kiinosta.

        Muista laittaa illalla jotain keltaista päälle. Olethan ilmeisesti ifk fani.

        Miksi sitten tulet tälle palstalle avautumaan?

        Olethan ilmeisesti vajakki maaseudulta.


      • Maalaiset haisoo
        Suomalainen. kirjoitti:

        Nää on näitä nolojen HIFK-fanien naurettavia kuittauksia asian vierestä.

        Nää on näitä onnettomia provoyrityksiä katkerilta maalaisilta.


      • 4+4
        4+4 onks se 3? kirjoitti:

        Miksi sitten tulet tälle palstalle avautumaan?

        Olethan ilmeisesti vajakki maaseudulta.

        Keltasta päälle illalla. Taas on joukkueellinen hurreja mitä kannattaa. Hyvä Ruotsi, bra ifk.

        Niin ja 4 4=8. kun et kerran osaa laskea, niin pakko se on sulle kertoa.


      • 4+4
        4+4 kirjoitti:

        Keltasta päälle illalla. Taas on joukkueellinen hurreja mitä kannattaa. Hyvä Ruotsi, bra ifk.

        Niin ja 4 4=8. kun et kerran osaa laskea, niin pakko se on sulle kertoa.

        Hih, välillä mä oon nii hauska että itteäki naurattaa (ja yleensä mä oonki ainoo joka nauraa sillo, ku ei mul oo kavereita, jos iskää ei lasketa mukaan).

        Ai nii nykyään meijän kyläkoulussa opetetaan matikkaa ja ens vuonna mä saatan oppia jo kertolaskuja... nyt jo jänskättää!


      • 4+4
        4+4 onks se 3? kirjoitti:

        Miksi sitten tulet tälle palstalle avautumaan?

        Olethan ilmeisesti vajakki maaseudulta.

        Mulla itelläkki on jo iltaa varten keltaset vaipat päällä, mut jos se peli on liian jänskä nii sit niis vaipois saattaa olla myäs jotain ruskeetaki siel pepun kohilla, illalla siis (ku mä istun iskän sylissä kattomassa matsia ja huudan heijja svenska!).


      • hesa ifki
        4+4 kirjoitti:

        Mulla itelläkki on jo iltaa varten keltaset vaipat päällä, mut jos se peli on liian jänskä nii sit niis vaipois saattaa olla myäs jotain ruskeetaki siel pepun kohilla, illalla siis (ku mä istun iskän sylissä kattomassa matsia ja huudan heijja svenska!).

        Niin no, saa ainakin katsoa pelin. Teillä 4 luokkalaisilla se ei ole mahdollista, kun isi ja äiti pistää klo 21 nukkumaan.


      • hesa ifki
        hesa ifki kirjoitti:

        Niin no, saa ainakin katsoa pelin. Teillä 4 luokkalaisilla se ei ole mahdollista, kun isi ja äiti pistää klo 21 nukkumaan.

        Nii ja mä oon jo viidennellä luokalla (oon ollu jo seittemän vuotta sillä) ja mä saan valvoa iskän kaa ainaski melkein puoleen yöhön asti eli yheksään!


      • 1+3
        hesa ifki kirjoitti:

        Nii ja mä oon jo viidennellä luokalla (oon ollu jo seittemän vuotta sillä) ja mä saan valvoa iskän kaa ainaski melkein puoleen yöhön asti eli yheksään!

        Keksisit edes omia juttuja :)


      • 1+3
        1+3 kirjoitti:

        Keksisit edes omia juttuja :)

        No hei kato ku mä oon vast viidennellä luokalla, nii ehkä sitte ens vuonna, jookosta kookosta?

        Lisäks mä oon tälläinen yksinkertainen maalaistomppeli (kuten säkin), nii emmä oikein hiffaa kaikkee heti ja sillai, tiiäksä niinkö?


      • 2+4
        1+3 kirjoitti:

        No hei kato ku mä oon vast viidennellä luokalla, nii ehkä sitte ens vuonna, jookosta kookosta?

        Lisäks mä oon tälläinen yksinkertainen maalaistomppeli (kuten säkin), nii emmä oikein hiffaa kaikkee heti ja sillai, tiiäksä niinkö?

        joo, sen kyllä huomaa vähempiälyinenkin. Jos ei kerran kaveri osaa edes omaa nimimerkkiä ottaa, niin mitä voi odottaa. Tuskin nousee hissi ylös asti.


      • 2+4
        2+4 kirjoitti:

        joo, sen kyllä huomaa vähempiälyinenkin. Jos ei kerran kaveri osaa edes omaa nimimerkkiä ottaa, niin mitä voi odottaa. Tuskin nousee hissi ylös asti.

        Ai säki siis huomasit sen? Vaikka sun (niinku kaikkien maalaistollojen) hissi menee vaan ykköseen, eikä kaikki muumit oo laaksossa ja suurin osa inkkareistakin on pudonnut kanootista jo aikoja sitten.

        Mut hei, ehkä jo ens kaudella meijjän kylän pesisjoukkue nousee lätkän ykkösdivariin?


      • 1+3
        1+3 kirjoitti:

        Keksisit edes omia juttuja :)

        Mun serkku on kova keksimään juttuja, ku se on nii viksukin koska se kävi kerran statissa, tai siis ei se ite käyny, mut se lainas takkiaan kaverille joka kävi siellä joten se on niinkusta melkein sama asia ja silleesti. Sä taijjat tunteakki sen mun serkun, sen nimi on Peppu-Pera?


      • hrrbaty
        Maalaiset haisoo kirjoitti:

        Nää on näitä onnettomia provoyrityksiä katkerilta maalaisilta.

        Maalaiset haisoo?? Mikähän teitä tsadilaisia oikein riepoo? On tullut kierreltyä maailman suuriakin kaupunkeja, sitten kun palaa tänne kotisuomeen, täällä odottaa sisäänlämpiävät hesalaiset. Alle miljoona asukasta, etteköhän tekin ole aika maalaisia.


      • Maalaiset haisoo
        hrrbaty kirjoitti:

        Maalaiset haisoo?? Mikähän teitä tsadilaisia oikein riepoo? On tullut kierreltyä maailman suuriakin kaupunkeja, sitten kun palaa tänne kotisuomeen, täällä odottaa sisäänlämpiävät hesalaiset. Alle miljoona asukasta, etteköhän tekin ole aika maalaisia.

        Joo Tsadissa on tosiaan yli 10 miljoonaa asukasta (ja se on valtio eikä kaupunki), enkä tiedä mikä heitä riepoo, ilmeisesti nälänhätä?

        Sun kannattais käydä ehkä vähän useammin Suomessa (ja Stadissa), niin tietäisit, että suurin osa Helsinkiläisistä on maalta muuttaneita (sisäänpäin lämpeneviä) juntteja.

        Miksi vertaat Helsinkiä maailman suurkaupunkeihin? Suomessa on todella vähän maaseutua verrattuna Afrikkaan, joten aivan turhaan tulet tänne avautumaan (tuo oli sitä Sinun logiikkaasi)!

        ...ja meitä Stadilaisia riepoo mukahauskat, heikkoitsetuntoiset rehukengät, jotka tulevat tänne avautumaan (ja luulevat samalla parantavansa oloaan)! Tällä palstalla olisi tarkoitus keskustella jääkiekosta ja HIFK:sta, mutta sehän ei teiltä sisäsiittoisilta apinoilta tunnu luontuvan lainkaan. Kaikista huvittavimpia ovat ne janarit, jotka esiintyvät Stadilaisina ja haukkuvat muita böndejä(?) (heidät huomaa helposti kirjoitustavasta, esim. elikkä, kiekkon jne...).


      • hrrbaty
        Maalaiset haisoo kirjoitti:

        Joo Tsadissa on tosiaan yli 10 miljoonaa asukasta (ja se on valtio eikä kaupunki), enkä tiedä mikä heitä riepoo, ilmeisesti nälänhätä?

        Sun kannattais käydä ehkä vähän useammin Suomessa (ja Stadissa), niin tietäisit, että suurin osa Helsinkiläisistä on maalta muuttaneita (sisäänpäin lämpeneviä) juntteja.

        Miksi vertaat Helsinkiä maailman suurkaupunkeihin? Suomessa on todella vähän maaseutua verrattuna Afrikkaan, joten aivan turhaan tulet tänne avautumaan (tuo oli sitä Sinun logiikkaasi)!

        ...ja meitä Stadilaisia riepoo mukahauskat, heikkoitsetuntoiset rehukengät, jotka tulevat tänne avautumaan (ja luulevat samalla parantavansa oloaan)! Tällä palstalla olisi tarkoitus keskustella jääkiekosta ja HIFK:sta, mutta sehän ei teiltä sisäsiittoisilta apinoilta tunnu luontuvan lainkaan. Kaikista huvittavimpia ovat ne janarit, jotka esiintyvät Stadilaisina ja haukkuvat muita böndejä(?) (heidät huomaa helposti kirjoitustavasta, esim. elikkä, kiekkon jne...).

        Sorry, oli kirjoitusvirhe, tarkoitin tietenkin stadilaisia, anteeksi, anteeksi!! En ole hesasta, enkä koskaan meinaa sinne apinoiden sekaan muuttaakaan. Onhan siellä tosin yksi jäähallikin joka täyttää kansainväliset mittasuhteet, en kuitenkaan tarkoita sitä Nordenskiöldinkadun vanhaa latoa missä taitoluistelijat harjoittelevat.
        Itse asiassa en kyllä ole montaa kertaa Afrikassa käynytkään, meneppä käymään Mexiko Cityssä, Tokiossa, tai Mumbaissa, niissä paikoissa saattaa stadin kundikin tuntea itsensä pöndeksi.
        No, jääkiekosta puheenollen, olen käynyt paikanpäällä katsomassa muutaman NHL-matsin, viimeisin oli Washington Capitals-Atlanta Thrashers. Halli on keskellä Washington DC:tä, on oma metroasemakin, siellä on muuten vahemmän asukkaita kun stadissa n.700 000.
        Onneksi olkoon jääkiekon Suomenmestaruudesta, paras voitti tänäkin vuonna!
        Olen silti Tapparan miäs!


      • Maalaiset haisoo
        hrrbaty kirjoitti:

        Sorry, oli kirjoitusvirhe, tarkoitin tietenkin stadilaisia, anteeksi, anteeksi!! En ole hesasta, enkä koskaan meinaa sinne apinoiden sekaan muuttaakaan. Onhan siellä tosin yksi jäähallikin joka täyttää kansainväliset mittasuhteet, en kuitenkaan tarkoita sitä Nordenskiöldinkadun vanhaa latoa missä taitoluistelijat harjoittelevat.
        Itse asiassa en kyllä ole montaa kertaa Afrikassa käynytkään, meneppä käymään Mexiko Cityssä, Tokiossa, tai Mumbaissa, niissä paikoissa saattaa stadin kundikin tuntea itsensä pöndeksi.
        No, jääkiekosta puheenollen, olen käynyt paikanpäällä katsomassa muutaman NHL-matsin, viimeisin oli Washington Capitals-Atlanta Thrashers. Halli on keskellä Washington DC:tä, on oma metroasemakin, siellä on muuten vahemmän asukkaita kun stadissa n.700 000.
        Onneksi olkoon jääkiekon Suomenmestaruudesta, paras voitti tänäkin vuonna!
        Olen silti Tapparan miäs!

        Juu, siellä Tampesterissahan on aika moderni lato, jossa pelataan "jääkiekkoa" (tai siis joskus vuosia sitten pelattiin).

        Kiitos onnitteluista, ehkä se Tapparakin vielä joskus pärjää...

        Ps. Ei mulla ole mitään maalaisia vastaan (poikkeuksena ne urpot, jotka tulevat tänne vittuilemaan).


      • hrrbaty
        Maalaiset haisoo kirjoitti:

        Juu, siellä Tampesterissahan on aika moderni lato, jossa pelataan "jääkiekkoa" (tai siis joskus vuosia sitten pelattiin).

        Kiitos onnitteluista, ehkä se Tapparakin vielä joskus pärjää...

        Ps. Ei mulla ole mitään maalaisia vastaan (poikkeuksena ne urpot, jotka tulevat tänne vittuilemaan).

        Sen verran voin täsmentää että Tampereella pelattiin -65 mailmanmetaruudesta, olin paikalla, möllikeinonen pisti ruattalaiset solmuun. Stadilaisia vitutti kun he eivät saaneet sitä latoaan silloin ajoissa valmiiksi. Siis, tajuatkos sinä urpo että Suomen jääkiekkokulttuuri on muualta kun hesasta.

        ps.olitkos silloin edes syntynyt?


      • Maalaiset haisoo
        hrrbaty kirjoitti:

        Sen verran voin täsmentää että Tampereella pelattiin -65 mailmanmetaruudesta, olin paikalla, möllikeinonen pisti ruattalaiset solmuun. Stadilaisia vitutti kun he eivät saaneet sitä latoaan silloin ajoissa valmiiksi. Siis, tajuatkos sinä urpo että Suomen jääkiekkokulttuuri on muualta kun hesasta.

        ps.olitkos silloin edes syntynyt?

        Höh, ja mä ku luulin, et lätkä on keksitty Stadissa!

        Kiitos informaatiosta! Joko olosi helpotti?

        En ollut syntynyt vielä silloin (olen vielä työikäinen).


      • hrrbaty
        Maalaiset haisoo kirjoitti:

        Höh, ja mä ku luulin, et lätkä on keksitty Stadissa!

        Kiitos informaatiosta! Joko olosi helpotti?

        En ollut syntynyt vielä silloin (olen vielä työikäinen).

        Kait sinustakin vielä tulee ihminen kun saat märät korvantauksesi kuivattua, yleensäkin stadilaiset voisivat joskus hieman nöyrtyäkin, älyämään että me landelaisetkin olemme ihmisiä. Olin neljä kautta Jääkiekon SM-liigassa siellä Nordenskiöldinkadun hallin pelaaja-aitiossa, katsomosta räittiin päällemme, saimme koko ajan tietää että emme ole ihmisiä, ainoastaan jyviä landelta. No niin, nyt kai helpotti.

        Oot työikäinen? Olet viestisi kirjoittanut eilen 10.20, eikös silloin pitäisi olla töissä?

        Hrrbaty oli muuten Tsekkoslovakian pelaaja, minulla se on vain nimimerkki.


      • Maalaiset haisoo
        hrrbaty kirjoitti:

        Kait sinustakin vielä tulee ihminen kun saat märät korvantauksesi kuivattua, yleensäkin stadilaiset voisivat joskus hieman nöyrtyäkin, älyämään että me landelaisetkin olemme ihmisiä. Olin neljä kautta Jääkiekon SM-liigassa siellä Nordenskiöldinkadun hallin pelaaja-aitiossa, katsomosta räittiin päällemme, saimme koko ajan tietää että emme ole ihmisiä, ainoastaan jyviä landelta. No niin, nyt kai helpotti.

        Oot työikäinen? Olet viestisi kirjoittanut eilen 10.20, eikös silloin pitäisi olla töissä?

        Hrrbaty oli muuten Tsekkoslovakian pelaaja, minulla se on vain nimimerkki.

        "Oot työikäinen? Olet viestisi kirjoittanut eilen 10.20, eikös silloin pitäisi olla töissä?"

        Meillä on nykyään (on ollut jo vuosia) tietokoneet työpaikalla. Käytkö itse kirjastossa naputtelemassa omat viestisi? ;p


    • rneytnytnytneytmner

      Heija Sverige. Bra ifk, bra cralle.

      • rneytnytnytneytmner

        Hih, mä osaan puhua kielillä kuten kunnon hihhuleiden pittääkin ossata! Heijja och leijja, ny mun pitää mennä kertomaan iskällekkin tämä loistouutinen!!!

        Antaskohan iskä mulle luvan ajaa valtralla illalla kylille?


      • oupqkvqvjk92jb1
        rneytnytnytneytmner kirjoitti:

        Hih, mä osaan puhua kielillä kuten kunnon hihhuleiden pittääkin ossata! Heijja och leijja, ny mun pitää mennä kertomaan iskällekkin tämä loistouutinen!!!

        Antaskohan iskä mulle luvan ajaa valtralla illalla kylille?

        No sitä sun pitää kysyä varmaan sun iskältä.


      • oupqkvqvjk92jb1
        oupqkvqvjk92jb1 kirjoitti:

        No sitä sun pitää kysyä varmaan sun iskältä.

        No saanko mä sen lainaks, iskä?


      • 11+16
        oupqkvqvjk92jb1 kirjoitti:

        No saanko mä sen lainaks, iskä?

        No mene nyt sitten. Äitin kanssa keskusteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen, että parempi kun olet traktorin kanssa kylillä, kun osottamassa lampaille rakkautta navetassa. Mutta kotio sit viimeistään kello kahreksan. Huomenna on koulupäivä.


      • 11+16
        11+16 kirjoitti:

        No mene nyt sitten. Äitin kanssa keskusteltiin ja tultiin siihen lopputulokseen, että parempi kun olet traktorin kanssa kylillä, kun osottamassa lampaille rakkautta navetassa. Mutta kotio sit viimeistään kello kahreksan. Huomenna on koulupäivä.

        Monta pippeliä pojilla yleensä on? Mulla on 3 vaikka mä oon tyttö!?

        Mä oon meijjän kyläkoulun viksuin oppilas ja mä osaan lukea jo kolmeen ja aakkosetki osaan jo kymppiin asti! Kolomen vuojen päästä mä osaan sitte ehkä jopa uidakkin!


    • Stadin Starba

      Älykkäät ihmiset oppivat koulussa pakkoruotsiakin. Sen lisäksi vielä muitakin kouluaineita. Ei sillä kykeneekö oppimaan koulussa opetettavia aineita ole mitään tekemistä käsitteen "suomalainen" kanssa. Siinä on kyse älykkyydestä. Tai sen puutteesta.

      Miksi ihmeessä ylipäätään puhutaan tällä palstalla pakkoruotsista? Siirrytäänkö seuraavaksi puhumaan pakkofysiikasta? Toki, jos huonosti pärjää koulussa, voi siitä tulla loppuiäksi traumoja.

      Jääkiekosta kuitenkin olisi tarkoitus keskustella.

      • Juha82222

        haluan kommentoida ruotsin kielestä ja sen suosiosta Suomessa.......kaikki Suomalaiset dissaa ruotsin kieltä koulussa mut eri juttu englannin kielen kanssa.
        Itselläni enkku ja ruotsi molemmat oli Amiksessa NELOSIA kun paras arvosana oli 5.
        Sain myös Matikasta Nelosen samalla arvoasteikkosysteemillä.

        En käsitä miksi pitää olla RASISTI mm sen huomaa suuresta inhosta ruotsin kieltä, tummia ihmisiä jne vastaan. Persut ei ole rasisteja tietääkseni heillä on vain oma näkemys maahanmuuttopolitiikasta että rikollisia ei saa ottaa Suomeen.
        Mutta eräs Persun jäsen Teuvo Hakkarainen on kylläkin veemäinen rasisti, en tykkää.


    • orijvrcd

      ei vittu :D

    • Juha82222

      HIRVEEN TYPERÄÄ TROLLAAMISTA TEILTÄ MOLEMMILTA PISTE. PISTE.PISTE.

      TE MOLEMMAT NÄYTÄTTE SUURILTA IDIOOTEILTA TÄSSÄ KETJUSSA.

      ITSE EN SORRU TYPERÄÄN TROLLAUKSEEN.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10717
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      140
      1914
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1315
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      940
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      880
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      828
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      717
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      679
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      655
    Aihe